Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
04.03.2011 09:25:18
|
|
|
Komplekti andmed on ju teada, nii et loll jutt et ei saa eraldi vahetada. Laadimistsüklite arv on kusagil 2000 korda e. ~300K km...ok võtame robustselt 100K maha...järgi jääb 200K.
Keegi nagunii ei sõida elektriautoga pikki otsi - nii et mõttetu probleem. Lisaks akude probleem on ka akude kvaliteedis kinni - mõni aku kestab ju autol ka 2a teine 8a .
mis küll on teema on Eesti kliima ja veermiku kulu...
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
04.03.2011 10:03:31
|
|
|
Magic: Oh sind küll - mis sest kasu on, et aku näitajad on ette antud - ei tohi ju täis akut panna koos tööle tühja akuga.
Näiteks: Et kui sul on läpparis liitiumaku, siis palju sa seal neid elemente ükshaaval vahetad vahetad - ikka vahetad välja terve akuploki.
---------------------------------------
Sedasama peetaksegi silmas, et autos on kindlatest liitiumakudest koostatud akuplokk ja mingit üksikut akut keegi ei vaheta, vaid vahetatakse kogu plokk korraga välja.
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
 |
Dirty Harry
HV Guru

liitunud: 05.09.2002
|
04.03.2011 10:04:44
|
|
|
Mõne aastavanused akud(st selle aja tehnoloogiaga toodetud) peavad väidetavalt 4-5 aastat, uuemad 10.
|
|
Kommentaarid: 181 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
145 |
|
tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004

|
04.03.2011 10:18:13
|
|
|
Kuidas akude elueale meie kohatised -25'd -30'd mõjuvad?
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004
|
04.03.2011 10:25:49
|
|
|
kui laadimiskordade arv on " lõpus" on elektriks pöörduvat ainet , olgu ta siis plii vms. nii vähe järel, et suurenenud hõõrdetegurit vool ei ületa enam. mina pigem sõnastaks külma mõju akudele sedasi ,et tegemist on väliskeskkonna mõjuga muudele komponentidele nii, et aku ei tule muu koosluse käitamisega enam toime. sõber näiteks kasutas oma kickstardiga sikli peal neid 12v akusid veel aastaid, mille starteriga siklimehed oma masinate pealt välja praakisid, sest starterit enam ringi tõmmata aku ei jõudnud , samas mahtuvus oli mingil määral 12v juures alles.
_________________ Kontrollitud ja hooldatud sülerid: https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856 või https://www.yaga.ee/mox-fulder Umbes 25 arvutit kohe olemas. |
|
Kommentaarid: 1130 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
716 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
04.03.2011 10:33:58
|
|
|
tahanteada kirjutas: |
Magic: Oh sind küll - mis sest kasu on, et aku näitajad on ette antud - ei tohi ju täis akut panna koos tööle tühja akuga.
Näiteks: Et kui sul on läpparis liitiumaku, siis palju sa seal neid elemente ükshaaval vahetad vahetad - ikka vahetad välja terve akuploki.
---------------------------------------
Sedasama peetaksegi silmas, et autos on kindlatest liitiumakudest koostatud akuplokk ja mingit üksikut akut keegi ei vaheta, vaid vahetatakse kogu plokk korraga välja. |
Eelmises postis just väitsid, et isegi kogu akupakki ei saa vahetada vaid tuleb uus auto osta:
tahanteada kirjutas: |
Ja kui õigesti kuulnud olen, siis elektriautosid haktaksegi nii tootma, et kui akud läbi, siis peab omanik terve auto välja vahetama, kuna akusid enam ei vahetata.
- ja seda seetõttu, et mingeid valesid akusid peale ei hakataks toppima. |
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
04.03.2011 10:39:12
|
|
|
tahanteada kirjutas: |
Magic: Oh sind küll - mis sest kasu on, et aku näitajad on ette antud - ei tohi ju täis akut panna koos tööle tühja akuga.
Näiteks: Et kui sul on läpparis liitiumaku, siis palju sa seal neid elemente ükshaaval vahetad vahetad - ikka vahetad välja terve akuploki.
---------------------------------------
Sedasama peetaksegi silmas, et autos on kindlatest liitiumakudest koostatud akuplokk ja mingit üksikut akut keegi ei vaheta, vaid vahetatakse kogu plokk korraga välja. |
tahanteada kirjutas: |
Ja kui õigesti kuulnud olen, siis elektriautosid haktaksegi nii tootma, et kui akud läbi, siis peab omanik terve auto välja vahetama, kuna akusid enam ei vahetata.
- ja seda seetõttu, et mingeid valesid akusid peale ei hakataks toppima. |
võta vahelduseks aeg maha ja loe enda teksti, millele ka vastasin - ma ei pea mõistma kõiki su segaseid mõtteid
-------------------------------------
mikk36 kirjutas: |
Kuidas akude elueale meie kohatised -25'd -30'd mõjuvad? |
-38C talub aku, mina saan 3a garantiid tervele autole
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
04.03.2011 11:03:49
|
|
|
200k peale 5l/100km kuluga ning 1.3€ liitrist tähendab ~13k €kulu kütusele. Selle eest peaks üsna kenasti uued akud kätte saama.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
MelesMeles
HV Guru
liitunud: 26.12.2002
|
04.03.2011 11:14:12
|
|
|
Siis polegi säästu, samahästi võiks Toyota Aygo või muu väikse punniga sõita.
_________________ Allkiri |
|
Kommentaarid: 268 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
04.03.2011 11:34:27
|
|
|
Edit: Lisaks eelnevale kipun suht. kindel olema, et tulevikus, kui elektriautosid rohkem on, siis ei olegi enam selliseid "laadimispunkte", vaid on akuvahetuspunktid.
Aku on tühi, sõidan sellesse punkti, 2-3 minuti aku vahetatud ja sõidan uue, korras akuga minema ning siis "akuvahetuskeskus" ise leiutab, mida vana akuga edasi teha - kas see kasutatud aku renoveerimisele või siis utiliseerimisele saata.
Asi on selles, et kui ühe auto kiirlaadimiseks kulub 30 minutit, siis 10 auto korral tuleb palju oodata - ja kellel on niipalju aega, et laadmispunktis 5 tundi vahtida. Hea küll - on 5 laadmiskohta - aga ikkagi pean sel juhul tund aega niisama vahtima.
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
04.03.2011 11:42:47
|
|
|
Miks niisama vahtima?
Mängid kansooliga, istud juuksuris, lased endale mudamaski teha, teed sisseoste, surfad internetis, lased auto ära pesta, treenid jõusaalis. Ma ei usu ealeski, et need laadimispunktid tehakse sellisesse kohta kus mingit lisateenust ei osutataks.
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
04.03.2011 11:45:40
|
|
|
Eks näha ole... kõige muu igapäevase vahele tunduvad need elektriautod päris huvitavad - kui tõesti riik teeb normi soodustuse ostaks vähemalt endale linna küll mingi odavama.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Carniflex
HV vaatleja

liitunud: 23.12.2007
|
04.03.2011 11:47:14
|
|
|
Praeguse nafta hinna juures pole Aygo'ga sõitmine jah suur probleem. Siis kui ma enda oma ostsin, siis ma natuke arvutasin ka. See oli siis mmm ... 2008 kevadel. Too aeg ei olnud elektriautosid eriti saada veel aga mingid hübriidid juba olid. Suht kallid küll. Enivei, umbes 100 000 km läbisõidu juures tuli siis bensu hinnaks 25 eeku liiter, et oleks mõtet hübriidi osta. Aygo ise on ka üsna ökonoomne, mingi ~5 L/100 (paberites lubavad vähem, aga mul mõned lisad ka peal, konditsioneer jne). Samas hübriidautod on ise sellised natuke kahtlased minu arvates, põhimõtteliselt ostad 2 auto jagu nodi ühes kestas niiet ma pigem pean neid natuke ebamõistlikuks. Siis sellised, kus kus bensumootor ka rattaid ringi ajab koos elektriga. Sellised hübriidid, kus sul mingi väikesekaliibriline diiselgeneraator peal on millega metsas akusid laadida kõlab enamvähem mõistlikult isegi minu jaoks, kuna ei pea käigukasti, sidurit ja muid sellised asju autosse siis toppima.
Akude osas - eks need jah maksavad hea kopika. Samas venitad bensuauto hooldus kulud aastate peale laiali + bensu hind ja saad sama summa või rohkem kokku kui akude vahetus. Too suvekool, kus elektriautodest räägiti, seal suurema osa elektriauto kilomeetrihinnast moodustaski akude vahetus. Elekter ise maksis mingid mõned sendid per km. Elektriautol peab akusid vahetama, bensuautol on kallim hooldus (õli ja filtrivahetused jne) ning maksad bensiini eest per kilomeeter rohkem.
Iseenesest eriti tore oleks kui suudetaks kokku leppida mingi standardne aku-element. Mitte nii, et igal firmal on mingi oma isekujuline süsteem.
_________________
 |
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
04.03.2011 12:11:46
|
|
|
carlking kirjutas: |
Miks niisama vahtima?
Mängid kansooliga, istud juuksuris, lased endale mudamaski teha, teed sisseoste, surfad internetis, lased auto ära pesta, treenid jõusaalis. Ma ei usu ealeski, et need laadimispunktid tehakse sellisesse kohta kus mingit lisateenust ei osutataks. |
Iseenesest hea point. Miks teha laadimiskohad bensujaama kui võiks hoopis näiteks ostukeskuse all olevas parklas reserveerida laadimispunktid. Sõidad sisse, saba seina ning kolad pool tundi kuni tund mööda poodi ringi kuniks autot laetakse
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
Max Powers
liitunud: 21.03.2003
|
04.03.2011 12:19:59
|
|
|
Tallinna maaalustes parklates on sellised laadimiskohad juba olemas.
Ei mõtle Prisma jms parklaid.
|
|
Kommentaarid: 215 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
2 :: |
182 |
|
tagasi üles |
|
 |
bitCON
Aeg Maha 2n
liitunud: 12.11.2005
|
04.03.2011 17:52:06
|
|
|
..
viimati muutis bitCON 05.03.2011 14:48:11, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tbit
HV Guru
liitunud: 27.04.2004
|
04.03.2011 21:48:19
|
|
|
Elektriauto põhimõtteline pluss on see, et erinevalt sispõlemismootoriga autost on tal veermik/shassii no kordades 2 lihtsam. Teisisõnu elektriauto puhul on täitsa mõistlik lahendus vahetada mootor või mootorit, akupakist rääkimata. Põhiliselt jääbki auto eluiga piirama kere amotriseerumine ja vastupidavus keskonnamõjudele.
_________________ DVD is da 4483MB :-/)
|OSTAN|-> T43 pikk jahutus |
|
Kommentaarid: 264 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
229 |
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
04.03.2011 22:43:40
|
|
|
Ega see polegi probleem, kus laadimispunktid asuvad - suur probleem on hoopis selles, et selline kiirlaadimine on väga umbkaudse täislaadimisega laadmisprotsess ning see rikub akut ja vähendab oluliselt aku eluiga.
Seetõttu ongi ka see akuvahetuse teine, oluline point, et alati saab vahetusel spetsiaalses laadimis-stendis õigesti laetud aku ning sellise aku eluiga on kindlasti ka oluliselt pikem.
---------------------------------
Väike link neile kah, kes kodus elektriauto akut ise ehitada tahavad
http://www.youtube.com/watch?v=MqywKcJ0J2M
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
 |
Terror
HV veteran

liitunud: 08.11.2001
|
05.03.2011 14:32:21
|
|
|
tahanteada kirjutas: |
Seetõttu ongi ka see akuvahetuse teine, oluline point, et alati saab vahetusel spetsiaalses laadimis-stendis õigesti laetud aku ning sellise aku eluiga on kindlasti ka oluliselt pikem.
|
Su ettepanek laadimispunktis anda enda tühi aku 'Tanklasse' ning võtta endale sealt täis aku? Grow a brain man. Ostan endale elektriauto 10k eur maksev kickass akupakk sees ning kui tühjaks saab lähen tanklasse ning vahetan selle mingisuguse viimase piiri peal oleva 5 aastat vana akupaki vastu
Elektriauto kui sellise üks väga tõsistest probleemidest on see, et elektrit läheb kuradi palju. Ning vahet ei ole kas laed kiiresti või aeglaselt, kui enamik autodest töötaks elektri peal oleks elektrivajaduste katmiseks suuremat sorti tuumajaama tarvis.
|
|
Kommentaarid: 100 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
2 :: |
91 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003

|
05.03.2011 14:57:24
|
|
|
Terror, ja kui rohelistel tekib probleeme töölesõitmisega vähese elektri või kalli kütuse tõttu, siis sulab vastuseis tuumajaamale kui imeväel...
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
fallout3
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.04.2005
|
05.03.2011 15:19:54
|
|
|
Terror kirjutas: |
Elektriauto kui sellise üks väga tõsistest probleemidest on see, et elektrit läheb kuradi palju. Ning vahet ei ole kas laed kiiresti või aeglaselt, kui enamik autodest töötaks elektri peal oleks elektrivajaduste katmiseks suuremat sorti tuumajaama tarvis. |
Vaatasin umbkaudu kütuseaktsiisi laekumise põhjal kütuse tarbimist Eestis, ja selle energeetiline väärtus võiks olla aastas kokku ca 8400 GWh, ehk siis umbkaudu sama mis praegune Narva elektrijaamade tootmisvõimsus.
Ilmselt võib arvestada elektrimootorite suurema efektiivsuse ja muu sellisega, ja ka sellega, et kogu kütusetarbimist elimineerida nähtavas tulevikus ei õnnestu, aga suurusjärk on selge.
Hinna poolest - diisli ja bensiini energiatihendus on ca 35MJ/l, ehk 10 kWh/l. See teeb energiahinnaks praegu suurusjärgus 2 korda rohkem kui elektri hind.
Samas Mitsubishi iMiev peab sõitma 16kWh akuga 160km, mis teeks 10kWh/100km ehk energia poolest sama mis 1 liiter sajale.
Võrreldes sisepõlemismootoritega on see hea 5-10x vähem energiakulu (ja ka 5-10x väiksemat vajalikku energiatootmisvõimsust), aga ilmselt on see hetkel piiratud ka sellega, et akud lihtsalt ei luba suuremat kulu.
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
05.03.2011 15:53:54
|
|
|
Terror: Vaata ülespoole, seal tõin ma lingi, kus on sellest "akuvahetuslahendusest" pikemalt juttu.
- Sama link siis igaks juhuks uuesti:
http://www.wired.com/autopia/2009/05/better-place/
Ning juurde lisatuna siis teine link Unlimited Range Electric Car, kus pildi kujul ära näidatakse mismoodi see siis käib, et:
1. Vahetatakse tühi aku uue vastu
2. Ja siis laetakse see tühi aku pika laadimisprotsessiga täis
3. Ning siis läheb see laetud aku uuesti järgmisele masinale peale.
http://www.youtube.com/watch?v=M0SB5psrVCM&feature=related
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
 |
Carniflex
HV vaatleja

liitunud: 23.12.2007
|
05.03.2011 16:47:00
|
|
|
Kui teha mingi akuvahetusega süsteem siis tõenäoliselt see kes autoga sõidab ei oleks selle aku "omanik" vaid maksaks mingile ettevõttele renti nende akude eest. Umbes nagu liising. Sellise süsteemiga, kus sa "bensukas" oma tuttuue akupaki mingi suvalise vastu vahetad muidugi asi ei taha hästi töötada. Samas infrastruktuuri poolepealt on lihtsam rajada lihtsalt laadimisjaamasid, kui hakata mingit akupaku vahetust tegema. Lisaks ka tunduvalt universaalsem ja ei sõltu eriti auto margist või seda markide valikut on lihtne laiendada lisapesade lisamise näol.
Uudise põhiline point ongi pigem see, et rajatakse laadimisjaamade võrk ning see et riik saab 500 elektriautot on pigem teisejärguline. Kommentaariumides käib muidugi kisa teemal, kuidas see ei hakka iial tööle, ja et pead mingis pikas elavas järjekorras seisma, et laadida. Samas on minuarvates lihtsameelne eeldada, et kui rajatakse laadimisjaam, et siis on seal ainult 1 laadimispesa. Pigem pakuks et nii suurusjärku 6 - 12 auku ikka kust elektrit saab. Arvestades, et esimese hooga on tulemas 500 riigi autot + soodustused 500 auto jaoks võiks olla üsna ebatõenäoline, et 250 laadimisjaama puhul suudab ühe juurde laadima ronida korraga rohkem kui 6 .. 10 tk.
See mida tegelikult peaks tegema oleks EL tasemel ära standardiseerida laadimine ja võimaluse korral ka akupaki kuju ja liides. Praegu, kus tööstus alles alustab intensiivselt oleks see õige aeg seda teha - muidu oleme 10 aasta pärast umbes sama seisis mis mobiili laadijate standardiseerimisega täna. Pikk punnitamine, pikad kohanemisajad jne. Elektriautosid tõenäoliselt ei vahetata ka nii tihti välja kui mobiile, niiet kui tahta näiteks 10 a pärast stanbdarit kehtestada siis võtaks see järgmised 5 - 10 a sinna otsa. Mulle see täitsa meeldib, et nüüd kõik uued mobiilid mida EL'is müüakse, et neid peab saama kõiki laadida sama laadijaga. Kui nüüd veel tuleks ühtne aku standard ka. Ideaalne oleks 3.6 .. 3.7 V umbes 3x AA patarei suurusega akupakk, siis saaks ilma suurema jamata kasutada kas liitiumi baasil keemiat või ühendada 3x Ni-Cd jadamisi ja saada sama tulemus, lihtsalt natuke raskem.
_________________
 |
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
05.03.2011 17:02:18
|
|
|
Carniflex: Vaat on üks väike asi, mida millegipärast ei räägita - kiirlaadimisega on akud kusagil 3-e aastaga kutud, spetsiifiliste aeglaste laadmiste korral aga on aku eluiga kusagil 5-8 aastat. Ehk siis 2x kauem.
Kes ei usu - võtab läppari liitiumaku ja vaatab järgi, kaua akuaku peab vastu tavalevinud kiirlaadimiste korral või siis kui arvutiakut laadida spets. laadimisstendis a 24-48 tundi.
----------------------------
Nii, et Mitsubishi @ tema maaletoojad räägivad kiirlaadimisvõrkude ehitamisest, kuid ei räägi kolmest olulisest asjast:
- et akud on kiiremini kutud
- kes neid kutusid akusid utiliseerima hakkab
- ja kas rõõmsatel omanikel on ikka kolme aasta pärast see raha olemas, mille eest uus aku osta.
On küll oletus see, mille tõin, kuid olen üsna kindel, et kolme aasta pärast on kisa lahti, et akud on kutud ja raha pole, et uut osta.
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
 |
|