Avaleht
uus teema   vasta Tarkvara »  Kujundamine »  Spetsiifiline 3D tiitel, kuidas valgus ja mapid? märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 07.01.2010 13:23:30 Spetsiifiline 3D tiitel, kuidas valgus ja mapid? vasta tsitaadiga

Ei oska arvata kuipalju siin 3D mehi käib aga küsin siiski...



Kuidas tekstile ja aluspinnale sellist tekstuuri anda?
3D struktuur on ilmselt lihtne beveliga tekst, aluspind lihtne klots. Kogu maagia tuleb tekstuurist ning valgustusest.
Bump map ja muud huvitavad terminid.

Oskab keegi sellele müsteeriumile natukene valgust heita.

Jutt käib ikka 3D programmidest, isiklikult on võimalus 3D Studio Max-i kasutada, Photoshop-i ärme puutu


viimati muutis -Koppel- 08.01.2010 21:15:53, muudetud 2 korda
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Gotmilk
HV kasutaja

liitunud: 13.04.2005




sõnum 07.01.2010 16:18:54 vasta tsitaadiga

Ma üritan omalt poolt aidata nii palju kui mõistust on.
Nende objektide peal olevaid asju nimetatakse materjalideks. Tekstuur on ainult üks komponent. Oleneb kui kaugele sa tahad minna. Materjal võib koosneda ainult tekstuurist aga võid juurde lisada ka muid asju. nt specular ja bump map-i. 3D programmides on tavaliselt tuhandeid kombinatsioone kuidas ilus tulemus saada. Loomulikult kõik oleneb ka sellest kuidas sa stseeni valgustad ja renderdad.

"Sherlock Holmes" tekst tundub olevat lihtsalt materjal peale pandud. 3D programmide pre-made materjale leiab ka googlist. Materjalile saad hiljem juurde lisada oma tehtud tekstuure. Näiteks kriimud tähtede peal jne.

Alumine taust oleks vist lihtsam teha nii ,et kogu materjal nullist kokku panna. Alguses teed UV map-i alumisele objektile (juhul kui objekt on ainult kast siis piisab ka UVmaping modifieri lisamisest). Tänu uv map-ile saad kontrollida täpselt kuidas tekstuur objekti peal välja nägema hakkab. Sealt edasi võid minna kuhu tahad.

Ega foorumis seda vist õieti seletada ei saa. Üldiselt saab parima tulemuse kätte katse eksituse meetodil aga selleks peab teadma mida üks või teine renderdamise, materjali ja valgustamise seadistus tähendab.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
punktiir
HV Guru

liitunud: 20.07.2004




sõnum 07.01.2010 16:29:03 vasta tsitaadiga

kas sa soovid sellist tulemust kuskil 3d proges või pigem photoshopis?
Kommentaarid: 49 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 38
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Zanzhu
Kreisi kasutaja

liitunud: 07.09.2009




sõnum 07.01.2010 16:57:36 vasta tsitaadiga

Materjaliks on btw tina. Tegu on vanasti trükiprotsessis kasutusel olnud glüüfidega.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 07.01.2010 17:28:11 vasta tsitaadiga

Küsimus eelkõige Gotmilki-le.
Kas arvad, et asi on tehtud järgmiselt:
- Klots
- Tähe tüvi
- Tähe pealmine (justkui ära lihvitud kiht)
- Klots ja täht ja tähe pealmine kiht kokku
- Materjal klotsile
- Materjal tähele (nähtav tähte nurga alt vaadates)
- Materjal tähe pealmisele kihile.
- Valgustus paika
- Render

Kas sarnase asja saavutamiseks vajalikud materjalid on internetist tasuta kättesaadavad?
Kas saaksid juhatada mõne sellise kvaliteetse leheküljeni?
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Zanzhu
Kreisi kasutaja

liitunud: 07.09.2009




sõnum 07.01.2010 17:53:47 vasta tsitaadiga

Teadsamis, võta Kultuuritehasega ühendust, neil olemas vanakooli trükikoda kogu kupatusega. Laod kokku ja teed fotikaga klõpsu ära.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
h2rra
HV vaatleja

liitunud: 04.11.2008




sõnum 07.01.2010 18:34:59 vasta tsitaadiga

See on ju täielik tekstuurimise, mudeldamise ja renderdamise abc. Miks sa seda üldse teada tahad?
Kommentaarid: 4 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
NATAS999
HV Guru

liitunud: 02.04.2007




sõnum 07.01.2010 18:46:40 vasta tsitaadiga

ot:
Zanzhu kirjutas:
Teadsamis, võta Kultuuritehasega ühendust, neil olemas vanakooli trükikoda kogu kupatusega. Laod kokku ja teed fotikaga klõpsu ära.
nii ei saa sa mittekuimidagi. "R" tähe asemel tuleb ju vene jätt ja "E" meenutaks "3" põhimõtteliselt.

kui sul reaalselt trükimasinas/pressis sellised glüüfid oleksid, siis tuleks raamat peegelpildis ju. doh.gif no ok, keerad pildi arvutis pärast peeglisse, aga mis mõte sellel on?

kui inimene tahab tegeleda arvutigraafikaga, siis milleks talle fotokas? et pärast fotosopis mingit asja keerata ja siis seletada, et näe, ma arvutiga tegin?
Kommentaarid: 41 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 39
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Zanzhu
Kreisi kasutaja

liitunud: 07.09.2009




sõnum 07.01.2010 18:48:48 vasta tsitaadiga

NATAS999, kui sa ei tea kuidas asi käib on targem kuss olla.

Algsed matriitsid on tehtud terasest (või sellisest kollakast kõvasulamist) mis ei ole peegelpildis.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
NATAS999
HV Guru

liitunud: 02.04.2007




sõnum 07.01.2010 18:49:11 vasta tsitaadiga

ot:
Zanzhu kirjutas:
NATAS999, kui sa ei tea kuidas asi käib on targem kuss olla.

Algsed matriitsid on tehtud terasest mis ei ole peegelpildis.
no ma arvan, et tean ikka küll kuidas asi käib.

ise sa rääkisid tinast ja trükiprotsessis kasutuses olevatest glüüfidest.

kirjutusmasinal on sul need vidinad õigetpidi ja löövad tagant läbi tindi/tahma lindi tähe paberile, trükis käivad asjad veidi teistmoodi.


viimati muutis NATAS999 07.01.2010 18:53:55, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 41 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 39
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Zanzhu
Kreisi kasutaja

liitunud: 07.09.2009




sõnum 07.01.2010 19:11:32 vasta tsitaadiga

Kui sellist jura ajad siis ei tea ikka küll.

Esialgne tähekuju "raiutakse" terasvarda otast välja kust see pehmema metalli sisse virutatakse ja mille sisse valatakse pehmem sulam. Või siis on Kultuuritehases ka selline vidin olemas kus laod tähekuubikud ritta, suskad masinasse ja välja tulevad pikad read teksti tinas.

Ettepanek ongi selline et kui antud teemaalgataja tahab lihtsalt mingid ägedat teksti samas stiilis teha siis läheb ta kohta kus ta saab paari tunniga rahuldava tulemuse valmis.

Kui teemaalgataja tahab lihtsalt 3D-d õppida siis tasub lihtsalt beginnerite tutoriale uurida.

OK. Leidsin paar aastat tagasi ähmas peas moblaga tehtud pildi ühest sahtlitäiest tähtedest mis lõpuks tindiga üle rullitakse. Vasakul originaal (õigetpidi keeratud) ja paremal PS-is flipitud.



Vabandan kvaliteedi pärast aga ideest saab aru.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
punktiir
HV Guru

liitunud: 20.07.2004




sõnum 08.01.2010 02:10:09 vasta tsitaadiga

sittakanti tekstuure http://www.cgtextures.com/
Kommentaarid: 49 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 38
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 08.01.2010 10:47:38 vasta tsitaadiga

Tänud punktiir!

Saan aru, et lisaks tekstuurile on vaja ka matchivat UV map-i ning Bump map-i... või ei?
Kuidas muidu telliskivi seinal kividevahelised vuugid sügavamad oleksid, ning praod tekstuuris.


viimati muutis -Koppel- 08.01.2010 10:49:51, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Gotmilk
HV kasutaja

liitunud: 13.04.2005




sõnum 08.01.2010 11:21:58 vasta tsitaadiga

Nagu ikka igas teemas kombeks, läheb vaidluseks icon_smile.gif

Nagu Punktiir juba mainis cgtextures.com on tõesti sigahea koht kus kõrge resoga tekstuure saada. Enda jaoks olen sealt alati leidnud kõik vajaliku.
Juhul kui sa näiteks renderdad Mental Ray-ga siis võid minna http://www.mrmaterials.com/ Peab küll registreerima aga sealt saab ka päris häid valmis materjalide lahendusi. Võid näiteks tekstuuri ainult ümber vahetada ja muud settingud enam vähem samaks jätta.

Kui ma seda pilti vaatan siis mulle tundub, et kogu asi on valmis tehtud nii...

Alguses on tehtud iga tähe jaoks eraldi klots.
Siis on iga klotsi mudelit siit ja sealt räsitud, et jätta mulje kivikestest mille ääred on murenenud. Peale seda on igale klotsile tehtud UV map ja peale pandud materjal mis koosneb kivi tekstuurist, bump mapist ja kindlasti on seal palju muid asju. (spec, AO jne..)

Peale seda on tähed klotside peale paigaldatud ja nendele on terase materjal peale pandud. Valgustusega pead katse eksituse meetodil ajsa paika panema (kus kuskil midagi peegeldab jne.)
Kusjuures ma ei usu, et tähe pealmine pind erineb ülejäänust. Kuna tegemist on otse ülalt alla vaates, siis võib kogu tähe materjal koosneda kriimustatud terasest. Tähtede külgi niikuinii ei näe.

Loomulikult ma võin eksida ka. Mu 3D teadmised on suht piiratud icon_wink.gif


EDIT: Koppel Uv map ei ole kohustuslik. UV map annab sulle lihtsalt parema kontrolli. Siin tutorialis seletab põhimõtte ära http://www.republicofcode.com/tutorials/3ds/unwrap_uvw_mapping/

UV map pannakse 3D objekti peale. UV map on lihtsalt kaardiinfo, et tekstuur teaks oma täpset asukohta objekti peal. Kui tal seda infot ei ole siis arvuti paneb tekstuuri peale kuidas jumal juhatab. Kui su objektideks on ainult lihtsad kastid siis võib materjal ediitoris tekstuurid paika saada.

Kivi vahede saamiseks võid teha tekstuur + bumb mapping kombinatsiooniga või kui vahe on väga sügav, siis võib ka 3d-s vahe sisse modelleerida.
Sinu lisatud näidispildi peal on vist ainult bump map-i kasutatud. http://en.wikipedia.org/wiki/Bump_mapping
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
punktiir
HV Guru

liitunud: 20.07.2004




sõnum 08.01.2010 16:48:50 vasta tsitaadiga

tegelt tahaks teada, mis softi tahetakse kasutada, siis oskaks ehk ka vastavatele tutorialitele linke anda, kus Õpetatakse mappimist jms
Kommentaarid: 49 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 38
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
idegraaf
HV kasutaja

liitunud: 24.07.2008




sõnum 08.01.2010 18:15:52 vasta tsitaadiga

Selle teeb ju photoshopis ka valmis.
_________________
http://facebook.com/lihtcnc
Kommentaarid: 9 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk36
HV Guru
mikk36

liitunud: 21.02.2004




sõnum 08.01.2010 18:22:03 vasta tsitaadiga

kallecasa, jah teeb, kuid Photoshopis ei saa sa seda edasi animeerida, vaatenurka muuta jne.
Kommentaarid: 85 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 08.01.2010 21:18:17 vasta tsitaadiga

Kasutada on 3D Studio Max eesmärgiga valmis juppide asukohti ka pisut animeerida.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
punktiir
HV Guru

liitunud: 20.07.2004




sõnum 08.01.2010 21:33:50 vasta tsitaadiga

http://www.waylon-art.com/uvw_tutorial/uvwtut_01.html

http://www.youtube.com/watch?v=UJtputdR9Dk

http://www.youtube.com/watch?v=fwuBxZlX10M
Kommentaarid: 49 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 38
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
AO
HV kasutaja
AO

liitunud: 23.12.2002




sõnum 17.01.2010 19:25:08 vasta tsitaadiga

tsitaat:

Kas arvad, et asi on tehtud järgmiselt:
- Klots
- Tähe tüvi
- Tähe pealmine (justkui ära lihvitud kiht)
- Klots ja täht ja tähe pealmine kiht kokku
- Materjal klotsile
- Materjal tähele (nähtav tähte nurga alt vaadates)
- Materjal tähe pealmisele kihile.
- Valgustus paika
- Render

Täpselt nii katsetasin, tekstuurid võtsin Punktiiri antud leheküljelt

Spoiler Spoiler Spoiler
Kommentaarid: 37 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 33
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Deadlock
Kreisi kasutaja

liitunud: 16.07.2004




sõnum 18.01.2010 17:28:32 vasta tsitaadiga

Päris asjalik ju icon_biggrin.gif
_________________
"Believe you can, believe you can't; either way, you're right." - Henry Ford
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
punktiir
HV Guru

liitunud: 20.07.2004




sõnum 19.01.2010 02:17:37 vasta tsitaadiga

AO, panid need ikka tagasi, ma tahan ka teinkord kasutada icon_neutral.gif
Kommentaarid: 49 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 38
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 22.01.2010 00:37:54 vasta tsitaadiga

Ok, hakkan pisut matsu jagama.

Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Tarkvara »  Kujundamine »  Spetsiifiline 3D tiitel, kuidas valgus ja mapid?
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.