Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
07.01.2010 13:23:30
Spetsiifiline 3D tiitel, kuidas valgus ja mapid? |
|
|
Ei oska arvata kuipalju siin 3D mehi käib aga küsin siiski...
Kuidas tekstile ja aluspinnale sellist tekstuuri anda?
3D struktuur on ilmselt lihtne beveliga tekst, aluspind lihtne klots. Kogu maagia tuleb tekstuurist ning valgustusest.
Bump map ja muud huvitavad terminid.
Oskab keegi sellele müsteeriumile natukene valgust heita.
Jutt käib ikka 3D programmidest, isiklikult on võimalus 3D Studio Max-i kasutada, Photoshop-i ärme puutu
viimati muutis -Koppel- 08.01.2010 21:15:53, muudetud 2 korda |
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
Gotmilk
HV kasutaja
liitunud: 13.04.2005
|
07.01.2010 16:18:54
|
|
|
Ma üritan omalt poolt aidata nii palju kui mõistust on.
Nende objektide peal olevaid asju nimetatakse materjalideks. Tekstuur on ainult üks komponent. Oleneb kui kaugele sa tahad minna. Materjal võib koosneda ainult tekstuurist aga võid juurde lisada ka muid asju. nt specular ja bump map-i. 3D programmides on tavaliselt tuhandeid kombinatsioone kuidas ilus tulemus saada. Loomulikult kõik oleneb ka sellest kuidas sa stseeni valgustad ja renderdad.
"Sherlock Holmes" tekst tundub olevat lihtsalt materjal peale pandud. 3D programmide pre-made materjale leiab ka googlist. Materjalile saad hiljem juurde lisada oma tehtud tekstuure. Näiteks kriimud tähtede peal jne.
Alumine taust oleks vist lihtsam teha nii ,et kogu materjal nullist kokku panna. Alguses teed UV map-i alumisele objektile (juhul kui objekt on ainult kast siis piisab ka UVmaping modifieri lisamisest). Tänu uv map-ile saad kontrollida täpselt kuidas tekstuur objekti peal välja nägema hakkab. Sealt edasi võid minna kuhu tahad.
Ega foorumis seda vist õieti seletada ei saa. Üldiselt saab parima tulemuse kätte katse eksituse meetodil aga selleks peab teadma mida üks või teine renderdamise, materjali ja valgustamise seadistus tähendab.
|
|
tagasi üles |
|
 |
punktiir
HV Guru
liitunud: 20.07.2004
|
07.01.2010 16:29:03
|
|
|
kas sa soovid sellist tulemust kuskil 3d proges või pigem photoshopis?
|
|
Kommentaarid: 49 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
38 |
|
tagasi üles |
|
 |
Zanzhu
Kreisi kasutaja
liitunud: 07.09.2009
|
07.01.2010 16:57:36
|
|
|
Materjaliks on btw tina. Tegu on vanasti trükiprotsessis kasutusel olnud glüüfidega.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
07.01.2010 17:28:11
|
|
|
Küsimus eelkõige Gotmilki-le.
Kas arvad, et asi on tehtud järgmiselt:
- Klots
- Tähe tüvi
- Tähe pealmine (justkui ära lihvitud kiht)
- Klots ja täht ja tähe pealmine kiht kokku
- Materjal klotsile
- Materjal tähele (nähtav tähte nurga alt vaadates)
- Materjal tähe pealmisele kihile.
- Valgustus paika
- Render
Kas sarnase asja saavutamiseks vajalikud materjalid on internetist tasuta kättesaadavad?
Kas saaksid juhatada mõne sellise kvaliteetse leheküljeni?
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
Zanzhu
Kreisi kasutaja
liitunud: 07.09.2009
|
07.01.2010 17:53:47
|
|
|
Teadsamis, võta Kultuuritehasega ühendust, neil olemas vanakooli trükikoda kogu kupatusega. Laod kokku ja teed fotikaga klõpsu ära.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
h2rra
HV vaatleja
liitunud: 04.11.2008
|
07.01.2010 18:34:59
|
|
|
See on ju täielik tekstuurimise, mudeldamise ja renderdamise abc. Miks sa seda üldse teada tahad?
|
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
4 |
|
tagasi üles |
|
 |
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
07.01.2010 18:46:40
|
|
|
ot: |
Zanzhu kirjutas: |
Teadsamis, võta Kultuuritehasega ühendust, neil olemas vanakooli trükikoda kogu kupatusega. Laod kokku ja teed fotikaga klõpsu ära. |
nii ei saa sa mittekuimidagi. "R" tähe asemel tuleb ju vene jätt ja "E" meenutaks "3" põhimõtteliselt.
kui sul reaalselt trükimasinas/pressis sellised glüüfid oleksid, siis tuleks raamat peegelpildis ju. no ok, keerad pildi arvutis pärast peeglisse, aga mis mõte sellel on?
kui inimene tahab tegeleda arvutigraafikaga, siis milleks talle fotokas? et pärast fotosopis mingit asja keerata ja siis seletada, et näe, ma arvutiga tegin? |
|
|
Kommentaarid: 41 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
 |
Zanzhu
Kreisi kasutaja
liitunud: 07.09.2009
|
07.01.2010 18:48:48
|
|
|
NATAS999, kui sa ei tea kuidas asi käib on targem kuss olla.
Algsed matriitsid on tehtud terasest (või sellisest kollakast kõvasulamist) mis ei ole peegelpildis.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
07.01.2010 18:49:11
|
|
|
ot: |
Zanzhu kirjutas: |
NATAS999, kui sa ei tea kuidas asi käib on targem kuss olla.
Algsed matriitsid on tehtud terasest mis ei ole peegelpildis. |
no ma arvan, et tean ikka küll kuidas asi käib.
ise sa rääkisid tinast ja trükiprotsessis kasutuses olevatest glüüfidest.
kirjutusmasinal on sul need vidinad õigetpidi ja löövad tagant läbi tindi/tahma lindi tähe paberile, trükis käivad asjad veidi teistmoodi. |
viimati muutis NATAS999 07.01.2010 18:53:55, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 41 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
 |
Zanzhu
Kreisi kasutaja
liitunud: 07.09.2009
|
07.01.2010 19:11:32
|
|
|
Kui sellist jura ajad siis ei tea ikka küll.
Esialgne tähekuju "raiutakse" terasvarda otast välja kust see pehmema metalli sisse virutatakse ja mille sisse valatakse pehmem sulam. Või siis on Kultuuritehases ka selline vidin olemas kus laod tähekuubikud ritta, suskad masinasse ja välja tulevad pikad read teksti tinas.
Ettepanek ongi selline et kui antud teemaalgataja tahab lihtsalt mingid ägedat teksti samas stiilis teha siis läheb ta kohta kus ta saab paari tunniga rahuldava tulemuse valmis.
Kui teemaalgataja tahab lihtsalt 3D-d õppida siis tasub lihtsalt beginnerite tutoriale uurida.
OK. Leidsin paar aastat tagasi ähmas peas moblaga tehtud pildi ühest sahtlitäiest tähtedest mis lõpuks tindiga üle rullitakse. Vasakul originaal (õigetpidi keeratud) ja paremal PS-is flipitud.
Vabandan kvaliteedi pärast aga ideest saab aru.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
punktiir
HV Guru
liitunud: 20.07.2004
|
|
Kommentaarid: 49 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
38 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
08.01.2010 10:47:38
|
|
|
Tänud punktiir!
Saan aru, et lisaks tekstuurile on vaja ka matchivat UV map-i ning Bump map-i... või ei?
Kuidas muidu telliskivi seinal kividevahelised vuugid sügavamad oleksid, ning praod tekstuuris.
viimati muutis -Koppel- 08.01.2010 10:49:51, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
Gotmilk
HV kasutaja
liitunud: 13.04.2005
|
08.01.2010 11:21:58
|
|
|
Nagu ikka igas teemas kombeks, läheb vaidluseks
Nagu Punktiir juba mainis cgtextures.com on tõesti sigahea koht kus kõrge resoga tekstuure saada. Enda jaoks olen sealt alati leidnud kõik vajaliku.
Juhul kui sa näiteks renderdad Mental Ray-ga siis võid minna http://www.mrmaterials.com/ Peab küll registreerima aga sealt saab ka päris häid valmis materjalide lahendusi. Võid näiteks tekstuuri ainult ümber vahetada ja muud settingud enam vähem samaks jätta.
Kui ma seda pilti vaatan siis mulle tundub, et kogu asi on valmis tehtud nii...
Alguses on tehtud iga tähe jaoks eraldi klots.
Siis on iga klotsi mudelit siit ja sealt räsitud, et jätta mulje kivikestest mille ääred on murenenud. Peale seda on igale klotsile tehtud UV map ja peale pandud materjal mis koosneb kivi tekstuurist, bump mapist ja kindlasti on seal palju muid asju. (spec, AO jne..)
Peale seda on tähed klotside peale paigaldatud ja nendele on terase materjal peale pandud. Valgustusega pead katse eksituse meetodil ajsa paika panema (kus kuskil midagi peegeldab jne.)
Kusjuures ma ei usu, et tähe pealmine pind erineb ülejäänust. Kuna tegemist on otse ülalt alla vaates, siis võib kogu tähe materjal koosneda kriimustatud terasest. Tähtede külgi niikuinii ei näe.
Loomulikult ma võin eksida ka. Mu 3D teadmised on suht piiratud
EDIT: Koppel Uv map ei ole kohustuslik. UV map annab sulle lihtsalt parema kontrolli. Siin tutorialis seletab põhimõtte ära http://www.republicofcode.com/tutorials/3ds/unwrap_uvw_mapping/
UV map pannakse 3D objekti peale. UV map on lihtsalt kaardiinfo, et tekstuur teaks oma täpset asukohta objekti peal. Kui tal seda infot ei ole siis arvuti paneb tekstuuri peale kuidas jumal juhatab. Kui su objektideks on ainult lihtsad kastid siis võib materjal ediitoris tekstuurid paika saada.
Kivi vahede saamiseks võid teha tekstuur + bumb mapping kombinatsiooniga või kui vahe on väga sügav, siis võib ka 3d-s vahe sisse modelleerida.
Sinu lisatud näidispildi peal on vist ainult bump map-i kasutatud. http://en.wikipedia.org/wiki/Bump_mapping
|
|
tagasi üles |
|
 |
punktiir
HV Guru
liitunud: 20.07.2004
|
08.01.2010 16:48:50
|
|
|
tegelt tahaks teada, mis softi tahetakse kasutada, siis oskaks ehk ka vastavatele tutorialitele linke anda, kus Õpetatakse mappimist jms
|
|
Kommentaarid: 49 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
38 |
|
tagasi üles |
|
 |
idegraaf
HV kasutaja
liitunud: 24.07.2008
|
|
Kommentaarid: 9 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004
|
08.01.2010 18:22:03
|
|
|
kallecasa, jah teeb, kuid Photoshopis ei saa sa seda edasi animeerida, vaatenurka muuta jne.
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
08.01.2010 21:18:17
|
|
|
Kasutada on 3D Studio Max eesmärgiga valmis juppide asukohti ka pisut animeerida.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
punktiir
HV Guru
liitunud: 20.07.2004
|
|
Kommentaarid: 49 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
38 |
|
tagasi üles |
|
 |
AO
HV kasutaja

liitunud: 23.12.2002
|
17.01.2010 19:25:08
|
|
|
tsitaat: |
Kas arvad, et asi on tehtud järgmiselt:
- Klots
- Tähe tüvi
- Tähe pealmine (justkui ära lihvitud kiht)
- Klots ja täht ja tähe pealmine kiht kokku
- Materjal klotsile
- Materjal tähele (nähtav tähte nurga alt vaadates)
- Materjal tähe pealmisele kihile.
- Valgustus paika
- Render
|
Täpselt nii katsetasin, tekstuurid võtsin Punktiiri antud leheküljelt
Spoiler 
|
|
Kommentaarid: 37 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
33 |
|
tagasi üles |
|
 |
Deadlock
Kreisi kasutaja
liitunud: 16.07.2004
|
18.01.2010 17:28:32
|
|
|
Päris asjalik ju
_________________ "Believe you can, believe you can't; either way, you're right." - Henry Ford |
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
punktiir
HV Guru
liitunud: 20.07.2004
|
19.01.2010 02:17:37
|
|
|
AO, panid need ikka tagasi, ma tahan ka teinkord kasutada
|
|
Kommentaarid: 49 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
38 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
22.01.2010 00:37:54
|
|
|
Ok, hakkan pisut matsu jagama.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
|