Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Keda usaldada lendamisel - piloote või arvuteid? märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele 1, 2  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
RassK
HV Guru
RassK

liitunud: 17.01.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 25.06.2009 14:01:52 Keda usaldada lendamisel - piloote või arvuteid? vasta tsitaadiga

link :: Tarbija24


Hiljutine Air France'i lennuki katastroof Atlandi ookeani kohal tõstatab küsimuse, kui suures mahus võib lennukite juhtimise usaldada arvutite hoolde, kirjutab Tartu Ülikooli tehnoloogiaportaal Novaator.
Loe edasi siit...
Kommentaarid: 116 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 101
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
dohc-48v12
Aeg maha 1p
dohc-48v12

liitunud: 28.07.2008




sõnum 25.06.2009 18:32:38 vasta tsitaadiga

Ühesõnaga nende vigade nimi on (must auk) icon_lol.gif

Nagu mõnes mängus on hell nt: nfs hell : põhimõtteliselt graafika auk 8)
Kommentaarid: 112 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 6 :: 0 :: 85
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
MacRein
HV veteran
MacRein

liitunud: 06.03.2006




sõnum 26.06.2009 01:52:17 vasta tsitaadiga

dohc-48v12 kirjutas:
Ühesõnaga nende vigade nimi on (must auk) icon_lol.gif

Nagu mõnes mängus on hell nt: nfs hell : põhimõtteliselt graafika auk 8)


Alustuseks tuleb/peab/vöiks usaldada iseennast, siis oma naist/meest -> EV -> EU -> maakera -> kogu universumit -> kogu universumite kogumit ...

_________________
Om Kriya Babaji Nama Aum
Kommentaarid: 230 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 197
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
dohc-48v12
Aeg maha 1p
dohc-48v12

liitunud: 28.07.2008




sõnum 26.06.2009 07:38:28 vasta tsitaadiga

Ääküll seda otsutavad tähtsamad inimesed keda usaldada ja kui palju icon_lol.gif

Mina nimetaksin neid ette arvamatuid situatsiooni (mustaks auguks või siis põrguteks ) icon_razz.gif
Kommentaarid: 112 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 6 :: 0 :: 85
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
CoiL
HV Guru
CoiL

liitunud: 07.06.2006




sõnum 26.06.2009 12:14:24 vasta tsitaadiga

Keegi teab statistikat Boeing (inimesel võimalus käsitsi juhtida) vs. Airbus (käsitsi juhtimine puudub) allakukkunud lennukite kohta?
Miskipärast olen arvamusel, et Boeing tüüpi lennukeid on rohkem taevast alla kukkunud icon_rolleyes.gif Mitte, et ma arvuteid niipalju usaldaks.

e: mikk36, mind just huvitaski see tuim arvude võrdlus.


viimati muutis CoiL 26.06.2009 14:40:15, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 95 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 83
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk36
HV Guru
mikk36

liitunud: 21.02.2004



Online

sõnum 26.06.2009 13:01:43 vasta tsitaadiga

Sellist tuima arvude võrdlemist ei saa teha, alati tuleb enne teha põhjalik analüüs et mis põhjusel lennuk üldse alla kukkus ja et kas inimese abi oleks võinud aidata antud juhul või siis oleks inimese abi ka näiteks mitte alla kukkunud aga ohtu sattunud lennuki hoopis alla kukutanud.
Kommentaarid: 85 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
RassK
HV Guru
RassK

liitunud: 17.01.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.06.2009 14:42:34 vasta tsitaadiga

duh... arvutid ei tee vigu, inimesed teevad vigu neid ehitades ja programmeerides icon_rolleyes.gif
Kommentaarid: 116 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 101
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Look Right
Anna vin
Look Right

liitunud: 05.02.2007




sõnum 26.06.2009 19:55:16 vasta tsitaadiga

Oot neid Airbuse ei saa ise üldse käsitsi juhtida? icon_eek.gif
_________________
Ehitusprojektid ja konstruktiivsed lahendused HV kasutajatele soodsamalt
M: Zafira A/Astra G põhjakaitse - 30€
Kommentaarid: 19 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 18
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk36
HV Guru
mikk36

liitunud: 21.02.2004



Online

sõnum 26.06.2009 20:23:02 vasta tsitaadiga

Vahe peaks olema selles, et Boeing jätkab vanas stiilis juhtkangide kasutamist, Airbus aga eelistab joystick stiilis kange.
Boeingu juhtkangidega saab ilma arvuti otsese abita vaid hüdraulikaga lennukit juhtida, Airbusil aga on juhtimine täisdigitaalne ehk siis kui elektroonika üles ütleb on lennuk täielikult juhitamatu, lisaks siis veel see, et Boeinguga on piloodil alati viimane sõna kui ta seda soovib, Airbusil jääb viimane sõna lennukile (ehk siis kui piloot üritab teha midagi, mis lennukile täiesti vastukarva on, siis lennuk eirab seda käsklust).

Boeing 787
Spoiler Spoiler Spoiler
Airbus A380
Spoiler Spoiler Spoiler
Kommentaarid: 85 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Lotharius
rallisibul
Lotharius

liitunud: 06.11.2005




sõnum 27.06.2009 00:15:21 vasta tsitaadiga

OK nüüd selge - Airbusi ma ei istu igatahes.
_________________
Geek it til it MHz
Kommentaarid: 123 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 115
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Scart
HV Guru
Scart

liitunud: 04.02.2002




sõnum 27.06.2009 00:43:40 vasta tsitaadiga

Lotharius kirjutas:
OK nüüd selge - Airbusi ma ei istu igatahes.


Kindlasti soovitan istuda Boeingu 787 Dreamlinerisse, mille kere on komposiitidest ja ei vasta turvalisusnõuetele ning pudeneb pinge all laiali.

Aga muidu head reisi.
Kommentaarid: 119 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 2 :: 101
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
aX
Kreisi kasutaja
aX

liitunud: 03.09.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.06.2009 00:47:28 vasta tsitaadiga

Üks on kindel. Automaatikal on loll komme lakata töötamast. Inimene on hetkeliste vahendite juures veidi töökindlam kui automaatika.
Kommentaarid: 108 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 2 :: 84
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mario.
HV Guru

liitunud: 25.07.2004




sõnum 27.06.2009 00:53:29 vasta tsitaadiga

Jah, kuid automaatika on asendamatu - või peaksid reisijad asendama kõiki võimalikke automatiseeritud funktsioone, mis viiks kokkuvõttes suuremate konfliktideni.
Kommentaarid: 274 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 6 :: 2 :: 217
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SKG
HV Ihaldatuim Poissmees
SKG

liitunud: 27.01.2003




sõnum 27.06.2009 01:05:29 vasta tsitaadiga

http://www.foxnews.com/video2/video08.html?maven_referralObject=3452813&maven_referralPlaylistId=&sRevUrl=http://www.foxnews.com/story/0,2933,480412,00.html

Airbus 320 hädamaandumine Hudsoni jõkke, kõik jäid ellu btw.

_________________
17/1/2023, Scart: "Selle sajandi senise möödunud aja üks suuremaid skandaale on hetkel lahti rullumas..."
6/4/2025, RFK Jr: "The most effective way to prevent the spread of measles is the MMR vaccines."
Kommentaarid: 373 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 313
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
d3t
HV Guru
d3t

liitunud: 14.05.2004




sõnum 27.06.2009 12:52:14 vasta tsitaadiga

konimatsu kirjutas:
Alustuseks tuleb/peab/vöiks usaldada iseennast, siis oma naist/meest -> EV -> EU -> maakera -> kogu universumit -> kogu universumite kogumit ...

Kui mängus on suured rahad on soovitatav mitte kedagi usaldada icon_razz.gif

_________________
next.Insiders - koht mängijatele ja tehnikahuvilistele toredaks ajaveetmiseks.
PT: Sony XE90 & LG C1 värvi kalibreerimine
Kommentaarid: 85 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 72
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
nah
HV veteran
nah

liitunud: 17.02.2006




sõnum 27.06.2009 12:57:15 vasta tsitaadiga

Scart kirjutas:
Lotharius kirjutas:
OK nüüd selge - Airbusi ma ei istu igatahes.


Kindlasti soovitan istuda Boeingu 787 Dreamlinerisse, mille kere on komposiitidest ja ei vasta turvalisusnõuetele ning pudeneb pinge all laiali.

Aga muidu head reisi.

kõik uuemad lennukid on komposiitidest tehtud ja ei lagune/pudene nad kuhugi.
Kommentaarid: 150 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 141
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Scart
HV Guru
Scart

liitunud: 04.02.2002




sõnum 27.06.2009 13:21:12 vasta tsitaadiga

nah kirjutas:

kõik uuemad lennukid on komposiitidest tehtud ja ei lagune/pudene nad kuhugi.


Kontrolli oma fakte. Dreamliner on neli aastat hiljaks jäänud, sest B ei suuda selle keret muuta selliseks, et see üldse lennata suudaks ohutult.
Kommentaarid: 119 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 2 :: 101
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
CoiL
HV Guru
CoiL

liitunud: 07.06.2006




sõnum 27.06.2009 13:39:46 vasta tsitaadiga

Scart kirjutas:
Lotharius kirjutas:
OK nüüd selge - Airbusi ma ei istu igatahes.


Kindlasti soovitan istuda Boeingu 787 Dreamlinerisse, mille kere on komposiitidest ja ei vasta turvalisusnõuetele ning pudeneb pinge all laiali.

Aga muidu head reisi.


Ise olen Airbus A319-ga ja Boeing 737-800-ga lennanud ja Boeing`i kere tundus küll õhku tõustes nagu plastmass joonlaud paenduvat icon_biggrin.gif
Vähemalt mina tunnetasin küll seda paendumist. A noh, Airbus A319 suht lühike lennuk võrreldes Boeng 737-800-ga imo icon_rolleyes.gif
Pigem lendan siiski elektroonikat täis airbus`ga kui lennukiga mille kere on nagu vorst. Vähemalt kui alla kukun, siis asja pärast mis mulle meeldib - elektroonika icon_biggrin.gif beer_yum.gif

e: mudeli nimed fixitud (ei olnud täpselt meeles)
Kommentaarid: 95 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 83
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Look Right
Anna vin
Look Right

liitunud: 05.02.2007




sõnum 27.06.2009 14:33:49 vasta tsitaadiga

No eks see Boeing'u hüdrauliline juhtimine on ka siiski elektrooniline, kuna on ju kõike seda hüdraulikat liigutab siiski elektroonika. Jah, seda on ilmselt vähem kui Airbus'il, kuid ta pole siiski manuaalne.

Pole küll lennundusekspert, kuid kas kere ie peakski natukene painduma, et pingeid leevendada? Üdini jäiga kere korral lihtsalt praguneks ära ju...

Spoiler Spoiler Spoiler

Vana video, kuid ikka jõhkralt kannatas tiib painutamist...
Kommentaarid: 19 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 18
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
iceincube
HV veteran
iceincube

liitunud: 18.11.2005




sõnum 27.06.2009 14:41:36 vasta tsitaadiga

rääkides paindumisest, siis meenus kohe see video ..

http://www.youtube.com/watch?v=NE_ri8PkihE 13 sekundi juures algab.
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 37
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Scart
HV Guru
Scart

liitunud: 04.02.2002




sõnum 27.06.2009 15:06:21 vasta tsitaadiga

taikonaut kirjutas:

Pole küll lennundusekspert, kuid kas kere ie peakski natukene painduma, et pingeid leevendada? Üdini jäiga kere korral lihtsalt praguneks ära ju...


Dreamlineriga pandi niimoodi mööda, et B ehitab keresse sisse titaaniumist tugevdussüsteeme, et lennuk oleks üldse võimeline läbima vajalikud testid. Clusterfuck, nagu insenerid ise ütlevad.
Kommentaarid: 119 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 2 :: 101
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Look Right
Anna vin
Look Right

liitunud: 05.02.2007




sõnum 27.06.2009 15:56:25 vasta tsitaadiga

Mõistlikum oleks siis juba konstruktsiooni ennast muuta, kui veel tugevdusvardaid sisse toppida. Lennuk tuli niigi planeeritust raskem, mistõttu lennuulatus on vähenenud 10-15%.
_________________
Ehitusprojektid ja konstruktiivsed lahendused HV kasutajatele soodsamalt
M: Zafira A/Astra G põhjakaitse - 30€
Kommentaarid: 19 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 18
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Scart
HV Guru
Scart

liitunud: 04.02.2002




sõnum 27.06.2009 15:58:51 vasta tsitaadiga

taikonaut kirjutas:
Mõistlikum oleks siis juba konstruktsiooni ennast muuta, kui veel tugevdusvardaid sisse toppida. Lennuk tuli niigi planeeritust raskem, mistõttu lennuulatus on vähenenud 10-15%.


Ei saa. Sellele asjale on juba väga palju tellimusi ja kui nüüd, lennuki reaalse eksiteerimise ajal hakata kogu kupatust ümber disainima - kaotaks nad kõik kliendid.
Kommentaarid: 119 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 2 :: 101
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
H_K
Aeg Maha 2n
H_K

liitunud: 09.01.2002




sõnum 27.06.2009 17:10:56 vasta tsitaadiga

Mis seost on sellel komposiidil ja elektroonikal-automaatikal? Ma usaldan 100% automaatikat rohkem kui inimest, suuremal osal õnnetustest on saatuslikuks saanud just inimlik faktor alates hooldusmeeste poolt anduritele teibi unustamisest
kuni lennujuhtimiseni, vahele mahuvad veel kõikvõimalikud muud inimfaktorid terrorismist piloodi veani.
Lennuki tehnilise poole pealt on olulisemad sõlmed dubleeritud ja kohati isegi 3-4 kordselt ja seda juba siis kui elektroonikast suurt haisugi veel ei olnud näiteks 2 karburaatorit ja dubleeritud süütesüsteem jne.

_________________
---------------
Kommentaarid: 53 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 51
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Scart
HV Guru
Scart

liitunud: 04.02.2002




sõnum 27.06.2009 18:00:13 vasta tsitaadiga

H_K kirjutas:
Mis seost on sellel komposiidil ja elektroonikal-automaatikal?


Loe 1 post minu esimesest ülesse.
Kommentaarid: 119 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 2 :: 101
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Keda usaldada lendamisel - piloote või arvuteid? mine lehele 1, 2  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.