Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Toyota Motor: 100% elektriauto 2012. aastaks märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
a1
Kreisi kasutaja
a1

liitunud: 26.07.2002




sõnum 18.01.2009 18:35:55 vasta tsitaadiga

lu1de kirjutas:
Toyota Prius võtab vähe


Kusjuures, kui vaadata, et pikkust on 4,5m ja kaalu 1,5t, siis pole need just ökonoomiat rõhutavad numbrid.
See kahe uksega punn (mille pilt oli ülal) saavutaks ilmselt paremad tulemused.
Igatahes, ootan põnevusega nende arengut thumbs_up.gif
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 38
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Terror
HV veteran
Terror

liitunud: 08.11.2001




sõnum 18.01.2009 20:01:20 vasta tsitaadiga

Elektriauto on hetkel ainuke reaalne alternatiiv praegustele fossiilkütusel töötavatele autodele - akud on siinkohal need asjad mille kallal tuleb veel töötada.
Vesinik on blondiini sinisilmne unistus mis pole kahjuks reaalne ega ka praktiline lahendus.
Kust vesinikku saada?
V: Elektrolüüsides vett.
Mis on elektrolüüsi kasutegur?
V: 50% ringis, ülejäänud hajub soojusena.
Mis on auto mootori kasutegur?
V: 40% max.
Maakeeli: sellise hulga vesiniku saamiseks mille kadudeta põletamisel saaksime 1kw energiat peame me elektrijaamas põletama 2kw ees fosiilkütust. Kui me oleme selle vesiniku koguse kätte saanud ning ta autosse suunanud läheb sellest omakorda 60% tuulde, kuna sisepõlemis mootori kasutegur on 40%. 2KW'st 400W kätte saada pole just teab mis hea. Siinkohal jätsin ma vahele suurel hulgal ettappe nagu vesiniku transport, hoiustamine jne.
Elektromootori kasutegur seeest on üle 90% ning se tuleb otse elektrijaamast ilma mingisuguste kadudeta.

_________________
Väiksemagabariidilised trei, frees ning keevitustööd. PS.
Kommentaarid: 100 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 2 :: 91
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
RPG16
HV Guru
RPG16

liitunud: 18.02.2006




sõnum 18.01.2009 20:05:56 vasta tsitaadiga

Elektriautodel on tulevikku küll, praegu juba hea näide olemas, et ei pea olema tegu aeglase liikuriga, mis lisaks veel imelik välja näeb.
http://www.teslamotors.com/
Kommentaarid: 202 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 3 :: 165
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M00t
HV Guru
M00t

liitunud: 05.12.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 18.01.2009 20:08:08 vasta tsitaadiga

Terror, probleemi poleks siis kui vesinikku toodetaks elektrienergiat kasutades > ja elekter peaks tulema laineenergiat püüdes, seda on piiramatus koguses ja tasuta.
Kommentaarid: 72 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 68
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
maniisama
HV kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 18.01.2009 20:12:10 vasta tsitaadiga

ärihai kirjutas:
huvitav aga millega sõidavad rekad tulevikus icon_rolleyes.gif

pakuks välja et rekkatranspordi asemel toimib korralik pipeline süsteem terminalide vahel, millest siis edasi väiksed elektritranspordiliikurid asja edasi toimetevad, see oleks täiesti arvestatav süsteem. Pipeline käivitamiseks sobiks ka näiteks nord stream või mõni muu torujuhe mida mööda ka muu asi voolab, gaas, nafta, suruõhk.
Kommentaarid: 4 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Terror
HV veteran
Terror

liitunud: 08.11.2001




sõnum 18.01.2009 22:33:21 vasta tsitaadiga

lu1de kirjutas:
Terror, probleemi poleks siis kui vesinikku toodetaks elektrienergiat kasutades > ja elekter peaks tulema laineenergiat püüdes, seda on piiramatus koguses ja tasuta.
Vesinikku saabki vaid elektri abil toota (pean silmas sellised koguseid mida vaja läheks antud otstarbeks) - mingit alternatiivi peale elektri pole.
Kuid laineenergija? Nagu merelaine energija icon_lol.gif
Kommentaarid: 100 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 2 :: 91
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M00t
HV Guru
M00t

liitunud: 05.12.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 18.01.2009 22:44:21 vasta tsitaadiga

Terror, jah. http://en.wikipedia.org/wiki/Wave_power
või siis tõusu-mõõna energia http://en.wikipedia.org/wiki/Tidal_power

seda on tasuta ja võimalik saada lõputustes kogustes, see ei lõppe kunagi otsa, erinevalt fossiilsetest ja muudest kütustest.
Kommentaarid: 72 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 68
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Scart
HV Guru
Scart

liitunud: 04.02.2002




sõnum 18.01.2009 22:57:24 vasta tsitaadiga

lu1de kirjutas:
Terror, jah. http://en.wikipedia.org/wiki/Wave_power
või siis tõusu-mõõna energia http://en.wikipedia.org/wiki/Tidal_power

seda on tasuta ja võimalik saada lõputustes kogustes, see ei lõppe kunagi otsa, erinevalt fossiilsetest ja muudest kütustest.


Jääme nüüd vast ikka reaalsuse juurde. Ja üleüldse, meil on energia ja muu sellise jaoks olemas siin samas alamfoorumis üks väga pikk teema.

Vesinik on nali ja indeed, elektriauto on ainus, millel on tulevikku - kuna aga GM oma Volti nagunii välja ei saa ja mina küll nende japside asemel ei heietaks "majandussurutisest" pääsemist läbi uute autode müütmise, siis vaatab, kuhu asi jõuab.
Kommentaarid: 119 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 2 :: 101
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Xender
Kreisi kasutaja

liitunud: 26.01.2002




sõnum 18.01.2009 23:16:25 vasta tsitaadiga

Olen ise ka seda filmi näinud, mingit vandenõud tegelikult polnud. EV1 omahind oli 80K dollarit, ehk meie rahas üle miljoni krooni ja sama Teslaga ( mis maksab 109,000 dollarit ehk sama palju, kui arvestada inflatsiooni ).

Miks ei osteta Teslasid siin ?

Masstootmisega poleks seda saanud väga palju allapoole, sest auto oli alumiiniumist, magneesiumist veljed ja istmeraamid ja palju muud mis tegid auto kergeks aga ka ilgelt kalliks ( ühesõnaga, kere oli sama mis 10 millisel superautol ) ning kui oleks hakkatud neid vahetama tava tehnoloogia vastu, oleks auto tehnilised näitajad kõvasti kukkunud.

Elektriauto läbilöömiseks on vaja järgnevaid asju

1. Korraliku 5 inimese auto hind alates 250k
2. Suutlikus ühe laadimisega läbida vähemalt 300 km
3. Laadimisjaamad
Kommentaarid: 58 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 56
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
harilik
HV vaatleja

liitunud: 01.07.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.01.2009 00:08:24 vasta tsitaadiga

Tasuta ja taastuv energia paistab meile lagipähe, päikse valgusest toodetud elektrist saab toota vesinikku mis hirmus ,kartmata kasuteguri pärast. Kõrbed päikese paneele täis, mis nad seal niisama tühjalt seisavad! icon_razz.gif
Kommentaarid: 4 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M00t
HV Guru
M00t

liitunud: 05.12.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.01.2009 00:21:10 vasta tsitaadiga

harilik kirjutas:
Tasuta ja taastuv energia paistab meile lagipähe, päikse valgusest toodetud elektrist saab toota ... mis hirmus

ei saa, unista edasi. seda ei saa nii palju kätte, et sellega midagi kasulikku saaks peale hakata.
Kommentaarid: 72 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 68
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Noname
HV Guru
Noname

liitunud: 26.10.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.01.2009 00:43:14 vasta tsitaadiga

väga kole lexus
_________________
"Olukord on sitt, aga see on meie tuleviku väetis." - Lennart Meri
"Edu on kehv õpetaja. See ahvatleb tarku inimesi mõtlema, et nad ei saagi kaotada" - B. Gates
Kommentaarid: 370 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 320
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
serxx
Kreisi kasutaja

liitunud: 17.09.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.01.2009 01:18:08 vasta tsitaadiga

TULNUK kirjutas:
Uued liitium-raudoksiid akud võimaldavad juba mitu aastat vähem kui kümneminutilist täislaadimist, seega on ka see probleem minevik.

Mnjaa... huvitav kui jämedad need kaablid olema peavad, et autos olev akude patarei 10 minutiga täis laadida?
Lükkad auto laadima ja samal ajal tõmbab paar kvartalit pimedaks, mis sama alajaama taga :D
Päris suured amprid peavad taga olema, et need samad akud 10 minutiga täis laadida, mida enne 200-300km tühjaks sõideti.


EDIT:
Väike arvutus

Tavaline auto aku ~70Ah
Elektriautol on neid ~20
70Ah aku täilaadimine 70A vooluga võtab ~1 tund
20 aku 1 tunniseks laadimiseks oleks vaja 70x20=1400 amprit voolu, aga seda ühe tunniga laadimiseks.
10min = 6x vähem, järelikult on vaja 6x rohkem ampreid, kokku 8400 amprit.

Seinast tuleb meil 220V, akud on aga 12V, seega vahe ~18.3x. Kui pinge läheb 18,3x üles, läheb vool samapalju alla.
Tulemus? 220V ahelast on vaja saada ~459 amprit 10 minutit järjest, et laadida täis 20 akut.
~500 amprit on ikka väga-väga suur vool... kaabel peab selleks ikka päris jäme olema.
Seega ei kujuta hästi ette elektriauto 10 minutiga laadimist.
Kui suur on sinu maja peakaitse? Tavaliselt on see vist 16-50A, seega vähemalt 10x väiksem.

Võttes seinast 10A voolu (2.2kw), mis on suht normaalne ja mida saab lasta läbi suht tavaliste kaablite ning ka maja kaitsmed peavad vastu, siis läheb laadimiseks umbes 8 tundi.
Voolu kulub kokku ~16-17kWh mille maksumus on umbes 25 krooni.
Kui 25 krooni eest saaks sõita 250km, teeks see tulemuseks 10 senti kilomeeter. Pole paha.
Kas 20 akuga ka 250km sõita saab, seda ma ei tea... ilmselt sõltub väga palju konkreetsest autost (kaal põhiliselt!), juhist ja kasutatavatest elektril töötavatest lisadest.

Seega elektriautoga sõita oleks väga palju odavam kui bensuga... aga...
Probleem tekib selles, et kui kõik ostavad omale elektriautod ja hakkavad neid õhtuti/öösiti laadima, ei pea vastu elektriliinid... jälle probleem... vaja need välja vahetada, mis on kulukas. Tulemus? Elektrihind tõuseb kõvasti, et katta investeeringuid. Ja mingist hetkest võibolla ei olegi elektriga enam nii odav sõita.

Väga mitmeotsaga asi.

Täna, kui eestis elektriautosid vist polegi või on neid väga vähe, oleks elektiauto suht mõistlik. Eriti suvel. Kilomeetri hind oleks ikka väga odav. Talvel aga peab selle sama elektri pealt ka autot soojaks kütma ja läbisõit ühe laadimisega on oluliselt väiksem.
Kommentaarid: 153 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 2 :: 138
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Noname
HV Guru
Noname

liitunud: 26.10.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.01.2009 01:21:09 vasta tsitaadiga

serxx kirjutas:
bla bla


jah aga nii on läheb ükskõik mis maise küttega, hind tõuseb meeletult. ainuke võimalus oleks autod tööle panna kosmilise kiirguse pealt, kõik muud maised kütused läheksid lõpuks kalliks

_________________
"Olukord on sitt, aga see on meie tuleviku väetis." - Lennart Meri
"Edu on kehv õpetaja. See ahvatleb tarku inimesi mõtlema, et nad ei saagi kaotada" - B. Gates
Kommentaarid: 370 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 320
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mart352
HV Guru
Mart352

liitunud: 05.02.2003




sõnum 19.01.2009 09:43:02 vasta tsitaadiga

MarioA. kirjutas:
Aga elekter ise ei ole lahendus. Akud peavad vähe vastu, laadimine on aeganõudev, isegi siis kui see oleks 15 minutit ei oma see mõtet. Me vajame midagi mis vastab meie praegustele nõudmistele ja harjumustele : vesinikautot. Elekter pole piisavalt mobiilne hetkel.


Elekter on pmst igas majapidamises olemas. Aga vesinikutanklaid?

_________________
Imperfection is perfect
Kommentaarid: 54 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 51
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
serxx
Kreisi kasutaja

liitunud: 17.09.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.01.2009 09:43:16 vasta tsitaadiga

Iseenesest on asi positiivne, et selliseid asju arendatakse ja isegi sõidaks elektriautoga ringi kui selle odavalt kätte saaks.
Lihtsalt hetkeseisuga elektriauto väga massidesse minna ei saa.

Aga õnneks arendatakse edukalt ka uusi päikesepaneele, tuuleturbiine ja muud sellist, mis teeb võimalikuks oma väikse koduse elektrijaama.
Elektriauto olekski kõige mõistlikum siis, kui kodus on mõni tasuta elektrit tootev seade, millega saab autot laadida.

Elektriautosid peakski siis combona müüma hakkama, elektriauto + tasuta kaasa päikesepaneelist katus või tuuleturbiin thumbs_up.gif
Selline combo oleks väga viis.
Kommentaarid: 153 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 2 :: 138
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mustiCas
HV kasutaja
mustiCas

liitunud: 18.09.2004




sõnum 19.01.2009 09:45:28 vasta tsitaadiga

MarioA. kirjutas:
Me vajame midagi mis vastab meie praegustele nõudmistele ja harjumustele

Meenub Al Gore tsitaat (umbes nii):
Al Gore kirjutas:
Vanad harjumused uutes tingimustes on ühiskonna kirstunael.
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Scart
HV Guru
Scart

liitunud: 04.02.2002




sõnum 19.01.2009 11:30:00 vasta tsitaadiga

Vesinik on energiakandja, mitte allikas. Seega, milleks kulutada 1 ühik fossiilset energiat, et saada kätte vähem, kui 1 ühik energiat autorataste pöörlemise näol, sest kasutegur pole kunagi 100%?

Samahästi põletame bensiini ja diislit edasi ja oleme täpselt sama andekad, nagu ikka.
Kommentaarid: 119 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 2 :: 101
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Terror
HV veteran
Terror

liitunud: 08.11.2001




sõnum 19.01.2009 11:43:12 vasta tsitaadiga

Laadimise kohapealt kodustes tingimustes:
Üks variant on asi ööseks pistikuse jätta iga öö, laadimine toimub aeglaselt ning voolutarve on normaalne.
Kiiret laadimist saaks rakendada kodus sellisel juhul, kui oleks mingisugune nö puhver. Laadijas oleks oma komplekt aku elemente mis on eelnevalt pikema aja jooksul täis laetud ning kui auto laadima pannakse laetakse ühed akud maha ning teised täis - kiiresti ning ilma et alajaamani juhtmed ülesse sulaksid.

_________________
Väiksemagabariidilised trei, frees ning keevitustööd. PS.
Kommentaarid: 100 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 2 :: 91
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
renx09
HV Guru
renx09

liitunud: 28.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.01.2009 11:50:54 vasta tsitaadiga

dodge ehitas ka lotuse põhjale elektriauto, väga kena ju http://www.autonet.ee/video/5vUFcYPskUg
_________________
!!
Kommentaarid: 299 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 240
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Noname
HV Guru
Noname

liitunud: 26.10.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.01.2009 15:54:18 vasta tsitaadiga

OCUser kirjutas:
dodge ehitas ka lotuse põhjale elektriauto, väga kena ju http://www.autonet.ee/video/5vUFcYPskUg
ei ole kenda, nagu kosmosesüstik on.

http://autocars.setifaq.org/images/audi06.jpg

see on ilus auto, too oranz mingite imevelgede õhuavade jms jamaga on ikka täitsa gay. auto peab soliidne olema.

_________________
"Olukord on sitt, aga see on meie tuleviku väetis." - Lennart Meri
"Edu on kehv õpetaja. See ahvatleb tarku inimesi mõtlema, et nad ei saagi kaotada" - B. Gates
Kommentaarid: 370 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 320
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
matrix
HV kasutaja
matrix

liitunud: 11.09.2002




sõnum 19.01.2009 16:27:31 vasta tsitaadiga

Harald88 kirjutas:
Vaatasin kunagi filmi Who killed the electric car. Väga tore näha, et neid hakatakse uuesti tegema.


Mõned ennustavd juba, et nafta kukub jälle $10 peale, nagu 1999 aastal, eks siis saab uue samasisulise filmi toota.

_________________
Give a man a computer program and you give him a headache, but teach him to program computers and you give him the power to create headaches for others for the rest of his life... R. B. Forest
Kommentaarid: 7 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 7
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 19.01.2009 19:05:03 vasta tsitaadiga

Scart kirjutas:
Vesinik on energiakandja, mitte allikas. Seega, milleks kulutada 1 ühik fossiilset energiat, et saada kätte vähem, kui 1 ühik energiat autorataste pöörlemise näol, sest kasutegur pole kunagi 100%?

Samahästi põletame bensiini ja diislit edasi ja oleme täpselt sama andekad, nagu ikka.
But WHAT IF me saaksime selle termotuumavärgi tööle. Siis oleks ju normal.
Kommentaarid: 158 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 150
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The One
HV vaatleja

liitunud: 05.05.2004




sõnum 19.01.2009 19:18:57 vasta tsitaadiga

Enamik vesiniku toodetakse hetkel maagaasist, sest elektrolüüsi teel vesiniku eraldamiseks kulub palju rohkem energiat ja see ei ole majanduslikult otstarbekas.
Kommentaarid: 6 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 6
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Scart
HV Guru
Scart

liitunud: 04.02.2002




sõnum 19.01.2009 19:21:14 vasta tsitaadiga

maatriks kirjutas:
But WHAT IF me saaksime selle termotuumavärgi tööle. Siis oleks ju normal.


ITER on pilootprojekt ja selle valmimine on aastakümnete kaugusel.
Kommentaarid: 119 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 2 :: 101
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Toyota Motor: 100% elektriauto 2012. aastaks mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.