Avaleht
uus teema   vasta Tarkvara »  Arvutimängude foorum »  S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 227, 228, 229  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Venturi
HV kasutaja
Venturi

liitunud: 06.12.2004




sõnum 13.05.2006 15:26:44 vasta tsitaadiga

Kas siis Stalker oli E3 ja kas nad seal midagi näitasid ka, ise jälgisin gamespoti ja gametrailersi kaudu E3'e, kuid stalkerist ei märgand midagi.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 21
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
zaG
HV kasutaja

liitunud: 22.05.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.05.2006 15:50:56 vasta tsitaadiga

link :: Parim koht kust mängu kohta infot saada.

Venturi kirjutas:
Kas siis Stalker oli E3 ja kas nad seal midagi näitasid ka, ise jälgisin gamespoti ja gametrailersi kaudu E3'e, kuid stalkerist ei märgand midagi.

Ainus mis siiamaani näinud olen on 3 pilti ja hunnik artikleid.
Kommentaarid: 49 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
erick
HV Guru
erick

liitunud: 24.01.2003



Online

sõnum 13.05.2006 16:11:46 vasta tsitaadiga

Lootkem, et Stalkerist ei saa järgmine Daikatana...


Kes ei tea, mis asi oli Daikatana, võib siit tausta lugeda... peaks piisavalt huvitav olema:

http://en.wikipedia.org/wiki/Daikatana
Kommentaarid: 105 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 95
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Venturi
HV kasutaja
Venturi

liitunud: 06.12.2004




sõnum 13.05.2006 17:46:05 vasta tsitaadiga

zaG kirjutas:
Venturi kirjutas:
Kas siis Stalker oli E3 ja kas nad seal midagi näitasid ka, ise jälgisin gamespoti ja gametrailersi kaudu E3'e, kuid stalkerist ei märgand midagi.

Ainus mis siiamaani näinud olen on 3 pilti ja hunnik artikleid.


EDIT.
nüüd ma segaduses - kas sellel lingil ( http://stalker.myexp.de/en/index.php?site=e3report.php ) olev jutt E3'st käbi 2006 kohta?
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 21
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
madness
HV veteran
madness

liitunud: 11.10.2004




sõnum 13.05.2006 18:47:47 vasta tsitaadiga

zaG kirjutas:
Venturi kirjutas:
Kas siis Stalker oli E3 ja kas nad seal midagi näitasid ka, ise jälgisin gamespoti ja gametrailersi kaudu E3'e, kuid stalkerist ei märgand midagi.

Ainus mis siiamaani näinud olen on 3 pilti ja hunnik artikleid.


oli küll. mingi press-only singleplayer demo. Gamespoti viimase live saate 44minuti paiku pidavat mainima seda...
Kommentaarid: 13 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 11
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 13.05.2006 21:30:43 vasta tsitaadiga

ai ai kui ei taheta enam promoda Stalkerit, siis ikka midagi valesti... kas viibib veelgi või on levitaja suht käega löönud...
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Kirves
HV kasutaja

liitunud: 23.10.2004




sõnum 14.05.2006 13:56:27 vasta tsitaadiga

NPC-d tulevad scriptitud, toitu ei saa võtta ja magada ka ei ole vaja enam. Ja tulebki tavaline fps. Peavad nad seda graafikat arendama, tegelegu parem millegi asjalikuma kallal, selle mängu point ei seisne ju graafikas. icon_evil.gif
Kommentaarid: 11 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 7 :: 1 :: 0
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
madex
HV kasutaja

liitunud: 29.03.2005




sõnum 14.05.2006 15:38:17 vasta tsitaadiga

Sellest toidu võtmisest ja magamisest on mul suht ükskõik,aga see et NPC skriptitud on küll saast,neid mänge ju niigi vähe kus ei ole skriptitud IMHO icon_confused.gif

viimati muutis madex 14.05.2006 17:16:35, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 11
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 14.05.2006 15:45:15 vasta tsitaadiga

madex kirjutas:
neid mänge ju niigi vähe kus ei ole skriptitud
Nimeta üks selline icon_smile.gif
_________________
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Venturi
HV kasutaja
Venturi

liitunud: 06.12.2004




sõnum 14.05.2006 16:17:06 vasta tsitaadiga

Imo oli see vast üks suurimaid raskusi üldse selle mängu juures mida gsc alguses teha tahtis, s.t. skriptimata AI. Valus kuula, et selles suunas 180 tehti.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 21
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
RustyZ
HV Guru
RustyZ

liitunud: 20.06.2004




sõnum 14.05.2006 16:21:23 vasta tsitaadiga

Kirves kirjutas:
NPC-d tulevad scriptitud, toitu ei saa võtta ja magada ka ei ole vaja enam. Ja tulebki tavaline fps. Peavad nad seda graafikat arendama, tegelegu parem millegi asjalikuma kallal, selle mängu point ei seisne ju graafikas. icon_evil.gif


infoallikas paluks.

_________________
Wreckfest 2 server: 136.243.70.252:30102 | parool: isamaa (kui on enabled)
Kommentaarid: 16 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 11
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Kirves
HV kasutaja

liitunud: 23.10.2004




sõnum 14.05.2006 17:04:47 vasta tsitaadiga

http://www.justgamers.de/?page=news&news_id=43620#nothing ehk oskate saksakeelt icon_lol.gif
Kommentaarid: 11 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 7 :: 1 :: 0
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
madex
HV kasutaja

liitunud: 29.03.2005




sõnum 14.05.2006 17:13:41 vasta tsitaadiga

Ho Ho, Kas Farcry ei olnud mitte skriptimatta AI-ga?
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 11
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 14.05.2006 17:21:23 vasta tsitaadiga

Oleneb kuidas seda skriptitust defineerida.

See kui näiteks valvurid mööda saart patrullisid siis see osa on 100% skriptitud. See kui nad metsas sind taga ajasid ja puu taga varju otsisud siis see osa oli juba algoritmiline käitumine mis ei olnud otse skriptitud.

_________________
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Auron
HV Guru
Auron

liitunud: 19.08.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 14.05.2006 18:20:24 vasta tsitaadiga

Ho Ho, kas otseselt täiesti skriptimatta AI'd üldse saabki olla?Kui nagu üldse skriptitud ei oleks siis ju nagu üldse tegelased ei liiguks ega teeks midagi icon_confused.gif Mina saan aru nii, et lihtsalt praegu on skriptid tehtud väga lihtsaks - enamus mõjutatav ainult playerist stiilis kas näeb/kuuleb või mitte, kui näeb siis kas ründab või mitte ja siis vastavalt olukorrale kasutab ainult paari kolme skripti.Tegelt päris raske oleks vist nagu eriti lifelike tegelasi suures maailmas teha kuna siis peaks ju prose koguaeg kõikide tegelaste seisu jägima ja neid liigutama.Samuti tekiks siis nagu võimalus, et näiteks questiks oluline tegelane suht laiali skrpitiga satuks jalutama alasse kus praasjagu on migni monsteri nö.feed value piisavalt madalale langend ning too otsib saaki, killab questiks olulise teglase ära niiet mängja teise kaardi otsas or somth.ma ei tea kas pihta said mis ma mõtlesin icon_razz1.gif
Kommentaarid: 152 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 129
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Venturi
HV kasutaja
Venturi

liitunud: 06.12.2004




sõnum 14.05.2006 18:22:20 vasta tsitaadiga

Kirves kirjutas:
http://www.justgamers.de/?page=news&news_id=43620#nothing ehk oskate saksakeelt icon_lol.gif


oskan saksa keelt ja kõik mida kirves ütles on tõsi. Artikel ütleb ka, et E3'l näitatud demo oli üsnagi tervik ja täiest töötav level mängust endast ning et Q1 2007 launch kogub kindlust.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 21
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Herr Kurm
Piiratud kasutaja
Herr Kurm

liitunud: 25.03.2004




sõnum 14.05.2006 18:27:38 vasta tsitaadiga

et nagu seda mängu näen ma oma ihusilmaga järgmine aasta? icon_neutral.gif
_________________
-logod, firmaidentiteet, küljendamine, flash-
-portfolio-
Kommentaarid: 25 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 19
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
ahvilõust
Aeg Maha 2n
ahvilõust

liitunud: 08.06.2005




sõnum 14.05.2006 18:53:20 vasta tsitaadiga

Kas NPC käib ainult stalkerite kohta või kõigi kohta? Kui koletised ja mutandid scriptimata AI-ga on siis pole hullu midagi. Need kaas stalkerid on mulle nagu nii ükskõik.
_________________
Gdesainer

M: MSI RTX 3070 Gaming Trio
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Nitro
HV kasutaja
Nitro

liitunud: 02.03.2004




sõnum 14.05.2006 23:17:14 vasta tsitaadiga

Rahu, tekst räägib paar asja scriptiti ja NPC 'd ei käitu enam täiesti iseseisvalt. Arvatavasti scriptiti siis tavalist elu, kui NPC'd kolavad metsas ja mujal ringi. Vaevalt, et combat AI nüüd scripti pandi.
Muide, blowout'id on nüüd kah ainult storylines, mitte ei juhtu neid enam mõne päeva järel. Tüübid ei saanud nii hakkama, et võtmetegelased surma ei saaks.

No olgu, kannataks ka selle ära kui AI oleks igatpidi scriptitud. Olgu siis palju erinevaid nüansse. Ja üldse, niisama reaktoris ja Pripjatis ringi kolada oleks ka lahe.
Kommentaarid: 7 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 5
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 15.05.2006 01:26:40 vasta tsitaadiga

Auron kirjutas:
Ho Ho, kas otseselt täiesti skriptimatta AI'd üldse saabki olla?
Teoreetiliselt jah, praktiliselt oleks see üsna mõttetu.

Sisuliselt tähendaks ilma skriptimata AI seda, et mängu kaardi tegija lihtsalt paneb kusagile ühe NPC* ning ei pea enam midagi rohkemat tegema. Too NPC hakkab käituma vastavalt temasse progetud AI algoritmidele. Kohaneb keskkonnaga ning oskab selle iseärasusi ära kasutada. Näiteks ta oskab varju otsida kivi taga, teab et põõsa taga ei ole mõtet kuulide eest peidus olla kuid ise on sealt hea teisi luurata. Oskab hoiduda lagedamate alade ületamisest sest seal võib kergelt kuuli saada ning samas teab ise taolistel aladel silma peal hoida et vastaseid lihtsalt rajalt maha võtta. Teab et kõrgema ja avatud vaateväljaga piirkondades on lihtsam snaipida kui kusagil augus jne.
*)Juhuks kui keegi ei tea siis NPC on lühend sõnadest Non-Player Character ehk siis kõik muud tegelased peale mängija enda, tegelased keda juhib arvuti.

Enamus FPS'ides on näiteks vastaste liikumiseks pandud kaardile paika teatud punktid mille järgi nad navigeerida oskavad. Ilma nendeta võib sageli juhtuda et NPC'd jäävad kusagile kinni või ei oska näiteks ümber lihtsa takistuse liikuda.
Et ilma nende punktideta hakkama saaks peaks nood AI algoritmid olema piisavalt "targad" et suudaks ennast ümbritsevas keskkonnas liikuda ilma väliseid abinõusid kasutamata. See tähenaks aga et NPC peaks suutma ennast ümbritsevat keskknoda analüüsima. Avamaastikul pole see eriti keerukas kuid kui sinna lisandub kõiksugu kive, koopaid, puid, maju ja muud veidi keerukamat kama mida saab varjuks kasutada muutub taoline analüüsimine vägagi keerukaks. Teoreetiliselt võimalik, praktiliselt ebaotstarbekas.

Teine sagedane asi mis skriptitakse on vastaste käitumine mängija lähenemisel. Näiteks kui mängija läbib teatud piirkonna koridoris (kõnnib läbi nähtamatu triggeri) siis käivitub näiteks skript mis käsib mõnel vastasel hakata paari waypointi vahet siiberdama. Sellise asja ilma skriptimiseta tegemiseks peaks vastane mingi muu moega otsustama et nüüd oleks paras aeg nende kahe punkti vahet patrullima. Et seda otsustada läheb vaja juba oluliselt keerukamaid otsuste langetamise mehanisme kui on lihtsalt niisama korraliku liikumisteekonna leidmine.
Auron kirjutas:
Tegelt päris raske oleks vist nagu eriti lifelike tegelasi suures maailmas teha kuna siis peaks ju prose koguaeg kõikide tegelaste seisu jägima ja neid liigutama.
Mitte ilmtingimata. Kolm tähte: LOD aka Level Of Detail.
Pikemalt seletades tähendab see AI või siis elu simulatsiooni korral et mängijast kaugemal olevate NPC'de AI ei ole nii detailne ja keerukas kui vaateulatuses olevatel. Näiteks läbi metsa liikumisel ei kaalutleta kummalt poolt puud nüüd minna vaid lihtsalt näiteks korrutatakse liikumiskiirus mingi konstandiga läbi et see pisu aeglasemaks muuta. Sama moodi võib ka paljud muud asjad kas üldse ära jätta või siis oluliselt lihtsustada. Samuti ei pea nende kaugemal olevate NPC'de AI'd pidevalt uuendama. Pole ju erilist mõtet nende liikumisteed sekundis kümmekond korda korrigeerida nagu seda tehakse siis kui mõni vastane mängijat jälitab. Piisab kui seda teha kord kümne sekundi tagant ning tadaa, saabki simuleerida 100x rohkem NPC'sid icon_smile.gif
Auron kirjutas:
Samuti tekiks siis nagu võimalus, et näiteks questiks oluline tegelane suht laiali skrpitiga satuks jalutama alasse kus praasjagu on migni monsteri nö.feed value piisavalt madalale langend ning too otsib saaki, killab questiks olulise teglase ära niiet mängja teise kaardi otsas or somth.
See on juba omaette ooper. Praegu tehakse sageli lihtsalt nii et vähegi tähtsad tegelased muudetakse lihtsalt surematuks ja/või antakse kõigile teistele NPC'dele teada et nood ei tohi/saa neid rünnata või muul moel midagi teha mis võiks mängu mingil määral mõjutada.
Teine, palju lihtsam varaiant on et neid tähtsaid tegelasi ei tekitata kaardi peale enne kui mängija on piisvalt lähedale jõudnud.
Taolises Stalkeri laadses (algselt?) väga keeruka süsteemiga mängus muutuks taoliste tähtsate tegelaste kaitsmine teiste vantide eest üsna keerukaks. Samas võib ju näiteks improviseerida. Näiteks võib mõne tüübi kusagile koopasse kinni panna et keegi talle lähedale ei saaks. Mõne teise võib ümbritseda kaitsesüsteemidega mis kõik vähegi ohtlikud tegelased kohapeal ära küpsetab. Võimalusi on palju. Nende reaalne ärakasutamine teeks mängud loomulikult tunduvalt huvitavamaks ning loomutruumaks kuid ühtlasi on need ka tunduvalt keerukamad implementeerida.



Üldjuhul on kõige lihtsam ja mängijale üsna vastuvõetav kombinatsioon suht keerukatest AI algoritmidest ning osaliselt skriptitusest. Ehk siis erilisemad ja keerukamad tegevused on tehtud skriptidega ning muud on algoritmilised. Kõik asjad puhtalt ühel või teisel moel tehes muutuks see väga töömahukaks ja keerukaks ning üsna tõenäoliselt mitte eriti loomutruuks.

_________________
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
ak47
Kreisi kasutaja

liitunud: 23.01.2006




sõnum 15.05.2006 08:19:53 vasta tsitaadiga

Ho Ho tekstis vist kõik selgitatud, aga kurat, tahaks juba õudsalt mängu mängida.
Kommentaarid: 41 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 1 :: 33
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Yorick
HV kasutaja
Yorick

liitunud: 25.12.2004




sõnum 16.05.2006 21:20:33 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Kui koletised ja mutandid scriptimata AI-ga on siis pole hullu midagi. Need kaas stalkerid on mulle nagu nii ükskõik.


Mm,siis nagu kaoks selle süzhee põhiline mõte.Jättes kõrvale raamatu ja filmi(mis on niigi kõrvale jäetud),oli ju mängu lubaduste alguses pandud rõhk just nii vastasstalkeritega kui ka kaasstalkeritega läbikäimisele,äritsemisele,madistamisele jne.Tsoon pidi olema nagu desserdiks,iseseisev,omapäi talitav,ise arenev,müstiline ja mida kõike veel.Iga paari kuu tagant tilgub neile lubadustele tilk tõrva ja mis on siis nende aastatega kokku tilkunud?
Mis puutub AI-sse,siis ühest teisest projektist on ka midagi lugeda.
http://www.1944game.com/forum/showthread.php?t=1502
http://www.1944game.com/forum/showthread.php?t=1506
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 16.05.2006 21:39:35 vasta tsitaadiga

mul pole scriptimise vastu näiteks midagi, kui see hästi tehtud ja pole mängumõnu rikuvalt arusaada... paraku on praktiliselt kõik viimaseaja FPS'id liialt läbinähtavad... 1 põhjus miks ma pigem olen Battlefield 2-te netis pelanud või mõne muu mängustiiliga aega veetnud.
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Marek Säde
HV veteran

liitunud: 19.05.2004




sõnum 17.05.2006 06:24:00 vasta tsitaadiga

Magic kirjutas:
mul pole scriptimise vastu näiteks midagi, kui see hästi tehtud ja pole mängumõnu rikuvalt arusaada... paraku on praktiliselt kõik viimaseaja FPS'id liialt läbinähtavad... 1 põhjus miks ma pigem olen Battlefield 2-te netis pelanud või mõne muu mängustiiliga aega veetnud.

Sama siin icon_biggrin.gif

_________________
Tehingud Soomes, müük ja ost ja saatmine/toomine pisikese % eest. Küsi järgi!
Kommentaarid: 68 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 66
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Nitro
HV kasutaja
Nitro

liitunud: 02.03.2004




sõnum 18.05.2006 15:31:08 vasta tsitaadiga

PC Gameri artikkel STALKER'i kohta: http://stalker.myexp.de/forum/viewtopic.php?p=59527
Üks väga huvitav fakt minu jaoks on see, et tsooni läbimine ühest otsast teise võtab olenevalt marsruudist aega 3 tundi kuni paar päeva (seda siis reaalses ajas ikka) icon_eek.gif
Ka räägitakse ära kuidas mäng algab ja mis on sinu ülessanne selles mängus. Artiklis on muidugi ka vanemat infot, mis juba teada on kuid on ka uut. Soovitan lugeda thumbs_up.gif
Kommentaarid: 7 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 5
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Tarkvara »  Arvutimängude foorum »  S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 227, 228, 229  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.