Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Venturi
HV kasutaja

liitunud: 06.12.2004
|
13.05.2006 15:26:44
|
|
|
Kas siis Stalker oli E3 ja kas nad seal midagi näitasid ka, ise jälgisin gamespoti ja gametrailersi kaudu E3'e, kuid stalkerist ei märgand midagi.
|
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
21 |
|
tagasi üles |
|
 |
zaG
HV kasutaja
liitunud: 22.05.2005
|
13.05.2006 15:50:56
|
|
|
link :: Parim koht kust mängu kohta infot saada.
Venturi kirjutas: |
Kas siis Stalker oli E3 ja kas nad seal midagi näitasid ka, ise jälgisin gamespoti ja gametrailersi kaudu E3'e, kuid stalkerist ei märgand midagi. |
Ainus mis siiamaani näinud olen on 3 pilti ja hunnik artikleid.
|
|
Kommentaarid: 49 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
47 |
|
tagasi üles |
|
 |
erick
HV Guru

liitunud: 24.01.2003

|
13.05.2006 16:11:46
|
|
|
Lootkem, et Stalkerist ei saa järgmine Daikatana...
Kes ei tea, mis asi oli Daikatana, võib siit tausta lugeda... peaks piisavalt huvitav olema:
http://en.wikipedia.org/wiki/Daikatana
|
|
Kommentaarid: 105 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
95 |
|
tagasi üles |
|
 |
Venturi
HV kasutaja

liitunud: 06.12.2004
|
13.05.2006 17:46:05
|
|
|
zaG kirjutas: |
Venturi kirjutas: |
Kas siis Stalker oli E3 ja kas nad seal midagi näitasid ka, ise jälgisin gamespoti ja gametrailersi kaudu E3'e, kuid stalkerist ei märgand midagi. |
Ainus mis siiamaani näinud olen on 3 pilti ja hunnik artikleid. |
EDIT.
nüüd ma segaduses - kas sellel lingil ( http://stalker.myexp.de/en/index.php?site=e3report.php ) olev jutt E3'st käbi 2006 kohta?
|
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
21 |
|
tagasi üles |
|
 |
madness
HV veteran

liitunud: 11.10.2004
|
13.05.2006 18:47:47
|
|
|
zaG kirjutas: |
Venturi kirjutas: |
Kas siis Stalker oli E3 ja kas nad seal midagi näitasid ka, ise jälgisin gamespoti ja gametrailersi kaudu E3'e, kuid stalkerist ei märgand midagi. |
Ainus mis siiamaani näinud olen on 3 pilti ja hunnik artikleid. |
oli küll. mingi press-only singleplayer demo. Gamespoti viimase live saate 44minuti paiku pidavat mainima seda...
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
13.05.2006 21:30:43
|
|
|
ai ai kui ei taheta enam promoda Stalkerit, siis ikka midagi valesti... kas viibib veelgi või on levitaja suht käega löönud...
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Kirves
HV kasutaja
liitunud: 23.10.2004
|
14.05.2006 13:56:27
|
|
|
NPC-d tulevad scriptitud, toitu ei saa võtta ja magada ka ei ole vaja enam. Ja tulebki tavaline fps. Peavad nad seda graafikat arendama, tegelegu parem millegi asjalikuma kallal, selle mängu point ei seisne ju graafikas.
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
7 :: |
1 :: |
0 |
|
tagasi üles |
|
 |
madex
HV kasutaja
liitunud: 29.03.2005
|
14.05.2006 15:38:17
|
|
|
Sellest toidu võtmisest ja magamisest on mul suht ükskõik,aga see et NPC skriptitud on küll saast,neid mänge ju niigi vähe kus ei ole skriptitud IMHO
viimati muutis madex 14.05.2006 17:16:35, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
14.05.2006 15:45:15
|
|
|
madex kirjutas: |
neid mänge ju niigi vähe kus ei ole skriptitud |
Nimeta üks selline
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
Venturi
HV kasutaja

liitunud: 06.12.2004
|
14.05.2006 16:17:06
|
|
|
Imo oli see vast üks suurimaid raskusi üldse selle mängu juures mida gsc alguses teha tahtis, s.t. skriptimata AI. Valus kuula, et selles suunas 180 tehti.
|
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
21 |
|
tagasi üles |
|
 |
RustyZ
HV Guru

liitunud: 20.06.2004
|
14.05.2006 16:21:23
|
|
|
Kirves kirjutas: |
NPC-d tulevad scriptitud, toitu ei saa võtta ja magada ka ei ole vaja enam. Ja tulebki tavaline fps. Peavad nad seda graafikat arendama, tegelegu parem millegi asjalikuma kallal, selle mängu point ei seisne ju graafikas.  |
infoallikas paluks.
_________________ Wreckfest 2 server: 136.243.70.252:30102 | parool: isamaa (kui on enabled) |
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
Kirves
HV kasutaja
liitunud: 23.10.2004
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
7 :: |
1 :: |
0 |
|
tagasi üles |
|
 |
madex
HV kasutaja
liitunud: 29.03.2005
|
14.05.2006 17:13:41
|
|
|
Ho Ho, Kas Farcry ei olnud mitte skriptimatta AI-ga?
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
14.05.2006 17:21:23
|
|
|
Oleneb kuidas seda skriptitust defineerida.
See kui näiteks valvurid mööda saart patrullisid siis see osa on 100% skriptitud. See kui nad metsas sind taga ajasid ja puu taga varju otsisud siis see osa oli juba algoritmiline käitumine mis ei olnud otse skriptitud.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
Auron
HV Guru

liitunud: 19.08.2003
|
14.05.2006 18:20:24
|
|
|
Ho Ho, kas otseselt täiesti skriptimatta AI'd üldse saabki olla?Kui nagu üldse skriptitud ei oleks siis ju nagu üldse tegelased ei liiguks ega teeks midagi Mina saan aru nii, et lihtsalt praegu on skriptid tehtud väga lihtsaks - enamus mõjutatav ainult playerist stiilis kas näeb/kuuleb või mitte, kui näeb siis kas ründab või mitte ja siis vastavalt olukorrale kasutab ainult paari kolme skripti.Tegelt päris raske oleks vist nagu eriti lifelike tegelasi suures maailmas teha kuna siis peaks ju prose koguaeg kõikide tegelaste seisu jägima ja neid liigutama.Samuti tekiks siis nagu võimalus, et näiteks questiks oluline tegelane suht laiali skrpitiga satuks jalutama alasse kus praasjagu on migni monsteri nö.feed value piisavalt madalale langend ning too otsib saaki, killab questiks olulise teglase ära niiet mängja teise kaardi otsas or somth.ma ei tea kas pihta said mis ma mõtlesin
|
|
Kommentaarid: 152 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
129 |
|
tagasi üles |
|
 |
Venturi
HV kasutaja

liitunud: 06.12.2004
|
14.05.2006 18:22:20
|
|
|
oskan saksa keelt ja kõik mida kirves ütles on tõsi. Artikel ütleb ka, et E3'l näitatud demo oli üsnagi tervik ja täiest töötav level mängust endast ning et Q1 2007 launch kogub kindlust.
|
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
21 |
|
tagasi üles |
|
 |
Herr Kurm
Piiratud kasutaja

liitunud: 25.03.2004
|
14.05.2006 18:27:38
|
|
|
et nagu seda mängu näen ma oma ihusilmaga järgmine aasta?
_________________ -logod, firmaidentiteet, küljendamine, flash-
-portfolio- |
|
Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
19 |
|
tagasi üles |
|
 |
ahvilõust
Aeg Maha 2n

liitunud: 08.06.2005
|
14.05.2006 18:53:20
|
|
|
Kas NPC käib ainult stalkerite kohta või kõigi kohta? Kui koletised ja mutandid scriptimata AI-ga on siis pole hullu midagi. Need kaas stalkerid on mulle nagu nii ükskõik.
_________________ Gdesainer
M: MSI RTX 3070 Gaming Trio |
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
Nitro
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2004
|
14.05.2006 23:17:14
|
|
|
Rahu, tekst räägib paar asja scriptiti ja NPC 'd ei käitu enam täiesti iseseisvalt. Arvatavasti scriptiti siis tavalist elu, kui NPC'd kolavad metsas ja mujal ringi. Vaevalt, et combat AI nüüd scripti pandi.
Muide, blowout'id on nüüd kah ainult storylines, mitte ei juhtu neid enam mõne päeva järel. Tüübid ei saanud nii hakkama, et võtmetegelased surma ei saaks.
No olgu, kannataks ka selle ära kui AI oleks igatpidi scriptitud. Olgu siis palju erinevaid nüansse. Ja üldse, niisama reaktoris ja Pripjatis ringi kolada oleks ka lahe.
|
|
Kommentaarid: 7 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
15.05.2006 01:26:40
|
|
|
Auron kirjutas: |
Ho Ho, kas otseselt täiesti skriptimatta AI'd üldse saabki olla? |
Teoreetiliselt jah, praktiliselt oleks see üsna mõttetu.
Sisuliselt tähendaks ilma skriptimata AI seda, et mängu kaardi tegija lihtsalt paneb kusagile ühe NPC* ning ei pea enam midagi rohkemat tegema. Too NPC hakkab käituma vastavalt temasse progetud AI algoritmidele. Kohaneb keskkonnaga ning oskab selle iseärasusi ära kasutada. Näiteks ta oskab varju otsida kivi taga, teab et põõsa taga ei ole mõtet kuulide eest peidus olla kuid ise on sealt hea teisi luurata. Oskab hoiduda lagedamate alade ületamisest sest seal võib kergelt kuuli saada ning samas teab ise taolistel aladel silma peal hoida et vastaseid lihtsalt rajalt maha võtta. Teab et kõrgema ja avatud vaateväljaga piirkondades on lihtsam snaipida kui kusagil augus jne.
*)Juhuks kui keegi ei tea siis NPC on lühend sõnadest Non-Player Character ehk siis kõik muud tegelased peale mängija enda, tegelased keda juhib arvuti.
Enamus FPS'ides on näiteks vastaste liikumiseks pandud kaardile paika teatud punktid mille järgi nad navigeerida oskavad. Ilma nendeta võib sageli juhtuda et NPC'd jäävad kusagile kinni või ei oska näiteks ümber lihtsa takistuse liikuda.
Et ilma nende punktideta hakkama saaks peaks nood AI algoritmid olema piisavalt "targad" et suudaks ennast ümbritsevas keskkonnas liikuda ilma väliseid abinõusid kasutamata. See tähenaks aga et NPC peaks suutma ennast ümbritsevat keskknoda analüüsima. Avamaastikul pole see eriti keerukas kuid kui sinna lisandub kõiksugu kive, koopaid, puid, maju ja muud veidi keerukamat kama mida saab varjuks kasutada muutub taoline analüüsimine vägagi keerukaks. Teoreetiliselt võimalik, praktiliselt ebaotstarbekas.
Teine sagedane asi mis skriptitakse on vastaste käitumine mängija lähenemisel. Näiteks kui mängija läbib teatud piirkonna koridoris (kõnnib läbi nähtamatu triggeri) siis käivitub näiteks skript mis käsib mõnel vastasel hakata paari waypointi vahet siiberdama. Sellise asja ilma skriptimiseta tegemiseks peaks vastane mingi muu moega otsustama et nüüd oleks paras aeg nende kahe punkti vahet patrullima. Et seda otsustada läheb vaja juba oluliselt keerukamaid otsuste langetamise mehanisme kui on lihtsalt niisama korraliku liikumisteekonna leidmine.
Auron kirjutas: |
Tegelt päris raske oleks vist nagu eriti lifelike tegelasi suures maailmas teha kuna siis peaks ju prose koguaeg kõikide tegelaste seisu jägima ja neid liigutama. |
Mitte ilmtingimata. Kolm tähte: LOD aka Level Of Detail.
Pikemalt seletades tähendab see AI või siis elu simulatsiooni korral et mängijast kaugemal olevate NPC'de AI ei ole nii detailne ja keerukas kui vaateulatuses olevatel. Näiteks läbi metsa liikumisel ei kaalutleta kummalt poolt puud nüüd minna vaid lihtsalt näiteks korrutatakse liikumiskiirus mingi konstandiga läbi et see pisu aeglasemaks muuta. Sama moodi võib ka paljud muud asjad kas üldse ära jätta või siis oluliselt lihtsustada. Samuti ei pea nende kaugemal olevate NPC'de AI'd pidevalt uuendama. Pole ju erilist mõtet nende liikumisteed sekundis kümmekond korda korrigeerida nagu seda tehakse siis kui mõni vastane mängijat jälitab. Piisab kui seda teha kord kümne sekundi tagant ning tadaa, saabki simuleerida 100x rohkem NPC'sid
Auron kirjutas: |
Samuti tekiks siis nagu võimalus, et näiteks questiks oluline tegelane suht laiali skrpitiga satuks jalutama alasse kus praasjagu on migni monsteri nö.feed value piisavalt madalale langend ning too otsib saaki, killab questiks olulise teglase ära niiet mängja teise kaardi otsas or somth. |
See on juba omaette ooper. Praegu tehakse sageli lihtsalt nii et vähegi tähtsad tegelased muudetakse lihtsalt surematuks ja/või antakse kõigile teistele NPC'dele teada et nood ei tohi/saa neid rünnata või muul moel midagi teha mis võiks mängu mingil määral mõjutada.
Teine, palju lihtsam varaiant on et neid tähtsaid tegelasi ei tekitata kaardi peale enne kui mängija on piisvalt lähedale jõudnud.
Taolises Stalkeri laadses (algselt?) väga keeruka süsteemiga mängus muutuks taoliste tähtsate tegelaste kaitsmine teiste vantide eest üsna keerukaks. Samas võib ju näiteks improviseerida. Näiteks võib mõne tüübi kusagile koopasse kinni panna et keegi talle lähedale ei saaks. Mõne teise võib ümbritseda kaitsesüsteemidega mis kõik vähegi ohtlikud tegelased kohapeal ära küpsetab. Võimalusi on palju. Nende reaalne ärakasutamine teeks mängud loomulikult tunduvalt huvitavamaks ning loomutruumaks kuid ühtlasi on need ka tunduvalt keerukamad implementeerida.
Üldjuhul on kõige lihtsam ja mängijale üsna vastuvõetav kombinatsioon suht keerukatest AI algoritmidest ning osaliselt skriptitusest. Ehk siis erilisemad ja keerukamad tegevused on tehtud skriptidega ning muud on algoritmilised. Kõik asjad puhtalt ühel või teisel moel tehes muutuks see väga töömahukaks ja keerukaks ning üsna tõenäoliselt mitte eriti loomutruuks.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
ak47
Kreisi kasutaja
liitunud: 23.01.2006
|
15.05.2006 08:19:53
|
|
|
Ho Ho tekstis vist kõik selgitatud, aga kurat, tahaks juba õudsalt mängu mängida.
|
|
Kommentaarid: 41 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
1 :: |
33 |
|
tagasi üles |
|
 |
Yorick
HV kasutaja

liitunud: 25.12.2004
|
16.05.2006 21:20:33
|
|
|
tsitaat: |
Kui koletised ja mutandid scriptimata AI-ga on siis pole hullu midagi. Need kaas stalkerid on mulle nagu nii ükskõik. |
Mm,siis nagu kaoks selle süzhee põhiline mõte.Jättes kõrvale raamatu ja filmi(mis on niigi kõrvale jäetud),oli ju mängu lubaduste alguses pandud rõhk just nii vastasstalkeritega kui ka kaasstalkeritega läbikäimisele,äritsemisele,madistamisele jne.Tsoon pidi olema nagu desserdiks,iseseisev,omapäi talitav,ise arenev,müstiline ja mida kõike veel.Iga paari kuu tagant tilgub neile lubadustele tilk tõrva ja mis on siis nende aastatega kokku tilkunud?
Mis puutub AI-sse,siis ühest teisest projektist on ka midagi lugeda.
http://www.1944game.com/forum/showthread.php?t=1502
http://www.1944game.com/forum/showthread.php?t=1506
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
16.05.2006 21:39:35
|
|
|
mul pole scriptimise vastu näiteks midagi, kui see hästi tehtud ja pole mängumõnu rikuvalt arusaada... paraku on praktiliselt kõik viimaseaja FPS'id liialt läbinähtavad... 1 põhjus miks ma pigem olen Battlefield 2-te netis pelanud või mõne muu mängustiiliga aega veetnud.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Marek Säde
HV veteran
liitunud: 19.05.2004
|
17.05.2006 06:24:00
|
|
|
Magic kirjutas: |
mul pole scriptimise vastu näiteks midagi, kui see hästi tehtud ja pole mängumõnu rikuvalt arusaada... paraku on praktiliselt kõik viimaseaja FPS'id liialt läbinähtavad... 1 põhjus miks ma pigem olen Battlefield 2-te netis pelanud või mõne muu mängustiiliga aega veetnud. |
Sama siin
_________________ Tehingud Soomes, müük ja ost ja saatmine/toomine pisikese % eest. Küsi järgi! |
|
Kommentaarid: 68 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
66 |
|
tagasi üles |
|
 |
Nitro
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2004
|
18.05.2006 15:31:08
|
|
|
PC Gameri artikkel STALKER'i kohta: http://stalker.myexp.de/forum/viewtopic.php?p=59527
Üks väga huvitav fakt minu jaoks on see, et tsooni läbimine ühest otsast teise võtab olenevalt marsruudist aega 3 tundi kuni paar päeva (seda siis reaalses ajas ikka)
Ka räägitakse ära kuidas mäng algab ja mis on sinu ülessanne selles mängus. Artiklis on muidugi ka vanemat infot, mis juba teada on kuid on ka uut. Soovitan lugeda
|
|
Kommentaarid: 7 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
 |
|