Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
külaline
|
28.06.2005 22:01:00
|
|
|
Aga Californa elektrijaamad töötavad niigi viimase piiri peal 8) - indikaatorid "punases". Ja siiani käib ju vaidlus, et kas ajaloo suurim kokkujooksmine oli tingitud vananenud tehnikast ning juhtmetest või siis ülekoormamistest Ise eelistan "viimast varianti"
Ja kui Eesti elektrijaamade uusi plokke õigeks ajaks valmis ei saada, siis hakkavad ka Eestis toimuma samalaadsed kokkujooksmised...
|
|
tagasi üles |
|
 |
Hiid
HV Guru

liitunud: 23.03.2002
|
28.06.2005 22:04:07
|
|
|
dvd vader kirjutas: |
kõik autodest räägite koguaeg.
ärge unustage lennukeid - lennukid kulutavad meeletutes kogustes kütust, . |
Mulle jäi hiljuti omaarust kusagilt silma, et lennukid praktiliselt ei võtagi kütust. Või ma nägin seda unes ja soustin.
_________________ Hapud viinamarjad |
|
Kommentaarid: 655 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
508 |
|
tagasi üles |
|
 |
zeppelin
Kreisi kasutaja

liitunud: 13.01.2002
|
28.06.2005 22:06:50
|
|
|
Hiid kirjutas: |
dvd vader kirjutas: |
kõik autodest räägite koguaeg.
ärge unustage lennukeid - lennukid kulutavad meeletutes kogustes kütust, . |
Mulle jäi hiljuti omaarust kusagilt silma, et lennukid praktiliselt ei võtagi kütust. Või ma nägin seda unes ja soustin.  |
Boeing 747-400 kulutab tunnis 12788 liitrit kütust.
|
|
Kommentaarid: 128 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
dr.Jobelbaum
HV vaatleja

liitunud: 25.01.2002
|
28.06.2005 22:09:15
|
|
|
Lennukid õgivad tonnideviisi petrooli ...
MIG 29 hävitaja ligikaudu 100 liitrit minutis ...
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Hiid
HV Guru

liitunud: 23.03.2002
|
28.06.2005 22:10:54
|
|
|
siis ma vist jaman jahh, mulle jäi silma mingi 1-2l km kohta.
_________________ Hapud viinamarjad |
|
Kommentaarid: 655 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
508 |
|
tagasi üles |
|
 |
külaline
|
28.06.2005 22:19:47
|
|
|
Ei pretendeeri siin mingile absoluutsele tõele, aga lihtsalt huvi pärast arvutasin:
Kui 747 kulutab 12788 liitrit tunnis ja mahutab 448 reisijat, siis ühes tunnis kulub ühe reisija peale 12788/448~28,5l kütust.. Arvestame, et lennuk lendab 900kmh (puhtalt laest võetud hetkel), siis ühe inimese liigutamiseks 900km kaugusele ühe tunniga kulub 28,5 l kütust, mis on kordi vähem kui seda autoga tehes! Mitme otsaga asi. Loomulikult on siin veel 100 nüanssi. Alati ei ole lennuk 100% täis jne. mitte et ma kütuse põletamist õigustan, lihtsalt niimoodi vaadates see 12788l kütet ei tundugi enam nii ahastama panevalt suur hulk.
zeppelin kirjutas: |
Hiid kirjutas: |
dvd vader kirjutas: |
kõik autodest räägite koguaeg.
ärge unustage lennukeid - lennukid kulutavad meeletutes kogustes kütust, . |
Mulle jäi hiljuti omaarust kusagilt silma, et lennukid praktiliselt ei võtagi kütust. Või ma nägin seda unes ja soustin.  |
Boeing 747-400 kulutab tunnis 12788 liitrit kütust. |
|
|
tagasi üles |
|
 |
Max Powers
liitunud: 21.03.2003
|
28.06.2005 22:22:04
|
|
|
Tulin alles hiljuti Riiast sellise lennukiga nagu Fokker-50 ja pardal oli kuskil 10 reisijat
|
|
Kommentaarid: 215 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
2 :: |
182 |
|
tagasi üles |
|
 |
dot4
Kreisi kasutaja
liitunud: 28.11.2003
|
28.06.2005 22:23:24
|
|
|
Külaline olin mina
EDIT: Lisaks aga seda, et inimesed lendavad mõtetult palju, ise endale teadvustamata, millist kahju tekitatakse keskkonnale. Ei ole ma ise ka sellest puhas. Paljud tööalased asjad võiks kindlasti teistmoodi aetud saada, kui et ilmtingimata üle läänemere kohale lennates. Me kõik tarbime ikka mõtetult palju täiesti mõtetuid asju, lihtsalt selle pärast, et meil on see võimalus, ise aru andmata, mis hinnaga me seda teeme.
viimati muutis dot4 28.06.2005 22:29:40, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 81 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
73 |
|
tagasi üles |
|
 |
Max Powers
liitunud: 21.03.2003
|
28.06.2005 22:24:22
|
|
|
blah
Miks siin teemas enda postitusi kustutada ei saa, isegi kui see viimane on?
|
|
Kommentaarid: 215 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
2 :: |
182 |
|
tagasi üles |
|
 |
Oliver112
HV veteran
liitunud: 13.01.2004
|
28.06.2005 22:30:27
|
|
|
Hiid kirjutas: |
siis ma vist jaman jahh, mulle jäi silma mingi 1-2l km kohta. |
Tegelikult on olemas ka selliseid reisilennukeid, mis võtavad ühe inimese kohta (kõik kohad täis) 1-2l sajale. Kunagi oli ka Reporteris ühest sellisest juttu.
Kui nüüd võtta Boeing 747, siis tunniga kulutab ta ütleme, et 12800l kütust. Pardal on ligikaudu 400 (~450 max) inimest, mis teeb inimese kohta 32 liitrit tunnis. Tunni ajaga ta liigub vähemalt 900 kilomeetrit (cruising speed 583mph). Tulebki inimese kohta 3-4l sajale. Pole sugugi paha autodega võrreldes ju?
Edit:
Jõuti ette.
viimati muutis Oliver112 28.06.2005 22:31:33, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 93 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
90 |
|
tagasi üles |
|
 |
predator
HV Guru

liitunud: 08.12.2001
|
28.06.2005 22:30:27
|
|
|
Max Powers kirjutas: |
Tulin alles hiljuti Riiast sellise lennukiga nagu Fokker-50 ja pardal oli kuskil 10 reisijat  |
See peaks vast tunduvalt ökonoomsem olema kui B747 aga ikkagi kui ainult 10 reisijat pardal (meeskonda ei arvesta) siis jah on kütusesäästust asi väga kaugel
Palju näit. KopterLine helikad kütet tunnis imevad, teab keegi?
|
|
Kommentaarid: 177 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
154 |
|
tagasi üles |
|
 |
Max Powers
liitunud: 21.03.2003
|
28.06.2005 22:32:16
|
|
|
tsitaat: |
inimesed lendavad mõtetult palju, ise endale teadvustamata
|
Mis ma peaksin siis rongiga minema? Teist nii kiiret viisi kohale minekuks lihtsalt ei ole
|
|
Kommentaarid: 215 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
2 :: |
182 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
28.06.2005 22:36:08
|
|
|
tsitaat: |
Kas wikipedias kirjutatud asjad on aksiomid, et neile tasuks tugineda ? |
Ära võta seda isiklikult kuid vähemalt minu jaoks on need märksa kindlamad kui sinu unistused
tsitaat: |
Kui nüüd võtta Boeing 747, siis tunniga kulutab ta ütleme, et 12800l kütust. Pardal on ligikaudu 400 (~450 max) inimest, mis teeb inimese kohta 32 liitrit tunnis. Tunni ajaga ta liigub vähemalt 900 kilomeetrit (cruising speed 583mph). Tulebki inimese kohta 3-4l sajale. Pole sugugi paha autodega võrreldes ju? |
Enne kui lennuk saavutab 900km/h kiiruse tuleb õhku tõusta ja kiirendada. Pole ise elusees lennukitega sõitnud kuid olen üsna kindel et see võtab üsna palju aega.
Kui teha samasugune võrdlus rongidega siis oleks tulemus mõni gramm inimese kohta iga kilomeetri peal. Alles siin käis uudis läbi et testitakse uut rongi mis kihutas~400km/h. Euroopa siseseks reisimiseks peaks täiesti piisama kuid kahjuks puuduvad enamus riikides korralikud raudteed.
|
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
Oliver112
HV veteran
liitunud: 13.01.2004
|
28.06.2005 22:42:15
|
|
|
predator kirjutas: |
Palju näit. KopterLine helikad kütet tunnis imevad, teab keegi? |
Vähemalt üks nende kopteritest, Sikorsky S-76, imeb tunnis ~300liitrit. Selle ajaga liigub ta umbes 250km ja inimesi veab kuni 12.
Edit:
See teeb siis umbes 10l inimese kohta saja kilomeetri läbimiseks.
viimati muutis Oliver112 28.06.2005 22:46:40, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 93 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
90 |
|
tagasi üles |
|
 |
predator
HV Guru

liitunud: 08.12.2001
|
28.06.2005 22:45:26
|
|
|
Raudteedest rääkides siis kunagi 60min saates oli sellest juttu just USA`s kus see transpordiharu väga soiku jäänud, ehki raudeede innfrastruktuur on ju olemas, samuti vedurid-vagunid. Põhiline kauba vedu toimub raskete ja januste rekkadega ... Suurema mahuliste kaupade veoks raudee tunduvalt soodsam-ökonoomsem viis kui maanteed pidi vedada.
|
|
Kommentaarid: 177 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
154 |
|
tagasi üles |
|
 |
lauri
HV veteran

liitunud: 05.11.2001
|
28.06.2005 22:59:19
|
|
|
USA kohta võib pajatada nii mõndagi.
1) kütuse hind tanklas on ca $2 per gallon ehk ca 2x odavam kui Eestis. kusjuures ameeriklased ise ohivad, et kütus on jube kallis.
2) väga paljud pereemad siiski ei sõida Hummeriga, küll aga sõidavad kõikvõimalike maastikumasinatega.
3) nimesid nimetamata, ühes peres (2 täiskasvanut ja 2 eelkooliealist last) on 3 autot, nendest 2tk maastikuautod ja üks Mustang. milleks?
4) ühistranspordi kasutamist ei saa siin soovitada, sest seda siin lihtsalt arvestataval tasemel pole. nad ise on probleemist teadlikud, aga who cares... meil on ju autod.
5) kui kesklinnast välja tulla, siis kõnni- ja rattateed puuduvad ning kiirteel eriti hea meelega jalgsi ei käi, keelatud kah. suuremates linnades on kiirteed ka kesklinnas sees, mitte ainult linnade vahel. ja teid ehitatakse aina juurde. 4 tasandilised "ristmikud" on tavalised.
6) ameeriklane on laisk. siin elatakse praktiliselt autos - autoga minnakse restorani (drive-in), ka pangaoperatsioonid saavad toimetatud autost väljumata (drive-in banking), jne
7) vahemaad on siin suured. enam ei pane üldse imestama, et äärelinnast kesklinna sõidad 30 minutit kiirusel 65-70 mph.
8) autod on siin odavad. ja mugavad ja suured. ja kuradima hea on ikka >4 liitrise mootoriga autoga sõita.
ehk kokkuvõttes... kui sul USAs autot pole, siis sa lihtsalt ei saa liikuda.
ise kasutan USAs igapäevasõitudeks jalgratast, selle hinnaga, et kesklinna ei pääse.
|
|
Kommentaarid: 90 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
80 |
|
tagasi üles |
|
 |
borru
HV veteran

liitunud: 21.12.2003
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
 |
Scart
HV Guru

liitunud: 04.02.2002
|
29.06.2005 09:06:24
|
|
|
lauri kirjutas: |
USA kohta võib pajatada nii mõndagi.
1) kütuse hind tanklas on ca $2 per gallon ehk ca 2x odavam kui Eestis. kusjuures ameeriklased ise ohivad, et kütus on jube kallis.
2) väga paljud pereemad siiski ei sõida Hummeriga, küll aga sõidavad kõikvõimalike maastikumasinatega.
3) nimesid nimetamata, ühes peres (2 täiskasvanut ja 2 eelkooliealist last) on 3 autot, nendest 2tk maastikuautod ja üks Mustang. milleks?
4) ühistranspordi kasutamist ei saa siin soovitada, sest seda siin lihtsalt arvestataval tasemel pole. nad ise on probleemist teadlikud, aga who cares... meil on ju autod.
5) kui kesklinnast välja tulla, siis kõnni- ja rattateed puuduvad ning kiirteel eriti hea meelega jalgsi ei käi, keelatud kah. suuremates linnades on kiirteed ka kesklinnas sees, mitte ainult linnade vahel. ja teid ehitatakse aina juurde. 4 tasandilised "ristmikud" on tavalised.
6) ameeriklane on laisk. siin elatakse praktiliselt autos - autoga minnakse restorani (drive-in), ka pangaoperatsioonid saavad toimetatud autost väljumata (drive-in banking), jne
7) vahemaad on siin suured. enam ei pane üldse imestama, et äärelinnast kesklinna sõidad 30 minutit kiirusel 65-70 mph.
8) autod on siin odavad. ja mugavad ja suured. ja kuradima hea on ikka >4 liitrise mootoriga autoga sõita.
ehk kokkuvõttes... kui sul USAs autot pole, siis sa lihtsalt ei saa liikuda.
ise kasutan USAs igapäevasõitudeks jalgratast, selle hinnaga, et kesklinna ei pääse. |
nuvot, ja meil siin mõned muretsevad eesti bemmimeeste koleda raiskamise pärast. ainuke võimalus midagi muuta on just seda sorti maades, kus peres on 3 autot ja bensiin on samahästi kui tasuta käes ning kokkuhoid on sõna, mida ei tunta. mina näen lahendusena elektri suurt promomist, korralikud ja turvalised tuumajaamad ning kõik elektri peale.
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
 |
bezdomn6i
HV kasutaja
liitunud: 05.11.2003
|
29.06.2005 10:05:07
|
|
|
lennuki suhteliselt väike kütusekulu tuleb sellest, et reeglina ei hoita käigus liine, mille täituvusaste on alla 70% ja nii palju kui ma asjast aru olen saanud siis arvesse lähevad ainult reisijad ja last mitte piloodid.
kui sõiduauto täituvusaste oleks sama siis oleks kütusekulu inimese kohta sama või isegi väiksem kui lennukil... ja kipub olema vist selline seaduspära ka, et mida suurem sõiduk (suurema mahutavusega) seda väiksem tuleb suhteline kütusekulu.
airbusi uus 2 kordne monstrum võib selle 1-2l sajale kilomeetrile inimese kohta reaalsuseks teha, aga suhteliselt mõttetu on õhutransport sellisel kujul ikkagi.
meil siin inimesed eelistavad lennukiga üle päeva juuropi vahet lennata selle asemel, et koha peal ööbida... ja üleüldse tundub, et lennureisi võiks tihtipeale üldse ära jätta kuna mingit erilist mõtet sel niivõinaa pole (lend mingile x nõupidamisele, kus nokkagi lahti ei tehta, või puhkusereis)...
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
4 |
|
tagasi üles |
|
 |
predator
HV Guru

liitunud: 08.12.2001
|
29.06.2005 10:46:44
|
|
|
Eks üldist kütuse kokkuhoidu ja õhusaastet aitaks tublisti vähendada kui pandaks megakallid maksud (5.000-10.000 $ aastamaks näit. ) peale mingitele V8 and up mootoritele sõiduautodel, kellel on selliseid kütüseõgardeid vaja ja kui võtta nüüd mingi 200kW vabalthingav V8 mootor ja 200kW V6 turbo (või isegi R4 Turbo), siis turbokas peaks tuntavalt vähem kütet küll reeglina tarbima. Tavainimesele piisab muidugi ka 75-100kW mootorivõimsusest täiesti, iesasi kui suur ego kellelgi on, et kas kõlbab suurest laevast ümber istuda veidi kompaktsemasse autosse. Ei pidanud siin ka päris pisikesi micro autosid silmas, sellised ei meeldi eriti aga näit. W. Golf / O. Astra klass.
|
|
Kommentaarid: 177 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
154 |
|
tagasi üles |
|
 |
Yorick
HV kasutaja

liitunud: 25.12.2004
|
29.06.2005 10:54:04
|
|
|
Oi-jah,enamus jutust kuluski ameeriklaste,sekka veel hiinlaste ja lisaks ka venelaste sõimule.Saage lõpuks aru,et see on küll kõige lihtsam,kuid ka kõige ebaproduktiivsem tegevus - teistele näpuga näitamine.Et meie tegevus ei mõjutavat maailma?Mida juttu.....Meie tegevus(või täpsemini tegevusetus) mõjutab MEIE elu.Mis neist nende pereemadest rääkida,kui meilgi on tipptundidel autoteed troppis,kui jalgsi ei saa varsti ühelegi kaubanduskeskusele ligi,kõik on autoparklaid täis ja ainult autoga kliendile tehakse ostmine mugavaks?Lõppude lõpuks,ameriklaste leiutis - arvuti ja nett,hollandlaste ja austraallaste juba mitmet-setmet aastat juurutatav kaugtöö kodu-kontor ideed võiksid ka Eestis kõlapinda leida.Kuid kus sa sellega.selles ju asi ongi,et kohalike omavalitsuste valimisel pole ei ühistranspordi ega jalakäija prioriteedi küsimused juba ammu aktuaalsed,sest keda need "äpud" huvitavad.Nii et tegevus algab ikka iseendast,siis ENDA valitud omavalitsustegelasest,siis ENDA valitud riigikogutegelasest jne. kuni lõpuks ka maailmamastaabini välja.Aga noh,kui on huvi arutleda lihtsalt "üldiselt",siis muidugi....
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Nganasan
HV kasutaja

liitunud: 30.10.2003
|
|
Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
23 |
|
tagasi üles |
|
 |
Scart
HV Guru

liitunud: 04.02.2002
|
29.06.2005 11:30:48
|
|
|
Yorick kirjutas: |
Oi-jah,enamus jutust kuluski ameeriklaste,sekka veel hiinlaste ja lisaks ka venelaste sõimule.Saage lõpuks aru,et see on küll kõige lihtsam,kuid ka kõige ebaproduktiivsem tegevus - teistele näpuga näitamine.Et meie tegevus ei mõjutavat maailma?Mida juttu..... |
meie elu, meie elu meie elu- kaua me seda sama juttu lahmime? hetkel räägitakse globaalsest katastroofist, mitte kapa- kohila või ardu või kasvõi võru poekestest. olen üsna kindel, et kui panna kokku jänkistani, hiina ja venemaa autod, moodustab kogu eesti bensiinivajadus sellest massist ehk 0,00001%, mismoodi loeb siin mõni bemm või lexus või kasvõi enda poolt eestis nähtud 5 hummerit, loeb MASS. meie poolt kokku hoitud bensiin läheb nagunii ahju, sest nõudlus on lihtsalt nii suur, sina säästad, jänki või pilusilm sõidab selle maha, kus on point? midagi muutub alles siis, kui see ülejäänud 99,9999% ennast liigutavad ehkki selleks on ainult 2 võimalust:
1) inimene muudab oma mõtteviisi (seda samahästi, kui ei juhtu)
2) inimesele aetakse kuum ora kanni ehk bensiini liiter hakkab meie rahas maksma 60.-
miks on maailmas näljahäda? praeguse põllumajanduse juures võiks usa üksinda toita ära kogu nälgiva osa maailma populatsioonist, aga vili aetakse ikka ahju... miks? miks on ameerikas bensiin nii odav? sest see on nn American Dream ja enne kulub õige mitu põlvkonda või siis nafta hind lendab lakke, enne kui midagi sealkandis muutuma hakkab.
sõida 10km kuus vähem, jänki ema loksub oma hummeriga liiklusummikus 100 meetrit rohkem- kokkuhoid missugune!
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
 |
Elof
HV Guru

liitunud: 07.05.2003
|
29.06.2005 11:38:15
|
|
|
Peaks ilmselt vähem söö'ma, siis kaoks ära maailmas esinev näljahäda ?Yorick ?
Kuna toitu kõigile ei jätku siis aitab tõesti selle vastu kokkuhoid siin ?
Asjad ei ole nii lihtsad.
Nagu juba ma eespool tahtsin välja tuua - USA on otseselt sõltuvuses odavast naftast. Kui nad ei saa endale lubada alternatiividele liikumist siis ilmselt kasutavad nad naftat nii kaua sellise tempoga kuni seda jätkub. Või kas tõesti usute, et varsti USA lõpetab nafta kulutamise ning liigub bio-diislile ? Neil ei ole ju seda kuskilt võtta, et kogu autopark liikuda saaks ja/või kodanikud rahule jääks ?
http://www.nationmaster.com/graph-T/ene_usa_per_per&int=100
http://www.exxun.com/enec/fd_oil_capita_1.html
Väga jämedalt võttes kulutavad USA's inimesed naftat per capita 3,7 korda enam kui eesti aladel elutsevad inimesed.
Ning jämedalt kulutab USA 820x enam naftat kui EV ning neil ikka napib.
Kui eesti inimesed jätaksid "nafta tarbimise" 820'ks aastaks saaks säästa USA'le 1 aasta kütuse.
Üle kahe aasta vaja olla ilma grammigi naftat kulutamata EV kodanikel, et USA'le kinkida ühe lisa-päeva kütuse-laristamist.
Arusaadav kui see tundub näpuga näitamisena, ent praegu peaks hakatama kokku hoidma seal kus kõige suurem laristamine. Ent sealne rahvas ei taha järele anda majanduses / "elulaadis", et hakata kütust kokku hoidma.
viimati muutis Elof 29.06.2005 12:22:26, muudetud 4 korda |
|
Kommentaarid: 212 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
175 |
|
tagasi üles |
|
 |
külaline
|
29.06.2005 11:50:09
|
|
|
To Nganasan: See juba eilse päeva uudis - või isegi veelgi varasem
|
|
tagasi üles |
|
 |
|