|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
| autor |
|
renx09
HV Guru

liitunud: 28.09.2004
|
28.12.2025 17:08:28
|
|
|
probleem ei ole selles, et on vigane isend, probleem on alljärgnevas
using seven non-standard, commercially unavailable bearings
Repair index of EM07 is 0
OEM new eDrive price: €5,500 + tax
OEM labor: €1,200 + tax
palju õnne garantiijärgsele omanikule
_________________ !! |
|
| Kommentaarid: 315 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
252 |
|
| tagasi üles |
|
 |
bladerunner
HV Guru
liitunud: 17.01.2002
|
28.12.2025 17:19:08
|
|
|
Täna ei ole saada, homme on. Milles probleem.
_________________ Experience is what you get when you don't get what you want. |
|
| Kommentaarid: 169 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
158 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
28.12.2025 17:21:16
|
|
|
Jah, see on kõikide autojubinatega nii olnud. DPF viimatisest ajast hea näide, kilohinnaga saada nüüd neid
Ja täitsa okei ka, et see võimalikult ebastandardne on. Muidu saaks sinna asemele igast saasta riiulilt panna, äkki tootja välja arvutanud, et see pole hea mõte.
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
renx09
HV Guru

liitunud: 28.09.2004
|
28.12.2025 17:26:22
|
|
|
| bladerunner kirjutas: |
| Täna ei ole saada, homme on. Milles probleem. |
homme on? pea neli aastat pole olnud, aga homme järsku on?
| Janis kirjutas: |
| Ja täitsa okei ka, et see võimalikult ebastandardne on. Muidu saaks sinna asemele igast saasta riiulilt panna, äkki tootja välja arvutanud, et see pole hea mõte. |
pigem võiks ju saada garantiijärgselt parandada kuidas võimalik, kuidas see tootja arvutustesse peaks puutuma? päris klounijuttu pole mõtet ajada
_________________ !! |
|
| Kommentaarid: 315 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
252 |
|
| tagasi üles |
|
 |
bladerunner
HV Guru
liitunud: 17.01.2002
|
28.12.2025 17:28:12
|
|
|
Nii, ja mitu aastat garantiid on tootja sellele (saan aru et el.mootorile?) andnud?
_________________ Experience is what you get when you don't get what you want. |
|
| Kommentaarid: 169 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
158 |
|
| tagasi üles |
|
 |
renx09
HV Guru

liitunud: 28.09.2004
|
28.12.2025 17:29:03
|
|
|
mis need aastad loevad kui läbisõit üle garantii on?
_________________ !! |
|
| Kommentaarid: 315 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
252 |
|
| tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006

|
28.12.2025 18:25:39
|
|
|
| renx09 kirjutas: |
| Janis kirjutas: |
| Ja täitsa okei ka, et see võimalikult ebastandardne on. Muidu saaks sinna asemele igast saasta riiulilt panna, äkki tootja välja arvutanud, et see pole hea mõte. |
pigem võiks ju saada garantiijärgselt parandada kuidas võimalik, kuidas see tootja arvutustesse peaks puutuma? päris klounijuttu pole mõtet ajada |
Pigem on seal küsimus selles, et miks ei ole piisavalt avalikult või kergesti kättesaadavad need tehnilised parameetrid, millele see laager peab vastama, et oleks üldse võimalik asendust leida või toota?
Aga sesmõttes ei ole see kunagi olnud elektrikate pärusmaa, et remonditavus on üha probleemsem ja tootja poolt vähem soositud. Viimased mitu aastakümmet kõigi sisepõletajatega ju täpselt samamoodi see trend käinud, et üksikute detailide asemel vahetatakse terve suurem komponent välja ning tootjad leiavad üha ebatavalisemaid kinnitusviise, mis juhtumisi ka raskendab remonditöökodade võimekust midagi remontida jne. Nagu ka see, et jupid valatakse tootmisel juba plastikusse ja ei olegi disainitud lahti võetavalt ega vahetatavalt.
|
|
| Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
28.12.2025 19:33:34
|
|
|
| etk kirjutas: |
Aga sesmõttes ei ole see kunagi olnud elektrikate pärusmaa, et remonditavus on üha probleemsem ja tootja poolt vähem soositud. Viimased mitu aastakümmet kõigi sisepõletajatega ju täpselt samamoodi see trend käinud, et üksikute detailide asemel vahetatakse terve suurem komponent välja ning tootjad leiavad üha ebatavalisemaid kinnitusviise, mis juhtumisi ka raskendab remonditöökodade võimekust midagi remontida jne. Nagu ka see, et jupid valatakse tootmisel juba plastikusse ja ei olegi disainitud lahti võetavalt ega vahetatavalt. |
Selles suhtes, et ICE'de puhul me veel sealmaal ei ole, kus mootor pole remonditav ja vajab peale garantiiaja lõppu asendamist,
sest sisaldab mittestandartseid detaile (mille eluiga on sobivalt kalkuleeritud täpselt garantiiaja pikkuseks).
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 231 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
195 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
28.12.2025 20:47:45
|
|
|
| Mismõttes ei ole sealmaal? ICE mootoreid ka müüdud nii, et saalede asemel pead terve ploki ostma koos alumise otsa sisuga, muud varianti tootja ette ei näe.
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
salatoimik
HV Guru

liitunud: 08.08.2006
|
|
| Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Kreisi kasutaja
liitunud: 04.06.2022
|
28.12.2025 21:57:52
|
|
|
| Janis kirjutas: |
| Ja täitsa okei ka, et see võimalikult ebastandardne on. Muidu saaks sinna asemele igast saasta riiulilt panna, äkki tootja välja arvutanud, et see pole hea mõte. |
Videos maakeeles seletatakse lahti, miks tootjatele meeldib ka lihtsamaid asju kasvõi kümnendik mm erinevaid teha - raha, raha, raha, saab veel kümnendeid varuosaturul oma "unikaalset" laagrit või piduriketast müüa, ja tootjale kui "erilise jupi autorile tilgub sellest samuti senthaaval tulu.
Spoiler 
_________________ --- |
|
| Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
28.12.2025 22:03:28
|
|
|
| Janis kirjutas: |
| Mismõttes ei ole sealmaal? ICE mootoreid ka müüdud nii, et saalede asemel pead terve ploki ostma koos alumise otsa sisuga, muud varianti tootja ette ei näe. |
Aga sulle müüakse terve see alumine ots eraldi, soovi korral, mitte terve komlektne mootor.
Ja meigib kohati senssi, kui silindrisein on "tefloniga" kaetud alumiinium, isegi hülsse pole.
Kiht maha kulub on plokk prügi, isegi hoonida pole seal enam midagi, samas kogu plokki koos kolvigrupiga saad eraldi osta, kui soovi on.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 231 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
195 |
|
| tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006

|
28.12.2025 22:11:16
|
|
|
| Etz kirjutas: |
| Janis kirjutas: |
| Mismõttes ei ole sealmaal? ICE mootoreid ka müüdud nii, et saalede asemel pead terve ploki ostma koos alumise otsa sisuga, muud varianti tootja ette ei näe. |
Aga sulle müüakse terve see alumine ots eraldi, soovi korral, mitte terve komlektne mootor.  |
Elektrimootor on sisuliselt 2 liikuvat osa ja paar laagrit nende vahel. Kui laagrit eraldi ei müüda, siis ei olegi muud varianti enam, kui terve asi komplektina müüa.
|
|
| Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
28.12.2025 22:14:20
|
|
|
| Mitte väga loodus- ja rahakotisõbralik. Annab seda mootorit vähemalt millekski ümber töödelda nagu akusid?
|
|
| Kommentaarid: 746 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
561 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
28.12.2025 22:16:06
|
|
|
| Prillpapa kirjutas: |
| Janis kirjutas: |
| Ja täitsa okei ka, et see võimalikult ebastandardne on. Muidu saaks sinna asemele igast saasta riiulilt panna, äkki tootja välja arvutanud, et see pole hea mõte. |
Videos maakeeles seletatakse lahti, miks tootjatele meeldib ka lihtsamaid asju kasvõi kümnendik mm erinevaid teha - raha, raha, raha, saab veel kümnendeid varuosaturul oma "unikaalset" laagrit või piduriketast müüa, ja tootjale kui "erilise jupi autorile tilgub sellest samuti senthaaval tulu.
Spoiler 
|
Kui ülal pidada ei jaksa, siis pole see toode sulle. Turul on küll ja küll odavama otsa lihtsaid autosid, mille osad on iga nurga peal saada.
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
28.12.2025 22:23:38
|
|
|
| etk kirjutas: |
Elektrimootor on sisuliselt 2 liikuvat osa ja paar laagrit nende vahel. Kui laagrit eraldi ei müüda, siis ei olegi muud varianti enam, kui terve asi komplektina müüa. |
Vahi kui roheline, eks...äkki müüks siis kogu uue auto kohe.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 231 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
195 |
|
| tagasi üles |
|
 |
renx09
HV Guru

liitunud: 28.09.2004
|
28.12.2025 22:25:18
|
|
|
Etz, ära näe vaeva, probleemi ei ole, nagu näha
ainult see on paha, kui pidureid peab certified tech remontima spets raud- ja tarkvaraga
_________________ !! |
|
| Kommentaarid: 315 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
252 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
28.12.2025 22:30:06
|
|
|
| renx09 kirjutas: |
 |
Spoiler 
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 231 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
195 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
28.12.2025 22:37:07
|
|
|
Huvitav, et neid liikuvaid osi ainult mainitakse asjast mittejagavate entusiastide poolt. Kas mitteliikuvad osad ei lähe arvesse või neid polegi nende arust? Tahaks seda kahe osa skeemi näha, elektrimootor peaks ikkagi keerulisem olema kui 2 laagrit.
Selle laagri asjaga on praegu ikka asi lihtne, oleks see riiulilt kohe võtta, topiks mingi suva kolkagarage tolbajoob sinna ka mingi maxgeari analoogi sisse ja lennutaks selle korpuse pilbasteks näiteks. Siis hea näidata näpuga, et krt see kia sitt ei kõlba ikka kuskile. Tootjal on lihtsam teha asi kalliks, võibki vabalt öelda, et kasumi eesmärgil, ja ka maine. Aga aja jooksul niikuinii leiutatakse kõigele mingi analoog, siis on tootjal juba sellest suva ka kuna garantiiajad läbi juba ja uued mudelid paberil reas.
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
renx09
HV Guru

liitunud: 28.09.2004
|
28.12.2025 22:59:19
|
|
|
jah, aja jooksul võimalik, et mingid analoogid tulevad, aga inimestel probleemid praegu, tänases päevas
tõenäoliselt Mobise motiiv oligi täpselt see, mis sa välja pakud, samas oleks võinud kvaliteesemaid laagreid siis kasutada
pole õrna aimugi, kui palju seal Hyundai grupil hanget tehes sõnaõigust on, millised laagrid täpselt ja mis kvaliteediga olema peavad
_________________ !! |
|
| Kommentaarid: 315 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
252 |
|
| tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006

|
29.12.2025 00:20:39
|
|
|
| renx09 kirjutas: |
| Etz, ära näe vaeva, probleemi ei ole, nagu näha |
Tundub, et funktsionaalne lugemisoskus on puudulik mõnel.....
Vähemalt enda klounina demonstreerimine tuleb sul hästi välja, ei ole emotikoni vajagi
| Janis kirjutas: |
| Huvitav, et neid liikuvaid osi ainult mainitakse asjast mittejagavate entusiastide poolt. Kas mitteliikuvad osad ei lähe arvesse või neid polegi nende arust? Tahaks seda kahe osa skeemi näha, elektrimootor peaks ikkagi keerulisem olema kui 2 laagrit. |
Ilmselgelt koosneb elektrimootor enamast, kui laagritest aga asjadest, mida kaine inimene võiks eeldada, et parandada saaks ei saa nimetada ei vaiku valatud mähiseid ega magneteid. Aga noh, võib-olla sa oled meil niipalju võimekam, et käidki mootoreid ümber mähkimas ja magneteid vahetamas või joondamas, eriti sellistel mootoritel, mis 10k pööretel ette nähtud töötama.
| Etz kirjutas: |
| etk kirjutas: |
Elektrimootor on sisuliselt 2 liikuvat osa ja paar laagrit nende vahel. Kui laagrit eraldi ei müüda, siis ei olegi muud varianti enam, kui terve asi komplektina müüa. |
Vahi kui roheline, eks...äkki müüks siis kogu uue auto kohe.  |
Pole seda roheliseks nimetanud. Üsna selgelt tõin välja ka probleemsuse. Aga eks igaüks ikka loeb oma võimete kohaselt või rikutuse tasemel.
Muidu jah, metall läheb kõik väga edukalt taaskasutusse. Magnetite materjal ka. Ostetakse meilgi ju vanaraua kilohinnaga kokku vanade elektrimootorite osi.
|
|
| Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
29.12.2025 00:23:04
|
|
|
| Mis selle mootori mähkimisega siis on? Koolis õpetatakse ju
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
29.12.2025 00:24:12
|
|
|
etk, elektrimootor käib siiski natuke rohkem lahti kui ainult laagrid ja ka vahetatavaid osi on seal natuke rohkem.
Ei ole vaja hakata mähiseid ringi mähkima selleks.
Aga probleem polegi selles, mis seda autot liigutab või mis kui palju lahti käib.
Probleemiks on ikka pigem see, kus varuosa sulle lihtsalt ei müüda.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 231 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
195 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
29.12.2025 00:33:06
|
|
|
| tsitaat: |
| Huvitav, et neid liikuvaid osi ainult mainitakse asjast mittejagavate entusiastide poolt. Kas mitteliikuvad osad ei lähe arvesse või neid polegi nende arust? Tahaks seda kahe osa skeemi näha, elektrimootor peaks ikkagi keerulisem olema kui 2 laagrit. |
No, probleem taandub enamasti haridusele ja haritusele, viimane võiks vältida süvitsi minemist teemadesse, mida ei jagata. Rootor ja staator, kaks laagrit, kummaski otsas, kui keeruline see olla saab, aga vot on. Ja siin tuleb mängu haridus ja füüsika süvitsi mõistmine. Elektriauto mootor ei ole pesumasina mootor, siin on rida väljakutseid ja see laager on üks neist. Alustuseks peab see olema elektriliselt eraldatud (tänu kõrgsageduslikule kõrgepingele), ehk ei tohi juhtida elektrit, muidu tekib no laagrivool ja selle tulemusena läbilöögid, mis tekitavad erosiooni. Elektrit juhtiv laager peaks vastu veelgi vähem. Laager peab taluma suuri koormuseid eri suundades, kõrgemaid pöördeid, kiiremaid temperatuurimuutusi jne. Selle tulemusena kasutatakse enamasti keraamilisi (või hübriidseid) ja/või spetsiaalselt isoleeritud laagreid, mis tähendab, et need on väga spetsiifilised ja nende vahetamine võibki olla väljakutse. Mitte, et see nüüd oleks mingi vabandus, miks peaks tingimata monoliitseid mitteremonditavaid mootoreid tootma. Pigem on siin asi vägagi selles, et autotootjad on ise asjadega puusse pannud, ehk arvutuslikud, labori ja reaaalelu tingimused ei lähe kokku, tulemus, lagunevad mootorid. Aga kuna on oldud väga kindlad nende pikaealisuses, siis pole remonditavusele isegi mõeldud mitte. Elektriauto ei ole kaugeltki valmis ja entukate narratiivid lagunevad üksteise järel. Tootja vaatest on asi täna lihtne, sina ostad 7k eest uue mootori, vana saadad neile tagasi, nemad vahetavad laagri ära ja uuesti 7k'ga müüki.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
29.12.2025 00:45:43
|
|
|
No 7k pole üldse kallis tegelt selle asja eest. Mingisse ägedamadse diislisse läheb sama palju ebakvaliteetsete b osade näol sisse ja heal juhul tekib siis tunne et äkki hakkab juba asja saama.
Võtame nüüd asjad esinduse hinnakirjast ja saad selle raha eest mõne üksiku vajaliku jubina halvemal juhul
Sellise diisli kasuks räägib ainult see, et tavaliselt on seal küljes ka kordades rohkem autot ja selline raha sisse tampimine on ehk isegi mõistlikum
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
|