|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
| autor |
|
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
09.12.2025 15:10:33
|
|
|
| Tanel kirjutas: |
ICE autot külmaga käivitades paned kohe esiklaasile puhuma.
Mootori soojenedes muutub ka vendiavast tulev õhk tasapisi soojemaks. |
Mina ei pane, puhub nagu tavaliselt ja temperatuuri tõus on sujuv, mitte järsk. Hübriid saab ise aru, et külmalt on vaja kõigepealt akent puhuda, mingit muud, kui "Auto" seadet ma ei pruugi.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
degreal
HV veteran
liitunud: 07.01.2002
|
09.12.2025 17:28:55
|
|
|
| Tanel kirjutas: |
ICE autot külmaga käivitades paned kohe esiklaasile puhuma.
Mootori soojenedes muutub ka vendiavast tulev õhk tasapisi soojemaks. |
Ei saa nii üldistada. 2002 aasta civic on puhub näiteks 5 minti jääkülma õhku ja kui mootor piisavalt soojaks läheb ala 50c, alles siis automaatika keerab salongikütte kraani järsult lahti hakkab kuuma õhku lahmama.
|
|
| Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
24 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 30.09.2001
|
|
| Kommentaarid: 472 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
13 :: |
7 :: |
359 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
09.12.2025 17:47:00
|
|
|
| elektrilisega hakkab ju päris kiiresti sooja puhuma
|
|
| Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 30.09.2001
|
|
| Kommentaarid: 472 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
13 :: |
7 :: |
359 |
|
| tagasi üles |
|
 |
salatoimik
HV Guru

liitunud: 08.08.2006
|
09.12.2025 20:07:18
|
|
|
Mõni on kuuldavasti tagumise klaasi ka elektrilise soojendusega pilbasteks lasknud. Ei midagi uut siin maailmas.
_________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud |
|
| Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
| tagasi üles |
|
 |
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
09.12.2025 21:12:05
|
|
|
| Samas nõukaajal mossede klaasidele jms tassisid mõned kraanist vms kuuma/keevat vett ja kallasid klaasile, katki minekust nagu polnud kuulda.
|
|
| Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
09.12.2025 21:15:15
|
|
|
Ei ole mina ka kuulnud, et kellelgi kunagi oleks nii klaas katki läinud, pealt näinud sellist tegevust aga päris palju.
See soojapuhuri värk on ikka puhas luulu selle kõrval. Klaasini ei jõua elusees selline karm kuumus läbi kanalite, et nüüd kõik ette peaksid vaatama hakkama.
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
09.12.2025 21:29:18
|
|
|
Siksi kilega esiklaas oli tegija.
Siis hakati tootma karastatud esiklaasi.
Nende esiklaaside tugevust demoti klaasi maha panekul munakividele ja astuti peale
|
|
| Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
10.12.2025 10:31:53
|
|
|
| Tanel kirjutas: |
| Sellest Markos rääkiski, et see ohtlik esiklaasile. |
Pole nagu märkanud, sa ei pane ju täiega puhuma. Ehk see elektriline pole nii võimas, et klaasi mõjutaks.
|
|
| Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
10.12.2025 10:40:27
|
|
|
| Põhjus miks klaas võib puruneda peitub sisepingetes, mis eksisteerib kõikides klaasides mingil määral aga see ei ole kunagi ühesugune, sõltub ka klaasi kujust jne. Seega ei saa öelda tegelikult kumbagi, et klaas ei purune või ta kindlalt puruneb. Tõenäosus igastahes on olemas ja nagu praktika näitab, siis seda eksisteerib ja piisavalt. Eks igaüks hindab oma riske ise ja käitub vastavalt. Kasko tõenäoliselt maksab klaasivahetuse kinni.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
renx09
HV Guru

liitunud: 28.09.2004
|
10.12.2025 10:41:35
|
|
|
Schrödingeri klaas
_________________ !! |
|
| Kommentaarid: 314 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
251 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Kreisi kasutaja
liitunud: 04.06.2022
|
10.12.2025 11:04:18
|
|
|
Minust on ka sellised klaasipurunemised mööda läinud, ei tea ka kedagi kellel sedasi oleks juhtunud..
Ise uhan esiklaasisoojenduse sisse ja salongi soojendus ka uhab klaasile, vaikselt soojenedes.
Nendest kliimaseadme automaatikast mis peaks esiklaasi "puhastama" ei ole üldse aru saanud. Nt Kia-l lülitab see konditsioneeri taha ja ventilaatori kõrgematele pööretele - ehk nagu hakkaks klaasi hoopis jahutama. Ise kahtlustan, et see automaatika rohkem kondensi ärapuhumiseks salongipoolselt klaasipinnalt ja jääs klaasist ei tea see automaatrežiim midagi..
Kuna enamus autosid müüakse soojemas kliimas ja samuti enamik autotootjaid asub soojemas kliimas, võib see külmemate regioonide teema üldse olla nõks kõrvalisem teema tootjate ja nende inseneride jaoks. Kunagi soomlaste talvetestid nuhtlesid pidevatl prantsuse autosid, kuidas konnaõgijad vaatamata pikkade aastate kriitikale külmas kliimas endiselt disainis ei arvesta talviste oludega. Seal oli nüansse alates sellest kuhu varuratas on paigutatud, kus külmas kliimas on seda jäässe paakunud põhja alt keeruline kätte saada, kuni selleni, kuidas osad nupud ja kasutusliides ei ole kindaga kasutatav.
Kas see klaasi "sisepingetest" purunemine ei või olla lihtsalt praakklaas, kus nagu iga muu jubina ja detailiga tootjad möönavad, kuidas alati teatud % ka kontrolli läbinud toodetest võib osutuda tehaseveaga olevaks ja selle tarbeks on garantii. Loogika järgi võiks ka klaasi nähtamatud sisepinged olla tootmisprotsessi viga, kus puruneda võivad teatud partii klaase või teatud tingimuste kombinatsioonis.
Lisaks ei julgeks väita, et kõik sõidukite klaasid on tehnoloogiliselt, materjalilt, keemialt, kihtidelt identsed - ka tootjati ja tehnoloogiati võib erinevusi sisse tulla, mis võib mõjutada ka neid "sisepingeid"
Tegelikult kunagi ühe mineviku sõiduki klaasi alaserva on ka mõra tekkinud, panin selle oma süüks, sest olin ei tea kuskohast-kellelt õppinud (vaevalt seda ise leiutasin ) jääs kojamehi puhastama neid vastu klaasi koputades või ehk isegi neid kõrgemalt plaksuga vastu klaasi lastes panin mõra selle süüks ja edaspidi küsitavast kojamehe puhastusmeedet vältinud.
_________________ --- |
|
| Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
10.12.2025 12:32:02
|
|
|
| Well well, läheme edasi. Kunagi oli koolis selline asi nagu materjaliõpetus, väga kasulik muide. Autoklaasid on enamaasti kahte tüüpi, karastatud klaas (küljeklaasid, tagaklaas), mis on järskudele temperatuurimuutustele vastupidavamad, esiklaas aga on lõõmutatud ja lamineeritud klaas. Kuigi lõõmutamine tegelikult vähendab sisepingeid, ei ole see siiski antud juhul piisav, need tekivad ikkagi erinevate kihtide, kumeruste jms asjade koosmõjul ja lõõmutatud klaas on ikkagi karastatud klaasist nõrgem, mis puudutab termoshokki. Karastatud klaasi ei saa kasutada esiklaasina turvanõuete tõttu, purunemisel muutuks see kohselt läbipaistmatuks (kui kile vahele jätta), aga, kui kilet pole, siis laguneks kogu klaas hetkega "hernesteks" nagu külje või tagaklaasid. Nõukaaegsetel masinatel kasutati ka esiklaasina karastatud klaasi, ma ei tea, kas sõiduautodel, aga veokitel küll, olen ise sellise asja läbi elanud, kus GAZ53 sai kivi esiaknasse ja see siis maha varises, tuul lõi veel neid herneid vastu vahtimist ka. Vabalt võib neil juttudel, et siis sai kuuma vett akendele kallatud, olla täiesti loogiline põhendus, need klaasid olid karastatud.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 30.09.2001
|
|
| Kommentaarid: 472 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
13 :: |
7 :: |
359 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
10.12.2025 14:03:56
|
|
|
| Tanel kirjutas: |
Lõõmutamine on terase kuumutamine, kas see käib ka klaasi kohta?  |
Käib ikka.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 29.07.2002
|
10.12.2025 14:31:45
|
|
|
| tsitaat: |
Nt Kia-l lülitab see konditsioneeri taha ja ventilaatori kõrgematele pööretele - ehk nagu hakkaks klaasi hoopis jahutama.
|
lol, ega konditsioneer tähenda ainult jahutamist.
Paljud arvavad vist seda ja lülitavad selle talveks välja
_________________ Every version of the garment appears to be sold out online, with prospective shoppers given the opportunity to join a waitlist.
Müüa korter |
|
| Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
10.12.2025 16:45:44
|
|
|
| Jahutab ikka, kogu see niiskuse eemaldamine õhust baseerub kondenseerumisel ja kondenseerumine saab toimuda vaid õhust jahedamale pinnale.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
|