Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Sisepoliitika 2025 märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 38, 39, 40, 41  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing

Kui praegu toimuksid RK valimised, kelle poolt hääletaksid?
Reformierakond
19%
 19%  [ 11 ]
Parempoolsed
33%
 33%  [ 19 ]
Isamaa
24%
 24%  [ 14 ]
Sotsid
7%
 7%  [ 4 ]
Keskerakond
5%
 5%  [ 3 ]
E200
1%
 1%  [ 1 ]
Rohelised
0%
 0%  [ 0 ]
Vasakpoolsed
1%
 1%  [ 1 ]
EKRE
7%
 7%  [ 4 ]
hääli kokku : 57

autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
netcat
Kreisi kasutaja
netcat

liitunud: 13.01.2010




sõnum 10.11.2025 12:45:22 vasta tsitaadiga

Magic kirjutas:
Kõlvart soovis Tallinna ka neid busse osta?
Isamaa tegelased käisid ka ju hiinas...
https://www.delfi.ee/artikkel/120416039/tuhanded-euroopa-elektribussid-alluvad-hiina-kaugjuhtimisele-mitu-riiki-alustas-uurimist


Kas nad just neid kavatsevad osta, ei tea, aga testimiseks võeti neid küll.

tsitaat:
2021. aastal alanud pilootprojektiga testiti Yutongi elektribusse ka Tallinnas.


ref kirjutas:

Selle asemel, et võtta samm tagasi ja proovida aru saada miks inimene ikkagi autot ühistranspordile eelistab on otsustatud minna tuima sopaloopimise ja halvustamise teed eriti viimase linnaviletsuse ajal.


See on sellepärast, et loogiliselt võttes saab igaüks aru, et sellele küsimusele on vastus, aga lahendust ei ole. Ühistransport on autost alati aeglasem kui autodele ei tehta takistusi. Isegi kui sa paned bussi ja auto sama lõiku sama kiiresti sõitma, jääb ühistranspordi kasutamisel alati lisaaeg peatusesse ja peatusest sihtpunkti liikumisel ning intervallidest tingitud ooteaeg. Kokku on need Tallinna-suuruse linna piires enamasti ilma sõiduajatagi sama pikk aeg kui kuluks lihtsalt autoga uksest-ukseni sõitmiseks. Absoluutselt ükskõik kui heaks sa ühistranspordi teeksid, ükskõik kui suure raha eest, sellest probleemist ikka üle ei saa nagunii.
Kommentaarid: 6 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 6
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 10.11.2025 12:49:17 vasta tsitaadiga

SKG kirjutas:
Betamax kirjutas:
Kas keegi teab kedagi, kes neid bussides olevaid USB laadimispesasid kasutab? Kas sealtkaudu saab Hiina ka mu telefonile näiteks ligi ja andmeid kopeerida?

Kui sa ise File Transferi ei luba ega sisemälu kuskile ei mounti, siis ei saa midagi.
Spoiler Spoiler Spoiler


Või USB debugging lubatud pole.

_________________
...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Kommentaarid: 229 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 194
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ref
Kreisi kasutaja

liitunud: 10.08.2003




sõnum 10.11.2025 13:20:55 vasta tsitaadiga

netcat kirjutas:
ref kirjutas:

Selle asemel, et võtta samm tagasi ja proovida aru saada miks inimene ikkagi autot ühistranspordile eelistab on otsustatud minna tuima sopaloopimise ja halvustamise teed eriti viimase linnaviletsuse ajal.


See on sellepärast, et loogiliselt võttes saab igaüks aru, et sellele küsimusele on vastus, aga lahendust ei ole. Ühistransport on autost alati aeglasem kui autodele ei tehta takistusi. Isegi kui sa paned bussi ja auto sama lõiku sama kiiresti sõitma, jääb ühistranspordi kasutamisel alati lisaaeg peatusesse ja peatusest sihtpunkti liikumisel ning intervallidest tingitud ooteaeg. Kokku on need Tallinna-suuruse linna piires enamasti ilma sõiduajatagi sama pikk aeg kui kuluks lihtsalt autoga uksest-ukseni sõitmiseks. Absoluutselt ükskõik kui heaks sa ühistranspordi teeksid, ükskõik kui suure raha eest, sellest probleemist ikka üle ei saa nagunii.

Ma pole selle käsitlusega päris nõus, et peamiselt veedetud aeg...

Probleemid on ikkagi teatud liinidel puhtusega ja ka kohati on ümberistumised sõlmpunktides ajuvabad ning nii mõnigi transpordisõlm (nt lennujaam, sadam) pea, et ligipääsmatud. Kui ma nt Kristiinest tahan kuhugi Sõjamäe kanti saada siis see eeldab ümberistumist, nt nr 15 buss liigub Solarise juurest reeglina 2-3 minutit enne kui 67 või 23 peatusesse saabub mille järel ma pean ootama ~10+ minutit järgmist. Meie kliimas on sademed ja sant ilm tavaline aga oodata 10 minutit lageda taeva all ei ole meeldiv. Peatustes on meil ootepaviljonid mis sobivad vast 4-5 inimesele aga konkreetsel juhul - tiheda liiklusega peatuses oleks neid vaja kümneid, Solarise juures on neid kaks, needki pigem keskkonnale avatud.

Linnaosade vaheline liiklus käib suuresti ikka läbi südalinna (kuigi saaks rohkem ka Järvevanalt liikuda - omal ajal ekspressbussid olid isegi asja eest aga need, kui mälu ei peta, kaotati vast ~10a tagasi ära) ja linna lähedaste uusasumite osas ei hakka parem liiklemisest rääkimagi. Peetri, Mõigu, Kangro jnejne... Uued asumid linna lähedal ja minimaalne ühendus ükskõik millise punktiga Tallinnas. Tänased vajadused pole ammugi linna sisesed vaid suuresti ka linna lähedalt tööle-kooli-meelt lahutama. Ka linna sees pole ju tegelikult olukord parem - Harkujärve, Pikaliiva tulevad nt meelde (uusarendused aga ühistransport sinna ei ulatu).

Kes, kust ja kuidas liigub - selle osas pole laiemaid uuringuid tehtud, puudub koostöö naabervaldadega (miks nt ei võiks Tabasalu ja Tlt liine koostöös opereerida?) ning seetõttu tehaksegi mingeid pisikesi "peenhäälestusi" ja puhtalt ideoloogilisi projekte.
Kommentaarid: 17 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SKG
HV Ihaldatuim Poissmees
SKG

liitunud: 27.01.2003




sõnum 10.11.2025 13:44:14 vasta tsitaadiga

Etz kirjutas:
SKG kirjutas:
Betamax kirjutas:
Kas keegi teab kedagi, kes neid bussides olevaid USB laadimispesasid kasutab? Kas sealtkaudu saab Hiina ka mu telefonile näiteks ligi ja andmeid kopeerida?

Kui sa ise File Transferi ei luba ega sisemälu kuskile ei mounti, siis ei saa midagi.
Spoiler Spoiler Spoiler


Või USB debugging lubatud pole.

Isegi kui on, tuleb ligipääs telefoni ekraanilt lubada.

_________________
"We're doing the studies to make the proof" - RFK Jr.
Kommentaarid: 373 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 313
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
netcat
Kreisi kasutaja
netcat

liitunud: 13.01.2010




sõnum 10.11.2025 13:53:19 vasta tsitaadiga

Loomulikult on veel palju muid faktoreid, millest mõnesid saab parandada ja mõnesid mitte. Minu point oli, et kui kõik muud kitsaskohad likvideerida, siis aeg jääb. Isegi kõige ideaalsemate ümberistumisvariantide puhul pole seda võimalik teha ilma mingisuguse ajakuluta.

Mis lagedasse taevasse puutub, siis ma pole algusest peale ja siiamaani aru saanud, miks vaenatakse seda Viru bussikeldrit - minuarust oli see parim idee peale lõigatud leiba, et ei pea enam tänaval vihma ja tuule käes kügelema bussi oodates. Aga tänapäeva rohekorraldajate arust on see jalakäija suhtes kuidagi "alandav" et ta peab maa alla minema, las turnib seal libedal tänaval kliima meelevallas parem või praeb suvel keset palavat asfalti või köhib kevadiste tolmutormide käes. Peaasi et maa alla ei pea minema.

Omamoodi on see isegi loogiline, et enamik läbivat liiklust käib läbi südalinna, sest eks kummastki linna otsast tahetakse ju ka südalinna jõuda ja vastupidi. Nüüd ajab üks ja sama liin selle asja ära, muidu peaks olema eraldi liine palju rohkem. Ja siis tekib juba kaalumise koht, et kas neid ikka on vaja jne, kui palju meil täpselt ongi neid inimesi kes tahavad just Taga-Mustamäelt Taga-Lasna sõita ja kui tihti neid teenindama peaks...

Pikaliiva peatust teenindab muide tänapäeval 7 erinevat TLT bussiliini (pooled neist on küll üksteise variatsioonid, aga noh) ja peale selle veel igasugused muud.

Küsimus miks vallad ja linn ei saaks ühiseid liine teha, on sama vana kui leib ja ilmselt taandub küsimusele, kes maksab. Linn ei taha maksta ja vald ei taha maksta, nii jääbki. Minumeelest ei saa sellele küsimusele enne lahendust, kui need "eeslinnad" ametlikult Tallinna osadeks kuulutada.

PS Kristiinest otse Sõjamäele peaks saama ju rongiga, või ei? Nüüd jääbki jälle nentida, et rongid lihtsalt ei käi nii tihti, et nende kasutamien mugav oleks, ja panna nad nonstop jooksma oleks ka nonsenss, meil pole siin mingi metropol.
Kommentaarid: 6 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 6
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ref
Kreisi kasutaja

liitunud: 10.08.2003




sõnum 10.11.2025 14:18:49 vasta tsitaadiga

netcat, Lillekülas peatuvad rongid sõidavad Paldiski-Klooga suunal, mitte Ülemiste poole. Kitseküla teenendab peamiselt Uut Maailma ja Asula kanti. Rongi jaoks kõigepealt Lillekülast Balti jaama ja siis juba Tartu/Narva rongile.

Maksmise osas - on Harjumaa ÜTK mis toimetab, puudustega, Harjumaal, Tallinn on otsustanud mitte osaleda.

(Pikaliiva osas pean nentima, et mäletasin valesti)
Kommentaarid: 17 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 10.11.2025 14:45:00 vasta tsitaadiga

https://www.aripaev.ee/uudised/2025/11/05/ametnike-preemiad-tulemuspohiseks-riik-raalib-kuidas-siduda-boonused-vaid-raske-tooga
LOL. Tervisekassas maksti tulemuste eest preemiaid isegi siis, kui tulemusi polnud. Rääkides populistlikest ideedest icon_lol.gif
Kas seal artiklis on kusagil kirjas, kuidas seda tulemuslikkust mõõtma hakatakse?
Kommentaarid: 742 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 560
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012



Online
sõnum 10.11.2025 14:55:59 vasta tsitaadiga

EURO-des icon_idea.gif
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tomorrow
HV Guru
Tomorrow

liitunud: 08.02.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 10.11.2025 15:04:28 vasta tsitaadiga

Ühistranspordi osas jah on langetatud eelmise 18 kuu jooksul ajuvabasi otsuseid. Näiteks liin 44 mis sõidab Viru bussiterminalist Lasnamäele.
Varem olid peatused Viru > Pronksi > Koidula. Selle suure ümberkorralduse käigus kaotati Pronksi ära, aga buss sõidab sealt ikka ~4x tunnis mööda ja peatus ise on alles, sest seal peatuvad mitmed teised bussid.

Seda enam, et nüüd jääb Viru ja Koidula peatuste vahele suur vahe kus asuvad näiteks Rahvusraamatukogu ja Tallinna Ülikool.
Seda kummalisem on, et selline skisofreenia on ainult linnast väljuval suunal, aga linna siseneval suunal on Kreutzwaldi ja Pronksi peatused täiesti olemas, samal liinil.

Go figure...
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 82
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
degrass
HV kasutaja
degrass

liitunud: 23.12.2004




sõnum 10.11.2025 15:06:22 vasta tsitaadiga

netcat kirjutas:

Sa pead siis silmas vist Tallinna "mägesid", mis planeeriti ajal kui meil oli siin mis, 1 auto 1000 inimese kohta? Või oli see 10? Mingi selline suurusjärk igatahes. Igastahes autoga sõitvatele inimestele need mõeldud ei olnud.


Ei pea, oli rohkem üldiselt mõeldud.

_________________
All it took was for a lot of seemingly decent people to put the wrong person in power, and then pay for their innocent choice.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Auron
HV Guru
Auron

liitunud: 19.08.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 10.11.2025 16:52:09 vasta tsitaadiga

degrass kirjutas:
Minu tähelepanek on, et mida vähem on autosid linnaruumis, seda kvaliteetsema elukeskonnaga on tegemist. Ei ole küll Tallinnas elanud, kui nende põgusate sealviibimiste põhjal arvan, et see on elukeskonnana kohutav koht. Eriti võrreldes muude Eesti linnadega nagu Viljandi, Pärnu või Tartu.


Asi on lihtne - suuremate linnade keslinna piirkond ei olegi mingi selline koht kuhu elamine osta eesmärgiga rahu ja vaikust saada ja tahta hommiku aknast kostvat linnulaulu kuulda - suuremate linnade kesklinnad ongi lärmakad, kiired jne. võta mis riik tahes. Seal käiakse tööl, seal on kontorid, astused ja üldine kiirustava elukeskkonna müra jne.
Kommentaarid: 154 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 131
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 10.11.2025 17:24:28 vasta tsitaadiga

Mitte Eestis. Me oleme ökovõsapealinn thumbs_up.gif
Kommentaarid: 742 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 560
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012



Online
sõnum 10.11.2025 18:46:15 vasta tsitaadiga

Äkki keegi elas ja omas elamist kesklinnas juba Nõukogude Liidu ajast icon_rolleyes.gif
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 24.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 10.11.2025 19:21:35 vasta tsitaadiga

kursavenna pere elas viis maja stenbocki majast ülespoole. korra jõime õlut seal ja jäin ööseks. lipuheiskamise tuututamine hommikul oli elamus.. meil ei ole nii suurt linna, mis ühtlasi asuks ka piisavalt heal laiuskraadil, et saaks aasta läbi kogu produktide toomise ja värgi kuskile kastirattasse sundida. aga noh, need, kellele raha seinast, piim pakist ja kodumasinad lihtsalt on ei pruugi sellest aru saada..
_________________
Kontrollitud ja hooldatud sülerid: https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856 või https://www.yaga.ee/mox-fulder küsi akut, klaviatuuri ja laadijat.
Kommentaarid: 1145 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 722
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
netcat
Kreisi kasutaja
netcat

liitunud: 13.01.2010




sõnum 10.11.2025 19:34:41 vasta tsitaadiga

ref kirjutas:
netcat, Lillekülas peatuvad rongid sõidavad Paldiski-Klooga suunal, mitte Ülemiste poole. Kitseküla teenendab peamiselt Uut Maailma ja Asula kanti. Rongi jaoks kõigepealt Lillekülast Balti jaama ja siis juba Tartu/Narva rongile.


Minu jaoks täielik uudis, pole proovinud rongiga Ülemistele või sealt ära sõita aga ma kogu aeg kujutasin ette, et see on võimalik. Naagu mida hekki, see lihtsalt sõidab Kristiinest mööda ja ei peatu seal. Tuleb ikka nentida, et kus algab raudtee, lõppeb mõistus...
Kommentaarid: 6 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 6
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 10.11.2025 20:06:25 vasta tsitaadiga

See on kuidagi radari alt siin läbi libisenud:
https://www.aripaev.ee/uudised/2025/11/05/ametnike-preemiad-tulemuspohiseks-riik-raalib-kuidas-siduda-boonused-vaid-raske-tooga

Idee on hea, loodame ainult et sest absurditeater ei saa… icon_rolleyes.gif

_________________
...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Kommentaarid: 229 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 194
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
somnambuul
HV veteran

liitunud: 22.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga Online
sõnum 10.11.2025 20:13:29 vasta tsitaadiga

netcat, Lilleküla jaam on pärast teede hargnemist, sealt ei saa kuidagi enam Ülemiste poole. Plaan on peatus viadukti poole nihutada, siis saaks mõlemad suunad seal peatuda.
Kommentaarid: 60 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 54
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
netcat
Kreisi kasutaja
netcat

liitunud: 13.01.2010




sõnum 10.11.2025 20:49:01 vasta tsitaadiga

Oleks ju võinud teise teeharu äärde kah perrooni ja peatuse teha.
Kommentaarid: 6 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 6
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sukelduja
HV Guru
sukelduja

liitunud: 14.06.2007




sõnum 11.11.2025 10:23:36 vasta tsitaadiga

netcat kirjutas:
Oleks ju võinud teise teeharu äärde kah perrooni ja peatuse teha.

Balti jaamani on 3 min sõitu.
Kommentaarid: 25 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 25
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 11.11.2025 10:27:21 vasta tsitaadiga

3 minutit mittevajalikku sõitu eikuhugi. Balti jaam on ammu suhtkoht päraperse, nii ümberistumiste kui sihtkohana.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ref
Kreisi kasutaja

liitunud: 10.08.2003




sõnum 11.11.2025 10:36:31 vasta tsitaadiga

somnambuul kirjutas:
netcat, Lilleküla jaam on pärast teede hargnemist, sealt ei saa kuidagi enam Ülemiste poole. Plaan on peatus viadukti poole nihutada, siis saaks mõlemad suunad seal peatuda.

Esimene möödapanek tehti omal ajal tunnelit rajades - algne ettepanek oli sisenevale suunale perroon panna täpselt harude vahele, oleks katnud nii paldiski/klooga suuna kui ka ühe haru Tartu poolelt. Vaja oleks olnud sel ajal kolme perrooni. Vastuargument tuli tolleaegsete dörride (DR-1 riia rongid), et pole mõistlik nii lühikest jaamavahet tekitada; peatuda ei saa mõistlikult ja üleüldse kellele seda ülemiste suuna peatust vaja on.
Ja noh, kolm perrooni. Kellel seda raha oleks?!

Hiljem, kitseküla kontekstis, oli teema lühikest aega üleval aga seal ma ei teagi mis hookus-pookust tehti, igatahes too jaam (kitseküla) on omakorda veel nii õnnetu, et Rapla/Viljandi suund ei saa seal kah peatuda (peamine argument - noh, Tallinn-Väike on kohe seal samas ju - ainult mingi 15-20 minutit jalutada).

Lilleküla risti poole võib ju raske raha eest liigutada aga see oleks paras poolpeeretus kui peatust ja keskust (ning ideaalis Taksopargi peatust) kokku üheks toimivaks lahenduseks ei ehitata. Kas-kuidas-millal selline asi juhtub - praegusi tõmblemisi arvestades, kes teab. Kuna reaalne liikuvusuuring puudu siis tegelikult ei julgeks ka pead anda kas too lahendus üldse mingeid probleeme (va mugavam pealeminek) lahendada suudaks...

Erinevate ühistranspordi vahendite vaheline koostöö sisuliselt ju linnas puudub. Kõik peab ikka läbi südalinna käima ja jumala pärast ärgem mõelgem nendele sadadele (pigem vist tuhandetele?) autodele mis iga hommik linna tulevad ja õhtul koju sõidavad...

Rong ja kus see ei peatu on tõesti omaette ajuvabasus - Tartu suunal on linnas (koos algpeatusega) neli peatust ning nii ongi, kuigi teoorias võiks ju (arvestades arendusi ja laienemisi) mingi rong peatuda ka kusagil Veerenni kandis (bürood ja elamukvartalid läheduses), miks mitte ka Betooni piirkonnas (areneb, tootmine, kontorid jms), lennujaama taga on kah uued logistikakeskused kuhu inimesed kas oma transpordi või ettevõtte renditud bussidega kokku veetakse.

Võiks pikalt jauramist jätkata aga las olla... hetkel on ikkagi poliitikute ja fanaatikute hambus liivalaia kuhu jääb ikkagi suur osa igapäevasest tipptunni liiklusest kokku valguma, sest mujale pole seda eriti panna ja soovmõtlemine ei pane Mõigu ja Rae elanikke olematut ühistransporti kasutama või autot linnapiirile parklasse (kuhu? ülemiste keskuse juurde?) jätma, et edasi seigelda...

Edit (see tuli vahepeal lisaks icon_smile.gif):
sukelduja kirjutas:
netcat kirjutas:
Oleks ju võinud teise teeharu äärde kah perrooni ja peatuse teha.

Balti jaamani on 3 min sõitu.

Ma käin vahelduva eduga Kristiinest Rapla/Viljandi suunas rongiga. Kui ilm on ilus on mul mõistlik jalutada Tallinn-Väikese jaama, 25min. Rongiga baltasse ja seal ümber istumine võtab minimaalselt 20 minutit, pigem 30+. Kui vaja mingi toidumoon Balti jaama Selverist kaasa võtta on isegi mõistlik liigutus aga... harva.

Ülemiste suunal, kui ilm ilus, jalutan ~15min Kitsekülla rongile, kui mitte siis autoga. Läbi südalinna või balta ei tasu lihtsalt see nikerdamine ära kui just pole vaja tunnikese jagu aega raisata kusagil icon_smile.gif
Kommentaarid: 17 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sukelduja
HV Guru
sukelduja

liitunud: 14.06.2007




sõnum 11.11.2025 10:39:49 vasta tsitaadiga

pppd kirjutas:
3 minutit mittevajalikku sõitu eikuhugi. Balti jaam on ammu suhtkoht päraperse, nii ümberistumiste kui sihtkohana.

Suurlinnade metroodes on palju hullemaid ringe lähedaste kohtadesse jõudmise jaoks. Kõik sõltub, palju neid reisijaid oleks, kellele see 3+3 min midagi oluliselt muudab. Mina pakun, et vähe. Et siis uue peatuse ehitamine tasub ära enam vähem saja aastaga.
Kommentaarid: 25 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 25
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ref
Kreisi kasutaja

liitunud: 10.08.2003




sõnum 11.11.2025 10:50:19 vasta tsitaadiga

sukelduja kirjutas:
pppd kirjutas:
3 minutit mittevajalikku sõitu eikuhugi. Balti jaam on ammu suhtkoht päraperse, nii ümberistumiste kui sihtkohana.

Suurlinnade metroodes on palju hullemaid ringe lähedaste kohtadesse jõudmise jaoks. Kõik sõltub, palju neid reisijaid oleks, kellele see 3+3 min midagi oluliselt muudab. Mina pakun, et vähe. Et siis uue peatuse ehitamine tasub ära enam vähem saja aastaga.

Kui suur on viidatud kohtades rongide intervall tipptunnil? Jätame võrdlused Londoni, Berliini ja Pariisiga ära...

Prahas on hommikune ja õhtune intervall ~3-4 minutit, päevane 10. Budapestis tipptunnil 3-4, muul ajal 10-15 minutit. Stockholm regulaarselt 10 minuti peal ja varastel ning hilistel tundidel 15 minutit.

Elronil hommikune tippaeg 15-20 minutit lääne suunal (tihedaima liiklusega suund), muul ajal 30min, edela suunas mõõdame intervalli tundides, ida/lõuna suunas saab parima intervalli kuhugi 20-30 minuti kanti ja halvim jääb ikkagi tunni kanti.

Praegune tihedus ei anna mitte mingi nurga alt 3+3 minutit vaid parimal juhul 20 olukorras kus lisapeatus (tänase veeremi kontekstis) lisaks 2-3 minutit liinile lisaks (keskmine hilinemine on praegu ~2 minutit).
Kommentaarid: 17 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sukelduja
HV Guru
sukelduja

liitunud: 14.06.2007




sõnum 11.11.2025 11:01:02 vasta tsitaadiga

ref kirjutas:
sukelduja kirjutas:
pppd kirjutas:
3 minutit mittevajalikku sõitu eikuhugi. Balti jaam on ammu suhtkoht päraperse, nii ümberistumiste kui sihtkohana.

Suurlinnade metroodes on palju hullemaid ringe lähedaste kohtadesse jõudmise jaoks. Kõik sõltub, palju neid reisijaid oleks, kellele see 3+3 min midagi oluliselt muudab. Mina pakun, et vähe. Et siis uue peatuse ehitamine tasub ära enam vähem saja aastaga.

Kui suur on viidatud kohtades rongide intervall tipptunnil? Jätame võrdlused Londoni, Berliini ja Pariisiga ära...

Prahas on hommikune ja õhtune intervall ~3-4 minutit, päevane 10. Budapestis tipptunnil 3-4, muul ajal 10-15 minutit. Stockholm regulaarselt 10 minuti peal ja varastel ning hilistel tundidel 15 minutit.

Elronil hommikune tippaeg 15-20 minutit lääne suunal (tihedaima liiklusega suund), muul ajal 30min, edela suunas mõõdame intervalli tundides, ida/lõuna suunas saab parima intervalli kuhugi 20-30 minuti kanti ja halvim jääb ikkagi tunni kanti.

Praegune tihedus ei anna mitte mingi nurga alt 3+3 minutit vaid parimal juhul 20 olukorras kus lisapeatus (tänase veeremi kontekstis) lisaks 2-3 minutit liinile lisaks (keskmine hilinemine on praegu ~2 minutit).

Lisapeatus ei tähenda sugugi seda, et rongid hakkavad selle järgi sünkroonis käima. Suvalise ühe peatuse järgi erinevate rongide peatumisi ühitada on palju keerulisem kui lõpppeatuse järgi. Ja kui ümberistumisel on ooteaeg niikuinii kuni 15 min, siis seda mõttetum see 3+3 min selle kõrval paistab.
Kommentaarid: 25 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 25
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ref
Kreisi kasutaja

liitunud: 10.08.2003




sõnum 11.11.2025 11:08:39 vasta tsitaadiga

sukelduja kirjutas:
Lisapeatus ei tähenda sugugi seda, et rongid hakkavad selle järgi sünkroonis käima. Suvalise ühe peatuse järgi erinevate rongide peatumisi ühitada on palju keerulisem kui lõpppeatuse järgi. Ja kui ümberistumisel on ooteaeg niikuinii kuni 15 min, siis seda mõttetum see 3+3 min selle kõrval paistab.

Ei, ei hakka. Praegused plaanid lubavad ~10 min hilinemisi jätkureise paigast lükkamata, seega 1-3 lisapeatust mahub tänastele liinidele lisaks (eriti linnas, väljaspool keerulisem) omamata vajadust liine ringi planeerida (mul on läbi lähisugulase päris hea ülevaade kuidas need plaanid, liinid ja töökorraldus toimub viimase ~25a jooksul).

Aga - kogu see rong + lisapeatused on pigem Tallinna sisese liikumise osas, ma jätkuvalt argumenteerin, et tänane poliitik ja fanaatik tuimalt ignoreerib igapäevaselt tööle sõitvate inimeste vajadusi Tallinna lähiümbrusest. Ei saa öelda, et inimesed ühistransporti ei kasuta (kuna nii hommikused kui ka õhtused bussid ja rongid on puupüsti täis) aga mitmed suunad (Tabasalu, Harku, Rae, Jüri jnejne) on liikumisvõimaluste poolt lükatud pea, et eranditult autode peale, seda ei taha ega soovi keegi ei mudeldada (liikumisuuring) ega ka planeerida kuidas probleeme lahendada.

Täiesti huupi pakuks, et kui vedada lennujaama tramm sõiduteest eraldi Mõiguni (logistiliselt "kerge" väljakutse) või lausa Jürini võtaks see paarsada autot igal hommikul ja õhtul vähemaks ning üldine koormus nii ülemiste liiklussõlmele või ka liivalaiale ei suureneks samas tempos kui praegu (ülearu alla ta ei lähe, sest kogu see suund on jätkuvalt täis uusarendusi nii elu- kui töökohtade osas).
Kommentaarid: 17 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Sisepoliitika 2025 mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 38, 39, 40, 41  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.