|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
| Kui praegu toimuksid RK valimised, kelle poolt hääletaksid? |
| Reformierakond |
|
19% |
[ 11 ] |
| Parempoolsed |
|
33% |
[ 19 ] |
| Isamaa |
|
24% |
[ 14 ] |
| Sotsid |
|
7% |
[ 4 ] |
| Keskerakond |
|
5% |
[ 3 ] |
| E200 |
|
1% |
[ 1 ] |
| Rohelised |
|
0% |
[ 0 ] |
| Vasakpoolsed |
|
1% |
[ 1 ] |
| EKRE |
|
7% |
[ 4 ] |
|
| hääli kokku : 57 |
|
| autor |
|
netcat
Kreisi kasutaja

liitunud: 13.01.2010
|
10.11.2025 12:45:22
|
|
|
Kas nad just neid kavatsevad osta, ei tea, aga testimiseks võeti neid küll.
| tsitaat: |
| 2021. aastal alanud pilootprojektiga testiti Yutongi elektribusse ka Tallinnas. |
| ref kirjutas: |
Selle asemel, et võtta samm tagasi ja proovida aru saada miks inimene ikkagi autot ühistranspordile eelistab on otsustatud minna tuima sopaloopimise ja halvustamise teed eriti viimase linnaviletsuse ajal.
|
See on sellepärast, et loogiliselt võttes saab igaüks aru, et sellele küsimusele on vastus, aga lahendust ei ole. Ühistransport on autost alati aeglasem kui autodele ei tehta takistusi. Isegi kui sa paned bussi ja auto sama lõiku sama kiiresti sõitma, jääb ühistranspordi kasutamisel alati lisaaeg peatusesse ja peatusest sihtpunkti liikumisel ning intervallidest tingitud ooteaeg. Kokku on need Tallinna-suuruse linna piires enamasti ilma sõiduajatagi sama pikk aeg kui kuluks lihtsalt autoga uksest-ukseni sõitmiseks. Absoluutselt ükskõik kui heaks sa ühistranspordi teeksid, ükskõik kui suure raha eest, sellest probleemist ikka üle ei saa nagunii.
|
|
| Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
10.11.2025 12:49:17
|
|
|
| SKG kirjutas: |
| Betamax kirjutas: |
| Kas keegi teab kedagi, kes neid bussides olevaid USB laadimispesasid kasutab? Kas sealtkaudu saab Hiina ka mu telefonile näiteks ligi ja andmeid kopeerida? |
Kui sa ise File Transferi ei luba ega sisemälu kuskile ei mounti, siis ei saa midagi.
Spoiler 
|
Või USB debugging lubatud pole.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 229 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
| tagasi üles |
|
 |
ref
Kreisi kasutaja
liitunud: 10.08.2003
|
10.11.2025 13:20:55
|
|
|
| netcat kirjutas: |
| ref kirjutas: |
Selle asemel, et võtta samm tagasi ja proovida aru saada miks inimene ikkagi autot ühistranspordile eelistab on otsustatud minna tuima sopaloopimise ja halvustamise teed eriti viimase linnaviletsuse ajal.
|
See on sellepärast, et loogiliselt võttes saab igaüks aru, et sellele küsimusele on vastus, aga lahendust ei ole. Ühistransport on autost alati aeglasem kui autodele ei tehta takistusi. Isegi kui sa paned bussi ja auto sama lõiku sama kiiresti sõitma, jääb ühistranspordi kasutamisel alati lisaaeg peatusesse ja peatusest sihtpunkti liikumisel ning intervallidest tingitud ooteaeg. Kokku on need Tallinna-suuruse linna piires enamasti ilma sõiduajatagi sama pikk aeg kui kuluks lihtsalt autoga uksest-ukseni sõitmiseks. Absoluutselt ükskõik kui heaks sa ühistranspordi teeksid, ükskõik kui suure raha eest, sellest probleemist ikka üle ei saa nagunii. |
Ma pole selle käsitlusega päris nõus, et peamiselt veedetud aeg...
Probleemid on ikkagi teatud liinidel puhtusega ja ka kohati on ümberistumised sõlmpunktides ajuvabad ning nii mõnigi transpordisõlm (nt lennujaam, sadam) pea, et ligipääsmatud. Kui ma nt Kristiinest tahan kuhugi Sõjamäe kanti saada siis see eeldab ümberistumist, nt nr 15 buss liigub Solarise juurest reeglina 2-3 minutit enne kui 67 või 23 peatusesse saabub mille järel ma pean ootama ~10+ minutit järgmist. Meie kliimas on sademed ja sant ilm tavaline aga oodata 10 minutit lageda taeva all ei ole meeldiv. Peatustes on meil ootepaviljonid mis sobivad vast 4-5 inimesele aga konkreetsel juhul - tiheda liiklusega peatuses oleks neid vaja kümneid, Solarise juures on neid kaks, needki pigem keskkonnale avatud.
Linnaosade vaheline liiklus käib suuresti ikka läbi südalinna (kuigi saaks rohkem ka Järvevanalt liikuda - omal ajal ekspressbussid olid isegi asja eest aga need, kui mälu ei peta, kaotati vast ~10a tagasi ära) ja linna lähedaste uusasumite osas ei hakka parem liiklemisest rääkimagi. Peetri, Mõigu, Kangro jnejne... Uued asumid linna lähedal ja minimaalne ühendus ükskõik millise punktiga Tallinnas. Tänased vajadused pole ammugi linna sisesed vaid suuresti ka linna lähedalt tööle-kooli-meelt lahutama. Ka linna sees pole ju tegelikult olukord parem - Harkujärve, Pikaliiva tulevad nt meelde (uusarendused aga ühistransport sinna ei ulatu).
Kes, kust ja kuidas liigub - selle osas pole laiemaid uuringuid tehtud, puudub koostöö naabervaldadega (miks nt ei võiks Tabasalu ja Tlt liine koostöös opereerida?) ning seetõttu tehaksegi mingeid pisikesi "peenhäälestusi" ja puhtalt ideoloogilisi projekte.
|
|
| Kommentaarid: 17 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
| tagasi üles |
|
 |
SKG
HV Ihaldatuim Poissmees

liitunud: 27.01.2003
|
10.11.2025 13:44:14
|
|
|
| Etz kirjutas: |
| SKG kirjutas: |
| Betamax kirjutas: |
| Kas keegi teab kedagi, kes neid bussides olevaid USB laadimispesasid kasutab? Kas sealtkaudu saab Hiina ka mu telefonile näiteks ligi ja andmeid kopeerida? |
Kui sa ise File Transferi ei luba ega sisemälu kuskile ei mounti, siis ei saa midagi.
Spoiler 
|
Või USB debugging lubatud pole. |
Isegi kui on, tuleb ligipääs telefoni ekraanilt lubada.
_________________ "We're doing the studies to make the proof" - RFK Jr. |
|
| Kommentaarid: 373 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
313 |
|
| tagasi üles |
|
 |
netcat
Kreisi kasutaja

liitunud: 13.01.2010
|
10.11.2025 13:53:19
|
|
|
Loomulikult on veel palju muid faktoreid, millest mõnesid saab parandada ja mõnesid mitte. Minu point oli, et kui kõik muud kitsaskohad likvideerida, siis aeg jääb. Isegi kõige ideaalsemate ümberistumisvariantide puhul pole seda võimalik teha ilma mingisuguse ajakuluta.
Mis lagedasse taevasse puutub, siis ma pole algusest peale ja siiamaani aru saanud, miks vaenatakse seda Viru bussikeldrit - minuarust oli see parim idee peale lõigatud leiba, et ei pea enam tänaval vihma ja tuule käes kügelema bussi oodates. Aga tänapäeva rohekorraldajate arust on see jalakäija suhtes kuidagi "alandav" et ta peab maa alla minema, las turnib seal libedal tänaval kliima meelevallas parem või praeb suvel keset palavat asfalti või köhib kevadiste tolmutormide käes. Peaasi et maa alla ei pea minema.
Omamoodi on see isegi loogiline, et enamik läbivat liiklust käib läbi südalinna, sest eks kummastki linna otsast tahetakse ju ka südalinna jõuda ja vastupidi. Nüüd ajab üks ja sama liin selle asja ära, muidu peaks olema eraldi liine palju rohkem. Ja siis tekib juba kaalumise koht, et kas neid ikka on vaja jne, kui palju meil täpselt ongi neid inimesi kes tahavad just Taga-Mustamäelt Taga-Lasna sõita ja kui tihti neid teenindama peaks...
Pikaliiva peatust teenindab muide tänapäeval 7 erinevat TLT bussiliini (pooled neist on küll üksteise variatsioonid, aga noh) ja peale selle veel igasugused muud.
Küsimus miks vallad ja linn ei saaks ühiseid liine teha, on sama vana kui leib ja ilmselt taandub küsimusele, kes maksab. Linn ei taha maksta ja vald ei taha maksta, nii jääbki. Minumeelest ei saa sellele küsimusele enne lahendust, kui need "eeslinnad" ametlikult Tallinna osadeks kuulutada.
PS Kristiinest otse Sõjamäele peaks saama ju rongiga, või ei? Nüüd jääbki jälle nentida, et rongid lihtsalt ei käi nii tihti, et nende kasutamien mugav oleks, ja panna nad nonstop jooksma oleks ka nonsenss, meil pole siin mingi metropol.
|
|
| Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
| tagasi üles |
|
 |
ref
Kreisi kasutaja
liitunud: 10.08.2003
|
10.11.2025 14:18:49
|
|
|
netcat, Lillekülas peatuvad rongid sõidavad Paldiski-Klooga suunal, mitte Ülemiste poole. Kitseküla teenendab peamiselt Uut Maailma ja Asula kanti. Rongi jaoks kõigepealt Lillekülast Balti jaama ja siis juba Tartu/Narva rongile.
Maksmise osas - on Harjumaa ÜTK mis toimetab, puudustega, Harjumaal, Tallinn on otsustanud mitte osaleda.
(Pikaliiva osas pean nentima, et mäletasin valesti)
|
|
| Kommentaarid: 17 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
|
| Kommentaarid: 742 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
560 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012

|
10.11.2025 14:55:59
|
|
|
EURO-des
|
|
| Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Tomorrow
HV Guru

liitunud: 08.02.2006
|
10.11.2025 15:04:28
|
|
|
Ühistranspordi osas jah on langetatud eelmise 18 kuu jooksul ajuvabasi otsuseid. Näiteks liin 44 mis sõidab Viru bussiterminalist Lasnamäele.
Varem olid peatused Viru > Pronksi > Koidula. Selle suure ümberkorralduse käigus kaotati Pronksi ära, aga buss sõidab sealt ikka ~4x tunnis mööda ja peatus ise on alles, sest seal peatuvad mitmed teised bussid.
Seda enam, et nüüd jääb Viru ja Koidula peatuste vahele suur vahe kus asuvad näiteks Rahvusraamatukogu ja Tallinna Ülikool.
Seda kummalisem on, et selline skisofreenia on ainult linnast väljuval suunal, aga linna siseneval suunal on Kreutzwaldi ja Pronksi peatused täiesti olemas, samal liinil.
Go figure...
|
|
| Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
82 |
|
| tagasi üles |
|
 |
degrass
HV kasutaja

liitunud: 23.12.2004
|
10.11.2025 15:06:22
|
|
|
| netcat kirjutas: |
Sa pead siis silmas vist Tallinna "mägesid", mis planeeriti ajal kui meil oli siin mis, 1 auto 1000 inimese kohta? Või oli see 10? Mingi selline suurusjärk igatahes. Igastahes autoga sõitvatele inimestele need mõeldud ei olnud. |
Ei pea, oli rohkem üldiselt mõeldud.
_________________ All it took was for a lot of seemingly decent people to put the wrong person in power, and then pay for their innocent choice. |
|
| tagasi üles |
|
 |
Auron
HV Guru

liitunud: 19.08.2003
|
10.11.2025 16:52:09
|
|
|
| degrass kirjutas: |
| Minu tähelepanek on, et mida vähem on autosid linnaruumis, seda kvaliteetsema elukeskonnaga on tegemist. Ei ole küll Tallinnas elanud, kui nende põgusate sealviibimiste põhjal arvan, et see on elukeskonnana kohutav koht. Eriti võrreldes muude Eesti linnadega nagu Viljandi, Pärnu või Tartu. |
Asi on lihtne - suuremate linnade keslinna piirkond ei olegi mingi selline koht kuhu elamine osta eesmärgiga rahu ja vaikust saada ja tahta hommiku aknast kostvat linnulaulu kuulda - suuremate linnade kesklinnad ongi lärmakad, kiired jne. võta mis riik tahes. Seal käiakse tööl, seal on kontorid, astused ja üldine kiirustava elukeskkonna müra jne.
|
|
| Kommentaarid: 154 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
131 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
10.11.2025 17:24:28
|
|
|
Mitte Eestis. Me oleme ökovõsapealinn
|
|
| Kommentaarid: 742 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
560 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012

|
10.11.2025 18:46:15
|
|
|
Äkki keegi elas ja omas elamist kesklinnas juba Nõukogude Liidu ajast
|
|
| Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
| tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 24.03.2004
|
10.11.2025 19:21:35
|
|
|
kursavenna pere elas viis maja stenbocki majast ülespoole. korra jõime õlut seal ja jäin ööseks. lipuheiskamise tuututamine hommikul oli elamus.. meil ei ole nii suurt linna, mis ühtlasi asuks ka piisavalt heal laiuskraadil, et saaks aasta läbi kogu produktide toomise ja värgi kuskile kastirattasse sundida. aga noh, need, kellele raha seinast, piim pakist ja kodumasinad lihtsalt on ei pruugi sellest aru saada..
_________________ Kontrollitud ja hooldatud sülerid: https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856 või https://www.yaga.ee/mox-fulder küsi akut, klaviatuuri ja laadijat. |
|
| Kommentaarid: 1145 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
722 |
|
| tagasi üles |
|
 |
netcat
Kreisi kasutaja

liitunud: 13.01.2010
|
10.11.2025 19:34:41
|
|
|
| ref kirjutas: |
netcat, Lillekülas peatuvad rongid sõidavad Paldiski-Klooga suunal, mitte Ülemiste poole. Kitseküla teenendab peamiselt Uut Maailma ja Asula kanti. Rongi jaoks kõigepealt Lillekülast Balti jaama ja siis juba Tartu/Narva rongile.
|
Minu jaoks täielik uudis, pole proovinud rongiga Ülemistele või sealt ära sõita aga ma kogu aeg kujutasin ette, et see on võimalik. Naagu mida hekki, see lihtsalt sõidab Kristiinest mööda ja ei peatu seal. Tuleb ikka nentida, et kus algab raudtee, lõppeb mõistus...
|
|
| Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
|
| Kommentaarid: 229 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
| tagasi üles |
|
 |
somnambuul
HV veteran
liitunud: 22.03.2004

|
10.11.2025 20:13:29
|
|
|
| netcat, Lilleküla jaam on pärast teede hargnemist, sealt ei saa kuidagi enam Ülemiste poole. Plaan on peatus viadukti poole nihutada, siis saaks mõlemad suunad seal peatuda.
|
|
| Kommentaarid: 60 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
54 |
|
| tagasi üles |
|
 |
netcat
Kreisi kasutaja

liitunud: 13.01.2010
|
10.11.2025 20:49:01
|
|
|
| Oleks ju võinud teise teeharu äärde kah perrooni ja peatuse teha.
|
|
| Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
| tagasi üles |
|
 |
sukelduja
HV Guru

liitunud: 14.06.2007
|
11.11.2025 10:23:36
|
|
|
| netcat kirjutas: |
| Oleks ju võinud teise teeharu äärde kah perrooni ja peatuse teha. |
Balti jaamani on 3 min sõitu.
|
|
| Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
25 |
|
| tagasi üles |
|
 |
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
11.11.2025 10:27:21
|
|
|
| 3 minutit mittevajalikku sõitu eikuhugi. Balti jaam on ammu suhtkoht päraperse, nii ümberistumiste kui sihtkohana.
|
|
| Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
| tagasi üles |
|
 |
ref
Kreisi kasutaja
liitunud: 10.08.2003
|
11.11.2025 10:36:31
|
|
|
| somnambuul kirjutas: |
| netcat, Lilleküla jaam on pärast teede hargnemist, sealt ei saa kuidagi enam Ülemiste poole. Plaan on peatus viadukti poole nihutada, siis saaks mõlemad suunad seal peatuda. |
Esimene möödapanek tehti omal ajal tunnelit rajades - algne ettepanek oli sisenevale suunale perroon panna täpselt harude vahele, oleks katnud nii paldiski/klooga suuna kui ka ühe haru Tartu poolelt. Vaja oleks olnud sel ajal kolme perrooni. Vastuargument tuli tolleaegsete dörride (DR-1 riia rongid), et pole mõistlik nii lühikest jaamavahet tekitada; peatuda ei saa mõistlikult ja üleüldse kellele seda ülemiste suuna peatust vaja on.
Ja noh, kolm perrooni. Kellel seda raha oleks?!
Hiljem, kitseküla kontekstis, oli teema lühikest aega üleval aga seal ma ei teagi mis hookus-pookust tehti, igatahes too jaam (kitseküla) on omakorda veel nii õnnetu, et Rapla/Viljandi suund ei saa seal kah peatuda (peamine argument - noh, Tallinn-Väike on kohe seal samas ju - ainult mingi 15-20 minutit jalutada).
Lilleküla risti poole võib ju raske raha eest liigutada aga see oleks paras poolpeeretus kui peatust ja keskust (ning ideaalis Taksopargi peatust) kokku üheks toimivaks lahenduseks ei ehitata. Kas-kuidas-millal selline asi juhtub - praegusi tõmblemisi arvestades, kes teab. Kuna reaalne liikuvusuuring puudu siis tegelikult ei julgeks ka pead anda kas too lahendus üldse mingeid probleeme (va mugavam pealeminek) lahendada suudaks...
Erinevate ühistranspordi vahendite vaheline koostöö sisuliselt ju linnas puudub. Kõik peab ikka läbi südalinna käima ja jumala pärast ärgem mõelgem nendele sadadele (pigem vist tuhandetele?) autodele mis iga hommik linna tulevad ja õhtul koju sõidavad...
Rong ja kus see ei peatu on tõesti omaette ajuvabasus - Tartu suunal on linnas (koos algpeatusega) neli peatust ning nii ongi, kuigi teoorias võiks ju (arvestades arendusi ja laienemisi) mingi rong peatuda ka kusagil Veerenni kandis (bürood ja elamukvartalid läheduses), miks mitte ka Betooni piirkonnas (areneb, tootmine, kontorid jms), lennujaama taga on kah uued logistikakeskused kuhu inimesed kas oma transpordi või ettevõtte renditud bussidega kokku veetakse.
Võiks pikalt jauramist jätkata aga las olla... hetkel on ikkagi poliitikute ja fanaatikute hambus liivalaia kuhu jääb ikkagi suur osa igapäevasest tipptunni liiklusest kokku valguma, sest mujale pole seda eriti panna ja soovmõtlemine ei pane Mõigu ja Rae elanikke olematut ühistransporti kasutama või autot linnapiirile parklasse (kuhu? ülemiste keskuse juurde?) jätma, et edasi seigelda...
Edit (see tuli vahepeal lisaks ):
| sukelduja kirjutas: |
| netcat kirjutas: |
| Oleks ju võinud teise teeharu äärde kah perrooni ja peatuse teha. |
Balti jaamani on 3 min sõitu. |
Ma käin vahelduva eduga Kristiinest Rapla/Viljandi suunas rongiga. Kui ilm on ilus on mul mõistlik jalutada Tallinn-Väikese jaama, 25min. Rongiga baltasse ja seal ümber istumine võtab minimaalselt 20 minutit, pigem 30+. Kui vaja mingi toidumoon Balti jaama Selverist kaasa võtta on isegi mõistlik liigutus aga... harva.
Ülemiste suunal, kui ilm ilus, jalutan ~15min Kitsekülla rongile, kui mitte siis autoga. Läbi südalinna või balta ei tasu lihtsalt see nikerdamine ära kui just pole vaja tunnikese jagu aega raisata kusagil
|
|
| Kommentaarid: 17 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
| tagasi üles |
|
 |
sukelduja
HV Guru

liitunud: 14.06.2007
|
11.11.2025 10:39:49
|
|
|
| pppd kirjutas: |
| 3 minutit mittevajalikku sõitu eikuhugi. Balti jaam on ammu suhtkoht päraperse, nii ümberistumiste kui sihtkohana. |
Suurlinnade metroodes on palju hullemaid ringe lähedaste kohtadesse jõudmise jaoks. Kõik sõltub, palju neid reisijaid oleks, kellele see 3+3 min midagi oluliselt muudab. Mina pakun, et vähe. Et siis uue peatuse ehitamine tasub ära enam vähem saja aastaga.
|
|
| Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
25 |
|
| tagasi üles |
|
 |
ref
Kreisi kasutaja
liitunud: 10.08.2003
|
11.11.2025 10:50:19
|
|
|
| sukelduja kirjutas: |
| pppd kirjutas: |
| 3 minutit mittevajalikku sõitu eikuhugi. Balti jaam on ammu suhtkoht päraperse, nii ümberistumiste kui sihtkohana. |
Suurlinnade metroodes on palju hullemaid ringe lähedaste kohtadesse jõudmise jaoks. Kõik sõltub, palju neid reisijaid oleks, kellele see 3+3 min midagi oluliselt muudab. Mina pakun, et vähe. Et siis uue peatuse ehitamine tasub ära enam vähem saja aastaga. |
Kui suur on viidatud kohtades rongide intervall tipptunnil? Jätame võrdlused Londoni, Berliini ja Pariisiga ära...
Prahas on hommikune ja õhtune intervall ~3-4 minutit, päevane 10. Budapestis tipptunnil 3-4, muul ajal 10-15 minutit. Stockholm regulaarselt 10 minuti peal ja varastel ning hilistel tundidel 15 minutit.
Elronil hommikune tippaeg 15-20 minutit lääne suunal (tihedaima liiklusega suund), muul ajal 30min, edela suunas mõõdame intervalli tundides, ida/lõuna suunas saab parima intervalli kuhugi 20-30 minuti kanti ja halvim jääb ikkagi tunni kanti.
Praegune tihedus ei anna mitte mingi nurga alt 3+3 minutit vaid parimal juhul 20 olukorras kus lisapeatus (tänase veeremi kontekstis) lisaks 2-3 minutit liinile lisaks (keskmine hilinemine on praegu ~2 minutit).
|
|
| Kommentaarid: 17 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
| tagasi üles |
|
 |
sukelduja
HV Guru

liitunud: 14.06.2007
|
11.11.2025 11:01:02
|
|
|
| ref kirjutas: |
| sukelduja kirjutas: |
| pppd kirjutas: |
| 3 minutit mittevajalikku sõitu eikuhugi. Balti jaam on ammu suhtkoht päraperse, nii ümberistumiste kui sihtkohana. |
Suurlinnade metroodes on palju hullemaid ringe lähedaste kohtadesse jõudmise jaoks. Kõik sõltub, palju neid reisijaid oleks, kellele see 3+3 min midagi oluliselt muudab. Mina pakun, et vähe. Et siis uue peatuse ehitamine tasub ära enam vähem saja aastaga. |
Kui suur on viidatud kohtades rongide intervall tipptunnil? Jätame võrdlused Londoni, Berliini ja Pariisiga ära...
Prahas on hommikune ja õhtune intervall ~3-4 minutit, päevane 10. Budapestis tipptunnil 3-4, muul ajal 10-15 minutit. Stockholm regulaarselt 10 minuti peal ja varastel ning hilistel tundidel 15 minutit.
Elronil hommikune tippaeg 15-20 minutit lääne suunal (tihedaima liiklusega suund), muul ajal 30min, edela suunas mõõdame intervalli tundides, ida/lõuna suunas saab parima intervalli kuhugi 20-30 minuti kanti ja halvim jääb ikkagi tunni kanti.
Praegune tihedus ei anna mitte mingi nurga alt 3+3 minutit vaid parimal juhul 20 olukorras kus lisapeatus (tänase veeremi kontekstis) lisaks 2-3 minutit liinile lisaks (keskmine hilinemine on praegu ~2 minutit). |
Lisapeatus ei tähenda sugugi seda, et rongid hakkavad selle järgi sünkroonis käima. Suvalise ühe peatuse järgi erinevate rongide peatumisi ühitada on palju keerulisem kui lõpppeatuse järgi. Ja kui ümberistumisel on ooteaeg niikuinii kuni 15 min, siis seda mõttetum see 3+3 min selle kõrval paistab.
|
|
| Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
25 |
|
| tagasi üles |
|
 |
ref
Kreisi kasutaja
liitunud: 10.08.2003
|
11.11.2025 11:08:39
|
|
|
| sukelduja kirjutas: |
| Lisapeatus ei tähenda sugugi seda, et rongid hakkavad selle järgi sünkroonis käima. Suvalise ühe peatuse järgi erinevate rongide peatumisi ühitada on palju keerulisem kui lõpppeatuse järgi. Ja kui ümberistumisel on ooteaeg niikuinii kuni 15 min, siis seda mõttetum see 3+3 min selle kõrval paistab. |
Ei, ei hakka. Praegused plaanid lubavad ~10 min hilinemisi jätkureise paigast lükkamata, seega 1-3 lisapeatust mahub tänastele liinidele lisaks (eriti linnas, väljaspool keerulisem) omamata vajadust liine ringi planeerida (mul on läbi lähisugulase päris hea ülevaade kuidas need plaanid, liinid ja töökorraldus toimub viimase ~25a jooksul).
Aga - kogu see rong + lisapeatused on pigem Tallinna sisese liikumise osas, ma jätkuvalt argumenteerin, et tänane poliitik ja fanaatik tuimalt ignoreerib igapäevaselt tööle sõitvate inimeste vajadusi Tallinna lähiümbrusest. Ei saa öelda, et inimesed ühistransporti ei kasuta (kuna nii hommikused kui ka õhtused bussid ja rongid on puupüsti täis) aga mitmed suunad (Tabasalu, Harku, Rae, Jüri jnejne) on liikumisvõimaluste poolt lükatud pea, et eranditult autode peale, seda ei taha ega soovi keegi ei mudeldada (liikumisuuring) ega ka planeerida kuidas probleeme lahendada.
Täiesti huupi pakuks, et kui vedada lennujaama tramm sõiduteest eraldi Mõiguni (logistiliselt "kerge" väljakutse) või lausa Jürini võtaks see paarsada autot igal hommikul ja õhtul vähemaks ning üldine koormus nii ülemiste liiklussõlmele või ka liivalaiale ei suureneks samas tempos kui praegu (ülearu alla ta ei lähe, sest kogu see suund on jätkuvalt täis uusarendusi nii elu- kui töökohtade osas).
|
|
| Kommentaarid: 17 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
| tagasi üles |
|
 |
|