|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
| Kui praegu toimuksid RK valimised, kelle poolt hääletaksid? |
| Reformierakond |
|
19% |
[ 11 ] |
| Parempoolsed |
|
33% |
[ 19 ] |
| Isamaa |
|
25% |
[ 14 ] |
| Sotsid |
|
7% |
[ 4 ] |
| Keskerakond |
|
3% |
[ 2 ] |
| E200 |
|
1% |
[ 1 ] |
| Rohelised |
|
0% |
[ 0 ] |
| Vasakpoolsed |
|
1% |
[ 1 ] |
| EKRE |
|
7% |
[ 4 ] |
|
| hääli kokku : 56 |
|
| autor |
|
netcat
Kreisi kasutaja

liitunud: 13.01.2010
|
10.11.2025 12:45:22
|
|
|
Kas nad just neid kavatsevad osta, ei tea, aga testimiseks võeti neid küll.
| tsitaat: |
| 2021. aastal alanud pilootprojektiga testiti Yutongi elektribusse ka Tallinnas. |
| ref kirjutas: |
Selle asemel, et võtta samm tagasi ja proovida aru saada miks inimene ikkagi autot ühistranspordile eelistab on otsustatud minna tuima sopaloopimise ja halvustamise teed eriti viimase linnaviletsuse ajal.
|
See on sellepärast, et loogiliselt võttes saab igaüks aru, et sellele küsimusele on vastus, aga lahendust ei ole. Ühistransport on autost alati aeglasem kui autodele ei tehta takistusi. Isegi kui sa paned bussi ja auto sama lõiku sama kiiresti sõitma, jääb ühistranspordi kasutamisel alati lisaaeg peatusesse ja peatusest sihtpunkti liikumisel ning intervallidest tingitud ooteaeg. Kokku on need Tallinna-suuruse linna piires enamasti ilma sõiduajatagi sama pikk aeg kui kuluks lihtsalt autoga uksest-ukseni sõitmiseks. Absoluutselt ükskõik kui heaks sa ühistranspordi teeksid, ükskõik kui suure raha eest, sellest probleemist ikka üle ei saa nagunii.
|
|
| Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
10.11.2025 12:49:17
|
|
|
| SKG kirjutas: |
| Betamax kirjutas: |
| Kas keegi teab kedagi, kes neid bussides olevaid USB laadimispesasid kasutab? Kas sealtkaudu saab Hiina ka mu telefonile näiteks ligi ja andmeid kopeerida? |
Kui sa ise File Transferi ei luba ega sisemälu kuskile ei mounti, siis ei saa midagi.
Spoiler 
|
Või USB debugging lubatud pole.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 229 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
| tagasi üles |
|
 |
ref
Kreisi kasutaja
liitunud: 10.08.2003
|
10.11.2025 13:20:55
|
|
|
| netcat kirjutas: |
| ref kirjutas: |
Selle asemel, et võtta samm tagasi ja proovida aru saada miks inimene ikkagi autot ühistranspordile eelistab on otsustatud minna tuima sopaloopimise ja halvustamise teed eriti viimase linnaviletsuse ajal.
|
See on sellepärast, et loogiliselt võttes saab igaüks aru, et sellele küsimusele on vastus, aga lahendust ei ole. Ühistransport on autost alati aeglasem kui autodele ei tehta takistusi. Isegi kui sa paned bussi ja auto sama lõiku sama kiiresti sõitma, jääb ühistranspordi kasutamisel alati lisaaeg peatusesse ja peatusest sihtpunkti liikumisel ning intervallidest tingitud ooteaeg. Kokku on need Tallinna-suuruse linna piires enamasti ilma sõiduajatagi sama pikk aeg kui kuluks lihtsalt autoga uksest-ukseni sõitmiseks. Absoluutselt ükskõik kui heaks sa ühistranspordi teeksid, ükskõik kui suure raha eest, sellest probleemist ikka üle ei saa nagunii. |
Ma pole selle käsitlusega päris nõus, et peamiselt veedetud aeg...
Probleemid on ikkagi teatud liinidel puhtusega ja ka kohati on ümberistumised sõlmpunktides ajuvabad ning nii mõnigi transpordisõlm (nt lennujaam, sadam) pea, et ligipääsmatud. Kui ma nt Kristiinest tahan kuhugi Sõjamäe kanti saada siis see eeldab ümberistumist, nt nr 15 buss liigub Solarise juurest reeglina 2-3 minutit enne kui 67 või 23 peatusesse saabub mille järel ma pean ootama ~10+ minutit järgmist. Meie kliimas on sademed ja sant ilm tavaline aga oodata 10 minutit lageda taeva all ei ole meeldiv. Peatustes on meil ootepaviljonid mis sobivad vast 4-5 inimesele aga konkreetsel juhul - tiheda liiklusega peatuses oleks neid vaja kümneid, Solarise juures on neid kaks, needki pigem keskkonnale avatud.
Linnaosade vaheline liiklus käib suuresti ikka läbi südalinna (kuigi saaks rohkem ka Järvevanalt liikuda - omal ajal ekspressbussid olid isegi asja eest aga need, kui mälu ei peta, kaotati vast ~10a tagasi ära) ja linna lähedaste uusasumite osas ei hakka parem liiklemisest rääkimagi. Peetri, Mõigu, Kangro jnejne... Uued asumid linna lähedal ja minimaalne ühendus ükskõik millise punktiga Tallinnas. Tänased vajadused pole ammugi linna sisesed vaid suuresti ka linna lähedalt tööle-kooli-meelt lahutama. Ka linna sees pole ju tegelikult olukord parem - Harkujärve, Pikaliiva tulevad nt meelde (uusarendused aga ühistransport sinna ei ulatu).
Kes, kust ja kuidas liigub - selle osas pole laiemaid uuringuid tehtud, puudub koostöö naabervaldadega (miks nt ei võiks Tabasalu ja Tlt liine koostöös opereerida?) ning seetõttu tehaksegi mingeid pisikesi "peenhäälestusi" ja puhtalt ideoloogilisi projekte.
|
|
| Kommentaarid: 17 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
| tagasi üles |
|
 |
SKG
HV Ihaldatuim Poissmees

liitunud: 27.01.2003
|
10.11.2025 13:44:14
|
|
|
| Etz kirjutas: |
| SKG kirjutas: |
| Betamax kirjutas: |
| Kas keegi teab kedagi, kes neid bussides olevaid USB laadimispesasid kasutab? Kas sealtkaudu saab Hiina ka mu telefonile näiteks ligi ja andmeid kopeerida? |
Kui sa ise File Transferi ei luba ega sisemälu kuskile ei mounti, siis ei saa midagi.
Spoiler 
|
Või USB debugging lubatud pole. |
Isegi kui on, tuleb ligipääs telefoni ekraanilt lubada.
|
|
| Kommentaarid: 373 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
313 |
|
| tagasi üles |
|
 |
netcat
Kreisi kasutaja

liitunud: 13.01.2010
|
10.11.2025 13:53:19
|
|
|
Loomulikult on veel palju muid faktoreid, millest mõnesid saab parandada ja mõnesid mitte. Minu point oli, et kui kõik muud kitsaskohad likvideerida, siis aeg jääb. Isegi kõige ideaalsemate ümberistumisvariantide puhul pole seda võimalik teha ilma mingisuguse ajakuluta.
Mis lagedasse taevasse puutub, siis ma pole algusest peale ja siiamaani aru saanud, miks vaenatakse seda Viru bussikeldrit - minuarust oli see parim idee peale lõigatud leiba, et ei pea enam tänaval vihma ja tuule käes kügelema bussi oodates. Aga tänapäeva rohekorraldajate arust on see jalakäija suhtes kuidagi "alandav" et ta peab maa alla minema, las turnib seal libedal tänaval kliima meelevallas parem või praeb suvel keset palavat asfalti või köhib kevadiste tolmutormide käes. Peaasi et maa alla ei pea minema.
Omamoodi on see isegi loogiline, et enamik läbivat liiklust käib läbi südalinna, sest eks kummastki linna otsast tahetakse ju ka südalinna jõuda ja vastupidi. Nüüd ajab üks ja sama liin selle asja ära, muidu peaks olema eraldi liine palju rohkem. Ja siis tekib juba kaalumise koht, et kas neid ikka on vaja jne, kui palju meil täpselt ongi neid inimesi kes tahavad just Taga-Mustamäelt Taga-Lasna sõita ja kui tihti neid teenindama peaks...
Pikaliiva peatust teenindab muide tänapäeval 7 erinevat TLT bussiliini (pooled neist on küll üksteise variatsioonid, aga noh) ja peale selle veel igasugused muud.
Küsimus miks vallad ja linn ei saaks ühiseid liine teha, on sama vana kui leib ja ilmselt taandub küsimusele, kes maksab. Linn ei taha maksta ja vald ei taha maksta, nii jääbki. Minumeelest ei saa sellele küsimusele enne lahendust, kui need "eeslinnad" ametlikult Tallinna osadeks kuulutada.
PS Kristiinest otse Sõjamäele peaks saama ju rongiga, või ei? Nüüd jääbki jälle nentida, et rongid lihtsalt ei käi nii tihti, et nende kasutamien mugav oleks, ja panna nad nonstop jooksma oleks ka nonsenss, meil pole siin mingi metropol.
|
|
| Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
| tagasi üles |
|
 |
ref
Kreisi kasutaja
liitunud: 10.08.2003
|
10.11.2025 14:18:49
|
|
|
netcat, Lillekülas peatuvad rongid sõidavad Paldiski-Klooga suunal, mitte Ülemiste poole. Kitseküla teenendab peamiselt Uut Maailma ja Asula kanti. Rongi jaoks kõigepealt Lillekülast Balti jaama ja siis juba Tartu/Narva rongile.
Maksmise osas - on Harjumaa ÜTK mis toimetab, puudustega, Harjumaal, Tallinn on otsustanud mitte osaleda.
(Pikaliiva osas pean nentima, et mäletasin valesti)
|
|
| Kommentaarid: 17 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
|
| Kommentaarid: 741 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
559 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012

|
10.11.2025 14:55:59
|
|
|
EURO-des
|
|
| Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Tomorrow
HV Guru

liitunud: 08.02.2006
|
10.11.2025 15:04:28
|
|
|
Ühistranspordi osas jah on langetatud eelmise 18 kuu jooksul ajuvabasi otsuseid. Näiteks liin 44 mis sõidab Viru bussiterminalist Lasnamäele.
Varem olid peatused Viru > Pronksi > Koidula. Selle suure ümberkorralduse käigus kaotati Pronksi ära, aga buss sõidab sealt ikka ~4x tunnis mööda ja peatus ise on alles, sest seal peatuvad mitmed teised bussid.
Seda enam, et nüüd jääb Viru ja Koidula peatuste vahele suur vahe kus asuvad näiteks Rahvusraamatukogu ja Tallinna Ülikool.
Seda kummalisem on, et selline skisofreenia on ainult linnast väljuval suunal, aga linna siseneval suunal on Kreutzwaldi ja Pronksi peatused täiesti olemas, samal liinil.
Go figure...
|
|
| Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
82 |
|
| tagasi üles |
|
 |
degrass
HV kasutaja

liitunud: 23.12.2004
|
10.11.2025 15:06:22
|
|
|
| netcat kirjutas: |
Sa pead siis silmas vist Tallinna "mägesid", mis planeeriti ajal kui meil oli siin mis, 1 auto 1000 inimese kohta? Või oli see 10? Mingi selline suurusjärk igatahes. Igastahes autoga sõitvatele inimestele need mõeldud ei olnud. |
Ei pea, oli rohkem üldiselt mõeldud.
_________________ All it took was for a lot of seemingly decent people to put the wrong person in power, and then pay for their innocent choice. |
|
| tagasi üles |
|
 |
Auron
HV Guru

liitunud: 19.08.2003
|
10.11.2025 16:52:09
|
|
|
| degrass kirjutas: |
| Minu tähelepanek on, et mida vähem on autosid linnaruumis, seda kvaliteetsema elukeskonnaga on tegemist. Ei ole küll Tallinnas elanud, kui nende põgusate sealviibimiste põhjal arvan, et see on elukeskonnana kohutav koht. Eriti võrreldes muude Eesti linnadega nagu Viljandi, Pärnu või Tartu. |
Asi on lihtne - suuremate linnade keslinna piirkond ei olegi mingi selline koht kuhu elamine osta eesmärgiga rahu ja vaikust saada ja tahta hommiku aknast kostvat linnulaulu kuulda - suuremate linnade kesklinnad ongi lärmakad, kiired jne. võta mis riik tahes. Seal käiakse tööl, seal on kontorid, astused ja üldine kiirustava elukeskkonna müra jne.
|
|
| Kommentaarid: 154 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
131 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
10.11.2025 17:24:28
|
|
|
Mitte Eestis. Me oleme ökovõsapealinn
|
|
| Kommentaarid: 741 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
559 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012

|
10.11.2025 18:46:15
|
|
|
Äkki keegi elas ja omas elamist kesklinnas juba Nõukogude Liidu ajast
|
|
| Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
| tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 24.03.2004
|
10.11.2025 19:21:35
|
|
|
kursavenna pere elas viis maja stenbocki majast ülespoole. korra jõime õlut seal ja jäin ööseks. lipuheiskamise tuututamine hommikul oli elamus.. meil ei ole nii suurt linna, mis ühtlasi asuks ka piisavalt heal laiuskraadil, et saaks aasta läbi kogu produktide toomise ja värgi kuskile kastirattasse sundida. aga noh, need, kellele raha seinast, piim pakist ja kodumasinad lihtsalt on ei pruugi sellest aru saada..
_________________ Kontrollitud ja hooldatud sülerid: https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856 või https://www.yaga.ee/mox-fulder küsi akut, klaviatuuri ja laadijat. |
|
| Kommentaarid: 1144 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
722 |
|
| tagasi üles |
|
 |
netcat
Kreisi kasutaja

liitunud: 13.01.2010
|
10.11.2025 19:34:41
|
|
|
| ref kirjutas: |
netcat, Lillekülas peatuvad rongid sõidavad Paldiski-Klooga suunal, mitte Ülemiste poole. Kitseküla teenendab peamiselt Uut Maailma ja Asula kanti. Rongi jaoks kõigepealt Lillekülast Balti jaama ja siis juba Tartu/Narva rongile.
|
Minu jaoks täielik uudis, pole proovinud rongiga Ülemistele või sealt ära sõita aga ma kogu aeg kujutasin ette, et see on võimalik. Naagu mida hekki, see lihtsalt sõidab Kristiinest mööda ja ei peatu seal. Tuleb ikka nentida, et kus algab raudtee, lõppeb mõistus...
|
|
| Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
|
| Kommentaarid: 229 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
| tagasi üles |
|
 |
somnambuul
HV veteran
liitunud: 22.03.2004

|
10.11.2025 20:13:29
|
|
|
| netcat, Lilleküla jaam on pärast teede hargnemist, sealt ei saa kuidagi enam Ülemiste poole. Plaan on peatus viadukti poole nihutada, siis saaks mõlemad suunad seal peatuda.
|
|
| Kommentaarid: 60 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
54 |
|
| tagasi üles |
|
 |
netcat
Kreisi kasutaja

liitunud: 13.01.2010
|
10.11.2025 20:49:01
|
|
|
| Oleks ju võinud teise teeharu äärde kah perrooni ja peatuse teha.
|
|
| Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
| tagasi üles |
|
 |
|