Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Autode teema vol.7 (Küsitlus: Mitut autot oled elu jooksul omanud?) märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 951, 952, 953
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing

Mitut autot oled elu jooksul omanud? Arvesta ainult nendega, mida omad või oled omanud
Mul on alles esimene auto
3%
 3%  [ 5 ]
2-3
31%
 31%  [ 45 ]
4-6
30%
 30%  [ 43 ]
7-10
16%
 16%  [ 24 ]
11-15
4%
 4%  [ 7 ]
16-20
4%
 4%  [ 7 ]
21-30
1%
 1%  [ 2 ]
31-40
2%
 2%  [ 4 ]
41-50
0%
 0%  [ 1 ]
Rohkem kui 50
3%
 3%  [ 5 ]
hääli kokku : 143

autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 30.09.2001



Online
sõnum 03.11.2025 22:25:38 vasta tsitaadiga

Nojaa, mis elu see on
_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 471 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 24.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 03.11.2025 22:37:13 vasta tsitaadiga

Maitse asi.
Vedur.
Pisike diisel võiks seda genekat tõmmata..

_________________
Kontrollitud ja hooldatud sülerid: https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856 või https://www.yaga.ee/mox-fulder küsi akut, klaviatuuri ja laadijat.
Kommentaarid: 1144 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 722
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk36
HV Guru
mikk36

liitunud: 21.02.2004



Online
sõnum 03.11.2025 22:44:24 vasta tsitaadiga

pois11 kirjutas:
Mul esimese põlvkonna nissan qashqai ja sõidab siiamaani. Praktiliselt 0 remondikulu aga minek on variaator kastiga vilets. Olen mitu aastat mõelnud, et tulevikus hoian Qashqaist eemale icon_biggrin.gif
Aga nüüd hakkas meeldima uus Nissan Qashqai e-Power tehnoloogia. On keegi proovinud? Muljeid?
Sõidab nagu elektriauto. Ehk elektrimootor veab rattaid, istme all on väike aku. Point on see, et akut ei saa laadida, vaid seda teeb 3 silindriline elektrimootor. Toodab voolu nii akule kui mootorile vastavalt vajadusele. Puudub käigukast.
Üsna äge tehnoloogia ja miks mitte ise järgi proovida. Bensuka kohta lubatakse isegi 4,6L/100 kütusekuluks. Youtube videosid vaadates tundub ideaalne elektriauto kui ei viitsi laadimisega tegeleda.
Ehk siis ikkagi hübriid, mitte elektriauto.
Kommentaarid: 85 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
degreal
HV veteran

liitunud: 07.01.2002




sõnum 03.11.2025 22:44:47 vasta tsitaadiga

Päris halb elektriauto kui laadida ei saa
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jeesus188
kodustatud
jeesus188

liitunud: 14.04.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 03.11.2025 22:46:00 vasta tsitaadiga

Rohepesu...paljudel on elektrikas küljes, mida ei saa laadida.

Isegi X seeria bemmidel küljes...teisi ei tea

_________________
This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV icon_wink.gif Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud"
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 64
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 24.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 03.11.2025 22:53:56 vasta tsitaadiga

vedur tõmbab päris kenasti kaupa.
_________________
Kontrollitud ja hooldatud sülerid: https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856 või https://www.yaga.ee/mox-fulder küsi akut, klaviatuuri ja laadijat.
Kommentaarid: 1144 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 722
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001



Online
sõnum 04.11.2025 09:07:30 vasta tsitaadiga

No kui aku kutu, siis asi seisab icon_lol.gif
Mingid deutzi mootorid olid ka kitsas vahemikus üliefektiivsed ehk parem siis diisel peale icon_razz.gif
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 04.11.2025 11:06:06 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Üsna äge tehnoloogia ja miks mitte ise järgi proovida. Bensuka kohta lubatakse isegi 4,6L/100 kütusekuluks. Youtube videosid vaadates tundub ideaalne elektriauto kui ei viitsi laadimisega tegeleda.


Kõige tavalisem jadahübriid. Kütusekulu mõttes ei ole efektiivsem, kui paralleelhübriid ja maanteel võib olla isegi kehvem. Dünaamika on nagu kehval elektriautol ja spm uriseb pidevalt, paralleelil lülitub tihti välja ja sõidad vaikuses nagu elektriautoga. Puudub planetaarülekanne, ehk veosüsteem on ühe komponendi võrra lihtsam.

tsitaat:
Rohepesu...paljudel on elektrikas küljes, mida ei saa laadida.


Mildid on rohepesu, see siin on rohkem päris hübriid, kuigi kuna puhverakut pidevalt laetakse, siis tegelikult töötab mootor suure osa ajast ja linnaõhk sellest ei parane, eriti ummikutes. Kui ummikus oleksid ainult paraleelhübriidid, siis valitseks vaikus. Ma sõitsin oma täishübriidiga ikka külavahel pmst koguaeg ainult elektriga, nii, et mootor oli väljas.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk36
HV Guru
mikk36

liitunud: 21.02.2004



Online
sõnum 04.11.2025 12:06:11 vasta tsitaadiga

Niipalju on kasu, et mootori pöörded ei pea sõltuma kiirusest vaid saab käiata võimalikult efektiivses alas.
Kommentaarid: 85 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
krist2an
HV veteran
krist2an

liitunud: 24.08.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 04.11.2025 12:42:37 vasta tsitaadiga

mikk36 kirjutas:
Niipalju on kasu, et mootori pöörded ei pea sõltuma kiirusest vaid saab käiata võimalikult efektiivses alas.

Reaalsus on see, et sisepõlemismootor töötab 3-5 sekundit reaalsest elust maas. Ehk et kui vajutad gaasi põhja, siis 3 sekundit hiljem viskab ka bensumootor pöörded põhja.
Kui juba mingit hübriidi vaadata, siis võiks laadimisvõimalusega olla. Aku pealt sõidad sõltuvalt autost 50-100km ning see on reaalne sääst.
Spoiler Spoiler Spoiler

_________________
Custom 3d-prinditud mATX / ITX / APU case - http://bit.ly/4kIJQZs
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 41
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004




sõnum 04.11.2025 12:50:37 vasta tsitaadiga

krist2an, ei maksa vist nn turbo lag'i kõigile sisepõlemismootoritele omistada. Vabalthingavad reageerivad ikka üsna kohe. icon_rolleyes.gif
_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012



Online
sõnum 04.11.2025 12:56:12 vasta tsitaadiga

Ostsin siksi18. mai 2024. aastal. Sn 76248.
Tegin esimese õlivahetuse eile. Sn 96632.
Vahepeal õli lisama ei pidanud thumbs_up.gif
Longlife thumbs_up.gif

GAZ AA-ga sõidetakse või icon_rolleyes.gif
https://www.facebook.com/photo?fbid=1127784552839438&set=a.233972695553966
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 04.11.2025 13:23:35 vasta tsitaadiga

mikk36 kirjutas:
Niipalju on kasu, et mootori pöörded ei pea sõltuma kiirusest vaid saab käiata võimalikult efektiivses alas.


Asi, mida paralleelhübriidid teevad juba ammuilma, efektiivne ala on neil timmitud täpselt maanteesõidule, linnas katab vähemefektiivset ala elektrimootor. Paraku pöörete suurenedes hakkab elektrimootori efektiivsus vaikselt vähenema (hüsterees, pöörisvoolud), mistõttu on elektriautod maanteesõidul ka janusemad. Mõnedel (nt Taycan) kasutatakse selle kompenseerimiseks isegi kahekäigulist käigukasti. Ja mootori pöörded sõltuvad jadahübriidil ikkagi kiirusest, sest elektrimootori pöörded ja energiatarve kasvavad, ning ka generaator peab rohkem tööd tegema. Kui see nii ei oleks, siis saaks puhveraku varsti tühjaks.

tsitaat:
Kui juba mingit hübriidi vaadata, siis võiks laadimisvõimalusega olla. Aku pealt sõidad sõltuvalt autost 50-100km ning see on reaalne sääst.


Siis vaatad hinda ja arvutad, et sellest säästust ei jää midagi järele. Lisaks veel tõsiasi, et sa kulutad selle sõiduaku paraku suht kiiresti läbi. Aku väiksus ei luba sul seda kasutada optimaalses vahemikus nagu näiteks täishübriididel on, et võetakse vähe ja laetakse ka vähe, aku kestab kaua. Plugina puhul sa sõidad selle ikkagi suht tühjaks ja laed alati maksimaalselt täis, et piisaks. Enamasti annavad need akud 50-100km sõiduulatust, eks sa vaata, kas see toetab su sõiduprofiili või mitte. Ma olen elus ühte pluginat kasutanud mõnda aega, see oli küll õnnetu, max 60km lubas, aga reaalsus jäi sellele veel tublisti alla. Üheks põhjuseks kindlasti ka see, et salongi köeti elektriga, why the hell why ? Minu hinnangu kohaselt on enamus plugnaid täiesti mõttetud. Laadimisvõimalust on ka vaja igapäevaselt, so pigem siis juba elektriauto, hinnavahe väike.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
krist2an
HV veteran
krist2an

liitunud: 24.08.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 04.11.2025 13:44:50 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:

Siis vaatad hinda ja arvutad, et sellest säästust ei jää midagi järele. Lisaks veel tõsiasi, et sa kulutad selle sõiduaku paraku suht kiiresti läbi. Aku väiksus ei luba sul seda kasutada optimaalses vahemikus nagu näiteks täishübriididel on, et võetakse vähe ja laetakse ka vähe, aku kestab kaua. Plugina puhul sa sõidad selle ikkagi suht tühjaks ja laed alati maksimaalselt täis, et piisaks. Enamasti annavad need akud 50-100km sõiduulatust, eks sa vaata, kas see toetab su sõiduprofiili või mitte. Ma olen elus ühte pluginat kasutanud mõnda aega, see oli küll õnnetu, max 60km lubas, aga reaalsus jäi sellele veel tublisti alla. Üheks põhjuseks kindlasti ka see, et salongi köeti elektriga, why the hell why ? Minu hinnangu kohaselt on enamus plugnaid täiesti mõttetud. Laadimisvõimalust on ka vaja igapäevaselt, so pigem siis juba elektriauto, hinnavahe väike.

Mu PHEVil on tegelik aku mahutavus 16kWh, millest reaalselt saab kasutada ca 11-12kWh, ehk et tegelikult ei ole aku kunagi täiesti täis ega ka täiesti tühi. Lubatud on 53 km ja selle saab kenasti ka kätte. Tõsi, talvel võib selle numbri pooleks jagada.
Samas pole pikemate sõitude puhul vaja planeerida oma marsruuti laadimispunktide järgi.

_________________
Custom 3d-prinditud mATX / ITX / APU case - http://bit.ly/4kIJQZs
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 41
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk36
HV Guru
mikk36

liitunud: 21.02.2004



Online
sõnum 04.11.2025 13:57:10 vasta tsitaadiga

Dogbert kirjutas:
krist2an, ei maksa vist nn turbo lag'i kõigile sisepõlemismootoritele omistada. Vabalthingavad reageerivad ikka üsna kohe. icon_rolleyes.gif
Ilmselt pidas seda silmas, et see hübriid juhib mootori pöördeid sõltumatult kiirusest. Kuna käiguvahetusi ei ole, saab mootor aga töötada koguaeg oma max väände juures koormuse all. Muul ajal saab mootor ökotada vastavalt koormusele, jällegi, sõltumatult kiirusest.
Kommentaarid: 85 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pois11
HV Guru

liitunud: 11.10.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 04.11.2025 14:02:49 vasta tsitaadiga

Minu excel näitab, et mida uhkem ja kallim elektriauto, seda suurem kahjum see rahakotile on 10a. lõikes. Rääkigu palju tahavad need elektrifännid ja päikesepargi omajad.
Lisaks veel ebamugavus laadimisel. Ei viitsi mina juhtmetega jännata. Ikka lont paaki ja 2min. pärast võib edasi sõita... Sellegipoolest on elektriauto vägev ja mõnusa sõidu kogemusega. Eks see ongi üks mõjuv argument. Pigem valiks pistikhübriidi aga see tähendaks veel tihedamat laadimist.

Uurisin väheke lähemalt Nissan Qashqai e-Power mudelit. Tundub, et tuleb minna proovisõidule ja kui meeldib, siis järgmised 10+ aastat sõidan sellega. Kahjulik ost on, sest sama mudel ilma e-poweriga on täpselt 5k odavam. Arvutasin välja, et kütuse sääst oleks umbes 2300€ sajatuhande kilomeetri kohta praeguste hindade juures. Nii jääb veel 2-3 tuhat kahjumit. Aga selle lisakulu kaalub üle elektriauto sarnane sõidukogemus. Sujuv kiirendus sajani (umbes 7sek.), e-pedaal linna sõitudeks. Youtube videoid vaadates ka ülivaikne võrreldes käigukastiga bensiinimootoriga.
Kellelgi tutvusi pole Nissanis, et soodsamat diili kaubelda? icon_wink.gif
Väidetakse kui sõita ECO resiimis siis ühe paagi täiega saab sõita 1100-1200km. Müstika icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 112 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 109
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
ranel
HV Guru

liitunud: 28.02.2005




sõnum 04.11.2025 14:09:09 vasta tsitaadiga

krist2an kirjutas:
Markos kirjutas:

Siis vaatad hinda ja arvutad, et sellest säästust ei jää midagi järele. Lisaks veel tõsiasi, et sa kulutad selle sõiduaku paraku suht kiiresti läbi. Aku väiksus ei luba sul seda kasutada optimaalses vahemikus nagu näiteks täishübriididel on, et võetakse vähe ja laetakse ka vähe, aku kestab kaua. Plugina puhul sa sõidad selle ikkagi suht tühjaks ja laed alati maksimaalselt täis, et piisaks. Enamasti annavad need akud 50-100km sõiduulatust, eks sa vaata, kas see toetab su sõiduprofiili või mitte. Ma olen elus ühte pluginat kasutanud mõnda aega, see oli küll õnnetu, max 60km lubas, aga reaalsus jäi sellele veel tublisti alla. Üheks põhjuseks kindlasti ka see, et salongi köeti elektriga, why the hell why ? Minu hinnangu kohaselt on enamus plugnaid täiesti mõttetud. Laadimisvõimalust on ka vaja igapäevaselt, so pigem siis juba elektriauto, hinnavahe väike.

Mu PHEVil on tegelik aku mahutavus 16kWh, millest reaalselt saab kasutada ca 11-12kWh, ehk et tegelikult ei ole aku kunagi täiesti täis ega ka täiesti tühi. Lubatud on 53 km ja selle saab kenasti ka kätte. Tõsi, talvel võib selle numbri pooleks jagada.
Samas pole pikemate sõitude puhul vaja planeerida oma marsruuti laadimispunktide järgi.

Mis PHEV? Ma välistasin omal kasutatud Volvo PHEV ostu seetõttu, kui aku läbi, siis pm kanna masin maha. Osta 5k eur kasutatud aku või 15k eur uus aku. +tööraha vahetuseks.
Millegipärast oli mul arvamine, et kui suur aku läbi, siis suva, küll käib sisepõlemismootori pealt, aga ei ole see asi siiski nii roosiline. Uuena võiks ju osta, aga selline 250+ k km masina ost tundub natuke loto moodi.

_________________
Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis ja rehvide tellimine üle Eesti. www.rsrehvid.ee 55 684 121
Kommentaarid: 186 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 165
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Autode teema vol.7 (Küsitlus: Mitut autot oled elu jooksul omanud?) mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 951, 952, 953
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.