| 
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
 | 
 | 
 
| Mitut autot oled elu jooksul omanud? Arvesta ainult nendega, mida omad või oled omanud |  
| Mul on alles esimene auto | 
 | 
 3%  | 
[ 5 ] | 
 
| 2-3 | 
 | 
 31%  | 
[ 45 ] | 
 
| 4-6 | 
 | 
 30%  | 
[ 43 ] | 
 
| 7-10 | 
 | 
 16%  | 
[ 24 ] | 
 
| 11-15 | 
 | 
 4%  | 
[ 7 ] | 
 
| 16-20 | 
 | 
 4%  | 
[ 7 ] | 
 
| 21-30 | 
 | 
 1%  | 
[ 2 ] | 
 
| 31-40 | 
 | 
 2%  | 
[ 4 ] | 
 
| 41-50 | 
 | 
 0%  | 
[ 1 ] | 
 
| Rohkem kui 50 | 
 | 
 3%  | 
[ 5 ] | 
 
 
 | 
 
| hääli kokku : 143 | 
 
  
 | 
| autor | 
 | 
Tanel 
HV Guru 
 
  
liitunud: 30.09.2001 
 
 
 
  
  | 
 | 
	
		
			
			
				| Kommentaarid: 471 loe/lisa | 
				Kasutajad arvavad: | 
				    | 
				 :: | 
				  12 :: | 
				  7 :: | 
				  359 | 
			 
			 
		 | 
	
| tagasi üles | 
 | 
  | 
laurx 
HV Guru 
 
  
liitunud: 24.03.2004 
 
 
 
  
  | 
 | 
	
		
			
			
				| Kommentaarid: 1144 loe/lisa | 
				Kasutajad arvavad: | 
				    | 
				 :: | 
				  3 :: | 
				  0 :: | 
				  722 | 
			 
			 
		 | 
	
| tagasi üles | 
 | 
  | 
mikk36 
HV Guru 
 
  
liitunud: 21.02.2004 
 
 
 
  
  | 
 
03.11.2025 22:44:24
 | 
    
 | 
 
  | 
 
	  | pois11 kirjutas: | 
	 
	
	  Mul esimese põlvkonna nissan qashqai ja sõidab siiamaani. Praktiliselt 0 remondikulu aga minek on variaator kastiga vilets. Olen mitu aastat mõelnud, et tulevikus hoian Qashqaist eemale    
 
Aga nüüd hakkas meeldima uus Nissan Qashqai e-Power tehnoloogia. On keegi proovinud? Muljeid? 
 
Sõidab nagu elektriauto. Ehk elektrimootor veab rattaid, istme all on väike aku. Point on see, et akut ei saa laadida, vaid seda teeb 3 silindriline elektrimootor. Toodab voolu nii akule kui mootorile vastavalt vajadusele. Puudub käigukast. 
 
Üsna äge tehnoloogia ja miks mitte ise järgi proovida. Bensuka kohta lubatakse isegi 4,6L/100 kütusekuluks. Youtube videosid vaadates tundub ideaalne elektriauto kui ei viitsi laadimisega tegeleda. | 
 
 
Ehk siis ikkagi hübriid, mitte elektriauto.
 | 
 
  | 
	
		
			
			
				| Kommentaarid: 85 loe/lisa | 
				Kasutajad arvavad: | 
				    | 
				 :: | 
				  0 :: | 
				  2 :: | 
				  78 | 
			 
			 
		 | 
	
| tagasi üles | 
 | 
  | 
degreal 
HV veteran 
 
liitunud: 07.01.2002 
 
 
 
 
  | 
 
03.11.2025 22:44:47
 | 
    
 | 
 
  | 
 
| Päris halb elektriauto kui laadida ei saa
 | 
 
  | 
	
		
			
			
				| Kommentaarid: 26 loe/lisa | 
				Kasutajad arvavad: | 
				    | 
				 :: | 
				  0 :: | 
				  0 :: | 
				  24 | 
			 
			 
		 | 
	
| tagasi üles | 
 | 
  | 
jeesus188 
kodustatud 
 
  
liitunud: 14.04.2003 
 
 
 
  
  | 
 
03.11.2025 22:46:00
 | 
    
 | 
 
  | 
 
Rohepesu...paljudel on elektrikas küljes, mida ei saa laadida.
 
 
Isegi X seeria bemmidel küljes...teisi ei tea
 _________________ This message was sent from space using stargate
 
Inimene on troopiline AHV    Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
 
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud" | 
 
  | 
	
		
			
			
				| Kommentaarid: 71 loe/lisa | 
				Kasutajad arvavad: | 
				    | 
				 :: | 
				  0 :: | 
				  0 :: | 
				  64 | 
			 
			 
		 | 
	
| tagasi üles | 
 | 
  | 
laurx 
HV Guru 
 
  
liitunud: 24.03.2004 
 
 
 
  
  | 
 | 
	
		
			
			
				| Kommentaarid: 1144 loe/lisa | 
				Kasutajad arvavad: | 
				    | 
				 :: | 
				  3 :: | 
				  0 :: | 
				  722 | 
			 
			 
		 | 
	
| tagasi üles | 
 | 
  | 
Magic 
HV Guru 
 
  
liitunud: 28.12.2001 
 
 
 
  
  | 
 
04.11.2025 09:07:30
 | 
    
 | 
 
  | 
 
No kui aku kutu, siis asi seisab    
 
Mingid deutzi mootorid olid ka kitsas vahemikus üliefektiivsed ehk parem siis diisel peale   
 | 
 
  | 
	
		
			
			
				| Kommentaarid: 234 loe/lisa | 
				Kasutajad arvavad: | 
				    | 
				 :: | 
				  0 :: | 
				  0 :: | 
				  200 | 
			 
			 
		 | 
	
| tagasi üles | 
 | 
  | 
Markos 
HV veteran 
 
liitunud: 09.04.2002 
 
 
 
 
  | 
 
04.11.2025 11:06:06
 | 
    
 | 
 
  | 
 
	  | tsitaat: | 
	 
	
	  | Üsna äge tehnoloogia ja miks mitte ise järgi proovida. Bensuka kohta lubatakse isegi 4,6L/100 kütusekuluks. Youtube videosid vaadates tundub ideaalne elektriauto kui ei viitsi laadimisega tegeleda. | 
 
 
 
 
Kõige tavalisem jadahübriid. Kütusekulu mõttes ei ole efektiivsem, kui paralleelhübriid ja maanteel võib olla isegi kehvem. Dünaamika on nagu kehval elektriautol ja spm uriseb pidevalt, paralleelil lülitub tihti välja ja sõidad vaikuses nagu elektriautoga. Puudub planetaarülekanne, ehk veosüsteem on ühe komponendi võrra lihtsam.
 
 
	  | tsitaat: | 
	 
	
	  | Rohepesu...paljudel on elektrikas küljes, mida ei saa laadida. | 
 
 
 
 
Mildid on rohepesu, see siin on rohkem päris hübriid, kuigi kuna puhverakut pidevalt laetakse, siis tegelikult töötab mootor suure osa ajast ja linnaõhk sellest ei parane, eriti ummikutes. Kui ummikus oleksid ainult paraleelhübriidid, siis valitseks vaikus. Ma sõitsin oma täishübriidiga ikka külavahel pmst koguaeg ainult elektriga, nii, et mootor oli väljas.
 | 
 
  | 
	
		
			
			
				| Kommentaarid: 14 loe/lisa | 
				Kasutajad arvavad: | 
				    | 
				 :: | 
				  0 :: | 
				  2 :: | 
				  12 | 
			 
			 
		 | 
	
| tagasi üles | 
 | 
  | 
mikk36 
HV Guru 
 
  
liitunud: 21.02.2004 
 
 
 
  
  | 
 
04.11.2025 12:06:11
 | 
    
 | 
 
  | 
 
| Niipalju on kasu, et mootori pöörded ei pea sõltuma kiirusest vaid saab käiata võimalikult efektiivses alas.
 | 
 
  | 
	
		
			
			
				| Kommentaarid: 85 loe/lisa | 
				Kasutajad arvavad: | 
				    | 
				 :: | 
				  0 :: | 
				  2 :: | 
				  78 | 
			 
			 
		 | 
	
| tagasi üles | 
 | 
  | 
krist2an 
HV veteran 
 
  
liitunud: 24.08.2008 
 
 
 
  
  | 
 
04.11.2025 12:42:37
 | 
    
 | 
 
  | 
 
	  | mikk36 kirjutas: | 
	 
	
	  | Niipalju on kasu, et mootori pöörded ei pea sõltuma kiirusest vaid saab käiata võimalikult efektiivses alas. | 
 
 
 
Reaalsus on see, et sisepõlemismootor töötab 3-5 sekundit reaalsest elust maas. Ehk et kui vajutad gaasi põhja, siis 3 sekundit hiljem viskab ka bensumootor pöörded põhja.
 
Kui juba mingit hübriidi vaadata, siis võiks laadimisvõimalusega olla. Aku pealt sõidad sõltuvalt autost 50-100km ning see on reaalne sääst. 
 
  Spoiler   
 _________________ Custom 3d-prinditud mATX / ITX / APU case - http://bit.ly/4kIJQZs | 
 
  | 
	
		
			
			
				| Kommentaarid: 42 loe/lisa | 
				Kasutajad arvavad: | 
				    | 
				 :: | 
				  0 :: | 
				  0 :: | 
				  41 | 
			 
			 
		 | 
	
| tagasi üles | 
 | 
  | 
Dogbert 
HV Guru 
 
  
liitunud: 03.05.2004 
 
 
 
 
  | 
 
04.11.2025 12:50:37
 | 
    
 | 
 
  | 
 
krist2an, ei maksa vist nn turbo lag'i kõigile sisepõlemismootoritele omistada. Vabalthingavad reageerivad ikka üsna kohe.   
 _________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
 
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus. | 
 
  | 
	
		
			
			
				| Kommentaarid: 33 loe/lisa | 
				Kasutajad arvavad: | 
				    | 
				 :: | 
				  0 :: | 
				  0 :: | 
				  32 | 
			 
			 
		 | 
	
| tagasi üles | 
 | 
  | 
Oisu. 
HV kasutaja 
 
liitunud: 02.03.2012 
 
 
 
  
  | 
 | 
	
		
			
			
				| Kommentaarid: 3 loe/lisa | 
				Kasutajad arvavad: | 
				    | 
				 :: | 
				  0 :: | 
				  0 :: | 
				  3 | 
			 
			 
		 | 
	
| tagasi üles | 
 | 
  | 
Markos 
HV veteran 
 
liitunud: 09.04.2002 
 
 
 
 
  | 
 
04.11.2025 13:23:35
 | 
    
 | 
 
  | 
 
	  | mikk36 kirjutas: | 
	 
	
	  | Niipalju on kasu, et mootori pöörded ei pea sõltuma kiirusest vaid saab käiata võimalikult efektiivses alas. | 
 
 
 
 
Asi, mida paralleelhübriidid teevad juba ammuilma, efektiivne ala on neil timmitud täpselt maanteesõidule, linnas katab vähemefektiivset ala elektrimootor. Paraku pöörete suurenedes hakkab elektrimootori efektiivsus vaikselt vähenema (hüsterees, pöörisvoolud), mistõttu on elektriautod maanteesõidul ka janusemad. Mõnedel (nt Taycan) kasutatakse selle kompenseerimiseks isegi kahekäigulist käigukasti. Ja mootori pöörded sõltuvad jadahübriidil ikkagi kiirusest, sest elektrimootori pöörded ja energiatarve kasvavad, ning ka generaator peab rohkem tööd tegema. Kui see nii ei oleks, siis saaks puhveraku varsti tühjaks.
 
 
	  | tsitaat: | 
	 
	
	  | Kui juba mingit hübriidi vaadata, siis võiks laadimisvõimalusega olla. Aku pealt sõidad sõltuvalt autost 50-100km ning see on reaalne sääst. | 
 
 
 
 
Siis vaatad hinda ja arvutad, et sellest säästust ei jää midagi järele. Lisaks veel tõsiasi, et sa kulutad selle sõiduaku paraku suht kiiresti läbi. Aku väiksus ei luba sul seda kasutada optimaalses vahemikus nagu näiteks täishübriididel on, et võetakse vähe ja laetakse ka vähe, aku kestab kaua. Plugina puhul sa sõidad selle ikkagi suht tühjaks ja laed alati maksimaalselt täis, et piisaks. Enamasti annavad need akud 50-100km sõiduulatust, eks sa vaata, kas see toetab su sõiduprofiili või mitte. Ma olen elus ühte pluginat kasutanud mõnda aega, see oli küll õnnetu, max 60km lubas, aga reaalsus jäi sellele veel tublisti alla. Üheks põhjuseks kindlasti ka see, et salongi köeti elektriga, why the hell why ? Minu hinnangu kohaselt on enamus plugnaid täiesti mõttetud. Laadimisvõimalust on ka vaja igapäevaselt, so pigem siis juba elektriauto, hinnavahe väike.
 | 
 
  | 
	
		
			
			
				| Kommentaarid: 14 loe/lisa | 
				Kasutajad arvavad: | 
				    | 
				 :: | 
				  0 :: | 
				  2 :: | 
				  12 | 
			 
			 
		 | 
	
| tagasi üles | 
 | 
  | 
krist2an 
HV veteran 
 
  
liitunud: 24.08.2008 
 
 
 
  
  | 
 
04.11.2025 13:44:50
 | 
    
 | 
 
  | 
 
	  | Markos kirjutas: | 
	 
	
	  
 
Siis vaatad hinda ja arvutad, et sellest säästust ei jää midagi järele. Lisaks veel tõsiasi, et sa kulutad selle sõiduaku paraku suht kiiresti läbi. Aku väiksus ei luba sul seda kasutada optimaalses vahemikus nagu näiteks täishübriididel on, et võetakse vähe ja laetakse ka vähe, aku kestab kaua. Plugina puhul sa sõidad selle ikkagi suht tühjaks ja laed alati maksimaalselt täis, et piisaks. Enamasti annavad need akud 50-100km sõiduulatust, eks sa vaata, kas see toetab su sõiduprofiili või mitte. Ma olen elus ühte pluginat kasutanud mõnda aega, see oli küll õnnetu, max 60km lubas, aga reaalsus jäi sellele veel tublisti alla. Üheks põhjuseks kindlasti ka see, et salongi köeti elektriga, why the hell why ? Minu hinnangu kohaselt on enamus plugnaid täiesti mõttetud. Laadimisvõimalust on ka vaja igapäevaselt, so pigem siis juba elektriauto, hinnavahe väike. | 
 
 
 
Mu PHEVil on tegelik aku mahutavus 16kWh, millest reaalselt saab kasutada ca 11-12kWh, ehk et tegelikult ei ole aku kunagi täiesti täis ega ka täiesti tühi. Lubatud on 53 km ja selle saab kenasti ka kätte. Tõsi, talvel võib selle numbri pooleks jagada. 
 
Samas pole pikemate sõitude puhul vaja planeerida oma marsruuti laadimispunktide järgi.
 _________________ Custom 3d-prinditud mATX / ITX / APU case - http://bit.ly/4kIJQZs | 
 
  | 
	
		
			
			
				| Kommentaarid: 42 loe/lisa | 
				Kasutajad arvavad: | 
				    | 
				 :: | 
				  0 :: | 
				  0 :: | 
				  41 | 
			 
			 
		 | 
	
| tagasi üles | 
 | 
  | 
mikk36 
HV Guru 
 
  
liitunud: 21.02.2004 
 
 
 
  
  | 
 
04.11.2025 13:57:10
 | 
    
 | 
 
  | 
 
	  | Dogbert kirjutas: | 
	 
	
	  krist2an, ei maksa vist nn turbo lag'i kõigile sisepõlemismootoritele omistada. Vabalthingavad reageerivad ikka üsna kohe.    | 
 
 
Ilmselt pidas seda silmas, et see hübriid juhib mootori pöördeid sõltumatult kiirusest. Kuna käiguvahetusi ei ole, saab mootor aga töötada koguaeg oma max väände juures koormuse all. Muul ajal saab mootor ökotada vastavalt koormusele, jällegi, sõltumatult kiirusest.
 | 
 
  | 
	
		
			
			
				| Kommentaarid: 85 loe/lisa | 
				Kasutajad arvavad: | 
				    | 
				 :: | 
				  0 :: | 
				  2 :: | 
				  78 | 
			 
			 
		 | 
	
| tagasi üles | 
 | 
  | 
pois11 
HV Guru 
 
liitunud: 11.10.2003 
 
 
 
  
  | 
 
04.11.2025 14:02:49
 | 
    
 | 
 
  | 
 
Minu excel näitab, et mida uhkem ja kallim elektriauto, seda suurem kahjum see rahakotile on 10a. lõikes. Rääkigu palju tahavad need elektrifännid ja päikesepargi omajad. 
 
Lisaks veel ebamugavus laadimisel. Ei viitsi mina juhtmetega jännata. Ikka lont paaki ja 2min. pärast võib edasi sõita... Sellegipoolest on elektriauto vägev ja mõnusa sõidu kogemusega. Eks see ongi üks mõjuv argument. Pigem valiks pistikhübriidi aga see tähendaks veel tihedamat laadimist. 
 
 
Uurisin väheke lähemalt Nissan Qashqai e-Power mudelit. Tundub, et tuleb minna proovisõidule ja kui meeldib, siis järgmised 10+ aastat sõidan sellega. Kahjulik ost on, sest sama mudel ilma e-poweriga on täpselt 5k odavam. Arvutasin välja, et kütuse sääst oleks umbes 2300€ sajatuhande kilomeetri kohta praeguste hindade juures. Nii jääb veel 2-3 tuhat kahjumit. Aga selle lisakulu kaalub üle elektriauto sarnane sõidukogemus. Sujuv kiirendus sajani (umbes 7sek.), e-pedaal linna sõitudeks. Youtube videoid vaadates ka ülivaikne võrreldes käigukastiga bensiinimootoriga. 
 
Kellelgi tutvusi pole Nissanis, et soodsamat diili kaubelda?    
 
Väidetakse kui sõita ECO resiimis siis ühe paagi täiega saab sõita 1100-1200km. Müstika   
 
 
 | 
 
  | 
	
		
			
			
				| Kommentaarid: 112 loe/lisa | 
				Kasutajad arvavad: | 
				    | 
				 :: | 
				  0 :: | 
				  0 :: | 
				  109 | 
			 
			 
		 | 
	
| tagasi üles | 
 | 
  | 
ranel 
HV Guru 
 
liitunud: 28.02.2005 
 
 
 
 
  | 
 
04.11.2025 14:09:09
 | 
    
 | 
 
  | 
 
	  | krist2an kirjutas: | 
	 
	
	  
	  | Markos kirjutas: | 
	 
	
	  
 
Siis vaatad hinda ja arvutad, et sellest säästust ei jää midagi järele. Lisaks veel tõsiasi, et sa kulutad selle sõiduaku paraku suht kiiresti läbi. Aku väiksus ei luba sul seda kasutada optimaalses vahemikus nagu näiteks täishübriididel on, et võetakse vähe ja laetakse ka vähe, aku kestab kaua. Plugina puhul sa sõidad selle ikkagi suht tühjaks ja laed alati maksimaalselt täis, et piisaks. Enamasti annavad need akud 50-100km sõiduulatust, eks sa vaata, kas see toetab su sõiduprofiili või mitte. Ma olen elus ühte pluginat kasutanud mõnda aega, see oli küll õnnetu, max 60km lubas, aga reaalsus jäi sellele veel tublisti alla. Üheks põhjuseks kindlasti ka see, et salongi köeti elektriga, why the hell why ? Minu hinnangu kohaselt on enamus plugnaid täiesti mõttetud. Laadimisvõimalust on ka vaja igapäevaselt, so pigem siis juba elektriauto, hinnavahe väike. | 
 
 
 
Mu PHEVil on tegelik aku mahutavus 16kWh, millest reaalselt saab kasutada ca 11-12kWh, ehk et tegelikult ei ole aku kunagi täiesti täis ega ka täiesti tühi. Lubatud on 53 km ja selle saab kenasti ka kätte. Tõsi, talvel võib selle numbri pooleks jagada. 
 
Samas pole pikemate sõitude puhul vaja planeerida oma marsruuti laadimispunktide järgi. | 
 
 
 
Mis PHEV? Ma välistasin omal kasutatud Volvo PHEV ostu seetõttu, kui aku läbi, siis pm kanna masin maha. Osta 5k eur kasutatud aku või 15k eur uus aku. +tööraha vahetuseks.
 
Millegipärast oli mul arvamine, et kui suur aku läbi, siis suva, küll käib sisepõlemismootori pealt, aga ei ole see asi siiski nii roosiline. Uuena võiks ju osta, aga selline 250+ k km masina ost tundub natuke loto moodi.
 _________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis ja rehvide tellimine üle Eesti. www.rsrehvid.ee 55 684 121 | 
 
  | 
	
		
			
			
				| Kommentaarid: 186 loe/lisa | 
				Kasutajad arvavad: | 
				    | 
				 :: | 
				  0 :: | 
				  0 :: | 
				  165 | 
			 
			 
		 | 
	
| tagasi üles | 
 | 
  | 
 |