| Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing | 
|  | 
| autor |  | 
| Markos HV veteran
 
 liitunud: 10.04.2002
 
 
 
 
 
 | 
|  28.10.2025 13:52:31 |   |  
| 
 |  
| 
	  | -Koppel- kirjutas: |  
	  | Huvitav, kas nad saavad sellise rekordsõidu jaoks lasta selle aku kasutuskõlbmatuks... laadides algselt niipalju üle, et veel põlema ei lähe ja lõpus nii tühjaks, et 100% mahtuvus enam ei taastugi. Ehk selline "special" engineering mode, kus need limiidid on käsitsi seatud ekstreemsed. 
 Ehk siis väike pettus käib ikka rekordiürituse juurde.
 Et kas poest ostetud autoga saab ka sama tempu korrata või jääb müstiliselt mingi 100km puudu. Lihtsalt hüpotees, arvestades mida kõike ei tehta, et meediatähelepanu saada.
 |  
 Üle laadimine pole võimalik, või noh, on küll, tavakasutuses jätavad normaalsed tootjad reservi mõlemasse otsa, ehk 100% ei ole 100 vaid näiteks 90% ja 0 ei tähenda ka 0. Tarkvaraliselt saab selle piirangu maha võtta ja aku elab tõenäoliselt sellise rekordikatse üle ka, aga degradeerumine on kiire, ehk tavakasutuses ei peaks garantiiaegagi vastu.
 
 
 
	  | tsitaat: |  
	  | Ära ole kade. Palju Lexxusel ginessi rekordeid on? |  
 Kade mille peale ? Et sõidan maailmas vastupidavustabeli nr1 sõidukiga ?
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 14 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  0 :: |  2 :: |  12 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| -Koppel- Kreisi kasutaja
 
  
 liitunud: 01.04.2009
 
 
 
 
 
 | 
|  28.10.2025 13:56:50 |   |  
| 
 |  
| Markos, Ma täpselt seda pidasingi silmas. Olen kunagi ühe arenduse juures olnud, kus just see otsustuskoht oligi, et kuhu me selle 100% ja 0% defineerime. Ühest küljest võidame mahtuvust, teisest küljest degradeerub kiiremini.
 Et asi siis ei ole rekordi purustamiseks seda ülemist ja alumist otsa defineerida ekstreemseks. Rekordiauto võibki vajadusel vaid ühe sõidu vastu pidada.
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 10 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  0 :: |  0 :: |  10 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| kjaups MeesKesTuliMetsast
 
  
 liitunud: 02.02.2005
 
 
 
 
   
 | 
|  28.10.2025 14:53:30 |   |  
| 
 |  
| Mul elektrikatega suur kogemus puudub, kuid KIA EV omadest proovisin nii 3 kui 6 ära ja lugesin seda PV reisijate versiooni kohta ka tiba maad. EV'l sai roolilt seadeid muuta (4 taset), et kui kiirendi vabastad, siis kohe mootoriga pidurdab ja laeb maksimaalselt akut. EV3 puhul oli kombineeritud range juba ca 600km.
 Alguses see pedaali värk tundus liiga imelik (oma mild nii julmalt hoogu maha ei tõmba, eriti veel "full stop"ini), kuid päeva lõpuks oli kulu osas ikka hämming.
 Tuled/viled sees ja koos tagasi laadimisega oli lagi 14kwh äkki. Ja ma ei sõitnud penskarit.
 
 EV3 oli selline ka, mis reaalselt välimuse ja mugavuse osas on kutsunud autot vahetama.
 
 Talvel seda teemat väga ei kasutaks, kuid "snow" sätetel kaevasin vähe ja oli juba arvestatud rataste blokeerumisega ehk vaikimisi madalaimal tasemel tagasi laadimine mootorite abil.
 _________________
 YAGA müügiputka - SNAP pildipank
 M: 3D Touch V3.2 15€
 M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 200€ alla
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 169 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  0 :: |  3 :: |  138 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| Betamax HV Guru
 
  
 liitunud: 29.05.2003
 
 
 
 
   
 | 
|  28.10.2025 16:41:17 |   |  
| 
 |  
| 
	  | Markos kirjutas: |  
	  | 
	  | tsitaat: |  
	  | Ära ole kade. Palju Lexxusel ginessi rekordeid on? |  
 Kade mille peale ? Et sõidan maailmas vastupidavustabeli nr1 sõidukiga ?
 |  See vastupidavus pole ginessis.
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 740 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  1 :: |  1 :: |  558 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| Markos HV veteran
 
 liitunud: 10.04.2002
 
 
 
 
 
 | 
|  28.10.2025 17:24:03 |   |  
| 
 |  
| 
	  | tsitaat: |  
	  | EV'l sai roolilt seadeid muuta (4 taset), et kui kiirendi vabastad, siis kohe mootoriga pidurdab ja laeb maksimaalselt akut. EV3 puhul oli kombineeritud range juba ca 600km. Alguses see pedaali värk tundus liiga imelik (oma mild nii julmalt hoogu maha ei tõmba, eriti veel "full stop"ini), kuid päeva lõpuks oli kulu osas ikka hämming.
 |  
 Seda, et ... Kumb on sinuarust efektiivsem, kas lasta autol vabajooksul veereda või siis hakata kohe generaatorit ringi ajama, mehaaniline -> elekter -> inverter -> aku ja pärast siis tagurpidi tagasi, kui soovime seda talletatud energiat kasutada. Sellel teekonnal läheb minimaalselt 20+% energiast kaotsi. Täishübriididel on see toimimise põhiideeks, aga seal korjatakse peamiselt energiat, mis läheks pidurdamisel kaotsi. Paljudel elektriautodel, muuhulgas ka Teslal ei ole piduripedaalil regeni võimekust, Tesla hakkab seda nüüd alles lisama, muidugi ei jäta ta seda reklaamimast, kui uut ja innovaatilist lähenemist. Tegelikkuses on asi aga julm, see lahendus on olnud üle 20a kuni viimase ajani Toyota poolt patenteeritud, seega selle kasutamiseks on vaja olnud maksta patenditasu või oodata patendi aegumist, see on tänaseks ka toimunud. Ehk reaalselt on onepedal regen kindlasti ebaefektiivsem, kui gaasipedaali ja piduripedaali regeni kombo või siis ainult piduripedaali regen. Ma olen hübriidi ajaloo tõttu harjunud kasutama maksimaalselt tühiveeremist ja õrnpidurdust. Liiga tugev piduramine annab piduriklotsidele tööd ja see on raisatud energia juba. Kindlast ei maksa regeni osa ka ületähtsustada, nagu öeldud, siis väga suur osa energiast läheb ikkagi kaotsi.
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 14 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  0 :: |  2 :: |  12 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| salatoimik HV Guru
 
  
 liitunud: 08.08.2006
 
 
 
 
   
 | 
|  28.10.2025 17:44:26 |   |  
| 
 |  
| 
oleneb kus sõita ja nii lihtne ongi
	  | Markos kirjutas: |  
	  | 
 Seda, et ... Kumb on sinuarust efektiivsem, kas lasta autol vabajooksul veereda või siis hakata kohe generaatorit ringi ajama, kaotsi.
 |  _________________
 LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 39 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  0 :: |  0 :: |  35 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| Markos HV veteran
 
 liitunud: 10.04.2002
 
 
 
 
 
 | 
|  28.10.2025 17:47:18 |   |  
| 
 |  
| 
	  | salatoimik kirjutas: |  
	  | 
oleneb kus sõita ja nii lihtne ongi
	  | Markos kirjutas: |  
	  | 
 Seda, et ... Kumb on sinuarust efektiivsem, kas lasta autol vabajooksul veereda või siis hakata kohe generaatorit ringi ajama, kaotsi.
 |  |  
 Absoluutselt ei olene, puhas füüsika.
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 14 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  0 :: |  2 :: |  12 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| Sold OUT no credit
 
  
 liitunud: 30.07.2002
 
 
 
 
   
 | 
|  28.10.2025 17:56:12 |   |  
| 
 |  
| Norras saad 7km järjest mäest alla sõita _________________
 Müüa korter, 3 tuba
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 92 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  5 :: |  1 :: |  79 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| salatoimik HV Guru
 
  
 liitunud: 08.08.2006
 
 
 
 
   
 | 
|  28.10.2025 19:05:08 |   |  
| 
 |  
| Norras (või mõnes teises vähe mägisemas riigis) jep üsna tark mäest vabajooksul veeredes alla minna, saabki kiiremini laadima     _________________
 LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 39 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  0 :: |  0 :: |  35 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| kjaups MeesKesTuliMetsast
 
  
 liitunud: 02.02.2005
 
 
 
 
   
 | 
|  28.10.2025 19:24:16 |   |  
| 
 |  
| Markos, ema anna padrunit. Jalga kergitad nii palju kui palju soovid kiirust alandada. Tahad bensukat mängida ja vabaveeremist teha ja piduripedaali tallata, siis teed roolilt klõps klõps klõps ja on nagu tavaline ICE süsteem.
 Saan aru, et non Korea pole seda featuuri...
 _________________
 YAGA müügiputka - SNAP pildipank
 M: 3D Touch V3.2 15€
 M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 200€ alla
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 169 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  0 :: |  3 :: |  138 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| Janis HV Guru
 
 liitunud: 30.11.2005
 
 
 
 
 
 | 
|  28.10.2025 19:27:15 |   |  
| 
 |  
| Jah, see on muudel olemas aga mõttetult kiirust maha regenida ju pole ka mõtet. Ma küll ei viitsi autoga mingit onepedal asja kasutada, raiskamine enamus ajast. |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 206 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  3 :: |  5 :: |  172 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| Betamax HV Guru
 
  
 liitunud: 29.05.2003
 
 
 
 
   
 | 
|  28.10.2025 20:07:49 |   |  
| 
 |  
| Ma lülitasin non Korea elektriondadel selle pidurdusasja välja. Suhteliselt närvi ajas. Mulle meeldib veereda rohkem. |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 740 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  1 :: |  1 :: |  558 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| Rasmus HV veteran
 
 liitunud: 30.12.2002
 
 
 
 
   
 | 
|  28.10.2025 21:44:36 |   |  
| 
 |  
| 
	  | Janis kirjutas: |  
	  | Need lihtsalt vajavad nii vähe reaalset hoolt sõitmiseks, et muu jääb tähelepanuta. ICE autoga käid hoolduses või suvalises remondis ja siis ikka tuleb, et kuule me vaatasime et see ka siin vaja vahetada... Elektrikal sellist ütlejat pole |  
 UUTE elektrisõidukite ESMASEST ülevaatusest
   _________________
 Rakvere parasiit
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 49 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  0 :: |  0 :: |  47 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| Markos HV veteran
 
 liitunud: 10.04.2002
 
 
 
 
 
 | 
|  28.10.2025 22:15:36 |   |  
| 
 |  
| 
	  | tsitaat: |  
	  | alga kergitad nii palju kui palju soovid kiirust alandada. Tahad bensukat mängida ja vabaveeremist teha ja piduripedaali tallata, siis teed roolilt klõps klõps klõps ja on nagu tavaline ICE süsteem. Saan aru, et non Korea pole seda featuuri...
 |  
 Mu autol on mõlemad, nii gaasipedaali regen, kui piduri oma. Gaasipedaali oma saab astmeliselt rooli taga olevate labadega sättida. Kõige kangemas astmes on peaaegu ükspedaal aga ilma täieliku stopita. Ma olen selle peaaegu maha keeranud, ei meeldi, kasutan vabajooksu ja pidur regeni nagu olen hübriidiga harjunud. Ükspedaalidel on gaasil ka surnud punkt, et vabajooksu saada, aga see on ebamugav pidevalt jalga pedaalil hoida.
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 14 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  0 :: |  2 :: |  12 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| Raiku HV Guru
 
  
 liitunud: 13.11.2001
 
 
 
 
    
 | 
|  28.10.2025 22:28:10 |   |  
| 
 |  
| 
	  | Rasmus kirjutas: |  
	  | 
	  | Janis kirjutas: |  
	  | Need lihtsalt vajavad nii vähe reaalset hoolt sõitmiseks, et muu jääb tähelepanuta. ICE autoga käid hoolduses või suvalises remondis ja siis ikka tuleb, et kuule me vaatasime et see ka siin vaja vahetada... Elektrikal sellist ütlejat pole |  UUTE elektrisõidukite ESMASEST ülevaatusest
  |  Artiklis oli juttu ikkagi sellest "esmasest" ülevaatusest, mis tehakse 4 aasta vanusele autole
   
 
	  | tsitaat: |  
	  | Soome transpordi- ja kommunikatsiooniameti Traficomi statistika kohaselt lükati eelmisel aastal tagasi 16% ehk iga kuues nelja-aastastest täiselektriautodest, mis esmasele ülevaatusele tulid, võrreldes bensiiniautode 5% ja diiselmootoriga autode 11%. Ka hübriidautod on ülevaatuse paremini läbinud kui elektriautod. |  _________________
 Честных психов можно не лечить...
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 58 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  0 :: |  0 :: |  45 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| Oisu. HV kasutaja
 
 liitunud: 02.03.2012
 
 
 
 
 
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 3 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  0 :: |  0 :: |  3 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| Sold OUT no credit
 
  
 liitunud: 30.07.2002
 
 
 
 
   
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 92 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  5 :: |  1 :: |  79 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| salatoimik HV Guru
 
  
 liitunud: 08.08.2006
 
 
 
 
   
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 39 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  0 :: |  0 :: |  35 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| kjaups MeesKesTuliMetsast
 
  
 liitunud: 02.02.2005
 
 
 
 
   
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 169 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  0 :: |  3 :: |  138 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| Janis HV Guru
 
 liitunud: 30.11.2005
 
 
 
 
 
 | 
|  30.10.2025 14:39:15 |   |  
| 
 |  
| Kahtlne nimekiri, pole nii levinud autod ja siis saabki ilusaid numbreid kätte Kehvemate parameetritega autod saavad ka lihtsamini tabeli etteotsa, aeglasem laadimine ja lahjem mootor kurnavad vähen akut
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 206 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  3 :: |  5 :: |  172 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| Markos HV veteran
 
 liitunud: 10.04.2002
 
 
 
 
 
 | 
|  30.10.2025 15:22:14 |   |  
| 
 |  
| 
	  | kjaups kirjutas: |  
	  | Kus toyotad ja rikaste toyotad on? |  
 Liiga värsked veel, BZ4x - 2022, Lexus RZ450e - 2023. Antud tabelis olevad sõidukid on lansseeritud enamuses 2020, e-niru 2019. Ehk siis tänaseks juba ligi 6a vanad. Toyota ja rikaste Toyotade omanikel on sellest tabelist üsna suva, akugarantii on 10a võ 1M km.
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 14 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  0 :: |  2 :: |  12 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| Betamax HV Guru
 
  
 liitunud: 29.05.2003
 
 
 
 
   
 | 
|  30.10.2025 16:10:46 |   |  
| 
 |  
| 2020. aastal Toyota korporatsioon ei tootnudki elektriautosid? |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 740 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  1 :: |  1 :: |  558 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| Markos HV veteran
 
 liitunud: 10.04.2002
 
 
 
 
 
 | 
|  30.10.2025 16:38:03 |   |  
| 
 |  
| 
	  | Betamax kirjutas: |  
	  | 2020. aastal Toyota korporatsioon ei tootnudki elektriautosid? |  
 Üks oli, Lexus UX300e, aga see ei ole ehitatud spetsiaalse elektriauto platvormi peale, kasutati tava UX'i šassiid, mirai mootorit jne. Neid on megavähe müüdud ja põhjusega. Siia peale sa mingit pädevat statistikat ei ehita ja pole mõtet ka. Iseenesest see masin sõidab, olen korduvalt sõitnud, aga ega teha taga eestis suurt varsti pole, kui tahad kodust kaugemale ka minna, sest chademo on kaduv nähtus, kui siis adapteriga.
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 14 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  0 :: |  2 :: |  12 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| Betamax HV Guru
 
  
 liitunud: 29.05.2003
 
 
 
 
   
 | 
|  30.10.2025 16:46:59 |   |  
| 
 |  
| Toyota ja Lexus on siis korralikult arengust maas, kui 2019. aastal oli juba e-niru olemas. |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 740 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  1 :: |  1 :: |  558 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
| Markos HV veteran
 
 liitunud: 10.04.2002
 
 
 
 
 
 | 
|  30.10.2025 17:01:29 |   |  
| 
 |  
| 
	  | Betamax kirjutas: |  
	  | Toyota ja Lexus on siis korralikult arengust maas, kui 2019. aastal oli juba e-niru olemas. |  
 Ei ole nad kusagil maas, neil on küllaga kogemust ja patente tänu hübriididele, asi see elektriauto siis valmis teha pole.
 |  | 
	
		| 
			
				| Kommentaarid: 14 loe/lisa | Kasutajad arvavad: |    | :: |  0 :: |  2 :: |  12 |  | 
| tagasi üles |  | 
|  | 
|  |