Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
21.06.2025 11:13:24
|
|
|
tsitaat: |
Kui aku ja salong enne sõitu soojaks aetud siis ju ei tohiks ka suurt vahet olla. |
Autos minuteada ei ole šamottahju, mis soojust salvestaks. Ka pole auto salongi materjalid sellised, mis soojust salvestaks. Õhk ise on väga halb soojusjuht, teed ukse lahti ja pmst lased pea kogu oma eeltöö atmosfääri. Jah klaasid on puhtaks sulanud. Autos on ka päris intensiivne õhuvahetus, see on vajalik ka turvalisuse aspektist, et süsihappegaasi tase liialt kõrgele ei tõuseks.
tsitaat: |
Salongi temperatuuri hoidmiseks küte võtab 1-2kW võimsust |
Jah, üsna karm, mul kulub toa kütmiseks alla 700w, mis on auto salongist ikka kordades suurem. Vaielda pole siin midagi, puhas füüsika ja tõdemus, et energiat kulub.
tsitaat: |
Sul masinal ikka väga saast kiirlaadimine, kui see mitu tundi aega võtab. Isegi 50kW "kiirlaadijaga" peaks juba tunniga peaaegu laetud olema su 60kW bruto aku. Ja su Toyota ju suudab üle 2x rohkem vastu võtta. Teoorias. |
Kes MINU masinast rääkis ? Ma räägin sellest, et need tuleviku piisava mahtuvusega akus võiksid ka mõistliku ajaga laetud saada. Minu masinaga on kõik fine, laeb 100kwh nagu nalja.
Endal sul on 60kwh aku. Mul on 71kwh ja neto sellest 64kwh.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
21.06.2025 11:15:06
|
|
|
Equinox kirjutas: |
No kiirelt laadida tahavad ikka kõik, nagu praegu 4 minutiga ära tangid põlemismootoriga autu. |
Mis seal 4 minutit võtab? Kaart sisse, PIN, ots paaki ja minutis tuleb 60-80 liitrit, väga üksikutel sõiduautodel on lisapaagid
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
21.06.2025 11:22:43
|
|
|
Tuleb aega võtta, mõelda ja otsus langetada kas püstol enne või pärast maksmist paaki.
Ükspäev tankisin bena, läks juba meelest ära vahepeal see mõnus lõhn, peab tihemini tankimas käima
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
jeesus188
kodustatud

liitunud: 14.04.2003
|
21.06.2025 11:25:55
|
|
|
võta kankuga koju ja nuusuta seal
_________________ This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud" |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
64 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
21.06.2025 11:27:07
|
|
|
See pole sama
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
jeesus188
kodustatud

liitunud: 14.04.2003
|
21.06.2025 11:29:28
|
|
|
Janis kirjutas: |
See pole sama |
Kas ka bensul on erinev lõhnabukett nagu näiteks kohvil, mis on erinevates regioonides kasvatatud?
Vene vs araabia vs norra jne?
_________________ This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud" |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
64 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
21.06.2025 11:35:55
|
|
|
Muidugi, 2T on parim näiteks
Ükskord kasutasin maasikalõhnalist õli ka
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
Bssldr
HV kasutaja
liitunud: 05.12.2009
|
21.06.2025 13:29:51
|
|
|
etk kirjutas: |
Ainus nö eelis elektriauto laadimisega on see hüpoteetiline pika otsa sõit, kus sa ei soovi/taha peatust teha vaid edasi sõita ja siis on 5 minutiline peatus parem, kui 15-20 minutiline.
See on aga nii harv olukord, et selle järgi vinguda on sama kui vinguda, miks kabrioletil ei ole pagassis segumasinat, et no kui tuleb tahtmine vundamenti valada vms. Vahel ikka on vaja vundamenti valada aga selle järgi autot valida igapäevaseks eluks on täisdebiilsus. |
Seda "hüpoteetilist" pika otsa sõitmist ikka tuleb inimestel ette küll. Ja mitte nii, et sõidetakse 4 tundi jutti. Pigem nii, et sõidetakse mõni tund, tehakse peatus, ja sõidetakse edasi. Aga sa ei saa eeldada, et selle peatuse põhieesmärk ongi see, et laadida ja puhata - ehk siis peatuskohas ei pruugi olla elektriauto laadimisvõimalust.
Ei ole ebarealistlik, et on vaja käia Tartust Tallinnas, seal midagi kiirelt teha (kohas, kus laadimisjaama pole) ja kohe tagasi tulla. Ei ole ebarealistlik, et on vaja sõita Tartust Tallinna, sealt laevaga Soome minna ja siis autoga edasi sõita. Sellistel juhtudel on autosõidu peatusega tehtud igasugused toimingud nagu vetsus käimine, söömine, jalgade sirutamine jne, mida elektriautode fännid alatihti ettekäändeks toovad, et õigustada, miks nende laadimispeatus ei olnud muus mõttes ajaraisk. Sellistel juhtudel peaks ju eraldi laadimispeatuse tegema. Aga eks elektriauto fänn ikka mingi lohutava põhjuse leiab, miks üks 20 minutiline mõttetu lisapeatus ka muus osas vajalik on.
Segumasina näide on sul väga üle pingutatud. Tõenäoliselt keegi peale sinu ei ole sellist asja kunagi mõelnud, isegi mitte naljaga.
|
|
Kommentaarid: 9 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
21.06.2025 13:46:55
|
|
|
Segumasinaga vundamendi valamine kirjeldab ilusti EV entuka loogikat. Kuidagi läbi ussiemi saab ikka hakkama
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
21.06.2025 13:53:51
|
|
|
Muide kui laevaga Soome sõita nagu eespool näiteks toodi, siis kas laevades pole veel EV laadimise võimekust loodud? Täpselt selline paras sunnitud peatus, mida võiks ka laadimiseks kasutada.
Nojah, seda elektrit toodetakse laevas ju diisliga ehk väga roheline sel moel laadimine pole, aga see selleks.
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
jeesus188
kodustatud

liitunud: 14.04.2003
|
21.06.2025 14:00:41
|
|
|
Kui iga 2h tagant peab sööma, pissima ja jalgu sirutama, siis auto ei ole küll sinu jaoks. Rong või buss oleks mõistlikum
_________________ This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud" |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
64 |
|
tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
HV kasutaja
liitunud: 04.06.2022
|
21.06.2025 14:19:07
|
|
|
napoleon kirjutas: |
Muide kui laevaga Soome sõita nagu eespool näiteks toodi, siis kas laevades pole veel EV laadimise võimekust loodud? Täpselt selline paras sunnitud peatus, mida võiks ka laadimiseks kasutada.
Nojah, seda elektrit toodetakse laevas ju diisliga ehk väga roheline sel moel laadimine pole, aga see selleks. |
Ma ei tea, hiljuti oli kuskil jutt kuidas osad praami ja laevafirmad on üldse tõrksad elektriautosid transportima, ohutuskaalutlustel, kus elektriauto põlengu kustutamine on probleemne ja laeval teiste sõidukite vahele pressituna pea lootusetu.
Kas ei olnud miski jutt, et elektriautod ei tohi täisakuga laevadel reisida, ehk halvimal juhul pead enne laevale minemist akut tühjemaks sõitma
Elektriautode transpordil üle vee oleks vaja laevale haagist, millest saaks kergesti vabaneda laeva ohtu panemata.
_________________ --- |
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
21.06.2025 14:22:29
|
|
|
Paljud kui tihti akut üldse täis laevad? Ma 60k jooksul mingi 10-20 korda ainult lubanud täis lasta kuna järgmine päev vaja korraga rohkem sõita.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
von Wu
HV Guru

liitunud: 12.10.2007
|
21.06.2025 14:37:21
|
|
|
Sold OUT kirjutas: |
Equinox kirjutas: |
No kiirelt laadida tahavad ikka kõik, nagu praegu 4 minutiga ära tangid põlemismootoriga autu. |
Mis seal 4 minutit võtab? Kaart sisse, PIN, ots paaki ja minutis tuleb 60-80 liitrit, väga üksikutel sõiduautodel on lisapaagid |
Oleneb tanklast ja tankurist. Bensiin üldiselt nii kiiresti ei tule, vähemalt siinkandis. 80-liitrise diislipaagi saab veokitankurist küll hästi ruttu täis.
jeesus188 kirjutas: |
Kui iga 2h tagant peab sööma, pissima ja jalgu sirutama, siis auto ei ole küll sinu jaoks. Rong või buss oleks mõistlikum  |
Enamikus bussides ei ole WC-d, jalgade sirutamine on bussis ka keeruline.
_________________ Müüa OnePlus 13 telefon
Müüa igasugu asju |
|
Kommentaarid: 888 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
668 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
21.06.2025 15:12:45
|
|
|
von Wu kirjutas: |
Sold OUT kirjutas: |
Equinox kirjutas: |
No kiirelt laadida tahavad ikka kõik, nagu praegu 4 minutiga ära tangid põlemismootoriga autu. |
Mis seal 4 minutit võtab? Kaart sisse, PIN, ots paaki ja minutis tuleb 60-80 liitrit, väga üksikutel sõiduautodel on lisapaagid |
Oleneb tanklast ja tankurist. Bensiin üldiselt nii kiiresti ei tule, vähemalt siinkandis. 80-liitrise diislipaagi saab veokitankurist küll hästi ruttu täis.
jeesus188 kirjutas: |
Kui iga 2h tagant peab sööma, pissima ja jalgu sirutama, siis auto ei ole küll sinu jaoks. Rong või buss oleks mõistlikum  |
Enamikus bussides ei ole WC-d, jalgade sirutamine on bussis ka keeruline. |
Veokitankur on 120L/min
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
jeesus188
kodustatud

liitunud: 14.04.2003
|
21.06.2025 15:15:52
|
|
|
Mul ei mahu veoki ots paaki....
Aga jetoilil on diislipunktid, kus aparaadi küljes mõlemad voolikud (veokas ja sõiduauto), vot sealt pritsib paagi kiirelt täis
_________________ This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud" |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
64 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
21.06.2025 18:08:40
|
|
|
Auto laeb seal, kus pargib, tartus Tartu hotelli ees alexela, vihma kallab üritan laadima pannna 3x charger error, nahh, lõpuks vist jäi pidama, 5 min kasulikust 45min parkimisajast juba läinud. Hea, et kõrval asub kuusk, selle alla saab varju minna.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
21.06.2025 18:10:58
|
|
|
Nagu circle k, 1/10 töötab. Varem nagu oli nendega asi parem aga nüüd peab vältima hakkama. Mujal probleeme pm pole
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
21.06.2025 18:50:11
|
|
|
Bssldr kirjutas: |
Seda "hüpoteetilist" pika otsa sõitmist ikka tuleb inimestel ette küll. Ja mitte nii, et sõidetakse 4 tundi jutti. Pigem nii, et sõidetakse mõni tund, tehakse peatus, ja sõidetakse edasi. |
Jah, täpselt, Kui sa tsiteeritust edasi lugeda viitsiksid, siis loeksidki sealt välja, et just need peatused ongi see millal auto peaks laadima ja praegune olukord ei ole ideaalolukord seega ei ole mõtet praegust olukorda tuua välja vabanduseks, et mitte parema olukorrani jõuda.
Bssldr kirjutas: |
Segumasina näide on sul väga üle pingutatud. Tõenäoliselt keegi peale sinu ei ole sellist asja kunagi mõelnud, isegi mitte naljaga. |
Asja eesmärk oligi ilmestada selle mõtlemisviisi absurdsust millega püütakse välja vabandada kehva kasutuskogemuse vägisi elus hoidmist nostalgia säilitamiseks. Järgmisena tahetakse veel laadijate juurde bena aurude generaatorit ka, et ikka õige lõhn oleks protsessil.
napoleon kirjutas: |
Muide kui laevaga Soome sõita nagu eespool näiteks toodi, siis kas laevades pole veel EV laadimise võimekust loodud? |
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/tallinki-laevadel-saab-nuud-merereisi-ajal-elektriautosid-laadida/ [20. juuni 2017 kell 10:14]
Markos kirjutas: |
Ka pole auto salongi materjalid sellised, mis soojust salvestaks. |
Ahjukivi ei ole aga soojust mahutab küll.
Markos kirjutas: |
Jah, üsna karm, mul kulub toa kütmiseks alla 700w, mis on auto salongist ikka kordades suurem. |
Eks lao autole ka 50 cm villa ümber ja vaata kui vähe/palju siis kütmiseks energiat tarvis.
Markos kirjutas: |
Ma räägin sellest, et need tuleviku piisava mahtuvusega akus võiksid ka mõistliku ajaga laetud saada. |
Juba su lähtepunkt on ju mõttetu. Ebamõistlikult suure akuga oma mõttekäiku alustad, siis jõuadki jaburate tulemusteni. Probleem ei ole aku suuruses kuna inimesed ei taha sõita kümneid tunde püsti tõusmata. Probleem on selles, et veel ei ole igal parkimiskohal laadimisvõimekust. Rõhk sõnal VEEL. Jääbki arusaamatuks millest tuleneb see suutmatus näha praegusest hetkest vähekenegi kaugemale tulevikku. Eriti kuna siingi (ja mujal foorumites/gruppides) arutatud/läbi käinud need tulekul muutused.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
21.06.2025 18:53:07
|
|
|
Millal ma oma kõikidesse kohtadesse kus parkima pean laadija saan? Tasuks ikka oma luulusid tagasi hoida
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
21.06.2025 21:03:01
|
|
|
Täna sai auto pea tasuta täis laadida
Tallinnast Tartusse ja tagasi 4 euri eest (sisaldab vaid elektri hinda koos kõikvõimalike lisatasudega).
_________________ Tsensuur HinnaVaatluse foorumis |
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Bssldr
HV kasutaja
liitunud: 05.12.2009
|
21.06.2025 21:50:16
|
|
|
etk kirjutas: |
Bssldr kirjutas: |
Seda "hüpoteetilist" pika otsa sõitmist ikka tuleb inimestel ette küll. Ja mitte nii, et sõidetakse 4 tundi jutti. Pigem nii, et sõidetakse mõni tund, tehakse peatus, ja sõidetakse edasi. |
Jah, täpselt, Kui sa tsiteeritust edasi lugeda viitsiksid, siis loeksidki sealt välja, et just need peatused ongi see millal auto peaks laadima ja praegune olukord ei ole ideaalolukord seega ei ole mõtet praegust olukorda tuua välja vabanduseks, et mitte parema olukorrani jõuda.
|
Pane siis mingi märge oma tekstile lisaks, et sa ei räägi olevikust, vaid ennustad 10-20 aasta kaugust tulevikku.
etk kirjutas: |
Bssldr kirjutas: |
Segumasina näide on sul väga üle pingutatud. Tõenäoliselt keegi peale sinu ei ole sellist asja kunagi mõelnud, isegi mitte naljaga. |
Asja eesmärk oligi ilmestada selle mõtlemisviisi absurdsust millega püütakse välja vabandada kehva kasutuskogemuse vägisi elus hoidmist nostalgia säilitamiseks. Järgmisena tahetakse veel laadijate juurde bena aurude generaatorit ka, et ikka õige lõhn oleks protsessil.
|
Mille poolest see kasutuskogemus nii kehv on siis? Et peab olenevalt mootorist ja läbisõidust 1/2/4 korda kuus 3-4 minutit kütust tankima?
Aegunud info. Kui vaja, elad tulevikus ja kui teistpidi vaja, siis minevikus?
https://www.tallink.com/et/hea-teada/reisimine-soidukiga-jalgrattaga-toukerattaga
tsitaat: |
Laadimisvõimalus puudub: Meie laevadel ei ole võimalik elektriautosid (ega ka jalg- või tõukerattaid) laadida. See otsus tuleneb ohutusnõuetest ja sellest, et me ei saa pakkuda autode laadimiseks rohelist energiat.
Omaalgatuslik laadimine: Omaalgatuslik elektriliste sõiduvahendite laadimine laeval pardal on turvalisuse kaalutlustel keelatud.
|
https://www.tv3.ee/3-portaal/paevakaja/milles-asi-tallinki-laevadel-on-elektriautode-laadijad-kuid-neid-ei-tohi-kasutada/ (2024)
|
|
Kommentaarid: 9 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
22.06.2025 00:39:30
|
|
|
tsitaat: |
Juba su lähtepunkt on ju mõttetu. Ebamõistlikult suure akuga oma mõttekäiku alustad, siis jõuadki jaburate tulemusteni. |
150kwh on ebamõistlikult suur ? Eestis saab talvel 100kwh'ga hädaga tartus ära käia, aga eesti on konnatiik, sellise distantsi sõidavad usas inimesed iga päev TÖÖLE, muust rääkimata. Ehk minu pakutud 150kwh ei ole ebamõistlikult suur. Kui sa arvad, et su 60kwh skooda on kõige optimaalsem SINU jaoks ja oled abc mees, lase käia.
tsitaat: |
Eks lao autole ka 50 cm villa ümber ja vaata kui vähe/palju siis kütmiseks energiat tarvis. |
Justjust, eksole, seepärast me ei saagi neid asju võrrelda, meil olukord, kus kaasavõetavat energiat napib ja samas napib ka soojustust.
tsitaat: |
Ahjukivi ei ole aga soojust mahutab küll. |
Misasi see mahutab ? Ma kohe kuulan huviga.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
von Wu
HV Guru

liitunud: 12.10.2007
|
22.06.2025 01:16:23
|
|
|
Pole mõtet üle ookeani minna. Saksamaal sõidavad inimesed iga päev 200 km tööle ja teevad seda kiiresti.
Kui suur on elektriauto energiakulu 130 km/h? Kui suur 160 km/h?
_________________ Müüa OnePlus 13 telefon
Müüa igasugu asju |
|
Kommentaarid: 888 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
668 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
22.06.2025 01:48:25
|
|
|
Bssldr kirjutas: |
Pane siis mingi märge oma tekstile lisaks, et sa ei räägi olevikust, vaid ennustad 10-20 aasta kaugust tulevikku. |
Saan aru, et lugemisraskused, okei, tsiteerin ennast ise siis, sest sa ilmselgelt ei jõudnud enda poolt tisteeritud lõigust järgmise lauseni:
tsitaat: |
Laadimine peaks toimuma siis, kui auto seisab. Ja mingil määral sinna poole ka liigutakse nende nõuetega, et igas parklas oleks hunnik aeglaseid laadijaid. |
Üldiselt teemaks olid ju nagunii tulevikus juhtuda võivad asjad (tõstatus ju uuest tahkisaku uudisnupust) seega ei saa üldse aru, miks sa hetkeolukorda kontekstiks eeldasid.
Bssldr kirjutas: |
Mille poolest see kasutuskogemus nii kehv on siis? Et peab olenevalt mootorist ja läbisõidust 1/2/4 korda kuus 3-4 minutit kütust tankima?
|
Võib-olla sul on tankla kodus või tööl olemas nii, et saad auto jätta tankuri ette seisma. Enamikel ei ole. Ehk nad peavad eraldi sõidu tegema selle jaoks. Edasi peavad nad veetma oma aega seal tankuri juures kuni auto on kõhu täis saanud ja siis saavad nad alles oma eluga edasi minna. See kasutuskogemus on autole orjaks olemine. See ei ole igapäeva elu mõttes midagi positiivset vaid tüütu lisakohustus. Olgu ta sinu silmis kiire või mitte, see polegi oluline. Vahet pole kas sa käid seda tegemas kord nädalas või kord kuus. Sellest protsessist vabanemine oleks palju parem lõpptulem. Iga liigutus vähem on võit.
Kui aga keskenduda ainult kiirlaadijatega täpselt sama protsessi matkimisele, siis sellest protsessist ka ei saa vabaneda.
Kui alternatiivselt aga keskenduda laadijate tekitamisse sinna, kus autod juba nagunii käivad parkimas tundide kaupa päevas (keskmine auto on pargitud ~96% oma eksistentsist), siis liiguks asi juba väga palju rohkem selle suunas, et säärane üleliigne protsess saaks kõrvaldatud. Ja siis saaks ka juba kaugemas tulevikus näha potentsiaali, et juhtmed asendataks juhtmevabade lahendustega ning sealt oleks võimalik jõuda juba olukorda, kus ei pea auto laadimisele üldse mõtlema, sest auto ongi koguaeg energiaga varustatud ehk on täielikult vabanetud sellest tankimise protsessist kasutaja vaatepunktist.
Bssldr kirjutas: |
Aegunud info. |
No näed, ikka osatakse otsingumootoreid kasutada. Aitäh täiendamast.
Mingil põhjusel siis, kui on küsimused, stiilis "kas juba ei saagi teha X", mida on ääretult kerge otsingumootoriga järgi kontrollida, siis ei suudeta seda tööriista üles leida...
Jääb vaid õhku küsimus, miks sa kohe seda vastust ei lisanud siia, kui see küsimus tõstatati?
Markos kirjutas: |
150kwh on ebamõistlikult suur ? |
Jah, 150kWh ongi ebamõistlikult suur, sest 90%+ ajast kasutaksid sellest heal juhul 10% ära ja ülejäänud aja tassid üleliigset raskust kaasas ning selle sama materjali arvelt saaks vabalt ehitada 2-3 masinat. Või sa ei leiagi, et akude jaoks vajalik materjal on defitsiit ja suure keskkonna mõjudega? Kipub ju olema üks lemmik leivanumbreid elektriautode kritiseerijate jaoks.
Markos kirjutas: |
Misasi see mahutab ? Ma kohe kuulan huviga. |
See mitusada kilo salongi sisustust. Eks järgmine kord proovi suvel või talvel kuidas termokaamerale tundub, kas on sama, mis ventikast tulev õhk ja kui kaua läheb aega enne, kui need ühtlustuvad.
von Wu kirjutas: |
Pole mõtet üle ookeani minna. Saksamaal sõidavad inimesed iga päev 200 km tööle ja teevad seda kiiresti.
Kui suur on elektriauto energiakulu 130 km/h? Kui suur 160 km/h? |
Ometi on otsingumootorid olemas....
https://www.youtube.com/watch?v=6dx5PtEf7F8 loomkatse näitas, et lumiste põldude vahel kulgeval kiirteel sai 150km püsikaga sõites kuluks 26kWh/100km. Aga eks sõltub autost. Markose Toyota säärast tulemust ilmselgelt ei saa, sest nagu ta ise siin jagas omi kogemusi, siis ebaökonoomne elektriauto neelab üle 25kWh juba 90-110km kiirusel liikudes ära 100km kohta.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
|