Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
12.06.2025 09:27:42
|
|
|
läheks selle toyota vaidluse juurest ev-de juurde tagasi
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
HV kasutaja
liitunud: 04.06.2022
|
12.06.2025 09:33:02
|
|
|
Janis kirjutas: |
See on alati nii olnud, et autodest kaugel olevad inimesed peavad tähtsaks mõttetuid kellasid ja vilesid auto küljes |
Eks juba autot disainides ei uha ainult insenerid üksteisevõidu, vaid ka turundus-müügiosakonnal sõna öelda, millist sõidukit ja mis kellade-viledega ostjad parema meelega eelistaks.
Kuskil autosaates keegi saatekülaline pidi saatejuhte parandama kui need hakkasid sõidukite ekraanihullust halvustama ja vanu häid nupuaegu meenutama - ilma ekraanita sõidukimudeleid olevat keeruline müüa, ostjad tegelikult uut sõidukit valides eelistavat vägagi neid ekraane mida suurem seda parem.
Võiks mürki võtta, et ka siinsed puritaanid kui on valida kas odavam plank ja ekraanita varustustase või kohevam sulgede-karvade võimsa ekraaniga - küünitavad ekraani järgi kenasti
Ja ei ole need autodele lähedal olevad inimesed ka teistmoodi, ei taha nemadki ilma polstriteta ja kellade-viledeta nö plank võimekate sooritajatega kulgeda, vaid iga hetk valivad kulgemiseks premiumotsa valikust MB, BMW, Audi, Land Rover jm mis on neist kelladest-viledest pungimal kui mistahes alumise valiku sõidukid.
Autodest jutustajate puhul enam häiribki kuidas arvatakse inimesed tegevat oma ostuotsused miskite tehniliste nüansside või brändieelistuste järgi, siis tegelikkuses enamik inimeste puhul määrab valiku rahakott. Ei huvita auto värv ega paljut muud, vaid pelgalt see mida saab endale lubada.
Kui anda autofanaatikule kes kommentaariumis põlgab ekraane&vilesid nt 100k raha, et ostku omale see puuriga polstrite ekraanideta neeruraputaja - ei osta, ostab hoopis kellade-viledega premiumi.
Tegelikult kui raha ei piiraks ostaks enamus meist palju kalleimad ja pigem mugavamaid sõidukeid
_________________ --- |
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
12.06.2025 09:36:27
|
|
|
Tegelikult jälgib selliseid asju pigem väike osa inimesi. Turg ju täis mingeid octaviaid, kiasid jne - keegi on need ju uuena ostnud siin.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
12.06.2025 09:47:04
|
|
|
Eestis loeb praktiline pool. Igasugu kellad viled ajas pigem nuhtluseks...ega muidu neid prem masinaid nõnda kehvas korras siin ei hoita. Järelkulu käib selgelt üle jõu...
Ja siis tulevad need BYD naljad kus Norra jahedas kliimas, aga akutermo hakkab masinat piirama
Ehk ikka päris pikk tee minna...
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
12.06.2025 10:06:50
|
|
|
tsitaat: |
Kas keegi ütles, et nad kogemata kehva toote tegid või? Kui vaadata nende üldist hoiakut elektriautode suhtes, siis on pigem kahtlus, et just teadlikult tehtigi kehv toode. Sellepärast ka seda "compliance ev"-ks nimetati vahepeal. |
See on täpselt seesama jutt, mis internetist vastu kajab aga mitte ükski sellise mastaabiga ettevõte ei tee endale teadlikult kahju, seda üritasid "pettunud ev fännid", aga nagu näha, siis reaalsed kasutajad on asjale pihta saanud, et enamus juttu on sulaselge FUD. Huvitaval kombel elab see "Compliance" nüüd edasi ja samale platvormile tuleb uhkelt lisa.
tsitaat: |
Kuskil autosaates keegi saatekülaline pidi saatejuhte parandama kui need hakkasid sõidukite ekraanihullust halvustama ja vanu häid nupuaegu meenutama - ilma ekraanita sõidukimudeleid olevat keeruline müüa, ostjad tegelikult uut sõidukit valides eelistavat vägagi neid ekraane mida suurem seda parem. |
Vot siin mängibki rolli psühholoogia, mida värvilisem ja vilkuvam, seda pilkupüüdvam ja ahvatlevam. Vaata kaupade pakendeid, seal toimub sama asi, kuigi funktsionaalsem ja ka odavam toode hallis purgis teeb oma töö ära pareminigi. Kusjuures selle värvilise ja vilkuva omamise juures antakse isegi andeks see, et pole nii funktsionaalne või isegi on ebamugav kasutada, nagu need suured puuteekraanid autos. Mul on ka, õnneks on olulised funktsioonid siiski füüsiliste nuppude alla jäetud, va istme ja roolisoojendused. Neid on ekraanilt ikkagi ebamugav lülitada. Pigem vahetaks salongitemperatuuri seadmise nupud nendega ära, neid näpitakse märksa harvem. Carplay kasutamine puuteekraanil on muidugi ainuvõimalik tee, mul on teises autos ka puuteplaadiga variant, nö hiirega, see on märksa ebamugav ja sõidu pealt unusta ära. Senikaua kuni sa ei ole päriselt nö elu ja surma tingimustes viibinud puutepaneel vs nupud situatsioonis, siis sa ei adu, mida ergonoomika tegelikult tähendab. Isiklikult lisaks masinale veel paar nö shortcut programmeeritavat nuppu kuhugile, kuhu saab siis suvalise funktsiooni progeda.
tsitaat: |
See on alati nii olnud, et autodest kaugel olevad inimesed peavad tähtsaks mõttetuid kellasid ja vilesid auto küljes |
Nii on ja turundusosakonnad teavad seda väga hästi. Mina tean väga hästi, miks mu autol ei ole fancid elektrimootoritega sisse ja välja liikuvad ukselingid.
tsitaat: |
Igasugu kellad viled ajas pigem nuhtluseks...ega muidu neid prem masinaid nõnda kehvas korras siin ei hoita. |
Oleneb, Toyotal/Lexusel töötavad kõik kellad viled kuni auto eluea lõpuni, saksa premmidel ja teistel, noh, see ongi see asi, kus uut tehnoloogiat testitakse lõppkasutaja peal ja tema raha eest. See ongi disainifilosoofia vahe, üks ettevõte ei pane teadlikult auto külge midagi uut ja fancy't enne, kui ta on selle sobivuses ja töökindluses veendunud, teine aga kasutab seda konkurentsieelisena, saab tarbija käest raha kätte ja sellega on diil läbi.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
walkman
Kreisi kasutaja
liitunud: 15.02.2003
|
12.06.2025 10:08:47
|
|
|
[quote="Markos"
Oleneb, Toyotal/Lexusel töötavad kõik kellad viled kuni auto eluea lõpuni, saksa premmidel ja teistel, noh, see ongi see asi, kus uut tehnoloogiat testitakse lõppkasutaja peal ja tema raha eest. See ongi disainifilosoofia vahe, üks ettevõte ei pane teadlikult auto külge midagi uut ja fancy't enne, kui ta on selle sobivuses ja töökindluses veendunud, teine aga kasutab seda konkurentsieelisena, saab tarbija käest raha kätte ja sellega on diil läbi.[/quote]
See on vist pigem Jaapani värk, teiste seadmetega sama, et enne tehakse valmis ja siis müüakse lõppkasutajale.
|
|
Kommentaarid: 84 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
12.06.2025 11:45:33
|
|
|
tsitaat: |
See on vist pigem Jaapani värk, teiste seadmetega sama, et enne tehakse valmis ja siis müüakse lõppkasutajale. |
Jah nii see on.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
von Wu
HV Guru

liitunud: 12.10.2007
|
12.06.2025 12:15:05
|
|
|
Mugavus on oluline, puuteekraan ei ole mugav. Kuni veel valida saab, ei osta päris nuppudeta autot.
Ekraan peab olema piisavalt suur ja õiges kohas, et navigeerimiseks normaalselt kaarti näha (6"-8"), suuremat pole vaja.
Värvi valin ka, seni küll kasutatud autode puhul. Kui kunagi juhtub, et tekib võimalus uus osta, siis igal juhul olen nõus juurde maksma, et meeldiv värv saada.
_________________ Müüa OnePlus 13 telefon
Müüa igasugu asju |
|
Kommentaarid: 888 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
668 |
|
tagasi üles |
|
 |
kjaups
MeesKesTuliMetsast

liitunud: 02.02.2005
|
|
Kommentaarid: 166 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
135 |
|
tagasi üles |
|
 |
Raiku
HV Guru

liitunud: 13.11.2001
|
18.06.2025 08:43:41
|
|
|
kjaups, Ford on lühem, madalam ja kõrgema kliirensiga... mis teeb loomulikult võimaliku kaubaruumi mahutavuse väiksemaks. Lisaks on Ford tagaveoline, mis tähendab, et KIA (esiveoline) puhul on võimalik sealtki lisaliitreid leida.
Vähemalt mingi osa liitreid saab nende eelpool väljatoodud asjade kaela ajada
_________________ Честных психов можно не лечить... |
|
Kommentaarid: 58 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
45 |
|
tagasi üles |
|
 |
degreal
HV veteran
liitunud: 07.01.2002
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
Kassmees
Kreisi kasutaja

liitunud: 02.01.2007
|
18.06.2025 12:17:09
|
|
|
Vaatan, mul on juba kenasti üle poole aasta juhistaazi olemas ja näiteks Bolt lubaks mul autosid rentida (Bolti rendireeglites on selline punkt olemas). Mõtlen, prooviks ära mõne elektrika. Missugusi Tartus proovida soovitaksite?
|
|
Kommentaarid: 57 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
46 |
|
tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
HV kasutaja
liitunud: 04.06.2022
|
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
20.06.2025 14:05:16
|
|
|
Kõik muudkui teevad (ei kahtlegi selles) ja lubavad, et kohekohe, aga laborist kaugemale ei jõua. Tegelkult palju pole ju üldse vaja. Piisab energiatihedusest, kus suudetakse mingi 150kwh aku tekitada ja see autosse ära mahutada. See annaks ka talvistes oludes sõiduulatuse, mis põhimõtteliselt kaotab vajaduse ülikiirete laadijate järele.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002
|
20.06.2025 14:46:02
|
|
|
No kiirelt laadida tahavad ikka kõik, nagu praegu 4 minutiga ära tangid põlemismootoriga autu.
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015 |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
20.06.2025 15:04:28
|
|
|
Equinox kirjutas: |
No kiirelt laadida tahavad ikka kõik, nagu praegu 4 minutiga ära tangid põlemismootoriga autu. |
Seda nüüd küll, aga mida suurem on sõiduulatus ühe tankimisega, seda vähem omab tähtsust tegelikult ju ka laadimiskiirus. Kui sõiduulatused on sinna 600-800km kanti, siis ei ole ka tund aega kestev laadimine probleemiks. Probleem on see, kui saad sõita 300km või vähem ja pead laadima kaks tundi. Ehk nagu entukad koguaeg rõhuvad "sa ju ei sõida 1000km jutti" ei sõida jah. Ideaalne oleks muidugi, kui tankimine ja laadimine oleks igas aspektis 1:1, aga me peame arvestama ka füüsikaga, sellise kiirusega elektronide liigutamine on karm väljakutse infrale ja võrgu taskaalustamisele.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Auron
HV Guru

liitunud: 19.08.2003
|
20.06.2025 16:31:26
|
|
|
Külmema ilmaga kivina kukkuv sõiduulatus on ikkagi probleem ja mitte ainult sõiduulatuse tõttu vaid ka see loeb, et akusse laed ikka samapalju aga saad sõita kõvasti vähem ehk siis kokkuvõttes on sõit ju kõvasti kallim. Ja me ei räägi siin sõiduulatuse kukkumisest siis kui on -10C või rohkem vaid ka see mõjutab päris kenasti kas väljas on +5C või +15C. Kas keegi kujutaks ette, et suvel maksab tanklas liiter kütsi 1,5 euri aga talvel 2,8 euri ja seda ainult seepärast, et noh talv. Jahh külmkäivitus talvel võtab oluliselt rohkem aga kui mootor soe siis sisuliselt pole kulul vahet - vahest väga kuuma suvega kui kliima minna huugab on hoopis +1L 100km kohta kulu suurem. Lisaks webasto ja DEFA ehk siis eelsoendused mis olematu kuluga.
Ehk siis vaja oleks tehnoloogiat kus aku oleks ülimalt vähetundlik krõbedamate ilmade suhtes - nordic aku
|
|
Kommentaarid: 152 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
129 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
20.06.2025 16:43:34
|
|
|
Palju neid uute elektriauto ostjaid ikka on, kes elektri hinnale päriselt mõtlevad. Pigem on mure ikka sõiduulatuse kukkumine talvise ilmaga. Selle vastu aitab, kui salongi ja akut soojendab soojuspump, kuid siiski mingi kukkumine on. Endal soojuspumpa ei ole, kulu on suvel ca 150Wh/km, talvel ca 200Wh/km. See on siis maanteel Tallinn-Tartut soojas autos sõites. Soojuspumbaga on see vahe ilmselt 2-3x väiksem.
_________________ Tsensuur HinnaVaatluse foorumis |
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
20.06.2025 16:43:58
|
|
|
Ülikiirlaadijad? Mida värdsõna.
tsitaat: |
Uudised meie laadimisvõrgust!
Avasime esimesed ülikiirlaadijad, mis on rajatud Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF) toetusmeetme abil. Laadijad on nüüd kättesaadavad Tallinnas, Tartus ja Pärnus.
„Tegemist on keskmisest võimsamate laadijatega, mistõttu rajasime need suuremate maanteede äärde – et enne pikemale sõidule asumist saaks kiiresti ja mugavalt lisaks toidukottidele täis laadida ka oma elektriauto aku,“ kommenteeris meie e-mobiilsuse ärijuht Jaanus Riiner.
📍 Uued laadimispunktid:
• Laagri Rimi
• Merimetsa Selver
• Rebase Rimi
• Ülejõe Selver
• Haabersti Rimi
⚡ Igas asukohas:
• 2 ülikiirlaadijat (320 kW)
• Korraga võimalik laadida 4 autot
• Igale autole on tagatud vähemalt 150 kW laadimisvõimsust
Laadimine kuni 100 km jagu sõiduulatust alla 10 minuti (sõltuvalt autost).
Loe täpsemalt ➡️ https://www.enefit.ee/.../enefit-avas-esimesed-euroopa...
#roheteekond #ülikiirlaadija #elektriauto #autolaadimine |
|
|
Kommentaarid: 730 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
551 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009

|
20.06.2025 17:03:49
|
|
|
Mõtle kui keegi veel kiirema laadija leiutab. Sõnad saavad otsa.
Palun pange suurenevasse järjekorda sellised märksõnad: mega, hüper, giga, turbo, super, ultra.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
kjaups
MeesKesTuliMetsast

liitunud: 02.02.2005
|
|
Kommentaarid: 166 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
135 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
20.06.2025 18:08:23
|
|
|
sakinaga kirjutas: |
Palju neid uute elektriauto ostjaid ikka on, kes elektri hinnale päriselt mõtlevad. Pigem on mure ikka sõiduulatuse kukkumine talvise ilmaga. Selle vastu aitab, kui salongi ja akut soojendab soojuspump, kuid siiski mingi kukkumine on. Endal soojuspumpa ei ole, kulu on suvel ca 150Wh/km, talvel ca 200Wh/km. See on siis maanteel Tallinn-Tartut soojas autos sõites. Soojuspumbaga on see vahe ilmselt 2-3x väiksem. |
Reaalne kasu pidi max 10% olema
Auron kirjutas: |
Külmema ilmaga kivina kukkuv sõiduulatus on ikkagi probleem ja mitte ainult sõiduulatuse tõttu vaid ka see loeb, et akusse laed ikka samapalju aga saad sõita kõvasti vähem ehk siis kokkuvõttes on sõit ju kõvasti kallim. Ja me ei räägi siin sõiduulatuse kukkumisest siis kui on -10C või rohkem vaid ka see mõjutab päris kenasti kas väljas on +5C või +15C. Kas keegi kujutaks ette, et suvel maksab tanklas liiter kütsi 1,5 euri aga talvel 2,8 euri ja seda ainult seepärast, et noh talv. Jahh külmkäivitus talvel võtab oluliselt rohkem aga kui mootor soe siis sisuliselt pole kulul vahet - vahest väga kuuma suvega kui kliima minna huugab on hoopis +1L 100km kohta kulu suurem. Lisaks webasto ja DEFA ehk siis eelsoendused mis olematu kuluga.
Ehk siis vaja oleks tehnoloogiat kus aku oleks ülimalt vähetundlik krõbedamate ilmade suhtes - nordic aku  |
See vahe on nagu 15 senti vs 28 senti, täiesti suva rahalises mõttes. Range kukkumine on suurem mure. ICE autoga sõita samas on umbes nagu poes käies 10 eurose arvega viskad alati 50 ja ütled, et tagasi pole vaja.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
20.06.2025 20:44:30
|
|
|
Auron kirjutas: |
Külmema ilmaga kivina kukkuv sõiduulatus on ikkagi probleem ja mitte ainult sõiduulatuse tõttu vaid ka see loeb, et akusse laed ikka samapalju aga saad sõita kõvasti vähem ehk siis kokkuvõttes on sõit ju kõvasti kallim. Ja me ei räägi siin sõiduulatuse kukkumisest siis kui on -10C või rohkem vaid ka see mõjutab päris kenasti kas väljas on +5C või +15C. Kas keegi kujutaks ette, et suvel maksab tanklas liiter kütsi 1,5 euri aga talvel 2,8 euri ja seda ainult seepärast, et noh talv. Jahh külmkäivitus talvel võtab oluliselt rohkem aga kui mootor soe siis sisuliselt pole kulul vahet - vahest väga kuuma suvega kui kliima minna huugab on hoopis +1L 100km kohta kulu suurem. Lisaks webasto ja DEFA ehk siis eelsoendused mis olematu kuluga.
Ehk siis vaja oleks tehnoloogiat kus aku oleks ülimalt vähetundlik krõbedamate ilmade suhtes - nordic aku  |
Aku energiaväljutamise võime kukkumine külma ilmaga on mündi üks pool, teine on see, et auto salong reaalselt vajab kütmist, et seal sees hea olla oleks ja aknad udust puhtad püsiks. Seda sooja saab paraku enamasti vaid otse elektrist, vähemal määral jääksoojusena mootori, inverteri ka aku ümbert. Sellist kogust ülejääki nagu spm mootorid eritavad, ev'l ei ole, sealt ka efektiivsus, sealt ka tõsiasi, et külmade ilmadega spm'de kütusekulu olulisel määral ei tõuse, vähemasti seni, kuni mootor soe. Ehk siis elektriautot saab päästa vaid suurema mahtuvusega aku ja seda mahtu peab olema niipalju, et ka talvel oleks võimalik ühe laadimisega sõita nii 600-800km. See oleks ev murdepunkt, kust tagasi on juba raske minna, st ice autodel puudub sellest hetkest juba igasugune konkurentsivõime. Filmis "The Martian" oli ev'de probleemi tegelikult väga hästi esitletud. Lahendus muidugi maistesse oludesse ja tavakasutusse ei kõlbaks.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
21.06.2025 00:22:49
|
|
|
Equinox kirjutas: |
No kiirelt laadida tahavad ikka kõik, nagu praegu 4 minutiga ära tangid põlemismootoriga autu. |
Kui sama lähenemisega oleks arvutitele lähenetud, siis praegu ka topiksid A4 lehte klaviatuuri ülalt sisse ja alt tuleks täis trükitult välja. Uute tehnoloogiatega ei ole alati mõistlik jätkata vanade kasutusharjumustega.
Auto energiaga varustamine on üks neist asjadest, kus absoluutselt ei näe põhjust taga ajada seda vedelkütusega tankimise kogemust, sest see kogemus ju tegelikult ei ole hea ega tore kuidagi.
Ainus nö eelis elektriauto laadimisega on see hüpoteetiline pika otsa sõit, kus sa ei soovi/taha peatust teha vaid edasi sõita ja siis on 5 minutiline peatus parem, kui 15-20 minutiline.
See on aga nii harv olukord, et selle järgi vinguda on sama kui vinguda, miks kabrioletil ei ole pagassis segumasinat, et no kui tuleb tahtmine vundamenti valada vms. Vahel ikka on vaja vundamenti valada aga selle järgi autot valida igapäevaseks eluks on täisdebiilsus.
Laadimine peaks toimuma siis, kui auto seisab. Ja mingil määral sinna poole ka liigutakse nende nõuetega, et igas parklas oleks hunnik aeglaseid laadijaid. Väiksem võimsuse koormus elektrivõrgule, väiksem koormus akudele, mugavam kasutuskogemus, sest pidevalt oleks auto energiaga varustatud ja 99% ajast ei peaks üldse mõtlema enam mingi sõiduulatuse üle.
Eks paistab kuidas reaalselt välja kujuneb aga vana tehnoloogia kasutusmustri matkimine head tulemust ei anna.
Auron kirjutas: |
kui mootor soe siis sisuliselt pole kulul vahet |
Kui aku ja salong enne sõitu soojaks aetud siis ju ei tohiks ka suurt vahet olla. Aga tegelik vahe tuleb ikka veeretakistusest ja õhutakistusest. Jahedam tihedam õhk ja lumine/mäng tee on need, mis energiakulu tõstavad.
Markos kirjutas: |
auto salong reaalselt vajab kütmist, et seal sees hea olla oleks ja aknad udust puhtad püsiks. |
Salongi temperatuuri hoidmiseks küte võtab 1-2kW võimsust, mõne soojuspumbaga vähem, mõne suurema masina ja külmema ilmaga natuke rohkem. Kui 100km peale kulu arvestada, siis salongi kütte mõju sinna 10% kanti. Kui koguaeg lühikesi sõite teed ja lased autol maha jahtuda, siis saad ja selle kütte komponendi absurdselt kõrgeks ajada. Lühikeste otste puhul pole see aga tegelikult oluline, sest laadijad (peaksid olema) käepärast ja saab koguaeg hoida aku laetud.
Markos kirjutas: |
'ja pead laadima kaks tundi |
Sul masinal ikka väga saast kiirlaadimine, kui see mitu tundi aega võtab. Isegi 50kW "kiirlaadijaga" peaks juba tunniga peaaegu laetud olema su 60kW bruto aku. Ja su Toyota ju suudab üle 2x rohkem vastu võtta. Teoorias.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
|