Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
07.06.2025 14:53:59
|
|
|
No jah, kuidas siis muidu igas kohas kus pargid laed
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
07.06.2025 15:15:39
|
|
|
Pargid ainult seal, kus on laadijad? Siin just eespool öeldi.
|
|
Kommentaarid: 729 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
550 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
07.06.2025 15:39:11
|
|
|
Tavalise ICE puhul pole seda väga täheldanud, et kütusekulus märkimisväärne vahe oleks kas sõita üksi või auto kola ja inimesi täis.
Mingi asi katusel muidugi ilmselt ikka mõjutaks rohkem. Aga oleneb kus ja kuidas sõita. Suur vahe kas maanteel püsikaga või linnas pidevalt kiirendades ja pidurdades.
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
07.06.2025 15:41:09
|
|
|
Ei, oleneb auto tarbimisest
Aga just sai tehtud paar akut, ~15kwh kaalus nõks üle 100kg kokku.
napoleon kirjutas: |
Suur vahe kas maanteel püsikaga või linnas pidevalt kiirendades ja pidurdades. |
Jah, maanteel on kulu suurem
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
07.06.2025 15:47:04
|
|
|
Janis kirjutas: |
napoleon kirjutas: |
Suur vahe kas maanteel püsikaga või linnas pidevalt kiirendades ja pidurdades. |
Jah, maanteel on kulu suurem |
EV puhul ilmselt jah kuna linnas kasutab regen-i ja väiksema kiiruse puhul on õhutakistus väiksem.
Aga kas EV puhul nüüd see muster välja tuleb, et suurema kaalu puhul on maanteel kulu märgatavalt suurem, selles ma kindel ei ole.
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
08.06.2025 11:34:30
|
|
|
napoleon kirjutas: |
Tavalise ICE puhul pole seda väga täheldanud, et kütusekulus märkimisväärne vahe oleks kas sõita üksi või auto kola ja inimesi täis.
Mingi asi katusel muidugi ilmselt ikka mõjutaks rohkem. Aga oleneb kus ja kuidas sõita. Suur vahe kas maanteel püsikaga või linnas pidevalt kiirendades ja pidurdades. |
Et ei ole vahet kütusekulus kas auto on 1600kg või 2000kg?
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
08.06.2025 12:39:05
|
|
|
Sold OUT kirjutas: |
napoleon kirjutas: |
Tavalise ICE puhul pole seda väga täheldanud, et kütusekulus märkimisväärne vahe oleks kas sõita üksi või auto kola ja inimesi täis.
Mingi asi katusel muidugi ilmselt ikka mõjutaks rohkem. Aga oleneb kus ja kuidas sõita. Suur vahe kas maanteel püsikaga või linnas pidevalt kiirendades ja pidurdades. |
Et ei ole vahet kütusekulus kas auto on 1600kg või 2000kg? |
mingi vahe on alati aga küsimus on pigem, et kui suur see vahe on
kummalisel kombel võib see vahe olla üsna väike osadel masinatel
näitena võin öelda, et mu eelmine masin, 1,8 liitririse bensumootoriga ja samas suure universaalkerega passat, tarbis pikemal maanteesõidul kola täis olles ikkagi tsipa alla 7liitri benssu sajale ja tühjemalt sõites 6,7 või alla selle nagu tehase spets. ütles ---- ja seda vaatamata oma 30 aastasele vanusele (kui ma otsustasin uuema hankida)
praeguse täishübriidi kiituseks pean ütlema, et on ka sama hästi veidi üledimensioneeritud võimsusega ja suudab seetõttu olla samas stiilis ökonoomne kui temaga ilusti rahulikult liikuda ilma tõblemisteta
kummagagi pole ma katusel asju vedanud, selle mõju suhtes mul kogemus puudub aga usun täiega, et mõju on väga tuntav tänu aerodünaamika suurele muutusele
mul on mulje jäänud aastate jooksul, et kui masina mootor on liiga täpselt tema kaalu, kerekuju, aerodünaamiliste omaduste suhtes toime tulev, siis on lisakilod rohkem mõju avaldamas, töörežiim pole enam piisavalt ökonoomne
Markose kirjeldatud kogemused tema elektrikaga veenavad mind igatahes täiega selles, et masinat vahetades tegin enda jaoks hea otsuse ostes täishübriid ja jättes elektrikad kuskile kaugemasse tulevikku, kui üldse veel juhtun masinat uuendama (seda viimast lihtsalt omaenda vanuse tõttu)
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
08.06.2025 13:00:19
|
|
|
Kiirendustel jms võtab ju oluliselt rohkem kütust kui on raskem auto. Loomulikult kui tasasel maal 90 pealt nullid kampuutri ja möödasõite ei tee, siis saad sama kulu.
Kui mul paarsada kilo kastis, siis on keskmine mingi 11-12, käru taha panen, siis 15-17. Niisama ökotades tuleb 9-10 sajale
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
08.06.2025 16:34:50
|
|
|
Auto raskuse ja kütusekulu arutelu juures on kaks peamist komponenti.
- Veeretakistus "rolling resistance"
https://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_resistance
- Õhutakistus "
https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)
Väikestel kiirustel on esimne oluline... veeretakistus ei sõltu kiirusest. Suurematel kiirustel muutub veeretakistuse komponent tühiseks.
1500kg autol - 147 N
2000kg autol - 196 N
(kui rolling resistance coeficent on 0,01)
Õhutakistus
@ 50 kmh = 78 N
@ 100 kmh = 311 N
Seega:
1500kg auto kokku @ 100 kmh = 147 + 311 N = 458 N
2000kg auto kokku @ 100 kmh = 196 + 311 N = 507 N
Vahe on väike isegi kui massi vahe on 500kg
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
09.06.2025 11:51:02
|
|
|
Markos kirjutas: |
teisel puhul jätsin sinnapaika, sest see oli nii kallis, et mõistlikum oli 10km eemale kiirlaadijasse sõita (molutama). |
Mõnel on ikka väga väike hind oma ajale. Või siis meeldibki "molutada".
Betamax kirjutas: |
Ehk siis sisuliselt eladki oma elu mingite laadijate asukoha järgi? |
Elu laadijate järgi elamine on see planeerimine, mida Markos propageerib.
ABC on opportunistlik laadimine ehk kastad laadimisvõimalusi mis sulle ette jäävad. Kui aktiivselt seda kasutad vs rõhud kodusele laadimisele on juba igaühe enda elustiili küsimus. Kui elad rahulikku elu ja ei pea ette hoiatamata Varssavi kihutama, siis võid ka ainult kodulaadijaga toime tulla. Kui iga moment võib 300+km sõit ette tulla, siis laed igas ette juhtuvas laadijas koguaeg aku täis.
Eks praegu ole laadijaid vähem ehk võib juhtuda jah, et näiteks poodi minnes eelistad üht kohta teisele selle järgi kus laadija on. Näiteks eile juhtus ehituspoe valik selle järgi, sest poodi oli vaja minna, millise brändi omasse ei olnud vahet aga selle 5-10 minutilise poekülastusega saadav särts kulus ära seega sai 2km raadiusesse jäävast 5-st poest valitud see, millel oli laadija ukse ees. Jõuab kätte 2027, mil igas sellise kaupluse parklas peab laadija olema, siis sarnases olukorras ei mängiks poe valikul see enam rolli.
Eks mõni võib poe valimist planeerimiseks nimetada aga IMHO see seda ei ole, samamoodi nagu sa ei planeeri, kas lähed CircleK-sse või Nestesse kütust ostma või kas lähed Rimisse või Prismasse.
Raskuse mõju on testitud ja vahe on marginaalne, mõõtevea piires. Näiteks siin laob ~400kg sisse ja proovib nii 90 kui 120-ga sõites: https://www.youtube.com/watch?v=ChLSfpmnNZE
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
09.06.2025 12:49:50
|
|
|
Ei meeldi, aga peab, sest laadijad ei asu seal, kus auto pargib ja see igal võimalusel saba taha on tobe ja kulukas. Btw, ma pole ka kunagi suvalises bensukas tankimas käinud, kuna olen ühe tanklaketi klient. See pole muidugi ka mingi eriline probleem, kui auto sõidab tankimisega 1000km. Elektriga on nii, et ühe teenusepakkujaga piirdumine ei ole paraku võimalik.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
|
Kommentaarid: 729 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
550 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
10.06.2025 10:32:37
|
|
|
Peamine motiiv on ikka Rivianiga eputamine, küll konteksti leiab.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
10.06.2025 10:36:32
|
|
|
Seda ma mõtlesingi... Väljamõeldis, et oma autoga poosetada. Elektriauto vist parkimisoskust kah ei paranda. Samas poleks siis see äge logo seal autode vahel nähtav.
|
|
Kommentaarid: 729 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
550 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
10.06.2025 10:44:21
|
|
|
Betamax kirjutas: |
Seda ma mõtlesingi... Väljamõeldis, et oma autoga poosetada. Elektriauto vist parkimisoskust kah ei paranda. Samas poleks siis see äge logo seal autode vahel nähtav. |
Uskumatu debiilsus nõnda parkida... Länkar kõrval on parkinud ikka väga täpselt.
Miks peaks üldse eputama nende elektrikatega? Tiblagaas tuleb ju ka meile tänu neile... turuosa vaid kasvab kuna riigid ehitavad gaasijaamade võimekust.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
10.06.2025 13:53:08
|
|
|
No patsutataksegi ju aga mitte päris õlale
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
Kommentaarid: 228 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
11.06.2025 10:08:07
|
|
|
hiinlased ja eu ametnikud/rohepöörajad seda matemaatikat vist õigeks tunnistada ei soovi
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
11.06.2025 10:19:23
|
|
|
Tanel, su tsitaadist on oluline osa puudu, et jutt on jaapanist. nagu ka lugu otsapidi mainib, siis jaapanis on kõva kolmandik elektritootmisest kivisöel ja teine samapalju või veidi rohkem gaasil (ja osakaal läheb tõusvas joones).
toyota puhul võib natukene ka allikakriitika oluline olla.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
11.06.2025 14:19:52
|
|
|
Kogu ahelat vaadates siis tuum ja hüdro ongi päriselt rohelised, ülejäänud on selline so so. Artikkel viitab üldsegi autode toomisprotsessile. Selge on see, et EV entusiastid vihkavad Toyotat nende avalduste eest ja teevad ka Toyota EV'si maha, "worst EV" go fck yourself, puhas FUD.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
11.06.2025 14:44:59
|
|
|
Tanel, ei viitsi praegu otsida kuidas eesti tootmisnumbrtid välja näevad. lisaks tekib vist ka see aga, et me impordime päris palju ja selle allikat on veel raskem arvestada.
Markos, tsitaadis märgib ta päris konkreetselt olulise faktorina, et jaapani elekter tuleb soojuselektrijaamadest. päris intervjuud praegu ei leia aga muud meediakanalid tsiteerivad sisuliselt sama.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
11.06.2025 15:07:19
|
|
|
londiste kirjutas: |
Tanel, ei viitsi praegu otsida kuidas eesti tootmisnumbrtid välja näevad. lisaks tekib vist ka see aga, et me impordime päris palju ja selle allikat on veel raskem arvestada.
Markos, tsitaadis märgib ta päris konkreetselt olulise faktorina, et jaapani elekter tuleb soojuselektrijaamadest. päris intervjuud praegu ei leia aga muud meediakanalid tsiteerivad sisuliselt sama. |
Jah, auruturbiini kasutegur + ülekande ja konvertimiskaod. Kui see energia tarvitamiseks kohapeal toota hübriidajamis, saamegi parema efektiivsuse, kui ev puhu, kus elektrimootor on kõigest kõrge kasuteguriga lõpptarbija.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
|