praegune kellaaeg 21.12.2025 09:44:26
|
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
| autor |
|
Tanel
HV Guru

liitunud: 30.09.2001

|
|
| Kommentaarid: 472 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
13 :: |
7 :: |
359 |
|
| tagasi üles |
|
 |
somnambuul
HV veteran
liitunud: 22.03.2004

|
25.04.2025 14:59:47
|
|
|
| Islandil elektriauto/vesinikuauto maksab ~4eur/100 km teemaksu, pistikhübriid umbes 1,5 eurot, 600/200 isk vastavalt.
|
|
| Kommentaarid: 60 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
54 |
|
| tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
25.04.2025 15:09:20
|
|
|
Tanel, kui riik tahaba maksuraha koguda, küll ta leiab põhjenduse või ettekäände või maksu. Viimastest aastatest seda küllaga demonstreeritud.
Aktsiis oma olemuselt on maksumeede millega püüda vähendada millegi tarbimist. Kütuseaktsiisiga teostada aga sõitmist soodustavaid kulutusi on üsna vastukäiv tegevus. Aga see selleks.
Sai vist enne välja toodud, et kogu transpordi elektrile viimine (sealt ka kütuseaktsiis tuleb eks?) tähendaks 3-4 TWh elektri vajadust aastas. Selle pealt 500 miljonit kokku saada tähendaks 0.16€ kWh kohta, 20kWh/100km seega ~2.5 - 3 senti kilomeetri kohta.
Viitasin just teede kulule, sest see on reaalne koht kuhu elektriautod peaksid panustama rohkem, kui praegu.
Arvestades elektriautode väiksemat õhu- ja keskkonnasaastet ja sellest tingitud väiksemat kulu tervishoidu jms valdkondadesse, siis ei peagi elektriautod samaväärselt maksu maksma, kui spm kasutajad.
|
|
| Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Auron
HV Guru

liitunud: 19.08.2003
|
25.04.2025 16:18:43
|
|
|
| napoleon kirjutas: |
| Aga kui pole taristut, ei taha jälle enamik seda akuautot osta. |
Tegelt see taristu pole isegi nii kriitiline kuna kuhugi uugametsa ei tule see tõenäoliselt kunagi, kui tuleks oleks seal laadimine niiräme kallis, et EV kaotaks mõtte. Tiheasusutuses on ju laadimist juba täna üldjuhul piisavalt ja tuleb juure.
Elevent toas miks EV'd ei osteta rohkem on muud nüansid nagu:
EV'de mõttetu sõiduulatus ja eriti taskohaste EV'de sõiduulatus. Ärgem unustage, et valdav enamus inimesi ei sõidab väga odava hinnaklassi autodega ehk <10 000. Ehk siis võid osta 1000 euriga mingi vana golf 3'me aga kui see töötab siis liigutab sind ikkagi seal 700km kaugusele paagitäiega. EV'de puhul ICE'ga konkureerivast sõiduulatusest räägime ainult pmst 5 eksisteeriva EV puhul millest kolm on absurdse hinnaklassiga ja ülejäänd vägakallid.
EV'de eriti mõttetu sõiduulatus külmaga. Sorry aga kui muidu range kukub külmaga 30% kanti siis see on masendav - ja mitte ainult sõiduulatuse mõttes vaid see tähendab ka ju, et sõitmine kui selline on siis 30% kallim, sest akusse laeb ikka samapalju juure laadima kui tühjenenud. Siinkohal ei ole mõtet mingitel Tallinna linna EV hipster promojatel hakata vaeva nägema klaviatuuri kulutamisega trükkimaks juttu kuidas nemad sõidavad oma EV'ga igapäev 5 kilti tööle, peale seda 2 kilti poodi ja siis 3 kilti koju ja "mulle piisab, järelikult piisab kõigile". Või siis, et üldjuhul linnainimesel pole ju igapäev 300km range'i vaja - aga kui ON vaja?
Tuletagem meelde, et me räägime ikkagi Eestist. Eestis vist kõige pikem maa mis ühest Eesti nurgast teise sõita annab ilma mõtettu paarutamiseta on miski pea 400 kiltsa aga ka siis tuleb arvestada,et päris kõike ei sõida autoga. Võiks nagu piisata. Reaalsuses tuleb aag pikemaid rännakuid arvestada selle mõttega, et edasi tagasi või vähemalt nö. et kindlapeale "iga ilmaga" jõuaks laadijasse. Mul ei ole kasu kui lähen talvel Pärnust sugulasele külla Missosse ja pole kuskil laadida kuna vana talõmaja om kümmõ ampert.
Ehk siis kokkuvõtvalt kui läheb EV promomiseks tuleb meelde ikka DELFI's hõljund SEB reklaam kus "purustati EV'ga seotud müüte" ehk siis:
Kui keegi ütleb, et EV on aeglane siis ei vasta tõele, sest Porsche Taycan on kiire.
Kui keegi ütleb, et EV on kallis siis ei vasta tõele - ELMO on odav.
Kui keegi ütleb, et EV sõiduulatus on kehv siis ei vaasta tõele - mersu EQS sõidab kaugele.
Ehk minge mnni sellise loogikaga
Teisaks see, et EV'f on kõvasti kallimad kui ekvivalentne ICE - tuleb meelde aeg kus automaatkast oli nö. luksuslik ekstra ja AT kastiga auto maksis a'la 10k rohkem kui MT. Oleks nii, et lähed salongi ja valid see ja see mudel, see ja see varustus ja siis kas diizul, benssm hübriid või EV siis hinnavahet sisulsielt pole. Läbisõiduvahet võiks ka igal aastaajal mitte eriti olla ja EV'd ostetaks sittakanti rohkem.
Üks sitemaid asju mis tänu EV'dele meie reformipäikese all saab juhtuda on see, et kui EV'si piisavalt siis hakkab elekter mingi eriti kõrge akstsiisiga olema ettekäändel, et trapead laevad kodun ja teed lagunevad. Aint, et seda kirvest tasu lititakse kõigepelt olenemata kas laed autot, pesed pesu, teed süüa või põksub maaküte.
Kusjuures ma pole absoluutselt EV vastane - kulgen ise PHEV'ga millepuhul ma elektriga sõitu naudin sujuvalt sõites rohkem kui mõlema koostööd. Mulle meeldib EV dünaamika, puhta EV puhul väiksemad hooldused jne. Lihstalt IMHO aku pole veel küps nii sõiduulatuses kui temperatuuride suhtes.
|
|
| Kommentaarid: 155 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
132 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
|
| Kommentaarid: 229 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
| tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
25.04.2025 17:36:01
|
|
|
| Auron kirjutas: |
| Sorry aga kui muidu range kukub külmaga 30% kanti siis see on masendav - ja mitte ainult sõiduulatuse mõttes vaid see tähendab ka ju, et sõitmine kui selline on siis 30% kallim |
Muide, võib-olla sa pole märganud aga spm võtavad ka talvel rohkem kütust ehk maksad talviti rohkem ka kütusekulu tõttu mitte ainult kõikuva kütuse hinna tõttu
Muidu selle sõiduulatuse üle vingumine oleks päris pädev kriitika kui reaalsuses seda ka kasutataks. Kui aga võtta tõsiasja, et meil keskmised läbisõidud on alla 50km päevas, isegi kui tehakse vaid pühapäeva sõite nö pikemalt mitte igapäevaselt lühemaid, siis ikkagi ka see 300km masin on reaalsuses piisav.
| Auron kirjutas: |
| EV'de mõttetu sõiduulatus ja eriti taskohaste EV'de sõiduulatus. Ärgem unustage, et valdav enamus inimesi ei sõidab väga odava hinnaklassi autodega ehk <10 000. Ehk siis võid osta 1000 euriga mingi vana golf 3'me |
Hinna kriitika on ainus vähegi pädev argument aga sellele tulistab jalga väga tugevalt asjaolu, et need viidatud 1000€ Golf-i ostjad ei osta nagunii uusi autosid ega vähe kasutatud autosid vaid 20+ aastat vanu autosid seega neil ei olegi võimalik elektriauto poole vaadata.
Samas, jäi hiljuti silma, et 200km sõiduulatusega väiksemad masinad nagu eCorsa või Ioniq hakkavad sinna 10k hinnapiirile jõudma (meil vähem, euroopas rohkem) ehk 5 aastase järelmaksu/liisingu puhul võivad juba kütuse säästuga tasa teenida enda kõrgema ostuhinna. Mõne aasta pärast leiab sarnase hinnaga vast ka Model 3-i jms suurema sõiduulatusega masinaid.
Ehk ei ole üldse enam kaugel aeg, kus TCO mõttes oleks ka neil rondi jahtijatel mõistlik hakata järelturul elektriliste poole vaatama.
| Auron kirjutas: |
| Üks sitemaid asju mis tänu EV'dele meie reformipäikese all saab juhtuda on see, et kui EV'si piisavalt siis hakkab elekter mingi eriti kõrge akstsiisiga olema ettekäändel, et trapead laevad kodun ja teed lagunevad. Aint, et seda kirvest tasu lititakse kõigepelt olenemata kas laed autot, pesed pesu, teed süüa või põksub maaküte. |
Selliseid lahendusi ei realiseeru küll kunagi, sest see tapab kohe tööstuse ära. Eriti olukorras kus kõik poliitikud sõdivad omal (kehval) viisil odavama elektrihinna nimel.
|
|
| Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
25.04.2025 17:49:51
|
|
|
Jõuga läheb karu ka mesipuusse, aga 700km see masin ei sõida, ta on päris raske ja aku suurendamisega lisandub paratamatult ka mass. Reaalne sõiduulatus jääb 500km ümber või isegi alla selle talvel. Kuna sel autol on minu omaga sarnased parameetrid, siis lisanduvat massi mitte arvessse võttes ja praeguse ilmaga reaalset sõiduulatust arvestades, oleks 500km läbimiseks vaja aku suuruseks täpselt 108,3kwh.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
HDvurle
HV pensionär

liitunud: 02.04.2002
|
25.04.2025 18:19:14
|
|
|
| etk kirjutas: |
Tanel, kui riik tahaba maksuraha koguda, küll ta leiab põhjenduse või ettekäände või maksu. Viimastest aastatest seda küllaga demonstreeritud.
Aktsiis oma olemuselt on maksumeede millega püüda vähendada millegi tarbimist. Kütuseaktsiisiga teostada aga sõitmist soodustavaid kulutusi on üsna vastukäiv tegevus. Aga see selleks.
Sai vist enne välja toodud, et kogu transpordi elektrile viimine (sealt ka kütuseaktsiis tuleb eks?) tähendaks 3-4 TWh elektri vajadust aastas. Selle pealt 500 miljonit kokku saada tähendaks 0.16€ kWh kohta, 20kWh/100km seega ~2.5 - 3 senti kilomeetri kohta.
Viitasin just teede kulule, sest see on reaalne koht kuhu elektriautod peaksid panustama rohkem, kui praegu.
Arvestades elektriautode väiksemat õhu- ja keskkonnasaastet ja sellest tingitud väiksemat kulu tervishoidu jms valdkondadesse, siis ei peagi elektriautod samaväärselt maksu maksma, kui spm kasutajad. |
EV "lõhub" teid rohkem oma suurema raskusega.
OMV lõpetab vesinikuga.
https://www.err.ee/1609675787/austria-energiafirma-sulgeb-noudluse-puudumise-tottu-oma-vesinikutanklad
_________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur. |
|
| Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
16 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
25.04.2025 18:32:47
|
|
|
Ainult 113000 eurot
|
|
| Kommentaarid: 746 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
561 |
|
| tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
25.04.2025 18:49:07
|
|
|
| Kui raha läheb igale poole, siis miks see igalt poolt tulla ei võiks ? Ahjaa, see sein jonnib vahel lihtsurelikega.
|
|
| Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
25.04.2025 19:14:50
|
|
|
| Betamax kirjutas: |
Ainult 113000 eurot  |
On siis raha maailmast otsa lõppenud?
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 229 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
| tagasi üles |
|
 |
degreal
HV veteran
liitunud: 07.01.2002
|
25.04.2025 19:51:46
|
|
|
Tähelepanelik delfikommentaator märkas:
| tsitaat: |
| Kui tarbimine on 23,5 kWh/100 km kohta ja akumaht 108,9kWh, siis lihtne arvutus näitab, et teoreetiline sõiduulatus on 463 km (108,9/23,5x100). Kust see läbisõidunumber 600-700km tuleb? |
|
|
| Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
24 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 30.09.2001

|
|
| Kommentaarid: 472 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
13 :: |
7 :: |
359 |
|
| tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 22.04.2003
|
25.04.2025 20:27:42
|
|
|
selleks tuleb metoodikat lugeda. wltp tarbimise number peaks arvestama ka laadimiskadusid.
ei ole kindel, kas mõlemad numbrid on samast testist - ma pakun, et need on kaks erinevat testi või vähemalt erinevad mõõtekohad.
sama lugu ütleb ka 23.5kwh/100km kohta wltp testi järgi läbitavaks vahemaaks 600km.
edit: vaatasin ix m70 numbreid. xdrive60 on 701km ja 21.9kwh/100km.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
| Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
25.04.2025 20:45:37
|
|
|
| WLTP on way liiga optimistlik. Mul on WLTP antud 395km (20" velgedega, 18" oleks 440km), aga reaalsus on täna hetkel ~300km, ilm muidugi ei ole veel väga soe ka, pikima sõidu saab ilmselt kusagil 15-20 kraadise temperatuuri juures linnasõidul, siis veel kliima väga ei mölla.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
jeesus188
kodustatud

liitunud: 14.04.2003
|
25.04.2025 22:59:37
|
|
|
Mille kõige pärast ei pea elektriga sõitmes muretsema....laadimise koht, vaba laadija, kiire/aeglane laadimine, elektei hind, kas konditsioneeri võib kasutada, välis temperatuur, tuule suund, kuu seis jne.....
Ei ole lihte olla elektriline
_________________ This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud" |
|
| Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
64 |
|
| tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
25.04.2025 23:03:51
|
|
|
WLTP ei ole vaid üks number kuigi enamasti reklaamides vaid üht kasutatakse. WLTP kulu numbrid on muide ka spm autode tehnoandmetes kirjas linn, maantee, keskmine kujul. Need suured läbisõidu numbrid saadakse linnatsükliga. Aga ka siis on nad optimistlikud, eriti meie kliimas.
| HDvurle kirjutas: |
| EV "lõhub" teid rohkem oma suurema raskusega. |
Kui tahta päriselt ausat maksustamist, siis peaks see arvesse võtma teede kulumist mõjutavaid asjaolusid muidugi. Näiteks peaks suurema massiga sõidukid, nagu BMW X5 vms rohkem maksma, kui kerged sõidukid nagu BMW i3.
Ja kui juba tee lõhkumist tahta õiglaselt maksustada peaks ka naastrehvide kasutajad sihikule võtma arvestades, et nemad lõhuvad kõvasti rohkem teed, kui need paari reisija jagu raskemad autod seda teevad.
| jeesus188 kirjutas: |
Mille kõige pärast ei pea elektriga sõitmes muretsema....laadimise koht, vaba laadija, kiire/aeglane laadimine, elektei hind, kas konditsioneeri võib kasutada, välis temperatuur, tuule suund, kuu seis jne.....
Ei ole lihte olla elektriline  |
Huvitaval kombel keerlevad kõik säärased mured just spm autodega sõitjate peades aga üldiselt mitte elektriautodega sõitjate peades. Põnev fenomen. Aga saab vaid kiita neid spm juhte sellise sügava empaatia pärast. Oleks see vaid siiras....
viimati muutis etk 25.04.2025 23:05:09, muudetud 1 kord |
|
| Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
| tagasi üles |
|
 |
jeesus188
kodustatud

liitunud: 14.04.2003
|
25.04.2025 23:03:59
|
|
|
| tsitaat: |
Näiteks peaks suurema massiga sõidukid, nagu BMW X5 vms rohkem maksma, kui kerged sõidukid nagu BMW i3.
|
olemas ju...automaks nimeks
_________________ This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud" |
|
| Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
64 |
|
| tagasi üles |
|
 |
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
26.04.2025 02:01:29
|
|
|
| Markos kirjutas: |
| tsitaat: |
| lihtsalt dünaamiliseks tuleks see asi muuta kortermaja peakaitsme järgi ja muud kunsti polekski. Kui nendel ööpäevastel mõndadel tiputundidel on peakaitsme võimsusest ilma elektrimasinate laadimiseta hõivatud oletame nii 80 prossa, siis terve öö tiksub peakaitse nii 20% peal ja see vaba kasutamata ressurss oleks isegi praeguse majja tuleva peakaitsme võimsusega(võrreldes isegi lihtsalt tiputunni tarbimisega, mil võimsust ei lubataks targa juhtimisega ületada ainuüksi olemasolevat tiputarbimise võimsust) täiesti piisav kõigi kortermajas olevate masinate ööpäevase siin linnas tiksutamiste katmiseks, taksojuhid või igapäevaselt ühest eesti otsast teise uhajad väga väike vähemus ja need ei peagi seal saama endale kogu energiat kortermaja parklast ööpäevaga ammutada(selliste uhamiste jaoks ongi kiirlaadijad). |
Üsna keeruline on tavapistikuid, mille otsas reisilaadijad miskitpidi dünaamiliseks muuta. See tundub lihtne ja odav lahendus, ei ole posti otsa kallist tarka laadijat vaja. Paraku see "tark" laadija on ka võrgu poolt vaadates kogu dünaamilisuse võti, võrgu poolelt ei saagi midagi muud teha, kui seda laadijat varustada infoga, palju on võrgu koormus ja kui palju ta peaks vaiksemalt võtma ja siis see "tark" laadija ei tee mitte midagi muud, kui ütleb autole, et kule, võta vaiksemalt. Ja auto on see, mille pardalaadijas on reaalselt voolu juhtimise võimekus. Sellist võimekust ei ole võrgu poolel, ainuke voolu piirav seadeldis võrgus on liinikaitse, ehk on/off lahendus. Ja see "dünaamiline juhtimine" saakski sellises tavaliste pistikutega lahenduses olla vaid on/off, kõik või mittemidagi meetodil. Ma joonistasin huvi pärast sellise lahenduse paberile, tuleb üsna keeruline juhtimise poole pealt ja ebaparaktiline. Lahendus töötaks normaalselt ühe või äärmisel juhul kahe autoga, aga mitte rohkematega. Pmst vene rulett, kes siis hommikuks tühja akuga jääb. |
Mis seal niiväga keerulist on, isegi analoogelektroonikaga tehtav, mis siis veel tänapäeva mikrokiipide ajastust veel rääkida, üks arduino ja juhi rahulikult 50 väljundiga plokki ning lisa programmkoodi vastav ajaline juhuvalim, et kõik öö jooksul midagi saaksid ja olekski olemas. Tavalise seaninaga(max 16A kaitsme taga) kõige lihtsam ja soodsam ka see asi ning lülitabki tuimalt sisse/välja neid pesaliine parklates vastavalt vabale võimsusele peakaitsmes. Ei kujuta ette, kui peaks igale parkimiskohale lisaks liini vedamisele(kuhu enam ei piisaks ka 3g2,5 kaablist, vaid peaks viiesoonelise siis sikutama) veel mingi 500 eurise eraldiseisva dünaamilise laadija paigaldama ja mismoodi see laadija siis veel peakilbiga suhtleks, et teaks kuna võimsust piirata, lisaks veel mingi andmesideliin veel tarida, jälle oleks lisakulu, samas kui seesugune dünaamiline lihtsalt pesaliine sisse-välja lüliv tark juhtplokk ise ehk nii 500 maksaks(ma ei tea ainult, kas turul midagi sellist veel konkreetselt saadaval on). Parkimiskohtade juures oleks ainult ehk nii 5 eurone pistikupesa ja kogukulu ning kes vähegi juhet viitsiks igal õhtul(miks mitte ka päevasel ajal, kui masin juhtumisi maja ees, mul siin kortermaja ees pea pooled tõllad seisavad ka argipäeval keset päeva parklas) sinna seina torgata, sel oleks ka harju keskmise linnainimese igapäevasõitudeks enam kui küll energiat sealtsamast seaninast saadaval. Reisilaadijad kõigi masinatega nagunii ostes kaasas ja lisakulu spets laadija näol seega polekski, -500 euri per parkimiskoht hoobilt sellise lahendusega langeks välja ja oleks märkimisväärselt soodsam lahendus. Minu reisilaadijal oli kaasas veel selline seinale/postile kinnitamise pesa/alus, ilmselt on ka teistel ja seega stabiilselt sinna mugavaks kasutamiseks kusagile paikselt monteerida, et oleks igati mugav ja kiire kasutada, mitte ei peaks iga kord kusagilt pagassist lahti hakkama kerima seda juhet ja olekski olemas.
|
|
| Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
26.04.2025 09:10:08
|
|
|
| tsitaat: |
| Mis seal niiväga keerulist on, isegi analoogelektroonikaga tehtav, mis siis veel tänapäeva mikrokiipide ajastust veel rääkida, üks arduino ja juhi rahulikult 50 väljundiga plokki ning lisa programmkoodi vastav ajaline juhuvalim, et kõik öö jooksul midagi saaksid ja olekski olemas. |
Just jah juhuvalim ja siis ära unusta, et need jagavad peakaitset majaga, millel on veel omakorda tarbijad. Lisaks pead sa veel laadijaid käigupealt välja ka lülitama, kui voolutarve kõrgeks läheb ja pärast sisse (juhuvalim?) Ei ole see asi nii lihtne midagi ja tulemuseks ongi see, et kellelgi ei ole mitte midagi garanteeritud. Väga peeneks minna, siis pead sa lugema kõikide tarbijate aega, voolutarvet, pidama arvestust, kui kaua mingi väljund oli avatud, ja andma prioriteedi sellele, mis on kõige vähem saanud. Siis sisse lülitamisel selgub, et seal polegi enam tarbijat taga jne.
| tsitaat: |
| üldiselt mitte elektriautodega sõitjate peades. |
Ära üldista, muidugi keerleb. Tõenäoliselt jääb seda aja jooksul vähemaks, kui eesti on risti ja rästi läbi sõidetud, autos pakk laadimiskaarte ja telefon erinevatest äppidest pungis. Ma olen tabanud ennast ringi sõites otsima igaltpoolt laadijaid. Aga sa ei saa pahaks panna inimestele, kes tunnevad muret, sest reaalselt see ON probleem, kui sul pole laadijat või pole aega, et laadida.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
26.04.2025 09:55:09
|
|
|
| Markos kirjutas: |
| tsitaat: |
| Mis seal niiväga keerulist on, isegi analoogelektroonikaga tehtav, mis siis veel tänapäeva mikrokiipide ajastust veel rääkida, üks arduino ja juhi rahulikult 50 väljundiga plokki ning lisa programmkoodi vastav ajaline juhuvalim, et kõik öö jooksul midagi saaksid ja olekski olemas. |
Just jah juhuvalim ja siis ära unusta, et need jagavad peakaitset majaga, millel on veel omakorda tarbijad. Lisaks pead sa veel laadijaid käigupealt välja ka lülitama, kui voolutarve kõrgeks läheb ja pärast sisse (juhuvalim?) Ei ole see asi nii lihtne midagi ja tulemuseks ongi see, et kellelgi ei ole mitte midagi garanteeritud. Väga peeneks minna, siis pead sa lugema kõikide tarbijate aega, voolutarvet, pidama arvestust, kui kaua mingi väljund oli avatud, ja andma prioriteedi sellele, mis on kõige vähem saanud. Siis sisse lülitamisel selgub, et seal polegi enam tarbijat taga jne.
| tsitaat: |
| üldiselt mitte elektriautodega sõitjate peades. |
Ära üldista, muidugi keerleb. Tõenäoliselt jääb seda aja jooksul vähemaks, kui eesti on risti ja rästi läbi sõidetud, autos pakk laadimiskaarte ja telefon erinevatest äppidest pungis. Ma olen tabanud ennast ringi sõites otsima igaltpoolt laadijaid. Aga sa ei saa pahaks panna inimestele, kes tunnevad muret, sest reaalselt see ON probleem, kui sul pole laadijat või pole aega, et laadida. |
Paarieurosele arduinole kukemäng taolise ja veel keerulisemagi programmi jooksutamine vajadusel ning jääks veel ressurssi kõvasti ülegi. Laadijad lülitavadki käigupealt välja, ent selle vahega, et seal on hüsterees ja väike puhver paari laadija energiahulga jagu ka veel jäetud, et liialt klõpsimist ei toimuks iga keedukannu või kohvimasina sisse lülitamisel ning asi käiks nagu kellavärk ja kel viitsimist igal vabal hetkel juhe masina külge toppida, sellel poleks ka mingeid probleeme keskmise sõiduulatuse jagu energiat sealtsamast seaninast kätte saada. Ideaalne variant oleks muidugi, kui sarnane asjandus oleks mingisuguse juhtmevaba laadimise lahendusena parkimiskoha sisse ehitatud, et sõidad masinaga parkimiskohale ja siis automaatselt kohe oleksid laadimisalusel niiöelda ja ei peaks seda juhetki pidevalt külge toppima, ent need juhtmevabad laadimislahendused on toored veel ja seda mugavust tänasel päeval minuteada ei paku veel keegi väga.
|
|
| Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
26.04.2025 10:01:27
|
|
|
| Hakka aga pihta.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
26.04.2025 10:42:10
|
|
|
| Markos kirjutas: |
| Hakka aga pihta. |
Mis ma siin pihta hakkan, kui ma ainuke hetkel siin, kellel kortermajas laadimispesa ja mingist ülekoormusest pole haisugi, see oli rohkem nendele "eisaaniikallispolevõimalik" paanitsejatele siin, kes väidavad justkui, et kogu maa tuleks poole jämedamate kaablite vastu vahetada, kui tahta elektrimasinaid praeguses võrgus kasutada, kui suurem osa masinaid oleks elektrilised, tegelikult saaks isegi praeguse võrguga kenasti asja kasutada, kui lihtsalt õigel ajal ja õiges koguses seda energiat võrgust tarbida.
|
|
| Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
| tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
26.04.2025 10:52:35
|
|
|
Markos, ainult sinu põhjal küll ei saaks öelda, et säärased mõtted ja mured laiemalt elektriautode juhtide peas on.
Eks erandeid ole muidugi aga just suurem osa, see üldine elektriauto juht on see, kelle peas säärased mured küll ei keerle. Julgen vägagi selles osas üldistada lähtudes teiste elektriauto omanike suhtumistest ja kogemustest.
new1, iseehitajale võib olla odavam üles ehitada säärane pistikupesade juhtimine aga säärase lahenduse kasutamine ei ole kvaliteetne ega mugav võrreldes valmislahendustega. Turvalisuse aspektist rääkimata, sest pistikupesast juhtme lahti ühendamine on oluliselt kergem, kui laadimisjaama demonteerimine. Olgu siis varga poolt või pahatahtliku SPM omaniku poolt (neid juhtumeid küll olnud, kus käiakse lihtsalt laadivaid autosid lahti ühendamas elektriautode vastasuse tõttu)
PS, igal autol ei ole ostes kaasas reisilaadijat.
|
|
| Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
| tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
26.04.2025 11:01:26
|
|
|
| Probleemiks on laadijad siis, kui auto näitab sõiduulatust ebausaldusväärselt. Olen 0-1% peal ka koju jõudnud, sest juba 180km kauguselt sõitma hakates nägin, et just nii koju jõuan ja see on okei. Oleks kartnud, võinuks aeglasemalt sõita, või teel laadida, aga usaldasin autot. Siiamaani ei ole alt läinud.
|
|
| Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
| tagasi üles |
|
 |
|
| lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|