Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
UrmoZ
HV Guru

liitunud: 06.01.2005
|
20.03.2025 19:18:54
|
|
|
Viimase toote ostule oleksin pidanud väikest soodukat küsima.
Letis oli kaup kiles, kuid kuskilt võeti kileta kaup välja ja tehti arve ära.
Kui kile puudumise kohta küsisin, siis öeldi, et üks klient tahtis toodet näha, kuid otsustas siiski mitte osta.
Ega tegelikult ei tea, oli tagastatud kaup või mitte.
Ei hakanud ise kiles kauba küsimisega asjatama.
Maneer oli niikuinii selline, et kaubal pole midagi viga, garantii 2a.
_________________ Amazon - will not buy! |
|
Kommentaarid: 219 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
199 |
|
tagasi üles |
|
 |
Aspiriin
HV kasutaja

liitunud: 28.11.2010
|
20.03.2025 20:47:57
|
|
|
OT:
Ma juba aastaid võtan näiliselt täiesti uusi asju. Kiled, kleepsud karbid originaalselt kinni. Olen saanud aastatega päris palju mööda pükse. Ala 1500 lapakal oli Bios parool peale pandud....avastasin mõni kuu hiljem.
Telefoni oli 4 päeva kasutatud..mingid seltskond daame oli oma nädalavahetuse pidu jäädvustanud..
Uuel laptopil oli taga kaas maha käinud
Ja mõned kogemused veel. Täna maksan teadlikult rohkem ja ostan füüsilisest poest ja vaatan ise üle.
|
|
Kommentaarid: 19 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
18 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
21.03.2025 00:03:55
|
|
|
psauce kirjutas: |
Lähevadki ja pood jääb kaotajaks. Selgelt ju kirjas kuidas asi on. Siin näiteks AT müügitingimused. Ilmselgelt kui keegi hakkab tihedasti jaurama, siis erafirma saab öelda et pead tulevikus poodi järgi minema ja kohapeal veenduma. |
Ei loe, kas minnakse kohapeale järgi, leping sõlmiti netiteel.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
ampsu
HV veteran

liitunud: 28.01.2010
|
21.03.2025 11:02:18
|
|
|
Poes vaevalt laseb sul keegi tavapäraselt enda arvutit taha panna ja kukkuda testima monitori. Sul joppab juba, kui võetakse pakist välja, aga piksleid peepida ei lase sul keegi (juhul kui just müüja pole motiveeritud kallist ostust ja boonususest).
Siin on tõesti kaks tahku - keegi ei taha avatud pakendis toodet saada, aga samas ise eeldavad, et müüja avab tutvumiseks kõik pakendid Ma ei taha teada, kuidas veel hiiri ja klaviatuure niimoodi tellitakse...
Kui said tagastada, siis tore, aga mina küll ei oota, et kaupleja niimoodi tagasi võtaks toodet. Ma eelistan kinniseid pakendeid ja kasutamata tooteid, pole siia vaja sellist kultuuri nagu Amazonis, mida lõpuks kuritarvitatakse petturite poolt ära ning järgmiseks sammuks juba muditud püsivarad.
|
|
Kommentaarid: 109 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
4 :: |
97 |
|
tagasi üles |
|
 |
Dev Grex
HV Guru
liitunud: 29.07.2012
|
21.03.2025 12:11:51
|
|
|
Kümnendal sai tellimus tehtud ja tarneaeg oli lubatud 5-10 tööpäeva. Huvitav, kas saab täna tellimuse poest kätte
|
|
Kommentaarid: 353 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
300 |
|
tagasi üles |
|
 |
Zonerman
HV veteran

liitunud: 03.06.2003
|
21.03.2025 15:57:54
|
|
|
Loen ja imestan, et paljud ei tea siiani mida tähendab E-poe seadus ehk EL direktiiv, mis ei kehti ainult Eestis vaid kogu EL piires. E-poe reeglid selleks loodigi, et sa ei saa kaupa füüsiliselt katsuda ega näha või isegi proovida. Ainus erand on tooted, mille kasutamine on seotud hügieeniga ehk kokkupuude keha või nende osadega.
Klient ei pea isegi põhjendama, miks ta toote tagastab. Ma Tallinnas tagastasin ühe tehnika vidina aga poe nime ei mäleta vb oli ka AT. Vastu võttes küsiti kas ma tahan põhjenduse ka anda, miks ma tagastan toote. Olin ise vastutulelik ja mainisin, et ei sobinud vale asi. Selline jutt, et kaupmees hakkab keelduma jne on ainult siis, kui tootel on füüsiline kahjustus või pakend on esteetiliselt rikutud (EI LÄHE ARVESSE AVAMINE siin) ja seda ei saa uuesti müüa, ilma suurema allahindluseta.
Kui mõni ettevõtja arvab, et ta hakkab mingi tehnikavidina tagastuse pärast huiama, siis TTJA läheb see 99% kindlusega kliendi kasuks e-poe toote osas. Siin ei kehti mingi Eesti eriseadus, vaid EL üldine direktiiv, mille Eesti on üle võtnud. Näiteks olen e-poest riideid ostnud omajagu. Proovin, ei meeldi saadan tagasi. Kilepakend on küll avatud aga see on kaupmehe enda äririsk, et käive oleks suurem ja lepib ka tagastustega. Tehnika kaupade osas on asi veelgi lihtsam. Ei ole ka sellist asja, et pead paari päevaga tagasi viima. Äkki oli pakendis 12 päeva ja siis ühe päeva ainult kasutas. See pole müüja asi. 14 päeva rakendub igal juhul e-poest ostetud kaubale. Ainus soovitud ongi, et ostja avab pakendi nii, et vajadusel saab selle tagastada, ilma pakendi suurema vigastusteta.
Kui ettevõte ei taha tagastustega tegeleda või avatud pakenditega, siis ei pea e-poe ärisuuanga tegelema. Müübki ainult füüsiliselt poes kaupa. Aga nagu me teame, siis tänapäeval on see mõeldamatu, kui tegemist on suurema ketiga.
_________________ Sõim ja räuskamine läheb SIIA |
|
Kommentaarid: 66 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
21.03.2025 16:02:17
|
|
|
Zonerman, kas sul füüsilises poes lubatakse näiteks kõvaketas pakendist välja võtta ja proovida? Kas sa ise ostaks letihinnaga ketta, mille pakend on avatud?
See tagastamise mõte on pigem selles, et kui kirjeldus on ebaselge või otseselt vale, siis saad avamata pakendis toote tagasi saata.
OK, riided on natuke ericase, mingi S/M/L/XL ei anna piisavat infot kas suurus on ikka õige.
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
Zonerman
HV veteran

liitunud: 03.06.2003
|
21.03.2025 16:09:27
|
|
|
napoleon, Müüjal on õigus keelduda kõvaketta pakendi avamisest ja proovimisest. Ongi kõik. Minu teada nad nii teevadki. Samamoodi kui toodet pole kuskil väljas, siis nad ei ava uut toodet proovimiseks tihti, kuid on erandeid. Klient siis valib, kas ta ostab või ei, sest füüsiliselt poest ostes sa enam tagastada ei saa va garantii juhtumiga.
E-poe tagastamine on kliendi enda valida, miks ta tagastab aga ei ole kohustatud seda ma mainima. Võib öelda, et ei soovi.
Riiete osas ei ole eri case. Ei pea midagi mainima. Ma olen nii tagasi saatnud palju esemeid. Normaalsed poed kust ma ostan, panevad kaasa juba tagastamise täiedetud vormi ja kleepsu pakendile kleepimiseks.
_________________ Sõim ja räuskamine läheb SIIA
viimati muutis Zonerman 21.03.2025 16:10:33, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 66 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
tagasi üles |
|
 |
ninzor
HV veteran
liitunud: 15.06.2008
|
21.03.2025 16:09:31
|
|
|
Arvutitargal vist puudub outlet või säärane soodusnurk. Kui tagastatud kaup vastu võetud, läheb see uue toote nime ja hinnaga uuele ringile. Ise pole otsa sattunud aga tuttavad aegajalt saanud kaupa mille pakenditel teibid lahti lõigatud ning sisu vähem kui ideaalselt tagasi pakitud. Kui aga kaup korralik, ise ei näe väga probleemi. Samas mõni teine kodanik mõistetavalt soovib ainult avamata pakendites tooteid osta ning on pettunud kui saab tutvutud kaupa, eriti kui pole ette hoiatatud või soodsama hinnaga. Ei tea kas tagastajale ei sobinud, oli tootel defekt mida ise ei avasta või mis hea pärast toode siis tagastati, ju ikka mõjuva põhjusega. Ehk sattumus aga tuttavad saanud tihti näiteks monitore avatud pakendites Arvutitargast. Eeldaks, kui letil käimapandult miskit toodet ostja näha sooviks, tuleks monitor esimesena meelde. Olgugi või odavaim monitor linnas, surnud või kinniseid piksleid ei soovi keegi ning tootjate poliitikaga sellel teemal enamik tarbijaid kursis ei ole.
|
|
Kommentaarid: 220 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
190 |
|
tagasi üles |
|
 |
Zonerman
HV veteran

liitunud: 03.06.2003
|
21.03.2025 16:24:15
|
|
|
ninzor, See on jah e-poega tegeleva ettevõtte risk. Seaduse järgi on nad kohustatud tagasi võtma, ka avatud pakendiga kuid kasutamise kulumiseta ja vigastama tooteid. Kui AT ei taha outleti tekitada ja odavamalt müüa, siis nad ei saa ka e-poe äriga tegeleda. Kõik on case by case aga ma kahtlen, et TTJA nad läheks, kui hakkavad kõiki tagastatud ja avatud pakendiga kaupu mitte vastu võtma. Nad teavad väga hästi seadust. Kusjuures mina olen näinud AT's mingite toodetega võib olla juba varem avatud ja kasutatud, sest kui on kleebis ja see on lahti, siis jah ei pea seda ostma kohapeal. E-poest ostetud saad sa ikkagi tagastada ka avatuna. Kui tootel oli defekt, siis on loogiline seda mainida ja soovid uut asemele.
_________________ Sõim ja räuskamine läheb SIIA |
|
Kommentaarid: 66 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
tagasi üles |
|
 |
Dev Grex
HV Guru
liitunud: 29.07.2012
|
|
Kommentaarid: 353 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
300 |
|
tagasi üles |
|
 |
Zonerman
HV veteran

liitunud: 03.06.2003
|
21.03.2025 17:40:22
|
|
|
Dev Grex, Sa võid sinna Tallinna LV helistada ja paluda neil see leht korrektselt sõnastada. Suhteliselt üldsõnaline ja veidi eksitav on see seal tõesti.
Kui jutt on sidevahendi ehk siis e-poe aluselt tehtud tehing, siis kehtib see va erialdi mainitud teenuste jne toodete osas aga need peaks enamsuele arusaadavad olema:
§ 56. Õigus lepingust taganeda
(1) Tarbija võib sidevahendi abil sõlmitud lepingust taganeda põhjust avaldamata 14 päeva jooksul.
_________________ Sõim ja räuskamine läheb SIIA |
|
Kommentaarid: 66 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
tagasi üles |
|
 |
MaitK
HV veteran

liitunud: 14.06.2005
|
21.03.2025 17:50:02
|
|
|
Te räägite kõik täpselt samast asjast juba mitu lehekülge.
1) Füüsilisest poest ostetud asi.
2) Sidevahendi teel ostetud asi (internet, telefon, faks, postituvi jne).
Esimesel juhul kui toode on lubatud kirjeldusega ja pole defektne võib müüja sind saata Kuu peale seeni korjama ja lähedki, sest tal on õigus.
Teisel juhul on 14 päeva tagastamisõigust. Muidugi see kehtib vaid juhul kui:
a) Toode on kasutamata ja originaalpakendis.
b) Toode on eemaldatud originaalpakendist (võimalikult pakendit säästes) ning kasutatud täpselt niipalju kui tarvis veendumaks, et toode on töökorras. Tagastamisel läheb pakendisse tagasi võimalikult korrektselt.
c) Klient ei pea põhjendama miks talle see ei toode ei sobinud.
Kui toode katki, praak vms siis juba muud juhud igast asendist.
Ükski kaupleja ei soovi anda raha tagasi ja pakuvad potentsiaaselt poekrediiti jne millega ei pea nõustuma. Miks ta peakski vabatahtlikult oma käivet vähendama? Ikka pakub ju sortimendist midagi sobivat asemele.
_________________ Võidab see, kellel on surres kõige rohkem asju!
Kust tuleb tolm ja kuhu kaob raha? |
|
Kommentaarid: 68 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
64 |
|
tagasi üles |
|
 |
Zonerman
HV veteran

liitunud: 03.06.2003
|
21.03.2025 19:04:29
|
|
|
MaitK, Ma ei tea jah, miks sellest jahuti aga tundub, et ikkagi paljud ei tea oma õigusi
Aga nii on jah nagu kirjeldasid.
_________________ Sõim ja räuskamine läheb SIIA |
|
Kommentaarid: 66 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
tagasi üles |
|
 |
von Wu
HV Guru

liitunud: 12.10.2007
|
21.03.2025 19:08:47
|
|
|
See on eriti nõme, et kui toode on pakist võttes kohe katki, pead kuu aega või rohkem garantiikorras asendust ootama, aga kui lihtsalt värv ei meeldi, saad kohe tagastada ja järgmise valida.
_________________ Müüa OnePlus 13 telefon
Müüa igasugu asju |
|
Kommentaarid: 888 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
668 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tomorrow
HV Guru

liitunud: 08.02.2006
|
21.03.2025 19:50:36
|
|
|
von Wu, Garantii puhul on vaja tuvastada viga. Värvi puhul seda probleemi pole.
Muidugi hea oleks kui tootja pakuks kohe sama või samaväärset toodet asenduseks garantii ajaks.
Garantii peab ju tuvastama kas see katki minek oli sinu tekitatud või juba varem juhtunud.
Kallimate asjade nagu autode jms puhul seda vist isegi tehakse, kus saad asendust kasutada niikaua, et päris ilma poleks, aga kahtlen, et arvutikomponentide osas midagi sellist meil kunagi pakkuma hakataks.
Samas kui 5090 maksab juba kasutatud auto hinna, siis võibolla tarbijana tulekski hakata nõudma seda, kui üle 3000€ tahetakse saada ja probleem tekib.
Iseasi kas Nvidial üldse on 5090 mida garantiikorras asemele anda
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
82 |
|
tagasi üles |
|
 |
Zonerman
HV veteran

liitunud: 03.06.2003
|
21.03.2025 19:59:19
|
|
|
Tomorrow, Need on juba eritingimused ja müüja võib pakkuda teenuseid. Auto puhul on eraldi kaskona näiteks asendusauto variant või automüüja pakub asendusautot aga ei pruugi tasuta ka olla või siis kallima paketi sees.
Selles osas on sul jah õigus, et väga kallist või raskesti kättesaadavat toodet ei ole just eriti turvaline osta juhul kui...
Olen ostnud ikkagi kallimaid tooteid, mida on rohkem kui 1-2 saadaval või siis ostan odama hinnaga toote ja riskin, et ei pruugi seda sama uuesti saada garantiina, ning siis on raha tagasi variant, kui jutt on videokaartidest.
_________________ Sõim ja räuskamine läheb SIIA |
|
Kommentaarid: 66 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
tagasi üles |
|
 |
von Wu
HV Guru

liitunud: 12.10.2007
|
21.03.2025 20:03:02
|
|
|
Tomorrow kirjutas: |
Samas kui 5090 maksab juba kasutatud auto hinna, siis võibolla tarbijana tulekski hakata nõudma seda, kui üle 3000€ tahetakse saada ja probleem tekib. |
3070 maksab ka kasutatud auto hinna, kui juba sellist võrdlust kasutada.
|
|
Kommentaarid: 888 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
668 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tomorrow
HV Guru

liitunud: 08.02.2006
|
21.03.2025 20:17:06
|
|
|
von Wu, Ma pole autoomanik ja täpseid hindu ei tea, seega panin suht huupi. Viimati kui vaatasin sai alla 1000 eest mingi vana auto küll, aga ma eeldan, et 3000+ eest saab ikka midagi sellist mis kohe teist 3000 remondiks juurde ei nõua. Ma ei tea kas midagi päris uut selle eest saab.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
82 |
|
tagasi üles |
|
 |
Zonerman
HV veteran

liitunud: 03.06.2003
|
21.03.2025 20:24:37
|
|
|
Nojah kelle jaoks auto on mis hinnaga. Kui nii võtta, siis 5090 hind oleks minu jaoks olematu vs minu autode hinnad viimased 10 aastat
_________________ Sõim ja räuskamine läheb SIIA |
|
Kommentaarid: 66 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
tagasi üles |
|
 |
s4nder
Kreisi kasutaja
liitunud: 14.10.2004
|
21.03.2025 22:45:09
|
|
|
ampsu kirjutas: |
Poes vaevalt laseb sul keegi tavapäraselt enda arvutit taha panna ja kukkuda testima monitori. Sul joppab juba, kui võetakse pakist välja, aga piksleid peepida ei lase sul keegi (juhul kui just müüja pole motiveeritud kallist ostust ja boonususest). |
Laseb küll, praeguse monitori ostsin Arvutitargast ja kohapeal võeti ilusti pakist välja, pandi tööle ja lasti põhjalikult üle vaadata. Monitoride kvaliteedikontroll on läinud nii olematuks, et teistmoodi poleks enam nõus ostmagi. Enne seda tellisin ja tagastasin aasta jooksul erinevatest kohtadest viis monitori, kõigil olid surnud pikslid või tolm ekraani all. Klient ei pea leppima defektse tootega ega maksma selle eest täishinda. Arvutitargale saab selles osas kiitust avaldada, et suur hulk kaupa on kohapeal olemas ega pea ostma põrsast kotis. Näiteks Euronics teeb teleritega sama, enne müüki vaadatakse koos kliendiga üle.
viimati muutis s4nder 22.03.2025 16:21:45, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
Slinky
HV kasutaja
liitunud: 20.09.2015
|
22.03.2025 14:15:05
|
|
|
Töötasin pikalt ühes suuremas elektroonika kaupluse esinduses ja juhtus ka olukordi kus onkel astub poodi, tahab midagi vaadata ennem ostu, okei teeme kenasti lahti ja las siis uurib. No sobiski ja läheb ostuks, aga siis teatab, et see avatud pakend ja ta seda ei tahaks wtf, sinu silmi all ja spets sinu jaoks tegin lahti ja nüüd hakkad hu**ma Järgmine klient kindlasti tahaks siis seda avatud varianti osta ja peab jälle küsimustele vastama, et miks avatud, palju näpitud, kas tagastatud jne jne
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
23.03.2025 00:16:15
|
|
|
von Wu kirjutas: |
See on eriti nõme, et kui toode on pakist võttes kohe katki, pead kuu aega või rohkem garantiikorras asendust ootama, aga kui lihtsalt värv ei meeldi, saad kohe tagastada ja järgmise valida. |
Ei pea, võid nõuda ka toote tagastamist. Jällegi inimesed ei tea enda õiguseid.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
aff
Kreisi kasutaja
liitunud: 15.03.2005
|
23.03.2025 01:13:12
|
|
|
Aastal 2018 ostsin AT-st 2.5k maksva monitori (esimene 4k @144hz*). Kaks aastat hiljem monitori ventilaator tegi rohkem häält kui uuena. Ei pidanud seda probleemiks aga oma lollusest lauda puhastades panin kogemata monitorile külge teise toiteploki (mul oli laual mitu asus gaming monitori ja ainuke asi mis neid juhtmeid eristas oli laua all plastikust olev plokk).
HDRis viskas pildi tasku ja mõtlesin, et monitor vigane. Saatsin garantiisse, ostetud uue ilusa karbiga. Kohe järgmine päev avastasin , et toiteplokk oli vale ja osa garantiikirjeldusest ei vastanud tegelikkusele. Saatsin ATsse kirja ka aga vastust ei saanud.
Mõni nädal hiljem sain AT-st kirja, et monitor välja vahetatud ja võin järele tulla. Poest sain laos ära lohistatud katskise karbi. (ilmselgelt vaadati, et minu karp on ilusam, Asuse Leedu vms laos). See selleks, kasutasin monitori mõni nädal ja avastasin, et üleval nurgas ekraani peal on must suur täpp (jäi lolli kohta kust kohe näha ei olnud). Saatsin AT-sse kirja , et selline lugu ja võeti monitor uuesti garantiisse. No questions asked ja vahetati uue vastu välja.
Väga positiivne kogemus . Kes seda karpi ikka vaatab.
Rohkem pole arvutikaubaga garantiid kunagi vaja läinud.
|
|
Kommentaarid: 68 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
61 |
|
tagasi üles |
|
 |
Aah
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.09.2007
|
28.03.2025 18:56:44
|
|
|
Kui kaup on AT esinduses kohal aga smartpost pole juba 3 päeva pealekorjet teinud. Kelle poole peab pöörduma et asjad liikuma hakkaksid?
|
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
21 |
|
tagasi üles |
|
 |
|