Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
Mitut autot oled elu jooksul omanud? Arvesta ainult nendega, mida omad või oled omanud |
Mul on alles esimene auto |
|
3% |
[ 4 ] |
2-3 |
|
30% |
[ 39 ] |
4-6 |
|
29% |
[ 38 ] |
7-10 |
|
18% |
[ 24 ] |
11-15 |
|
4% |
[ 6 ] |
16-20 |
|
5% |
[ 7 ] |
21-30 |
|
1% |
[ 2 ] |
31-40 |
|
3% |
[ 4 ] |
41-50 |
|
0% |
[ 0 ] |
Rohkem kui 50 |
|
3% |
[ 5 ] |
|
hääli kokku : 129 |
|
autor |
|
Anti112
HV Guru

liitunud: 14.02.2003
|
|
Kommentaarid: 127 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
110 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
17.03.2025 16:38:58
|
|
|
Ega ikka ei ole küll, see tolm koosne peamiselt keemiast, mida talv läbi teedele laotatakse. Auto rattakoobastes kannan seda omale hoovi ja, kui see kevadel ära sulab, siis on selgelt näha, millest see koosneb, kloriidid peamiselt ja tolmab, mis kole.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
somnambuul
HV veteran
liitunud: 22.03.2004
|
17.03.2025 16:41:09
|
|
|
Ma arvan, et TTÜ teadlased teevad vahet soolal ja peenosakesel.
|
|
Kommentaarid: 60 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
54 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
17.03.2025 16:49:42
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Teadus  |
HV teadus
Mõne mehe pea siiski ei võta kinni, et naastrehv toimib nagu relakas...
Ja miks ei tasu relakaga ilma maskita kivi lõigata...elementaarne. Aga ikka mõni paneb tarkust
//
EV tegelikult ka suurendab nüüd tolmu kuna kaal samas klassis ICE masinast suurem.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
RassK
HV Guru

liitunud: 17.01.2007
|
17.03.2025 16:55:07
|
|
|
Kiire chatgpt abiga analüüs ütleks, et aastas hävib siis täielikult 1-2km teed. Kui see nüüd keskmiselt jagada ära Tallinn-Tartu mnt teekatte ehitusmahuga, siis vb tõesti on see 1kg = 180km loogiline.
Algandmeteks võetud too lause:
tsitaat: |
2023 aastal oli sellel teelõigul sõidukite läbisõit 832,8 miljonit kilomeetrit, mis on suurim kõigist põhimaanteedest Eestis. |
See ilmselt on pärit siit allikast:
https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2024-06/L%C3%A4bis%C3%B5it%202023.pdf
|
|
Kommentaarid: 116 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
17.03.2025 17:05:30
|
|
|
Magic kirjutas: |
Tanel kirjutas: |
Teadus  |
HV teadus
Mõne mehe pea siiski ei võta kinni, et naastrehv toimib nagu relakas...
Ja miks ei tasu relakaga ilma maskita kivi lõigata...elementaarne. Aga ikka mõni paneb tarkust
//
EV tegelikult ka suurendab nüüd tolmu kuna kaal samas klassis ICE masinast suurem. |
Päris mitte, naast puutub tavaolukorras teepinda vaid korraks ja ei pruugi isegi iga kord kivini jõudagi, sest satub kahe kivi vahele. "Relakas" on ta vaid siis, kui reaalselt kraabib, ehk siis kets käib all ringi, kas kohaltvõtul, või pidurdamisel, libedaga muidugi ka. Huvitav fenomen on selles, et naaste on järjest vähenevas trendis, aga teed on meil ikka s*tased.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
von Wu
HV Guru

liitunud: 12.10.2007
|
17.03.2025 17:14:33
|
|
|
tsitaat: |
Kui teekate on märg, on selle kulumine võrreldes kuiva teekattega kümnekordne. Seega nullilähedane temperatuur kiirendab asfaltkatte kulumist märkimisväärselt. Soola kasutamine hoiab teekatte kauem märjana, mistõttu kulub see kiiremini. |
_________________ Müüa OnePlus 13 telefon
Müüa igasugu asju |
|
Kommentaarid: 888 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
668 |
|
tagasi üles |
|
 |
jeesus188
kodustatud

liitunud: 14.04.2003
|
17.03.2025 17:16:59
|
|
|
Et siis ärma soola ja sõidame lamellidega
Kõlab nagi win-win
_________________ This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud" |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
64 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
17.03.2025 17:19:29
|
|
|
Mitte sõitmine on veel puhtam naelrehvist. Debiilikud võiks lamelli asemel seda jaurata
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
17.03.2025 17:28:24
|
|
|
jeesus188 kirjutas: |
Et siis ärma soola ja sõidame lamellidega
Kõlab nagi win-win  |
Hästi ei kujuta ette, kui poleerituks meie ristmikud muutuvad, kui kõik lamellidega sõitma hakkavad. Mõlemal on oma koht ökosüsteemis. Ega ma vabatahtlikult naastudega ei sõitnud, ikka vajadusest. Tagaveoga oli ikka kohutav piin lamellidega sõita. Käesoleval hetkel on jälle lamellid, sest neliku all töötavad need paremini, on vaiksemad ja auto ise on ka kõvasti raskem, ning kaalujaotus parem.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
priit
Kreisi kasutaja
liitunud: 14.11.2001
|
17.03.2025 17:40:00
|
|
|
Mäletan kusagilt soomlaste uuringut/artikli, et linnatingimustes võiks ristmike karestamiseks olla nii 10% sõidukitest naastrehvidega. Meil on neid selgelt rohkem. Olen enamus ajast lamellidega talviti sõitnud (tõsi küll, mitte tagaveolise, vaid esi- või nelikveolisega) ning pole küll tundnud, et rehvide pärast sõidetud ei saaks. E30 bemm oli talvel rõve laperdaja ükskõik mis rehviga
|
|
Kommentaarid: 202 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
167 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
17.03.2025 17:45:32
|
|
|
priit kirjutas: |
Mäletan kusagilt soomlaste uuringut/artikli, et linnatingimustes võiks ristmike karestamiseks olla nii 10% sõidukitest naastrehvidega. Meil on neid selgelt rohkem. Olen enamus ajast lamellidega talviti sõitnud (tõsi küll, mitte tagaveolise, vaid esi- või nelikveolisega) ning pole küll tundnud, et rehvide pärast sõidetud ei saaks. E30 bemm oli talvel rõve laperdaja ükskõik mis rehviga  |
Nelikuga läheb kohalt minema vähemasti, aga muidu otse puusse, kui võimalus avaneb.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
kyrvas
HV vaatleja
liitunud: 25.05.2005
|
17.03.2025 17:54:22
|
|
|
Selle 10% saab täis äkki kui kaubikud, kuudid ja muud taolised tööautod oleksid naastudega.
|
|
tagasi üles |
|
 |
priit
Kreisi kasutaja
liitunud: 14.11.2001
|
17.03.2025 18:03:03
|
|
|
Näib, et soomlased eksperimenteerivad ka naastrehvide osakaalu vähendamisega linnaruumis õhu kvaliteedi parandamiseks: https://www.hel.fi/en/urban-environment-and-traffic/studded-tyres-ban-on-lonnrotinkatu
ETV Hommiku TV's oli Eesti uuringust juttu ning seal jutu käigus mainiti, et naastude poolt tekitatava tolmu vähendamiseks oleks üks variant ehitada teid kõvemast materjalist (nagu Soomes) - aga see teeks tee-ehituse/parandamise tunduvalt kallimaks.
|
|
Kommentaarid: 202 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
167 |
|
tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
17.03.2025 18:03:39
|
|
|
Torman liiklusesse lamellidega. Tõusud kurvilised 7-8% tõusunurgaga ja kuni 4 km pikkused...Temperatuur 0 kuni + 2 C. Kinnisõkutud lumele/jääle sajab vihma...
Helistati, et ära tule
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
rocky-b
Kreisi kasutaja

liitunud: 06.06.2010
|
18.03.2025 10:00:23
|
|
|
Ma ise ka seni naastuusku olnud, kuni proovisin sel talvel lamellid ära - mingid hankook juustud. Ja reaalselt need 3-4 korda kus reaalselt ka libe on olnud, sai väga ilusti hakkama ja muul ajal hea mõnus vaikne sõit, ei pea mööda asfalti klõbistama nagu mingi tikk kontsadega bimbo.
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
krist2an
HV veteran

liitunud: 24.08.2008
|
18.03.2025 13:23:11
|
|
|
See on ju tavaline, et mingid sepad ostavad kõige odavamad suvalised Nankangi lamellid, või siis 10 aastat vanad, 4mm mustriga Pirellid ja siis kurdavad, et krt ikka nii halb rehv ja ikka nael on õige asi. Lamellil ja lamellil on ka vahe sees ning normaalse lamelliga saab väga hästi hakkama, nii Tallinnas kui ka Võrus.
_________________ Custom 3d-prinditud mATX / ITX / APU case - http://bit.ly/4kIJQZs |
|
Kommentaarid: 40 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
 |
ykshuntka
HV kasutaja

liitunud: 15.01.2007
|
18.03.2025 13:34:42
|
|
|
Kui oma lamelli saastaga Võrumaa küngaste vahele kinni jääd, siis helista ikka naastrehvide omanikule
Labidas teepervest kruusa saamiseks võib ka abiks tulla.
|
|
Kommentaarid: 53 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
47 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
18.03.2025 13:53:42
|
|
|
Jälle need mehed kes saavad hakkama. Nii osavad, et kõik võiks oma elu nende järgi kohandada. Ei tasuks mõeldagi, et inimestel on erinevad olud ja vajadused.
Ma mõlema variandiga piisavalt palju sõitnud, nii premiumid ka hiinakad. Kraavi pole kordagi sõitnud aga naastuga saab ilmselgelt julgemalt lasta nendel jäistel ja kõveratel teedel mis mul siin on.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
RassK
HV Guru

liitunud: 17.01.2007
|
18.03.2025 14:05:07
|
|
|
Janis,
Kallil naastul ja kallil lamellil on ikka tuntav vahe sees. Väga suur vahe on kui jää on vesiselt märg, tavaliselt linnatänavatel seda ei esine, pigem hooldamata poe parkla. Vahest libised ja libised väga aeglase käigu juures, tundub, et ei saagi pidama parklas.
Kallis suverehv peab ka väga hästi lume peal (kui veel suuremaid külmasid pole). Seega võib väita, et vähemalt Tallinnas saaks ka peaaegu aasta läbi suvekatega hakkama ... ometi seda ei tee.
Ja no kui päris plekktünniga ei sõida, siis pole naastuklõbin häiriv ka suuremate rehvidega (265x50 R20).
|
|
Kommentaarid: 116 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
18.03.2025 14:06:16
|
|
|
See piiratud libisemisega ei päästa nii palju kui sa ette kujutad. Kui taga raskust pole, siis pole ka midagi päästa sellega. Lume peal niikuinii pidamine olemas, jää peal aitab naast. Te kes linnas sõidate oma enamus sõidud, ei oskagi naastu mugavust ja vajadust ette kujutada igapäevasel kasutamisel.
Tagamootoriga ja EV kaalujaotusega on 5+ talvel lahtise diffriga sõita
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
|