Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 480, 481, 482 ... 537, 538, 539  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 22.04.2003




sõnum 31.01.2025 15:15:13 vasta tsitaadiga

kui mõni oma hellcati 40l tangib ja paarutama läheb vs ma oma perevagunisse 40l tangin, siis aeg on sama aga sõiduulatuse mõttes on vahe päris suur icon_biggrin.gif
_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Draqula
HV Guru

liitunud: 29.10.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 31.01.2025 16:18:24 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Protsent on konkreetne number. Sõidulatus sõltub kulust ja see on muutuv.


Jah on konkreetne number, mida on üsna lihtne mõõta, aga mida see konkreetne number näitama peaks?

Ütleme, et ma saan oma ämbri 3 minutiga 10-80% ja saad 5 minutiga 10-80%.
Suht kehv paistaks su tulemus, kui meil oleks teadmata, et minu ämber oli 1 liitrine ja sinu oma 6 liitrine.

Kui me ei tea kui suured on ämbrid või mis selle sisuga pärast pihta hakatakse siis pole sellel konkreetsel numbril mingit praktilist väärtust.

Võtame praktilise näite: Kia EV6.
Vana versioon tegi 18min 10-80%, uus teeb ka 18min 10-80%.
Polegi edasiminekut?
Tegelikult on sest aku on uuemal suurem.
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 34
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 31.01.2025 16:21:24 vasta tsitaadiga

Aku suurust ju tead, sealt saab edasi arvutada.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Draqula
HV Guru

liitunud: 29.10.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 31.01.2025 16:44:01 vasta tsitaadiga

Kui lõpuni aus olla siis ainus konkreetne ja fikseeritud number on aku maht (kuigi isegi see aastatega väheneb).

Laadimiskiirus on muutuv suurus - kui kiiresti aku suudab vastu võtta, sõltub aku laetusest ja temperatuurist ning laadija võimekusest ning sageli ka koormusest (kui ressurss jagatud mitme laadija vahel).
Elektrikulu on muutuv suurus - sõltub samuti teekattest, rehvidest, temperatuurist ja kiirusest.

Siiski. Kui ma ostan auto arvestusega, et pikki maanteeotsi on palju siis ma tahaks näha välja toodud võrreldavat numbrit, ilma et ma peaks tohutult arvutama hakkama.

Endiselt ma väidan, et "kilomeetrit sõiduulatust tunnis" võiks olla see võimalikult neutraalne ja võrreldav number, mille alusel saaks võrrelda erinevaid elektrikaid - mida suurem number, seda lühema aja pean ma keskmiselt laadija otsas veetma sama vahemaa läbimiseks.
See number arvestaks:
- auto keskmist kulu, vastavalt standardiseeritud metoodikale
- keskmist laadimiskiirust, vastavalt standardiseeritud metoodikale
- aku mahtu

Kunagi kui 10-80% laadimisajad kõigil elektrikatel hakkavad jääma mõne minuti raamesse, poleks see näitaja muidugi enam oluline.
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 34
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 31.01.2025 17:55:49 vasta tsitaadiga

Mis seal siis kulus 70% täideti 18 minutiga ja 100% oli 600km range.
Seega 0,7x600 / 18 = ca 23 kilomeetrit minutis sai sõiduulatust juurde laadida.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 22.04.2003




sõnum 01.02.2025 01:30:45 vasta tsitaadiga

-Koppel- kirjutas:
Mis seal siis kulus 70% täideti 18 minutiga ja 100% oli 600km range.
Seega 0,7x600 / 18 = ca 23 kilomeetrit minutis sai sõiduulatust juurde laadida.

0-80% täideti 18 minutiga
10-80% täideti 10 minutiga
oli tühjaks sõidetud, 0-10% laeb aeglaselt ja lõpus samamoodi.

_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 30.09.2001



Online
sõnum 02.02.2025 19:40:50 vasta tsitaadiga

https://majandus.postimees.ee/8184294/uus-plaan-euroopa-maksumaksjad-peavad-aitama-inimestel-elektriautosid-osta
tsitaat:
Saksamaa kantsler Olaf Scholz (SPD) tegi jaanuari lõpus ettepaneku, et nüüd oleks vaja luua Euroopa Liidu ülene elektriautode ostutoetus. Scholz ütles Chemnitzer Freie Pressele, et elektriautode ostu ei saa seadusega ette kirjutada, kuid oleks vaja liiduüleseid subsiidiume, et inimesed neid ostaks.
Subsiidium tähendab ostutoetust, ostutoetus aga tehniliselt seda, et maksumaksjad peavad teiste inimeste elektriauto ostu kinni maksma. Euroopa Komisjon pidi hakkama Scholzi plaani arutama.

thumbs_down.gif

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 472 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 13 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Prillpapa
Kreisi kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 02.02.2025 19:59:06 vasta tsitaadiga

Analüüsi järgi elektriautode usaldusväärsus&töökindlus on fossiilipõletajatega samasse suurusjärku..
https://www.topgear.com/car-news/business/after-analysing-300m-mot-records-researchers-reckon-electric-cars-are-reliable

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kjaups
MeesKesTuliMetsast
kjaups

liitunud: 02.02.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 02.02.2025 20:08:55 vasta tsitaadiga

Ja siis ütleb EL, et võid osta ainult hall metallik masin ja laadida võid nädalas max 200kwh, sest muidu elektrit njetu.
Lisaks üleüldine EU maks fossilmasinatele, et saaks elektrikate soetustoetuse ära katta thumbs_up.gif

_________________
YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 200€ alla
Kommentaarid: 170 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 139
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 04.02.2025 13:24:17 vasta tsitaadiga

Vahi aga vahi, kes ainukese elektirikana jaanuarikuu tabelisse end sättinud on, s*tt mis s*tt ega mijon kärbest saa eksida. Eriline üllatus on muidugi 25 Miraid! Lähevad välja ? Võimalik.

link
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kjaups
MeesKesTuliMetsast
kjaups

liitunud: 02.02.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 11.02.2025 08:03:17 vasta tsitaadiga

Püha väike täpiline lehmake tegi avastuse, et äri eesmärk on kasum icon_lol.gif
https://www.err.ee/1609601492/konkurentsiamet-leidis-laadimistaristu-arendajate-tegevuses-kusitavusi

_________________
YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 200€ alla
Kommentaarid: 170 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 139
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 30.09.2001



Online
sõnum 13.02.2025 20:27:03 vasta tsitaadiga

https://www.err.ee/1609604312/eestis-on-elektriautode-laadimistaristu-areng-euroopa-viimaste-seas

tsitaat:
Laadimisjaamade ja elektriautode arvult on Eesti Euroopas viimaste hulgas.

Terminali juhatuse liige Alan Vaht ütles, et väiksematesse Eesti linnadesse pole jaamad jõudud nende rajamise ülikalli hinna tõttu. Kahe ja poole aastaga on nende rajamiseks vajaliku voolutugevuse ampritasu tõusnud kaks ja pool korda.
"Ampritasu 400 kilovatisel laadimisjaamal on 207 000 eurot. Paneme sinna 100 000 juurde, mis on laadmisjaam ise, see on juba 307 000 eurot. Paneme sinna otsa veel ehituse 30 000.
Selline 340 000 kuni 350 000 eurot on ühe laadmisjaama rajamise kulu. See on väga kallis," selgitas Vaht.


Küll maksumaksjatelt see raha välja pressitakse beer_yum.gif

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 472 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 13 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 13.02.2025 20:31:32 vasta tsitaadiga

Tarbijad maksavad ju. Tavatanklas ei saa sellise summa eest veel kaevetöidki lõpetatud
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 19.02.2025 00:10:43 vasta tsitaadiga

Bensu/disla marginaali suuremaks ja küll ära tasub icon_lol.gif
_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rauli
Kreisi kasutaja

liitunud: 02.03.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 19.02.2025 23:16:25 vasta tsitaadiga

https://www.dailymail.co.uk/yourmoney/article-14413769/ev-brand-nikola-files-chapter-11-bankruptcy.html

tsitaat:
A company once hailed as a Tesla challenger filed for bankruptcy on Wednesday and plans to wind down operations.

Nikola — infamously caught rolling a truck down a hill in a promotional video — is the latest EV startup to collapse. Sluggish demand, huge costs and investors running for the hills are to blame.

Fisker, Proterra and Lordstown Motors — other EV startups that went public during the pandemic, promising to revolutionize the sector — have also filed for bankruptcy in recent years.


_________________
Everybody dies, but not everyone gets to live!
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 2 :: 68
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 04.04.2002




sõnum 22.02.2025 19:04:14 vasta tsitaadiga

BYD Tang rapidgate-ib isegi -1C kraadi juures. Auts..

Link

_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012



Online
sõnum 23.02.2025 15:08:03 vasta tsitaadiga

Neljapäeva hommikul teatati politseile Strømmenis kindral Laakes Vei vargustest. Romerikes Bladi reporter , kes juhtumist esimesena teatas, täheldas piirkonnas vähemalt 13 läbilõigatud laadimiskaablit.
Politsei kahtlustab, et vargad himustavad kaablites olevat vaske.
See on tõenäoliselt kasvav trend.
https://dinside.dagbladet.no/motor/raser-jaevlig-kjedelig/82719321
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 24.02.2025 23:31:48 vasta tsitaadiga

Hiinlased on vahva auto ehitanud mida külmas laadida ei saa icon_lol.gif
Spoiler Spoiler Spoiler

_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 30.09.2001



Online
sõnum 25.02.2025 10:37:26 vasta tsitaadiga






tsitaat:
Nissan Ariya NISMO: müügile tuleb uus heitevaba põnevuse etalon

Tuginedes Nissani rikkalikule NISMO-pärandile, säilitades samas oma Jaapanist inspireeritud disaini, ühendab Ariya NISMO kõik tavalise 87 kWh Ariya e-4ORCE tugevused suure hulga uuendustega, et pakkuda veelgi põnevamat sõidukogemust.

Närvikõdi pakkuv kiirendus ja kurvide läbimise võime

Ariya NISMO aluseks on 87 kWh Ariya e-4ORCE jõudlus koos NISMO viimistletud jõuajamiga: võimsus suureneb 435 hobujõuni (320 kW), mis on peaaegu 130 hj enam kui tavamudelil. Pöördemoment on muljetavaldav: 600 Nm. Sellest piisab, et Ariya NISMO saavutaks 0-100 km/h viie sekundiga ja 80-120 km/h vaid 2,4 sekundiga.

Ariya NISMO pole kiire ainult sirgel teel liikudes. Tänu auto e-4ORCE nelikveosüsteemi täiustustele ja muudele uuendustele on rõhk asetatud väledusele ja dünaamilisele reageerimisele.

Ariya NISMO spetsiaalselt häälestatud e-4ORCE süsteem suudab maksimeerida mehaanilist haarduvust, reguleerides igale rattale saadetavat võimsust 10 000 korda sekundis. Uus nelikveosüsteem on seadistatud 60:40 tagatelje kasuks annab tavalise Ariya e-4ORCE-ga võrreldes sportlikuma sõidutunde.

Samuti on vedrustust põhjalikult täiustatud stabilisaatorite, vedrude ja amortisaatorite seadistuste abil, et saavutada parem tasakaal ja kerekontroll ning suurem väledus suurematel kiirustel. Lisaks on ümberhäälestatud rool kiiruse kasvades tundlikum ja tunnetus on vahetum.

Koos i-Boosteri lisamisega, mis parandab pidurdustõhusust tänu uuendatud regeneratiivse pidurduse seadistustele ja uutele rehvidele, saavad juhid kogeda põnevust ja väledust, mis on tüüpiline NISMO sõidukile, säilitades samal ajal turvatunde teel. Auto mitmekülgsuse suurendamiseks on kasutusele võetud uus NISMO sõidurežiim, mis parandab reageerimist juhi antud sisenditele, tehes auto veelgi põnevamaks ja nauditavamaks.

Sportlik stiil koos täiustatud aerodünaamilise jõudlusega

Ariya NISMO disaini on tundlikult värskendatud, et väljendada auto sportlikku DNA-d. Tulemuseks on välimus, mis lisab Ariya voolavale, skulptuursele disainile eesmärgistatust ja intensiivsust. Stiilitäiustused tagavad, et sõiduk paistaks silma nii teel kui ka parklas. Uued spoilerid ja õhukardinad aitavad vähendada õhutakistust ja juhivad sujuvalt õhuvoolu mööda kere. Uus esisplitter, pikendatud alumised kaitserauad, topelt-difuuser ja niinimetatud pardisaba-tagaspoiler aitavad vähendada auto tõstetegurit muljetavaldavalt 40%, saavutades CL 0,11 võrreldes tavalise Ariya CL 0,18-ga.

Ainulaadsed 20-tollised NISMO ENKEI veljed koos spetsiaalsete Michelin Pilot Sport EV rehvidega tagavad parema haardumise ja turvalisuse teel, vähendades samal ajal vedrustamata massi ja parandades pidurite jahutust. ENKEI patenteeritud MAT-protsessi toel toodetud Ariya NISMO valualumiiniumist velgede tugevuse ja kaalu suhe on võrreldav valuvelgedega, võimaldades disaineritel kasutada jahutamise hõlbustamiseks peenemaid kodaraid.

Mõeldud luksuseks, loodud mugavust silmas pidades

Täiesti uuel Ariya NISMOl on hoolikalt ümber kujundatud interjöör, alates istmetest kuni siseviimistluseni, andes kõigile esmaklassilise kogemuse. Seemisnahka meenutava materjaliga istmed, millel on tikitud NISMO logod, on loodud spetsiaalselt sportlikuks sõiduks, andes paremat ja keha hoidvamat tuge järskudes kurvides. Midagi pole tehtud mugavuse arvelt.

NISMO olemus on tunda kogu interjööris, alates uuest diginäidikute kujundusest kuni margi ikooniliste punaste tikanditeni roolil ja NISMO-punaste rõhutusteni kõikjal, luues sportliku ja kvaliteetse õhkkonna. Elegantsele atmosfäärile annab viimase lihvi uus mustaks toonitud puidu tekstuur, mis loob nutika ja kaasaegse välimuse kogu autos.

Interjööri täiustused peegeldavad Ariya NISMO sportlikku iseloomu, kuid praktilisus ja mugavus seetõttu ei kannata.

Ariya NISMO on saadaval Gun Grey, Pearl Black kerevärviga, aga ka kahes toonis kerevärviga – White Pearl ja Stealth Grey. Ariya NISMO ettetellimishind on 56 990 eurot, esimesed autod jõuavad Eestisse kevadel.

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 472 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 13 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 25.02.2025 13:00:54 vasta tsitaadiga

Leidsin lõpuks aega, et oma lemmikuga RZ450e, teha üks pikem, kolmepäevane koosviibimine ja ka "tartu test" läbi viia. Kõigepealt, see auto on väga hea, kohe väga, Luxury varustuses on absoluutselt kõik olemas, mida sa saada ihkad, kaasaarvatud nutiklaasist lagi (mille olemasolust mul tegelikult täiesti ükskõik on). Kusagil pole odavat plastikut, kõikjal vaatab vastu alcantara nahk. Auto on lärmakas, aga see pole see, mida teie mõtlete, see on tingitud hoopis nendest lugematutest abilistest, mis sinu tähelepanu soovivad, kiiruspiirangud, jalakäijad, takistused, ristsuunaline liiklus jne. Õnneks saab neid mingil määral ka vaigistada ja mõnda aega sõitnuna ei pane enam tählegi. Turvavarustuse tase on selline, et sa liigud nagu mingi turvamulli sees, praktiliselt võimatu on millegi või kellegi vastu põrgata ilma, et auto seda otsustavalt ära hoida ei sooviks. Rehvi ja tuulemüra on maanteekiirusel kosta, aga kaugeltki mitte sellisel moel nagu 2x rohkem maksval iX'l kus juba mingi ca 70km/h tuli kusagilt eest nurgast räme sahin-vilin. Mark & Levinsoni helisüsteem on asi, mis sellesse vaikusesse väga hästi sobib ja töötab oma ülesannete kõrgusel. Auto on kiire, linnas kui neid hoiatusi poleks, siis luba läheb hoiule kahe sekundiga, niiet arugi ei saa. Maanteel sama lugu. Juhitavus on ka väga hea ja täpne, ning stabiilsus suurepärane, on tunda, et auto on raske ja see raskus on madalal, aga vedrustus on ikka üllatavalt pehme. Auto läheb ka väga kiiresti soojaks ja seda saab äpist panna eelsoojenema nagu tänapäeval kombeks, olgu siis laadimiskaabli otsas või mitte. Ühe pisikese erandiga, mis puudutab laadimise ajal kliima kasutamist. See töötab küll (kiir) laadijas, kuid ei tööta näiteks risilaadijaga, ilmselt sellest 2.3kw'st jääb ilmselgelt väheks.
Tahtisin teha testi vähe külmema ilmaga, kui 0 kraadi ümber, aga ajad ei mänginud kokku, no mis seall ikka. -1'ga näitas hommikul, et 297km saab sõita 100% pealt. Mis seal ikka, tartu poole teele, energiakulu liikus kiirelt 23kwh peale ja jäi sinna püsima, kaks päeva hiljem oli keskmiseks kuluks saanud 22,4kwh selllega ma masina tagasi viisin ka. Tikupoisis oli simman, seal polnud mõtet laadima hakatagi kuna maja oli puupüsti täis ja toidu ootamine oleks ilmselt kauem võtnud, kui auto laadimine. Leppisime hilise lõunaga ja panime tartusse edasi. Kohale jõudsime, oli 90km alles. Otsustasime Lõunakeskusesse sööma minna ja hakkasin laadijat otsima. Circle K oli kinni, parkimisplatsilt leidsin enefit volti. Mis seal ikka, auto murule ja kaabel külge, piiks-plõks, hakkan laadima, okei, ei hakka ka plõks. Kolm korda üritasin, loobusin ja nihverdasin ennast teise posti juurde (47kw). Seal rippus mingi M3 kõrval, okei, panin siis laadima, näitas, et 21kw laeb, krt kuidagi vähe natuke, samas M3 laadis ka kõrval mingi 22kw'ga, no mine tea, äkki siis peabki nii olema. Sööma ära, 40 min pärast tagasi, selle ajaga oli mingi 60km juurde tulnud, no selge, tallinnasse tagasi me sellega küll ei saa. Kuna asjatoimetusi oli veel, siis hakkasime uues sihtpunktis ringi vaatama, ehk tuli see klassikaline EV jant, et kas sul on sobivat laadijat või ei ole. Olid mõned variandid, üks asus parkimismajas, ehk lisaks laadimisele pidi ka parkimistasu maksma vist, sinna ei hakanud minemagi, kuna sihtkohas oli parkimine tasuta. Siis leidsin lähedalt alexela, panin isegi juhtme külge, ja see teatas siis, et 45 min saad laadida ja edasi on 10s minut, käi kanni, ma olen 4h sihtkohas ära ja "paaki" sa mul 45 minutiga nagunii täis ei pane. Samas oli üks circle k 300kw laadija, aga sinna ma esialgu autot küll jätta ei tihanud. Ühesõnaga, asjasime oma toimetused ära ja ruleerisime siis sirklisse. Laadimine algas, krt jälle mingi 24kw. Sellse kiirusega oli meil õhtusöögiks aega laialt. Poolteist tundi laadis 100 peale. Tegelt oleks 80% ka piisanud, aga las ta olla, aja jooksul õpid optimeerima nagunii igatemoodi. Tegelt oleks laadimata tikupoissi ka jõudnud, aga see oleks olnud jälle seesama, "öösel kell 2 tikupoisis". Tagasi tallinnas panin auto kodus reisillaadija külge, see tõmbas ööga kenasti 100km sisse ja tõele au andes, kui sõitmised jäävad 50k km raadiuse sisse, siis võidki pmst reisilaadijaga toimetada. Kuhugile kaugele minek unusta muidugi ära, ehk päris laadijast kodus ikkagi ei pääse, kui just ei soovi EV "kütusekulu" hübriidiga samasse või isegi kõrgemasse hinnaklassi ajada. Näiteks see sirklis laadimine läks märgatavalt kallimaks, kui oleks kulunud bensu peale. Järgmine päev otsustasime teha ühe haapsalu otsa. Elektrit oleks jagunud sinna jõudmiseks, aga kuna seal paistis esmapigul vaid üks volt (mis võib olla p'ses või kinni), siis otsustasin ikkagi tallinnas laadijas asja täis panna. Jälle kena tunnike passimist ja minek. Haapsalus tegelt poleks pidanud laadima, aga mõtlesin seda siiski teha ja üllatluslikult nägin siis esimest korda laadimiskiirust 45kw. Millest see sõltub jumal teab. Autol on väidetavalt ikkagi 150kw dc võimekus aga selleks on vaja tingimusi, temp peab olema 20-25 kraadi juures, seda testida paraku talvel niisama ei saa. Menüüdest pole võimalik ka mingeid aku soojenduse asju sisse lülitada, vaid jahutust saab juhtida. Ega seal laadimise osas midagi erilist polegi, saad seada laadimisvoolud nii ac, kui dc puhul eraldi ja aku laetuse protsendi, kõik, ülejäänu eest hoolitseb auto ise. Autot tagasi viies ja tiba aeglase laadimise üle kurtes sain teada, et autol siiski on preheat olemas, aga see käivitub vaid siis, kui aku alla 10% sõidad ja ta sind lähimasse laadijasse juhatama hakkab. Ehk siis tootja poolt teadlikult tehtud, et oleks võimalik tagada 10a garantiid akule ja mitte lasta seda suvaliste kiirlaadimistega p'sse keerata. Kui päevas teed 2 kiirlaadimist, siis saad muuhulgas aegmaha ka, ehk järgmise 24h jooksul sa kiirlaadida ei saa.
Ehk siis kokkuvõtteks väga äge masin ja täiesti kasutatav. Ahjaa, tasub mainida, et selle masina puhul saab isegi luxury variandi puhul kasutada kiki ja 5a hooldused on kuni 100kkm läbisõiduni täiesti tasuta. See teeb letihinnast 5a jooksul -10k. Amort on mingi 30+k nagu ikka lukspillidel (ja elektriautodel), aga toetuse, hoolduse ja elektrilaadimise (koduse!) sümbioosina võib see kahaneda 18k peale, mis on juba teema. Muidugi, kui keegi tuleb mõne aasta jooksul välja tahkisakuga, siis saab valus olema, aga noh õnneks on neid lolle peale sinu veel ja seda on kergem taluda.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 25.02.2025 19:08:12 vasta tsitaadiga

Volt võiks jah selgemalt oma "aeglastele" kiirlaadijatele märkida, mis neil tipp võimsus on ja seda ka, et see võimsus on jagatud lontide vahel (kui on). Näiteks see seal Lõunakeskuse parklas oli 47kW kogu kapi peale ehk kui 2 autot laadimas, siis tulebki sinna 23kW kanti (vähem kui auto osa omale röövib, näiteks aku soojendamiseks külma ilmaga). See Haapsalu oma on vana ELMO kapi asendus ehk seal liitumine üle 50kW ei olnud nagunii seega ka seal ei oleks saanud enamat kätte kahjuks. Info, mida kogemustega saadud ja mis tegelikult on Volt äppis olemas aga reaalsuses võiks olla palju selgemalt ka laadijate peal kirjas.
(Lõunaka juures eelistan just selle pärast Elepordi laadijaid, kuna neid rohkem ja kiirused paremad, miinusena vaja maja nurgataha jalutada).

Toyota on ääretult kitsi oma akude kiirlaadimisega jah, seda kurdetud juba selle BZ4X väljatulekust alates. Praktikas demonstreerib Tesla, et saab ka agressiivsema laadimislahendusega akut elus hoitud üsna kenasti. Toyota ja Tesla erinevus on kasutajamugavusest tuntav.

Muidu see aku kiirlaadija jaoks eelsoojendamine peaks töötama ka üle 10% aga auto navis tuleb määrata laadijasse sõit, et auto teaks vastavaks ajaks vastavale temperatuurile aku sättida.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 25.02.2025 19:23:29 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Leidsin lõpuks aega, et oma lemmikuga RZ450e, teha üks pikem, kolmepäevane koosviibimine ja ka "tartu test" läbi viia. Kõigepealt, see auto on väga hea, kohe väga, Luxury varustuses on absoluutselt kõik olemas, mida sa saada ihkad, kaasaarvatud nutiklaasist lagi (mille olemasolust mul tegelikult täiesti ükskõik on). Kusagil pole odavat plastikut, kõikjal vaatab vastu alcantara nahk. Auto on lärmakas, aga see pole see, mida teie mõtlete, see on tingitud hoopis nendest lugematutest abilistest, mis sinu tähelepanu soovivad, kiiruspiirangud, jalakäijad, takistused, ristsuunaline liiklus jne. Õnneks saab neid mingil määral ka vaigistada ja mõnda aega sõitnuna ei pane enam tählegi. Turvavarustuse tase on selline, et sa liigud nagu mingi turvamulli sees, praktiliselt võimatu on millegi või kellegi vastu põrgata ilma, et auto seda otsustavalt ära hoida ei sooviks. Rehvi ja tuulemüra on maanteekiirusel kosta, aga kaugeltki mitte sellisel moel nagu 2x rohkem maksval iX'l kus juba mingi ca 70km/h tuli kusagilt eest nurgast räme sahin-vilin. Mark & Levinsoni helisüsteem on asi, mis sellesse vaikusesse väga hästi sobib ja töötab oma ülesannete kõrgusel. Auto on kiire, linnas kui neid hoiatusi poleks, siis luba läheb hoiule kahe sekundiga, niiet arugi ei saa. Maanteel sama lugu. Juhitavus on ka väga hea ja täpne, ning stabiilsus suurepärane, on tunda, et auto on raske ja see raskus on madalal, aga vedrustus on ikka üllatavalt pehme. Auto läheb ka väga kiiresti soojaks ja seda saab äpist panna eelsoojenema nagu tänapäeval kombeks, olgu siis laadimiskaabli otsas või mitte. Ühe pisikese erandiga, mis puudutab laadimise ajal kliima kasutamist. See töötab küll (kiir) laadijas, kuid ei tööta näiteks risilaadijaga, ilmselt sellest 2.3kw'st jääb ilmselgelt väheks.
Tahtisin teha testi vähe külmema ilmaga, kui 0 kraadi ümber, aga ajad ei mänginud kokku, no mis seall ikka. -1'ga näitas hommikul, et 297km saab sõita 100% pealt. Mis seal ikka, tartu poole teele, energiakulu liikus kiirelt 23kwh peale ja jäi sinna püsima, kaks päeva hiljem oli keskmiseks kuluks saanud 22,4kwh selllega ma masina tagasi viisin ka. Tikupoisis oli simman, seal polnud mõtet laadima hakatagi kuna maja oli puupüsti täis ja toidu ootamine oleks ilmselt kauem võtnud, kui auto laadimine. Leppisime hilise lõunaga ja panime tartusse edasi. Kohale jõudsime, oli 90km alles. Otsustasime Lõunakeskusesse sööma minna ja hakkasin laadijat otsima. Circle K oli kinni, parkimisplatsilt leidsin enefit volti. Mis seal ikka, auto murule ja kaabel külge, piiks-plõks, hakkan laadima, okei, ei hakka ka plõks. Kolm korda üritasin, loobusin ja nihverdasin ennast teise posti juurde (47kw). Seal rippus mingi M3 kõrval, okei, panin siis laadima, näitas, et 21kw laeb, krt kuidagi vähe natuke, samas M3 laadis ka kõrval mingi 22kw'ga, no mine tea, äkki siis peabki nii olema. Sööma ära, 40 min pärast tagasi, selle ajaga oli mingi 60km juurde tulnud, no selge, tallinnasse tagasi me sellega küll ei saa. Kuna asjatoimetusi oli veel, siis hakkasime uues sihtpunktis ringi vaatama, ehk tuli see klassikaline EV jant, et kas sul on sobivat laadijat või ei ole. Olid mõned variandid, üks asus parkimismajas, ehk lisaks laadimisele pidi ka parkimistasu maksma vist, sinna ei hakanud minemagi, kuna sihtkohas oli parkimine tasuta. Siis leidsin lähedalt alexela, panin isegi juhtme külge, ja see teatas siis, et 45 min saad laadida ja edasi on 10s minut, käi kanni, ma olen 4h sihtkohas ära ja "paaki" sa mul 45 minutiga nagunii täis ei pane. Samas oli üks circle k 300kw laadija, aga sinna ma esialgu autot küll jätta ei tihanud. Ühesõnaga, asjasime oma toimetused ära ja ruleerisime siis sirklisse. Laadimine algas, krt jälle mingi 24kw. Sellse kiirusega oli meil õhtusöögiks aega laialt. Poolteist tundi laadis 100 peale. Tegelt oleks 80% ka piisanud, aga las ta olla, aja jooksul õpid optimeerima nagunii igatemoodi. Tegelt oleks laadimata tikupoissi ka jõudnud, aga see oleks olnud jälle seesama, "öösel kell 2 tikupoisis". Tagasi tallinnas panin auto kodus reisillaadija külge, see tõmbas ööga kenasti 100km sisse ja tõele au andes, kui sõitmised jäävad 50k km raadiuse sisse, siis võidki pmst reisilaadijaga toimetada. Kuhugile kaugele minek unusta muidugi ära, ehk päris laadijast kodus ikkagi ei pääse, kui just ei soovi EV "kütusekulu" hübriidiga samasse või isegi kõrgemasse hinnaklassi ajada. Näiteks see sirklis laadimine läks märgatavalt kallimaks, kui oleks kulunud bensu peale. Järgmine päev otsustasime teha ühe haapsalu otsa. Elektrit oleks jagunud sinna jõudmiseks, aga kuna seal paistis esmapigul vaid üks volt (mis võib olla p'ses või kinni), siis otsustasin ikkagi tallinnas laadijas asja täis panna. Jälle kena tunnike passimist ja minek. Haapsalus tegelt poleks pidanud laadima, aga mõtlesin seda siiski teha ja üllatluslikult nägin siis esimest korda laadimiskiirust 45kw. Millest see sõltub jumal teab. Autol on väidetavalt ikkagi 150kw dc võimekus aga selleks on vaja tingimusi, temp peab olema 20-25 kraadi juures, seda testida paraku talvel niisama ei saa. Menüüdest pole võimalik ka mingeid aku soojenduse asju sisse lülitada, vaid jahutust saab juhtida. Ega seal laadimise osas midagi erilist polegi, saad seada laadimisvoolud nii ac, kui dc puhul eraldi ja aku laetuse protsendi, kõik, ülejäänu eest hoolitseb auto ise. Autot tagasi viies ja tiba aeglase laadimise üle kurtes sain teada, et autol siiski on preheat olemas, aga see käivitub vaid siis, kui aku alla 10% sõidad ja ta sind lähimasse laadijasse juhatama hakkab. Ehk siis tootja poolt teadlikult tehtud, et oleks võimalik tagada 10a garantiid akule ja mitte lasta seda suvaliste kiirlaadimistega p'sse keerata. Kui päevas teed 2 kiirlaadimist, siis saad muuhulgas aegmaha ka, ehk järgmise 24h jooksul sa kiirlaadida ei saa.
Ehk siis kokkuvõtteks väga äge masin ja täiesti kasutatav. Ahjaa, tasub mainida, et selle masina puhul saab isegi luxury variandi puhul kasutada kiki ja 5a hooldused on kuni 100kkm läbisõiduni täiesti tasuta. See teeb letihinnast 5a jooksul -10k. Amort on mingi 30+k nagu ikka lukspillidel (ja elektriautodel), aga toetuse, hoolduse ja elektrilaadimise (koduse!) sümbioosina võib see kahaneda 18k peale, mis on juba teema. Muidugi, kui keegi tuleb mõne aasta jooksul välja tahkisakuga, siis saab valus olema, aga noh õnneks on neid lolle peale sinu veel ja seda on kergem taluda.

Spoiler Spoiler Spoiler
Kommentaarid: 746 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 561
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
iir
HV Guru
iir

liitunud: 20.06.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 26.02.2025 18:32:33 vasta tsitaadiga

tsitaat:
5a hooldused on kuni 100kkm läbisõiduni täiesti tasuta. See teeb letihinnast 5a jooksul -10k.

Mis seal siis tehakse 5a jooksul? Vahetatakse piduriõli kaks korda? Mõni filter äkki? Palju hooldusesääst siis sellest kümpast on? 5 aastat hooldust ju pole ometi 10K

_________________
sometimes i hug myself for no reason.
you dont need a reason to call me. me not answer anyway
Kommentaarid: 90 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 82
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kjaups
MeesKesTuliMetsast
kjaups

liitunud: 02.02.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 26.02.2025 20:50:25 vasta tsitaadiga

20kkm - 250€
40kkm - 250€
60kkm - 800€
80kkm - 250€
100kkm - 250€
Ca 1800€
Ma mingi viiega korrutades plussis letihinnast või mul sitt matemaatika....

_________________
YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 200€ alla
Kommentaarid: 170 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 139
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
iir
HV Guru
iir

liitunud: 20.06.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 26.02.2025 21:56:47 vasta tsitaadiga

Mis seal 60000 peal siis tehakse, et niikallis. Küünlaid ju pole. Jahutusvedelik kestis vanasti 5a...
_________________
sometimes i hug myself for no reason.
you dont need a reason to call me. me not answer anyway
Kommentaarid: 90 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 82
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 480, 481, 482 ... 537, 538, 539  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.