|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
| autor |
|
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
07.01.2025 17:29:40
|
|
|
Markos, REX-d ikka suudavad sõita kütuse peal ka siis, kui aku täitsa tühi ehk tuleb sealt piisavalt voolu, et kogu sõitmiseks vajalik ära katta.
Ja see elektri genekana mootori kasutamis lahendus ei ole välja surnud, Nissani e-Power on täpselt see lahendus ja täitsa turul olemas. Volt ei "surnud" selle pärast, et tehnika oleks halb olnud või ebaeffektiivne. Seal peab teisi põhjuseid otsima.
|
|
| Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
| tagasi üles |
|
 |
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
07.01.2025 17:43:35
|
|
|
| Voldist ei tea, aga Ampera oli pisike ja kitsas plastist sisuga kökats, oleks ime kui selline auto oleks rohkem müünud, sõitku kasvõi puhta veega.
|
|
| Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
07.01.2025 17:50:40
|
|
|
| etk kirjutas: |
Markos, REX-d ikka suudavad sõita kütuse peal ka siis, kui aku täitsa tühi ehk tuleb sealt piisavalt voolu, et kogu sõitmiseks vajalik ära katta.
Ja see elektri genekana mootori kasutamis lahendus ei ole välja surnud, Nissani e-Power on täpselt see lahendus ja täitsa turul olemas. Volt ei "surnud" selle pärast, et tehnika oleks halb olnud või ebaeffektiivne. Seal peab teisi põhjuseid otsima. |
Ma ei oleks selles nii väga kindel ja välja surid nad ikka seetõttu, et see kooslus on ebaefektiivne, energiakasutuse, massi, keerukuse, kui ka maksumuse poolest. Üldiselt, kui sa ise insener ei ole ja koolis füüsikat õppida ei viitsinud, siis ei tasu päris insenere idiootideks ka pidada. Neid on autotootjatel tuhandete kaupa palgal ja oleks väga raske uskuda, et neist mitte keegi ei ole selle peale tulnud, et võiks rohkem jadahübriide toota paralleelsete asemel, kui see nii hea on.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
07.01.2025 18:28:04
|
|
|
pppd, tasub eristada Ampera ja e-Ampera, mis on väga erinevad masinad.
Markos, insenerid tegid head tööd ja Volt-i platvorm oli vägagi asjalik, siiani kiidetakse. Tootmise lõpetamise põhjuseid (ja miks nii vähesed teised tootjad seda teed läinud on) tasub üldiselt ikka raamatupidamisosakonnast ja juhtkonnalt küsida.
|
|
| Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Winterwind
One

liitunud: 18.05.2002
|
07.01.2025 18:31:21
|
|
|
| Tootmist sellepärast ära ei lõpetatud, et need olid Opel-i masinad ja GM müüs Opel-i maha?
|
|
| Kommentaarid: 1009 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
1 :: |
728 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
07.01.2025 18:32:26
|
|
|
etk, lihtsalt juhtkonnas või raamatupidamises juhtus õnnetuseks mõni insener olema…
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 229 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
| tagasi üles |
|
 |
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
07.01.2025 18:55:53
|
|
|
| etk kirjutas: |
| pppd, tasub eristada Ampera ja e-Ampera, mis on väga erinevad masinad. |
Jah, ja ma mõtlesingi just Amperat. Ampera-e/Chevy Bolt on puhas elektrikas.
|
|
| Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
07.01.2025 22:56:49
|
|
|
| tsitaat: |
| insenerid tegid head tööd ja Volt-i platvorm oli vägagi asjalik, siiani kiidetakse. |
Asjalik ? Kui sa käitad elektrimootorit (otse või aku kaudu) energiaga, mille sa saad allikast, mis töötab max 40% efektiivsusega, siis peale elektrimootori efektiivsuse (75-80%) mahalahutamist on meil koguefektiivsus <40%. Samas annavad tänapäevased täishübriidid 40% välja palju odavamalt ja lihtsamalt, ilma ülearuse keerukuseta. Tänased PHEV'd on tegelikult Volti/Ampera (Volt/Ampera olid ka PHEV'd) arendused, aga rataste elektriga ainuveost on looutud, sest see ei anna mitte midagi.
| tsitaat: |
| The gains in efficiency allowed the second generation to improve its combined fuel economy in gasoline-only (charge-sustaining) mode to 42 mpg‑US (5.6 L/100 km; 50 mpg‑imp), up from 37 mpg‑US (6.4 L/100 km; 44 mpg‑imp) for the previous model. |
M.O.T.T
P.S Lihtsalt mõtlemisainet, auruturbiini efektiivsus on ka 40% kandis, tuulikul 20-40%, päikesepaneelil 20%, konvertimiskaod, liinikaod ja siis seal otsas istub EV mees, kes kujutab ette, et sõidab maailma kõige efektiivsema sõiduriistaga.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007

|
07.01.2025 23:26:07
|
|
|
Mine siis ikka juba valemiga alguseni välja , lõpuks tuleb kõik energia päikeselt, omakorda lisa siis veel päikeseenergiast fossiilkütuse tekkimise kasutegur, mingi 0,000x protsenti ilmselt?
|
|
| Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
| tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
07.01.2025 23:48:45
|
|
|
| new1 kirjutas: |
Mine siis ikka juba valemiga alguseni välja , lõpuks tuleb kõik energia päikeselt, omakorda lisa siis veel päikeseenergiast fossiilkütuse tekkimise kasutegur, mingi 0,000x protsenti ilmselt? |
Kuss, ära riku illusiooni ära. Kütus tuleb tankurist ja selle peale ei tohi mõelda, kuidas see sinna tankurisse saab
|
|
| Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
08.01.2025 00:15:17
|
|
|
| etk kirjutas: |
| new1 kirjutas: |
Mine siis ikka juba valemiga alguseni välja , lõpuks tuleb kõik energia päikeselt, omakorda lisa siis veel päikeseenergiast fossiilkütuse tekkimise kasutegur, mingi 0,000x protsenti ilmselt? |
Kuss, ära riku illusiooni ära. Kütus tuleb tankurist ja selle peale ei tohi mõelda, kuidas see sinna tankurisse saab  |
Arvestades energiahulka, mida ühe korraga suhteliselt olematu energikuluga transporditakse, on tegemist kaduvväikese osaga.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Kreisi kasutaja
liitunud: 04.06.2022
|
08.01.2025 07:53:22
|
|
|
| Markos kirjutas: |
| P.S Lihtsalt mõtlemisainet, auruturbiini efektiivsus on ka 40% kandis, tuulikul 20-40%, päikesepaneelil 20%, konvertimiskaod, liinikaod ja siis seal otsas istub EV mees, kes kujutab ette, et sõidab maailma kõige efektiivsema sõiduriistaga. |
Siiski on teema ju võrreldamatu, kus fossiili põletades saad transpordis vist 20-30% liikumisenergiaks, ülejäänu põletad saastena atmosfääri ja heidad minema kasutu jääksoojusena.
Mõtle kui ostad toa kütmiseks tanklast 10 kotti puid ja 7 kotti neist põletad ära samahästi kui õues ja ainult 3 kotti läheks toa kütmiseks
Tuuliku ja päikesepaneeli ebaefektiivsus ei tooda ekspluatatsioonis aktiivselt lisasaastet planeeti koormama.
_________________ --- |
|
| Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
08.01.2025 08:15:20
|
|
|
| Puudega ju pm ongi nii, pool lased korstnast välja
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
08.01.2025 08:18:53
|
|
|
| Prillpapa kirjutas: |
| Tuuliku ja päikesepaneeli ebaefektiivsus ei tooda ekspluatatsioonis aktiivselt lisasaastet planeeti koormama. |
Kuidas ei tooda kui paneeli vastu peab backup olema?
See varasemaga võrreldes arvestav lisakulu.
Lisaks suured rohepersed ei mõista, et täna tähendab see gaasijaamu ehk tibla LNG suurenevat mahtu lähitulevikus.
Ehk aku Xi käest ja energia jätkuvalt tibla käest kõlab nagu vägev plaan
|
|
| Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Kreisi kasutaja
liitunud: 04.06.2022
|
|
| Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
| tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
08.01.2025 10:09:52
|
|
|
Energiat saab salvestada ka muudel viisidel, kui hiinlaste akud (ja on ka mõistlikum) ning gaasi, biogaasi, suudame toota enda tarbeks piisavalt, õigemini suudaksime, kui ära kasutaks rohkem oma potentsiaalist.
Ning heitmete võtmes tasub endale aru anda, et need juhitavad võimsused ei tööta koguaeg ega ka mitte poolt tarbitavast elektrist ei tuleks neist vaid väike osa neil üksikutel hetkedel, kui taastuvate suurem mõõn on. Selleks ajaks, millest jutt käib (2035+) on neid hetki pigem vähe, sest meretuuõ on stabiilsem läbi aasta.
|
|
| Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 30.09.2001

|
|
| Kommentaarid: 472 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
13 :: |
7 :: |
359 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
08.01.2025 10:30:09
|
|
|
Üksikud hetked on see sakslaste rohehullude ehk gazpromi poolt lobistatud luulu. Jah neil on võimalik mäe otsa pumphüdro teha, mis oleks sõltumatum ja energiatermoseid ehitada, aga see läheb neil väga visalt.
Ei suudeta lihtlabast kaablit vedada läbi Saksamaa
See ju kiviaja tehnoloogia, aga näe ikka ei suudeta...
Enne tuumaenergia piisavat tootmist peaks elektriauto ostmisega tulema kohustus seda hoida pidevalt võrgus ehk kui on tiputarve silutakse see sinu akust ja pärast vaata kuidas koju saad
|
|
| Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
08.01.2025 10:31:55
|
|
|
| Kuidas seda sõidu ajal võrgu küljes hoida?
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 30.09.2001

|
|
| Kommentaarid: 472 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
13 :: |
7 :: |
359 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
08.01.2025 10:39:32
|
|
|
| Janis kirjutas: |
| Kuidas seda sõidu ajal võrgu küljes hoida? |
Et ütled, et pidevalt sõidus ja objektil laadijat pole.
Eks ilmselt reaalsem, et tulevad hinnakordajad ja börsielekter.
Mõte pigem see, et kui suurema mahu vastu tuleb gaasijaam mida me ei pidanud ju kunagi ehitama, siis ei imestaks üldse kui hakatakse piirama energiakasutust ja esimene asi on elektriauto.
|
|
| Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Kreisi kasutaja
liitunud: 04.06.2022
|
08.01.2025 10:48:15
|
|
|
| Magic kirjutas: |
| .., siis ei imestaks üldse kui hakatakse piirama energiakasutust ja esimene asi on elektriauto. |
Pigem arvaks, et juba täna valdav osa EV omanikest laevad sõidukeid odavamatel tundidel, nt öösiti. Elektrikasutuse piiramised puudutavad eeldatavasti just tiputunde, kus elektrit kõigile ei jaguks. EV puhul nagu ka muude akuseadmete puhul on loodetavasti paindlikust enam ja ei pea trügima laadima just siis kui elektrit puudu on, selle hind kõrge ja piiratakse..
_________________ --- |
|
| Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
| tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
08.01.2025 10:50:19
|
|
|
Tuulevaikuse (või pigem mitte vaikuse) osas soovitan võtta lahti meie meteoroloogia instituudi andmed viimaste paarikümne aasta kohta ja saad sealt näha, kui mitu tundi leiad tuulevaikust, mis tervet riiki kataks (rääkimata sellest, et samal ajal peaks siis ka öö olema või detsember, et päikesepargid midagi ei toodaks).
Aga jah ,V2G oleks vägagi mõistlik elektrituru stabiliseerimiseks.
Meil autopark ~700k sõidukit. Kui 100k neist oleks oleks võrgus ja võimaldades 11kW võimsust, siis saaks sealt kena 1.1GW võimsust. Ideaalis V2G üle paari % korraga ei kasutaks aku mahtu, et tagada akudele pikem eluiga ning tagada autole sõiduulatus aga kehvemal juhul saaks mingi 10-20% sealt võtta ja umbes tund aega seda võimsust pakkuda. Meil tiputarbimise rekord on seal 1.6GW kandis seega suudaks juba väike osa elektrifitseeritud autopargist pakkuda vägagi arvestatavat tuge võrgule. Ning on üsna kindel, et tervest autopargist enam kui seitsmendik seisab igal hetkel.
Pikas perspektiivis seega jah peaks V2G olema kohustuslik autol ning tugevalt soovitatud/motiveeritud inimesi hoidma autot ühendatuna, kui need on pargitud.
|
|
| Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
08.01.2025 10:58:22
|
|
|
öötunnil gaasiga laadima
muidu tipu osas loogiline ja nii peaks paraku tavalaadijaga saad ainult mingi linnaringi jagu energiat ehk lähed ampriostuga elektrilevi kuldkliendiks
Lisaks konkureerid ju elamu soojussalvestitega, mis tahaks ka seda öist akumuleerida.
| Prillpapa kirjutas: |
| Magic kirjutas: |
| .., siis ei imestaks üldse kui hakatakse piirama energiakasutust ja esimene asi on elektriauto. |
Pigem arvaks, et juba täna valdav osa EV omanikest laevad sõidukeid odavamatel tundidel, nt öösiti. Elektrikasutuse piiramised puudutavad eeldatavasti just tiputunde, kus elektrit kõigile ei jaguks. EV puhul nagu ka muude akuseadmete puhul on loodetavasti paindlikust enam ja ei pea trügima laadima just siis kui elektrit puudu on, selle hind kõrge ja piiratakse..  |
viimati muutis Magic 08.01.2025 10:59:19, muudetud 1 kord |
|
| Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
| tagasi üles |
|
 |
BrutaH
HV vaatleja
liitunud: 10.05.2005
|
08.01.2025 10:58:46
|
|
|
| etk kirjutas: |
Tuulevaikuse (või pigem mitte vaikuse) osas soovitan võtta lahti meie meteoroloogia instituudi andmed viimaste paarikümne aasta kohta ja saad sealt näha, kui mitu tundi leiad tuulevaikust, mis tervet riiki kataks (rääkimata sellest, et samal ajal peaks siis ka öö olema või detsember, et päikesepargid midagi ei toodaks).
Aga jah ,V2G oleks vägagi mõistlik elektrituru stabiliseerimiseks.
Meil autopark ~700k sõidukit. Kui 100k neist oleks oleks võrgus ja võimaldades 11kW võimsust, siis saaks sealt kena 1.1GW võimsust. Ideaalis V2G üle paari % korraga ei kasutaks aku mahtu, et tagada akudele pikem eluiga ning tagada autole sõiduulatus aga kehvemal juhul saaks mingi 10-20% sealt võtta ja umbes tund aega seda võimsust pakkuda. Meil tiputarbimise rekord on seal 1.6GW kandis seega suudaks juba väike osa elektrifitseeritud autopargist pakkuda vägagi arvestatavat tuge võrgule. Ning on üsna kindel, et tervest autopargist enam kui seitsmendik seisab igal hetkel.
Pikas perspektiivis seega jah peaks V2G olema kohustuslik autol ning tugevalt soovitatud/motiveeritud inimesi hoidma autot ühendatuna, kui need on pargitud. |
Palun üks projekt kuidas Õismäe, Lasnamäe ja Mustamäe kortermajade juures kõik autod võrgus olla saaks.
|
|
| Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
| tagasi üles |
|
 |
|