Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 474, 475, 476 ... 537, 538, 539  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 07.01.2025 17:29:40 vasta tsitaadiga

Markos, REX-d ikka suudavad sõita kütuse peal ka siis, kui aku täitsa tühi ehk tuleb sealt piisavalt voolu, et kogu sõitmiseks vajalik ära katta.
Ja see elektri genekana mootori kasutamis lahendus ei ole välja surnud, Nissani e-Power on täpselt see lahendus ja täitsa turul olemas. Volt ei "surnud" selle pärast, et tehnika oleks halb olnud või ebaeffektiivne. Seal peab teisi põhjuseid otsima.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 07.01.2025 17:43:35 vasta tsitaadiga

Voldist ei tea, aga Ampera oli pisike ja kitsas plastist sisuga kökats, oleks ime kui selline auto oleks rohkem müünud, sõitku kasvõi puhta veega.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 07.01.2025 17:50:40 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Markos, REX-d ikka suudavad sõita kütuse peal ka siis, kui aku täitsa tühi ehk tuleb sealt piisavalt voolu, et kogu sõitmiseks vajalik ära katta.
Ja see elektri genekana mootori kasutamis lahendus ei ole välja surnud, Nissani e-Power on täpselt see lahendus ja täitsa turul olemas. Volt ei "surnud" selle pärast, et tehnika oleks halb olnud või ebaeffektiivne. Seal peab teisi põhjuseid otsima.


Ma ei oleks selles nii väga kindel ja välja surid nad ikka seetõttu, et see kooslus on ebaefektiivne, energiakasutuse, massi, keerukuse, kui ka maksumuse poolest. Üldiselt, kui sa ise insener ei ole ja koolis füüsikat õppida ei viitsinud, siis ei tasu päris insenere idiootideks ka pidada. Neid on autotootjatel tuhandete kaupa palgal ja oleks väga raske uskuda, et neist mitte keegi ei ole selle peale tulnud, et võiks rohkem jadahübriide toota paralleelsete asemel, kui see nii hea on.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 07.01.2025 18:28:04 vasta tsitaadiga

pppd, tasub eristada Ampera ja e-Ampera, mis on väga erinevad masinad.
Markos, insenerid tegid head tööd ja Volt-i platvorm oli vägagi asjalik, siiani kiidetakse. Tootmise lõpetamise põhjuseid (ja miks nii vähesed teised tootjad seda teed läinud on) tasub üldiselt ikka raamatupidamisosakonnast ja juhtkonnalt küsida.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Winterwind
One
Winterwind

liitunud: 18.05.2002




sõnum 07.01.2025 18:31:21 vasta tsitaadiga

Tootmist sellepärast ära ei lõpetatud, et need olid Opel-i masinad ja GM müüs Opel-i maha?
Kommentaarid: 1009 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 1 :: 728
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 07.01.2025 18:32:26 vasta tsitaadiga

etk, lihtsalt juhtkonnas või raamatupidamises juhtus õnnetuseks mõni insener olema… thumbs_up.gif icon_lol.gif
_________________
...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Kommentaarid: 229 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 194
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 07.01.2025 18:55:53 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
pppd, tasub eristada Ampera ja e-Ampera, mis on väga erinevad masinad.

Jah, ja ma mõtlesingi just Amperat. Ampera-e/Chevy Bolt on puhas elektrikas.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 07.01.2025 22:56:49 vasta tsitaadiga

tsitaat:
insenerid tegid head tööd ja Volt-i platvorm oli vägagi asjalik, siiani kiidetakse.


Asjalik ? Kui sa käitad elektrimootorit (otse või aku kaudu) energiaga, mille sa saad allikast, mis töötab max 40% efektiivsusega, siis peale elektrimootori efektiivsuse (75-80%) mahalahutamist on meil koguefektiivsus <40%. Samas annavad tänapäevased täishübriidid 40% välja palju odavamalt ja lihtsamalt, ilma ülearuse keerukuseta. Tänased PHEV'd on tegelikult Volti/Ampera (Volt/Ampera olid ka PHEV'd) arendused, aga rataste elektriga ainuveost on looutud, sest see ei anna mitte midagi.

tsitaat:
The gains in efficiency allowed the second generation to improve its combined fuel economy in gasoline-only (charge-sustaining) mode to 42 mpg‑US (5.6 L/100 km; 50 mpg‑imp), up from 37 mpg‑US (6.4 L/100 km; 44 mpg‑imp) for the previous model.

M.O.T.T

P.S Lihtsalt mõtlemisainet, auruturbiini efektiivsus on ka 40% kandis, tuulikul 20-40%, päikesepaneelil 20%, konvertimiskaod, liinikaod ja siis seal otsas istub EV mees, kes kujutab ette, et sõidab maailma kõige efektiivsema sõiduriistaga.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 07.01.2025 23:26:07 vasta tsitaadiga

Mine siis ikka juba valemiga alguseni välja icon_biggrin.gif, lõpuks tuleb kõik energia päikeselt, omakorda lisa siis veel päikeseenergiast fossiilkütuse tekkimise kasutegur, mingi 0,000x protsenti ilmselt?
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 07.01.2025 23:48:45 vasta tsitaadiga

new1 kirjutas:
Mine siis ikka juba valemiga alguseni välja icon_biggrin.gif, lõpuks tuleb kõik energia päikeselt, omakorda lisa siis veel päikeseenergiast fossiilkütuse tekkimise kasutegur, mingi 0,000x protsenti ilmselt?

Kuss, ära riku illusiooni ära. Kütus tuleb tankurist ja selle peale ei tohi mõelda, kuidas see sinna tankurisse saab icon_wink.gif
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 08.01.2025 00:15:17 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
new1 kirjutas:
Mine siis ikka juba valemiga alguseni välja icon_biggrin.gif, lõpuks tuleb kõik energia päikeselt, omakorda lisa siis veel päikeseenergiast fossiilkütuse tekkimise kasutegur, mingi 0,000x protsenti ilmselt?

Kuss, ära riku illusiooni ära. Kütus tuleb tankurist ja selle peale ei tohi mõelda, kuidas see sinna tankurisse saab icon_wink.gif


Arvestades energiahulka, mida ühe korraga suhteliselt olematu energikuluga transporditakse, on tegemist kaduvväikese osaga.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
Kreisi kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 08.01.2025 07:53:22 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
P.S Lihtsalt mõtlemisainet, auruturbiini efektiivsus on ka 40% kandis, tuulikul 20-40%, päikesepaneelil 20%, konvertimiskaod, liinikaod ja siis seal otsas istub EV mees, kes kujutab ette, et sõidab maailma kõige efektiivsema sõiduriistaga.
Siiski on teema ju võrreldamatu, kus fossiili põletades saad transpordis vist 20-30% liikumisenergiaks, ülejäänu põletad saastena atmosfääri ja heidad minema kasutu jääksoojusena.
Mõtle kui ostad toa kütmiseks tanklast 10 kotti puid ja 7 kotti neist põletad ära samahästi kui õues ja ainult 3 kotti läheks toa kütmiseks icon_smile.gif

Tuuliku ja päikesepaneeli ebaefektiivsus ei tooda ekspluatatsioonis aktiivselt lisasaastet planeeti koormama.

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 08.01.2025 08:15:20 vasta tsitaadiga

Puudega ju pm ongi nii, pool lased korstnast välja
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 08.01.2025 08:18:53 vasta tsitaadiga

Prillpapa kirjutas:
Tuuliku ja päikesepaneeli ebaefektiivsus ei tooda ekspluatatsioonis aktiivselt lisasaastet planeeti koormama.

Kuidas ei tooda kui paneeli vastu peab backup olema?
See varasemaga võrreldes arvestav lisakulu.

Lisaks suured rohepersed ei mõista, et täna tähendab see gaasijaamu ehk tibla LNG suurenevat mahtu lähitulevikus.

Ehk aku Xi käest ja energia jätkuvalt tibla käest kõlab nagu vägev plaan thumbs_up.gif
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
Kreisi kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 08.01.2025 10:08:37 vasta tsitaadiga

USA-s omamoodi käsitlus - mis on "Ameerikas tehtud auto" ehk kui täna tahta sõidukiks "päris ameeriklast", on selleks ainult Tesla icon_biggrin.gif
https://eu.freep.com/story/money/cars/2025/01/07/most-american-cars-based-on-parts-labor-location/77489771007/

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 08.01.2025 10:09:52 vasta tsitaadiga

Energiat saab salvestada ka muudel viisidel, kui hiinlaste akud (ja on ka mõistlikum) ning gaasi, biogaasi, suudame toota enda tarbeks piisavalt, õigemini suudaksime, kui ära kasutaks rohkem oma potentsiaalist.
Ning heitmete võtmes tasub endale aru anda, et need juhitavad võimsused ei tööta koguaeg ega ka mitte poolt tarbitavast elektrist ei tuleks neist vaid väike osa neil üksikutel hetkedel, kui taastuvate suurem mõõn on. Selleks ajaks, millest jutt käib (2035+) on neid hetki pigem vähe, sest meretuuõ on stabiilsem läbi aasta.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 30.09.2001



Online
sõnum 08.01.2025 10:24:06 vasta tsitaadiga

tsitaat:

Energiat saab salvestada ka muudel viisidel

täpsusta, mida silmas pead?

Kui sa mõtled vesiniku tootmist, siis see ülikallis tootmise ja hoiustamise viis pole lahenduseks.

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 472 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 13 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 08.01.2025 10:30:09 vasta tsitaadiga

Üksikud hetked on see sakslaste rohehullude ehk gazpromi poolt lobistatud luulu. Jah neil on võimalik mäe otsa pumphüdro teha, mis oleks sõltumatum ja energiatermoseid ehitada, aga see läheb neil väga visalt.
Ei suudeta lihtlabast kaablit vedada läbi Saksamaa icon_lol.gif
See ju kiviaja tehnoloogia, aga näe ikka ei suudeta...

Enne tuumaenergia piisavat tootmist peaks elektriauto ostmisega tulema kohustus seda hoida pidevalt võrgus ehk kui on tiputarve silutakse see sinu akust ja pärast vaata kuidas koju saad icon_razz.gif
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 08.01.2025 10:31:55 vasta tsitaadiga

Kuidas seda sõidu ajal võrgu küljes hoida?
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 30.09.2001



Online
sõnum 08.01.2025 10:38:27 vasta tsitaadiga

Sunnismaine oled, saad kodust EV autoga väljuda vaid vastava loa olemasolul icon_biggrin.gif
_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 472 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 13 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 08.01.2025 10:39:32 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Kuidas seda sõidu ajal võrgu küljes hoida?

Et ütled, et pidevalt sõidus ja objektil laadijat pole.
Eks ilmselt reaalsem, et tulevad hinnakordajad ja börsielekter.
Mõte pigem see, et kui suurema mahu vastu tuleb gaasijaam mida me ei pidanud ju kunagi ehitama, siis ei imestaks üldse kui hakatakse piirama energiakasutust ja esimene asi on elektriauto.
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
Kreisi kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 08.01.2025 10:48:15 vasta tsitaadiga

Magic kirjutas:
.., siis ei imestaks üldse kui hakatakse piirama energiakasutust ja esimene asi on elektriauto.
Pigem arvaks, et juba täna valdav osa EV omanikest laevad sõidukeid odavamatel tundidel, nt öösiti. Elektrikasutuse piiramised puudutavad eeldatavasti just tiputunde, kus elektrit kõigile ei jaguks. EV puhul nagu ka muude akuseadmete puhul on loodetavasti paindlikust enam ja ei pea trügima laadima just siis kui elektrit puudu on, selle hind kõrge ja piiratakse.. icon_rolleyes.gif
_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 08.01.2025 10:50:19 vasta tsitaadiga

Tuulevaikuse (või pigem mitte vaikuse) osas soovitan võtta lahti meie meteoroloogia instituudi andmed viimaste paarikümne aasta kohta ja saad sealt näha, kui mitu tundi leiad tuulevaikust, mis tervet riiki kataks (rääkimata sellest, et samal ajal peaks siis ka öö olema või detsember, et päikesepargid midagi ei toodaks).

Aga jah ,V2G oleks vägagi mõistlik elektrituru stabiliseerimiseks.

Meil autopark ~700k sõidukit. Kui 100k neist oleks oleks võrgus ja võimaldades 11kW võimsust, siis saaks sealt kena 1.1GW võimsust. Ideaalis V2G üle paari % korraga ei kasutaks aku mahtu, et tagada akudele pikem eluiga ning tagada autole sõiduulatus aga kehvemal juhul saaks mingi 10-20% sealt võtta ja umbes tund aega seda võimsust pakkuda. Meil tiputarbimise rekord on seal 1.6GW kandis seega suudaks juba väike osa elektrifitseeritud autopargist pakkuda vägagi arvestatavat tuge võrgule. Ning on üsna kindel, et tervest autopargist enam kui seitsmendik seisab igal hetkel.
Pikas perspektiivis seega jah peaks V2G olema kohustuslik autol ning tugevalt soovitatud/motiveeritud inimesi hoidma autot ühendatuna, kui need on pargitud.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 08.01.2025 10:58:22 vasta tsitaadiga

öötunnil gaasiga laadima icon_lol.gif thumbs_up.gif
muidu tipu osas loogiline ja nii peaks paraku tavalaadijaga saad ainult mingi linnaringi jagu energiat ehk lähed ampriostuga elektrilevi kuldkliendiks icon_lol.gif
Lisaks konkureerid ju elamu soojussalvestitega, mis tahaks ka seda öist akumuleerida.


Prillpapa kirjutas:
Magic kirjutas:
.., siis ei imestaks üldse kui hakatakse piirama energiakasutust ja esimene asi on elektriauto.
Pigem arvaks, et juba täna valdav osa EV omanikest laevad sõidukeid odavamatel tundidel, nt öösiti. Elektrikasutuse piiramised puudutavad eeldatavasti just tiputunde, kus elektrit kõigile ei jaguks. EV puhul nagu ka muude akuseadmete puhul on loodetavasti paindlikust enam ja ei pea trügima laadima just siis kui elektrit puudu on, selle hind kõrge ja piiratakse.. icon_rolleyes.gif


viimati muutis Magic 08.01.2025 10:59:19, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
BrutaH
HV vaatleja

liitunud: 10.05.2005




sõnum 08.01.2025 10:58:46 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Tuulevaikuse (või pigem mitte vaikuse) osas soovitan võtta lahti meie meteoroloogia instituudi andmed viimaste paarikümne aasta kohta ja saad sealt näha, kui mitu tundi leiad tuulevaikust, mis tervet riiki kataks (rääkimata sellest, et samal ajal peaks siis ka öö olema või detsember, et päikesepargid midagi ei toodaks).

Aga jah ,V2G oleks vägagi mõistlik elektrituru stabiliseerimiseks.

Meil autopark ~700k sõidukit. Kui 100k neist oleks oleks võrgus ja võimaldades 11kW võimsust, siis saaks sealt kena 1.1GW võimsust. Ideaalis V2G üle paari % korraga ei kasutaks aku mahtu, et tagada akudele pikem eluiga ning tagada autole sõiduulatus aga kehvemal juhul saaks mingi 10-20% sealt võtta ja umbes tund aega seda võimsust pakkuda. Meil tiputarbimise rekord on seal 1.6GW kandis seega suudaks juba väike osa elektrifitseeritud autopargist pakkuda vägagi arvestatavat tuge võrgule. Ning on üsna kindel, et tervest autopargist enam kui seitsmendik seisab igal hetkel.
Pikas perspektiivis seega jah peaks V2G olema kohustuslik autol ning tugevalt soovitatud/motiveeritud inimesi hoidma autot ühendatuna, kui need on pargitud.
Palun üks projekt kuidas Õismäe, Lasnamäe ja Mustamäe kortermajade juures kõik autod võrgus olla saaks.
Kommentaarid: 5 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 5
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 474, 475, 476 ... 537, 538, 539  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.