Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Dogbert
HV Guru
liitunud: 03.05.2004
|
21.09.2024 11:55:05
|
|
|
elukaz kirjutas: |
Laelambist saab voolu. |
Kaasaegsel autol välistab ka see parking mode'i kasutamise.
_________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus. |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
21.09.2024 21:15:06
|
|
|
Võib ka muid erroreid tekitada, kui selle ahela takistust või tarbimist muuta. CAN võib voolu peale andmisest keelduda.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
enigma
Kreisi kasutaja
liitunud: 13.05.2004
|
21.09.2024 23:04:36
|
|
|
rex kirjutas: |
Võib ka muid erroreid tekitada, kui selle ahela takistust või tarbimist muuta. CAN võib voolu peale andmisest keelduda. |
See on küll viimane asi mida tahaks-auto elektrisüsteemi pekki keeramine.
Kuidas nad neid autokaameraid margi esinduses peale panevad? Kus toite võtavad?
|
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
|
Dogbert
HV Guru
liitunud: 03.05.2004
|
22.09.2024 12:12:34
|
|
|
Tõenäoliselt viisakalt. St et toide võetakse kaitsmeplokist, kus on olemas püsiv 12V toide ja kuhu paigaldatakse ka lisakaitse kaamera toitemooduli jaoks, et omanik või teise firma elektrik seda otsida oskaks vajadusel. Lisajuhe (või juhtmed, nt Viofo puhul toide+juhe süüte/mootori töötamise tuvastamiseks) veetakse piilarist üles ja laepolstri serva tagant peeglini.
Viofo kahe juhtmega toitemooduli puhul võib mooduli ka paigaldada kaitsmeploki lähedusse, et kahe juhtme vedamine oleks võimalikult lühike ja kaamerani viiakse ainult üks juhe toitemoodulist.
Ega palju muid universaalseid variante ei ole. Erandid teatud automarkide teatud mudelitel võivad muidugi eksisteerida, millel peegli juures on piisava võimsusvaruga püsiv toide juba olemas.
_________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus. |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
|
somnambuul
HV veteran
liitunud: 22.03.2004
|
24.09.2024 18:31:20
|
|
|
Kui on isetumenev peegel, siis sealt voolu võtmiseks pakutakse ka adaptereid erinevatele mudelitele.
|
|
Kommentaarid: 60 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
54 |
|
tagasi üles |
|
|
Dogbert
HV Guru
liitunud: 03.05.2004
|
25.09.2024 15:30:08
|
|
|
Isetumeneva peegli toide tõenäoliselt lükatakse ka välja parkimise ajal, kui uksed lukku paned.
_________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus. |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
|
Prillpapa
HV kasutaja
liitunud: 04.06.2022
|
25.09.2024 16:20:58
|
|
|
Dogbert kirjutas: |
Isetumeneva peegli toide tõenäoliselt lükatakse ka välja parkimise ajal, kui uksed lukku paned. |
Mind ka huvitaks kuhu kaitsmete alla skodal tavaliselt see kaameravärk ühendatakse.
Viofo ühenduskomplekti juhendis on juhised küll, a'la testriga ajada kus kaitse all vool peale jääb selle parkimisfunktsiooni tarbeks, aga tänapäeva autodel keeruline seda ajada kui igasugu "coming home/leaving home" kellad-viled x aja toimivad ka siis kui oled auto lukku pannud, ehk testriga võib näidata voolu aga pärast auto lukustamist a'la 20 sekundi pärast ikka ahel pime. Sama ka osadel autodel x aeg nt raadio mängib ka seisval sõidukil ja mingi aja pärast võtab voolu ikka tagant ära, a'la inimene unustas ja säästame akut käivituseks.
Niipalju seal oli veel juttu, et ohutusseadmetega seotud kaitsmete alla mitte toppida.
Aga ise leiutamise asemel usuks, et autoelektrikud kes neid kümnete-sadade kaupa paigaldanud on, ei hakka iga autoga suurt uurimise-mõõtmise tööd tegema, vaid on nö teada kuhu vaadata ja tavaliselt sobib ühendada.
Ju ametisaladusi ei tulda foorumisse kergelt jagama
_________________ --- |
|
Kommentaarid: 18 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
18 |
|
tagasi üles |
|
|
somnambuul
HV veteran
liitunud: 22.03.2004
|
25.09.2024 16:45:18
|
|
|
OBD2 pistikust saab voolu võtta, kui 24/7 vaja on, pin16.
|
|
Kommentaarid: 60 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
54 |
|
tagasi üles |
|
|
Dogbert
HV Guru
liitunud: 03.05.2004
|
26.09.2024 08:13:02
|
|
|
Kaitsmeplokki minev jäme punane juhe on ka päris hea algus mõõtmiseks/kontroll-lambi külgetorkamiseks, et pärast uste lukustamist tunni aja pärast tagasi tulla ja vaadata läbi akna, kas lamp ikka endiselt põleb
Ma ise umbes nii tegin, ühendasin sinna haru lisakaitsmega, sealt edasi kaamera toitemoodulisse. Mugavam ja kiirem on kasutada väljavõtte tegemiseks "klotsi", aga mina ikka jootsin (sest polnud parajat klotsi käepärast).
Viofo tahtis lisaks süüte tuvastamiseks lisajuhet. Täpselt ei mäleta, mille alla selle ühendasin. Ilmselt kuhugi, kuhu süüte sisselülitamisel pinge tekkis.
Kaitsme panin ka loomulikult sinna vahele veel. Ainult et sealt käib läbi väga nõrk vool, ainult mingi transi baasivool vist, nii et juhe võib olla peenike ja kaitse vastavalt nõrgemale voolule.
Samuti müüakse kaitsmetele n.ö selga ühendatavaid pistikuid, siis pole vaja juhtmetele harusid lisama hakata. Näiteks peaks ohutulede toide olema püsiv, nende kaitsme pealt saaks toite kätte. Lihtsalt tuleb kaitse korraks välja võtta ja vaadata kumma klemmi peal pinge alles jääb ja sealt siis võttagi.
_________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
viimati muutis Dogbert 27.09.2024 22:27:41, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
|
mikk36
HV Guru
liitunud: 21.02.2004
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
26.09.2024 12:48:51
|
|
|
Tänapäevane* audio- (õigemini multimeedia)süsteem võib CAN-i pealt lülituda ja ACC-d 12V-na ei eksisteerigi.
Sigarisüütaja (või 12V pesa, kui suitsuvaba auto) kaitse võiks ka üsna universaalne karbist toite hankimise koht olla. Enamasti piisavalt jämeda kaabli ja 20-30A kaitsmega. Olenevalt autost võib toide sellele püsivalt peale jääda või mitte. Mingi põlvkonna volkaritel näiteks saab kaitset pikas pesas 3 klemmi vahel ümber tõstes valida, kumba varianti soovid. Sealt saaks hoobilt kätte nii püsi- kui katkestatava toite. Kõikidel autodel võiks nii olla...
*mäletan, kuidas juba 20 aastat tagasi nuteti, kuidas Audi Concert CD-d ilma CAN emulaatorita vanemasse Audisse ühendada ei saanud, ilma et see tüütult iga tunni tagant ise välja ei lülitunud...
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
mikk36
HV Guru
liitunud: 21.02.2004
|
27.09.2024 21:53:33
|
|
|
Ühtegi muud ACC käitumisega kaitset samuti pole võtta sellistel, kui kasvõi see sigarisüütaja tahab liiga kaua voolu all olla?
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
28.09.2024 00:15:43
|
|
|
Aknatõstukid on üks ahel, kus hoitakse pärast mootori seiskamist tavaliselt vool peal ca 5-10 min või kuni ukse avamiseni. Võiks sobida.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
mikk36
HV Guru
liitunud: 21.02.2004
|
28.09.2024 07:19:35
|
|
|
rex kirjutas: |
Aknatõstukid on üks ahel, kus hoitakse pärast mootori seiskamist tavaliselt vool peal ca 5-10 min või kuni ukse avamiseni. Võiks sobida. |
Puldist liigutatavad tänapäeval.
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
|
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
12.11.2024 16:27:16
|
|
|
rex kirjutas: |
Huvitav, kas selle A139 saaks tellida ka sellisena, et kaamera on vasakul pool või selliseks ümber lapata, kui lahti võtta (korpus tundub sümmeetriline ja teisel pool pime ees)? Ideaalis võiks ta ju juhi poole peegli kõrvale mustale alale kleepida. Paarkümmend cm võib juba korralikult "kompositsiooni" muuta. |
Keegi ei ole vahepeal oma A139 laiali lammutanud, saaks seal kaameramooduli teisele küljele tõsta?
x29 seeriast: mida arvata uuematest A229 ja A329 mudelitest? Kogemusi?
---------------
Geenius/Digi testisid autokaameraid (maksumüüri taga) - https://digi.geenius.ee/eksklusiiv/valime-valja-parima-auto-pardakaamera-suures-testis-8-seadet/
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
ressi
HV kasutaja
liitunud: 21.07.2009
|
29.11.2024 16:02:28
|
|
|
Millised autokaamerad on sellised, et saab toite saamiseks ainult USB-pistikut kasutada, mitte sigaretisüütajat?
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
7 |
|
tagasi üles |
|
|
Etz
HV Guru
liitunud: 27.01.2005
|
29.11.2024 16:07:59
|
|
|
Kõik, mis suudavad 5V ja 500mA hakkama saada.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
Kommentaarid: 226 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
tagasi üles |
|
|
ressi
HV kasutaja
liitunud: 21.07.2009
|
29.11.2024 16:35:42
|
|
|
Mul tekkis autokaameraga probleem.
Kaamera on Rawlink ja saab toite sigaretisüütajast.
Peale auto käivitamist lülitus kaamera sisse, aga sõitu alustades ei salvestanud üldse, vaid hangus.
Kas kaameral endal võib midagi viga olla või on kaamera sees olevas akus midagi viga?
Tegin muidugi mälukaardile formaatimise ka ära.
Pean lihtsalt järgmise sõidu ajal nüüd vaatama, kas ta salvestab.
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
7 |
|
tagasi üles |
|
|
maty
Kreisi kasutaja
liitunud: 11.07.2009
|
29.11.2024 17:05:06
|
|
|
Kui võtad kaameral toide tagant ära, käivitad auto ja paned toide tagasi, kas siis kaamera hakkab salvestama ega hangu?
Võib olla asi selles, et auto käivitamise ajal tekib pinge langus/vool kaob korraks. Mul oli see jama, et Viofo vahepeal ei salvestanud. salatoimik soovitas panna sätetest boot delay sisse, et kaamera läheb 10 sek hiljem tööle auto käivitamisest, seni probleeme pole olnud.
|
|
Kommentaarid: 75 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
64 |
|
tagasi üles |
|
|
ressi
HV kasutaja
liitunud: 21.07.2009
|
29.11.2024 18:04:08
|
|
|
maty kirjutas: |
Kui võtad kaameral toide tagant ära, käivitad auto ja paned toide tagasi, kas siis kaamera hakkab salvestama ega hangu?
Võib olla asi selles, et auto käivitamise ajal tekib pinge langus/vool kaob korraks. Mul oli see jama, et Viofo vahepeal ei salvestanud. salatoimik soovitas panna sätetest boot delay sisse, et kaamera läheb 10 sek hiljem tööle auto käivitamisest, seni probleeme pole olnud. |
Seda boot delayd võiks proovida küll.
Varem sellist jama ei olnud. Kaamera salvestas kogu sõidu aja.
Käivitades jäi kohe salvestama.
Kui toite panen peale käivitamist, siis ikka salvestab.
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
7 |
|
tagasi üles |
|
|
|