Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Dogbert
HV Guru
liitunud: 03.05.2004
|
21.09.2024 12:55:05
|
|
|
elukaz kirjutas: |
Laelambist saab voolu. |
Kaasaegsel autol välistab ka see parking mode'i kasutamise.
_________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus. |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
21.09.2024 22:15:06
|
|
|
Võib ka muid erroreid tekitada, kui selle ahela takistust või tarbimist muuta. CAN võib voolu peale andmisest keelduda.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
enigma
Kreisi kasutaja
liitunud: 13.05.2004
|
22.09.2024 00:04:36
|
|
|
rex kirjutas: |
Võib ka muid erroreid tekitada, kui selle ahela takistust või tarbimist muuta. CAN võib voolu peale andmisest keelduda. |
See on küll viimane asi mida tahaks-auto elektrisüsteemi pekki keeramine.
Kuidas nad neid autokaameraid margi esinduses peale panevad? Kus toite võtavad?
|
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
|
Dogbert
HV Guru
liitunud: 03.05.2004
|
22.09.2024 13:12:34
|
|
|
Tõenäoliselt viisakalt. St et toide võetakse kaitsmeplokist, kus on olemas püsiv 12V toide ja kuhu paigaldatakse ka lisakaitse kaamera toitemooduli jaoks, et omanik või teise firma elektrik seda otsida oskaks vajadusel. Lisajuhe (või juhtmed, nt Viofo puhul toide+juhe süüte/mootori töötamise tuvastamiseks) veetakse piilarist üles ja laepolstri serva tagant peeglini.
Viofo kahe juhtmega toitemooduli puhul võib mooduli ka paigaldada kaitsmeploki lähedusse, et kahe juhtme vedamine oleks võimalikult lühike ja kaamerani viiakse ainult üks juhe toitemoodulist.
Ega palju muid universaalseid variante ei ole. Erandid teatud automarkide teatud mudelitel võivad muidugi eksisteerida, millel peegli juures on piisava võimsusvaruga püsiv toide juba olemas.
_________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus. |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
|
somnambuul
HV veteran
liitunud: 22.03.2004
|
24.09.2024 19:31:20
|
|
|
Kui on isetumenev peegel, siis sealt voolu võtmiseks pakutakse ka adaptereid erinevatele mudelitele.
|
|
Kommentaarid: 60 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
54 |
|
tagasi üles |
|
|
Dogbert
HV Guru
liitunud: 03.05.2004
|
25.09.2024 16:30:08
|
|
|
Isetumeneva peegli toide tõenäoliselt lükatakse ka välja parkimise ajal, kui uksed lukku paned.
_________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus. |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
|
Prillpapa
HV kasutaja
liitunud: 04.06.2022
|
25.09.2024 17:20:58
|
|
|
Dogbert kirjutas: |
Isetumeneva peegli toide tõenäoliselt lükatakse ka välja parkimise ajal, kui uksed lukku paned. |
Mind ka huvitaks kuhu kaitsmete alla skodal tavaliselt see kaameravärk ühendatakse.
Viofo ühenduskomplekti juhendis on juhised küll, a'la testriga ajada kus kaitse all vool peale jääb selle parkimisfunktsiooni tarbeks, aga tänapäeva autodel keeruline seda ajada kui igasugu "coming home/leaving home" kellad-viled x aja toimivad ka siis kui oled auto lukku pannud, ehk testriga võib näidata voolu aga pärast auto lukustamist a'la 20 sekundi pärast ikka ahel pime. Sama ka osadel autodel x aeg nt raadio mängib ka seisval sõidukil ja mingi aja pärast võtab voolu ikka tagant ära, a'la inimene unustas ja säästame akut käivituseks.
Niipalju seal oli veel juttu, et ohutusseadmetega seotud kaitsmete alla mitte toppida.
Aga ise leiutamise asemel usuks, et autoelektrikud kes neid kümnete-sadade kaupa paigaldanud on, ei hakka iga autoga suurt uurimise-mõõtmise tööd tegema, vaid on nö teada kuhu vaadata ja tavaliselt sobib ühendada.
Ju ametisaladusi ei tulda foorumisse kergelt jagama
_________________ --- |
|
Kommentaarid: 17 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
17 |
|
tagasi üles |
|
|
somnambuul
HV veteran
liitunud: 22.03.2004
|
25.09.2024 17:45:18
|
|
|
OBD2 pistikust saab voolu võtta, kui 24/7 vaja on, pin16.
|
|
Kommentaarid: 60 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
54 |
|
tagasi üles |
|
|
Dogbert
HV Guru
liitunud: 03.05.2004
|
26.09.2024 09:13:02
|
|
|
Kaitsmeplokki minev jäme punane juhe on ka päris hea algus mõõtmiseks/kontroll-lambi külgetorkamiseks, et pärast uste lukustamist tunni aja pärast tagasi tulla ja vaadata läbi akna, kas lamp ikka endiselt põleb
Ma ise umbes nii tegin, ühendasin sinna haru lisakaitsmega, sealt edasi kaamera toitemoodulisse. Mugavam ja kiirem on kasutada väljavõtte tegemiseks "klotsi", aga mina ikka jootsin (sest polnud parajat klotsi käepärast).
Viofo tahtis lisaks süüte tuvastamiseks lisajuhet. Täpselt ei mäleta, mille alla selle ühendasin. Ilmselt kuhugi, kuhu süüte sisselülitamisel pinge tekkis.
Kaitsme panin ka loomulikult sinna vahele veel. Ainult et sealt käib läbi väga nõrk vool, ainult mingi transi baasivool vist, nii et juhe võib olla peenike ja kaitse vastavalt nõrgemale voolule.
Samuti müüakse kaitsmetele n.ö selga ühendatavaid pistikuid, siis pole vaja juhtmetele harusid lisama hakata. Näiteks peaks ohutulede toide olema püsiv, nende kaitsme pealt saaks toite kätte. Lihtsalt tuleb kaitse korraks välja võtta ja vaadata kumma klemmi peal pinge alles jääb ja sealt siis võttagi.
_________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
viimati muutis Dogbert 27.09.2024 23:27:41, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
|
mikk36
HV Guru
liitunud: 21.02.2004
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
26.09.2024 13:48:51
|
|
|
Tänapäevane* audio- (õigemini multimeedia)süsteem võib CAN-i pealt lülituda ja ACC-d 12V-na ei eksisteerigi.
Sigarisüütaja (või 12V pesa, kui suitsuvaba auto) kaitse võiks ka üsna universaalne karbist toite hankimise koht olla. Enamasti piisavalt jämeda kaabli ja 20-30A kaitsmega. Olenevalt autost võib toide sellele püsivalt peale jääda või mitte. Mingi põlvkonna volkaritel näiteks saab kaitset pikas pesas 3 klemmi vahel ümber tõstes valida, kumba varianti soovid. Sealt saaks hoobilt kätte nii püsi- kui katkestatava toite. Kõikidel autodel võiks nii olla...
*mäletan, kuidas juba 20 aastat tagasi nuteti, kuidas Audi Concert CD-d ilma CAN emulaatorita vanemasse Audisse ühendada ei saanud, ilma et see tüütult iga tunni tagant ise välja ei lülitunud...
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
mikk36
HV Guru
liitunud: 21.02.2004
|
27.09.2024 22:53:33
|
|
|
Ühtegi muud ACC käitumisega kaitset samuti pole võtta sellistel, kui kasvõi see sigarisüütaja tahab liiga kaua voolu all olla?
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
28.09.2024 01:15:43
|
|
|
Aknatõstukid on üks ahel, kus hoitakse pärast mootori seiskamist tavaliselt vool peal ca 5-10 min või kuni ukse avamiseni. Võiks sobida.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
mikk36
HV Guru
liitunud: 21.02.2004
|
28.09.2024 08:19:35
|
|
|
rex kirjutas: |
Aknatõstukid on üks ahel, kus hoitakse pärast mootori seiskamist tavaliselt vool peal ca 5-10 min või kuni ukse avamiseni. Võiks sobida. |
Puldist liigutatavad tänapäeval.
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
|
|