Tesla kvaliteet @ veokonks, ja sellega on 5 tonni lubatud vedada.
See oli üsna valus laks kah, meetri kõrguselt konksuga vastu betooni serva kukkuda.
Spoiler
Konksu peale kukkumise teema jätk. Samasuguse tulemuse saavutab ka maanteelohust läbi sõites. Valualumiinium on rabe ja haagis murdub auto küljest lahti.
Nii, kuidas elektriautode osakaal kasvab, väheneb tulu automaksust ning kasvatama tuleb hakata ka automaksu elektriautodele, sest süsinikuheide pole ainuke autodega kaasnev probleem, mida automaksuga lahendada.
Elektriautode tulek tähendab ka seda, et kütuseaktsiisi hakkab vähem laekuma, sest elektriautode kasutamise eest seda ei maksta. See tähendab, et elektriautode suhteliselt soodne kilomeetrihind tuleneb juba märkimisväärses osas väiksemas maksukoormas ja ühiskonnas tuleb muid makse tõsta, et kütuseaktsiisi laekumise langust kompenseerida.
Sellele pole siin vist keegi vastu vaielnud? Loomulikult tuleb elektriautodele makse tõsta kui kütuseaktsiisi laekumine väheneb ning puudujäävad summad (kui neid peaks olema) lisanduvad veel mujalt, elementaarne. Imestasingi, et elektriauto automaks nõnda madalaks tehti.
Tanel kirjutas:
sakinaga, oi kuidas vaieldi
Vääname aga ICE autodele juurde, EV on püha jne.
Vaata 5-7 aasta vanuseid sõnumeid, eriti aktiivne oli üks (koer)jumal.
Tanel, sa iga mõne aja tagant taod seda trummi, ent näiteid tuua ei taha?
See ei vasta tõele - pole keegi eitanud seda teemat. Vastupidi, on öeldud, et nii on ja see on loogiline ning OK.
1. juuli 2024 seisuga HARJUMAA REGISTRIS OLEVAD SÕIDUKID - 327 867, neist EV - 4886
IMHO on rohkem ikka probleemiks need tolgused kes ICE masinatega ühissõidukirajale ronivad. Eriti hästi on seda Narva mnt. otsas näha.
Järvani argumendid on rumalad, aga ma ei ole ka päris täpselt aru saanud, miks elektriautosid bussideks peetakse.
Järvan ajab valdavalt täielikku jama, jah, ent jääb arusaamatuks, mis su probleem sellega on, et EV-d ÜT-radasid kasutada võivad?
Ilmselgelt soodustatakse sellega linnakeskkonda vähemsaastavat transpordivahendi liiki.
londiste kirjutas:
miks on nii tugev elektriauto kritiseerimise tahe on ma ausalt aru ei saa. lihtsalt reaktsioonina sellele, et nende levikut riiklikult soodustatakse?
napoleon kirjutas:
Mul tekib ka vahel tahtmine natuke s_tasti öelda neile, kes pasundavad, et elektriauto sobib igaühele igas olukorras. Noh umbes nagu linuxip_ded kes igale argumendile toovad vastuseks, et sea selga saab ka sadula istutada.
Jah, EV sobib kui on võimalus kodus laadida ja range probleemiks pole. Ehk EV-l on oma nišš, aga see ei ole sobilik igaühele igas olukorras.
Kus muidu need "pasundajad" on? See on ikka EV-vihkajate õlgmees, mida tümitatakse.
Markos kirjutas:
tsitaat:
EV hate just sellepärast ongi, et asjast mitte midagi teadjad ja EVd ise mitte omajad kuulutavad väljamõeldisi neile kes veel vähem teavad 😃
Mitte EV hate, vaid reaktsioon sellele ev entusiastide pidevale haibile, teiste mahategemisele ja asjade ilustamisele.
Pigem ikka väga tugev EV hate konkreetselt, reaktsioonina vihkajate endi õlgmeestele.
Kus on see pidev haip, teiste mahategemine ja asjade ilustamine?
londiste kirjutas:
Bssldr kirjutas:
Sisepõlemismootoril ei ole nii kiiret efektiivsuse/võimsuse degradeerumist.
kui kiiresti sisepõlemismootorid degradeeruvad? 200k km pealt peaks ka neil võimsuskadu olema ju päris korralik?
Lisaks on vist nii, et eluringi algperioodil kulub EV akupakk rohkem ja hiljem on langus väiksem.
Markos kirjutas:
tsitaat:
Tõsiselt muidu esimest korda kuuled elementide vahetusest mida on juba leafi aegadest tehtud või ajad meelega jama ?
Elektrit hästi tundva inimesena ma muidugi pean seda virtuaalselt võimalikuks, aga ma tahaks teada faktilist tõestust selle kohta, et seda praktiseeritakse edukalt, eriti just Tesla puhul.
Tee Youtube lahti, täisdokumenteeritud videoid peaks leiduma vist?
Lisaks, anti kontaktid sulle - uuri nende käest, juhul kui huvi on - mõttetu jaur praegu ju?`
Veel enam - öeldi sulle ju selgelt, et me turg on väike ja asjad polegi veel paika loksunud, mistõttu ongi ebamugavusi - isegi Supercharger-eid veel ju pole meil. Keegi on kuskil öeld, et ebamugavusi pole?
Tanel kirjutas:
Janis kirjutas:
Markos kirjutas:
Mitte EV hate, vaid reaktsioon sellele ev entusiastide pidevale haibile, teiste mahategemisele ja asjade ilustamisele.
Ma lisaks siia veel maksumaksja raha sunniviisilise kulutamise pehmelt öeldes küsitavale rohepöördele.
Rääkimata sellest, akude jaoks toorme kaevandamine ja tootmine pole teps mitte keskkonnasõbralik ja kõikide ICE autode asendamine EV-dega on erinevatel põhjustel ulme.
EL-i ICE-de ärakeelamine on lühinägelik ja kui just majandust päris kinni ei taheta puua, siis see otsus ilmselt muudetakse millalgi ära.
Taaskord kulunud "argumendid", mis ei arvesta sellega, et fossiilkütused on pooleksdoteeritud igatepidi, akud on pea tervikuna taaskasutatavad, jne.
Markos kirjutas:
tsitaat:
Otseselt häirib mind ja väikelapse und aga ice müra mida kuuleb eriti hästi pahatihti hilistundidel ja suvisel ajal tahaks aknaid avatud hoida
Hübriidid sõidavad sama vaikselt, ei ole mingi EV eripära.
Et kui hübriidil mootor käima läheb, siis on ikka sama vaikne kui EV?
Markos kirjutas:
MRTO kirjutas:
Markos kirjutas:
Nohh, ehitada suudaks vb isegi, aga asjad jäävadki enamasti selle taha, et KÜ's ei saa seda läbi aetud, penskarid ei saa üldse aru millest jutt käib, teistele pole seda vaja, sest elektriautod on hirrrmus kallid, ohtlikud ja mõttetud. Mina ei ela enam mõnda aega kortermajas, aga nägin seal kogu seda janti pealt ja isegi proovisin uue parkla ehitamisel ev laadijaid läbi suruda, mind vaadata nagu hullumeelset. Hea, et minema sain sealt. Aga elu on ikka üllatusi täis ja ma ei saa oma eramajale analoogsetel põhjustel optilist kaablit.
Kindlasti väga oleneb seltskonnast. Naise sõbranna KÜs just pooleli häda ja viletsus kuna tahetakse maja renoveerida koos parklaga aga siis on laadija nõue nüüd. Jagelevad seal. Sellesmõttes tunnen kaasa kui peaks elama penskari ülekaaluga kohas. Ma ei ole kunagi üle paari aasta vanas majas eland niipalju kui korteritega kogemust. Eelmises oli juba kohe olemas laadimine.
Vot siin nüüd jõuamegi reaalsusele lähemale, ehk miks kortermajades massiliselt ev'd mitte kunagu olema ei saa, see lihtsalt pole realistlik.
Tegelikult on keskmises boldis see, miks ikkagi laadijad igalepoole tulevad.
Mingil hetkel pole isegi KÜ-konsensust vaja, sest maja amortiseerub piisavalt ja tegemist ei ole parendamisega, vaid puhtalt olemasoleva säilitamiseks on vaja suuremaid töid teha ja tulevad ka laadijad.
Markos kirjutas:
Mind hoiab tagasi Teslat soetamast puhtalt esinduse puudumine, küsitav kvaliteet ja mingi määral ka üsna vastik amortisatsioon. Need kolm annavad hetkel kokku no go. Model Y istub hinnaskaalal kahe hübriidi vahel, ehk siis hinnaklassis 40-60k.
OK, a miks on vaja pidevalt teisi ühtede ja samade mantratega materdada? Äkki neil on igati fine? Pole nagu märganud, et keegi siin "sobib kõigile, igast asendist, kõik peaks ostma" juttu tootnud...
Boy who cried wolf, krediit on varem ära kasutatud Ehk siis nõustun Taneliga.
Hea küsimus MRTO-lt - juhul kui jääb segaseks, siis osad on absoluutselt hoiakupõhiselt sisulist teavet ignoreerimas.
degreal kirjutas:
degreal kirjutas:
sakinaga kirjutas:
Tesla kvaliteet @ veokonks, ja sellega on 5 tonni lubatud vedada.
See oli üsna valus laks kah, meetri kõrguselt konksuga vastu betooni serva kukkuda.
Spoiler
Konksu peale kukkumise teema jätk. Samasuguse tulemuse saavutab ka maanteelohust läbi sõites. Valualumiinium on rabe ja haagis murdub auto küljest lahti.
See on päris jabur, jah. WhistlinDiesel küll lammutab arutult, ent probleem on selgelt päris ning teine video illustreerib seda hästi.
Seda fanboy-de "cope"-i on päris jabur vaadata. Veokonks (ja raam) võiks ikka ajuvabalt tugev olla.
Järjekordne "rahvaauto" saab EV mudeli ja inimesed jooksevad järjekorda: https://electrek.co/2024/08/23/range-rovers-first-ev-secures-over-42000-reservations/
Ei tea millal keegi 1000km range-iga "normaalse" sõiduki välja toob? Arvaks, et selle peale joostaks tormi. Iseasi, mis hind olema peaks, muidugi.
Kahju, et Musk on öelnud laadijatevõrgustikust tulenevalt Tesla osas praeguse sõiduulatuse maksimaalse vajaliku. Kui nad seda eest veaks, peaksid ka teised end liigutama, nagu EV-de osas seni laiemalt toimunud on.
Teslal oleks hea hetk madalama nõudluse perioodil see liigutus ära teha.
Uus highland m3 lr oleks testi kinni pannud. Sellepärast pandi perf, et Audi võidaks.
30c ilmaga oli märgata keskmise kulu tõusu päeva peale või maanteel ca 1 ühiku võrra 😄
Ega kont võtab max 1.5kwh tunnis.
Eelmine nv sai käidud tln - võsu/altja kant ja tln. Neljarealisel koguaeg püsikas 130. Kulu oli mõlemas suunas pm täpselt 19 mis annaks 69.5se neto jäägiga rangeks selline 350km ja törts jääks alles. Ilm oli +20 ja tuulevaba. Mul vana väiksema akuga LR ja 6.7% kadunud soh ning 19" mitte ökod 18" veljed kapslitega. See pidi 10% muutma kulu.
Suvi on lõbus jah enda M3 SR sai siin puhkuse ajal tehtud pikemaid ringe mööda Eestit. Sellised +20C ja natuke peale ilmad ilusad, enamus ilma konditsioneerita sõidetud. Sõidetud 90-100kmh-ga nagu enamus teid meil siin on. Keskmised kulud 13-14kwh/100km kohta. Ehk tsipa üle 400 km sõiduulatust. _________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kui suur kaaluvahe aktsepteeritav oleks? 290kg oleks liiga suur vahe? Muidugi tuleb kohe mõelda, mis lisanduv mass sõiduulatusega teeb
RWD -> LR RWD -> LR AWD -> P kaalud on 1765 -> 1830 -> 1851/1839 (oleneb tehasest)
RWD ja LR RWD on sama kaaluga vist, sest tarkvaraliselt lukustatud sõiduulatus?
tesla akud peaks olema 220wh/kg. kiire googlega praegu ei leia palju km või 100km kohta kulu on.
ei jõua su arvutuskäiku jälgida aga tunde järgi peaks 290kg olema isegi veel vähe lisada 1000km saavutamiseks. tegelikult, spec numbrite osas võib-olla isegi on
edit:
püüdsin sama arvutada. tundub, et sain sisuliselt sama tulemuse, mis sinu arvutus.
model s long range on 100kwh akuga ja 600km. akud 455kg. 1000km jaoks siis vaja 755kg. 300kg vahet. kaalud mõnevõrra alla hinnatud, see peaks puhtalt moodulite kaal olema, seal nende pakendamine ja kaitsmine ja majandamine paneb kaalu juurde.
arvestades, et selle auto kaal on niigi 2200kg ja natukene peale, siis võib-olla poleks 2500kg nii hull ka. omaette küsimus, kuhu peaaegu teine samasugune hulk akusid mahutada _________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Ega kellelgi Type 1 - Type 2 kaablit pole hea hinnaga ära anda? Viskaks autosse igaks juhuks, kui aeg-ajalt kusagil kaubanduskeskuses laadida saab. _________________ Custom 3d-prinditud mATX / ITX / APU case - http://bit.ly/4kIJQZs
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.