Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elukeskkonna, autostumise ja regionaalpoliitika teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.08.2023 09:56:00 vasta tsitaadiga

Nr. 5 sai klaariks, ehk liin jäeti samaks.

Aga praegu probleem nr. 8 ümberistumise sundimine. Reidi tee marsuudina täiesti mõttetu.
Loe teema läbi.

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 01.08.2023 09:57:52 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
Nr. 5 sai klaariks, ehk liin jäeti samaks.

Aga praegu probleem nr. 8 ümberistumise sundimine. Loe teema läbi.
Olen kursis, ära muretse. Tehakse kõik, et liine mitte muuta, et säilitada nõukaaegset iganenud liinivõrku. See, et 8 uus marsruut hoiaks kesklinnast läbi sõites 4-10 minutit kokku, ei ole argument?

Naljakas, kuidas pidevalt nõutakse liinivõrgu kaasajastamist, aga kui seda päriselt tegema hakatakse, siis on iga liin püha ja ühtki liini muuta ei tohi. Kahtlemata leiaks iga liini muutmisel mingi seltskonna inimesi, kes häälekalt selle vastu oleks.
Kommentaarid: 158 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 150
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.08.2023 10:04:41 vasta tsitaadiga

Ilmselgelt sa ei lugenud.
Mähe inimesi huvitab Hobujaama peatusse pääsemine, et sealt vajalikku asutusse jõuda või järgmisele transpordile, mis viib edasi sobivasse kohta.
Hakata Reidi teelt lastel/vanuritel kolistama Hobujaama pole eriti mõistlik - mille nimel? Mis see argumenteeritud põhjus siis on?
Ümberistumine tipptundidel Pirital teel nr. 5 või Regati peatuses teistesse harvakäivatesse bussidesse ka mõttetu ja tülikas.

Panen selle pöördumise teksti ka siia

tsitaat:
PÖÖRDUMINE

Õiguskantsler Ülle Madise, Tallinna Linnavolikogu, Tallinna linnapea Mihhail Kõlvarti, Tallinna aselinnapea Vladimir Sveti, Pirita Linnaosa Valitsuse, Pirita Linnaosa vanema Kaido Saarniidu, Pirita Linnaosa sotsiaalhoolekande spetsialisti Maarika Lillemäe, Tallinna Transpordiameti, Pirita Linnaosakogu, Tallinna Transpordiameti juhataja Andres Harjo, Tallinna Transpordiameti ühistranspordi osakonna, Tallinna Sotsiaalhoolekande osakonna, Tallinna Haridusameti, Tallinna Haridusameti juhataja Kaarel Rundu, Tallinna Strateegiakeskuse strateegilise planeerimise teenistuse, Tallinna Strateegiakeskuse linna strateegiadirektori Raido Roopi, Tallinna Linnaplaneerimise Ameti ja Tallinna Linnaplaneerimise Ameti juhataja Martin Karro poole.

Selle avaldusega protesteerime Tallinna Linnavalitsuse väljapakutud lahenduse vastu muuta bussiliini nr 8 trajektoori ja nõuame bussiliini nr 8 liikumist endisel marsruudil läbi Hobujaama peatuse. Samuti vaidlustame sellega seotud seni avalikustamata haldusaktid.
Liini pikendamise osas Õismäeni pretsensioonid puuduvad.

SISSEJUHATUS: Bussiliin nr 8 on Tallinnas ajalooliselt sõitnud Mähelt otse kesklinna. Pärast muudatust peab suure rahvaarvuga Mähe kogukond (üle 7000 inimese) Kesklinna jõudmiseks tegema ümberistumise, mis on eriti keeruline kesklinna koolides käivatele lastele, eakatele ja liikumisraskustega inimestele.

Ahtri tänavalt edasi liikumiseks tuleb jalgsi käia arvestatava pikkusega teekond, mis on talutav vaid noorele tervele inimesele ja ka nendel tuleb juurde arvestada ajakulu teiste liinideni jõudmiseks.

Sama raske on liikuma hakata suunal Kesklinnast Äigrumäele.

Senisest Kesklinna peatusest Hobujaama on võimalik ümber istuda igas suunas sõitvatele liinidele.

Bussiliini nr 8 muutmine aga seda eesmärki ei täida, kuna selle roll ühendada ainsa liinina Mähe asumit Tallinna kesklinna sõlmpunktiga (Hobujaama peatus) ilma ümberistumiseta likvideeritakse. Muudatus on tehtud ette teatamata ja kohalikku elanikkonda aruteludesse kaasamata. Samuti ei ole Tallinna Linnavalitsus avalikuks teinud ühtegi haldusakti ega alusuuringut, millele see otsus võiks tugineda.

Bussiliin nr 8 peab jääma oma algset eesmärki täitma – jõuda ilma ümberistumisteta kesklinna sõlmpunkti.


Bussiliin nr 8 teenindab Mähe asumi asumi enam kui 7000 elanikku ja tekitab suurele osale neist ebamõistlikke raskusi.

Käesolevaga protesteerime otsuse vastu, millega tekitatakse Mähe elanikele suuri ebameeldivusi.

Hetkel on Tallinna Transpordiamet asunud muutma bussiliinide trajektoore eesmärgiga siduda omavahel paremini linnaosasid ja sünkroniseerida omavahel bussiliiklust, kasvatades ühistranspordi kasutajate arvu.

Bussiga nr 8 sõidavad Mähe asumi elanikud kesklinna suunas tööle, kooli ja asju ajama. Seda bussi kasutavad samuti paljud lapsed, kes sõidavad kesklinna koolidesse ning eakad, kes pole mahtunud Pirita linnaosa perearstikeskuse nimistusse. Ka enamik eriarste asub kesklinnas.
Linnakoolides käivate laste koolitee muutub tunduvalt pikemaks ja magistraalteede ületamine teeb selle lausa eluohtlikuks.
Ühistranspordi ümberistumise loogika vastane on ka see kui sunnitakse ümber istuma valdavat enamust bussis sõitjatest.

Kui enamus liikujaid valib ebamugava ja palju rohkem aega nõudva ühistranspordi asemel isikliku sõiduvahendi, on bussiiliini nr 8 marsruudi mõtlematu muutmine tekitanud kahju ka linnale, ummistades muuhulgas tipptundide liiklust. Ebamugavusest inimestele rääkimata.

Muudatuse kohta ei ole tehtud mõjuanalüüsi. Buss nr 8 teekonna muutmine kahenädalase etteteatamisega suvepuhkuste ajal on lubamatu. Otsuse kohta pole väljastatud Tallinna Linnavalitsuse poolt ühtegi haldusakti, millele see otsus tugineb. Pirita Linnaosa Valitsusega ei ole teinud Tallinna Transpordiamet otsuse kujundamisel mingit koostööd.

Mähe Õismäega ühendamise vajaduse lahendamine bussiga nr 8 on võimalik ka siis, kui buss liigub endiselt läbi Hobujaama peatuse.

Ei ole põhjendatud vajadust suunata buss nr 8 Reidi teelt Ahtri tänavale ja võtta asumilt ära otseühendus kesklinna sõlmpunktiga.

Liin nr 8 peab säilima olemasoleval marsruudil kesklinnani, selle pikendamine Õismäeni Mähe elanikke ei sega.

KOKKUVÕTE

Selle avaldusega protesteerime väljapakutud lahenduse vastu ja nõuame bussiliini nr 8 senise teekonna jätkamist Hobujaama peatuseni endisel marsruudil ja vaidlustame sellega seotud seni avalikustamata haldusaktid, sest:

1. Otsus muuta parima lahendusena toimivat liini ilma ümberistumiseta kesklinnani avalikustati 18.07.2023 Tallinna ühistransporti käsitleval pressikonverentsil. Otsus jõustub algusega 01.08.2023.

Otsuse etteteatamise aeg elanikkonnale on seega vaid 2 nädalat ja täiesti ebapiisav linnakodanike teavitamiseks. (See fakt näitab selgelt, et kedagi ei kavatsetudki kaasata - ei LOV-i, ega Mähe elanikke.)

2. Tallinna Linnavalitsuse avalike dokumentide hulgast ei ole leitav haldusakt, millele tugineb otsus muuta nr 8 bussiliini trajektoori. Linnakodanikul puudub võimalus seda otsust isegi vaidlustada, kuna tekst ei ole Tallinna Linnavalitsuse poolt tänaseni avalikustatud. Samuti ei ole avalikustatud Tallinna Transpordiametist kättesaadavad alusuuringud, millele selline otsus tugineb. Seega ei ole kodanikel võimalik kontrollida selle otsuse vajalikkust ja see eirab täielikult hea halduse tava.

3. Muudatus likvideerib otseühenduse kesklinna sõlmpunktiga suure elanike arvuga Mähe asumi inimeste jaoks. Muudatus mõjutab eriti negatiivselt eakaid, lapsi ja liikumisraskustega elanikke.

4. Muudatus soodustab autostumist, kui paljud liikujad on sunnitud valima isikliku sõiduvahendi kesklinna jõudmiseks ja on seega täielikus vastuolus Tallinna Transpordiameti eesmärgiga suurendada ühistranspordi kasutatavust. (isiklike sõiduautode arvu piiramist kõrge liikluskoormusega aladel, Euroopa rohelise pealinna tiitliga puhtama õhu tagamisel jne).

On väga murettekitav saata lapsi omapead ümberistumisega kesklinna koolidesse või saata neid keerulise liiklusega Ahtri tänavale seiklema – kel võimalik, viib lapse õnnetuste ja stressi vältimiseks autoga kooli.

Sama kehtib eakate ja liikumisraskustega inimeste vajaduste rahuldamiseks.

5. Suureneb oluliselt keskkonnakoormus, kuna ringidesse, trenni ja kooli hakkavad lapsevanemad viima lapsi ühistranspordi asemel autoga. See ei vasta Tallinna kui “rohelise pealinna“ eesmärkidele.

6. Muudatus on täiesti kohaliku elanikkonnaga läbi arutamata ja sellele ei ole tehtud mõjuanalüüsi. Muudatuse kohta puudub Tallinna Transpordiameti, Tallinna Strateegiakeskuse ja Tallinna Linnaplaneerimise Ameti sisuline analüüs. Vastavad seisukohad on vajalikud, kuna muudatus likvideerib mõttetult otseühenduse kesklinna sõlmpunktiga. Selline kardinaalne muudatus peab olema linnaehituslikult põhjendatud otsus ja tuginema professionaalsel linnaehituslikul mõjuanalüüsil.

7. Mähe Õismäega ühendamise vajaduse lahendamine bussiga nr 8 on võimalik ka siis, kui buss liigub endiselt läbi Hobujaama peatuse.

Ei ole mingit põhjendatud vajadust suunata buss nr 8 Reidi teelt Ahtri tänavale ja võtta asumilt ära otseühendus kesklinna sõlmpunktiga.

8. Liin nr 8 peab säilima olemasoleval marsruudil kesklinnani, selle pikendamine Õismäeni Mähe elanikke ei sega.

NÕUAME tunnistada viivitamatult kehtetuks 20.07.2023 käskkiri nr T-17-1/2341 ja kehtestada selle bussiliini uus liikumistee alljärgnevalt:

Peale Viru ristmiku ühistranspordile avamist liiguks buss nr 8 mööda Narva maanteed, läbides Viru ringi ja Mere puiestee Balti-Jaama suunas. Ka linnast väljuval suunal liiguks buss mööda Mere puiesteed, läbides Viru ringi ja edasi mööda Narva maanteed.

_________________
HV valuutakalkulaator


viimati muutis Tanel 01.08.2023 10:05:33, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 01.08.2023 10:05:23 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
Ilmselgelt sa ei lugenud.
Mähe inimesi huvitab Hobujaama peatusse pääsemine, et sealt vajalikku asutusse jõuda või järgmisele transpordile, mis viib edasi sobivasse kohta.
Hakata Reidi teelt lastel/vanuritel kolistama Hobujaama pole eriti mõistlik - mille nimel? Mis see argumenteeritud põhjus siis on?
Ümberistumine tipptundidel Pirital teel nr. 5 või Regati peatuses teistesse harvakäivatesse bussidesse ka mõttetu ja tülikas.

Panen selle pöördumise teksti ka siia

tsitaat:
PÖÖRDUMINE

Õiguskantsler Ülle Madise, Tallinna Linnavolikogu, Tallinna linnapea Mihhail Kõlvarti, Tallinna aselinnapea Vladimir Sveti, Pirita Linnaosa Valitsuse, Pirita Linnaosa vanema Kaido Saarniidu, Pirita Linnaosa sotsiaalhoolekande spetsialisti Maarika Lillemäe, Tallinna Transpordiameti, Pirita Linnaosakogu, Tallinna Transpordiameti juhataja Andres Harjo, Tallinna Transpordiameti ühistranspordi osakonna, Tallinna Sotsiaalhoolekande osakonna, Tallinna Haridusameti, Tallinna Haridusameti juhataja Kaarel Rundu, Tallinna Strateegiakeskuse strateegilise planeerimise teenistuse, Tallinna Strateegiakeskuse linna strateegiadirektori Raido Roopi, Tallinna Linnaplaneerimise Ameti ja Tallinna Linnaplaneerimise Ameti juhataja Martin Karro poole.

Selle avaldusega protesteerime Tallinna Linnavalitsuse väljapakutud lahenduse vastu muuta bussiliini nr 8 trajektoori ja nõuame bussiliini nr 8 liikumist endisel marsruudil läbi Hobujaama peatuse. Samuti vaidlustame sellega seotud seni avalikustamata haldusaktid.
Liini pikendamise osas Õismäeni pretsensioonid puuduvad.

SISSEJUHATUS: Bussiliin nr 8 on Tallinnas ajalooliselt sõitnud Mähelt otse kesklinna. Pärast muudatust peab suure rahvaarvuga Mähe kogukond (üle 7000 inimese) Kesklinna jõudmiseks tegema ümberistumise, mis on eriti keeruline kesklinna koolides käivatele lastele, eakatele ja liikumisraskustega inimestele.

Ahtri tänavalt edasi liikumiseks tuleb jalgsi käia arvestatava pikkusega teekond, mis on talutav vaid noorele tervele inimesele ja ka nendel tuleb juurde arvestada ajakulu teiste liinideni jõudmiseks.

Sama raske on liikuma hakata suunal Kesklinnast Äigrumäele.

Senisest Kesklinna peatusest Hobujaama on võimalik ümber istuda igas suunas sõitvatele liinidele.

Bussiliini nr 8 muutmine aga seda eesmärki ei täida, kuna selle roll ühendada ainsa liinina Mähe asumit Tallinna kesklinna sõlmpunktiga (Hobujaama peatus) ilma ümberistumiseta likvideeritakse. Muudatus on tehtud ette teatamata ja kohalikku elanikkonda aruteludesse kaasamata. Samuti ei ole Tallinna Linnavalitsus avalikuks teinud ühtegi haldusakti ega alusuuringut, millele see otsus võiks tugineda.

Bussiliin nr 8 peab jääma oma algset eesmärki täitma – jõuda ilma ümberistumisteta kesklinna sõlmpunkti.

Bussiliin nr 8 teenindab Mähe asumi asumi enam kui 7000 elanikku ja tekitab suurele osale neist ebamõistlikke raskusi.

Käesolevaga protesteerime otsuse vastu, millega tekitatakse Mähe elanikele suuri ebameeldivusi.

Hetkel on Tallinna Transpordiamet asunud muutma bussiliinide trajektoore eesmärgiga siduda omavahel paremini linnaosasid ja sünkroniseerida omavahel bussiliiklust, kasvatades ühistranspordi kasutajate arvu.

Bussiga nr 8 sõidavad Mähe asumi elanikud kesklinna suunas tööle, kooli ja asju ajama. Seda bussi kasutavad samuti paljud lapsed, kes sõidavad kesklinna koolidesse ning eakad, kes pole mahtunud Pirita linnaosa perearstikeskuse nimistusse. Ka enamik eriarste asub kesklinnas.
Linnakoolides käivate laste koolitee muutub tunduvalt pikemaks ja magistraalteede ületamine teeb selle lausa eluohtlikuks.
Ühistranspordi ümberistumise loogika vastane on ka see kui sunnitakse ümber istuma valdavat enamust bussis sõitjatest.

Kui enamus liikujaid valib ebamugava ja palju rohkem aega nõudva ühistranspordi asemel isikliku sõiduvahendi, on bussiiliini nr 8 marsruudi mõtlematu muutmine tekitanud kahju ka linnale, ummistades muuhulgas tipptundide liiklust. Ebamugavusest inimestele rääkimata.

Muudatuse kohta ei ole tehtud mõjuanalüüsi. Buss nr 8 teekonna muutmine kahenädalase etteteatamisega suvepuhkuste ajal on lubamatu. Otsuse kohta pole väljastatud Tallinna Linnavalitsuse poolt ühtegi haldusakti, millele see otsus tugineb. Pirita Linnaosa Valitsusega ei ole teinud Tallinna Transpordiamet otsuse kujundamisel mingit koostööd.

Mähe Õismäega ühendamise vajaduse lahendamine bussiga nr 8 on võimalik ka siis, kui buss liigub endiselt läbi Hobujaama peatuse.

Ei ole põhjendatud vajadust suunata buss nr 8 Reidi teelt Ahtri tänavale ja võtta asumilt ära otseühendus kesklinna sõlmpunktiga.

Liin nr 8 peab säilima olemasoleval marsruudil kesklinnani, selle pikendamine Õismäeni Mähe elanikke ei sega.

KOKKUVÕTE

Selle avaldusega protesteerime väljapakutud lahenduse vastu ja nõuame bussiliini nr 8 senise teekonna jätkamist Hobujaama peatuseni endisel marsruudil ja vaidlustame sellega seotud seni avalikustamata haldusaktid, sest:

1. Otsus muuta parima lahendusena toimivat liini ilma ümberistumiseta kesklinnani avalikustati 18.07.2023 Tallinna ühistransporti käsitleval pressikonverentsil. Otsus jõustub algusega 01.08.2023.

Otsuse etteteatamise aeg elanikkonnale on seega vaid 2 nädalat ja täiesti ebapiisav linnakodanike teavitamiseks. (See fakt näitab selgelt, et kedagi ei kavatsetudki kaasata - ei LOV-i, ega Mähe elanikke.)

2. Tallinna Linnavalitsuse avalike dokumentide hulgast ei ole leitav haldusakt, millele tugineb otsus muuta nr 8 bussiliini trajektoori. Linnakodanikul puudub võimalus seda otsust isegi vaidlustada, kuna tekst ei ole Tallinna Linnavalitsuse poolt tänaseni avalikustatud. Samuti ei ole avalikustatud Tallinna Transpordiametist kättesaadavad alusuuringud, millele selline otsus tugineb. Seega ei ole kodanikel võimalik kontrollida selle otsuse vajalikkust ja see eirab täielikult hea halduse tava.

3. Muudatus likvideerib otseühenduse kesklinna sõlmpunktiga suure elanike arvuga Mähe asumi inimeste jaoks. Muudatus mõjutab eriti negatiivselt eakaid, lapsi ja liikumisraskustega elanikke.

4. Muudatus soodustab autostumist, kui paljud liikujad on sunnitud valima isikliku sõiduvahendi kesklinna jõudmiseks ja on seega täielikus vastuolus Tallinna Transpordiameti eesmärgiga suurendada ühistranspordi kasutatavust. (isiklike sõiduautode arvu piiramist kõrge liikluskoormusega aladel, Euroopa rohelise pealinna tiitliga puhtama õhu tagamisel jne).

On väga murettekitav saata lapsi omapead ümberistumisega kesklinna koolidesse või saata neid keerulise liiklusega Ahtri tänavale seiklema – kel võimalik, viib lapse õnnetuste ja stressi vältimiseks autoga kooli.

Sama kehtib eakate ja liikumisraskustega inimeste vajaduste rahuldamiseks.

5. Suureneb oluliselt keskkonnakoormus, kuna ringidesse, trenni ja kooli hakkavad lapsevanemad viima lapsi ühistranspordi asemel autoga. See ei vasta Tallinna kui “rohelise pealinna“ eesmärkidele.

6. Muudatus on täiesti kohaliku elanikkonnaga läbi arutamata ja sellele ei ole tehtud mõjuanalüüsi. Muudatuse kohta puudub Tallinna Transpordiameti, Tallinna Strateegiakeskuse ja Tallinna Linnaplaneerimise Ameti sisuline analüüs. Vastavad seisukohad on vajalikud, kuna muudatus likvideerib mõttetult otseühenduse kesklinna sõlmpunktiga. Selline kardinaalne muudatus peab olema linnaehituslikult põhjendatud otsus ja tuginema professionaalsel linnaehituslikul mõjuanalüüsil.

7. Mähe Õismäega ühendamise vajaduse lahendamine bussiga nr 8 on võimalik ka siis, kui buss liigub endiselt läbi Hobujaama peatuse.

Ei ole mingit põhjendatud vajadust suunata buss nr 8 Reidi teelt Ahtri tänavale ja võtta asumilt ära otseühendus kesklinna sõlmpunktiga.

8. Liin nr 8 peab säilima olemasoleval marsruudil kesklinnani, selle pikendamine Õismäeni Mähe elanikke ei sega.

NÕUAME tunnistada viivitamatult kehtetuks 20.07.2023 käskkiri nr T-17-1/2341 ja kehtestada selle bussiliini uus liikumistee alljärgnevalt:

Peale Viru ristmiku ühistranspordile avamist liiguks buss nr 8 mööda Narva maanteed, läbides Viru ringi ja Mere puiestee Balti-Jaama suunas. Ka linnast väljuval suunal liiguks buss mööda Mere puiesteed, läbides Viru ringi ja edasi mööda Narva maanteed.
Jah, ja pöördumise tegid ka liini 5 inimesed, kes kahjuks küll liini ei kasuta. Aga muuta ka ei tohi.
Kommentaarid: 158 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 150
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.08.2023 10:06:21 vasta tsitaadiga

Mis mõttes Pirita-Kose inimesed ei kasuta nr. 5 bussi?
See oligi ju nende protestide eesmärk, et nad jääksid muidu transpordist täitsa ilma.

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 01.08.2023 10:10:48 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
Mis mõttes Pirita-Kose inimesed ei kasuta nr. 5 bussi?
See oligi ju nende protestide eesmärk, et nad jääksid muidu transpordist täitsa ilma.
Oli-oli, ent bussiustel olevate andurite statistika näitab, et protestijaid oli palju, ent kasutajaid vähe.

Lõpuks see mind ei sega, et Tallinna ühistranspordivõrk on nõukaaegse loogikaga ja ei vii inimesi sinna, kuhu nad tegelikult minna tahaksid, lihtsalt kahju on.

Mis on minu arvates palju õigem argument, on muudatuste ajastamine ja etteteatamisaeg. See oli selgelt naeruväärselt lühikene.
Kommentaarid: 158 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 150
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mnator
HV Guru

liitunud: 18.10.2007




sõnum 01.08.2023 10:17:42 vasta tsitaadiga

seda nr.8 planeeritud uut marsruuti peaks huvilised kaardi pealt järele vaatama
Hobujaama kant pole Reidi teelt ja Ahtri tänavalt nii kauge paik nagu protestijad ütlevad, Hobujaama ise on ju väga lühike tänav - sõltub muidugi veel peatuste asukohast
ja kui veel Õismäele, Mustamäele pikendatakse, siis võib ta tegelikult Mähe elanikele aja jooksul meeldima hakata
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.08.2023 11:04:36 vasta tsitaadiga

https://www.postimees.ee/7825372/fotod-mahe-elanikud-noudsid-senise-bussiliini-sailimist

tsitaat:
On arusaadav, kui linnaisad räägivad, et Viru ring ei kannata üha lisanduvat liikluskoormust enam välja. «Las nr 8 sõidab Hobujaama peatuseni ja siis pöörab paremale ja sõidab mööda uut, praegu ehitatavat trammiteed Balti jaama poole,» tegi Vest ettepaneku.

Võiks olla kompromiss thumbs_up.gif

5 minti raiskamist oleks suht mõttetu. Sama asi tagasisõiduga. Mõelge vanurite/laste ja kompsudega inimeste peale ka. Enamus neist tahab lihtsalt Kesklinna otse pääseda.

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
ref
Kreisi kasutaja

liitunud: 10.08.2003




sõnum 01.08.2023 11:15:53 vasta tsitaadiga

sakinaga kirjutas:
Tanel kirjutas:
Mis mõttes Pirita-Kose inimesed ei kasuta nr. 5 bussi?
See oligi ju nende protestide eesmärk, et nad jääksid muidu transpordist täitsa ilma.
Oli-oli, ent bussiustel olevate andurite statistika näitab, et protestijaid oli palju, ent kasutajaid vähe.

Lõpuks see mind ei sega, et Tallinna ühistranspordivõrk on nõukaaegse loogikaga ja ei vii inimesi sinna, kuhu nad tegelikult minna tahaksid, lihtsalt kahju on.

Mis on minu arvates palju õigem argument, on muudatuste ajastamine ja etteteatamisaeg. See oli selgelt naeruväärselt lühikene.

Bussiuste andurid... vaadati palju inimesi tuleb erinevatest peatustest liini lõikes peale ja jah, kogu Metsakooli kant on hõre - sealt tuleb vaieldamatult kõige vähem reisijaid terve nr 5 liini ulatuses ja needki tulevad reeglina nn. tipptundidel (kes tööle, kes kooli ja kes õhtul koju). Osa lapsi ronib ka mäest üles (Kelluka tee peatus), kui jääb nr 5st maha... seega andurid näitavad korrektselt, et Kelluka teel on suurim kogus inimesi terve liini tolle otsa ulatuses.

Nüüd teise nurga alt - kogu vaidlus oli kolme peatuse osas - Nurmiku tee, Metsakooli tee ja Helmiku tee, seal on valdavalt eramajad (+ mõned uuemad arendused pisikeste kortermajade näitel) ning inimesi, võrreldes nt Narva maantee peatustega (Kelluka tee ja Kose tee) on kordi vähem, kuid täna on nr 5 buss ainuke mis sealt asumist läbi käib.

Linn on andnud arendajatele load ehitada sinna kortermaju ning alles hiljuti rajati ka uus hooldekodu. Nr 5 buss on ainuke mis teenindab Kose vaba-aja keskust ja jah, täna viiakse sinna liiga palju lapsi autodega, kuid kui võtta ära ka ainus ühistranspordi võimalus...

Kohalikud pakkusid välja ka kusjuures mitut kompromissvarianti - populaarseim (kohalike hulgas!) oli see, et need kolm peatust jäävad sisse ja buss liigub (kui tõesti nii vaja) Helmiku tee peatusest Kelluka tee peatusesse (pikki Kelluka teed) ja Narva maanteelt vasakule Priislesse jättes piirkonda liini alles. Sellele tuli kategooriline ei kuna see eeldanuks Kelluka tee ja Narva maantee ristmiku reguleerimist (probs ka laiemaks ehitamist).

Kogu pika ja hüpliku jutu point - kui linn soovib, et inimesed kasutaks ühistransporti peab too liin liikuma ka läbi väiksemate asumite, kui põhisuunal (Priisle -> Kesklinn) on juba mitmed liinid siis puudub adekvaatne põhjus lisada veel üks põhiliin ja kaotada väikeasumi ühendus. Paraleel suuremas mastaabis oleks sellised "tunne oma kodumaad" bussiliinid mis kolistavad läbi pisikülade, et mingigi võimalus ühistranspordi näol oleks olemas. Pole kõige efektiivsemad, kuid ometigi ülimalt vajalikud.
Kommentaarid: 17 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 01.08.2023 11:22:58 vasta tsitaadiga

miks need Mähe inimesed ilmtingimata südalinnas tahavad oma bussidelt "ümber istuda"? Pirita-Kose omadel oli sama puue, maailma lõpp oli väga lähedal, sest buss (mida praktiliselt keegi ei kasuta) poleks enam otse südalinna läinud.

viimati muutis pppd 01.08.2023 11:26:45, muudetud 2 korda
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ref
Kreisi kasutaja

liitunud: 10.08.2003




sõnum 01.08.2023 11:25:49 vasta tsitaadiga

pppd kirjutas:
miks need Mähe inimesed ilmtingimata südalinnas tahavad oma bussidelt "ümber istuda"? Pirita-Kose omadel oli sama puue, maailma lõpp oli väga lähedal, sest buss (mida praktiliselt keegi ei kasuta) poleks enam otse südalinna läinud.

Nr 5 osas - vale. Buss oleks läinud lihtsalt ühest asumist mööda, oleks ikkagi jäänud sõitma Männikule läbi kesklinna. Liin oleks liikunud Kose teelt otse Narva maanteele ja sealt Priislesse jättes Vabaõhukooli, Metsakooli, Puhkekodu ja Kelluka tee vahele. Teine ots oleks ikkagi olnud läbi kesklinna Männikul.

Edit: ja "mida praktiliselt keegi ei kasuta" on ka eksitav. Too asum kasutab, võrreldes teiste peatustega, jah bussi kõige vähem aga kui asum ise on mõned tuhanded inimesed siis puhtfüüsiliselt on keeruline konkureerida kohe kõrval oleva Priislega (kümned tuhanded inimesed). Nii Metsakooli kui Helmiku tee peatustest liigub hommikuti kena kogus inimesi kooli-tööle. Jah, kena kogus on ~10-15 vs Kelluka ja Kose tee peatuste 30+.


viimati muutis ref 01.08.2023 11:27:52, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 17 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
iceincube
HV veteran
iceincube

liitunud: 18.11.2005




sõnum 01.08.2023 11:27:17 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
/--/
5 minti raiskamist oleks suht mõttetu. Sama asi tagasisõiduga. Mõelge vanurite/laste ja kompsudega inimeste peale ka. Enamus neist tahab lihtsalt Kesklinna otse pääseda. /--/

Lisaks on ju seal ka nüüd foor (olerexi juures), ehk lisa ootamine.


viimati muutis iceincube 01.08.2023 11:28:37, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 37
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 01.08.2023 11:27:43 vasta tsitaadiga

6 käib ka sealt asumist läbi, 1. augustist veel oluliselt tihedamini. Südalinna (ja Männikule) saamiseks tuleb aga ümber istuda.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ref
Kreisi kasutaja

liitunud: 10.08.2003




sõnum 01.08.2023 11:31:07 vasta tsitaadiga

pppd kirjutas:
6 käib ka sealt asumist läbi, 1. augustist veel oluliselt tihedamini. Südalinna (ja Männikule) saamiseks tuleb aga ümber istuda.

Vs kui palju busse Priislest? 6 oli algselt koolibuss (mõistlik algatus!) ja liin on vastavalt üles ehitatud. 6 ei asenda 5 ja vastupidi.

Nii või naa peab ühistransport käima läbi ka väiksemate asumite kui soov on soodustada ühistranspordi kasutust. Kui seda soovi pole - tehke autoga liiklemine lihtsamaks ja eesmärk saavutatud.
Kommentaarid: 17 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Winterwind
One
Winterwind

liitunud: 19.05.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.08.2023 11:32:25 vasta tsitaadiga

Repinskil nüüd vaba aega küll, tallinn tehku talle munitsipaaltöökoht, las hakkab inimesi vedama.
Kommentaarid: 1007 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 1 :: 727
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 01.08.2023 11:34:50 vasta tsitaadiga

ref kirjutas:
Nii või naa peab ühistransport käima läbi ka väiksemate asumite kui soov on soodustada ühistranspordi kasutust. Kui seda soovi pole - tehke autoga liiklemine lihtsamaks ja eesmärk saavutatud.

Ühistranspordi loogika järgi peaks olema pikad erinevaid linnaosi ühendavad nn põhiliinid ja siis väiksemad, mis veavad väiksematest linnaosadest nendele põhiliinidele ette. Sundida põhiliini nendes väiksemates linnaosades ringi keerutama (ja aega raiskama) ainult selleks et "nii on kogu aeg olnud" ja "miks keegi ometi lastele ei mõtle", ei ole just eriti mõttekas.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
somnambuul
HV veteran

liitunud: 22.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.08.2023 11:39:52 vasta tsitaadiga

pppd kirjutas:
6 käib ka sealt asumist läbi, 1. augustist veel oluliselt tihedamini. Südalinna (ja Männikule) saamiseks tuleb aga ümber istuda.


Kui nüüd kaarti vaadat ja leto sveti vabandusi kuulata, siis oleks ju olnud mõistlikum nr 6 lasnamäele pikendada. Kelluka inimesed saavad kesklinna ja lasnamäe inimesed piritale.
Kommentaarid: 60 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 54
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 01.08.2023 11:52:54 vasta tsitaadiga

somnambuul kirjutas:
Kui nüüd kaarti vaadat ja leto sveti vabandusi kuulata, siis oleks ju olnud mõistlikum nr 6 lasnamäele pikendada. Kelluka inimesed saavad kesklinna ja lasnamäe inimesed piritale.

Ma mäletan et üks kohalike argumente oli, et selleks ajaks kui buss nende peatusesse jõuab, on see juba neid kohutavaid lasnamäe venelasi täis, see idee seda (põhi-)probleemi ei likvideeri kuidagi icon_smile.gif Aga tõsisemalt, usutavalt oleks Lasnamäelt rohkem sõitjaid kui Kellukast, nii et mõistlikum oleks põhiliin ikkagi sinna käima panna, on suur vahe kas ümber istuma peab 2 inimest või 20.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
somnambuul
HV veteran

liitunud: 22.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.08.2023 12:03:14 vasta tsitaadiga

No svet ütles, et 5 pikendamine lasnamäele parandab lasnamäelaste ühendust piritaga. Aga ei paranda ju, 5 ei sõida piritale, lasnamäelane peaks ikka ümber istuma, kas nr 6-le või siis pirita teel millelegi. Ja number 5 pikendamine lasnamäele ei paranda ka lasnamäelase saamist kesklinna, see on juba niigi hea. Ühesõnaga veider lugu.
Kommentaarid: 60 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 54
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
netcat
Kreisi kasutaja
netcat

liitunud: 13.01.2010



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.08.2023 12:11:50 vasta tsitaadiga

Mnator kirjutas:
seda nr.8 planeeritud uut marsruuti peaks huvilised kaardi pealt järele vaatama
Hobujaama kant pole Reidi teelt ja Ahtri tänavalt nii kauge paik nagu protestijad ütlevad, Hobujaama ise on ju väga lühike tänav - sõltub muidugi veel peatuste asukohast
ja kui veel Õismäele, Mustamäele pikendatakse, siis võib ta tegelikult Mähe elanikele aja jooksul meeldima hakata


Kas keegi võiks selgitada, mis häda Mähe elanikel peaks olema lampi Õismäele sõita, ja veel nii tihti, et selle nimel peab sinna otseliiniga saama, ja kesklinna olulisest tõmbekeskusest ringiga mööda sõitma, et paar minutit säästa?
Kommentaarid: 6 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 6
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mnator
HV Guru

liitunud: 18.10.2007




sõnum 01.08.2023 12:24:29 vasta tsitaadiga

netcat kirjutas:
Mnator kirjutas:
seda nr.8 planeeritud uut marsruuti peaks huvilised kaardi pealt järele vaatama
Hobujaama kant pole Reidi teelt ja Ahtri tänavalt nii kauge paik nagu protestijad ütlevad, Hobujaama ise on ju väga lühike tänav - sõltub muidugi veel peatuste asukohast
ja kui veel Õismäele, Mustamäele pikendatakse, siis võib ta tegelikult Mähe elanikele aja jooksul meeldima hakata


Kas keegi võiks selgitada, mis häda Mähe elanikel peaks olema lampi Õismäele sõita, ja veel nii tihti, et selle nimel peab sinna otseliiniga saama, ja kesklinna olulisest tõmbekeskusest ringiga mööda sõitma, et paar minutit säästa?
aja jooksul on kasvanud inimeste arv, kes elavad ühes linna servas ja töötavad teises ääres
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 01.08.2023 12:29:12 vasta tsitaadiga

netcat kirjutas:
Kas keegi võiks selgitada, mis häda Mähe elanikel peaks olema lampi Õismäele sõita, ja veel nii tihti, et selle nimel peab sinna otseliiniga saama, ja kesklinna olulisest tõmbekeskusest ringiga mööda sõitma, et paar minutit säästa?

On sul muidu infi, et Mähe elanikud tahaks rohkem Nõmmele sõita? Ülejäänud liinivõrgustiku mõttes tundub (vähemalt kaardilt vaadates) see otseliin suht loogiline, ümberistumise võimalusi on Pirita teest Balti jaamani, südalinna otseselt läbimata. Südalinn pole ammu enam mingi tegelik tõmbekeskus, ühistranspordi vaates on see lihtsalt ajalooline paratamatus, sest siiani sa lihtsalt pidid südalinna sõitma, kui tahtsid mõne teise bussi peale minna.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.08.2023 12:34:02 vasta tsitaadiga

tsitaat:

Ühistranspordi loogika järgi peaks olema pikad erinevaid linnaosi ühendavad nn põhiliinid ja siis väiksemad, mis veavad väiksematest linnaosadest nendele põhiliinidele ette.

jah, see töötabki Hobujaamas, mitte et pead pool kilomeetrit vantsima Hobujaama. Jah, väikesed lapsed, vanurid, kompsudega reisijad ongi teemaks - kujuta ette neid kõiki vaarimas mööda Hobujaama tänavat Ahtrist edasi-tagasi (koerailmaga).
Ja kujuta nüüd ette septembri tipptunde, kui Mähelt tulijad peavad hakkama täistuubitud bussist ümber istuma Regati peatuses (ainus suurema katusealusega bussipeatus) täistuubitud nr. 1 bussi kuskil Pirital, et pääseda otse Hobujaama.
Nr. 5 ei lähe arvesse, sest see tuleb Pirita-Koselt. Pirita teel kuskil näkase ilmaga ootamine ja ümberistumine tuubitud bussi pole just hea väljavaade. Praegu teeb linnaviletsus risti vastupidiselt, ehk soodustab autode kasutamist, selmet bussireisijale mugavust pakkuda.

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 01.08.2023 12:48:52 vasta tsitaadiga

ei, Hobujaamas toimis siiani hoopis see, et kõikidest linnaosadest tulevad bussiliinid sõitsid kõik sinna (või sinna lähedale) kokku, nii et sa pididki igal juhul südalinna sõitma. Kui meil hakkaks olema normaalsed ühest linnaosast teise sõitvad pikad põhiliinid, siis ehk ei ole vajalik sinna põrguauku ronidagi, ümber saab istuda ka mujal. Muidugi on alati kergem mitte midagi teha ja vinguda, et miks meil on nii sitt ning ajast ja arust ühistransport on.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Anti112
HV Guru
Anti112

liitunud: 14.02.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.08.2023 12:58:52 vasta tsitaadiga

Kui on soov autostumist vähendada, siis tuleb teha ühistransport kasutaja jaoks mugavaks.
Liinivõrgu "moderniseerimise" sildi all paljude inimeste liikumise ebamugavaks tegemine mõjub risti vastupidiselt.
Kommentaarid: 124 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 107
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elukeskkonna, autostumise ja regionaalpoliitika teema mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.