Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 337, 338, 339 ... 518, 519, 520  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 16.03.2023 23:18:34 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Kui akuautodel mootor puudub, siis millega vedavaid rattaid ringi aetakse? Vändaga?


Saad aru küll, mida ma mõtlesin. Eesti keel on vaene, inglise keeles oleks öelnud engine ja asi kohe selge, siin peab täpsustama ka veel, et sisepõlemismootor või elektrimootor.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg Maha 2n
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 17.03.2023 00:09:25 vasta tsitaadiga

-Koppel- kirjutas:
Ma arvan, et elektrikad saavad oma vedava esisilla puhul rakendada ka "torque vectoring" tarkust, et rattad individuaalselt sikutavad sõidukit sobiva jõuga. Ja äkki jääb ka pagasiruum suurem.


Vb. on FWD puhul lihtsam ka regeni teostada? Ei pruugi üldse olla, ent asi, mis pähe kerkis.

_________________
Kommentaarid: 195 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 181
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002



Online

sõnum 17.03.2023 10:50:15 vasta tsitaadiga

VW tegelt ise tõigi välja 2 põhjust miks esivedu valiti. Odavam toota ja lihtsam/suurem regen-i võimalus (tagaveol pidi liiga raju mootoripidurdamisega rattad blokeeruma ja autot vaja kontrollida jne). See jutt oli ühes neist ID2 Youtube-i ülevaate videodes. Mitte, et nad vihkaks tagavedu icon_lol.gif
_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 17.03.2023 11:35:10 vasta tsitaadiga

Regeni jutt on soust. Tesla, MiEV, BMW saavad eeskujuliku tagasilla regeniga hakkama.
Pigem ütleks, et regen esisillal on probleemne. Nii kui talvistes tingimustes läheb asi hapuks, tuleb nulli lükata. RWD elektrikad nii ei tee.

Jalopniku artikkel ütles vist seda, et kui sisepõlemismootor on, siis on kallis viia taha. Elektrimootorile see ei kehti.

Piduriklotside kasutamine igal ristmikul startimisel on totter elektri raiskamine.

Pagasiruum pakiruumi põranda all on SAMAVÄÄRTUSLIK kui pagasiruum kapoti all. ID3 näiteks lihtsalt kulutas kogu ruumi ära kapoti all ära inseneride laiskuse tõttu.


Kordan, esisillale ei ole hea mõte panna üle 100kW elektrikaid. Esirehvid teevad siis normolukorras kõike - kiirendavad, aeglustavad (100%regen ja 70+% friktsioon), muudavad liikumissuunda.
Esisilla vastupidavus kehvem kui veovõllid seal on.


KUI auto disainida nullist, siis tagasillavedu on arvatavasti soodsam. Aga kui teha nii nagu VW on juba teinud (ja ämbrisse astunud), siis on "soodsam" teha nii nagu Polo/Golf, kopeerides pärandit.

_________________
Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
KillFrenzy
HV Guru
KillFrenzy

liitunud: 05.04.2003




sõnum 17.03.2023 12:07:59 vasta tsitaadiga

Hea, et meil on olemas tugitooliinsenerid kes teavad, kuidas tegelikult asjad on!!!


https://shaping-mobility.volkswagen.com/en/stories/vw-further-develops-e-car-platform-15349
Kommentaarid: 151 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 133
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 17.03.2023 12:50:38 vasta tsitaadiga

mootoriga pidurdamine (mida regen iseenesest on) ei ole mingi uus teema, läbi aegade on see olnud kasutamisel nii esi- kui ka tagasillaveoga autodel. Millegipärast peetakse esisillaveolisi igapäevaoludes ja -kasutuses siiski paremini juhitavateks, samas kui on vaja palju jõudu korraga maha panna (või siis sabaga elegantselt vehkida), tuleb ikkagi vaadata tagasillaveo poole. Lihtsalt sisepõlemismootori asemel elektrimootori kasutamine neid igapäevatõdesid ei muuda.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
KillFrenzy
HV Guru
KillFrenzy

liitunud: 05.04.2003




sõnum 17.03.2023 13:24:36 vasta tsitaadiga

pppd, eieiei, sa saad koos kõikide ülejäänud iseneridega valesti aru, vag astus ämbrisse, esivedu on rikub kõik ära!
Kommentaarid: 151 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 133
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 17.03.2023 15:55:04 vasta tsitaadiga

KillFrenzy, sa oled koguaeg kaasfoorumlaste suhtes nii agressiivse sõnakasutusega. Kas argielus ka?
Foorum ongi arutlemise koht, lase siis inimestel arutada ja tõde välja selgitada.

Ma olen elukutselt insener ja töötan autotööstuses. Aga ma võin samuti täielikku jura suust välja ajada, sest ei ole töötanud kõneall oleva VW platvormi väljaarendamise juures.
Sain kolleegidega Volkswageni poolt koolitust (küll kvaliteedinõuete alast) ajal kus oli aktuaalne nende MQB3 platvorm: https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform

Keegi meist ei ole viibinud nendel koosolekutel, kus see strateegia ära otsustati. Autotootjale on primaarne küsimus, et kuidas asi odavalt ära teha, kuidas võimalikult vähe erinevaid komponente kasutades saaks palju erinevaid kombinatsioone luua. Kui esisillavedu sobib kõigele aga tagasillavedu kõigele ei sobi, siis sellega saab enamuse otsustatud.
Sisepõlemismootoriga masinatele pannakse mootor, käigukast, esisild eraldi madalamal korrusel oleval tootmisliinil kobaraks kokku, mis siis ühel hetkel üleval korrusel liikuva kerega kokku liidetakse. "Engine and Chassis Marriage"
Äkki on lihtsam hallata neid asju ühe tükina!?

Auto juhitavuse mõttes on regen esisillal kindlasti efektiivsem. Kuna pidurdades langeb koormus esimestele ratastele, siis tekib sellele sillale suurem hõõrdejõud ja on võimalik agressivsema profiiliga "regen'i" kasutada = efektiivsem. Proovi oma autot ainult käsipiduriga pidurdada koguaeg. Ka näiteks kurvi sisse pidurdades. Võib kurvalt lõppeda.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg Maha 2n
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 17.03.2023 16:10:07 vasta tsitaadiga

Pidurdamise ja regeni osas tasub jalgrattaga sõites proovida ainult esi- ja tagupidurdamist. Paljud muidugi ainult tagupidurit kasutavadki, sest esipidur on liiga efektiivne ja ei juleta optimaalset kasutamist selgeks õppida icon_lol.gif
_________________
Kommentaarid: 195 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 181
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
KillFrenzy
HV Guru
KillFrenzy

liitunud: 05.04.2003




sõnum 17.03.2023 16:30:41 vasta tsitaadiga

-Koppel- kirjutas:
Keegi meist ei ole viibinud nendel koosolekutel, kus see strateegia ära otsustati. Autotootjale on primaarne küsimus, et kuidas asi odavalt ära teha, kuidas võimalikult vähe erinevaid komponente kasutades saaks palju erinevaid kombinatsioone luua. Kui esisillavedu sobib kõigele aga tagasillavedu kõigele ei sobi, siis sellega saab enamuse otsustatud.
Sisepõlemismootoriga masinatele pannakse mootor, käigukast, esisild eraldi madalamal korrusel oleval tootmisliinil kobaraks kokku, mis siis ühel hetkel üleval korrusel liikuva kerega kokku liidetakse. "Engine and Chassis Marriage"
Äkki on lihtsam hallata neid asju ühe tükina!?


Täpselt.
Mingit arutelu ei ole, lihtsalt üks tugitooliinsener on otsutanud, et see on saast ja ülejäänud on lollid.

Küll veovõllid lagunevad ära ja üldsegi pole see auto nullist disainitud jne.
Milleks sellist saasta postitada?

Hiljuti paar staarinseneri tegid lolliks ennast sinna oma trummelpiduri luuludega. Peale seda kadusid mõneks ajaks urgu ära.
Kommentaarid: 151 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 133
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 17.03.2023 16:40:37 vasta tsitaadiga

-Koppel- kirjutas:
Proovi oma autot ainult käsipiduriga pidurdada koguaeg. Ka näiteks kurvi sisse pidurdades. Võib kurvalt lõppeda.


Äkki on tal Saab 96 või 99? icon_lol.gif

_________________
...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Kommentaarid: 228 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 194
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
KillFrenzy
HV Guru
KillFrenzy

liitunud: 05.04.2003




sõnum 17.03.2023 16:47:47 vasta tsitaadiga

Etz, icon_lol.gif thumbs_up.gif
Kommentaarid: 151 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 133
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Rasmus
HV veteran

liitunud: 30.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.03.2023 08:20:09 vasta tsitaadiga

KillFrenzy kirjutas:
Mingit arutelu ei ole, lihtsalt üks tugitooliinsener on otsutanud, et see on saast ja ülejäänud on lollid.


Tegelikkuses on arutelu siiski olemas, aga millegipärast tõlgendad sa nii siin, kui ka teistes foorumiteemades arutelusid omasoodu ja ründad kasutajaid isiklikult. Püüa seda vältida ja keskendu rohkem sisule, mitte kasutajatele. Ära sildista. Nii on lihtsam konflikte vältida.

_________________
Rakvere parasiit
Kommentaarid: 50 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.03.2023 08:24:18 vasta tsitaadiga

Kas need 18-22k Leafid on head autod?
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Rasmus
HV veteran

liitunud: 30.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.03.2023 08:31:44 vasta tsitaadiga

Sold OUT kirjutas:
Kas need 18-22k Leafid on head autod?


Ka sina, Brutus!

_________________
Rakvere parasiit
Kommentaarid: 50 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.03.2023 08:46:34 vasta tsitaadiga

Rasmus kirjutas:
Sold OUT kirjutas:
Kas need 18-22k Leafid on head autod?


Ka sina, Brutus!


Kas reetsin sind?

No ma kuulasin ükspäev alani vahutamist vikerraadiost ja siis hakkasin kuulutusi vaatama.

Aga jah, tõden, et vahtu on väga halb kuulata. Selline pime usklik ja õhinas. Autotunni tegijale käis ka närvidele, et see mees tahaks igast laadimisjaamast peatust teha selle asemel, et otse sihtkohta sõita

_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Klooose
HV vaatleja
Klooose

liitunud: 14.12.2007




sõnum 19.03.2023 09:20:52 vasta tsitaadiga

Natuke teemaväline, aga äkki keegi targem oskab nende kahe pildi põhjal öelda, kas sellise elektrisüsteemiga oleks võimalik koju ka mingisugune laadija paigaldada? Tööjuures küll saab laadida, aga kuna töökohad ei ole igavesed, siis oleks kodus ka võimalusel hea laadida.




_________________
Ära arva kunagi, et see on täiuslik.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.03.2023 10:01:38 vasta tsitaadiga

See jah hea kui tööl enda autoga käid, siis saab laadida. Minul kahjuks tööauto sellejaoks.
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
somnambuul
HV veteran

liitunud: 22.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 19.03.2023 10:02:57 vasta tsitaadiga

Selle pildi järgi saab küll. Ja veel päris korraliku.
Kommentaarid: 60 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 54
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.03.2023 11:34:52 vasta tsitaadiga

Piltidel pole kirjas, milline leping on tehtud võrguettevõtjaga. Äkki leiad lepingus (elektrilevi.ee logi sisse ja vaata ampreid).
Alternatiivsena leia ülesse enda kaugloetav arvesti ja seal kõrval on sinu PEAKAITSE, 3-ne lüliti, Loe sealt pealt või tee pilt sellest.
Kas on C 63A tõesti? Või on C 25A C32A või midagi sellist.

Aga jah, saab kodus autot laadida, vaja võibolla veidi nutikam laadimisseade, mis maksab pea 1000€

_________________
Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 19.03.2023 13:26:46 vasta tsitaadiga

Klooose kirjutas:
Natuke teemaväline, aga äkki keegi targem oskab nende kahe pildi põhjal öelda, kas sellise elektrisüsteemiga oleks võimalik koju ka mingisugune laadija paigaldada? Tööjuures küll saab laadida, aga kuna töökohad ei ole igavesed, siis oleks kodus ka võimalusel hea laadida.

Kui sul kodus elektrisüsteem kannatab veekeedukannu, siis saad ka autot laadida. Igal autol on mingisugune kodulaadija ka kaasas. Investeering 0€. Ööga laed 100km+
Kui kodus vaja laadida kiiremini ja mugavamalt, siis jah mingeid väljaminekuid vaja teha.
Kommentaarid: 28 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
KillFrenzy
HV Guru
KillFrenzy

liitunud: 05.04.2003




sõnum 19.03.2023 13:44:09 vasta tsitaadiga

Rasmus kirjutas:
KillFrenzy kirjutas:
Mingit arutelu ei ole, lihtsalt üks tugitooliinsener on otsutanud, et see on saast ja ülejäänud on lollid.


Tegelikkuses on arutelu siiski olemas, aga millegipärast tõlgendad sa nii siin, kui ka teistes foorumiteemades arutelusid omasoodu.


See kui üks tüüp esitab absurseid väited või valesid absoluutse tõena teema kohta, millest mitte midagi ei jaga, ei ole mingi arutelu.
Kommentaarid: 151 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 133
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Rasmus
HV veteran

liitunud: 30.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.03.2023 22:51:33 vasta tsitaadiga

Sold OUT kirjutas:
Rasmus kirjutas:
Sold OUT kirjutas:
Kas need 18-22k Leafid on head autod?


Ka sina, Brutus!


Kas reetsin sind?


Reetsid põhimõtted! Väga halb! Nüüd vaatan teise pilguga.

KillFrenzy kirjutas:
Rasmus kirjutas:
KillFrenzy kirjutas:
Mingit arutelu ei ole, lihtsalt üks tugitooliinsener on otsutanud, et see on saast ja ülejäänud on lollid.


Tegelikkuses on arutelu siiski olemas, aga millegipärast tõlgendad sa nii siin, kui ka teistes foorumiteemades arutelusid omasoodu.


See kui üks tüüp esitab absurseid väited või valesid absoluutse tõena teema kohta, millest mitte midagi ei jaga, ei ole mingi arutelu.


Ja see annab sulle õiguse teisi kasutajaid isiklikult rünnata ja sõimama hakata? icon_biggrin.gif Võta nüüd hoogu ikka maha.

_________________
Rakvere parasiit
Kommentaarid: 50 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
KillFrenzy
HV Guru
KillFrenzy

liitunud: 05.04.2003




sõnum 19.03.2023 23:07:40 vasta tsitaadiga

Rasmus, tugitooliinsener on nüüd keelatud foorumis?
Kommentaarid: 151 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 133
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ranel
HV Guru

liitunud: 28.02.2005




sõnum 19.03.2023 23:29:01 vasta tsitaadiga

Mis on Eesti vabariigi kõige suurem impordiartikkel väärtuselt? Rafineeritud kütused. Pole ime, et tahetakse elektri peale üle minna naftasaaduste pealt.
_________________
Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis ja rehvide tellimine üle Eesti. www.rsrehvid.ee 55 684 121
Kommentaarid: 186 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 165
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 337, 338, 339 ... 518, 519, 520  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.