praegune kellaaeg 23.05.2024 17:06:07
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
14.03.2022 22:44:41
|
|
|
Min asendis saab 5l paagiga (pole täpselt mõõtnud aga nii väidavad) umbes täpselt 24h lasta. Max asendis umbes 12h.
|
|
tagasi üles |
|
|
TeaMeTzu
HV veteran
liitunud: 10.10.2011
|
15.03.2022 20:04:47
|
|
|
Ma ei kujuta ette kui palju Eesti talvise ilmaga 5kW'ne puhur töötama üldse peab. Eks see siis selgub esimestel katsetustel - saab teada kui hästi või halvasti soojustatud on .
Ma ise veel natuke kahevahel, kas kasutada auto diislipaaki või eraldi kanistreid. Hilisema mugavuse mõttes võiks ju kasutada auto paaki. Samas kütusepumba kättesaamine võib tülikaks minna ning eraldi kanistritega on varu kütus ka kaasas alati. Lisaks ei pea diislilisandit läbi soojapuhuri laskma .
|
|
tagasi üles |
|
|
laurx
HV Guru
liitunud: 25.03.2004
|
15.03.2022 22:55:30
|
|
|
Boxeril on paagis etteandepumba kallale ära mine. Samas on neil tehasest webasto.
_________________ Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER! https://www.yaga.ee/mox-fulder
https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. 25.05 ilmselt Tallinnas |
|
tagasi üles |
|
|
Etz
HV Guru
liitunud: 27.01.2005
|
16.03.2022 10:53:59
|
|
|
TeaMeTzu, tee see diislilisand su puhurile midagi.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
tagasi üles |
|
|
TeaMeTzu
HV veteran
liitunud: 10.10.2011
|
07.08.2022 10:55:07
|
|
|
Huvitav kas tehase webasto jaoks viiakse uus kütusevoolik paaki või pannakse "T" vahele? Diiselpuhurite enda pumbad nii väiksesed, et surevad auto kütusepumba surve kätte ära väidetavalt (kui on sama voolikuga).
Kütuselisand ei tee puhurile ja midagi, aga päris kallis kraam on, et sellega tuba kütta .
Uuendus:
Ma väga loodan, et keretöödel lõpusirge paistab. Talveperioodil külmade ilmadega kogu protsess seisis. Nüüd kevadel ostsin kompressori ja värvipüstoli. Keretööde lõpus plaanin terve väni üle värvida. Terve parempoolne karp läks vahetusse. Põhja-alune karbisein pole vist kuskil müügil. Tegin 3D printeriga paar testi ja siis lasin Fractorys 3D joonise põhjal valmis painutada.
Hakkasin vaikselt ka tehnikat kokku ostma, et saaks täpsemalt eluruumi paigutust planeerida.
Külmkapp on 85L Isotherm 12V eest avatav külmik koos sügavkülmaga.
Valamu töötasapinna alla paigaldatud Franke Maris MRG 210-37.
Sinna juurde Hansgrohe Talis M54 270 väljatõmmatav segisti ja Hansgrohe A41 seebidosaator.
Hetkel veel dušipea valimata, sest tahan muu veevärgiga sobivat musta. Samas pole mõtet osta segistit, sest kuuma vett hetkel ei tule (vesi eluruumis, toasoe). Seega vee kinni/lahti "keeramine" peaks käima dušipea küljest. Mõtlesin, et panen bideeduši, aga musta värvi bideed maksavad korralikult.
Eluruumi akuks tellisin 400Ah jagu ELERIX LiFePO4 elemente koos 123ELECTRIC BMS’ga.
Akut laeb Renogy 60A DC/DC moodul:
Lülitiga saab panna selle tööle 30-ampriga, et generaatorit säästa.
Aku süsteemile peab veel tellima Victron Energy 712 Smart BMS'i ja Smart Relay
Päikesepaneele ei tule seetõttu, et enamasti tahaks ööbida metsavahel ja seetõttu tootlikus nullilähedane.
Varsti tuleb mul hulganisti küsimusi siinsetele autoelektrikutele. Pärast keretöid peab juhtmed ära vedama, ära soojustama ja siis saab hakata sisu ehitama .
|
|
tagasi üles |
|
|
fn
HV kasutaja
liitunud: 05.08.2008
|
07.08.2022 17:49:20
|
|
|
Mul on oma väikese bussi peal eraldi sügavkülmaga 85cm kõrge külmik 220v, töötab bussi "teise" 100Ah agm aku ja paneelide pealt, paneelid hiinlase 120w painduvad 3tk, töötab kuskil maikuust saadik, aku pole tühjaks saanud.
Kust sellist dc-dc laadijat soodsalt leiab osta?
|
|
tagasi üles |
|
|
TeaMeTzu
HV veteran
liitunud: 10.10.2011
|
15.01.2023 18:17:42
|
|
|
Ma algselt tahtsin osta Victron Orion-Tr Smart 12/12-30A, aga neid oleks pidanud kaks tükki võtma ja tükihind 220-260€.
Renogy saab minu andmetel kõige soodsamalt eBay'st, aga välja müüdud. Hoidsin kuu aega silma peal ja tuli üks müüki, mille ka ära võtsin. Eks kindlasti on ka soodsamaid tootjaid, aga Renogy ja Victron interneti andmetel kõige paremad. Ma ei julge nii kallist akupanka, mingi suvalise tootja laadijaga laadima hakata.
2023 update:
Augusti algul kirjutasin, et keretööde lõpp paistab. Reaalsuses ei paistnud lõpp toona veel mitte kuskilt . Aga nüüd pärast kahte kuud pea-aegu igapäevast tööd on seis selline:
Rentisin novembris ruumi, et kuu ajaga vän ära värvida (reaalselt sain vaevu hakkama natuke rohkema kui kahe kuuga). Tutikas lumivalge ruum, automaatne häiresüsteem jms. Kõigepealt läksid kiled seina ja koormakate maha. Pinge oli terve aeg meeletu, et midagi ära ei määriks. Teisel tööpäeval, kui pidin veel veits pahtlit lihvama, hakkas muidugi häire tööle - peast juba jooksid mõtted, et nüüd lendab Forus laivi, tahab raha, loeb sõnad peale, et rohkem valehäireid ei põhjustaks jne . Õnneks lülitati häire kohapeal välja ja Forusele maksma ei pidanud. Pärast seda oli motivatsioon ikka maas, et kuidas ma töö valmis saan, kui isegi nii vähe tolmu ei saa tekitada. Foruse kohale tulemise tasu siiani teadamata (õnneks), aga ise kahktlustasin, et võib jääda 80€ kanti.
Pärast seda juhtumit läksin siis käsitsi vesilihvi peale üle . Kõik kohad, kus mingigi roostetäpp paistis, lihvisin käsitsi metallini välja. Spoilerina võin öelda, et lõpu poole hakkasin piire kompama ja julgesin taas masinaga lihvida.
Ruumid kostusid meeletult läbi. Kõrvalboksidest oli inimeste jutt kenasti kuulda. Tegemist on küll lao- ja tööstusruumidega, aga lähiboksidest olin mina ainuke, kes lärmi tegi - teistel pigem kontorid ja laod. See oli ka üks põhjus, miks masinaid võimalikult vähe kasutasin. Värvitööd katsusin teha ka enamasti hilisõhtusel ajal, kui teistel tööpäev läbi, et kompressori lärm vähem häiriks.
Igastahes metallini lihvitud kohad said roostemuunduri ja epo peale. Kõik paneelide ühenduskohad said uue hermeetiku. Väni võtsin nii pulkadeks kui võimalik - lingid, plastikud, tihendid, lukud, külguks koos siiniga ja kõik muu, mille oleks pidanud ära teipima. Nüüd pole mitte ühtegi teibijoont ja mitte kuskil minu teada valget värvi näha. Uksevahed, esitiivatagused jms värvisin esimesena. Värviks valisin Raptori. Kuna paljuski tahaks just metsavahel kämpida, siis Raptor peaks okstele paremini vastu pidama. Lisaks sellises ruumis poleks saanud millegi muuga värvida.
Värvitooni valik oli ka aja- ja rahakulukas. Alguses oli plaanis selline rohekas-hallikas-pruunikas värvitoon. Kujutasin kindlat tooni ette, aga sellist oli väga raske leida: vaatan värvikaardilt tooni, segan Raptoriga kokku ja siis on värv kärtsroheline või rõve pruun (toonitav Raptor ise on kergelt beežikas hele löga). Käisin Valspar raamatu ja RAL kaardid vist sadu kordi läbi, vaatasime toone Autovärvid töötajatega koos, aga ei olnud midagi sellist. Algusest peale mõtlesin, et proovin selle RAL 7021 (Black grey) järgi, aga ajasin ikka oma rohekas-pruunikat tooni taga. Kui enam midagi proovida ei olnud, siis ostsin 7021 ära ja pärast proovitüki tegemist meeldis koheselt. Kokku testisin kümmekond tooni, igaüks 9-12€/tk….
Teipide, liivapaberi, karukeele, puhastuspaberi, kile, traatharjade, silikoonipesu jms peale läheb kokkuvõttes ikka täitsa arvestatav summa. Esimest korda kasutasin tihendi tõsteteipi, millega esiklaasi ümber tihendi saab kerest eemale ja ära kaetud. Ainuüksi see teipimine võttis aega üle kahe tunni.
Värvimine oli ka ikka korralik protseduur. Südaööl vastu 23. detsembrit jõudsin ettevalmistustega sinnamaani, et sain hakata Raptorit peale kandma. Pärast paari pudeli peale laskmist oli õhk hägune ja tolmu täis. Süda puperdas sees, et iga hetk hakkab häire tööle ja mis ma siis teen - kas jääb värvimine pooleli ja kogu eeltöö vastu taevast, kas Forus hakkab iga natukese aja tagant kohale tulema ja teadmata summa raha iga korra eest küsima? Ühel hetkel otsustasin, et teen mõneks ajaks garaažiukse lahti, aga siis pidin jälgima, et temperatuur liiga alla ei lange.
Mingi hetk värvimise ajal suutsin õhuvoolikuga põrandale ümber ajada kanku 1.5 l paksu värviga (see, millega toonitakse Raptorit; 80ml värvi ühe pudeli Raptori kohta). Taaskord korralik paanika peas - 100€ eest värvi laiali, värvida edasi ei saa. Ühesõnaga kõik p**ses. Siis mõtlesin, mis seal ikka, kühveldasin kätega värvi põrandalt taas kankusse, lasin läbi värvifiltri ja töö võis jätkuda. Mõni hetk hiljem avastasin, et Raptori pudel on püstoli külge liimunud. Arvatavasti läks keermetele kõvendit ja see siis tegi oma tööd seal tublisti. Igastahes väänasin ja kangutasin seda pudelit, kui üks hetk jõudis kohale, et pudeli sees ju toru, mida ei tohiks nii kangutada. Lõõikasin pudeli pooleks ja nägin, et olin toru ära murdnud püstoli küljest. Värvisin Raptori enda püstoliga, mille torusein on ebanormaalselt õhuke keermete juures (ühe teise püstoli juba lõhkusin ära, kui sellele peale astusin ). Jällegi tunne, et nüüd jääb töö poolikuks ja eriti ei liialda, kui ütlen, et peaaegu nutt kurgus. Kell oli 1 öösel, uut Raptori püstolit vaevalt saaks ka kohe hommikul. Siis mõtlesin, et sahtlis mul 4CR kivikaitse püstol, mille ostsin mitu kuud varem ja mille jäetava viimistlusega ma testtükke tehes rahul ei olnud. Otsustasin, et ega olukord hullemaks minna ei saa ja proovin jätkata. Testtükke tegin vist 3.5 bari juures, nüüd värvisin 4.5 bariga ja ka kahtlustasin, et varem 4CR püstolit testides hoidsin püstolit liiga lähedal. Igastahes nüüd jättis 4CR püstol samasuguse või isegi parema tekstuuri kui Raptori püstol ja töö sai jätkuda.
Et pigmentvärvi igasse pudelisse saaks võimalikult täpselt sama palju, siis lisasin seda kaalu järgi. Mingi hetk kallan ja kallan värvi Raptori pudelisse ja mõtlen, et midagi on valesti. Siis tuli välja, et olin suutnud kaalunupule vastu minna ja see näitas mingeid x ühikuid. Pärast võrdlesin teiste pudelitega ja tuli välja, et olin täpselt topelt värvikoguse kallanud sinna. Katust värvides segasin suures suhteanumas kaks pudelit Raptorit kokku ja nii sai ka see apsakas hea lõpptulemuse. Värvimine oli emotsioonidele ikka üks korralik “Ameerika mäed”. Koju jõudsin vist pool seitse hommikul ja haisesin üleni värvi järgi .
Nüüdseks sain kogu selle pusle ka endale üllatuseks kokku ja koju. Lõpptulemusega olen väga rahul. Ei tahtnud oma õnne suitsuanduritega üle piiri lükata ja ei hakanud kolmandat hajutuskihti tervele vänile peale laskma. Teine kiht tundus piisavalt ühtlane sealses valguses. Võib-olla on mõni koht laiguline, aga praeguste ilmadega seda raske vaadata ja garaažist välja sõites oli terve vän tolmuseid käejälgi täis. Kokku kulus 20 pudelit toonitavat Raptorit ja 7 pudelit musta Raptorit plastikute jaoks.
Tiivakaarte plastikud jms läks kõik roostevaba raudvaraga kinni. Ostsin uued esitiivad, sest vanad olid seestpoolt roostetanud. Plastikud said uued tüüblid ja iga tüübel läks külge koos Sika Lastomer 710’ga (elastne hermeetik, mis ei ole liimiva omadusega, et saaks plastikud taas eemaldada vajadusel). Üle 100 tüübli tellisin varuosamarketist 0.25€/tk. Viimastel päevadel tuli välja, et 40 tüüblit jääb puudu ja ainuke võimalus, kus kohe suutsin leida, oli esindus. Seal oli hind 1€/tk ja mina ei suutnud odaval ja kallil tüüblil mingit vahet leida. Kerepaneelide vahele läks Sikaflex 221, gabariittulede augud keres sulgesin 3D-prinditud tükkidega ja tõin juhtmed välja väikesest august, mille sulgesin ka 221’ga.
Tööd oli meeletult (üle kahe kuu iga päev 8-10h tööpäevad - vahele jäid paar päeva ja nädal aega olin haige), aga usun, et normaalse summa eest ei oleks kuskil paremat tulemust saanud. Lisaks nüüd tean, kuidas lukud, lingid jms toimivad ja on üles ehitatud - nende kokkupanemist ja toimima saamist kartsin kõige rohkem . Külguksele ostsin uued rullikud, aga pean uued originaalid ostma, sest B-osad on täielik rämps. Tagantjärele mõeldes ma ei kujuta ette, kuidas ma külgukse üksinda kätte sain. See jurakas kaalub vist mingi 40kg ja hästi kinni hoida ei saa kuskilt. Tagasi panime seda igastahes kolmekesi .
Raha on kulunud nii palju, et peab vist hakkama reklaamima Tanel’ile, et mu väni külje peale mahuvad palju suuremad HinnaVaatluse reklaamid kui mõnele E39’le . Või siis peaks GoFundMe’ga ennast kurssi viima. Igastahes nüüd loodan, et saan keskenduda sisu ehitamisele. Põhja all on paar kohta, mis vajavad keevitamist, aga seda katsun teha jooksvalt. Mõni päev tagasi sain 200Ah LiFePo4 akupanga enam-vähem kokku ja panin “inital charge” tegema.
|
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
15.01.2023 18:46:27
|
|
|
Kas see challenge toimus ventileerimata ruumis? Suitsuanduri saab muidu kummikindaga neutraliseerida.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
|
TeaMeTzu
HV veteran
liitunud: 10.10.2011
|
16.01.2023 12:38:10
|
|
|
Ventilatsiooni ei olnud jah - seepärast värvides garaažiukse lahti tegin ka.
Ruumi kõrgus oli 6-8m. Mul ei ole seadmeid, et suitsuandurini ulatuda .
|
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
16.01.2023 13:18:00
|
|
|
Pukkredel auto katusele ja natuke hüppad siis ulatabki
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
|
S.I.L.L.U
HV veteran
liitunud: 26.06.2003
|
16.01.2023 14:27:19
|
|
|
Raptor on hea, hiljem kui vaja parandusi tõmbad rulli või pintsliga kiirelt üle vajalikud kohad ja korras
|
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
19.01.2023 19:34:10
|
|
|
Esmapilgul vaataks, et KaPo või KriPo vän, kui kuskil seisab. Pane pikk antenn ka butafooriana külge. Pluss 4G "termos". Kas tõesti ühtki akent ei soovinud, kust mere ääres päiketõusu piiluda vms? Või metsas magades ja seina taga kraapimist kuuldes uurida, kas põder või karu.
Suitsukate katted oleks saanud pika tokiga (+treppredel +2m mees) ka peale ja maha. Oleks kõvasti rahulikum tegutseda olnud.
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Alarm_cover.jpg
|
|
tagasi üles |
|
|
TeaMeTzu
HV veteran
liitunud: 10.10.2011
|
25.01.2023 00:14:46
|
|
|
elukaz kirjutas: |
Pukkredel auto katusele ja natuke hüppad siis ulatabki |
S.I.L.L.U kirjutas: |
Raptor on hea, hiljem kui vaja parandusi tõmbad rulli või pintsliga kiirelt üle vajalikud kohad ja korras |
Just see kallutas ka Raptori poole. Juba värvides oli hea meel valiku üle, kui suutsin tagumentumiga külguksele vastu minna (kui nüüd aus olla, siis suutsin kolm korda vastu minna). Tupsutasin pintsliga kohad üle ja töö sai jätkuda.
rex kirjutas: |
Esmapilgul vaataks, et KaPo või KriPo vän, kui kuskil seisab. Pane pikk antenn ka butafooriana külge. Pluss 4G "termos". Kas tõesti ühtki akent ei soovinud, kust mere ääres päiketõusu piiluda vms? Või metsas magades ja seina taga kraapimist kuuldes uurida, kas põder või karu.
Suitsukate katted oleks saanud pika tokiga (+treppredel +2m mees) ka peale ja maha. Oleks kõvasti rahulikum tegutseda olnud.
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Alarm_cover.jpg |
See paljuski ka mõte oli. Kahju, et politsei vist ainult Sprinterite ja Crafteritega ringi sõidab . Kas pika antenni külge saab mingi suhtlusvahendi vms ka panna, et saaks kasvõi abi kutsuda kui levi pole või mingi muu tehniline rike telefonil? Siis oleks sellest antennist kasu ka.
Akendest nii palju, et ma olen meeletu arvu YT videoid vaadanud vänida kohta ja nende kõigi ühine joon on aknakatted - kuidas nendega hoida kuumust/külma/inimesi eluruumist eemal. Ma olen aru saanud, et kui ei ole aknakatted ees selleks et temperatuuri hoida, siis on need eest selleks, et keegi sisse ei näeks .
Aga samas ma ei tea, kuidas endal tunne jääb. Akna saab alati lisada, kui kuidagi kitsaks või hämaraks ruum jääb.
Ma oleks pidanud suitsuanduritelt katted/kindad vms ka iga õhtu ära eemaldama, sest mine tea kus mingi lühis või keemiline reaktsioon juhtuda võib. Kui terve kompleks siis maha põleb ja avastatakse, et mul anduril oli kate peal, siis vist maksaks elu lõpuni seda tagasi .
TeaMeTzu kirjutas: |
Külguksele ostsin uued rullikud, aga pean uued originaalid ostma, sest B-osad on täielik rämps. |
Nüüdseks on OEM rullikud küljes ja külguks pole kunagi paremini liikunud kui nüüd. Esindusest sain kolme rulliku hinnapakkumise 500€+. OeProfist sain kõik kolm rullikut 100€'ga.
|
|
tagasi üles |
|
|
Etz
HV Guru
liitunud: 27.01.2005
|
25.01.2023 00:33:50
|
|
|
Raptor on hea aga rabe ja kui niiskus alla pääseb, siis pealt vaatad et täitsa ponks masin aga raptori all enam plekki pole
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
tagasi üles |
|
|
TeaMeTzu
HV veteran
liitunud: 10.10.2011
|
09.02.2023 19:04:31
|
|
|
Kõigi eelduste kohaselt oli mul värvimise eeltöö piisavalt hea, et sinna alla niiskus ei pääse (kui siis roostetab teiselt poolt plekki) .
Küll aga on paar kohta, mis vajab veel keevitamist.
Hetkel jaman külguksega. Vihma lekib sisse ülevalt servast. Ma arvan, et ma ei oska uusi rullikuid ideaalselt paika reguleerida. Tihend läks täpselt samasse kohta tagasi pärast värvimist. Ees olevat kaks "konksu" ja vastust on ka maksimaalselt tihendi poole reguleeritud reguleeritud. Taga pool üleval olev lukustusmehanism tunub ka suhteliselt kasutu olevat . Võib-olla peab kuskile töömehe kätte viima, kes nendega igapäevaselt tegutseb - kas on soovitusi?
Ma loodan, et Raptor pole liiga tekstuurne, et sealt vahelt vesi sisse pääseb.
Sain 200Ah LiFePO4 aku kokku:
Külgedel ja põhjas 20mm must PE. M12 A2 keermelatt koos muu raudvaraga ja peal läbipaistev voolik. Külgedel veel 20x30x2 alumiinium nelikanttoru, et PE läbi ei painduks ja sealt on hea tõsta.
Teised kaks külge ja "katus" on 5mm Plexiglass (külgedel õhutusavad, et BMS saaks balance'da). Hetkel voolutugevuse andur kinnitamata ja ootab äpi uuendust, et saaks ühe sensoriga hakkama (sellest ka see pikk juhe akukarbi sees).
Akuelementide terminalidele leidsin ideaalses mõõdus A4 M6x30 seadekruvid Baltic Boltist. Ning aitäh kõigile, kes kaablivalikul abiks olid elektriratta teemas - läks 50mm2 keevitusjuhe.
Akuga tore lugu, et kui suvel sain 4x100Ah elemendid kätte, siis olin õndsas teadmises, et ehitan 400Ah aku (4x100=400, loogiline ju ). Üks hetk jõudis kohale, et 3.2 voldist on kuidagi vajalik saada 12.8 volti saada (või no tegelikult isegi rohkem) ja see juures ei jää kuidagi alles 400Ah . Natuke piinlik ülestunnistus, aga ma süüdistan praegust kooliharidust (võtke seda naljaga). Eks see annab märku, mis lollid küsimused mul tekivad, kui millaski elektrijuhtmeid jms vänis vedama hakkan.
Teoorias selle setupiga saab mahutuvust suhteliselt "lihtsalt" suurendada, aga tõesti loodan, et pole vaja.
|
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
09.02.2023 20:04:56
|
|
|
Võta elektripoest üks automaat ja integreeri sinna korpusse juurde, saad rahus lühist teha ja nö massilülitina kasutada kui auto pikemalt seisab. Nt see: https://pood.esvika.ee/kilbidkapidkomponendid/kaitseluliti-3p-c40-slim-6ka-ex9b40j-noark
Ühe kontaktiga nii kanget sealt ei leidnud, see annab 3x40=120A ja talub natuke käivitust ka. Võimalik et auto jaoks on mingi fänsimad aga pole vajadust näinud.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
|
mikk36
HV Guru
liitunud: 21.02.2004
|
09.02.2023 23:35:43
|
|
|
TeaMeTzu kirjutas: |
Hetkel jaman külguksega. Vihma lekib sisse ülevalt servast. Ma arvan, et ma ei oska uusi rullikuid ideaalselt paika reguleerida. Tihend läks täpselt samasse kohta tagasi pärast värvimist. Ees olevat kaks "konksu" ja vastust on ka maksimaalselt tihendi poole reguleeritud reguleeritud. Taga pool üleval olev lukustusmehanism tunub ka suhteliselt kasutu olevat . Võib-olla peab kuskile töömehe kätte viima, kes nendega igapäevaselt tegutseb - kas on soovitusi?
Ma loodan, et Raptor pole liiga tekstuurne, et sealt vahelt vesi sisse pääseb. |
Just see raptor ilmselt ongi probleemiks, sest need uksetihendid ei ole ju mingi ülipehmest silikoonist tehtud. Need vajavad ikka siledat pinda endale vastu.
|
|
tagasi üles |
|
|
lurr
HV veteran
liitunud: 28.12.2002
|
10.02.2023 07:48:04
|
|
|
silikoonita tihendi vastu minev raptoriala miskise universaalse möginaga siledaks.
|
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
10.02.2023 13:47:34
|
|
|
Kaitse võiks ikka automaat olla, lülitamine on lihtsalt boonus. Muidu sular läbi põleb siis hakkad ikka traadiga parandama. Ja selliseid värvilisi noname lüliteid ei usalda, nõukas olla massilülitist rohkem autosid maha põlenud kui kõik muud põhjused kokku.
Tihendist, kui viga värvis siis peaks kõik uksed lekkima?
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
|
TeaMeTzu
HV veteran
liitunud: 10.10.2011
|
10.02.2023 15:48:09
|
|
|
Teiste uste puhul pole lekkimist täheldanud. Isegi tagumised, mille tihendi vahelt varem valgus läbi paisits, ei leki (nüüd sättisin uksed paika, valgus läbi ei paista ja käivad kergel kinni/lahti ka).
Kui peaks asi Raptoris olema, siis huvitav, kas mingit kleebitavat paari cm laiust siledat tihendit vms müüakse, mille saaks ukse külge kleepida?
Mul aku külge läheb 123Electirc SmartRelay, mis lülitab vastavalt seadistusele voolu järgi/tagant ära (või siis läbi äpi). Mingi manuaalne kaitse/massilüliti on siiski ka veel vajalik tõesti.
Kas on mingit mõistliku moodust kuidas ma üldse saaks 50mm2 juhtme ühendada selle kaitselüliti külge? Ma olen nii palju kirumist kuulnud isehakanud elektrikute teemal, et ma eriti ei julge oma lahendusi välja mõtlema hakata (no loogiline oleks 50mm2 juhe silma järgi kolmeks jagada, kui on sobiv mõõt, siis hülss otsa kõigile kolmele ja siis edasi kaitsmesse )
|
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
10.02.2023 16:02:21
|
|
|
Kui muud ei leiuta võib ka juhtme karvad ära jagada, muidu võiks selle mõne silla asemele panna 3 või 6 peenema juhtmega, aga bms ei pruugi sellest hästi arvata.
Mul sedasi
Spoiler
Pole küll automaat vaid katkesti 3x125A ja starter jookseb mööda.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
|
mikk36
HV Guru
liitunud: 21.02.2004
|
10.02.2023 17:06:30
|
|
|
TeaMeTzu kirjutas: |
Teiste uste puhul pole lekkimist täheldanud. Isegi tagumised, mille tihendi vahelt varem valgus läbi paisits, ei leki (nüüd sättisin uksed paika, valgus läbi ei paista ja käivad kergel kinni/lahti ka). |
Võimalik, et teistel ustel on praegu surve parem, kuid parem on võimalikult lihtsaks teha tihendi töö, nii toimib ka siis, kui tihendid jäävad vanemaks, saavad mustaks jne.
|
|
tagasi üles |
|
|
fn
HV kasutaja
liitunud: 05.08.2008
|
10.02.2023 21:10:54
|
|
|
Elektripoe automaadid pole ette nähtud alalisvoolule, kui koormuse all ühendada võib tule otsa võtta.
See Mega kaitse ehk siis sulavkaitse on autotootjate poolt kasutusel. 50mm2 keevitusjuhe laseb niipalju voolu läbi et põleb kõik.
Masslülitit sellist olemas, värviline tuntud tootjalt https://www.victronenergy.com/dc-distribution-systems/battery-switch-on-off
DC circuit breaker annab otsingus automaate mis peaks vastu pidama.
|
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
10.02.2023 21:37:02
|
|
|
See victroni oma on kvaliteedilt täpselt samasugune nagu ma linkisin
|
|
tagasi üles |
|
|
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|