Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
12.01.2023 00:45:02
|
|
|
rex kirjutas: |
Päris palju on neid, kes ei naudi kiirendust ja hea väändega mootori potentsiaal seisab kogu auto omamise aja suht tühja. Kui selline kõrval istub, näed ka, kuidas kangestub ja end ebamugavalt tunneb, kui ise enamvähem sõltumata mootorist ja sõltuvalt pidamisest täistallaga möödasõite oled harjunud tegema ja seda naudid (isegi kui poliitilise korrektsuse huvides väidad, et see on turvalisem). |
Ilmselt pole lihtsalt piisavalt võimsa masinaga sõitnud, et põhjatallast räägid. Ka kuiv asfalt võib väga libe olla, kui hobuseid ülemäära palju on.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
12.01.2023 00:49:18
|
|
|
Loe enda tsiteeritud lõiku.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
Indrek67
HV vaatleja
liitunud: 29.04.2007
|
12.01.2023 01:16:31
|
|
|
Markos kirjutas: |
rex kirjutas: |
Päris palju on neid, kes ei naudi kiirendust ja hea väändega mootori potentsiaal seisab kogu auto omamise aja suht tühja. Kui selline kõrval istub, näed ka, kuidas kangestub ja end ebamugavalt tunneb, kui ise enamvähem sõltumata mootorist ja sõltuvalt pidamisest täistallaga möödasõite oled harjunud tegema ja seda naudid (isegi kui poliitilise korrektsuse huvides väidad, et see on turvalisem). |
Ilmselt pole lihtsalt piisavalt võimsa masinaga sõitnud, et põhjatallast räägid. Ka kuiv asfalt võib väga libe olla, kui hobuseid ülemäära palju on. |
Kui kuiva asfalti peal kontrolle maha ei kisu, siis pole tavatarbija käeulatuses olevate sõidukite puhul küll vaja karta käest minemist, muidugi siinkohal oleks paslik küsida, mis on ülemääraste hobuste arv?
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
|
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
12.01.2023 10:55:16
|
|
|
Indrek67 kirjutas: |
Markos kirjutas: |
rex kirjutas: |
Päris palju on neid, kes ei naudi kiirendust ja hea väändega mootori potentsiaal seisab kogu auto omamise aja suht tühja. Kui selline kõrval istub, näed ka, kuidas kangestub ja end ebamugavalt tunneb, kui ise enamvähem sõltumata mootorist ja sõltuvalt pidamisest täistallaga möödasõite oled harjunud tegema ja seda naudid (isegi kui poliitilise korrektsuse huvides väidad, et see on turvalisem). |
Ilmselt pole lihtsalt piisavalt võimsa masinaga sõitnud, et põhjatallast räägid. Ka kuiv asfalt võib väga libe olla, kui hobuseid ülemäära palju on. |
Kui kuiva asfalti peal kontrolle maha ei kisu, siis pole tavatarbija käeulatuses olevate sõidukite puhul küll vaja karta käest minemist, muidugi siinkohal oleks paslik küsida, mis on ülemääraste hobuste arv? |
OT, aga 700+, life begins at 500.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
SKG
HV Ihaldatuim Poissmees
liitunud: 27.01.2003
|
12.01.2023 15:24:32
|
|
|
tsitaat: |
Tesla Full Self-Driving Beta is now available to anyone in North America who requests it from the car screen, assuming you have bought this option.
Congrats to Tesla Autopilot/AI team on achieving a major milestone! |
https://twitter.com/elonmusk/status/1595682322707267584
_________________ 17/1/2023, Scart: "Selle sajandi senise möödunud aja üks suuremaid skandaale on hetkel lahti rullumas..." |
|
Kommentaarid: 373 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
3 :: |
313 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
12.01.2023 15:30:06
|
|
|
SKG, jep, beta või mitte, aga see on tehtud kättesaadavaks avalikel teedel. Avalikud teed ei sobi beta testimiseks.
Teine kommentaar sealt kohe peegeldab sama mustrit mis seal videos näha
tsitaat: |
I love it but have a concern
The car slams the brakes on inappropriately. Twice a car was entering an on ramp and yielding, brakes slammed hard and could have caused an accident. A car was turning left the other day, stopped, and my car just slammed the brakes on the highway |
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
renx09
HV Guru
liitunud: 28.09.2004
|
12.01.2023 15:39:10
|
|
|
Tanel kirjutas: |
SKG, jep, beta või mitte, aga see on tehtud kättesaadavaks avalikel teedel. Avalikud teed ei sobi beta testimiseks.
Teine kommentaar sealt kohe peegeldab sama mustrit mis seal videos näha
tsitaat: |
I love it but have a concern
The car slams the brakes on inappropriately. Twice a car was entering an on ramp and yielding, brakes slammed hard and could have caused an accident. A car was turning left the other day, stopped, and my car just slammed the brakes on the highway |
|
sõbra uue BMW tarkvara tegi täpselt sama asja, aga no Tesla puhul on muidugi asi VÄHEMALT 100x hullem
_________________ !! |
|
Kommentaarid: 299 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
240 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
12.01.2023 15:59:04
|
|
|
Bemmil ka see häda?
Selliste uudiste peale mitte ei kipu neid uusimaid mänguasju vaatama.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
etk
HV kasutaja
liitunud: 10.10.2006
|
12.01.2023 21:14:59
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Bemmil ka see häda? |
Mitte ainult. Enyaq lülitab tuimalt ACC välja vähimagi anduri segaduse peale ning rakendub max mootori regen ehk sisuliselt ka keset maanteed võib järk pidurdus olla.
Omamoodi huumor juba kus süüdistatakse pidevalt mingit Tesla juhiabi kui on igalpool öeldud, et juht PEAB olema ise tähelepanelik ja SEKKUMA kui auto midagi lolli teeb. Ehk siis antud juhuse korral kui juhil just terviserike ei olnud olks tema asi olnud kiirust uuesti lisada või tagasi eelmisesse ritta tõmmata vms muu lahendus selle asemel, et lasta autol lihtsalt keset teed seisma jääda. Neid juhiabisid on väga lihtne overraidida.
Õnnetus ise juhtus pigem seetõttu, et kolmas/neljas auto ei hoidnud piisavat pikivahet ja ei saanud seetõttu pidama. Sellised ahelkokkupõrked ei ole uus leiutis, mis tänu Teslale välja ilmusid. Lihtsalt uudisnuppe saab kergemini neist tänapäeval tekitada kui Tesla vms buzzword on asjaga kuidagigi seotud.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
12.01.2023 21:44:28
|
|
|
Juht pidevalt override'imiseks valmis on teoorias kõva, aga reaalsuses ei oleks ju siis pointi juhtimist autopiloodile anda. Nii kui rooli taga raamatu või nutika pihku võtad, ei ela sa enam toimuvale kaasa ja uuesti sisseelamise reaktsiooniaeg on liiga suur, et kiirelt adekvaatset otsust teha.
Just ükspäev pidin vasakpöördel esimesel autol tagant sisse kütma, kuna eeldasin, et ta sõidab loogiliselt ja kuna tee on piisavas ulatuses vaba, hakkab liikuma, samal ajal kui ise veel igaks juhuks parema poole üle vaatasin. Aga ei hakanud. Napilt sain pidama enne stanget. Me kõik teeme väga palju otsuseid eelduste pealt, kuna silm ei haara kõike korraga ja ka aju töötleb esmajärjekorras kõige olulisemana tunduvat infot. See ongi inimlik ja tegelikult ei saagi seadusega nõuda, et inimene oleks korraga kõiges veendunud. 50 km/h linnaliikluses lubada oleks sel juhul hullumeelsus. AI suudab palju paremini multitaskida ja kogu 360° kaamerapilti analüüsida. Meie perifeerne nägemine selle vastu paraku ei saa. Me ei saa samaaegselt vaadata nii vasakule kui paremale. Lisaks arvutatakse võrkkestas oleva pimetähni pilt nii või naa eelduste pealt. Kui sinna tuleb miskit ootamatut, siis me seda ei näe.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
etk
HV kasutaja
liitunud: 10.10.2006
|
12.01.2023 22:41:37
|
|
|
rex kirjutas: |
Juht pidevalt override'imiseks valmis on teoorias kõva, aga reaalsuses ei oleks ju siis pointi juhtimist autopiloodile anda. |
Kui oleks olemas selline autopiloot, mis seda võimaldaks siis jah aga sellist ei ole. Tesla ka ei paku sellist. Mersu nüüd osades USA piirkondades linnakiirustel teatud teedel pakub, nö esimene Level 3 tehnoloogia.
Hetkel on need juhiabid nagu püsikiirushoidja. Ehk siis jah, juht peabki olema valves.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
|
anubis
HV Guru
liitunud: 08.06.2002
|
12.01.2023 22:57:04
|
|
|
VAGi lane assist + distantsi hoidev püsikiirushoidja käitub jah, samamoodi. Pigem reageerib üle aga minu meelest on see hea.
|
|
Kommentaarid: 317 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
271 |
|
tagasi üles |
|
|
Equinox
HV veteran
liitunud: 05.04.2002
|
14.01.2023 00:40:40
|
|
|
Tesla lasi siis korralikult hindu alla. Interneedus omajagu elevil. Vaatasin, et Model 3 SR-i (included värvi ja velgedega) saab 38 870+20%KM = 46 644€ kätte. Lisandub muidugi veel transakulu, et Eestisse tuua.
Your Model 3
Estimated Delivery: Jan - Mar 2023
Model 3 Rear-Wheel Drive € 37.990
Pearl White Paint Included
18’’ Aero Wheels Included
All Black Partial
Premium Interior Included
Autopilot Included
30-Day Premium
Connectivity Trial Included
Vehicle Subtotal € 37.990
Destination & doc fee € 880
Purchase Price € 38.870
Excluding taxes and fees
Due Today € 250
|
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015 |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
etk
HV kasutaja
liitunud: 10.10.2006
|
15.01.2023 19:11:31
|
|
|
Oisu. kirjutas: |
Sest Norra muutis aasta algusest elektriautode maksustamist....
Sellepärast alandas TESLA enimmüüdud Mudel Y hinda 120 000 krooni võrra + kaasavalt teiste mudelite hinda. |
Norra pärast muutis kogu maailmas hinnastamist?
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
|
anubis
HV Guru
liitunud: 08.06.2002
|
15.01.2023 19:15:10
|
|
|
Aktsia kukub Muski tegemiste tõttu. Vaja on pidevalt müüginumbreid kasvatada, et tõestada oma positsiooni.
BYD läks tegelikult mööda juba.
|
|
Kommentaarid: 317 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
271 |
|
tagasi üles |
|
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
15.01.2023 19:34:39
|
|
|
etk kirjutas: |
Oisu. kirjutas: |
Sest Norra muutis aasta algusest elektriautode maksustamist....
Sellepärast alandas TESLA enimmüüdud Mudel Y hinda 120 000 krooni võrra + kaasavalt teiste mudelite hinda. |
Norra pärast muutis kogu maailmas hinnastamist? |
Jah. Kuna Model Y on Norras enimmüüdud automudel 2022. aastal ja 2023. aastal algusest maksustamine muutus
https://ofv.no/aktuelt/2023/tidenes-registreringsrush-i-desember
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
etk
HV kasutaja
liitunud: 10.10.2006
|
15.01.2023 22:06:59
|
|
|
Oisu. kirjutas: |
etk kirjutas: |
Oisu. kirjutas: |
Sest Norra muutis aasta algusest elektriautode maksustamist....
Sellepärast alandas TESLA enimmüüdud Mudel Y hinda 120 000 krooni võrra + kaasavalt teiste mudelite hinda. |
Norra pärast muutis kogu maailmas hinnastamist? |
Jah. Kuna Model Y on Norras enimmüüdud automudel 2022. aastal ja 2023. aastal algusest maksustamine muutus
https://ofv.no/aktuelt/2023/tidenes-registreringsrush-i-desember |
Norra võib olla väga suure elektriliste autode müügiosakaaluga aga usu, Tesla jaoks on Norra siiski väike mängija. Nende aastane autode toodang on üle 1.3 miljoni sõiduki. Ühe riigi pärast või seal toimuvate maksumuudatuste pärast nad nüüd küll sisuliselt kõigis oma müügiturgudes ei oleks teinud allahindlusi.
Tesla tegi allahindlusi jah, aga mitte selle pärast, et Norras maksumuudatus toimus.
anubis kirjutas: |
Aktsia kukub Muski tegemiste tõttu. Vaja on pidevalt müüginumbreid kasvatada, et tõestada oma positsiooni.
BYD läks tegelikult mööda juba. |
BYD ju arvestab hübriide jne ka NEV hulka ja eraldi BEV ei too välja. Või eksin?
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
|
anubis
HV Guru
liitunud: 08.06.2002
|
15.01.2023 22:51:15
|
|
|
Jah, BYD aasta lõikes jäi veel maha kuid suutis mõnel kuul ka puhtalt elektriautode arvestuses Teslat ületada.
|
|
Kommentaarid: 317 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
271 |
|
tagasi üles |
|
|
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
Equinox
HV veteran
liitunud: 05.04.2002
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
16.01.2023 13:51:35
|
|
|
Kuni hiinlased EU turule domineerima ei tule, seni on ok. Pole üht järjekordset Hiinast sõltuvust tarvis
|
|
Kommentaarid: 158 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
bladerunner
HV Guru
liitunud: 17.01.2002
|
16.01.2023 16:49:20
|
|
|
Keegi ei keela EU-s autosid odavamalt kui Hiinas toota. Ja keegi ei sunni neid siin ka ostma.
Muidugi võib Hiinale ka imporditollid kehtestada ja majandussõda alustada.
Keegi siin väitis (anubis?), et Hiinale or rohkem EL-i kui EL-le Hiinat vaja, seega võit on garanteeritud. Loodetavasti. Pikaajaliselt.
Lühiajaliselt läheb seepeale arvatavasti kõik nii pekki et COVID ja praegune RU-UE "sõda" on nohu selle kõrval.
_________________ Experience is what you get when you don't get what you want. |
|
Kommentaarid: 163 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
152 |
|
tagasi üles |
|
|
Prillpapa
HV kasutaja
liitunud: 04.06.2022
|
16.01.2023 17:30:28
|
|
|
Ei olegi lõpuni aru saanud, kuipalju euroopa (saksa) autotootjad Hiinast sõltuvad. Suurema pandeemia aegu käis järjest läbi uudiseid, kuidas saksa autotööstus hoiab nina veepeal ainult tänu Hiinasse ehitatud autotehastele-investeeringutele ja sealsel kasvaval turul, müügil. Kui see tõele vastab, on kaubandussõda Hiinaga keeruline pidada, sest euroopa autotööstus ei tarvitse seda üle elada, kui hiinlased vastusanktsioneerima hakkavad.
USA veetav kiibisõda võib olla see, mis lõpuks ka Hiina autotööstust võib pärssima hakata. Kuna tipptehnoloogiat juba täna enam Hiinal kasutada ei lubata, pidavat see hakkama strateegiliselt mõjutama mitmeid sektoreid, alates materjalitehnoloogiatest kuni masinõppeni välja, ja just seda masinõpet-tehisintellekti peetakse ka autotööstuses üheks kandvaks arengusuunaks, kus täna isesõitvate autode arendust ja kõrgtasemel juhiabisüsteeme treenitakse nende tippkiipide ja pilves virtualiseeritud tehisreaalsusel.
See võib viia olukorrani, kus mõne aasta pärast Hiina võib küll müüa odavaid elektriautosid aga kõik need isesõitvad juhibaid ja nutipluti hakkab aina enam lääne tehnoloogiatele alla jääma, sest poliitiliselt hiinlastele selles suunas arenemiseks hapnik kinni keeratud.
Nii võib kerge olla otsustada kas tahad ainult akupakki nelja rattaga või tahad lisaks juhi eest mõtlevaid kellasid-vilesid ka
Samas täna on hind elektri autol üks kohti, mis inimesi tagasi hoiab ja kui Hiina tootjad suudavad turule sisenemisel õiget hetke tabada - võib see olla neil parim hetk üldse turgu juurde võita.
Lisaks euroopat pigistab ka energia kõrge hind, oli vist USA-st lausa 4x kõrgem, mis tootmist ka autotoomist mõjutamata ei saa jätta..
_________________ --- |
|
Kommentaarid: 17 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
17 |
|
tagasi üles |
|
|
|