Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
30.08.2022 23:58:34
|
|
|
Markos kirjutas: |
anubis kirjutas: |
4kw päiksepaneele mis vähemalt 25 aastat 80% oma algsest tootmisvõimsusest säilitavad saab sama hinnaga mis maksis tipu ajal 1MWh elektrit börsilt ostes. Need paneelid toodavad selle 25 aasta jooksul eeldatavalt samas umbes 100MWh elektrit. Suvel umbes 23-28kwh päevaga.
Ei ole kallim. Investeeringutest rääkida ongi samas keeruline inimestega kes elavad palgapäevast palgapäevani või usuvad, et bensiinigeneraatori kaasatassimine on mõistlik tegevus igaksjuhuks. |
Loeb äkki korra veel üle, enne, kui hakkab siin jälle paneelidest ja investeeringutest soiguma. |
Eelkirjutanu samas väga selgelt rääkis sellest, et laadis kodus. Samuti on korduvalt maininud seda, et tal on ka päiksepaneelid. Inimesed kes ise oma elektrit toodavad üldjuhul sellepärast seda teevadki, et mitte kallist võrguelektrit tarbida.
|
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
Indrek67
HV vaatleja
liitunud: 29.04.2007
|
31.08.2022 00:09:24
|
|
|
anubis, Markos tõi vist lihtsalt välja selle, et kui börsipaketti evid, siis sellise kulu juures hübriidi käitamine soodsam. Markos kuna sa mingi kiire kalkulli oled teinud, siis mis see EV keskmine kulu peaks seda sama augusti keskmist hinda arvesse võttes olema, et oleks soodsam kui hübriid?
Krt mersu ikka üldse ei oska neid pehmeid hübriide arvutada vist, omal majapidamises üks suhteliselt uus(mais kätte saadud) C200 4matic, no ei saa mina sellega linnakulu alla 10L/100km oma sõitudega. Rõhutan, et ma ei pidurda kellelgi ees sendi veeretamise eesmärgil, sõidan ühtlases liiklusvoolus, säästmine pole mingi eesmärk, lihtsalt üllatab kulu.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
14 |
|
tagasi üles |
|
 |
oliver.
HV Guru
liitunud: 05.09.2003
|
31.08.2022 00:44:02
|
|
|
Equinox kirjutas: |
Kas Teslat ei saanud eemalt juhtida, et lased sõita parkimiskohale ja välja kuhugile enda juurde? Aam, see vist jalakäija kiirusel ja mitte kaugele, ainult otse sõit kah, manööverdada ei saa.. |
Tesla võiks kõigepealt parkima õppida
Spoiler 
|
|
Kommentaarid: 280 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
239 |
|
tagasi üles |
|
 |
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
31.08.2022 01:14:11
|
|
|
Oot jah, tesladel oli justkui reklaamitud millalgi mingite videoklippidega, kus parkimiskohast ukse ette oskas justkui ise sõita, on see funktsioon neil siis olemas või mitte? Kui olemas, siis tulevikus oleks päris suur argument sinnapoole vaadata, teeks see elu mugavamaks küll, kui saaks igapäevaselt veidi lihtsamalt rutiinseid liikumissuundi katta.
Ja lisaks, vana leafi udutulepirni(või mis iganes seal all pamperi küljes on) vahetus, selleks tuleb põhjakate maha kakkuda ja saab sedasi ligi alles või on mingi oma nõks kuidas lihtsamalt tehtud saab?
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
31.08.2022 09:49:44
|
|
|
Markos kirjutas: |
Indrek67 kirjutas: |
Oma EV kulu elektrile vahemikus 12.04-29.08 22,2kWh/100km, läbi sõidetud selle perioodi jooksul 4740km, mõned korrad Pärnus käinud, ülejäänud kilomeetrid Tallinnas tulnud. Kordagi pole masinat väljaspool kodu laadinud. |
Augusti keskmise börsihinnaga võttes tuleb 100km kallim, kui hübriidiga  |
Kes see siis keskmise börsi hinnaga autot laeb. Augustis natuke üle 2500km läbinud umbes 75€ eest ehk umbes 3€/100km kohta. Tuleb targalt laadida lihtsalt.
Bensiini hindadega arvestades oleks see mingi 1.5L/100km kütusekulu kanti. Milline hübriid reaalelus alla 2L/100km hakkama saab?
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
31.08.2022 09:50:49
|
|
|
Aga kui tahaks 5000 sõita? Palju siis maksma peaks?
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
31.08.2022 10:20:08
|
|
|
Janis kirjutas: |
Aga kui tahaks 5000 sõita? Palju siis maksma peaks? |
5000km*0,175kwh/km=875kwh
5000km*0,2kwh/km=1MWh
5000km*0,225kwh/km=1,125MWh
Fikseeritud elektripaketiga 10s/kwh öösel laadides.
875 = €87,5+maksud
1000 = €100+maksud
1125 = €112,5+maksud
Spoiler 
Kui laadida kodus ja kasutada ära omatoodangut maksimaalset siis:
10kw paneele on augustis tootnud 1,36MWh, juulis 1,44MWh, juunis 1,53MWh, mais 1,47MWh, aprillis 1,41MWh, märtsis 1,27MWh, veebruaris 281kwh ja jaanuaris 80,23kwh.
Jaanuaris ja veebruaris tuleks seega võrgust juurde osta, öösel oleks see 10s/kwh ehk
*veebruaris 844/719/594 korral €84,4/71,9/59,4 + maksud.
*jaanuaris 1045/920/795 korral €105/92/79,5 + maksud.
viimati muutis anubis 31.08.2022 10:42:22, muudetud 2 korda |
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
31.08.2022 10:27:31
|
|
|
Ma küsisin konkreetse küsimuse, sa jahud oma paneelipaska ikka edasi siin.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
31.08.2022 10:40:59
|
|
|
Lihtsamas keeles.
875 = €87,5+maksud
1000 = €100+maksud
1125 = €112,5+maksud
|
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
31.08.2022 10:43:05
|
|
|
Aga kui rohkema laadimisvajaduse jaoks ei jätku targalt laadimise tunde? Siis ju maksad tunduvalt rohkem.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
31.08.2022 10:45:52
|
|
|
5k kuus tähendab ~250km tööpäevas.
See tähendab, et kasutaja tõenäoliselt ei osta elektriautot millel on väike aku, seega iga öö saab täis laadida.
|
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
31.08.2022 10:48:58
|
|
|
Oot kus saab 10 senti kwh fix paketti?
Ma ka laadisin kodus eelmine aasta, selle 5-6 tunniga, kus odav elekter öösel on, aku täis küll ei saanud.
viimati muutis Janis 31.08.2022 10:52:51, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
31.08.2022 10:54:53
|
|
|
Praegu enam ei saagi, tõenäoliselt. Mina tegin endal kevadel fixi 10s/13s öö/päev.
Kuid isegi 2x kõrgema fiksiga jääb hind väga soodsaks.
|
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
31.08.2022 10:55:49
|
|
|
Janis, Sa ka ära ei tüdines siin teemas trollimast.
Proovid äkki vahelduseks mingitki väärtust lisavad kommentaari kirjutada või see jääb sinu pädevustest välja?
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
31.08.2022 10:56:34
|
|
|
Indrek67 kirjutas: |
anubis, Markos tõi vist lihtsalt välja selle, et kui börsipaketti evid, siis sellise kulu juures hübriidi käitamine soodsam. Markos kuna sa mingi kiire kalkulli oled teinud, siis mis see EV keskmine kulu peaks seda sama augusti keskmist hinda arvesse võttes olema, et oleks soodsam kui hübriid?
Krt mersu ikka üldse ei oska neid pehmeid hübriide arvutada vist, omal majapidamises üks suhteliselt uus(mais kätte saadud) C200 4matic, no ei saa mina sellega linnakulu alla 10L/100km oma sõitudega. Rõhutan, et ma ei pidurda kellelgi ees sendi veeretamise eesmärgil, sõidan ühtlases liiklusvoolus, säästmine pole mingi eesmärk, lihtsalt üllatab kulu. |
Alla 20, kui võrgutasu ka arvestada. "Pehme hübriid" on täielik jama ja naljanumber, korduvalt juba öeldud, et tegemist on rohepesu jokk skeemiga, kus pannakse lihtsalt mingi abimootor külge ja öeldakse, näed, hübriid.
tsitaat: |
Kes see siis keskmise börsi hinnaga autot laeb. Augustis natuke üle 2500km läbinud umbes 75€ eest ehk umbes 3€/100km kohta. Tuleb targalt laadida lihtsalt. |
WTF, ma lihtsalt tõin näite ja kindlasti leidub ka neid, kellel ei ole tarka laadimist, puuduvad päikesepaneelid või üleüldse kodune laadimisvõimalus ja peavad kasutama avalikke laadijaid. Siin käib promo ju igas suunas, et el auto on soodne igaühele, nüüd on ju selgelt näha, et ega ei ole ikka küll, pead tegema veel tublisti investeeringuid, et ka hetkekulu alla saada.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
31.08.2022 10:56:45
|
|
|
Mida ma trollin. Küsin küsimuse ju.
Sul said argumendid otsa lihtsalt, nüüd vaja mingit trollimise ja muud hala ajama hakata.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
31.08.2022 10:59:52
|
|
|
Markos kirjutas: |
Siin käib promo ju igas suunas, et el auto on soodne igaühele, nüüd on ju selgelt näha, et ega ei ole ikka küll, pead tegema veel tublisti investeeringuid, et ka hetkekulu alla saada. |
Pigem ma näen, et pidevalt korrutatakse, et siin käib selline promo, aga promo ennast on vähem näha.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
31.08.2022 11:13:53
|
|
|
Avaliku poolkiirlaadija (22kw) kasutamine on 22s/kwh ja kiirlaadija (150kw+) on 39s/kwh , enefit Volt näitel.
|
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
31.08.2022 11:52:24
|
|
|
Markos kirjutas: |
tsitaat: |
Kes see siis keskmise börsi hinnaga autot laeb. Augustis natuke üle 2500km läbinud umbes 75€ eest ehk umbes 3€/100km kohta. Tuleb targalt laadida lihtsalt. |
WTF, ma lihtsalt tõin näite ja kindlasti leidub ka neid, kellel ei ole tarka laadimist, puuduvad päikesepaneelid või üleüldse kodune laadimisvõimalus ja peavad kasutama avalikke laadijaid. Siin käib promo ju igas suunas, et el auto on soodne igaühele, nüüd on ju selgelt näha, et ega ei ole ikka küll, pead tegema veel tublisti investeeringuid, et ka hetkekulu alla saada. |
Sina tõid näite ja mina tõin näite. Miks minu oma promo on ja sinu oma ei ole? Kindlasti on neid kelle jaoks üks või teine soodsam on, keegi ei olegi siin ju öelnud, et kõigil peavad olema paneelid või targad laadijad.
Janis, kui sa küsid päriselt huvist küsimusi siis sulle ka vastaks aga su küsimustest on ju näha, et sa ei ole siin heauskselt ennast harimas vaid "EV entusiastide" üle nalja viskamas ehk jah julgen trolli silti rakendada küll.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
31.08.2022 11:55:56
|
|
|
Enese harimiseks on see küll väga vale koht.
Ses suhtes, et kui alati iga küsimuse peale kaitsvale positsioonile asud, siis ju ilmselgelt on midagi mäda su entusiasmiga seoses? Oleks sul vastus olemas, siis vastaksid ka, või ei?
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
31.08.2022 12:09:05
|
|
|
Teeme siis kiirlaadija näite, enefit Volt võrgus. Paneme, et kasutaja teeb 50/50 laadimisi, ehk pooled aeglaselt ja pooled kiirelt.
875kwh = ((437,5*0,22)+(437,5*0,39)) = €267
1000kwh = ((500*0,22)+(500*0,39)) = €305
1125kwh = ((562,5*0,22)+(562,5*0,39)) = €343
|
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
31.08.2022 12:13:40
|
|
|
Janis kirjutas: |
Enese harimiseks on see küll väga vale koht.
Ses suhtes, et kui alati iga küsimuse peale kaitsvale positsioonile asud, siis ju ilmselgelt on midagi mäda su entusiasmiga seoses? Oleks sul vastus olemas, siis vastaksid ka, või ei? |
Miks vale koht? Kui siin võtavad sõna teemaga kursis olevad inimesed, siis just ju hea võimalus nendelt tarkust omandada.
Aga näide sult endalt siis:
tsitaat: |
Küsid:
Janis kirjutas: |
Aga kui tahaks 5000 sõita? Palju siis maksma peaks? |
Ise vastad ehk saa ei tahtnud tegelikult muud kui oma eelneva arvamuse kinnitust:
Janis kirjutas: |
Aga kui rohkema laadimisvajaduse jaoks ei jätku targalt laadimise tunde? Siis ju maksad tunduvalt rohkem. |
Retooriline küsimus ilmselgelt:
Janis kirjutas: |
Oot kus saab 10 senti kwh fix paketti? |
|
Janis kirjutas: |
Ma ka laadisin kodus eelmine aasta, selle 5-6 tunniga, kus odav elekter öösel on, aku täis küll ei saanud. |
Sul rohkem faase või ampreid siis vaja laadijaga ühendada, sest 6 tunniga laeb mul kenasti 60kWh akumahtu ära.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
31.08.2022 12:16:23
|
|
|
Ehk siis ikkagi jälle see teema, et vaja lisavarustust osta? Tavalaadijaga ei ole nende ülejäävatest ampritest kasu.
Majaomanik kindlasti tahab neid tarku tunde mujale ka suunata, siis ju jääks auto jaoks veits puudu kui just mingi julm peakaitse pole.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
31.08.2022 12:41:27
|
|
|
Ma tegin elektrilevile liitumise taotuse ära, eks näis, mida nad vastavad, saab investeeringu arvutused ja tasuvused paika. Selge on see, et kuna omatarve on väga väike ja elektrit jääks kõvasti üle, siis oleksin ma puhtalt tootja rollis. Mul on maja energiatarve koos olmega perioodil, kus päikesepaneelid arvestatavat tootlust annavad suurusjärgus 15-20kW/h ööpäevas. Öösel peaksin nagunii elektrit võrgust ostma, kui just ei tahaks investeerida 20kW/h akupanka, see on siis perspektiivis, et oleks võimalik ka talvel päevast küttevajadust rahuldada. Elektriautode kontekstis, arvestades läbisõitu on mõistlik igal juhul jääda hübriidide peale, vähemasti nende kasuliku kasutusaja lõpuni. Ehk siis tänase seisuga oleks paneelid + akud investeering suurusjärgus 20k eurot, talvel, kui paneelid midagi ei anna, tuleb elada puhtalt võrguelektri ja targa akude laadimise peal, et maksimaalselt ära kasutada võimalikku soodsamat ööelektrit, kui seda eksisteerib, seda aga ei tea mitte keegi ette.
viimati muutis Markos 31.08.2022 12:45:51, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
31.08.2022 12:45:18
|
|
|
Janis kirjutas: |
Ehk siis ikkagi jälle see teema, et vaja lisavarustust osta? Tavalaadijaga ei ole nende ülejäävatest ampritest kasu.
Majaomanik kindlasti tahab neid tarku tunde mujale ka suunata, siis ju jääks auto jaoks veits puudu kui just mingi julm peakaitse pole. |
See sõltub kasutusest eks. Ma sõidan umbes 2x riiklikku keskmist aastast läbisõitu ja iga öö laadides piisab tunnist kuni kahest, et päevane kuulu taastada. Samal ajal jagub veel 3kw muude tarbijate jaoks mida öösel on küllaga. Kui nüüd tahta maja akut ka näiteks laadida, siis jääks veel umbes 40-50kWh jagu odavat elektrit, sõltuvalt mis lepingu lahendus on. Enda maja tarbimine päeval kindlasti ei ole sinna ligidalegi ehk ei pea küll suurema kaitse peale mõtlema, kui tahaks ainult öiste tundidega hakkama saada.
Kui aga omanik sõidab päevas kordades rohkem ja peab iga öö laadima 60kWh vms ja tahab maja akut ka laadida, siis ilmselgelt vaja suuremat peakaitset. Selline olukord aga kehtib äärmuslikuks vähemusel sest jätkuvalt keskmine eestlane sõidab päevas alla 50km ehk ka 1 faasi pealt 16 ampriga laadides saab ööga enam kui küll autole ning teised faasid vabad. Ning neid kellel tulebki majja vaid 16a ja üks faas on jällegi äärmuslik vähemus, kes siis peaksid ühendust täiendama.
Ka sinul ei ole ju kohustust akut kiiresti täis laadida öösel aega pole kohustust kiiremat laadijat hankida aga sul on ilmselt see võimalus.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
|