Tervitused
On siin Eestis koht, kus keegi pakub teenust mootoriga velge kokku laob ja rihib, lõikab kodaraid vastavalt parajaks jne?
Mul endal hakkab tagumine velg tasapisi ära surema. Tegemist 1000W mootoriga, 36 kodaraga, 12g(2.6mm) paksusega. Nende jalgrattada velge puhul selline asi, et nippli augud on vaja suuremaks viilida/puurida.
Tänud. Huvitav on see tavaline asi, et directdrive mootor mis on täiesti lollikindel, ainuke asi mis hakkab ajaga järgi andma hakkab on velg taga kus on peamine raskus? Kui ees oleks mootor, oleks lihtsam, seal isegi lõdva kodaraga sõita kui isu, pole probleem, taha tavaline ratas ja kui mingi probleem sellega lihsalt osta poes uus tagumine ratas, noh mul keldris neid lademetes, lihsalt vahetada ja läheb edasi... Siin foorumis on mitmeid kellel ees mootor
ei pea ju kasutama tingimata mingeid õlekõrrest kodaraid ja pehmet hiina velge?
vahet ei ole directdrive või keskmootor, moment murrab nii või naa kodaraid ühtmoodi. loeb see kui suurt momenti kiirendades velg/kodarad näevad ja kui mitu korda. kuigi ausalt öeldes ma arvan, et kui regulaarselt oma ratast hooldad ja üle vaatad ehk kodarad ilusti ja võrdselt pingul hoiad siis peavad need ikka päris kaua vastu. mul pole ühelgi jalgrattal mitte kunagi sellise asi ära väsind ega otsa saanud...ja omal ajal sai sõidetud ikka päris palju ning jõumoment, mis tuleb jalast on ikka meeletult palju suurem võrreldes mingi tühise 1kw hub mootoriga. _________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
ei pea ju kasutama tingimata mingeid õlekõrrest kodaraid ja pehmet hiina velge?
vahet ei ole directdrive või keskmootor, moment murrab nii või naa kodaraid ühtmoodi. loeb see kui suurt momenti kiirendades velg/kodarad näevad ja kui mitu korda. kuigi ausalt öeldes ma arvan, et kui regulaarselt oma ratast hooldad ja üle vaatad ehk kodarad ilusti ja võrdselt pingul hoiad siis peavad need ikka päris kaua vastu. mul pole ühelgi jalgrattal mitte kunagi sellise asi ära väsind ega otsa saanud...ja omal ajal sai sõidetud ikka päris palju ning jõumoment, mis tuleb jalast on ikka meeletult palju suurem võrreldes mingi tühise 1kw hub mootoriga.
2.6mm ei ole kindlasti õlekõrs konkreetsele mootorile, standard paksus sellistele mootoritele. Pole kordagi kodaraid katki murdunud.
Ma ostin selle mootori 4 aastat tagasi, alguses sai kodaraid pingutada, tutikana nad kõik lähevad lõdvaks, reguleermine hädavajalik, peale 5000km ei olnud võimalik enam V pidureid kasutada, alguses mõtlesin, et kaheksas või midagi
Peale 6000km võtsin lahti ja terve velje sisemine osa mis jääb rimi teibi all oli ümberingi pragusi täis. Väljas ei ühtegi pragu, nagu tutikas.
Viisin ühte mainekasse rattapoodi, et laoksid uue, võtsin küll töö vastu aga paari päeva pärast tulin samatargalt ära, neil ei ole neid kodaraid jne.
Ei jäänud kui youtubes vaadata kümneid videosi ja proovida ise ehitada. Keldris oli üks kvaliteetne matkavelg, mille ära lammutasin, nippli augud viilisi mootorsae viiliga suuremaks. Ja panin ise kokku
Peeagu 30 0000 selle veljega sõidetud. Mootori originaal kodarad oli jube pikad ja ei sobinud tollele uuele veljele, tahtsin neid kasutada, seega keerasin sipa need üle, mingi pool cm seespool velge Aga töötab.
Seega ja, pigem tulevikus ilmselt viin spetsialisti juurde. Kuna see igapäevane autoasendaja mul.
Saab 1 tehtud varsti ajakuluga saab valmis kah. Ei lähe topelt nikliga midagi siva homme õhtupoole saab edasi tehtud kõk testriga üle vaadata. Paberid asjad aega kulub omajagu. Aparaat tahab ära sulada kiiresti ikkagi ei saa.
Link _________________ Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
Ega kellelgi siin pole kogemust Accolmile nimelise firma ratastega? Kaalun siin endiselt erinevaid variante ja valmisvariantidest jäi silma selline: https://accolmile.com/products/cola-bear-2021-48v-750w-mid-motor-mountain-e-bike
Alis liiguvad ~1800€, ei tundu ülemäära kallis tagumise amordiga valmiskomplekti kohta. Bafangi 750w keskmootor, 17.5Ah aku ja muud jupid (kahvel, käiguvaheti jne) tunduvad ka enamvähem firmakad. Huvitav, mis see kvaliteedivahe võiks olla ~800€ ratas ostes ja sinna ise sama komplekt peale ehitades? Hind tuleks suhteliselt sama, kui arvestada ~1000€ mootori ja aku jaoks. Selle valmiskomplekti puhul kardan kõige rohkem, et jääb mõõtudelt väikseks ja niisama vändata oleks üsna ebamugav. Ise tehes saaksin kohe XXL mõõdus raami vaadata ja pikka maad oleks ilmselt mugavam sõita, samas ei oleks tagumist amorti nt.
Keskjooks on talvei pisut down kui just iga aasta ketti ei vaheta. Tavel muutub kett paari päevaga rooste käkiks. Rummukaga võib kett 3 aastat vastu pidada kolmanda aastaga on kett päris pekkis juba isegi rummukaga. Need käigud on tavel kanged.
Poe ratas liigub 25kmh kui just ise kiiruse piirajat maha ei võta ja salaja kuskil kiiremini lased. Kiti ostad sellel piirajat pole. Kuid minetea ali asjadel küll piiranguid pole.
EDIT
Huvitav kuidas tundus sellise hiina 10Ah akuga sõit. Mingid täiesti lambid chainiiziz 2000sed pulgad olid.
Sai pandud sinna MJ1 17Ah nüüd. Rohkem sinna ei pressi ka.
Aastal 2020 toodetud aku kui üldse sellega sai 5km maha.
See aku oli suht ok tehtud spacerid täpsed mitte mingi ali raskelt pressitav. Kvaliteet oli olemas kuid elemendid saast. _________________ Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
https://cycling.ee/
Nendeag ratastega niikuinii hea kogemus ja ütlesid et koha peal aitavad ka kodarate hooldamisel ning lisamisel/vahetamisel ka elektrivokkidel.
Mul 3a 300€ (terve ratas) rometi rattad all. kõrge pöiaga veljed ja peened kodarad 36tk. Pole kordagi pingutanud. Taga 11-42 kassett ja seal vääne ikka väga räige võrreldes rummumootoriga
Otseveomootor vist ise nii raske, et lõhub kodarad ära?
Lisaks katus peakohal.
Nt 19kg 330W paneeliga peaks päikese käes olema ~20 tundi, et ületada sama kaaluga 4 kWh laetud akut.
Seega pointi on kui mitmepäevased sõidud ja laadimisvõimalust pole (Eesti)
Kergemad painduvad paneelid pidid ~2aastaga õhtal olema, seega neid ei usaldaks + tugevdusraami on vaja anyway.
Pildil uus mootor, lihtsalt välise kontrolleri jaoks sai uued juhtmed pandud.
Originaalkontrollerit ma pole viitsinud käsigaasile modifitseerida kuigi displei ja kõik muu vajalik olemas. Neid mul 2tk üle, head pisikesed küll.
Vanal on üle aasta juba mähised mustaks põlenud olnud... Töötab siiani, ainult millegipärast koolevad halli andurid ära...
Olen terve talve seda teemat uurinud ja mõelnud osta painduvaid 50x50cm paneele, mis on ca 50w. 100w paneele rattaga on ebamugav matkale vedada. Keegi võib vihjet anda, kus saab parima hinnaga 50w painduvaid paneele?
Lisaks katus peakohal.
Nt 19kg 330W paneeliga peaks päikese käes olema ~20 tundi, et ületada sama kaaluga 4 kWh laetud akut.
Seega pointi on kui mitmepäevased sõidud ja laadimisvõimalust pole (Eesti)
Kergemad painduvad paneelid pidid ~2aastaga õhtal olema, seega neid ei usaldaks + tugevdusraami on vaja anyway.
https://www.lensunsolar.com/Products/Flexible-solar-panel/Black-flexible-solar-panel siit ehk saaks ka midagi kvaliteetsemat, need painduvad pidid suht kiirelt laiali lagunema(ebay jms sodi väga ei usaldaks), sealsed ehk kestaksid paremini, kasutegur ka päris hea neil seal. Mõtlesin vahepeal leafi-i katusele nii paari kolmesaja vati jagu laduda ja põhiakusse otse lasta kogu toodang läbi vastava pingemuunduri, aga krt põhiakust ei jookse kusagilt pidevat toidet välja ja BMS-i rakendumisel laadimiskatkestuse signaali saamine ka probleemne ja seega sinnapaika see mõte jäi.
Rahaliselt plussi jõudev diy projekt ilmselt see poleks jah, ent hobi korras oleksin siiski need katusele lapanud ja eraldi vattmeetri vahele pistnud ning vaadanud mis reaalselt tilgutab aasta lõikes auto tavakasutusel põhiakusse. Mul ca 90% kasuteguriga ligikaudu 18V pealt 300-400V peale muundav muundur oli laua peal suhtkoht kätte sattuvatest jubinatest prooviks kokku laotud ja põhimõtteliselt ainult paneelide endi kulu olekski olnud. Iseenesest mõte tundub päris lahe, kui auto suudaks niisama kusagil vedeledes ise endale vaikselt sõiduulatust juurde koguda. Tehase poolt võiks selline asi juba masinatele katusele integreeritud olla, ilmselt üle paari kolmesaja euro hinnale juurde ei läheks masinale, kui tehase poolt hulgi mingid paneelid sinna katuse ulatuses disainida. Planeedil nagunii energiast puudujääk ja neid paneele ka pole väga enam kuhugile toppida üldisemas mõttes, maad ka vähe ja siis tunduks mõistlik, kui autode katusepinda kasulikult ära kasutada ja selle läbi veidi võrgust laadimist vähendada. Nende paneelidega seal katusel ses suhtes ka hea, et mingit võrgu lisakoormust sealt ei teki, akupank nagunii koguaeg kaasas ja enegria saab põhimõtteliselt otse ja igal ajal optimaalse kasutuse.
Enda rattal suutsin pakiraami aku ära lõhkuda kõik läks pilbasteks kuradi plastik ei kannata meie talvesid murdub nagu vahvel. Teen juba uue aku mingi aeg juba pakiraamile kasti ei hakka enam seda 4p taga ajama. Kevadel paned aku peale ja sügisel võtad maha. Talvel saab väiksema aku pandud. Samas kui kolme aastaga laguneb pastik ära siis imo on jama küll huvitav mitme aastapeale neid elektrikaid tehakse umbes nii garantii läbi ja laguneb koost. Vaadake parem rataste hindu poes auto saab juba selle eest. Samas ma olen ikka rahul oma rattaga.
See bafangi rummukas on sittakanti retsi näinud minul nii suvel kui tavel. Kui see ip54 peab paika siis survekaga tuleks ikka eemal hoida oma elektri künadest enamuse ratastest ongi ip54 mis on pritsme kindel kuid mitte kui lased survekaga oma tõuksi või ratta puhtaks ja pärast halad pekkis nüüd sest polnud ip56.
Hall sensorid pekkis? vaata siia https://www.aliexpress.com/item/1005002697184993.html
Ilma speed sensorita suudavad need mootorid veel toimetada, kuid kui on mingi muu Hall pekkis siis mootor ei keera korralikult. Kuid olen näinud mootoreid mis ka ilma hallta keeravad mingi kontrolleri teema. _________________ Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.