Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Pressiteated »  Tehnilise rikke tõttu on hetkel häiritud Telia kõneside teenused - Täiendatud - kõnesideteenuste töö on taastatud märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 16.02.2022 10:53:42 Tehnilise rikke tõttu on hetkel häiritud Telia kõneside teenused - Täiendatud - kõnesideteenuste töö on taastatud vasta tsitaadiga


TELIA PRESSITEADE - Eile õhtul alguse saanud tehnilise rikke tõttu on hetkel häiritud erinevad kõneside ja M2M-teenused Telia võrgus.

Rikke tõttu ei pruugi õnnestuda osa Telia võrgus tehtavatest kõnedest ning hinnanguliselt puudutab see mure hetkel ca 10% tehtavatest mobiilikõnedest.

Lisaks on häiritud Telia äriklientidele mõeldud kõnekeskuse teenus.

Telia tegeleb rikke kõrvaldamisega ning kinnitab, et rike pole tingitud pahatahtlikust inimtegevusest (sh rünnakust).

Tuletame meelde, et mobiilside häirete puhul saab hädaabi korral helistada numbrile 112 teiste operaatorite võrke kasutades. Selleks tuleb helistamise eel eemaldada mobiiltelefonist SIM-kaart või teha mobiiltelefonile taaskäivitus ja PIN-koodi sisestamise asemel helistada hädaabi numbrile.

Telia tänab mõistva suhtumise eest ja palub vabandust võimalike ebamugavuste pärast.

Allikas: Telia

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator


viimati muutis Tanel 16.02.2022 19:49:53, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.02.2022 11:08:37 vasta tsitaadiga

Suht halb soovitus sim kaart eemaldada tänapäeval, nagu see oleks lihtne. Õnneks vist dualsim telefoniga kui kasutad vaid ühte kaarti, siis saab operaatorivabalt helistada?
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
A.S.
HV Guru

liitunud: 27.10.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.02.2022 11:13:19 vasta tsitaadiga

Kahe kaardi võimaluse korral peaks ju igatahes olema võimalik mõlemad SIM kaardid lihtlabaselt seadete alt välja lülitada, vähemalt minul on.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 33
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Inspiro
HV kasutaja

liitunud: 28.05.2012




sõnum 16.02.2022 11:16:41 vasta tsitaadiga

Sold OUT kirjutas:
Suht halb soovitus sim kaart eemaldada tänapäeval, nagu see oleks lihtne. Õnneks vist dualsim telefoniga kui kasutad vaid ühte kaarti, siis saab operaatorivabalt helistada?


Puust ja punaselt: Selleks tuleb helistamise eel eemaldada mobiiltelefonist SIM-kaart või teha mobiiltelefonile taaskäivitus ja PIN-koodi sisestamise asemel helistada hädaabi numbrile.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mnator
HV Guru

liitunud: 18.10.2007



Online

sõnum 16.02.2022 11:18:05 vasta tsitaadiga

Sold OUT kirjutas:
Suht halb soovitus sim kaart eemaldada tänapäeval, nagu see oleks lihtne. Õnneks vist dualsim telefoniga kui kasutad vaid ühte kaarti, siis saab operaatorivabalt helistada?
pole see ülilihtne peaaegu kunagi olnud, ikka kougi omajagu ennekui kätte saad
ainus erand oli esimene gsm-telefon millesse läks ülisuur sim-kaart sisse (nagu ta müügipakendis on) ja seda oli võimalik siis kohe otse välja võtta ja tagasi panna....
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.02.2022 11:23:52 vasta tsitaadiga

Inspiro kirjutas:
Sold OUT kirjutas:
Suht halb soovitus sim kaart eemaldada tänapäeval, nagu see oleks lihtne. Õnneks vist dualsim telefoniga kui kasutad vaid ühte kaarti, siis saab operaatorivabalt helistada?


Puust ja punaselt: Selleks tuleb helistamise eel eemaldada mobiiltelefonist SIM-kaart või teha mobiiltelefonile taaskäivitus ja PIN-koodi sisestamise asemel helistada hädaabi numbrile.


Mul ei ole PIN koodi küsimist sisse pandud ühelgi nutitelefonil. Miks? Sest kui kuskile rändab või kaob ja pahalane või leidja selle näiteks täis laeb ja sisse lülitab, siis ma vähemalt näen asukohta.

Aga see selleks.


Mnator kirjutas:
Sold OUT kirjutas:
Suht halb soovitus sim kaart eemaldada tänapäeval, nagu see oleks lihtne. Õnneks vist dualsim telefoniga kui kasutad vaid ühte kaarti, siis saab operaatorivabalt helistada?
pole see ülilihtne peaaegu kunagi olnud, ikka kougi omajagu ennekui kätte saad
ainus erand oli esimene gsm-telefon millesse läks ülisuur sim-kaart sisse (nagu ta müügipakendis on) ja seda oli võimalik siis kohe otse välja võtta ja tagasi panna....


No praegustel pead otsima mingi nõela või kirjaklambri. Varasematel tuli ikka väga lihtsalt see kaart välja.

_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004




sõnum 16.02.2022 13:40:45 vasta tsitaadiga

Kaardi välja võtad siis telefon teeb restardi nii et võib ka võtmata jätta.

Aga ikka üle poolte kordade feilib mitte 10%

_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Kommentaarid: 187 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Inspiro
HV kasutaja

liitunud: 28.05.2012




sõnum 16.02.2022 13:47:20 vasta tsitaadiga

Sold OUT

Tegelikult on üks võimalus veel. Keela telefonis SIM/eSIM ning saad samuti 112 helistada.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.02.2022 14:13:27 vasta tsitaadiga

Mul pole vaja helistada sinna üldse
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 16.02.2022 15:33:16 vasta tsitaadiga

tsitaat:
TELIA EESTI TEADAANNE
16.02.2022


Osade Telia kõneside teenuste töö on taastumas

Telia kõneside teenuseid tabanud rike on vähemalt osade teenuste vaates lahenemas.

Alates kella 13-st on järk-järgult hakanud taastuma Telia äriklientidele mõeldud kõnekeskuse teenus, mis tähendab, et ettevõtete kliendid saavad telefonitsi erinevate teenusepakkujate poole pöörduda.

Samuti on taastunud Telia enda kõnekeskuse töö.

Endiselt esineb häireid mobiilse kõneside teenuses ning Telia praegune prioriteet on lahendada ka need mured.

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Hiid
HV Guru
Hiid

liitunud: 23.03.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.02.2022 19:36:25 vasta tsitaadiga

Mul on tyrastunud Elisa ja ka täna ei saand helistada. Lihtsalt ei hakka kutsumagi icon_evil.gif
_________________
Hapud viinamarjad
Kommentaarid: 655 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 508
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 16.02.2022 19:49:35 vasta tsitaadiga

tsitaat:
TELIA TEADAANNE
16.02.2022


Telia kõnesideteenuste töö on taastatud

Telial õnnestus täna õhtul kella 17-ks taastada oma kõnesideteenuste töö, mis olid tehnilise rikke tõttu häiritud.

Ulatusliku rikke tõttu olid häiritud nii äriklientidele mõeldud kõnekeskuse teenus, erinevad M2M-teenused kui ka VoLTE ehk 4G kõneside.

Alates kella 13-st päeval hakkas järk-järgult taastuma Telia äriklientidele mõeldud kõnekeskuse teenus, mis tähendab, et ettevõtete kliendid said telefonitsi erinevate teenusepakkujate poole pöörduda. Samal ajal oli taastumas Telia enda kõnekeskuse tööd.

Alates kella 17-st taastusid ka VoLTE (4G) mobiilikõned.

Kui kliendil on kahtlus, et tema kõneside veel korralikult ei tööta, soovitame teha telefonile taaskäivituse.

Telia tehnoloogiajuhi Andre Visse kinnitusel oli tänase rikke näol tegu väga tõsise ja suure kliendimõjuga juhtumiga, mille põhjuseks oli harukordne riist- ja tarkvara rikke kokkulangevus.

„Omalt poolt palume siiralt vabandust kõigi ees, kelle tööd ning igapäevaseid toimetusi on rike puudutanud. Sellise mastaabiga tehnilisi probleeme tuleb ette küll väga harva, kuid paraku ei saa nende toimumiseks olla kunagi sajaprotsendiliselt valmis. Lubame teha omalt poolt kõik, et aset leidnud rikke põhjused selgeks teha, et edaspidi selliste intsidentide kordumist vältida. Samuti oleme tänulikud oma klientidele, kes on suhtunud olukorda mõistvalt ja toetavalt,“ sõnas Visse.

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 21.02.2022 14:06:20 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Telia eelmise nädala võrgurikke täpsem kirjeldus

Telia eelmise nädala võrgurikke põhjustas harukordne negatiivsete asjaolude kokkulangevus. Hädaabinumber 112 sai kõnesid vastu võtta kogu rikke vältel.

Telia juhi Robert Pajosi sõnul tabas 15. veebruari hilisõhtul ettevõtte erinevaid kõneside- ja M2M-teenuseid ulatuslik rike, mille laiem mõju avaldus klientidele 16. jaanuari hommikul.

Rikke tulemusena olid osaliselt häiritud mobiilsed kõnesideteenused (sealhulgas VoLTE ehk 4G kõneside), erinevad M2M teenused ning äriklientide VoIP ja kõnekeskuse teenused:
• VoLTE teenus ehk 4G mobiilikõnede tegemine: osadel klientidel ei õnnestunud kõnesid alustada ja/või vastu võtta ning kõned „langesid“ 2G ja 3G võrku. Selleks, et mobiilikõne õnnestuks, tuli teatud juhtudel kõnet mitu korda uuesti alustada.
• M2M teenuse häired: intsidendist olid osaliselt mõjutatud M2M-teenuseid kasutavad kliendid ning üksikutel juhtudel esines probleeme m-parkimise teenusega, mille puhul olid häiritud parkimise alustamise ja lõpetamisega seotud teavitused.
• VoIP ja kõnekeskuse teenused: rikkest mõjutatud äriklientidel puudus võimalus võtta vastu kõnesid oma klientidelt ning helistada ettevõtte tavatelefonidelt välja. Samas olukorras oli ka Telia enda kõnekekus, mis ei saanud rikke tulemusena mitu tundi kliente teenindada.

Rikke ajal levis osaliselt info, nagu ei töötaks rikke tõttu ka hädaabinumber 112. Hädaabinumber 112 sai siiski kõnesid vastu võtta kogu rikke vältel. Kuna rike puudutas Telia kõneside teenuseid, võis osadel klientidel esineda probleeme hädaabinumbri kohesel kättesaamisel. Selleks jagas Telia rikke ajal ka soovitusi, kuidas peaks talitama juhul, kui kõneside häire ajal on vaja helistada numbrile 112.

Telia juhi sõnul on esialgne analüüs näidanud, et tegu oli väga tõsise ja suure kliendimõjuga juhtumiga, mille põhjuseks oli harukordne riist- ja tarkvara rikke kokkulangevus.

Kõikide Telia kriitilise tähtsusega teenuste toimepidevus (sh kõne- ja andmeside) on arhitektuuriliselt tagatud komponentide dubleerimise näol. See tähendab, et kui näiteks ühes serveris, süsteemis või koguni asukohas toimub rike, suunatakse selle süsteemi poolt teenindatavad mahud või võrguliiklus ümber teistele teenust serveerivatele toimivatele serveritele/süsteemidele/asukohta. Antud intsidendi eripära oli kahjuks selline, et osa rikkest mõjutatud teenuseid liikus küll üle tagavarasüsteemile ja töötas tavapärasel moel edasi, kuid osade teenuste üleminek tugisüsteemidele ei toiminud täielikult ning see tekitas ka teenuste tõrkeid.

Äriklientide poolt kasutatavad VoIP ja kõnekeskuse teenused olid rikkest rohkem mõjutatud seetõttu, et mitmetel juhtudel tuli koostöös klientidega teha kliendi seadmetes konfiguratsioonimuudatusi, mis tagaks teenuste töö normaliseerumise. Eriti olid mõjutatud just vanematel tehnoloogilistel lahendusel töötavad kliendilahendused, mis on uutest lahendustest vähem automatiseeritud ning mis ei suutnud kõrgkäideldava keskjaama erinevate õlgade vahel automaatset ümberlülitust ilma manuaalse sekkumiseta teha.

„Meie peamine prioriteet oli peale riket abistada kõiki oma äri- ja erakliente, kes olid rikkest erinevatel põhjustel mõjutatud ning kõik esmased tegevused olid suunatud kliendimurede lahendamisele. Nüüd, mil valdav osa kliendimuresid on lahendatud, on toimumas täpsem tehniline analüüs, mis peab andma vastuse ka küsimustele, kuidas saame teha edaspidi asju paremini ning kuidas maandada tulevikus sarnase intsidendi toimumise riski. Palume siiralt vabandust kõigi oma klientide käest, kelle tööd ja igapäevaseid toiminguid eelmise nädala rike mõjutas,“ lisas Pajos.

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Pressiteated »  Tehnilise rikke tõttu on hetkel häiritud Telia kõneside teenused - Täiendatud - kõnesideteenuste töö on taastatud
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.