Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
16.02.2022 10:53:42
Tehnilise rikke tõttu on hetkel häiritud Telia kõneside teenused - Täiendatud - kõnesideteenuste töö on taastatud |
|
|
TELIA PRESSITEADE - Eile õhtul alguse saanud tehnilise rikke tõttu on hetkel häiritud erinevad kõneside ja M2M-teenused Telia võrgus.
Rikke tõttu ei pruugi õnnestuda osa Telia võrgus tehtavatest kõnedest ning hinnanguliselt puudutab see mure hetkel ca 10% tehtavatest mobiilikõnedest.
Lisaks on häiritud Telia äriklientidele mõeldud kõnekeskuse teenus.
Telia tegeleb rikke kõrvaldamisega ning kinnitab, et rike pole tingitud pahatahtlikust inimtegevusest (sh rünnakust).
Tuletame meelde, et mobiilside häirete puhul saab hädaabi korral helistada numbrile 112 teiste operaatorite võrke kasutades. Selleks tuleb helistamise eel eemaldada mobiiltelefonist SIM-kaart või teha mobiiltelefonile taaskäivitus ja PIN-koodi sisestamise asemel helistada hädaabi numbrile.
Telia tänab mõistva suhtumise eest ja palub vabandust võimalike ebamugavuste pärast.
Allikas: Telia
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
viimati muutis Tanel 16.02.2022 19:49:53, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
16.02.2022 11:08:37
|
|
|
Suht halb soovitus sim kaart eemaldada tänapäeval, nagu see oleks lihtne. Õnneks vist dualsim telefoniga kui kasutad vaid ühte kaarti, siis saab operaatorivabalt helistada?
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
A.S.
HV Guru
liitunud: 27.10.2003
|
16.02.2022 11:13:19
|
|
|
Kahe kaardi võimaluse korral peaks ju igatahes olema võimalik mõlemad SIM kaardid lihtlabaselt seadete alt välja lülitada, vähemalt minul on.
|
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
33 |
|
tagasi üles |
|
 |
Inspiro
HV kasutaja
liitunud: 28.05.2012
|
16.02.2022 11:16:41
|
|
|
Sold OUT kirjutas: |
Suht halb soovitus sim kaart eemaldada tänapäeval, nagu see oleks lihtne. Õnneks vist dualsim telefoniga kui kasutad vaid ühte kaarti, siis saab operaatorivabalt helistada? |
Puust ja punaselt: Selleks tuleb helistamise eel eemaldada mobiiltelefonist SIM-kaart või teha mobiiltelefonile taaskäivitus ja PIN-koodi sisestamise asemel helistada hädaabi numbrile.
|
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007

|
16.02.2022 11:18:05
|
|
|
Sold OUT kirjutas: |
Suht halb soovitus sim kaart eemaldada tänapäeval, nagu see oleks lihtne. Õnneks vist dualsim telefoniga kui kasutad vaid ühte kaarti, siis saab operaatorivabalt helistada? |
pole see ülilihtne peaaegu kunagi olnud, ikka kougi omajagu ennekui kätte saad
ainus erand oli esimene gsm-telefon millesse läks ülisuur sim-kaart sisse (nagu ta müügipakendis on) ja seda oli võimalik siis kohe otse välja võtta ja tagasi panna....
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
16.02.2022 11:23:52
|
|
|
Inspiro kirjutas: |
Sold OUT kirjutas: |
Suht halb soovitus sim kaart eemaldada tänapäeval, nagu see oleks lihtne. Õnneks vist dualsim telefoniga kui kasutad vaid ühte kaarti, siis saab operaatorivabalt helistada? |
Puust ja punaselt: Selleks tuleb helistamise eel eemaldada mobiiltelefonist SIM-kaart või teha mobiiltelefonile taaskäivitus ja PIN-koodi sisestamise asemel helistada hädaabi numbrile. |
Mul ei ole PIN koodi küsimist sisse pandud ühelgi nutitelefonil. Miks? Sest kui kuskile rändab või kaob ja pahalane või leidja selle näiteks täis laeb ja sisse lülitab, siis ma vähemalt näen asukohta.
Aga see selleks.
Mnator kirjutas: |
Sold OUT kirjutas: |
Suht halb soovitus sim kaart eemaldada tänapäeval, nagu see oleks lihtne. Õnneks vist dualsim telefoniga kui kasutad vaid ühte kaarti, siis saab operaatorivabalt helistada? |
pole see ülilihtne peaaegu kunagi olnud, ikka kougi omajagu ennekui kätte saad
ainus erand oli esimene gsm-telefon millesse läks ülisuur sim-kaart sisse (nagu ta müügipakendis on) ja seda oli võimalik siis kohe otse välja võtta ja tagasi panna.... |
No praegustel pead otsima mingi nõela või kirjaklambri. Varasematel tuli ikka väga lihtsalt see kaart välja.
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
16.02.2022 13:40:45
|
|
|
Kaardi välja võtad siis telefon teeb restardi nii et võib ka võtmata jätta.
Aga ikka üle poolte kordade feilib mitte 10%
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 187 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Inspiro
HV kasutaja
liitunud: 28.05.2012
|
16.02.2022 13:47:20
|
|
|
Sold OUT
Tegelikult on üks võimalus veel. Keela telefonis SIM/eSIM ning saad samuti 112 helistada.
|
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
16.02.2022 14:13:27
|
|
|
Mul pole vaja helistada sinna üldse
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
16.02.2022 15:33:16
|
|
|
tsitaat: |
TELIA EESTI TEADAANNE
16.02.2022
Osade Telia kõneside teenuste töö on taastumas
Telia kõneside teenuseid tabanud rike on vähemalt osade teenuste vaates lahenemas.
Alates kella 13-st on järk-järgult hakanud taastuma Telia äriklientidele mõeldud kõnekeskuse teenus, mis tähendab, et ettevõtete kliendid saavad telefonitsi erinevate teenusepakkujate poole pöörduda.
Samuti on taastunud Telia enda kõnekeskuse töö.
Endiselt esineb häireid mobiilse kõneside teenuses ning Telia praegune prioriteet on lahendada ka need mured. |
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
Hiid
HV Guru

liitunud: 23.03.2002
|
16.02.2022 19:36:25
|
|
|
Mul on tyrastunud Elisa ja ka täna ei saand helistada. Lihtsalt ei hakka kutsumagi
_________________ Hapud viinamarjad |
|
Kommentaarid: 655 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
508 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
16.02.2022 19:49:35
|
|
|
tsitaat: |
TELIA TEADAANNE
16.02.2022
Telia kõnesideteenuste töö on taastatud
Telial õnnestus täna õhtul kella 17-ks taastada oma kõnesideteenuste töö, mis olid tehnilise rikke tõttu häiritud.
Ulatusliku rikke tõttu olid häiritud nii äriklientidele mõeldud kõnekeskuse teenus, erinevad M2M-teenused kui ka VoLTE ehk 4G kõneside.
Alates kella 13-st päeval hakkas järk-järgult taastuma Telia äriklientidele mõeldud kõnekeskuse teenus, mis tähendab, et ettevõtete kliendid said telefonitsi erinevate teenusepakkujate poole pöörduda. Samal ajal oli taastumas Telia enda kõnekeskuse tööd.
Alates kella 17-st taastusid ka VoLTE (4G) mobiilikõned.
Kui kliendil on kahtlus, et tema kõneside veel korralikult ei tööta, soovitame teha telefonile taaskäivituse.
Telia tehnoloogiajuhi Andre Visse kinnitusel oli tänase rikke näol tegu väga tõsise ja suure kliendimõjuga juhtumiga, mille põhjuseks oli harukordne riist- ja tarkvara rikke kokkulangevus.
„Omalt poolt palume siiralt vabandust kõigi ees, kelle tööd ning igapäevaseid toimetusi on rike puudutanud. Sellise mastaabiga tehnilisi probleeme tuleb ette küll väga harva, kuid paraku ei saa nende toimumiseks olla kunagi sajaprotsendiliselt valmis. Lubame teha omalt poolt kõik, et aset leidnud rikke põhjused selgeks teha, et edaspidi selliste intsidentide kordumist vältida. Samuti oleme tänulikud oma klientidele, kes on suhtunud olukorda mõistvalt ja toetavalt,“ sõnas Visse. |
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
21.02.2022 14:06:20
|
|
|
tsitaat: |
Telia eelmise nädala võrgurikke täpsem kirjeldus
Telia eelmise nädala võrgurikke põhjustas harukordne negatiivsete asjaolude kokkulangevus. Hädaabinumber 112 sai kõnesid vastu võtta kogu rikke vältel.
Telia juhi Robert Pajosi sõnul tabas 15. veebruari hilisõhtul ettevõtte erinevaid kõneside- ja M2M-teenuseid ulatuslik rike, mille laiem mõju avaldus klientidele 16. jaanuari hommikul.
Rikke tulemusena olid osaliselt häiritud mobiilsed kõnesideteenused (sealhulgas VoLTE ehk 4G kõneside), erinevad M2M teenused ning äriklientide VoIP ja kõnekeskuse teenused:
• VoLTE teenus ehk 4G mobiilikõnede tegemine: osadel klientidel ei õnnestunud kõnesid alustada ja/või vastu võtta ning kõned „langesid“ 2G ja 3G võrku. Selleks, et mobiilikõne õnnestuks, tuli teatud juhtudel kõnet mitu korda uuesti alustada.
• M2M teenuse häired: intsidendist olid osaliselt mõjutatud M2M-teenuseid kasutavad kliendid ning üksikutel juhtudel esines probleeme m-parkimise teenusega, mille puhul olid häiritud parkimise alustamise ja lõpetamisega seotud teavitused.
• VoIP ja kõnekeskuse teenused: rikkest mõjutatud äriklientidel puudus võimalus võtta vastu kõnesid oma klientidelt ning helistada ettevõtte tavatelefonidelt välja. Samas olukorras oli ka Telia enda kõnekekus, mis ei saanud rikke tulemusena mitu tundi kliente teenindada.
Rikke ajal levis osaliselt info, nagu ei töötaks rikke tõttu ka hädaabinumber 112. Hädaabinumber 112 sai siiski kõnesid vastu võtta kogu rikke vältel. Kuna rike puudutas Telia kõneside teenuseid, võis osadel klientidel esineda probleeme hädaabinumbri kohesel kättesaamisel. Selleks jagas Telia rikke ajal ka soovitusi, kuidas peaks talitama juhul, kui kõneside häire ajal on vaja helistada numbrile 112.
Telia juhi sõnul on esialgne analüüs näidanud, et tegu oli väga tõsise ja suure kliendimõjuga juhtumiga, mille põhjuseks oli harukordne riist- ja tarkvara rikke kokkulangevus.
Kõikide Telia kriitilise tähtsusega teenuste toimepidevus (sh kõne- ja andmeside) on arhitektuuriliselt tagatud komponentide dubleerimise näol. See tähendab, et kui näiteks ühes serveris, süsteemis või koguni asukohas toimub rike, suunatakse selle süsteemi poolt teenindatavad mahud või võrguliiklus ümber teistele teenust serveerivatele toimivatele serveritele/süsteemidele/asukohta. Antud intsidendi eripära oli kahjuks selline, et osa rikkest mõjutatud teenuseid liikus küll üle tagavarasüsteemile ja töötas tavapärasel moel edasi, kuid osade teenuste üleminek tugisüsteemidele ei toiminud täielikult ning see tekitas ka teenuste tõrkeid.
Äriklientide poolt kasutatavad VoIP ja kõnekeskuse teenused olid rikkest rohkem mõjutatud seetõttu, et mitmetel juhtudel tuli koostöös klientidega teha kliendi seadmetes konfiguratsioonimuudatusi, mis tagaks teenuste töö normaliseerumise. Eriti olid mõjutatud just vanematel tehnoloogilistel lahendusel töötavad kliendilahendused, mis on uutest lahendustest vähem automatiseeritud ning mis ei suutnud kõrgkäideldava keskjaama erinevate õlgade vahel automaatset ümberlülitust ilma manuaalse sekkumiseta teha.
„Meie peamine prioriteet oli peale riket abistada kõiki oma äri- ja erakliente, kes olid rikkest erinevatel põhjustel mõjutatud ning kõik esmased tegevused olid suunatud kliendimurede lahendamisele. Nüüd, mil valdav osa kliendimuresid on lahendatud, on toimumas täpsem tehniline analüüs, mis peab andma vastuse ka küsimustele, kuidas saame teha edaspidi asju paremini ning kuidas maandada tulevikus sarnase intsidendi toimumise riski. Palume siiralt vabandust kõigi oma klientide käest, kelle tööd ja igapäevaseid toiminguid eelmise nädala rike mõjutas,“ lisas Pajos. |
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
|