Sa pead ikka sellest alustama palju sul võimsust vaja on ja mitu faasi.
Kui sul on vaja vähemalt 5kW ja 3 faasi maakütte jaoks, siis pole eelnevalt mainitud 1 faasi ja 3.6kW mitte midagi teha. _________________ M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€
Torm viis elektri! Abiks oli Hyundai Ioniq 5, mis on oluliselt rohkem kui lihtsalt elektriauto - pealegi on tegu ju ikkagi Eesti Aasta Autoga 2022.
Juhtus see, mida kunagi enda majapidamises ei uskunud, sest meil on maakaabel ning alates 2009. aastast ei ole meil kunagi elekter tormiga ära läinud. Nüüd see siis eilse tormiga ikkagi juhtus ja maakaablite tõttu oli see muidugi eriliseks üllatuseks. Kusagil eemal kaugemal on puu elektriliinile kukkunud ja elektrit ei ole olnud eile kella 17:10-st. Lubati täna 11:15-ks. Postituse ajal elektrit veel ei ole.
Hyundai Ioniq 5 on selgelt teisest puust elektriauto, millel on V2L võimekus. Nimelt suudab see särtsumasin varustada elektritarbimist võimsusega 3,6 kW, mis on ühe majapidamise jaoks täiesti piisav. 10 tunniga on võimalik auto akust varustada elektriga koguni 36 kWh, mida on küll ja veel sest minu majapidamise ööpäevane tarbimine on talvekuudel ca 70 kWh, aasta keskmine aga 55 kWh.
Nii ei jäänudki muud üle kui kerida pikendusjuhe lahti ning võtta vädavajalik elekter⚡️ otse autost. Valguse saime majja ning hommikukohvigi☕️ jooksis tassi autoelektri pealt. Fantastika😁
Siit edasi on ideaalsusest puudu veel vaid üks samm ning see on majapidamise elektriga varustamine maja seinal oleva laadija kaudu. Esmalt peame veel ära ootama standardi ISO15118-20 vastuvõtmise ning siis juba V2G võimekusega autode turuletuleku. Hyundai ja Kia on oma Ioniq 5 ja EV6-ga selles osas ideaalsele lahendusele väga lähedal. Jah, Leafidega peaks see ka võimalik olema ning Teslade puhul on vaja vaid softi uuendust, et võimaldada kapoti all oleva pardalaadijaga elektri teistpidi liigutamist.
Alexela pakub oma klientidele tulevikukindlaid V2G võimekusega laadijaid juba täna. Vaja on vaid standardit ja V2G võimekusega autosid.
"Tore" on näha teemas fossiile rögastamas, kuidas nemad ka ikka saaks ja teeks, ent ometi vaikimisi ei saaks midagi _________________
Kas täna siis tulevad pildid fordimeestelt service parkist kuidas hyundaid on laadijas ja hoiavad kohti kinni? _________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Oot mis aastast toodetud leaf-del see vähe parem akukeemia peal oli, 2014?
Mingi 2013 suvi oli muudatus sisse viidud, aga millal täpselt üks laovaru läks teise peale üle, varieerub.
Jaapanist toodud autod on suht kindlalt veel vana akukeemiaga.
2013 puhul on läbisõidud nii suured, et saab pulkade järgi juba aru, kas on vana või uus aku.
Vana keemia on üldiselt 3-4 pulka kaotanud, uuem 1-2.
HEAT nupp salongi tekkis suht samal ajal minuteada, väike viivitus oli nupu ja akukeemia vahetamisel.
Mul 210 000 km sõitnud uuem keemia, 1 pulk kadunud (86% jääkmahtu).
Täpsustan, et akukeemia pole "vähe" parem, vaid 2x parem vastupidavuse mõttes.
IONIQ on jah tubli, lisaraha eest saad selle funktsiooni juba tehasest kaasa. _________________ Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Palju seal leafi põhiakust 12V akusse laadimise võimsus üldse on muidu? Mul ka mingi 1,7kW(hetkevõimsus 3kW) inverter olemas, see sinna järgi pista, siis ei taha eriti uskuda, et laeb põhiakust pidevalt nii suurt võimsust peale, et 12V aku seal tühjaks ei saagi.
1800W lagi püsivõimsust. Siiski ma piirduks 1.5kW-ga, sest pardaarvutid ja pumbad võtavad ka sada või kaks.
Ehk mikrolaineahi või üks mitte väga suur õhksoojuspump peaks olema paras koormus mida kannataks. _________________ Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
There is a small town in the province of Pisa that has talked a lot about itself for some years ago: it is Bugliano. But let's clarify one thing right away: it doesn't exist. It is a satirical invention of a group of jokers who enjoy inventing absurd news, making fun of everyone, according to the most classic of Tuscan traditions.
There is a small town in the province of Pisa that has talked a lot about itself for some years ago: it is Bugliano. But let's clarify one thing right away: it doesn't exist. It is a satirical invention of a group of jokers who enjoy inventing absurd news, making fun of everyone, according to the most classic of Tuscan traditions.
Ehk siis suht OT postitus ja pigem mingi huumoriteema alla. _________________
On endalgi juhtunud, et libauudist vms tõe pähe postitanud, ennem kui on selgunud, et võlts. Sellega polegi nii probleemi. Küll aga näitab antud postitaja vastus ning suhtumine kurba stiili, "et näe lollid elektrikaomanikud ja sain teile ära panna". Ja vot sellest on paraku kahju, eriti kahju on kui see peegeldab üldsuse arusaama elektriautost kui sellisest. _________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Viimases Autolehes juttu Leedu vs Eesti elektriauto ostutoetus:
tsitaat:
Leedukas teeb õigesti
Leedus täidab ostuhuviline taotluse, saab veebis vastuse, ostab/tellib auto ja saabki 4000 € (vana auto lammutustõendiga veel 1000 €).
Kui mõnegi asise elektriauto soodushind on praegu 30 000 €, siis toega saab sellest 25 000. Väikekeskklassi bensiin-automaat maksab juba
samasse kanti ehk hinnavahe polegi enam pöörane. Tänu sellele ostavadki Leedus uusi elektriautosid tavalised eraisikud, mitte ainult rohe(pesu)firmad.
Halb näide on Eesti mullune elektriauto ostutoetus. Saatsid kindlaks kuupäevaks taotluse, ametnikud käsitlesid seda mitu kuud, mõni kaval firma broneeris
maksimaalsed 15 toetust ja hakkas neid edasi müüma, aga tavainimene jäigi ilma.
Tulemus?
Elektriautosid osteti (sulgudes turuosa) mullu teisel poolaastal võrreldes 2020. aasta vastava ajaga Eestis 225 (2,4%) vs. 235 (2,5%),
Lätis 202 (3,1%) vs. 206 (3,1%) ja Leedus 842 (6,9%) vs. 287 (1,9%) ehk ligi kaks korda rohkem kui Eestis ja Lätis kokku!
Seega peale korvpalli peaksime Leedult õppima ka ostutoetuse korraldamist.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.