praegune kellaaeg 21.06.2024 17:20:08
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
DanelM
HV kasutaja
liitunud: 10.06.2011
|
27.11.2021 16:40:13
|
|
|
Markos kirjutas: |
Enamus entusiaste on vanade teise ja kolmanda ringi Leafide omanikud, või siis need, kes omal ajal autod toetusega soetanud, ega ole saanud tunda el auto reaalset amortisatsiooni. Põhimõtteliselt elektriautode Laurxid. Kui ei eksisteeriks neid tüüpe, kes raha ei loe ja ütlevad, et elekter on lihtsalt lahe, ehk, kes neid autosid uuest peast soetavad, poleks neil "entusiastidel" midagi kiita ka. Täna on ikka väga raske endale ära põhjendada uue hübriidi vs täiselektri soetushinna ja amortisatsiooni vahet. Ka kõige robustsem arvutus näitab, et maksad rajult peale. Aga noh, ebarelevntsete näidete meistri Anubise arust on päikesepaneelide poolt toodetud elekter ju ka kõik puhta tasuta, mis siis el auto puhul teisiti on, ostad 10k eest paneele, 60k eest el auto, laed neid paneelidega ja ongi kogu transport tasuta, km hind 0 win win. |
Vaataks su arvutust hea meelega, mul on see siin mõnikümmend/sada lk tagasi tehtud näiteks:
Spoiler
tsitaat: |
Teeme siis selle võrdluse ära? Võtame võimalikult sarnase lisavarustusega ICE (tänapäevase ja ökonoomse sõiduki nt diiselmootor või siis CNG/bensiin) ja EV. Võtame ekspluatatsiooniperioodiks näiteks 8 aastat ja läbisõiduks 25000K aastas. Arvutame välja kilomeetrihinna TCO alusel, mis sisaldab kõiki hoolduseid jms kulusid, mida tuleb sõidukiga seoses kanda. Proovime leida sellise mõistliku kesktee ja jätame ekstreemsusesse kalduvad luksussõidukid ja teiselt poolt äärmisse odavusse kalduvad sõidukid välja.
Alustame siis minu hinnangu järgi keskmise sõiduki profiili loomisest.
TCO arvutamisel tuleb arvesse võtta järgnevaid kulusid:
1. Soetusmaksumus (selgitame üheskoos välja, mis võiks olla 8. aasta vanuse sõiduki jääkväärtus).
2. Hoolduskulude maksumus arvestusega, et sõidukiga läbitakse 25000 km aastas, ehk siis keskmiselt üks hooldustsükkel kalendriaastas)
3. Sõiduki otsene liikumisega seotud kulu s.h. kütusekulu. Jätame igasugu erialhendused kõrvale stiilis "laen oma EV-d päikesepaneelidega tasuta" jms, vaid lähtume turuhindadest ja eeldusest, et erilahendusi ei ole.
4. Remondikulu (see on vast kõige keerulisem ja laialivalguvam komponent. Teen ettepaneku võtta kasutusele avalikud andmebaasid (nt spritmonitor vms), kus on võimalik seda hinnata.
On keegi valmis näiteks mingis ühistabelis selle asja kokku panema ja läbi vaidlema? |
Võin oma 2 viimast masinat siia tuua näiteks, nende osas on üsna hea kulude ülevaade olemas. Toyotal ei olnud mäluga istet ja Škodal on veits rohkem lisasid, kui nimekirjas, aga enam-vähem. Mõlemal oli teine jooks rehve ka soetusmaksumuse sees, kui neid arvestada ei soovi, võib amordist €1k maha võtta. Toyota soetushind on 2016. aastal, praeguse mudeli korral võib €5k juurde panna ja amordile €3000-4000 lisada hinnalanguse järgi.
Toyota Rav4 Hybrid
1. Ümmarguselt €30k soetusväärtus. Jääkväärtus praegu auto24 ja mobile.de vaadates tundub 8-aasta vanusel automaatkastiga Rav4 olema kusagil 11k, mis tundub mulle kõrge, (kiibipuudusest ja uute autode põuast ehk?), ise pakuks max 8k. Amortisatsioon €19-22k.
2. Elke kodulehel saab eraldi kõigi hoolduse hinnad kätte, iga 15k km järel. Isiklikult järgisin seda, et hübriidajami garantii säiliks. 200k läbimiseks kulu kokku €3740.
3. Kütuse (bensiin) kulu oli kuus €200, läbisõit oligi keskmiselt 25k km aastas (aasta keskmine kulu kusagil 7,5 - 8 L/100km). Kütusele kokku seega €19200 8 aasta jooksul. Kindlustused 8 aasta peale: Liiklus €1200, kasko €4100 (kui on huvi ainult 5 aastat kaskot maksta, siis €2600). Rehvid olid 4a samad, 8a jooksul võib lisada jooksu suve- ja talverehve juurde, hind umbes €600 (Sailunid suveks ja lamellid). Rehvivahetuses käisin ka esinduses, sealt siis €85 per vahetus ja hoiustamine, 8a jooksul kokku 15 korda, €1275. Jooksev kulu €26 375 (€24 875 5 aasta kaskoga).
4. Kasko rõõmud, 3 kõksu, igal omavastutus €175, kokku €525 eurot. Lisaks veepump €202, tagumised kettad ja klotsid umbes €60 (ei leia eraldi väljavõtet, midagi sinnakanti). Kokku ümmarguselt €800.
TCO: €48 415 - 52 915
Škoda Enyaq
1. Soetus ümmarguselt €46 500. Jääk tuleb tõenäoliselt protsentuaalselt midagi sarnast eelnevale, umbes 25%, seega paneme €12k, või kiibipuuduse jätkumisel €16k. Tõenäoliselt võib kõrgem olla, arvestades akuautode senist hinnahoidmist. Amortisatsioon €30-35k. Isiklikult kasutasin ka ostutoetust (maksud maha €4k alla), seega minu amort on €26-31k.
2. Hooldus on 1 kord iga 2 aasta järel, maksab €200 ja kogu lugu. 8a peale €800.
3. Senine kogemus "kütusele" on 16,0kwh/100km, kuid talvel tuleb kindlasti lisaks. Samas, auto on soojas garaažis enamasti ja soojuspumbaga, seega võiks aasta keskmine tulla pigem 20kwh/100km. Elektri hinnaks arvestaks konservatiivse €0,15/kwh, siiani on oma kogemusel olnud kodus alla €0,10/kwh ja pikematel otstel olen proovinud tasuta laadimispunkte kasutada, kuid aeg-ajalt tuleb siiski kiirlaadimist ette. Samas 85-90% laadimisest on kodus. "Kütus" seega €6000. Liikluskindlustus €850, kasko €4750 (5a oma €3000). Rehvide osas tuleks tõenäoliselt samuti 1 jooks suve- ja talverehve lisada, hind umbes €670 (samuti Sailunid, nagu eelmisel). Rehvivahetus oli viimane €33, käisin mujal seoses elukoha vahetusega, ei ole vaja ka hoiustada enam. Järjepidevuse mõttes võib võtta sama, mis eelmisel, €1275, või eelmisele panna praeguse €500. Jooksev kulu €12 770 (€11 020 5a kaskoga) / võrdse rehvivahetusega €13 545 (€11 795 5a kasko).
4. Eeldaks umbes sarnast, näiteks 3 kõksu hinnaga €175 tk, kokku €525. Remonti ka ehk selline €275 juurde, kuigi pidurid ei kulu ja muud liikuvad osad kestavad pikemalt, aga ehk miskit on. Kokku €800.
TCO: €43 395 - 50 145 (toetusega €39 395 - 46 145) (võrdse rehvivahetusega kulu).
Kui praeguste energiahindade juures ümber arvutada, jääb vahe suurusjärgus samaks, pigem on hübriidi kulu suurem.
|
|
Kommentaarid: 94 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
84 |
|
tagasi üles |
|
|
hkurujo88r
HV Guru
liitunud: 25.02.2011
|
27.11.2021 20:45:02
|
|
|
Palju inimesi ühe autoga 8 aastat sõidab? 5.a lagi, garantii läbi, pole mõtet hoida.
|
|
Kommentaarid: 116 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
112 |
|
tagasi üles |
|
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
27.11.2021 21:09:33
|
|
|
hkurujo88r kirjutas: |
Palju inimesi ühe autoga 8 aastat sõidab? 5.a lagi, garantii läbi, pole mõtet hoida. |
Aga kui on hoitud a,la põlvest põlve?
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
27.11.2021 21:32:56
|
|
|
Selliseid autosid ei toodeta enam ammu
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
27.11.2021 21:43:08
|
|
|
Naabrite autoparkide põhjal hinnates sõidab enamik üle 5a. Olen isegi imestanud, et üks Range Roveriga ca 10a sõitnud, ostis tutikana. Enne seda oli esimese generatsiooni X5, mis oli samuti tutikana ostetud.
|
|
Kommentaarid: 158 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
27.11.2021 21:53:48
|
|
|
Erandeid ikka on. Pigem ikka liisinguperioodi lõpus uus asemele, kõige soodsam ju
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
27.11.2021 22:30:24
|
|
|
Tartu kandis rikas rahvas, sõidab kauem ühe autoga.
|
|
Kommentaarid: 158 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
indrpo
HV Guru
liitunud: 14.11.2004
|
27.11.2021 22:34:07
|
|
|
Kui auto sõidab aastas 15-25 korda siis meil käib peres üks auto mis on aastast 1998. Natuke roostet on tekkinud ja kulutükke läheb ja kütusekulu on suur.
Aga kui ma selle auto asemele elektrika võtaks, siis amortistatsioon ka keskonnasaaste on suurem kui täna.
|
|
Kommentaarid: 255 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
223 |
|
tagasi üles |
|
|
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
28.11.2021 01:04:33
|
|
|
DanelM kirjutas: |
Markos kirjutas: |
Enamus entusiaste on vanade teise ja kolmanda ringi Leafide omanikud, või siis need, kes omal ajal autod toetusega soetanud, ega ole saanud tunda el auto reaalset amortisatsiooni. Põhimõtteliselt elektriautode Laurxid. Kui ei eksisteeriks neid tüüpe, kes raha ei loe ja ütlevad, et elekter on lihtsalt lahe, ehk, kes neid autosid uuest peast soetavad, poleks neil "entusiastidel" midagi kiita ka. Täna on ikka väga raske endale ära põhjendada uue hübriidi vs täiselektri soetushinna ja amortisatsiooni vahet. Ka kõige robustsem arvutus näitab, et maksad rajult peale. Aga noh, ebarelevntsete näidete meistri Anubise arust on päikesepaneelide poolt toodetud elekter ju ka kõik puhta tasuta, mis siis el auto puhul teisiti on, ostad 10k eest paneele, 60k eest el auto, laed neid paneelidega ja ongi kogu transport tasuta, km hind 0 win win. |
Vaataks su arvutust hea meelega, mul on see siin mõnikümmend/sada lk tagasi tehtud näiteks:
Spoiler
tsitaat: |
Teeme siis selle võrdluse ära? Võtame võimalikult sarnase lisavarustusega ICE (tänapäevase ja ökonoomse sõiduki nt diiselmootor või siis CNG/bensiin) ja EV. Võtame ekspluatatsiooniperioodiks näiteks 8 aastat ja läbisõiduks 25000K aastas. Arvutame välja kilomeetrihinna TCO alusel, mis sisaldab kõiki hoolduseid jms kulusid, mida tuleb sõidukiga seoses kanda. Proovime leida sellise mõistliku kesktee ja jätame ekstreemsusesse kalduvad luksussõidukid ja teiselt poolt äärmisse odavusse kalduvad sõidukid välja.
Alustame siis minu hinnangu järgi keskmise sõiduki profiili loomisest.
TCO arvutamisel tuleb arvesse võtta järgnevaid kulusid:
1. Soetusmaksumus (selgitame üheskoos välja, mis võiks olla 8. aasta vanuse sõiduki jääkväärtus).
2. Hoolduskulude maksumus arvestusega, et sõidukiga läbitakse 25000 km aastas, ehk siis keskmiselt üks hooldustsükkel kalendriaastas)
3. Sõiduki otsene liikumisega seotud kulu s.h. kütusekulu. Jätame igasugu erialhendused kõrvale stiilis "laen oma EV-d päikesepaneelidega tasuta" jms, vaid lähtume turuhindadest ja eeldusest, et erilahendusi ei ole.
4. Remondikulu (see on vast kõige keerulisem ja laialivalguvam komponent. Teen ettepaneku võtta kasutusele avalikud andmebaasid (nt spritmonitor vms), kus on võimalik seda hinnata.
On keegi valmis näiteks mingis ühistabelis selle asja kokku panema ja läbi vaidlema? |
Võin oma 2 viimast masinat siia tuua näiteks, nende osas on üsna hea kulude ülevaade olemas. Toyotal ei olnud mäluga istet ja Škodal on veits rohkem lisasid, kui nimekirjas, aga enam-vähem. Mõlemal oli teine jooks rehve ka soetusmaksumuse sees, kui neid arvestada ei soovi, võib amordist €1k maha võtta. Toyota soetushind on 2016. aastal, praeguse mudeli korral võib €5k juurde panna ja amordile €3000-4000 lisada hinnalanguse järgi.
Toyota Rav4 Hybrid
1. Ümmarguselt €30k soetusväärtus. Jääkväärtus praegu auto24 ja mobile.de vaadates tundub 8-aasta vanusel automaatkastiga Rav4 olema kusagil 11k, mis tundub mulle kõrge, (kiibipuudusest ja uute autode põuast ehk?), ise pakuks max 8k. Amortisatsioon €19-22k.
2. Elke kodulehel saab eraldi kõigi hoolduse hinnad kätte, iga 15k km järel. Isiklikult järgisin seda, et hübriidajami garantii säiliks. 200k läbimiseks kulu kokku €3740.
3. Kütuse (bensiin) kulu oli kuus €200, läbisõit oligi keskmiselt 25k km aastas (aasta keskmine kulu kusagil 7,5 - 8 L/100km). Kütusele kokku seega €19200 8 aasta jooksul. Kindlustused 8 aasta peale: Liiklus €1200, kasko €4100 (kui on huvi ainult 5 aastat kaskot maksta, siis €2600). Rehvid olid 4a samad, 8a jooksul võib lisada jooksu suve- ja talverehve juurde, hind umbes €600 (Sailunid suveks ja lamellid). Rehvivahetuses käisin ka esinduses, sealt siis €85 per vahetus ja hoiustamine, 8a jooksul kokku 15 korda, €1275. Jooksev kulu €26 375 (€24 875 5 aasta kaskoga).
4. Kasko rõõmud, 3 kõksu, igal omavastutus €175, kokku €525 eurot. Lisaks veepump €202, tagumised kettad ja klotsid umbes €60 (ei leia eraldi väljavõtet, midagi sinnakanti). Kokku ümmarguselt €800.
TCO: €48 415 - 52 915
Škoda Enyaq
1. Soetus ümmarguselt €46 500. Jääk tuleb tõenäoliselt protsentuaalselt midagi sarnast eelnevale, umbes 25%, seega paneme €12k, või kiibipuuduse jätkumisel €16k. Tõenäoliselt võib kõrgem olla, arvestades akuautode senist hinnahoidmist. Amortisatsioon €30-35k. Isiklikult kasutasin ka ostutoetust (maksud maha €4k alla), seega minu amort on €26-31k.
2. Hooldus on 1 kord iga 2 aasta järel, maksab €200 ja kogu lugu. 8a peale €800.
3. Senine kogemus "kütusele" on 16,0kwh/100km, kuid talvel tuleb kindlasti lisaks. Samas, auto on soojas garaažis enamasti ja soojuspumbaga, seega võiks aasta keskmine tulla pigem 20kwh/100km. Elektri hinnaks arvestaks konservatiivse €0,15/kwh, siiani on oma kogemusel olnud kodus alla €0,10/kwh ja pikematel otstel olen proovinud tasuta laadimispunkte kasutada, kuid aeg-ajalt tuleb siiski kiirlaadimist ette. Samas 85-90% laadimisest on kodus. "Kütus" seega €6000. Liikluskindlustus €850, kasko €4750 (5a oma €3000). Rehvide osas tuleks tõenäoliselt samuti 1 jooks suve- ja talverehve lisada, hind umbes €670 (samuti Sailunid, nagu eelmisel). Rehvivahetus oli viimane €33, käisin mujal seoses elukoha vahetusega, ei ole vaja ka hoiustada enam. Järjepidevuse mõttes võib võtta sama, mis eelmisel, €1275, või eelmisele panna praeguse €500. Jooksev kulu €12 770 (€11 020 5a kaskoga) / võrdse rehvivahetusega €13 545 (€11 795 5a kasko).
4. Eeldaks umbes sarnast, näiteks 3 kõksu hinnaga €175 tk, kokku €525. Remonti ka ehk selline €275 juurde, kuigi pidurid ei kulu ja muud liikuvad osad kestavad pikemalt, aga ehk miskit on. Kokku €800.
TCO: €43 395 - 50 145 (toetusega €39 395 - 46 145) (võrdse rehvivahetusega kulu).
Kui praeguste energiahindade juures ümber arvutada, jääb vahe suurusjärgus samaks, pigem on hübriidi kulu suurem. |
Ma olen seda korduvalt teinud, väga pikalt enam ei viitsi. Mis mind el autode entusiastide juures kõige rohkem häirib, on see optimism, et el auto on nüüd midagi erilist, mis oma väärtust kuidagimoodi rohkem suudab säilitada, kui tavamootoriga sõidukid, ehk siis kujutatakse ette endale amortisatsiooni, mis on väiksem, kui reaalsus. Aga vaatame lähemalt. Minu praegune sõiduk, täishübriid. Soetushind 40k, hetkel 3a vana ja arvestades läbisõitu, ning seisukorda amort ca 8k kanti, mis teeb senist trendi järgides oletatavaks 5a kasutusperioodi amortisatsiooniks ca 15k. Hooldused ei ole märkimisväärsed, need on keskmiselt 350 eur aastas, ehk siis kogu perioodi peale 1750 eur. Kuna aastane läbisõit on 12-15k, siis jääb aasta sisse kenasti üks hoolduskord. Kütusekulu sellise läbisõiduga on keskmiselt 100 eur kuus, mis teeb 1200 eur aastas, 5000 kogu perioodi peale. Liisinguintressi, kindlustusi ja rehvikulu ei hakka sisse arvutama, need on igal autol olemas sõltumata, mis jõuallikas seda liigutab.
Paneme siia kõrvale mitu klassi madalama, ent enamvähem sama soetushinnaga Nissan Leafi. Mis me näeme, 5a vana Leaf maksab auto24 andmetel 12k, ehk siis amortisatsioon 28k. Elektri hind on kõikuv, aga arvutuse lihtsustamiseks võtame fikseeritudlt 15 senti kw/h, seega kulub meil elektrit 5a jooksul ca 1800 eur eest. Ma arvan, et edasi ei ole väga mõtet arvutadagi, kusagilt tuleks leida kate ca 9k'le eurile.
Okei, võtame Tesla, soetusmaksumus ca 80k (Model S), turuhind 40k, väärtusest kaotanud 5 aastaga poole.
See kõik on premiumklassi sõidukitele omane amortisatsioon, mingit imet ei ole sündinud. Iseasi muidugi, kas sa tahad sama raha eest sõita Nissani või Škodaga. Ma nimelt võtsin siin aluseks 5a perioodi, et elektriautole mitte väga liiga teha, potentsiaalne 8-10 vanuse elektriauto ostja seisab silmitsi juba akuvahetuse riskiga.
tsitaat: |
Palju inimesi ühe autoga 8 aastat sõidab? 5.a lagi, garantii läbi, pole mõtet hoida. |
Ma sõitsin eelmise autoga nullist 11,5a. Tagantjärele tarkusena oleks tulnud 9-10'ga piirduda, jäänuks mõned "järgmise ringi" hooldus ja parendustegevused järgmise omaniku kanda + mõnevõrra kõrgem turuhind.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
anubis
HV Guru
liitunud: 08.06.2002
|
28.11.2021 01:13:38
|
|
|
Elavhõbeda ja kütteperioodi lugesid ka sisse?
Arvutuskäik:
Elad majas, aastane elektriarve oli kaks aastat tagasi €1k
Investeerid €10k päiksepaneelidesse
Elektrihind läheb üles 3x
Sinu aastane elektriarve oli järgneval aastal võrgust tarbitult €100, ehk -€900 kuid tegelikult hinnapõhiselt -€1300
Järgmine aasta läheb elektrihind veel 2x üles.
Sinu aastane elektriarve on €200, ehk -€800 kuid tegelikult -€1600.
#profit
|
|
Kommentaarid: 317 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
271 |
|
tagasi üles |
|
|
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
28.11.2021 01:36:52
|
|
|
indrpo kirjutas: |
Kui auto sõidab aastas 15-25 korda siis meil käib peres üks auto mis on aastast 1998. Natuke roostet on tekkinud ja kulutükke läheb ja kütusekulu on suur.
Aga kui ma selle auto asemele elektrika võtaks, siis amortistatsioon ka keskonnasaaste on suurem kui täna. |
Mul ka lõbusõitudeks 2005-ndast aastast 5 liitrine bensukas ja uuemat ei ole pointi pidada, kui reaalselt autot läheb suht harva vaja, ent ilma autota ka ei taha päris elada. Sellisteks harva pühapäevasõitudeks ei sobigi elektrikas kuigi hästi vist, kuna paar nädalat kusagil garaazis seistes jookseb aku ise tühjaks ja vananedes kaotab seal niisama seistes samamoodi akumahtu. Ent muidu kui oleks igapäevasõitudeks masinat tarvis, siis tundub elektrikas igati mõistlik variant. Igaühele oma ja toimetagu nii nagu endale sobivam on, mingi radikaalne pealesurumine lollus igaljuhul.
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
|
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
28.11.2021 01:49:03
|
|
|
anubis kirjutas: |
Elavhõbeda ja kütteperioodi lugesid ka sisse?
Arvutuskäik:
Elad majas, aastane elektriarve oli kaks aastat tagasi €1k
Investeerid €10k päiksepaneelidesse
Elektrihind läheb üles 3x
Sinu aastane elektriarve oli järgneval aastal võrgust tarbitult €100, ehk -€900 kuid tegelikult hinnapõhiselt -€1300
Järgmine aasta läheb elektrihind veel 2x üles.
Sinu aastane elektriarve on €200, ehk -€800 kuid tegelikult -€1600.
#profit |
10k eest paneele annab aastas kahel kuul maksimaalselt 1.5MWh tootlust, muudel aegadel on see märksa madalam ja perioodil november-märts, puudub sootuks. Meil on ca pool aastat vaja katta, kõige külmemad kuud, mil tootlust ei ole ja elektriarve on suurusjärgus 250+, mis kuradi valemiga saab aastane elektriarve tulla 200 eurot ? Suvekuudega sa seda tagasi ei teeni.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
KillFrenzy
HV Guru
liitunud: 05.04.2003
|
28.11.2021 02:30:51
|
|
|
Oleneb täpselt lahendusest aga 10k€ eest saab aastas 18+MWh. Anubisel vist oli 10kW, ehk maksimaalselt 10MWh aastas.
See teeb ~1k€ toetust. Kes enne 2021 liitus.
Ei viitsi praegu vaadata mis keskmine oli, aga puusalt 70€ MWh teeb müügi eest ~1.25k€
|
|
Kommentaarid: 151 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
133 |
|
tagasi üles |
|
|
walkman
Kreisi kasutaja
liitunud: 15.02.2003
|
28.11.2021 09:32:27
|
|
|
Mis tuletabki meelde, et mu auto juba 5 nädalat garaaziz seisnud. Peaks korra käima panema, et mahlad soojaks läheks.
new1 kirjutas: |
indrpo kirjutas: |
Kui auto sõidab aastas 15-25 korda siis meil käib peres üks auto mis on aastast 1998. Natuke roostet on tekkinud ja kulutükke läheb ja kütusekulu on suur.
Aga kui ma selle auto asemele elektrika võtaks, siis amortistatsioon ka keskonnasaaste on suurem kui täna. |
Mul ka lõbusõitudeks 2005-ndast aastast 5 liitrine bensukas ja uuemat ei ole pointi pidada, kui reaalselt autot läheb suht harva vaja, ent ilma autota ka ei taha päris elada. Sellisteks harva pühapäevasõitudeks ei sobigi elektrikas kuigi hästi vist, kuna paar nädalat kusagil garaazis seistes jookseb aku ise tühjaks ja vananedes kaotab seal niisama seistes samamoodi akumahtu. Ent muidu kui oleks igapäevasõitudeks masinat tarvis, siis tundub elektrikas igati mõistlik variant. Igaühele oma ja toimetagu nii nagu endale sobivam on, mingi radikaalne pealesurumine lollus igaljuhul. |
|
|
Kommentaarid: 84 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
|
rmc
Aeg maha 1p
liitunud: 28.06.2005
|
28.11.2021 16:59:59
|
|
|
Markos kirjutas: |
Okei, võtame Tesla, soetusmaksumus ca 80k (Model S), turuhind 40k, väärtusest kaotanud 5 aastaga poole. |
https://cars.usnews.com/cars-trucks/tesla/model-s/2016
"How Much Is the 2016 Tesla Model S?
You can expect to pay between $63,500 and $124,000 for a used 2016 Model S. These figures are based on over 30 listings for the 2016 Tesla Model S on our site. The average price is $82,200. Prices vary depending on the vehicle's condition, mileage, features, and location."
Vaata ikka läbisõitu ka... sinu läbi arvutuskäigus on su aastane läbisõit 15k, ehk 5 aastat vana ja rohkem läbi sõitnud Model S maksab ~50k pigem. ~75k ja 2 aastat vanem Model S maksab ~40k: https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekiri.php?bn=2&a=100&b=642&bw=2273&ae=-2&af=50&ssid=36517680&ak=0
Sellise võrdluse puhul tasub arvestada ka sellega, et Tesla puhul on vana mudeli ja uue mudeli vahe kõvasti suurem - need on algfaasi autod, pole küpsed tooted. ICE-de puhul nibin-nabin midagi muutub selle ajaga...
Selle "Ma olen seda korduvalt teinud, väga pikalt enam ei viitsi." osas võiks pigem vanale tehtule viidata, siis.
_________________
|
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
|
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
28.11.2021 17:51:51
|
|
|
Misiganes, isegi, kui see Tesla oleks 50% asemel 40% kaotanud, ei muuda see asjaolu jätuvalt kõrgustes püsiva tco tõttu seda kuidagi moodi atraktiivseks. Kirsiks koogil ongi see el autode pidev beeta olek, ehk pidev areng lööb koguaeg vanemaid mudeleid troonilt, need aeguvad nagu mingid nutitelefonid. Niivõrd volatiilses keskonnas laulda oodi justkui oma hinda hästi hoidvale tootele on silmakirjalik.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
28.11.2021 17:53:42
|
|
|
Markos, kui aku normaalselt peab ja auto töökindel ning kõik ostes töötanud funktsioonid töötavad, milles probleem?
Ega ICE või hübriidi puhul ju samuti, 10-15 aastat vana auto tehnoloogiliselt mahajäänum kui uued mudelid.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
ranel
HV Guru
liitunud: 28.02.2005
|
28.11.2021 18:23:09
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Markos, kui aku normaalselt peab ja auto töökindel ning kõik ostes töötanud funktsioonid töötavad, milles probleem?
Ega ICE või hübriidi puhul ju samuti, 10-15 aastat vana auto tehnoloogiliselt mahajäänum kui uued mudelid. |
Sul on natuke vale arusaam mahajääämusest.
Tehnilise lahenduse poolest on paljud 10-15 aastat sisepõlemismootoriga autod palju mõistlikumalt lahendatud, et asi kestaks.
Pigem on tulnud just taandareng mootoritega eesmärgiga kütusekulu allapoole saada ning põlemist puhtamaks.
Võiks juba mingi mõistlik akutehnoloogia peale tulla ja lõpetada selle sisepõlemismootoriga autode hingitsemise ära.
Peale tulevad nõuded on juba sellised, et pole füüsikaliselt reaalsed.
Kaoks need igasugu dpf-e offijad ära ja põletamine toimuks juba elektrijaamades, kus protsess on hulga puhtam ja jääksoojus saaks ka kasuliku kasutuse.
Suure elektriautode pargi korral tekib ka võimalus kuhugi taastuvenergia ära puhverdada.
_________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843 |
|
Kommentaarid: 185 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
165 |
|
tagasi üles |
|
|
anubis
HV Guru
liitunud: 08.06.2002
|
|
Kommentaarid: 317 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
271 |
|
tagasi üles |
|
|
prtv
HV Guru
liitunud: 20.03.2006
|
28.11.2021 20:02:33
|
|
|
ranel kirjutas: |
Tanel kirjutas: |
Markos, kui aku normaalselt peab ja auto töökindel ning kõik ostes töötanud funktsioonid töötavad, milles probleem?
Ega ICE või hübriidi puhul ju samuti, 10-15 aastat vana auto tehnoloogiliselt mahajäänum kui uued mudelid. |
Sul on natuke vale arusaam mahajääämusest. |
Olen võrdlemisi kindel, et siin peeti silmas elektri-tehnoloogilisi lahendusi, mitte mootorite keerukust.
_________________ |
|
Kommentaarid: 82 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
1 :: |
73 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Equinox
HV veteran
liitunud: 05.04.2002
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
Bilderberg
HV kasutaja
liitunud: 26.08.2009
|
06.12.2021 13:28:42
|
|
|
Elektriautode omanikud oleks hea kui kiidaksite oma soetatud asja täna ja tooksite esile elektriauto mõttekuse/otstarbekuse ka -20 juures. Kuidas õues laadimine edeneb?:
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
|
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|