Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 230, 231, 232 ... 422, 423, 424  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
DanelM
HV kasutaja

liitunud: 10.06.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.11.2021 16:40:13 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Enamus entusiaste on vanade teise ja kolmanda ringi Leafide omanikud, või siis need, kes omal ajal autod toetusega soetanud, ega ole saanud tunda el auto reaalset amortisatsiooni. Põhimõtteliselt elektriautode Laurxid. Kui ei eksisteeriks neid tüüpe, kes raha ei loe ja ütlevad, et elekter on lihtsalt lahe, ehk, kes neid autosid uuest peast soetavad, poleks neil "entusiastidel" midagi kiita ka. Täna on ikka väga raske endale ära põhjendada uue hübriidi vs täiselektri soetushinna ja amortisatsiooni vahet. Ka kõige robustsem arvutus näitab, et maksad rajult peale. Aga noh, ebarelevntsete näidete meistri Anubise arust on päikesepaneelide poolt toodetud elekter ju ka kõik puhta tasuta, mis siis el auto puhul teisiti on, ostad 10k eest paneele, 60k eest el auto, laed neid paneelidega ja ongi kogu transport tasuta, km hind 0 win win.


Vaataks su arvutust hea meelega, mul on see siin mõnikümmend/sada lk tagasi tehtud näiteks:

Spoiler Spoiler Spoiler


Kui praeguste energiahindade juures ümber arvutada, jääb vahe suurusjärgus samaks, pigem on hübriidi kulu suurem.
Kommentaarid: 94 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 84
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
hkurujo88r
HV Guru

liitunud: 25.02.2011




sõnum 27.11.2021 20:45:02 vasta tsitaadiga

Palju inimesi ühe autoga 8 aastat sõidab? 5.a lagi, garantii läbi, pole mõtet hoida.
Kommentaarid: 116 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 112
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.11.2021 21:09:33 vasta tsitaadiga

hkurujo88r kirjutas:
Palju inimesi ühe autoga 8 aastat sõidab? 5.a lagi, garantii läbi, pole mõtet hoida.


Aga kui on hoitud a,la põlvest põlve?
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 27.11.2021 21:32:56 vasta tsitaadiga

Selliseid autosid ei toodeta enam ammu
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 27.11.2021 21:43:08 vasta tsitaadiga

Naabrite autoparkide põhjal hinnates sõidab enamik üle 5a. Olen isegi imestanud, et üks Range Roveriga ca 10a sõitnud, ostis tutikana. Enne seda oli esimese generatsiooni X5, mis oli samuti tutikana ostetud.
Kommentaarid: 158 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 150
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 27.11.2021 21:53:48 vasta tsitaadiga

Erandeid ikka on. Pigem ikka liisinguperioodi lõpus uus asemele, kõige soodsam ju
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 27.11.2021 22:30:24 vasta tsitaadiga

Tartu kandis rikas rahvas, sõidab kauem ühe autoga.
Kommentaarid: 158 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 150
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
indrpo
HV Guru

liitunud: 14.11.2004




sõnum 27.11.2021 22:34:07 vasta tsitaadiga

Kui auto sõidab aastas 15-25 korda siis meil käib peres üks auto mis on aastast 1998. Natuke roostet on tekkinud ja kulutükke läheb ja kütusekulu on suur.
Aga kui ma selle auto asemele elektrika võtaks, siis amortistatsioon ka keskonnasaaste on suurem kui täna.
Kommentaarid: 255 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 223
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 28.11.2021 01:04:33 vasta tsitaadiga

DanelM kirjutas:
Markos kirjutas:
Enamus entusiaste on vanade teise ja kolmanda ringi Leafide omanikud, või siis need, kes omal ajal autod toetusega soetanud, ega ole saanud tunda el auto reaalset amortisatsiooni. Põhimõtteliselt elektriautode Laurxid. Kui ei eksisteeriks neid tüüpe, kes raha ei loe ja ütlevad, et elekter on lihtsalt lahe, ehk, kes neid autosid uuest peast soetavad, poleks neil "entusiastidel" midagi kiita ka. Täna on ikka väga raske endale ära põhjendada uue hübriidi vs täiselektri soetushinna ja amortisatsiooni vahet. Ka kõige robustsem arvutus näitab, et maksad rajult peale. Aga noh, ebarelevntsete näidete meistri Anubise arust on päikesepaneelide poolt toodetud elekter ju ka kõik puhta tasuta, mis siis el auto puhul teisiti on, ostad 10k eest paneele, 60k eest el auto, laed neid paneelidega ja ongi kogu transport tasuta, km hind 0 win win.


Vaataks su arvutust hea meelega, mul on see siin mõnikümmend/sada lk tagasi tehtud näiteks:

Spoiler Spoiler Spoiler


Kui praeguste energiahindade juures ümber arvutada, jääb vahe suurusjärgus samaks, pigem on hübriidi kulu suurem.


Ma olen seda korduvalt teinud, väga pikalt enam ei viitsi. Mis mind el autode entusiastide juures kõige rohkem häirib, on see optimism, et el auto on nüüd midagi erilist, mis oma väärtust kuidagimoodi rohkem suudab säilitada, kui tavamootoriga sõidukid, ehk siis kujutatakse ette endale amortisatsiooni, mis on väiksem, kui reaalsus. Aga vaatame lähemalt. Minu praegune sõiduk, täishübriid. Soetushind 40k, hetkel 3a vana ja arvestades läbisõitu, ning seisukorda amort ca 8k kanti, mis teeb senist trendi järgides oletatavaks 5a kasutusperioodi amortisatsiooniks ca 15k. Hooldused ei ole märkimisväärsed, need on keskmiselt 350 eur aastas, ehk siis kogu perioodi peale 1750 eur. Kuna aastane läbisõit on 12-15k, siis jääb aasta sisse kenasti üks hoolduskord. Kütusekulu sellise läbisõiduga on keskmiselt 100 eur kuus, mis teeb 1200 eur aastas, 5000 kogu perioodi peale. Liisinguintressi, kindlustusi ja rehvikulu ei hakka sisse arvutama, need on igal autol olemas sõltumata, mis jõuallikas seda liigutab.
Paneme siia kõrvale mitu klassi madalama, ent enamvähem sama soetushinnaga Nissan Leafi. Mis me näeme, 5a vana Leaf maksab auto24 andmetel 12k, ehk siis amortisatsioon 28k. Elektri hind on kõikuv, aga arvutuse lihtsustamiseks võtame fikseeritudlt 15 senti kw/h, seega kulub meil elektrit 5a jooksul ca 1800 eur eest. Ma arvan, et edasi ei ole väga mõtet arvutadagi, kusagilt tuleks leida kate ca 9k'le eurile.
Okei, võtame Tesla, soetusmaksumus ca 80k (Model S), turuhind 40k, väärtusest kaotanud 5 aastaga poole.
See kõik on premiumklassi sõidukitele omane amortisatsioon, mingit imet ei ole sündinud. Iseasi muidugi, kas sa tahad sama raha eest sõita Nissani või Škodaga. Ma nimelt võtsin siin aluseks 5a perioodi, et elektriautole mitte väga liiga teha, potentsiaalne 8-10 vanuse elektriauto ostja seisab silmitsi juba akuvahetuse riskiga.

tsitaat:
Palju inimesi ühe autoga 8 aastat sõidab? 5.a lagi, garantii läbi, pole mõtet hoida.


Ma sõitsin eelmise autoga nullist 11,5a. Tagantjärele tarkusena oleks tulnud 9-10'ga piirduda, jäänuks mõned "järgmise ringi" hooldus ja parendustegevused järgmise omaniku kanda + mõnevõrra kõrgem turuhind.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.11.2021 01:13:38 vasta tsitaadiga

Elavhõbeda ja kütteperioodi lugesid ka sisse?

Arvutuskäik:

Elad majas, aastane elektriarve oli kaks aastat tagasi €1k
Investeerid €10k päiksepaneelidesse
Elektrihind läheb üles 3x
Sinu aastane elektriarve oli järgneval aastal võrgust tarbitult €100, ehk -€900 kuid tegelikult hinnapõhiselt -€1300
Järgmine aasta läheb elektrihind veel 2x üles.
Sinu aastane elektriarve on €200, ehk -€800 kuid tegelikult -€1600.

#profit
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 28.11.2021 01:36:52 vasta tsitaadiga

indrpo kirjutas:
Kui auto sõidab aastas 15-25 korda siis meil käib peres üks auto mis on aastast 1998. Natuke roostet on tekkinud ja kulutükke läheb ja kütusekulu on suur.
Aga kui ma selle auto asemele elektrika võtaks, siis amortistatsioon ka keskonnasaaste on suurem kui täna.


Mul ka lõbusõitudeks 2005-ndast aastast 5 liitrine bensukas ja uuemat ei ole pointi pidada, kui reaalselt autot läheb suht harva vaja, ent ilma autota ka ei taha päris elada. Sellisteks harva pühapäevasõitudeks ei sobigi elektrikas kuigi hästi vist, kuna paar nädalat kusagil garaazis seistes jookseb aku ise tühjaks ja vananedes kaotab seal niisama seistes samamoodi akumahtu. Ent muidu kui oleks igapäevasõitudeks masinat tarvis, siis tundub elektrikas igati mõistlik variant. Igaühele oma ja toimetagu nii nagu endale sobivam on, mingi radikaalne pealesurumine lollus igaljuhul.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 28.11.2021 01:49:03 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Elavhõbeda ja kütteperioodi lugesid ka sisse?

Arvutuskäik:

Elad majas, aastane elektriarve oli kaks aastat tagasi €1k
Investeerid €10k päiksepaneelidesse
Elektrihind läheb üles 3x
Sinu aastane elektriarve oli järgneval aastal võrgust tarbitult €100, ehk -€900 kuid tegelikult hinnapõhiselt -€1300
Järgmine aasta läheb elektrihind veel 2x üles.
Sinu aastane elektriarve on €200, ehk -€800 kuid tegelikult -€1600.

#profit


10k eest paneele annab aastas kahel kuul maksimaalselt 1.5MWh tootlust, muudel aegadel on see märksa madalam ja perioodil november-märts, puudub sootuks. Meil on ca pool aastat vaja katta, kõige külmemad kuud, mil tootlust ei ole ja elektriarve on suurusjärgus 250+, mis kuradi valemiga saab aastane elektriarve tulla 200 eurot ? Suvekuudega sa seda tagasi ei teeni.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
KillFrenzy
HV Guru
KillFrenzy

liitunud: 05.04.2003




sõnum 28.11.2021 02:30:51 vasta tsitaadiga

Oleneb täpselt lahendusest aga 10k€ eest saab aastas 18+MWh. Anubisel vist oli 10kW, ehk maksimaalselt 10MWh aastas.
See teeb ~1k€ toetust. Kes enne 2021 liitus.
Ei viitsi praegu vaadata mis keskmine oli, aga puusalt 70€ MWh teeb müügi eest ~1.25k€

Kommentaarid: 151 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 133
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
walkman
Kreisi kasutaja

liitunud: 15.02.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.11.2021 09:32:27 vasta tsitaadiga

Mis tuletabki meelde, et mu auto juba 5 nädalat garaaziz seisnud. Peaks korra käima panema, et mahlad soojaks läheks.


new1 kirjutas:
indrpo kirjutas:
Kui auto sõidab aastas 15-25 korda siis meil käib peres üks auto mis on aastast 1998. Natuke roostet on tekkinud ja kulutükke läheb ja kütusekulu on suur.
Aga kui ma selle auto asemele elektrika võtaks, siis amortistatsioon ka keskonnasaaste on suurem kui täna.


Mul ka lõbusõitudeks 2005-ndast aastast 5 liitrine bensukas ja uuemat ei ole pointi pidada, kui reaalselt autot läheb suht harva vaja, ent ilma autota ka ei taha päris elada. Sellisteks harva pühapäevasõitudeks ei sobigi elektrikas kuigi hästi vist, kuna paar nädalat kusagil garaazis seistes jookseb aku ise tühjaks ja vananedes kaotab seal niisama seistes samamoodi akumahtu. Ent muidu kui oleks igapäevasõitudeks masinat tarvis, siis tundub elektrikas igati mõistlik variant. Igaühele oma ja toimetagu nii nagu endale sobivam on, mingi radikaalne pealesurumine lollus igaljuhul.
Kommentaarid: 84 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 74
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg maha 1p
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.11.2021 16:59:59 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Okei, võtame Tesla, soetusmaksumus ca 80k (Model S), turuhind 40k, väärtusest kaotanud 5 aastaga poole.


https://cars.usnews.com/cars-trucks/tesla/model-s/2016
"How Much Is the 2016 Tesla Model S?
You can expect to pay between $63,500 and $124,000 for a used 2016 Model S. These figures are based on over 30 listings for the 2016 Tesla Model S on our site. The average price is $82,200. Prices vary depending on the vehicle's condition, mileage, features, and location."

Vaata ikka läbisõitu ka... sinu läbi arvutuskäigus on su aastane läbisõit 15k, ehk 5 aastat vana ja rohkem läbi sõitnud Model S maksab ~50k pigem. ~75k ja 2 aastat vanem Model S maksab ~40k: https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekiri.php?bn=2&a=100&b=642&bw=2273&ae=-2&af=50&ssid=36517680&ak=0
Sellise võrdluse puhul tasub arvestada ka sellega, et Tesla puhul on vana mudeli ja uue mudeli vahe kõvasti suurem - need on algfaasi autod, pole küpsed tooted. ICE-de puhul nibin-nabin midagi muutub selle ajaga...

Selle "Ma olen seda korduvalt teinud, väga pikalt enam ei viitsi." osas võiks pigem vanale tehtule viidata, siis.

_________________
Kommentaarid: 195 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 181
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 28.11.2021 17:51:51 vasta tsitaadiga

Misiganes, isegi, kui see Tesla oleks 50% asemel 40% kaotanud, ei muuda see asjaolu jätuvalt kõrgustes püsiva tco tõttu seda kuidagi moodi atraktiivseks. Kirsiks koogil ongi see el autode pidev beeta olek, ehk pidev areng lööb koguaeg vanemaid mudeleid troonilt, need aeguvad nagu mingid nutitelefonid. Niivõrd volatiilses keskonnas laulda oodi justkui oma hinda hästi hoidvale tootele on silmakirjalik.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.11.2021 17:53:42 vasta tsitaadiga

Markos, kui aku normaalselt peab ja auto töökindel ning kõik ostes töötanud funktsioonid töötavad, milles probleem?
Ega ICE või hübriidi puhul ju samuti, 10-15 aastat vana auto tehnoloogiliselt mahajäänum kui uued mudelid. icon_rolleyes.gif

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
ranel
HV Guru

liitunud: 28.02.2005




sõnum 28.11.2021 18:23:09 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
Markos, kui aku normaalselt peab ja auto töökindel ning kõik ostes töötanud funktsioonid töötavad, milles probleem?
Ega ICE või hübriidi puhul ju samuti, 10-15 aastat vana auto tehnoloogiliselt mahajäänum kui uued mudelid. icon_rolleyes.gif

Sul on natuke vale arusaam mahajääämusest.
Tehnilise lahenduse poolest on paljud 10-15 aastat sisepõlemismootoriga autod palju mõistlikumalt lahendatud, et asi kestaks.
Pigem on tulnud just taandareng mootoritega eesmärgiga kütusekulu allapoole saada ning põlemist puhtamaks.

Võiks juba mingi mõistlik akutehnoloogia peale tulla ja lõpetada selle sisepõlemismootoriga autode hingitsemise ära.
Peale tulevad nõuded on juba sellised, et pole füüsikaliselt reaalsed.
Kaoks need igasugu dpf-e offijad ära ja põletamine toimuks juba elektrijaamades, kus protsess on hulga puhtam ja jääksoojus saaks ka kasuliku kasutuse.
Suure elektriautode pargi korral tekib ka võimalus kuhugi taastuvenergia ära puhverdada.

_________________
Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843
Kommentaarid: 185 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 165
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.11.2021 18:38:31 vasta tsitaadiga

KillFrenzy kirjutas:
Spoiler Spoiler Spoiler


Mul oli lisainvesteeringuid ka selle sees. Paneelid koos paigaldusega oleks paarkümmend prossa odavamalt saanud.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
prtv
HV Guru

liitunud: 20.03.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.11.2021 20:02:33 vasta tsitaadiga

ranel kirjutas:
Tanel kirjutas:
Markos, kui aku normaalselt peab ja auto töökindel ning kõik ostes töötanud funktsioonid töötavad, milles probleem?
Ega ICE või hübriidi puhul ju samuti, 10-15 aastat vana auto tehnoloogiliselt mahajäänum kui uued mudelid. icon_rolleyes.gif

Sul on natuke vale arusaam mahajääämusest.

Olen võrdlemisi kindel, et siin peeti silmas elektri-tehnoloogilisi lahendusi, mitte mootorite keerukust.

_________________
Kommentaarid: 82 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 73
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.11.2021 20:09:07 vasta tsitaadiga

prtv, thumbs_up.gif
_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 29.11.2021 15:26:41 vasta tsitaadiga

https://tehnika.postimees.ee/7396576/lasnamae-sai-avaliku-elektriautode-kiirlaadija-vorra-rikkamaks
_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002



Online

sõnum 03.12.2021 00:41:20 vasta tsitaadiga

Tesla uus mootor


Link

_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.12.2021 13:08:57 vasta tsitaadiga

Teslad katki...
https://www.brumpost.com/tireposts/tesla-recalls-over-20000-model-y-suvs-in-china/
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Bilderberg
HV kasutaja
Bilderberg

liitunud: 26.08.2009




sõnum 06.12.2021 13:28:42 vasta tsitaadiga

Elektriautode omanikud oleks hea kui kiidaksite oma soetatud asja täna ja tooksite esile elektriauto mõttekuse/otstarbekuse ka -20 juures. Kuidas õues laadimine edeneb?:
Kommentaarid: 11 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 230, 231, 232 ... 422, 423, 424  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.