Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 466 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
DVDRW
HV Guru

liitunud: 13.10.2003
|
03.11.2021 11:51:03
|
|
|
Testisin kui 30km ots sõita 120km/h vs 70km/h
Kiiresti sõites peab kiirlaadijas laadima (45kW võimsusega) selle tõttu 1 minut kauem. Aga jõuab ~7 min kiiremini kohale.
Niiet elektriautoga aeglasti ökotada pole erilist mõtet, eriti veel kui tasuta punktides laadida.
|
|
Kommentaarid: 28 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
03.11.2021 11:53:16
|
|
|
Aga elektriautot laetakse kodus ju.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
03.11.2021 11:54:38
|
|
|
Elektriautot saab igal pool laadida.
|
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002

|
03.11.2021 11:54:44
|
|
|
Ei pea ainult kodus. Kui võimalus siis tasub muidugi alati kodus laadida. No tööjuures võid saada tasuta laadida, on ka tasuta avalikke laadimispunkte veel
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015 |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
03.11.2021 11:57:29
|
|
|
Siit teemast jääb küll mulje, et ainult kodus peab laadima, kõige kõige mõistlikum. Ise seletate nii.
See tasuta laadimine pole mingi argument, varsti pole see enam tasuta.
Ja ice autot on keset metsa lihtsam tankida kui elektrikat laadida.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
DVDRW
HV Guru

liitunud: 13.10.2003
|
03.11.2021 12:02:08
|
|
|
Janis kirjutas: |
Aga elektriautot laetakse kodus ju. |
Mul kodus on kallim kui mistahes sh tasulises laadimispunktis. You know why.
Janis kirjutas: |
See tasuta laadimine pole mingi argument, varsti pole see enam tasuta. |
~5 aastat on olnud.
Niikaua kuni edasi on, on.
|
|
Kommentaarid: 28 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002

|
03.11.2021 12:03:31
|
|
|
ot: |
Vahepeal jääb küll väga veider mulje siin teemades lugedes, et koguaeg keegi nagu käseb, et peab ostma elektriauto, käseb, et peab laadima konkreetsel viisil. Ma ei tea kust neid asju välja loetakse. Jääb nagu mulje, et kellele midagi ei meeldi, see on endale ise tekitanud mingi "meelsuse", mis talle sobib ja siis räägib, et kõik suruvad talle vastupidist peale. |
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015 |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
Indrek67
HV vaatleja
liitunud: 29.04.2007
|
03.11.2021 12:05:51
|
|
|
Ei pea ainult kodus laadima, lihtsalt kodus laadimine kõige optimaalsem rahakotile, mul antud hetkel fikseeritud elektrihind, 10koma midagi senti per kwh päevasel ajal(koos kõikide kaasnevate lisatasudega), rocca sirklis 50kwh laadijas 24s/kwh. Kui võimalus kodus soodsamalt, siis miks peaks kallimat laadimist eelistama?
Jõuame ikka sinna, et kui el auto omamine ei sobitu eluga(mugavus kannatab, ei saa koguaeg 800km jutti sõita jne), siis ei ole seda mõtet soetada, keegi ju ei sunni ka.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
14 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
03.11.2021 12:07:49
|
|
|
See konkreetne teema ju pooleldi huumoriteema, miks nii tõsised olete alati?
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
renx09
HV Guru

liitunud: 28.09.2004
|
03.11.2021 12:11:03
|
|
|
800 ei peagi, enamus eestlaste jaoks on see punkt ilmselt kusagil 400-500 km kandis ja seda ka talvel
sundimisest pole mõtet rääkida, siin teemas päris mitu "sundijat"
_________________ !! |
|
Kommentaarid: 310 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
249 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
03.11.2021 12:17:05
|
|
|
Arvan, et enamus eestlastel pole seda 400-500 vajagi, paarisajast piisab keskmisele autojuhile. Aga ükski normaalne elektrikas ei saa nii palju sõidetud ühe akutäiega.
Ärge toppige nüüd siia teslade või mingeid tundamatute autode spece, neid ei saa eestist osta ja need on ajuvabalt kirved
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002

|
03.11.2021 12:32:21
|
|
|
Vanemad tõesti ei saa. Isegi mitmed eelmise-selle aasta müüdavad mudelid ei pruugi talvel kindlalt saada 300km. Aga nüüd ikka uued järgmise aasta mudelid, tulevased autod teevad kõik juba jälle hüppe sõiduulatuse osas ning ka laadimiskiiruste osas. Ma ütleks küll, et asi hakka juba looma, et jõuame sinna maale, et enamus inimestele auto pakutavad võimalused juba oleks vastuvõetavad. Hinnad on ka hakanud normaliseeruma võrreldes sisepõlemismootori autodega. Jah on veel kallimad aga mitte ka niipalju enam. Tõsi, laadimisvõrgustik jne on kõik murekohaks ja kõik vajab veel arengut ning täiendamist. Kiiret üleminekut ilmselgelt ei tule veel niipea. Ega me keegi ei tea kas elektriauto üldse saabki peamiseks variandiks lõpuks? Võibolla tuleb vesinik, võibolla midagi muud. Hetkel nagu ikka peale elektriauto ei paista tulevat (vähemalt mitte nii kiirelt) - praegune kaasaaegne elektrikas ju sisuliselt 10 a. olnud turul/arenduses.
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
viimati muutis Equinox 03.11.2021 12:33:54, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
DVDRW
HV Guru

liitunud: 13.10.2003
|
03.11.2021 12:37:19
|
|
|
Janis kirjutas: |
Arvan, et enamus eestlastel pole seda 400-500 vajagi, paarisajast piisab keskmisele autojuhile. Aga ükski normaalne elektrikas ei saa nii palju sõidetud ühe akutäiega.
Ärge toppige nüüd siia teslade või mingeid tundamatute autode spece, neid ei saa eestist osta ja need on ajuvabalt kirved |
Nii on. Ma näiteks Harjumaalt välja ainult kord kuus kui sedagi. Ei usu, et ma nüüd mingi erand olen.
Sõiduulatus võiks olla vähemalt Tln-Trt 1 ots talvistes oludes. Alla selle oleks juba liiga paljudele kehva.
38+ kWh akuga autod mahuvad ilusti sinna. Hinnad alla 20k€ (kasutatud)
Palju neid ikka on kes iga päev talvel -30ga 1000km +30 kraadi autos tahavad sõita, Björn?
viimati muutis DVDRW 03.11.2021 12:38:34, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 28 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002

|
03.11.2021 12:39:35
|
|
|
Minu kui autoomaniku seisukohalt on küll küsimuseks see, et kui riik/maailm tahab nii väga kiirelt mingit otsust/lahendust inimestele peale suruda. Siis võiks ikkagi seda kuidagi soodustada, seda üleminekut, kas autode ostutoetuste, laadimisvõimaluste loomise toetuste jne läbi. See kindlasti motiveeriks paljusid seda vahetust/üleminekut tegema. Paljudes Euroopa Liidu riikides on toetused olemas. Meil ka midagi oli korraks aga hetkel pole näha, tuleks midagi ja suuremalt. Vaesed nagu me oleme riigina. Aga niikaua kui inimene peab kõik enda taskust kinni maksa, siis on selge, et miks peaks eelmistama praegu kohati kallimat ning mitte samavääreset alternatiivi kasutama. Saan täiesti aru neist, kes ütlevad, et nendele elektirauto veel ei sobi. Inimene on materiaalselt mõtlev loom, kliimast ja probleemidest väga ei hooli
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015 |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
03.11.2021 12:40:13
|
|
|
Janis kirjutas: |
Siit teemast jääb küll mulje, et ainult kodus peab laadima, kõige kõige mõistlikum. Ise seletate nii.
See tasuta laadimine pole mingi argument, varsti pole see enam tasuta.
Ja ice autot on keset metsa lihtsam tankida kui elektrikat laadida. |
Equinox kirjutas: |
ot: |
Vahepeal jääb küll väga veider mulje siin teemades lugedes, et koguaeg keegi nagu käseb, et peab ostma elektriauto, käseb, et peab laadima konkreetsel viisil. Ma ei tea kust neid asju välja loetakse. Jääb nagu mulje, et kellele midagi ei meeldi, see on endale ise tekitanud mingi "meelsuse", mis talle sobib ja siis räägib, et kõik suruvad talle vastupidist peale. |
|
Janis kirjutas: |
See konkreetne teema ju pooleldi huumoriteema, miks nii tõsised olete alati? |
Probleem selles ongi, et EV-vihkajad käivad siin õlgmehi peksmas ja muid loogikavigu tegemas naljapärast.
Äkki leiaks endale muu teema huumori jaoks?
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
DVDRW
HV Guru

liitunud: 13.10.2003
|
03.11.2021 12:42:39
|
|
|
Kliimasääst on mul suva. Fakt on see, et lõppkokkuvõttes on kasutatud elektriauto km hind odavam kui ICE autol.
|
|
Kommentaarid: 28 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
 |
Indrek67
HV vaatleja
liitunud: 29.04.2007
|
03.11.2021 12:53:53
|
|
|
Janis kirjutas: |
Arvan, et enamus eestlastel pole seda 400-500 vajagi, paarisajast piisab keskmisele autojuhile. Aga ükski normaalne elektrikas ei saa nii palju sõidetud ühe akutäiega.
Ärge toppige nüüd siia teslade või mingeid tundamatute autode spece, neid ei saa eestist osta ja need on ajuvabalt kirved |
Ionic 5, Kona, Enyaq, e-Niro, ID4, ID3 näiteks, toetusin ev-database andmetele läbisõidu koha pealt, kõikidel neil üle 300km läbivus akutäiega selle andmetel.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
14 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
03.11.2021 12:56:03
|
|
|
Indrek67 kirjutas: |
Janis kirjutas: |
Arvan, et enamus eestlastel pole seda 400-500 vajagi, paarisajast piisab keskmisele autojuhile. Aga ükski normaalne elektrikas ei saa nii palju sõidetud ühe akutäiega.
Ärge toppige nüüd siia teslade või mingeid tundamatute autode spece, neid ei saa eestist osta ja need on ajuvabalt kirved |
Ionic 5, Kona, Enyaq, e-Niro, ID4, ID3 näiteks, toetusin ev-database andmetele läbisõidu koha pealt, kõikidel neil üle 300km läbivus akutäiega selle andmetel. |
Aga see on kahjuks jällegi nii, et pead max 80ga sõitma, siis jõuad nii kaugele....
Üks endile kolleeg kirus, et keila kandis on mingi elektriautovärdjas, kes sõidabki 70-80ga iga päev 90 alas ja ei lase kedagi mööda Pikad kolonnid taga.
viimati muutis Janis 03.11.2021 12:57:40, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
KillFrenzy
HV Guru

liitunud: 05.04.2003
|
03.11.2021 12:59:50
|
|
|
DVDRW kirjutas: |
Kliimasääst on mul suva. Fakt on see, et lõppkokkuvõttes on kasutatud elektriauto km hind odavam kui ICE autol. |
Avaldad ka arvutuskäigu?
Ehk siis kui käid kuskil tasuta laadimiskohtades?
Kodus sul elekter väga kallis, 0.6€ kWh
|
|
Kommentaarid: 151 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
133 |
|
tagasi üles |
|
 |
Indrek67
HV vaatleja
liitunud: 29.04.2007
|
03.11.2021 13:04:52
|
|
|
Janis kirjutas: |
Indrek67 kirjutas: |
Janis kirjutas: |
Arvan, et enamus eestlastel pole seda 400-500 vajagi, paarisajast piisab keskmisele autojuhile. Aga ükski normaalne elektrikas ei saa nii palju sõidetud ühe akutäiega.
Ärge toppige nüüd siia teslade või mingeid tundamatute autode spece, neid ei saa eestist osta ja need on ajuvabalt kirved |
Ionic 5, Kona, Enyaq, e-Niro, ID4, ID3 näiteks, toetusin ev-database andmetele läbisõidu koha pealt, kõikidel neil üle 300km läbivus akutäiega selle andmetel. |
Aga see on kahjuks jällegi nii, et pead max 80ga sõitma, siis jõuad nii kaugele....
Üks endile kolleeg kirus, et keila kandis on mingi elektriautovärdjas, kes sõidabki 70-80ga iga päev 90 alas ja ei lase kedagi mööda Pikad kolonnid taga. |
Vastu vaidlema ei hakka , seepärast ka kirjutasin juurde, et toetusin puhtalt andmebaasis olevatele andmetele.
Omal ongi ainult kogemus nagu varasemalt ka kribanud olen iMieviga(kunagi väga väga ammu) ja nüüd siis masinaga mille ise soetasin.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
14 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002

|
03.11.2021 13:55:22
|
|
|
Janis kirjutas: |
Aga see on kahjuks jällegi nii, et pead max 80ga sõitma, siis jõuad nii kaugele....
Üks endile kolleeg kirus, et keila kandis on mingi elektriautovärdjas, kes sõidabki 70-80ga iga päev 90 alas ja ei lase kedagi mööda Pikad kolonnid taga. |
Tegelt päris nii hull ei ole ja ei pea mingil juhul 80km-ega sõitma. Võibolla aasta 2013 iMievid ja Leafid tahavad seda teha Üldiselt ei ole selleks mitte mingit reaalset vajadust.
Näiteks EVDatabase ütleb oma keskmiste km arvutuse juures, et suvine keskmine arvutatakse ilma kliimaseadet rakendamata +23C juures, talvine sõit koos soojendusega -10C juures. On kaks arvestust neil - linn ja maantee. Maantee kulud arvutatakse 120km/h juures. Linn, vastavalt linnakiirusel. Ehk siis kõige parem võimalik sõiduulatus on suvises linnas ning kõige halvim võimalik sõiduulatus talvisel maanteel. Keskmine tuleb sinna vahele, kombineeritud linnast/maanteest. Siin mõned tuntud Youtube-i testijad üritavad teha samuti suviseid/talviseid teste ja enamasti 90km/h ning 120km/h juures.
Üldiselt niipalju kui ma olen erinevaid keskmisi vaadanud siis kõige ebareaalsem oli vana NEDC süsteem, järgmine nüüdne WLTP, siis EPA (puhas USA enda süsteem) ning siis EVDatabase-i keskmine. EPA ja EVDatabase-i numbrid näitavad kõige reaalsemat keskmist kulu ja läbisõitu.
Üldiselt on hea, et meil siin HinnaVaatluses keskne elektriauto teema olemas on Auto24 foorumis on ka pikalt käinud teema olemas. Rohkem pole Eestis kuskil kohanud. Hea kui olemas keskne koht selline kus uudised/info/arutelu olemas, et teemal silm peal hoida
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015 |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
03.11.2021 14:27:30
|
|
|
Asi ei ole selles, et ma diisliga sõidan 800 km jutti koguaeg. Asi on selles, et ma ei viitsi iga 200-300km tagant mitu tundi kuskil laadimas käia. Diisli hea lased 3 minutiga täis ja nädal jälle mureta. Aga kui akuautoga pean üle päeva hakkama sobitama mingit laadimiskoha otsimist ja siis selleks ajaks endale veel tegevust leidma, siis andke andeks, tuleb elektrika km hind oluliselt kallim kuna ajaveetmise rida tekib eelarvesse juurde
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002

|
03.11.2021 14:48:11
|
|
|
Laadijad tunduvad olema jõudnud autode akudest ette praegu. Praegu kiiremad laadijad 350kW, katsetused käivad 1000kW laadijatega. Aga kui laadimisvõrgustik on enamasti üles ehitatud 50kW peale siis ei aita see kuidagi jah. Teine asi, et akud ei suuda ikka praegu kiiret laadimist. Uued 800V süsteemid juba lähevad paremuse suunas. Ise mõtlen, et tavainimene, kui saaks 5minutiga 300km sõiduulatust juurde siis oleks see piir, kus enam nina ei krimpsutaks. Praegu me veel seal maal ei ole. Hetkel on üsna keskmine 15minutiga 100-150km sõiduulatust juurde saada.
Tegin siin mõned ajalised arvutused paari populaarsema/levinuma autoga. Nii 15minutiga 100km veab ikka välja kuidagi..kindlasti on üksikuid/uuemaid mis saavad ka kiiremalt hakkama juba. Hea näide on vana 28kW Hyundai Ioniq, et mida saab teha ka väikese akupakiga ning suure laadimiskiirusega, tulemused võivad päris üllatavad olla. Ega muidu seda vana Ioniqu-t taga ei nutetakse netis ning uus 38kW Ioniq üsna korralik läbikukkumine oli. Üldiselt suur akupakk ja suur laadimiskiirus on edu võti..mis muidugi on täiesti loogilne ka
--Hyundai KONA 64kW (max 77kW DC, keskmine laadimiskiirus 370km/h, 395km keskmine sõiduulatus)
--44min +275km (10-80%)
--30min +187km
--20min +125km
--15min +94km
--10min +63km
--Kia e-Niro 64kw (max 77kW DC, keskmine laadimiskiirus 350km/h, 370km keskmine sõiduulatus)
--44min +260km (10-80%)
--30min +175km
--22min +130km
--20min +116km
--15min +88km
--10min +59km
--Hyundai IONIQ 28kW (max 69kW DC, keskmine laadimiskiirus 420km/h, 190km keskmine sõiduulatus)
--30min +210km
--20min +140km
--19min +133km (10-80%)
--15min +105km
--10min +70km
--Hyundai IONIQ 38kW (max 44kW DC, keskmine laadimiskiirus 220km/h, 250km keskmine sõiduulatus)
--60min +220km
--47min +175km (10-80%)
--30min +110km
--20min +75km
--15min +55km
--10min +36km
|
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015 |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
03.11.2021 14:51:53
|
|
|
Spoiler 
Janis kirjutas: |
Lugeda ei oska? Kirjuta mingit sisu teemasse vahelduseks, mitte ära mängi mõttetut korrapidajat.
Ma ei ole mingi EV vihkaja, käisin ju vabatahtlikult sellega sõitmas ja jagan muljeid. |
Kirjutan alatasa teemasse sisu, ent lisaks üritan apelleerida mõistlikkusele teemas valdava lahmimise ja risustamise osas - mõistlik, IMO.
Jaga muljeid?
Pigem tekitad õlgmehe ja lammutad seda:
Janis kirjutas: |
Siit teemast jääb küll mulje, et ainult kodus peab laadima, kõige kõige mõistlikum. Ise seletate nii. |
Viita, kus seda öeldakse? See on teemarisustajate loodud müüt.
Janis kirjutas: |
See konkreetne teema ju pooleldi huumoriteema, miks nii tõsised olete alati? |
See teema on EV-de teema, "pooleldi huumoriteema" on see jaburate teemarisustajate tõttu, kes "miks nii tõsised olete alati?" suhtumisega teemat risustama käivad .
Sisu ka:
Musk pidurdas aktsiarallit veidi, öeldes, et Hertzi leping pole veel lõplikult lukus: https://electrek.co/2021/11/02/elon-musk-puts-stop-tesla-tsla-rally-hertz-deal-not-signed/
Tesla uus laadija töötab (vähemalt USAs) kõigi EV-dega: https://electrek.co/2021/11/01/tesla-launches-new-home-charger-that-works-j1772-all-electric-cars/
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
|