Varsti on delfi esilehel, et keegi on välja sõitnud teelt, kuna proovis gaasipidurit korraga, sest foorumis nägi et teised proovivad _________________ M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€
Vaadates akumahtu ja eeldatavat aku temperatuuri on laadimispiirang vana Leafi vms-ga
kordades kehvem. Jälle, kas tarkvaraga üle liialdatud (muretsevad degradatsiooni pärast)
või järjekordselt kehva tarkvara. Naljakas mõelda, et tegelikult tehakse haiget tööd masinaga
ja lastakse turule ikkagi selline debilism Õnneks muudetav. Kütte-elemendid tööle kui navigeerib
DC laadijasse, umbes nagu Tesla. Problem solved. _________________ Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
arnis, Nutulaulu sisu on see, et soft on halb. Mul pole ka originaal soft. Mingit vahet pole täheldanud. No dynos näitas küll häid numbreid, aga niisama ei saa küll aru, et võimsam oleks.
SSD, mis elektrikaga sa ise sõidad?
Miinuskraadid on need toredad asjad, mis poole võrra läbisõidu ulatust kahandavad. Või paned ennast autosse minnes soojalt riidesse.
arnis kirjutas:
Vaadates akumahtu ja eeldatavat aku temperatuuri on laadimispiirang vana Leafi vms-ga
kordades kehvem. Jälle, kas tarkvaraga üle liialdatud (muretsevad degradatsiooni pärast)
või järjekordselt kehva tarkvara. Naljakas mõelda, et tegelikult tehakse haiget tööd masinaga
ja lastakse turule ikkagi selline debilism Õnneks muudetav. Kütte-elemendid tööle kui navigeerib
DC laadijasse, umbes nagu Tesla. Problem solved.
Leaf omab ka juba 2014 aasta mudelitest nn. põhjamaade paketti, ehk akusoojendust.
Eile just kirusin, et Lõõtsa6 juures asuv laadija andis erroreid ja laadima ei hakanudki. _________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
Talvel oleks hea kui oleks kodus soe garaaž. Sõidad kohe sooja akuga välja. Sõiduulatus peaks tulema pm sama mis suvel siis.
Kui sõiduulatus liiga väike siis salongisoojenduseks on variant panna eraldi lisaaku + puhurid. Diiselpuhurist eriti kallim ei tulegi.
Akumaht drastiliselt ei lange kui aku on 20 kraadi asemel 5 kraadi, mida ta talvel keskmiselt on.
Või kui õues -10 siis tühjaks sõitmisel ikkagi soojeneda 5ni.
Salongisoojendus võtab kolmandik, autodel millel pole soojuspumpa. Mitte pool. Mootori tarbimine
maanteel 15-20kW, küte 3-5kW. Tund aega sõidad, nende summa võetakse akust välja, kWh-ühikutes.
Sooja akuga startides suurt võitu ei saa. Pigem see et küte sõidu alustamisel on sama mis keset sõitu.
Leafi akusoojendus ei ole selleks et soojas hoida vaid selleks et see ära ei külmuks (-15*C).
Tundub et ID3-el on umbes sama praegu, sest see kiirlaadijas jukerdas.
Ootan ammu mõnd äppi, mis oskaks akukütte elemente aktiveerida üle CANBUSi.
Enne mõnd pikemat sõitu võiks veel stepslis aku soojemaks ajada, et kiirlaadijasse jõudes oleks nobedam,
muidu nagu pole tõesti mõtet akut soojendada. Nagu ütlesin, külm aku ei põhjusta sõiduulatuse langust. _________________ Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
SSD, mis elektrikaga sa ise sõidad?
Miinuskraadid on need toredad asjad, mis poole võrra läbisõidu ulatust kahandavad. Või paned ennast autosse minnes soojalt riidesse.
arnis kirjutas:
Vaadates akumahtu ja eeldatavat aku temperatuuri on laadimispiirang vana Leafi vms-ga
kordades kehvem. Jälle, kas tarkvaraga üle liialdatud (muretsevad degradatsiooni pärast)
või järjekordselt kehva tarkvara. Naljakas mõelda, et tegelikult tehakse haiget tööd masinaga
ja lastakse turule ikkagi selline debilism Õnneks muudetav. Kütte-elemendid tööle kui navigeerib
DC laadijasse, umbes nagu Tesla. Problem solved.
Leaf omab ka juba 2014 aasta mudelitest nn. põhjamaade paketti, ehk akusoojendust.
Eile just kirusin, et Lõõtsa6 juures asuv laadija andis erroreid ja laadima ei hakanudki.
Palun ära levita vale informatsiooni. Ja sulle siis ka teadmiseks, Leafi akusoojendajad on olemas juba ka 2013 mudelites, mis on winter paketiga.
Need on aga eestis põhimõtteliselt täiesti kasutud ja nende ainus eesmärk on ekstreemne hädaabi aku hävinemise vastu.
Need lülituvad sisse alles siis, kui aku temperatuur on langenud -17c kraadi juurde. Kuni aku on soojem kui -17c, ei lülitu need kunagi sisse, ükskõik mis sa autoga teed.
Leafi aku on üks saamatumaid EV maailmas, oma tervise eest hoolitsemise võimekuses, ka 2020 aasta omad.
Eestis pääsevad need enamvähem läbi tänu sellele, et meie riigi aastaläbi keskmine temperatuur on 6C, ei jõua suvel liiga palju kuumakahjustust koguda, keskmiselt.
Regulaarselt kiirlaadivad taksod saavad vanemast akust ~300k kilomeetriga jagu.
tsitaat:
The Li-ion battery warmer automatically turns on when the Li-ion battery temperature is approximately -1°F(-17°C) or colder. The Li-ion battery warmer automatically turns off when the Li-ion battery temperture is approximately 14°F (-10°C) or higher.
Sest need on odav võimalus elektriauto soetada mis ei näe liiga nali välja. Väga hästi nunnutatud kujul võid sa sealt vaid 80% leida. Reaalsuses asi nii nunnu enamjaolt ei ole.
Samuti on enamikele igasugune aku diagnostika liiga keeruline tuumafüüsika ning kui sa vaid suvel linnas vaikselt ringi libised siis ei häiri ka 300k peal pehmeks muutunud aku väga oma 70%'ga.
Aga kui läheb jahedamaks ja lükkad maanteekiirust siis tuleb kuri reaalsus ja koputab akule, mille tagumine moodulite stack minestab hoogsalt ära koormuse all tänu tuhandeid kiirlaadimise sessioone ja sellest kuhjunud kuumakahjustusele.
Siin kohal olgu RASVASELT ära märgitud: 70% ja 70% võib olla väga erineva päriselu seisuga.
Kui leaf on 70%'ni jõudnud rahulikul kasutusel, umbes kodulaadimisega vaid, siis on ta kulunud väga ühtlaselt.
Kui leaf on 70%'ni jõudnud mitukorda päevas kiirlaadimise otsas elades regulaarselt, siis ta ei kulu ühtlaselt, sest aku on ehitatud nii, et taha stacki koguneb kuumus hunnikusse.
Ma ei räägi tühjast kohast teooriat, ma olen diagnoosinud, lahti võtnud ja vahetanud leaf akul tagumise stacki pehmeks sõidetud mooduleid. Samuti kontakteerunud minuga teine tegelane kel paar 300k ringis taksomasinat oli ja kinnitas sama tulemust kui juhendasin olukorda testima.
See kõik käib 24kwh akudega isendite kohta. Numbrid ja olukord 30 ja 40kwh asjadega ilmselt teine. (arvatavasti lihtsalt suuremad numbrid enne kui sarnase pehmuseni jõuab)
PS. võhikud kes selle jutu peale võiks arvata, et kiirlaadimine tapab siis ei, see pole jutu point.
Tavaline kodukasutaja oma maksimum 2x päeva jooksul kiirlaadimisega ei tee suurt midagi. Taksod on suutnud aga näiteks 2013 autole 6000 korda kiirlaadija otsa külge panna
Aga siiski kuidas see leafi aku üks saamatumaid on kui 300k läbi saab uhada ja veel 6k korda kiirlaadida? Päris hea tulemus minuarust ju.
Et Petja 300 meetrit ära jooksis ei ole näitaja, et Petja pole saamatu 300 meetri jooksuvõistluse jaoks Võrreldes kellega?
Kõik teised autod millel on aku mis suudab oma temperatuuri aktiivselt manageerida (kasvõi ainult jahutuse jaoks) saavad sellest parema tulemuse.
bmw i3 mõistab oma akut jahutada, on näiteid 200k kilomeetriga ja aku on 90% peal.
Teslad kõik muidugi manageerivad oma aku temperatuuri, on tohutult andmeid, võid jõuda 300k'ni vabalt 85-90% akuga.
Jne.
Ning nagu eespool kirjutasin, see protsendi number üksi ei räägi kogu lugu, kui teatud osad akust super pehmed on siis ta ei suuda tegelikult 70% jagu tööd teha külma või suure kiirusega.
Ilusti ühtlaselt jahutatud või koheldud akud aga on kulunud ühtlaselt ja ei oma nõrkasid kohti mis varem ära minestavad.
ps. see eelnev 6000 ei tähenda, et seda 6000 korda täis laetud on, võib-olla tõmmati vaid 10-20% aegajalt juurde jne, lihtsalt see tempo loeb, et otse sõidust veel kuumust juurde ja edasi sõitma.
Ega ei kiidaks Nissani insenere aku poole pealt, aga 2014-16 aasta 24kWh-sed akud on küll ikka üsna hästi kestvad, nendes kehvades tingimustes, mis neile antud on.
Tehtud on jah rämedaid põhimõttelisi...ilustavaid vigu.
Näiteks see, et akus on 3 temperatuurisensorit, aga nende asukohad on... täiesti suvalised/põhendamatud.
Siis kui viga oli avastatud (kuid mitte üles tunnistatud) oleks saanud teha lihtsa revisioni paranduse. Lisada akupaki sisse suntventilaatoreid, mis isegi ilma välisõhuta,
saaksid parandada tingimusi paki sees, eriti tagumise rivi ebaühtlast soojenemist. Selle asemel aga suruti elemendid 30kWh-se pakiga üksteisele veel lähemale
Aga noh. Auto eesmärk oli olla hea pereauto, mitte takso. Seetõttu 24/7 kiirlaadija külastamine ei olegi okei. Lihtsalt seda tuleb avalikult kirjutada juhendisse, mitte varjata.
Ma ei näe põhjust, miks peaks odav elektriauto aktiivselt akut jahutama. See ei ole vajalik tegevus. See tehnoloogia ei ole tasuta ja selle töökindlus ei ole 100%.
Tavakasutajal absoluutselt ei ole vaja sellist asja. Tingimusel, et kiirlaadijas laetakse kuni 50kW-se kiirusega ja sellega ümbermaailmareisile ei minda, pole erilist jahutust vaja.
Sealtmaalt aga algab kõrgema sordi elektrikas, mis laeb kiiremini kui 50kW, annab 150+kW võimsust jne. _________________ Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Tõuks on. Praegu keldris. Aga ma tahaks elektriga sõita. Ma ei reisi atoga. Ei ole mul ka pikki sõite. Siia-sinna mööda linna, on parem elektriga lasta!
Ega ei kiidaks Nissani insenere aku poole pealt, aga 2014-16 aasta 24kWh-sed akud on küll ikka üsna hästi kestvad, nendes kehvades tingimustes, mis neile antud on.
Tehtud on jah rämedaid põhimõttelisi...ilustavaid vigu.
Näiteks see, et akus on 3 temperatuurisensorit, aga nende asukohad on... täiesti suvalised/põhendamatud.
Siis kui viga oli avastatud (kuid mitte üles tunnistatud) oleks saanud teha lihtsa revisioni paranduse. Lisada akupaki sisse suntventilaatoreid, mis isegi ilma välisõhuta,
saaksid parandada tingimusi paki sees, eriti tagumise rivi ebaühtlast soojenemist. Selle asemel aga suruti elemendid 30kWh-se pakiga üksteisele veel lähemale
Aga noh. Auto eesmärk oli olla hea pereauto, mitte takso. Seetõttu 24/7 kiirlaadija külastamine ei olegi okei. Lihtsalt seda tuleb avalikult kirjutada juhendisse, mitte varjata.
Ma ei näe põhjust, miks peaks odav elektriauto aktiivselt akut jahutama. See ei ole vajalik tegevus. See tehnoloogia ei ole tasuta ja selle töökindlus ei ole 100%.
Tavakasutajal absoluutselt ei ole vaja sellist asja. Tingimusel, et kiirlaadijas laetakse kuni 50kW-se kiirusega ja sellega ümbermaailmareisile ei minda, pole erilist jahutust vaja.
Sealtmaalt aga algab kõrgema sordi elektrikas, mis laeb kiiremini kui 50kW, annab 150+kW võimsust jne.
See on tore jutt üldiselt, kui auto oleks tehtud eesti jaoks. Aga nissan leaf ei ole tehtud eesti jaoks vaid maailma jaoks.
Hispaanias ja texases jne kus keskmine temperatuur on 25-30, surevad need akud ka perekasutuses ülekuumusesse ja on 60% peal 150 000km järel või nii.
Ja seetõttu on tavakasutajal ka absoluutselt vaja sellist asja nagu aku jahutus. Sellist seeriaautot ei saa majanduslikult mõistlikult ühe riigi jaoks teha ja kui sa teed laiemale ringile siis on sul vaja ka temperatuuri reguleerida.
Nad on selle asemel tohutult raha ja ressurssi raisanud garantii korras akude välja vahetamisse, mis enneaegselt surid tänu temperatuurikahjustusele.
Seda jama pole mõtet üritada heaks rääkida, hea on lihtsalt see, et meil on vedanud kliimaga selle auto jama aspekti osas.
Hea on see, et meil on võimalik kursis olla puudusega ja sellega arvestades väga pikka eluiga asjale omada. Elad portugalis vms ja pole teadmistest ka kasu, kui sõidu alustades on aku juba 35 kraadi.
Mina olen foorumites jms küsijatele soovitanud lihtsalt leafi vältida kui tema riigis kunagi lund ei saja.
ps. nissani enda teine elektriautu, kaubik, env200 OMAB aku sees aktiivset õhkjahutust. Nii et nad oskaks küll.. juba 2010 aastast saati vist.
Piisavalt oled lugenud meediat, aga liiga vähe teadmisi teemal "akujahutussüsteemide eesmärk".
Leafi puhul ükski aku jahutamise metoodiga ei lahendaks seda, mis toimub "Hispaanias ja "Texases".
Sellest tulenevalt ei ole Texases jahutussüsteemi vaja. Vaja on hoopiski midagi muud.
Jahutussüsteemiga saaks korda need erandlikud taksod. Ehk siis tarbetu hinnalisa tavakasutajale. _________________ Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Tõuks on. Praegu keldris. Aga ma tahaks elektriga sõita. Ma ei reisi atoga. Ei ole mul ka pikki sõite. Siia-sinna mööda linna, on parem elektriga lasta!
MiEVi ma proovinud ei ole, ega ei kutsu ka. _________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
Piisavalt oled lugenud meediat, aga liiga vähe teadmisi teemal "akujahutussüsteemide eesmärk".
Leafi puhul ükski aku jahutamise metoodiga ei lahendaks seda, mis toimub "Hispaanias ja "Texases".
Sellest tulenevalt ei ole Texases jahutussüsteemi vaja. Vaja on hoopiski midagi muud.
Jahutussüsteemiga saaks korda need erandlikud taksod. Ehk siis tarbetu hinnalisa tavakasutajale.
Ma ei saa aru mida sa siin proovisid öelda kahjuks. Samuti ei saa aru kuidas sa sujuvalt ignoreerisid fakti, et nissanil on olemas masin millel on akus see jahutus, env200. Ei ole tohutult kallim lahendus.
Samuti jääb segaseks miks sa ignoreerisid fakti, et nissanile on tohutult maksma läinud selle pooliku lahenduse pushimine tänu kõigile nendele aku vahetustele. Nad oleks vähem raisanud integreerides selle "kalli lahenduse" ammu leafi. Ka zoe omab env200'le sarnast lahendust ja toimib kenasti, ei ole leafist kallim. Hoopis euroopa enim müüdud elektriauto see aasta.
Ning lõpetad sa jälle sellega, et jahutus aitaks vaid erandlikke taksosid, eestis? - kuidagi sai nissanile oluliseks jälle vaid eesti turg?
Sest soojemas kliimas nagu ma juba mainisin, ei ole tegu vaid taksodega. Tavakasutajate leafid surevad 100k+
Akumaht drastiliselt ei lange kui aku on 20 kraadi asemel 5 kraadi, mida ta talvel keskmiselt on.
Või kui õues -10 siis tühjaks sõitmisel ikkagi soojeneda 5ni...
muidu nagu pole tõesti mõtet akut soojendada. Nagu ütlesin, külm aku ei põhjusta sõiduulatuse langust.
On aastakümneid räägitud, et madalad temperatuurid kahandavad aku võimekust. Seda nii tavalisel fossiilkütusega auto akul, mobiiltelefoni Li-Ion akul, kui ka muudel elementidel. _________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.