Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
10.12.2020 18:12:59
|
|
|
Kas Stockholmist startides polnud elektrikas laetud?
Ja mis mõttes jabur, väga realistlik test, mis näitab, et pole see elektriauto mingi imerelv.
Fännid ju võivad seda osta ning kommuteerimiseks sobilik, aga pikkadele vahemaadele (veel) mitte.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
Winterwind
One

liitunud: 19.05.2002

|
10.12.2020 18:13:03
|
|
|
Nüüd edasi mõelda.. kui kõik oleks elektrikad ja kogu elekter toodetakse ainult roheliselt nagu pushitakse..
Vaevalt
|
|
Kommentaarid: 1009 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
1 :: |
728 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
10.12.2020 19:48:29
|
|
|
Tanel, äkki loed, mida ma kirjutan ka?
Stockholmis on ju näha, et EV-d laetakse, diisel kuidagi maagiliselt alustab täispaagiga
Selles probleem ongi, et see on pigem mingi EV kallal võtmise artikkel (pole tervikut uurinud, vaid seda osa, millest räägin, ehk kuvatav pilt kogumatkast, kust juba punase lipud püsti... btw. see EV punane ja disla roheline on ka veits meelestust näitav), mitte realistlik test.
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
hkurujo88r
HV Guru
liitunud: 25.02.2011
|
10.12.2020 20:37:02
|
|
|
rmc kirjutas: |
Tanel, äkki loed, mida ma kirjutan ka?
Stockholmis on ju näha, et EV-d laetakse, diisel kuidagi maagiliselt alustab täispaagiga
Selles probleem ongi, et see on pigem mingi EV kallal võtmise artikkel (pole tervikut uurinud, vaid seda osa, millest räägin, ehk kuvatav pilt kogumatkast, kust juba punase lipud püsti... btw. see EV punane ja disla roheline on ka veits meelestust näitav), mitte realistlik test. |
Kus sa näed, et stockholmis laetakse EV-d, mõlemad ju lähevad täis paagiga. Mantorpis läheb EV juhtme otsa.
Ev läkski punaseks kuna kallim. Igati loogiline ju...
|
|
Kommentaarid: 126 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
120 |
|
tagasi üles |
|
 |
metsakolla
HV vaatleja
liitunud: 22.03.2006
|
10.12.2020 20:40:34
|
|
|
rmc kirjutas: |
TanelStockholmis on ju näha, et EV-d laetakse, diisel kuidagi maagiliselt alustab täispaagiga  |
Pildi järgi tundub mulle, et esimene laadimine on Mantorpis
edit: hkurujo88r jõudis ette
|
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
10.12.2020 21:23:35
|
|
|
hkurujo88r, aaei, minu viga tõesti - vaatasin valesti seda algtankimist - ikkagi EV oli ka alguses täislaetud.
Aga küsimus, miks pidevalt vaid kiirlaadijaid kasutati, jääb endiselt.
Sesmõttes pole üldse küsimustki, et 100a arenduses olnud masuudipress hetkeseisuga efektiivsem on, olukorras, kus traditsioonilised tootjad viimase hetkeni EV-dele üleminekut vältida üritavad ning tegutsevad vaid täieliku mahajäämuse vältimiseks.
St. efektiivsem laias kasutuses, sest ICE iseenesest on väga ebaefektiivne.
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
10.12.2020 22:13:56
|
|
|
Miks kasutati kiirlaadijaid kiiresti sihtkohta jõudmiseks, tõesti küsid sellise küsimuse?
See on selgelt üks koht, kus ICE on täna ökonoomsem (ja tunduvalt kiirem), nii lihtsalt on, ei ole mõtet mingeid jaburaid küsimusi tõstatada teema absurdi viimiseks.
Samas kodus vooluvõrgust laadides on elektriauto kilomeeter soodsam.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
10.12.2020 22:19:56
|
|
|
sakinaga, kas sõideti ühe jutiga või vahepeal ööbides?
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
10.12.2020 22:41:23
|
|
|
rmc kirjutas: |
sakinaga, kas sõideti ühe jutiga või vahepeal ööbides? |
Pole aimugi. 230V võrgust laadimine nii aeglane, et ega see suurt midagi mõjutanud poleks niikuinii, diiselautoga on see sõit max 3 päeva, ehk 2 ööd ca 8h laadides saad 230V peal mõnisada kilomeetrit juurde. Eeldusel, et ööbimispaigas on piisava amperaažiga pesa üldse saadaval.
Janoh, mitmekesi minnes ma ööbima ei jääks kusagil lambikohas, ajaraisk.
Märtsis poleks ma elektriautoga Ateenast päris kindlasti Eestisse õigel ajal tagasi jõudnud, diisliga kulus 48h (sh 42-43h puhast sõitu), Poola piir pandi 11h hiljem lukku. Seda isegi siis, kui eeldada, et kiirlaadijad oleksid olnud täiesti ideaalsetes kohtades. Keskmine kiirus oli Ateena-Eesti 111km/h, distants ca 4500km.
Ma ei saa ausaltöelda aru, miks seda tobedat vaidlust pidada, Euroopa tripiks on ilmselgelt diisel praegu parem, teisteks toimetusteks on elekter parem. Ei ole üht ideaalset autot.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
10.12.2020 22:47:29
|
|
|
Mnjah:
https://ev-database.uk/car/1287/Jaguar-I-Pace-EV400 "The majority of homes and charge points currently do not have this connection. In most cases the maximum charging power will be 7.4 kW, allowing for a charge time of 13 hours 30 minutes and a charge rate of 17 mph. Charging the car using a regular wall plug will take around 43 hours 30 minutes. "
https://www.jaguarusa.com/all-models/i-pace/electric-vehicles/faqs.html
"Q: How are electric vehicles charged?
A: The battery of the I‑PACE is charged via the car’s plug-in charge point, which is located behind the front wheel arch. Once it’s plugged in, you are free to leave the I‑PACE to charge. The vehicle will automatically stop charging when it reaches full charge.
For optimum charging at home, you can install a Jaguar-recommended home charger. The I‑PACE is equipped with a 7 kW single-phase AC on-board charger, which can fully charge the vehicle overnight. When using a domestic socket, charging rates are slower than a home charger but are sufficient to cover the average daily commute of 30 miles if the vehicle is charged overnight.
Further details can be found on the Range and Charging page."
Nüüd on küsimus, kas ööbimiskohtades ei olnud normaalset laadimisvõimalust? :]
sakinaga kirjutas: |
Ma ei saa ausaltöelda aru, miks seda tobedat vaidlust pidada, Euroopa tripiks on ilmselgelt diisel praegu parem, teisteks toimetusteks on elekter parem. Ei ole üht ideaalset autot. |
Ma omaarust selgelt ütlesin, et vaidlus pole selles .
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
10.12.2020 22:48:15
|
|
|
Mida sa tõestada üritad? Kui võtta 2 laadimiskorda maha, eeldades, et saadi tasuta elektrit ööbimispaigast, siis ei muutu ju summa summaarum mitte midagi.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
10.12.2020 22:50:30
|
|
|
Seda, et kui tahta mingit testi teha, siis võiks ikka kasutada asju nii nagu õigem on. KUI võimalik.
Tanel, pane allika link ka ikka,
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
10.12.2020 22:52:49
|
|
|
rmc kirjutas: |
Seda, et kui tahta mingit testi teha, siis võiks ikka kasutada asju nii nagu õigem on. KUI võimalik. |
Täiesti reaalne on mitte ööbida ja sõita järjest. Ja ööbimise ning tasuta elektri korral oleks EV ikkagi üle kahe korra kallim.
Ülejäänu on täiesti mõttetu vahutamine.
Päris kogemus Tesla Model 3-ga roadtrippimisel:
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
10.12.2020 22:58:10
|
|
|
sakinaga, ongi reaalne järjest sõita. Olen isegi nii ööbimise kui ööbimiseta käike teinud. Selles pole ka küsimus. Muarust vahutad sina juurde asju, mida ma öelda ei ürita
Ma olen koguaeg öelnud, et kui EV-de range 1000km juurde ära tuleb, siis kaovad suuremad probleemid ära. Agajah, see kõikuva range-i probleem vajab ka selgelt lahendust, soojuspumbaga seda juba osati lahendatakse.
_________________

viimati muutis rmc 10.12.2020 23:04:29, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
10.12.2020 23:00:38
|
|
|
Eks probleem ongi selles, et keegi peale sinu ei saa aru, mida sa öelda üritad
_________________ Tsensuur HinnaVaatluse foorumis |
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
10.12.2020 23:05:01
|
|
|
rmc kirjutas: |
Seda, et kui tahta mingit testi teha, siis võiks ikka kasutada asju nii nagu õigem on. KUI võimalik. |
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
Renka
HV Guru

liitunud: 01.04.2002
|
10.12.2020 23:08:46
|
|
|
rmc kirjutas: |
rmc kirjutas: |
Seda, et kui tahta mingit testi teha, siis võiks ikka kasutada asju nii nagu õigem on. KUI võimalik. |
 |
Kas ei kasutatud siis või?
_________________ There is no place like 127.0.0.1 |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
61 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
10.12.2020 23:17:35
|
|
|
Renka, ööbimise puhul võiks ikka sealseid laadijaid kasutada. KUI neid on. Käesolevas varajases EV-de staadiumis oleks mõistlik isegi ööbimist selle järgi sihtida
Sold OUT, su postitus on teema prügistamine.
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
hkurujo88r
HV Guru
liitunud: 25.02.2011
|
10.12.2020 23:23:34
|
|
|
Kui ööbimist selle järgi sihtida võid hoopis majutuse pealt suurema summa maksta.
|
|
Kommentaarid: 126 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
120 |
|
tagasi üles |
|
 |
Renka
HV Guru

liitunud: 01.04.2002
|
10.12.2020 23:24:15
|
|
|
rmc, kas nad siis meelega ignoreerisid ööbimiskoha laadijaid, et sa sellise tolmu oled üles keerutanud siin teemas?
_________________ There is no place like 127.0.0.1 |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
61 |
|
tagasi üles |
|
 |
KillFrenzy
HV Guru

liitunud: 05.04.2003
|
10.12.2020 23:28:45
|
|
|
sakinaga kirjutas: |
Mida sa tõestada üritad? Kui võtta 2 laadimiskorda maha, eeldades, et saadi tasuta elektrit ööbimispaigast, siis ei muutu ju summa summaarum mitte midagi. |
|
|
Kommentaarid: 151 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
133 |
|
tagasi üles |
|
 |
SSD
HV Guru

liitunud: 18.01.2006
|
11.12.2020 00:08:23
|
|
|
Ma sõidan 30km ööpäevas ja mitte jutti. Mulle tundub et mul oleks mõistlik elektriga sõita.
Ma ise tahaks ka elektriautot, aga hetkel nad liig kallid.
|
|
Kommentaarid: 312 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
266 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
DanelM
HV kasutaja
liitunud: 10.06.2011
|
11.12.2020 03:46:08
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Spoiler 
tsitaat: |
Swedes from Stockholm to Nice drove two cars: diesel Volvo XC60 and electric Jaguar I-Pace.
As a result, the diesel car refueled twice, and the electric one became charged 13 times.
In addition to losing time, it was not possible to save money on an electric car. During the whole trip, 2034 crowns were spent on gas station, and 5571 crowns were charged for electric car charging. The electric car trip cost 2.74 times more expensive.
Volvo and Jaguar base and diesel Volvo XC60 sites are 1.38 times cheaper than basic Jaguar I-Pace. |
|
Arvestades kui "efektiivne" see Jaguar on siis samaväärne võrdlus oleks olnud XC60 asemel võtta Ford F150 näiteks. Või I-Pace asemel näiteks Hyundai Kona või Model 3.
Hinnad on ka üsna "huvitavad", arvestades, et Ionity omad on näiteks netis saadaval ja ei ühti nendega seal (Rootsis on 8,7SEK/kWh, vs tabelis 11,48SEK/kWh). Samuti, kui tegu oleks regulaarse elektriauto kasutajaga ja pikamaasõitjaga, siis tõenäoliselt oleks ta mõne laadimisvõrgustikuga püsipakett, millega oleks hinnad kõvasti odavamad.
Tesla puhul võib efektiivsuse julgelt 50% paremaks panna ning laadimishinnad sinna 25-30 eurosendi kanti panna ja arvutuskäigu uuesti teha, tuleb natuke teistsugune tulemus.
Aga noh, sellise "võtsin kätte ja nikerdasin põlve peal valmis" testi kohta tuli tulemus umbes selline, nagu eeldada oli.
ABRP kasutades saan ma hinnanguliseks kuluks 331€ kopikatega näiteks (need ilma hinnata on tasuta laadimispunktid). Tesla Model 3 tuleb 115€ kopikatega, laadimisaeg kokku 3h21min. Eeldades, et sõiduajas on sees ka söögipausid siis tõenäoliselt jõuab kohale Volvoga samal ajal. Hyundai Kona tuleb ümmarguselt 150€, laadimisaeg 7,5h, pigem on aeglasem kui Volvo, kuid kõvasti odavam.
Ja huvi pärast ka äärmiselt "efektiivne" Audi E-tron: 375€ ja 4h40min laadimist.
Et jah...
|
|
Kommentaarid: 95 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
84 |
|
tagasi üles |
|
 |
|