Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
Millega mängid? |
Ainult konsooliga |
|
12% |
[ 51 ] |
Rohkem konsooli kui PC-ga |
|
8% |
[ 34 ] |
50/50 |
|
5% |
[ 24 ] |
Rohkem PC kui konsooliga |
|
15% |
[ 64 ] |
Ainult PC-ga |
|
57% |
[ 238 ] |
|
hääli kokku : 411 |
|
autor |
|
ertr2
HV Guru

liitunud: 19.06.2008
|
05.06.2020 16:49:36
|
|
|
tsitaat: |
PC peal on ka võimalik aim assist osades title-ites, aga see pole ju kuidagi pidi seotud sellega, mis on võimalik klaviatuuri ja hiirega ning kui raske seda saavutada on... |
Millistes competitive shooterites PC peal aim assist on?
Samasse teemasse, loomulikult vajab konsooliga aimimine skilli, võibolla rohkemgi kui hiirega mängimine. Aga kui tuua parallele näiteks discgolfiga, siis sa valid vastavalt olukorrale vajaliku ketta, keegi ei hakka 150m pealt putteriga viskama, see teeks rajad tehislikult raskemaks- täpselt sama mida teeb controlleriga mängimine.
|
|
Kommentaarid: 67 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
tagasi üles |
|
 |
Aeron
HV Guru

liitunud: 11.02.2002
|
08.06.2020 15:06:53
|
|
|
Aim assist peaks olema olemas paljudel - Gears of War 5, Warframe, Borderlands, The Division, Far Cry seeria, COD-id mingist hetkest jpt. Ma täpselt ei tea kas/kuidas see MPsse jõuab. Ma loodan väga, et mitte eriti või ainult siis, kui gamepadi järgi ühendad.
ertr2 kirjutas: |
loomulikult vajab konsooliga aimimine skilli, võibolla rohkemgi kui hiirega mängimine. |
Seega kui me räägime skill laest ja õppimise võimalusest, siis see on olemas samamoodi nagu ükskõik millega.
Gaming teemadel:
https://screenrant.com/medium-game-xbox-series-x-ssd-loading-assets/
Ma arvan, et see tähendab lihtsalt seda, et lõpuks ometi ei arendata enam mänge HDD-dele vaid SSD-dele ja täiesti ootusepärane 10x kiiruse kasv, mis sellega kaasneb saab olema järgmise generatsiooni keskmine. (ütlesin siin 10x, sest ilmselt kõik ei lähe kohe uuele SSD tehnoloogiale üle ja tänane suvaline SSD need 500/500 MB/sec mis on võrreldes HDD-ga ca 10x kiirem)
Uued viisakad SSD-d täna teeva 3500 MB/sec ja lähitulevikus rohkem veel...
Ma endiselt ei usu väga, et Sony suudab ps5-ga luua mingied selliseid kogemusi, mis kõrvale jättes laadimiseajad, midagi supererilist toota suudab.
Pmt nad peaksid siis looma mingi kiire, suure ja superdetailse maailma, mis jääks hätta PC peal oleva compute ja kettakiirusega, et luua seda kogemust. Ma loodan väga , et nad üritavad siiski...
_________________ Võib öelda,et ma olen liigselt enesekeskne,aga mind see ei häiri
Tulge kõik HV rahvaga jalkat mängima!|
viimati muutis Aeron 08.06.2020 17:53:58, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 72 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
tagasi üles |
|
 |
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
08.06.2020 16:03:22
|
|
|
kas need värskemad mängud nagu näiteks far cry new dawn laadivadki ssd pealt hirmus kaua, kuna nad on hdd peale optimeeritud? load game võtab ikka oma pool kuni ühe minuti ära tagumikustopperi järgi.
|
|
Kommentaarid: 41 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
 |
Aeron
HV Guru

liitunud: 11.02.2002
|
08.06.2020 17:58:57
|
|
|
Üks trikk mis kasutatakse suurte maailmade puhul on, et pannakse kõik graafilised assetid ühte megasuurde faili ning siis stage-i alguses laetakse see suur fail rami, et see info oleks koheselt otsitav (spndliga otsis seda konkreetset faili failisüsteemist väga palju kauem).
See võimaldab enam vähem seemlessly striimida RAM kiirusel datat otse GPUsse, aga miinuspooleks on RAM mahu piirangud ja pikad laadimise ajad ning loomulikult füüsika arvutamise osas jääb CPU endiselt hätta.
Tulevikus peaks siis olema nii, et kõik see kokku pakkimine ja laadimine rami on ebavajalik, sest SSD on kohe nii kiire ja spindli puudumise tõttu seek time olematu, et saad SSD-lt otse GPUle data ette sööta.
Ei mingit pakkimist, ei mingit mälude vahel liigutamist. Noiss.
Ei ole mingi spets, aga olen umbes nii aru saanud -..o..-
_________________ Võib öelda,et ma olen liigselt enesekeskne,aga mind see ei häiri
Tulge kõik HV rahvaga jalkat mängima!| |
|
Kommentaarid: 72 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
tagasi üles |
|
 |
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
08.06.2020 18:13:27
|
|
|
kurat ma kardan, et ssd jääb ikka piirama. otse ssd pealt gpusse on ikka väga ränk. tekivad pop in'id ja värki.
muidugi ma ei tea oeast tulistada, palju pcie 4.0 x4 v.s. ddr4 bandwidth on.
|
|
Kommentaarid: 41 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
 |
Aeron
HV Guru

liitunud: 11.02.2002
|
08.06.2020 20:40:33
|
|
|
No see uus SSD, Sony versioonis, on tegelikult DDR3 kiirus vist enamvähem.
Ma pole täpseid numbreid vaadanud, aga kuskilt jäi kõrva.
Seega me oleme suht lähedal sellele üsna peagi.
Ma arvan, et järgmise 5 aastaga on pc väga suures osas ka kolinud selle tehnoloogia peale, kui seal tõesti on sellised tugevad eelised.
PC miinuseks selle kolimise puhul on kindlasti see ,et seda migratsiooni ei saa selliselt nagu konsoolidel peal kontrollida, mis tähendab, et tail end jääb ilmselt aastateks veel HDD peale, mida hoiab legacy gaming ka tublisti elus...
Spoiler 
_________________ Võib öelda,et ma olen liigselt enesekeskne,aga mind see ei häiri
Tulge kõik HV rahvaga jalkat mängima!|
viimati muutis Aeron 08.06.2020 23:49:57, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 72 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
tagasi üles |
|
 |
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
08.06.2020 21:38:46
|
|
|
mängu minimum süstem ekuirmentsi ja installerisse kirjutada et peab ssd/nvme olema, ilma selleta ei installeeru/käivitu. nagu win98 peale ei saa gta5 installida.
|
|
Kommentaarid: 41 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
 |
Aeron
HV Guru

liitunud: 11.02.2002
|
08.06.2020 22:08:25
|
|
|
mhm, SSD as a system requirement võib täiesti teema olla.
kahju, et steam täna ketta tüüpi ei raporteeri, huviga vaataks kohe, et kui palju on veel neid tegelasi, eks ainult HDD peal on.
ma ise ei mäleta enam millal ma viimati systeemi hdd peal jooksutasin...10+ aastat tagasi kindlasti...
Samas alles selles viimase paari aastaga on SSD nii suureks ja odavaks muutunud,et ainukese kettana SSD võiks vabalt jooksutada -> 1 TB 100 € ringis ja andmeside kiirused on nii kiired, et filme ja muusikat enam ei arhiveeri - selleks on teenused...
_________________ Võib öelda,et ma olen liigselt enesekeskne,aga mind see ei häiri
Tulge kõik HV rahvaga jalkat mängima!| |
|
Kommentaarid: 72 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
tagasi üles |
|
 |
renx09
HV Guru

liitunud: 28.09.2004

|
08.06.2020 23:09:55
|
|
|
NATAS999 kirjutas: |
kas need värskemad mängud nagu näiteks far cry new dawn laadivadki ssd pealt hirmus kaua, kuna nad on hdd peale optimeeritud? load game võtab ikka oma pool kuni ühe minuti ära tagumikustopperi järgi. |
panin prooviks paar mängu käima
Far Cry 5 laadimisaeg 10 sekundit
Red Dead Redemption 2 35-40 sekundit
kui sul far cry minuti laeb, siis midagi on valesti
|
|
Kommentaarid: 310 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
249 |
|
tagasi üles |
|
 |
Aeron
HV Guru

liitunud: 11.02.2002
|
09.06.2020 12:18:04
|
|
|
Kuulge, aga tegelt selline küsimus, mille tõstataks küll, et olukorras kus igapäeva kasutuseks sobilikud SSD kiirused on kohe kohe käes.
Ma arvan, et PC peal saab varsti 5-7 GB/sec kätte off the shelf juppidega, mis hinge hinda ei maksa, siis kas me hakkame jõudma kohta, kus tegelikult kind of RAM-i ei ole vaja?
DDR3-800 100 MHz 400 MHz 800 MT/s PC-6400 6400 MB/s
DDR3-1066 133 MHz 533 MHz 1066 MT/s PC-8500 8533 MB/s
DDR3-1333 166 MHz 666 MHz 1333 MT/s PC-10600 10600 MB/s
DDR3-1600 200 MHz 800 MHz 1600 MT/s PC-12800 12800 MB/s
DDR3-1866 233 MHz 933 MHz 1866 MT/s PC-14900 14933 MB/s
DDR3-2133 266 MHz 1066 MHz 2133 MT/s PC-17000 17066 MB/s
Väga tore, et uus RAM on veel natuke kiirem, aga kui sa mõtled keskmisele arvutikasutajale ja keskmisele gamerile, siis nende vaates on ka DDR2 tänapäeva ilmselt suht ok.
Kui ma oma kettakiirusega hakkame purjetama kuskil 5000 mb/sec ja üles, siis ma arvan, et enamikule pole enam vahet.
See võiks ju kaasa tuua ka tarkvaraarenduses natuke lihtsamad ajad. RAMi peale pole vaja offloadida asju, sest sealt tulenev lisakiirus ei vääri küünlaid.
_________________ Võib öelda,et ma olen liigselt enesekeskne,aga mind see ei häiri
Tulge kõik HV rahvaga jalkat mängima!| |
|
Kommentaarid: 72 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
09.06.2020 12:27:19
|
|
|
latency ja bandwidth on kaks eri asja.
ja isegi bandwidthi osas on ddr4-3200 25.6gb/s ja varsti tuleva ddr5 alumine ots ddr4-6400 on 51.2gb/s.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
09.06.2020 12:34:20
|
|
|
lisaks veel ssd puhul kirjutuskordade arv. ma arvan, et ssd ramina kasutades lendab too üsna kiirelt vastu taevast.
|
|
Kommentaarid: 41 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
 |
Aeron
HV Guru

liitunud: 11.02.2002
|
09.06.2020 13:07:48
|
|
|
In other words, the speed at which you access the data is more important than the rate at which you’re accessing it. A normal hard disk has a response time of about 16ms, a good SSD will respond in 0.05ms, RAM will respond in 50ns. (notice ms vs. ns) To put that in perspective, 0.05ms is equal to 50,000ns. This means that RAM can serve up data in memory 1000 times faster than a NVMe drive even though the file size they can carry is about the same.
_________________ Võib öelda,et ma olen liigselt enesekeskne,aga mind see ei häiri
Tulge kõik HV rahvaga jalkat mängima!| |
|
Kommentaarid: 72 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
09.06.2020 13:23:36
|
|
|
access time on mingil ddr4-3200 cl16 pulgal <10ns. kiiretel nvme pulkadel jääb kuskile 100ns alla.
sinna otsa hunnik overheadi reaalse accessi jaoks, sest pci-e on vältimatult kaugemal prosest kui mälukontroller.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Aeron
HV Guru

liitunud: 11.02.2002
|
09.06.2020 14:17:38
|
|
|
ma näen minu viite ja sinu antud numbri vahel ca 100x vahet.
kas see vahe tuleb kaugsest/kaabli pikkusest ja controllerite access time vahe ongi 10X?
See 10x ei tundu nii hull, vähemalt vs 1000
Also ,kui m.2 on otse platel, nvme2 on ka ma oletaks, et samuti latentsi hoida minimaalse...
Keegi ei keelaks ju seda slotti ka panna prosele lähemale.
_________________ Võib öelda,et ma olen liigselt enesekeskne,aga mind see ei häiri
Tulge kõik HV rahvaga jalkat mängima!| |
|
Kommentaarid: 72 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
tagasi üles |
|
 |
erick
HV Guru

liitunud: 24.01.2003
|
09.06.2020 14:29:15
|
|
|
londiste, midagi panid küll pange siin, mul CL17 3600MHz ja access time on ikkagi ca 47ns. Raske uskuda et see vahe nii suur saab olla. <10ns on rohkem L3 cache teema.
Aeronil muidu täitsa õigus, et praegu tänu konsoolidele liigutatakse andmeid enamikus mängudes ikka veel nagu HDD peal. Duplitseeritakse neid eri kohtades kettale jne, et kergem access oleks ja vähem seek time'i. Eks uue põlvkonnaga see muutub.
|
|
Kommentaarid: 105 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
95 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
09.06.2020 14:31:15
|
|
|
Aeron, see kõik oleneb, millisest punktist millisesse seda viidet mõõta. mälu numbrid speci järgi fixed samas kui ssd numbrid varieeruvad ja palju. kontrollerite viited sinna otsa - mälukontrollerite viite minimaalsena hoidmine on kogu aeg olnud, ssd-de nii kiireks saamine on uus asi.
muide kõige reaalsem hübriidlähenemine on täna optane dimmid, mis consumer ruumis muidugi mingit rolli ei mängi.
erick, mälu ise, ilma kontrolleri ja muu viiteta.
reaalselt hdd peal ka duplitseeritakse? miks ja võib-olla olulisemalt - kuidas? see duplitseerimine oli ikka optilise meedia lugu, kus kaugelt seekimise access timed päris käest ära olid.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
09.06.2020 14:34:28
|
|
|
Aeron, jutt käib vast ikka loogilisest kaugusest, mitte füüsiliselt juhtmete/radade pikkusest.
|
|
Kommentaarid: 41 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
 |
Aeron
HV Guru

liitunud: 11.02.2002
|
09.06.2020 15:03:51
|
|
|
NATAS999, selliste kiirustejuures minuteada on ka füüsiline kaugus/metalli takistus jne juba ka väga olulised.
On mingi põhjus, miks RAM asub CPU kõrval, mitte plate perifeerias.
_________________ Võib öelda,et ma olen liigselt enesekeskne,aga mind see ei häiri
Tulge kõik HV rahvaga jalkat mängima!| |
|
Kommentaarid: 72 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
tagasi üles |
|
 |
erick
HV Guru

liitunud: 24.01.2003
|
09.06.2020 16:00:17
|
|
|
londiste kirjutas: |
reaalselt hdd peal ka duplitseeritakse? miks ja võib-olla olulisemalt - kuidas? see duplitseerimine oli ikka optilise meedia lugu, kus kaugelt seekimise access timed päris käest ära olid. |
Duplitseerivad HDD peal samamoodi. Nt ühes levelis vaja olevaid objekte katsutakse omavahel lähestikku hoida. Mark Cerny isegi vist rääkis sellest oma PS5 SSD presentatsioonis.
|
|
Kommentaarid: 105 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
95 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
09.06.2020 16:18:36
|
|
|
kas konsoolide failisüsteemid või kettakontrollerid oskavad asju füüsilise läheduse järgi salvestada? arvestades, et ka ma ise olen suvalise ketta konsooli pistnud, siis pigem pakun, et mitte.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Aeron
HV Guru

liitunud: 11.02.2002
|
09.06.2020 17:20:27
|
|
|
erick kirjutas: |
londiste kirjutas: |
reaalselt hdd peal ka duplitseeritakse? miks ja võib-olla olulisemalt - kuidas? see duplitseerimine oli ikka optilise meedia lugu, kus kaugelt seekimise access timed päris käest ära olid. |
Duplitseerivad HDD peal samamoodi. Nt ühes levelis vaja olevaid objekte katsutakse omavahel lähestikku hoida. Mark Cerny isegi vist rääkis sellest oma PS5 SSD presentatsioonis. |
Yep, seda on palju. Keegi dev ka kirjutas hiljuti sellest ,et need sama assetpakid, mida eelnevalt mainisin, sisaldavad tihti kattuvat materjali ja seetõttu on tihtipeale konsoolimängude mahud ka palju suuremad kui need tegelikult peaksid olema.
_________________ Võib öelda,et ma olen liigselt enesekeskne,aga mind see ei häiri
Tulge kõik HV rahvaga jalkat mängima!| |
|
Kommentaarid: 72 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
tagasi üles |
|
 |
erick
HV Guru

liitunud: 24.01.2003
|
09.06.2020 20:44:43
|
|
|
londiste, tõenäoliselt eriti konsoolidel on olemas vastavad (arendus)tööriistad, mis suudavad mängu failid sinu vajadusele vastavalt HDD-le paigutada, kuna HDD aeglane kiirus on ammu teada olev probleem ja konsoolid kasutasid veel aeglaseid 5400rpm kettaid ka. Ega konsoolide OS pole ka eriti läbipaistev ju, sa ise ei tea midagi sellest, kuidas need failid sul seal asuvad.
|
|
Kommentaarid: 105 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
95 |
|
tagasi üles |
|
 |
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
09.06.2020 20:46:43
|
|
|
miks see paigutamine üldse kettast peaks olenema?
|
|
Kommentaarid: 41 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
 |
Aeron
HV Guru

liitunud: 11.02.2002
|
09.06.2020 21:32:17
|
|
|
Ketas on väga oluline või noh, ketta tüübist tulenev access time.
HDD ketas on väga aeglane nii info edastuskiiruses, kui ka access time-ist.
Sellepärast ei saa jooksvalt andmeid üldse ettesööta.
Loading time maailma alguses on see aeg, mis sa ootad, et HDD pealt läheks asi töömällu (RAM).
..ja kui renderdamine hakkab pihta, siis RAM on piisavalt kiire, et suudab GPUle ja CPU-le ettesööta reaalajas asju.
Kuna HDD pealt seekimine on mega aeganõudev (random access eriline ikaldus hdd peal vs SSD kus see on olematu) siis fail haaval sealt RAMi faile laadida ja otsida on kasutamatult aeglane. Seega jooksev konveier ei tööta.
Seega mis tehakse, et ei peaks seekima 10000 asset faili, need pannakse ühte megafaili kokku. Selliselt laed 1 monster faili ühe korraga üles, aga ootad maailma alguses kauem selle võrra ofc.
Loomulikult eri maailmade jaoks on eri failid ja kattuvusi omajagu...
Nii olen mina asjast aru saanud vähemalt...
_________________ Võib öelda,et ma olen liigselt enesekeskne,aga mind see ei häiri
Tulge kõik HV rahvaga jalkat mängima!| |
|
Kommentaarid: 72 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
tagasi üles |
|
 |
|