Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 510, 511, 512  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 13.01.2020 14:20:37 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Täna on paraku nii, et pole mõtet jahvatada odavatest opereerimiskuludest, kui sissemakse auto ostuhinna näol on tegelikult ettemaks kütuse eest, mida kunagi ei tarbita.


Markos, ma saan aru,et sa tahad väga oma mätta otsast maailma vaadata. Selle vastu ei ole mul midagi. Ma juba korduvalt välja toonud, et väikese läbisõidu puhul ei olegi elektrikas soodsam. Mis mõtet sul seda vaatepunkti korrutada on? Kui on läbisõit suurem, siis ka tarbitakse see nö ettemaks ära.

Kui nüüd tahad aga Lexuse sedaane võrdlusesse võtta, siis Leaf asemel peaksid võrdlema ilmselt Tesla sedaaniga, kuna see ainus elektriline sedaan, mis 5 aastat turul olnud ja millest võib leida ka järelturu eksemplare soovitud vanuses. Mõlemad ka siis premium segmendi masinad (kuigi Lexus vist kvaliteetsem?).
Huvi pärast, mille poolest on võrdsem võrrelda luukpära mingi sedaani või maasturiga kui need on erinevatele turusegmentidele mõeldud ja seetõttu ka turu nõudlused nii esma- kui järelturul erinevad?
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 13.01.2020 14:45:07 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Markos kirjutas:
Täna on paraku nii, et pole mõtet jahvatada odavatest opereerimiskuludest, kui sissemakse auto ostuhinna näol on tegelikult ettemaks kütuse eest, mida kunagi ei tarbita.


Markos, ma saan aru,et sa tahad väga oma mätta otsast maailma vaadata. Selle vastu ei ole mul midagi. Ma juba korduvalt välja toonud, et väikese läbisõidu puhul ei olegi elektrikas soodsam. Mis mõtet sul seda vaatepunkti korrutada on? Kui on läbisõit suurem, siis ka tarbitakse see nö ettemaks ära.

Kui nüüd tahad aga Lexuse sedaane võrdlusesse võtta, siis Leaf asemel peaksid võrdlema ilmselt Tesla sedaaniga, kuna see ainus elektriline sedaan, mis 5 aastat turul olnud ja millest võib leida ka järelturu eksemplare soovitud vanuses. Mõlemad ka siis premium segmendi masinad (kuigi Lexus vist kvaliteetsem?).

Huvi pärast, mille poolest on võrdsem võrrelda luukpära mingi sedaani või maasturiga kui need on erinevatele turusegmentidele mõeldud ja seetõttu ka turu nõudlused nii esma- kui järelturul erinevad?


Jätame lexuse kõrvale, ma olen selle sisse toonud vaid seetõttu, et tunnen seda marki ja turukäitumist väga hästi (ning ühtlasi tekitab terava klassilise kontrasti). Oponeerin peamisele väitele, mida el auto entusiastid särasilmselt igal pool kuulutavad, et osta premiumi hinnaga leaf ja säästad jooksvatelt kuludelt! Samahea on osta mingi nullenergia hoone, mille seadmestik ja ehitusmaksumus ületab hoone eluea küttekulutused. Muide, Tesla käitub väga tavalise premiumi moodi, amortisatsioon on umbes samas tempos. Samas ei ole ka Teslaga juhtunud mingit imet, kus ennustati, et selle masina amortisatsioon saab olema minimaalne. Seda pole juhtunud, tavaline auto, millel ice asemel elektrimootor.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DanelM
HV kasutaja

liitunud: 10.06.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.01.2020 14:57:01 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Seda pole juhtunud, tavaline auto, millel ice asemel elektrimootor.


Link

Jep, täitsa tavaline auto, tahab samamoodi remonti saada ja jupid kukuvad pidevalt, kütuse pealt ka mingit säästu pole. Oh wait...
Kommentaarid: 95 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 84
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 13.01.2020 15:42:57 vasta tsitaadiga

DanelM kirjutas:
Markos kirjutas:
Seda pole juhtunud, tavaline auto, millel ice asemel elektrimootor.


Link

Jep, täitsa tavaline auto, tahab samamoodi remonti saada ja jupid kukuvad pidevalt, kütuse pealt ka mingit säästu pole. Oh wait...


Ilmselgelt on tegu irooniaga, kuid minu jaoks ei võrdu tavaline auto millegagi, mis pidevalt laguneb.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
lauri
HV veteran
lauri

liitunud: 05.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.01.2020 18:00:55 vasta tsitaadiga

Esimesed Leafid on turumoonutusega, kuna osteti 50% riigi toetusega.
_________________
The sh*t has hit the fan.
Kommentaarid: 90 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 80
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 13.01.2020 21:20:05 vasta tsitaadiga

lauri kirjutas:
Esimesed Leafid on turumoonutusega, kuna osteti 50% riigi toetusega.


Nope, sama trend mujal ka, kus toetusprogrammi pole. Minu jaoks muutub asi tegelikult põnevaks siis, kui auto saab 10a vanaks, milline price drop sellele järgneb. Võrreldes ice'ga on see, et, kui toda kannatab jupikaupa remontida, siis el'i puhul on psühholoogiline surve aku riknemise kartuses päris suur.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
p3000
Kreisi kasutaja

liitunud: 29.09.2008




sõnum 13.01.2020 22:16:02 vasta tsitaadiga

aku riknemise kartuse puhul:
nissan leaf 2013a ja 335 000km 24kWh (uuena neto 21.5) aku jääk praegu 14kWh (sõidad 60-85km),
norrast ostad 3350€-ga veidi suurema ja uueväärse 30kWh aku (avariiline auto 2017a ls 90 000km).
paigaldamine eesti nissanis 300-500€.
vana aku müüd ära 14x 150€= ca 1500-2000€-ga

kogukulu ca 2000€ (nüüd sõidad 150km laadimisega)
Kommentaarid: 15 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 13.01.2020 22:24:53 vasta tsitaadiga

Markos, mis imeasi siis 10 aasta möödudes juhtub, et kohe kivina peaks kukkuma see hind? Eriti, kui arvestada, et need ~300k km läbinud masinad, millede akud "läbi" on (ehk mahutavad VAID 70-80%) liikusid ikkagi mingi 6k+ hinnaga alles natuke aega tagasi.

Mis puutub EV-sid, siis ka vähenenud akumahuga saab autoga edasi sõita. ICE masinas mõni mootori jupp läbi läheb, siis ei sõida enam üldse edasi. Aga jah, vähenenud akumahuga tõesti sõiduulatus väiksem.

Enda näite põhjal tean, et keskmiselt sõidan päevas 50-70% praegusest akumahust ära (akul alles umbes 94% algsest). Seega kui ka 300k km läbimise ajaks (umbes 9 a pärast, mis hetkeks auto pea 12 aastane) peaks veel 70% algsest akumahust alles olema, saaksin ikkagi veel keskmised päevased sõidud tehtud ilma lisa "tankimiseta". Kellelegi, kes ainult linnas elab ja vähem sõidab, täitsa korralik masin siis ju veel. Miks seega peaks mingi eriline price-drop tulema?

EDIT:
p3000 pakutud akuvahtus ka tegelikult täitsa hea variant aga kardan, et paljud ei viitsi sellega jännata. Ning sealt arvutuskäigust on esiteks puudu transpordi kulud. Ja teiseks tundub müügihind ka optimistlik IMO.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012




sõnum 14.01.2020 00:44:44 vasta tsitaadiga

p3000
+1
Hea äriidee icon_razz.gif
Norras ikka palju elektriautosi. Ja avariise satub ka "nii mõnigi".

3000 € icon_rolleyes.gif
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=132558076

Miks nii odav?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=139121675
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
p3000
Kreisi kasutaja

liitunud: 29.09.2008




sõnum 14.01.2020 11:28:51 vasta tsitaadiga

22kWh akuga Partner 12 000€ eest on väga kallis.
ma saaks 50 000km ls-ga sama auto 5000€ eest norrast (pika kere ja akendega)
Kommentaarid: 15 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 14.01.2020 12:06:18 vasta tsitaadiga

p3000, kuidas Norrast elektrikate toomisel maksudega on?
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
KillFrenzy
HV Guru
KillFrenzy

liitunud: 05.04.2003




sõnum 14.01.2020 12:13:17 vasta tsitaadiga

20% km + ~5% toll
Kommentaarid: 151 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 133
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
p3000
Kreisi kasutaja

liitunud: 29.09.2008




sõnum 14.01.2020 12:46:50 vasta tsitaadiga

ostad auto ütleme 5000€.
kui auto on toodetud EU, proovid hankida Norrast kaasa eur1 tõendi (võtad sellele norra tolli templi, säästad 10% tollimaksu)

5000€+ transpordikulu EU piirini (ütleme 100€)
5100€+ 10% tollimaks + käibemaks 20% Eestis (firmale ilma)

autoga võid ise sõita ka, mingi 32€ vist päevaks norra transiitnr koos kindl.(vegveseni kontorist)

lähed piiripunktis KGH kontorisse ja lased deklarid vormistada (või teed läbi neti).
maksad piiril tagatiseks km osa (saad hiljem tagasi) või lased KGH maksta tagatise (lisatasu)

nb, pole ise toonud, aga olen uurinud (olen toonud veoauto), võibolla saab teistmoodi ka tuua, näiteks lased tr firmal tuua, kes teeb kõik tollid ja deklarid ise..
Kommentaarid: 15 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012




sõnum 14.01.2020 14:44:23 vasta tsitaadiga

Kaherattaline icon_razz.gif
https://en24.news/2020/01/hypersport-for-hyper-price-damon-presents-e-bike-at-ces.html
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
1234567
HV vaatleja

liitunud: 05.11.2003




sõnum 14.01.2020 15:03:55 vasta tsitaadiga


Link
Kommentaarid: 12 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 11
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 14.01.2020 16:48:07 vasta tsitaadiga

võtame siis just vaibunud akude teema jälle ülesse.

https://forte.delfi.ee/news/auto/kas-elektriauto-aku-saab-sarnaselt-mobiiltelefoni-akule-mone-aastaga-otsa?id=87218843

tsitaat:
Pea kõigil tehnoloogia kasutajatel on kogemus omast taskust võtta, et juba paariaastase kasutuse järel on seadme aku vastupidavus kehvapoolne. Ja seetõttu laiendatakse see kogemus ka elektriautonduse ja elektriautode akudele.

Kuid elektriautode maailmas ei ole see kogemus pädev ning kuulujutud akude enneaegsest surmast ei vasta reeglina tõele, kirjutas IltaSanomat.

_________________
" Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
Kommentaarid: 141 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 126
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
p3000
Kreisi kasutaja

liitunud: 29.09.2008




sõnum 14.01.2020 18:43:31 vasta tsitaadiga

eelnev yt test carwow

312km eqc 75% lubatust
332km etron 81%
335km leaf 87%
360km jag 76%
410km niro 90%
435km model 3 78%
Kommentaarid: 15 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg Maha 2n
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 14.01.2020 19:02:22 vasta tsitaadiga

Ma just sirvisin & ei saanud aru, miks nad ei võinud normaalset kokkuvõtet lõppu panna. Tänud, p3000.
_________________
Kommentaarid: 195 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 181
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 14.01.2020 20:39:17 vasta tsitaadiga

Reklaamitav sõiduulatus ilmselgelt oluliselt soojemas temperatuuris tehtud ja ilma kütteta icon_biggrin.gif
Selles võtmes on eNiro tulemus ikka päris hea. Kui selle müügihind Eestis ka oleks võrreldav 33k kanti, siis oleks ütlemata soodne pill.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
p3000
Kreisi kasutaja

liitunud: 29.09.2008




sõnum 14.01.2020 22:36:18 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Reklaamitav sõiduulatus ilmselgelt oluliselt soojemas temperatuuris tehtud ja ilma kütteta icon_biggrin.gif
Selles võtmes on eNiro tulemus ikka päris hea. Kui selle müügihind Eestis ka oleks võrreldav 33k kanti, siis oleks ütlemata soodne pill.

pane 10k juurde, ooteaeg EU-s 3-12 kuud.. kahjuks
Kommentaarid: 15 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 14.01.2020 22:44:15 vasta tsitaadiga

Miks UK-ga võrreldes peaks olema +10k?
Leaf-i ja teiste hinnad tundusid üsna sarnased olema meie turu omadega, võib-olla kuni 10% kallim meil vms.
Aga ooteaja osas olen aru saanud jamh, et sellega probleeme olnud kuna Kia ei suuda piisavalt toota või ei taha vms.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
p3000
Kreisi kasutaja

liitunud: 29.09.2008




sõnum 14.01.2020 22:51:55 vasta tsitaadiga

e.nirot on 64 ja 39 akuga, seal testis ikka 64-ne
Kommentaarid: 15 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 14.01.2020 23:16:26 vasta tsitaadiga

Sel juhul ta feilis hindade näitamisega IMO sest teistel ta kas ütles selle mudeli hinna millega sõitis või mudelivaliku baashinna.

EDIT:
Kiire google väidab, et 64 kWh akuga mudel neil tõesti müügil 38k £ eest https://www.kia.com/uk/new-cars/e-niro/pricing/
Kona vist ka saranse hinnaga niiet siis võib ilmselt arvestada, et meil tuleb ikkagi ka jamh sinna 40-45k kanti icon_sad.gif
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
p2ep
HV veteran

liitunud: 13.12.2003




sõnum 15.01.2020 20:21:36 vasta tsitaadiga

Hummer "tuleb tagasi" elektriautona - https://techcrunch.com/2020/01/10/gm-to-release-an-electric-hummer-pickup-per-report/
Kommentaarid: 32 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 28
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.01.2020 14:45:16 vasta tsitaadiga

https://tehnika.postimees.ee/6873832/taispikk-nimekiri-nendele-elektriautodele-saab-homsest-toetust-kusida
_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 510, 511, 512  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.