Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
30.12.2019 09:34:49
|
|
|
hkurujo88r kirjutas: |
rmc kirjutas: |
hkurujo88r, selliseid fakte võib faktidena arvestada, ent mingeid põhjapanevaid järeldusi väga teha ei saa - selles point.
Laadimise osas viitsivad mõistlikult laadida need, kel kestmine oluline.
"Käid ja lärmad, kuidas kõik halb on ja ei toimi, ainult mutta tampima peab" - viitsid keskendu sisule ja tõmba emotsioone maha. |
Sellepärast küsisingi mis värk on, kas ei kesta. Kõik auto24 masinad sellised kus akut vingelt vähenenud kui mõned aastad vanad.
Firmasse vaja varsti uusi kastikaid või 7-8 kohalisi busse. Tesla kastikas pakub huvi hetkel kõige rohkem. |
Leafi pisike 100km-sest akust 150-200km iga ööpäev välja pressida on ekstra piinamine, seetõttu kulub rohkem kui 2% aastas.
Pealegi puudub sel jahutussärk ja seetõttu igapäevane kiirlaadimine annab natukene kuuma.
Vanadel Leafidel oli akukeemia täiesti peetis, ärme neid vaata (vanem kui 2013). Sama kehtib ka Mitsude kohta.
Renka kirjutas: |
Kas te elate aastas 2000, et laadimistsükleid plaanima peate? Tänapäevase aku puhul on sellest täiesti savi. Loeb kokkuvõttes see elektronide hulk mis kust läbi on käinud. Mitte see kas laed jupiti või alati 100% täis. |
Ei. Loeb see, mis pingeni Li-ion keemiat laetakse. See on number ÜKS näitaja. Kas laetakse 4.0V-ni, 4.1-ni, 4.2-ni, 4.3-ni või 4.4ni.
Esimesed 10 protsenti kaovad umbes sellise eksponentsiaalse kõveraga: 1000 laadimist, 800 laadimist, 500 laadimist, 300 laadimist, 100 laadimist.
Viimase näiteks toon enda Samsungi telefoni (olen saanud 3 uue akuga ekspeerimenteerida juba). Samsung laeb akut 4.4ni ja kui 100% saab
täis ja pinge kukub 4.39-ni laeb uuesti 4.4ni. Paari kuuga on mahu langus märgatav ja mõõdetav äppidega. Punkt. Läptopid üldiselt laevad 4.2ni.
"long battery life mode" mis paljudel parematel püssidel on, laevad 4.0ni või isegi 50%ni, mis on veelgi vähem.
salatoimik kirjutas: |
tänapäeval 100% täis pole hea. pigem 90% max. Ja alla 20-30% mitte lasta. |
Ma arvasin ka seda, aga nüüd olen targem ja soovitust nihutan pigem 5% ja 80% vahele. Ehk 3.1V kuni 4.05V (veidi kõigub keemia kompotist).
Minu ülihästi säilinud akul "läheb tihti nii", et tühjendan alla 5%. Ja tulemused on eeskujulikud.
Minu kogutud info kohaselt kui laadida 4.05V asemel 4.14V kanti siis kiireneb väsimine mingi 15-20%, mis on...suht vähe.
Liidame 1.5%-le 0.3% umbes. Või 2%-le 0.4%.
Teeme järeldused, et 5% on täiesti okei ja 80% on täiesti okei.
Ja 5% on 5%. Ma näen seda voltaažist. Küll aga 100% on Leafi puhul 4.14V, mis on 4.2V realistlikust 100%-st umbes 95%. Tesla puhul 100% on 100%.
Drooni akudega sama jutt. 100% on 100% ja 0% on täitsa 0%. Kuid 5% võib olla, olenevalt olukorrast, liiga vähe nominaalseks töövõimeks.
Sama kehtib ka elektriautode puhul, 5% kandis pea ükski ei anna oma nominaalvõimsust välja, kuid autode puhul see pole probleem.
90% kanti jõudes, KUI laadimine ei katke, on hetkel turul olevate kõikide Li-ion keemiate puhul mõistlik laadimine manuaalselt katkestada.
Akutrellidest, droonidest, kuni telefonide ja nutikelladeni. Üldiselt 90% on 90%, mitte 85%, nagu paljudel elektriautodel.
_________________ Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused. |
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
30.12.2019 09:36:00
|
|
|
Ehk vaidlust kokku võttes, el auto vajab lisaks kõigele muule ebamugavusele ka veel laadimisega jantimist, et akut säästa. Arenegu veel nii ca 5 aastat.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
KillFrenzy
HV Guru

liitunud: 05.04.2003
|
30.12.2019 09:48:59
|
|
|
arnis kirjutas: |
Ei. Loeb see, mis pingeni Li-ion keemiat laetakse. See on number ÜKS näitaja. Kas laetakse 4.0V-ni, 4.1-ni, 4.2-ni, 4.3-ni või 4.4ni.
Esimesed 10 protsenti kaovad umbes sellise eksponentsiaalse kõveraga: 1000 laadimist, 800 laadimist, 500 laadimist, 300 laadimist, 100 laadimist.
Viimase näiteks toon enda Samsungi telefoni (olen saanud 3 uue akuga ekspeerimenteerida juba). Samsung laeb akut 4.4ni ja kui 100% saab
täis ja pinge kukub 4.39-ni laeb uuesti 4.4ni. Paari kuuga on mahu langus märgatav ja mõõdetav äppidega. Punkt. Läptopid üldiselt laevad 4.2ni.
"long battery life mode" mis paljudel parematel püssidel on, laevad 4.0ni või isegi 50%ni, mis on veelgi vähem.
|
Samsugi aku nominaal on 3.85V ja mingil läpakal vbl 3.7V, siis ei ole võrreldav, et ühte laetake 4.4ni ja teist 4.2ni.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_polymer_battery#High-voltage_cells_with_silicon%E2%80%93graphene_additive
Kui 2 aastaga jääb mahust alles 95%, see teeb 0.2% kuus, siis mis moodi see märgatav on paari kuuga?
|
|
Kommentaarid: 151 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
133 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
30.12.2019 12:14:00
|
|
|
Markos kirjutas: |
Ehk vaidlust kokku võttes, el auto vajab lisaks kõigele muule ebamugavusele ka veel laadimisega jantimist, et akut säästa. Arenegu veel nii ca 5 aastat. |
Mulle tundub ka, et elektrikafännid oma jutuga praegu lasevad endale jalga. Kui mina peaksin elektrikat ostma, siis sellise jutu peale küll ei ostaks
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
30.12.2019 12:21:21
|
|
|
Teslal vast ikka võimalik trigger panna, et rohkem ei laeks. Seal pole vaja põdeda, et ei jõua Eesti põhisuundades kohale.
Häda on pigem ajakulu ja lähimas tulevikus ka laadijate puudus. Ehk nii nagu ise viimased sõidud teinud olen Tallinna suunas, siis oleks elektrikaga lisakulu min. 1h.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
30.12.2019 12:34:35
|
|
|
Aeg maksab tänapäeval järjest enam.
Kui see laadimisele kulutatud aeg rahasse arvestada, siis pigem sobivad elektrikad madala-, kui kõrgepalgalistele. Samas hetkel elektrikate hinnad pigem vaid kõrgepalgalistele seeditavad.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
30.12.2019 12:52:24
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Markos kirjutas: |
Ehk vaidlust kokku võttes, el auto vajab lisaks kõigele muule ebamugavusele ka veel laadimisega jantimist, et akut säästa. Arenegu veel nii ca 5 aastat. |
Mulle tundub ka, et elektrikafännid oma jutuga praegu lasevad endale jalga. Kui mina peaksin elektrikat ostma, siis sellise jutu peale küll ei ostaks  |
Haibitakse nagunii valedele alustele tuginedes. Põhiline on ikka see, et osta 40k maksev väikeauto ja maksad edaspidi 2 eur 100km.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
30.12.2019 12:54:18
|
|
|
Marja selveris oli ükspäev hea vaatepilt. Laadija ees mõlemad kohad kinni ja üks pidi ajama end kõnnitee peale laadija taha, et saaks end laadida
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
30.12.2019 13:05:01
|
|
|
nojah trahvi ka veel
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
30.12.2019 13:13:50
|
|
|
Markos kirjutas: |
Ehk vaidlust kokku võttes, el auto vajab lisaks kõigele muule ebamugavusele ka veel laadimisega jantimist, et akut säästa. Arenegu veel nii ca 5 aastat. |
See tundub natuke liiga üle võlli aetud teema olevat.
Sarnane võrdlus sisepõlemismootoriga auto puhul oleks vast õlivahetus iga 5000 km tagant. Need kes on fanatid ja tahavad max väärtust järelturul või max eluiga need teevad seda. Ülejäänud tarbivad niisama. Elektrikaga on samuti. Kui vahe aastase sõiduulatuse osas on 1% korrektse käitumise ja mittekorrektse käitumise puhul, siis ilmselt ainult fanatid viitsiksid jännata selle nimel. Nagunii enamike sõitude jaoks on praegu turul olevate autode sõiduulatus piisav. Uutest masinatest rääkida, siis kõik saavad ka talvel üle 100km sõidetud samas kui keskmine päevane läbisõit suuremal enamusel inimestel on kuni 60km. Ehk see aku võib oma 30% akumahtu kaotada ja olla ikka veel täitsa sobiv igapäeva sõitude jaoks. 30% kaotab taksode näitel, mis saavad oluliselt karmimat kohtlemist kui tava auto, umbes 300k km peale. See tähendab 10+ aastast eluiga. Pigem isegi 20 aastast eluiga kui keskmise inimese läbisõit on alla 15k aastas. Nagu milles probleem on?
Mis puutub 100% täis laetud hoidmisse, siis see on jah asi mille osas autotootjad saavad palju ära teha ja peaksidki tegema, et hoida seda ülemise otsa puhvrit võib-olla suuremana või andma rohkem kasutajale seda teadmist ja võimalust, et auto ei laegi üle x% kui just kasutaja ekstra ei määra. Näiteks Tesla lähenemine. Algselt oli Leafil ka see võimalus laadida kuni 80% aga hiljem võeti välja. Praegu saaks seda osade koduste laadijatega seadistada aga mitte kõigiga.
Ehk hetke seis on natuke võrreldav nö üldlevinud teadmisega, et sisepõlemismootoriga auto mootoril peaks enne sõitu laskma soojeneda. Seetähendab teadmisega, et optimaalse kasutuse jaoks on vaja mingi spetsiifiline käitumine/kasutus viis. Elektriakte puhul oleks selleks teadmine, et koguaeg 100% täis laadimine ei ole autole optimaalne.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
30.12.2019 13:33:53
|
|
|
etk kirjutas: |
Sarnane võrdlus sisepõlemismootoriga auto puhul oleks vast õlivahetus iga 5000 km tagant.
Ehk hetke seis on natuke võrreldav nö üldlevinud teadmisega, et sisepõlemismootoriga auto mootoril peaks enne sõitu laskma soojeneda. Seetähendab teadmisega, et optimaalse kasutuse jaoks on vaja mingi spetsiifiline käitumine/kasutus viis. Elektriakte puhul oleks selleks teadmine, et koguaeg 100% täis laadimine ei ole autole optimaalne. |
5000km BS on ümber lükatud ka reaalsete testidega, kui sa just rallit ei sõida või see pole su 1-2a kogu läbisõit.
Mul välp 30K ja ka kasutan seda.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
30.12.2019 13:37:25
|
|
|
Magic kirjutas: |
etk kirjutas: |
Sarnane võrdlus sisepõlemismootoriga auto puhul oleks vast õlivahetus iga 5000 km tagant.
Ehk hetke seis on natuke võrreldav nö üldlevinud teadmisega, et sisepõlemismootoriga auto mootoril peaks enne sõitu laskma soojeneda. Seetähendab teadmisega, et optimaalse kasutuse jaoks on vaja mingi spetsiifiline käitumine/kasutus viis. Elektriakte puhul oleks selleks teadmine, et koguaeg 100% täis laadimine ei ole autole optimaalne. |
5000km BS on ümber lükatud ka reaalsete testidega, kui sa just rallit ei sõida või see pole su 1-2a kogu läbisõit.
Mul välp 30K ja ka kasutan seda. |
Kui tähelepanelikult lugeda, siis ma ei väitnud kordagi, et see 5000km välp oleks õige või tehniliselt vajalik.
Pigem ütleksin, et osad elavad seda elu kuna neile on kusagilt juurdunud see teadmine, et nii on õige.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
hkurujo88r
HV Guru
liitunud: 25.02.2011
|
30.12.2019 13:39:25
|
|
|
Mismoodi see takso saab karmimat kohtlemist kui inimese käes kes 45000km ja rohkemgi aastas sõidab?
Mis asja point on, kui kiiresti akut täis laadida ei või?
viimati muutis hkurujo88r 30.12.2019 13:40:33, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 126 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
120 |
|
tagasi üles |
|
 |
KillFrenzy
HV Guru

liitunud: 05.04.2003
|
30.12.2019 13:40:18
|
|
|
etk kirjutas: |
Ehk hetke seis on natuke võrreldav nö üldlevinud teadmisega, et sisepõlemismootoriga auto mootoril peaks enne sõitu laskma soojeneda. |
Mis jutt see on? Kui klaasidest välja näeb, siis käima ja kohe minema.
|
|
Kommentaarid: 151 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
133 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
30.12.2019 14:14:15
|
|
|
tsitaat: |
Uutest masinatest rääkida, siis kõik saavad ka talvel üle 100km sõidetud samas kui keskmine päevane läbisõit suuremal enamusel inimestel on kuni 60km. Ehk see aku võib oma 30% akumahtu kaotada ja olla ikka veel täitsa sobiv igapäeva sõitude jaoks. 30% kaotab taksode näitel, mis saavad oluliselt karmimat kohtlemist kui tava auto, umbes 300k km peale. See tähendab 10+ aastast eluiga. Pigem isegi 20 aastast eluiga kui keskmise inimese läbisõit on alla 15k aastas. |
Whaat ? mul on siis teist autot ka veel vaja mitte igapäevaste sõitude jaoks ? Mul ei ole keskmisest midagi kasu, mul on vaja, et max range oleks igal ajal saadaval.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
30.12.2019 14:17:14
|
|
|
Kui range võtta Leaf järgi, siis ei jõua kuhugi
Tesla või Audi ja mõni veel on vähe suurema välbaga juba 95% ajast kasutatavad.
Aga see päev kui laual seisab palju kohtumisi oleks minu jaoks enamasti välistatud.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
softis
HV Guru

liitunud: 07.09.2004
|
30.12.2019 14:35:23
|
|
|
hkurujo88r kirjutas: |
Mismoodi see takso saab karmimat kohtlemist kui inimese käes kes 45000km ja rohkemgi aastas sõidab?
|
Pekstakse ustega rohkem.
_________________ www.FunBox.ee - kvaliteetsed õhupallid, värvikad kostüümid ja kõik muu vajalik meeldejääva peo korraldamiseks! |
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
21 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
30.12.2019 14:59:37
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Markos kirjutas: |
Ehk vaidlust kokku võttes, el auto vajab lisaks kõigele muule ebamugavusele ka veel laadimisega jantimist, et akut säästa. Arenegu veel nii ca 5 aastat. |
Mulle tundub ka, et elektrikafännid oma jutuga praegu lasevad endale jalga. Kui mina peaksin elektrikat ostma, siis sellise jutu peale küll ei ostaks  |
Keegi ei käsi ju osta, seda enam, et tegelikult teeb päriselt ICE-asendajaks sobivat autot hetkel siiski vaid Tesla ja juttu on kõikidest, sh. vanadest mudelitest.
Endale jalga laskmise osas on see ehk hea näide, kuidas "elektrikafännid" soovivad rääkida asjadest nii nagu see on... EV-de vastaste kohta seda enamasti rääkida ei saa. See on mõtlemiskoht.
Aga soovitan etk teksti ka lugeda.
Ja lisan sellele, et minuarust on absoluutselt ogar tootjatepoolne kasutajate ja seadme- ning planeedi ressursivaenulikkus, st. kõikidel akudega seadmetel peaks olema võimalik (kasvõi BIOS, developer vmt. "kõhualt" tasemel) seadistada laadimise jaoks puhver, st., mis hetkel laadima hakkab ning, mis hetkel lõpetab laadimise (mida saab laadima pannes tekkiva dialoogi abil override-da. Ja tootja peaks manualis selgelt andma teada, mis seis akuga on.. kas ja kui palju on juba eos puhvrit jäetud. & aku laetuse taseme %-i võiks ka saada "kõhualt" reaalset näitu kuvama panna.
Magic kirjutas: |
Teslal vast ikka võimalik trigger panna, et rohkem ei laeks. Seal pole vaja põdeda, et ei jõua Eesti põhisuundades kohale.
Häda on pigem ajakulu ja lähimas tulevikus ka laadijate puudus. Ehk nii nagu ise viimased sõidud teinud olen Tallinna suunas, siis oleks elektrikaga lisakulu min. 1h. |
Kust see lisakulu tuleb?
hkurujo88r, eks kiirlae pidevalt ja kuluta oma seadet vastavalt - pikemas perspektiivis seadme vaatest mõistlik see ei ole. Kui see sind ei huvita, anna aga kuuma.
Üldiselt peaks puuduma vajadus kiirlaadida - selles point.
KillFrenzy, see auto soojendamise hetk oli pelgalt paralleelina teemakohane, edasine arutelu juba teemaväline. Selle üle pole väga mõtet vaielda ka - osad teevad, teised ei tee, kolmandad pigem ei viitsi teha, ent kui on sobiv hetk, siis siiski soojendavad ICE-masinat.
Markos, me räägime praegu tehnoloogiast, mida kõik "traditsioonilised autotootjad" on eiranud, hoidmaks üleval Status Quo-d. Paljude autotootjate Tesla arengutest tingitud tootmises olevate EV-de sõiduulatus oli mõni aeg tagasi veel 90-ndate keskpaigas GM-i poolt Status Quo säilitamiseks riiulisse tagasi surutud auto tasemel.
Reaalse EV osas vaata pigem Teslat ja mõtle sellestki kui üpris algelisest.
Magic, teiste puhul peale Tesla vist endiselt kõigub see läbisõit üpris palju ja väljahõigatud sõiduulatus on tegelikkusest üle?
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
30.12.2019 15:06:07
|
|
|
rmc kirjutas: |
Magic, teiste puhul peale Tesla vist endiselt kõigub see läbisõit üpris palju ja väljahõigatud sõiduulatus on tegelikkusest üle? |
Rootslased vist teevad neid praktilisi teste, aga tesla selgelt kõige asjalikum jah. Lubatud näitudest ei tasu nii või naa unistada.
//
Millest ajakulu?
laadimisest ikka, seda diisli puhul vaja pole kuna ulatus 1100+km.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
30.12.2019 15:07:59
|
|
|
Kust sa Tallinna sõidad, et Teslaga 1h min. lisakulu tuleks?
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
30.12.2019 15:19:11
|
|
|
tsitaat: |
Keegi ei käsi ju osta
|
jaa, aga mõned kliimanatsid nõuavad ICE keelamist/surnuksmaksustamist ja elektrikate subsideerimist maksumaksja rahakotist.
Praegu endiselt pole turul rahuldava sõiduomadustega ja varustusega elektrikat, mis rahakotile sobiks.
Ja ei, ma ei taha, et maksumaksja minu elektrika ostmist kinni maksaks. Pealegi mul Kesklinnas elades pole seda kusagil laadida
ja perega kaugemaid Lõuna-Eesti trippe tehes ei taha mingeid pikki tunniseid peatusi.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
viimati muutis Tanel 30.12.2019 15:20:24, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
30.12.2019 15:20:05
|
|
|
Markos kirjutas: |
Whaat ? mul on siis teist autot ka veel vaja mitte igapäevaste sõitude jaoks ? Mul ei ole keskmisest midagi kasu, mul on vaja, et max range oleks igal ajal saadaval. |
Siis järelikult sinu elustiil ei toeta aku optimaalset kasutust, kui sõidad nii palju koguaeg, et 100% akust läheks igapäevaselt. Võib-olla oleks mõistlik siis vaadata kallimat ja suurema akumahuga masinat või siis arvestada juba sisse suurem aku kulu ja seeläbi väiksem jääkväärtus või x aasta pärast uue aku hankimine.
Paratamatult igaühe isiklik vajadus on erinev. Ma ei rääkinud sinu isiklikust vajadusest. Ma rääkisin keskmise eestlase keskmisest vajadusest kuna keskmise vaatlemine annab suurima tõenäosuse katta suurima hulga inimeste näite.
KillFrenzy kirjutas: |
etk kirjutas: |
Ehk hetke seis on natuke võrreldav nö üldlevinud teadmisega, et sisepõlemismootoriga auto mootoril peaks enne sõitu laskma soojeneda. |
Mis jutt see on? Kui klaasidest välja näeb, siis käima ja kohe minema. |
Kontekstist välja võetud lõikude tsiteerimine on ikka populaarne. Võta järgmine lause pigem tsitaadiks, saaksid asjast ehk paremini aru:
etk kirjutas: |
Seetähendab teadmisega, et optimaalse kasutuse jaoks on vaja mingi spetsiifiline käitumine/kasutus viis. |
Siia juurde väike OT:
ot: |
Sisepõlemismootoritel on optimaalse kasutuse saavutamiseks vajalik väike soojenemisperiood mil ei tasu mootorit täies võimekuses kasutada, kuna mootor ei ole saavutanud töötemperatuuri. See tähendab mootoriõli ei ole veel piisavalt liikvel ja voolav, et korrektselt kõiki liikuvaid osi põhjalikult kaitsta. Võimsamate mootorite puhul ka harvem teemaks, et metall ei ole ühtlaselt kuumenenud ja kiire temperatuuri kasv ühes osas võib põhjustada kahjustusi.
Otseloomulikult saab kohe sõitu alustades vajutada pedaal põhja ja mootorit piinata aga see kahjustab mootorit. Sarnane seis on elektrikate akudega. Saab koguaeg teha 100% kuni 0% tsükleid või laadida alati 100% ja hoida akut pikki perioode 100% juures. Lihtsalt sellised käitumised kahjustavad akut. |
hkurujo88r kirjutas: |
Mismoodi see takso saab karmimat kohtlemist kui inimese käes kes 45000km ja rohkemgi aastas sõidab?
Mis asja point on, kui kiiresti akut täis laadida ei või? |
Keegi ei keela. Teemaks oli optimaalne/säästlik kasutus ja paratamatult kiirlaadimine ei ole optimaalne/säästlik kasutus. Eriti Leaf-ide näite puhul kus akupakk ei ole parima temperatuurihaldus lahendusega ning kiirlaadimised põhjustavad temperatuuriülekoormust akule.
Mis puutub väga suurde läbisõitu, siis kuni 200km sõiduulatusega akuga masin ilmselt ei ole neile parim sest sunnib kasutama kas kiirlaadijaid või pidevaid 100% kuni 0% tsükleid mis mõlemad lühendavad aku eluiga. Sellise läbisõiduga inimestele sobiks elektrikate variantidest selline masin millel on suurem akupakk, et igapäevaselt jääks ikkagi kasutus kuni 80% ulatusse aku mahtuvusest. Siinkohal ilmselt õiglasem argumenteerida, et võib-olla neile ei olegi praegu turul pakutavatest masinatest head varianti. Kuigi 45k aastas läbisõiduga ilmselt tuleks kütusekulu sääst juba piisav, et õigustada mingi 50k maksva Tesla Model 3 Long Range ostmist. See kannataks ilmselt kenasti ära igapäevaselt 300-400km sõitmist ilma, et see akule väga laastavalt mõjuks.
viimati muutis etk 30.12.2019 15:27:37, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
30.12.2019 15:24:44
|
|
|
Tanel, kliimanatsid? ICE on ikka väga arhailine ja ebatõhus ning keskkonda reostav toode, mis kuulubki ajaloo prügikasti koos igasuguste fossiilidega. Erijuhtudeks-erikasutuseks okei - üldsuunana, ei.
Mida sa EV-lt ootad, prooviks korra selle veel üle käia? &, kas kardad, et enne kui EV-d sujaoks rahuldavale tasemele jõuavad keelatakse ICE-masinad ära?
Maksumuse osas oled oma kütusekulu kokku löönud?
etk,
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
30.12.2019 15:26:01
|
|
|
rmc kirjutas: |
Kust sa Tallinna sõidad, et Teslaga 1h min. lisakulu tuleks?  |
Tallinn on vaid 1 lõik, edasi, pärnu, valga tagasi tartu.
kohtumisele minnes polnud üheski kohas laadijat.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
30.12.2019 15:31:21
|
|
|
Magic kirjutas: |
rmc kirjutas: |
Kust sa Tallinna sõidad, et Teslaga 1h min. lisakulu tuleks?  |
Tallinn on vaid 1 lõik, edasi, pärnu, valga tagasi tartu.
kohtumisele minnes polnud üheski kohas laadijat. |
Taristu täiendamis vajadus on vist üldiselt aksepteeritud. Ühelt poolt on Eestis leiduv ELMO võrk hea alguspunkt aga vajab kindlasti edasiarendsut. Siinkohal on hea meel, et Elektritransport arendab oma võrgustikku ning tanklaketid on ka lõpuks jõudnud järeldusele, et laadijate lisamine on mõistlik tegevus.
Seis paraneb ja see on ainult hea!
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
|