Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
softis
HV Guru

liitunud: 07.09.2004
|
09.07.2019 10:49:52
|
|
|
Seest on eriline peletis ikka. Armatuurlaud on tehtud vist nii, et maksimaalselt odav ja plank põhi võetud ja paar moodsat vidinat suvaliselt peale visatud.
_________________ www.FunBox.ee - kvaliteetsed õhupallid, värvikad kostüümid ja kõik muu vajalik meeldejääva peo korraldamiseks! |
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
21 |
|
tagasi üles |
|
 |
Winterwind
One

liitunud: 19.05.2002

|
09.07.2019 10:58:21
|
|
|
Selle NCAP video kohta.. miks taga istujatel ees turvapatju olla ei võiks? Jõhkralt lendavad edasi ja tagasi need ikka..
|
|
Kommentaarid: 1009 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
1 :: |
728 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
09.07.2019 12:11:17
|
|
|
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
09.07.2019 13:54:47
|
|
|
Winterwind kirjutas: |
Selle NCAP video kohta.. miks taga istujatel ees turvapatju olla ei võiks? Jõhkralt lendavad edasi ja tagasi need ikka.. |
Lendamine on üsna okei. Probleem on kui mingi järsk aeglustus tekib.
Põhimõtteliselt on nii, et kui tagaistujate traumasid vähendada soovitakse, siis tuleb lasta tagaistujatel kontrollitult aeglustuda.
Selleks on mõistlik tagumised vööd eelpingutada ja siis vajadusel (kui pauk on suur) jälle pikemaks venitada. Ruumi on seal palju mängimiseks.
Airbag on tarvilik siis kui ruumi ei ole. Rooli ja juhi vahel, ning kõik külgkokkupõrgesuunad, eriti pea külgkokkupõrkes.
Sellest tulenevalt võiks oletada, et ees kõrvalistuja eesmine airbag on liigne. No veidi on jah, aga lendava jama eest saab ka kaitsta, eriti kutsumata põdrad vms,
taha nad ei kuku.
Airbag on abivahend, mis vähendab turvavööde puudujääke. Taga turvavööde puudujääke on vähem (kui on eelmainitud trikid juba kasutusel).
Omast kogemusest tean, et taga on ohutum istuda, isegi kui seal ei ole airbage ja ees on.
|
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
09.07.2019 22:24:51
|
|
|
Kahtlemata, eriti meie talvel koos poekottide ja kahe lapsega.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
09.07.2019 22:44:05
|
|
|
rex kirjutas: |
Kahtlemata, eriti meie talvel koos poekottide ja kahe lapsega. |
Ka siin foorumis on inimesi, kes on cargo-bikega aastaringselt sõitnud, va kõige hullemad lumetormid. Niiet ei tasu nina krimpsutada midagi, kõik sõltub sellest, mida teehoolduses prioritiseeritakse. Tasub uurida, mis järjekorras nt Lahtis teid lahti lükatakse.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
SSD
HV Guru

liitunud: 18.01.2006
|
09.07.2019 22:47:21
|
|
|
Ei saa aru mis vaidlus siin käib, aga ütlen et järgmise autona tahaksin elektrikat!
|
|
Kommentaarid: 312 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
266 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
09.07.2019 22:55:40
|
|
|
sakinaga kirjutas: |
Ka siin foorumis on inimesi, kes on cargo-bikega aastaringselt sõitnud, va kõige hullemad lumetormid. Niiet ei tasu nina krimpsutada midagi, kõik sõltub sellest, mida teehoolduses prioritiseeritakse. Tasub uurida, mis järjekorras nt Lahtis teid lahti lükatakse. |
Nägin jah, tihti sinine Wolt-kast seljas läbi sopa, lopa ja lume. Mul tõmbusid isegi autos istudes vaatepildi peale kõik kohad krimpsu.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
09.07.2019 22:56:29
|
|
|
rex kirjutas: |
sakinaga kirjutas: |
Ka siin foorumis on inimesi, kes on cargo-bikega aastaringselt sõitnud, va kõige hullemad lumetormid. Niiet ei tasu nina krimpsutada midagi, kõik sõltub sellest, mida teehoolduses prioritiseeritakse. Tasub uurida, mis järjekorras nt Lahtis teid lahti lükatakse. |
Nägin jah, tihti sinine Wolt-kast seljas läbi sopa, lopa ja lume. Mul tõmbusid isegi autos istudes vaatepildi peale kõik kohad krimpsu. :D |
Cargo bike on midagi muud :)
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012

|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
rocky-b
Kreisi kasutaja

liitunud: 06.06.2010
|
10.07.2019 09:10:59
|
|
|
SSD kirjutas: |
Ei saa aru mis vaidlus siin käib, aga ütlen et järgmise autona tahaksin elektrikat! |
ma tahan offitud dislat
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
28.07.2019 15:07:32
|
|
|
Minu elektrikal on "autojuubel". Sai täis 5 aastat, liising on lõpetatud ja mis kõige üllatavam, ei pidanudki 3x akut vahetama
Andmeid, keda huvitab, mis siis saab Nissan Leafiga aktiivse kasutuse korral.
Läbisõit 148500km, aastane läbisõit umbes 30 000km.
Akumaht on kukkunud 13-14% originaalist.
Kiirlaadijas laetud 156 korda (millest ~20 korda pigem demonstratsiooniks, mitte vajadus). Seega vajasin kiirlaadimist keskmiselt 2 korda kuus.
Väga suur enamus nendest kordades on kuni 10 minutit, üldiselt "jäi veits puudu et koju jõuda" olukord.
Vastupidavus:
Värvkate - eeskujulik
Veoajam - eeskujulik
Veermik - eeskujulik (kui välja arvata liiga lihtne ehitus - BMW käitub lamaval politseinikul meeldivalt, see aga liiga otsekohene )
Pidurid - kehva (elektriautode vaatevinklis). Esiteks käsipidur (2014 mudelil on jalaga, mis on küll lihtsam, samas ei ole töökindel).
Klotsid surid hiljuti täiesti ära, trossid oksüdeerusid kinni (Eesti sool) olenemata regulaarsest kasutamisest. Pealegi oli pidur kehva peale
teist aastat ja esindus ei tahtnud isegi garantiikorras asja korda teha - eks neil oli teadmine, et kogu asi laguneb ära kui puutuda, tüüpviga.
Põhiklotsid on pehmed. Vanemal mudelil kui 2014 oli eesmised klotsid kolmandiku võrra suuremad ja väidetavalt kestsid mitu korda kauem,
aga samas oli probleeme kriuksatamisega. Minul krigistamist ei olnud üldse, kuid klotside kulumine nende pehmuse ja väiksuse tõttu on kiire.
Esimesed said esimest korda otsa 87000km juures (väga väga kulunud olid, liiga kulunud) ja üleeile vahetasin ise teist korda, 148000km.
Parajalt kulunud, kuid tagaplaadid olid täiesti ära mädanenud (esinduses pandud originaalid) ja pidurid ei olnud konkreetsed (uutega võrreldes).
Esikettad numbriliselt kaotanud 28-24,9mm=3,1mm, väidetavalt 2mm on maksimum. Kettad näevad ideaalselt kulunud, ei näe põhjust vahetada.
Tagumised klotsid said ka vahetatud, neil on veel elu sees vähemalt aastaks. Kettad kestavad veel väga kaua.
Esindus - kehva. Jah, teevad elementaarsed tööd ära, aga üsna üsna kiiruga ja pinnapealselt. Jahutusvedelikku kallasid üle maksimumi.
Pidurivedelikku kallasid vahetamisel täis MAX piirini (klotsid oli kulunud) ja klotsivahetamisel tekitasid probleemi. Pidureid nad tõesti hooldasid
(ise ütlesidki, et meie kliimas vaja raudselt kord aastas lahti võtta, ära puhastada, ära määrida), kuid mitte piisavalt. Esiteks, nagu ütlesin,
käsipiduriga ei tegeletud ÜLDSE (hoolduse käigus isegi ei märgatud, et käsipiduri efektiivsus on pea null) ning kahjuks ei puhastatud ega määritud
pidurikolvi tolmuka alt - üleeile tekkis probleem ühe kolvi tagasilükkamisega - roostetolmu täis, vajas puhastust. Teistele teadmiseks, võtke
iga klotsivahetusega sinna alla piilumine ette ja korrosiooni ära hoidmiseks võiks kasutada spetsiaalset määret. Või kui keegi teil teeb.
Iga hooldus on 200-300€, mis oleks okei, kui selle raha eest saaks miskit tehtud. Kvaliteetselt. Ei saa. Ja iga tegevus maksab ebamõistlikult palju,
võrreldes BMW esindusega ja kvaliteediga, mida sealt saab. Ma ei soovita seal raha kulutada esimesest päevast alates. Kui oskad, siis ise, kui ei,
siis mõni eliitsem remondikoht. Ja tehakse ebavajalikke hooldusi. Näiteks liiga tihti vahetatakse jahutusvedelikku ja pidurivedelikku. Samas ei
vahetata üldse reduktorivedelikku, tehas seda ei nõua. Kuigi kõik võivad teile rääkida, et seda ei tehta, siis tegelikult vahetamine pikendab sõlme eluiga.
Mul on uus ja vana õli võrdluseks alles + fotod metallipurust magnetite küljes. Teslamaailmas saadud teadmiste põhjal pea kogu kulumine toimub esimesel
aastal, ehk sissetöötamisperioodil. Ma vahetasin õli 140000km kandis. Soovitan vahetada elektriautodel õli 100000-150000 km vahel. 1,4 liitrit ATFi Leafil.
Tegelikult laieneb see kõikidele autodele kõikidele reduktoritele ja vahekastidele ja manuaalkastidele ja ka automaatkastidele (seal juba koos filtriga).
Ahjaa, salongifiltri maksimaalne eluiga on tõesti 1 aasta ja kuni 30 000km. Nüüd kui esinduse 30€-se filtri asemel ostsin ise kvaliteetse 6€-se ja
vahetasin filtri ise (5 minutit) siis nägin, kuivõrd hull olukord oli tekkinud ühe aastaga. Eks ma harjusin ära vist BMW-ga - suuremad filtrid ja 2tk.
Kojameestega on selline värk, et esinduses maksavad mitukümmend euri tükk. Leidsin lahenduse - saab tellida erilise kujuga kumme ja vahetada ainult neid.
Universaalsed kojamehed ei sobi. Leafi kojamehed on väga ilusad. Salongis istudes pole vart näha - universaalsed raamita on alati vars kojamehe peal.
Pudinad auto küljes - kehva. KÕIK logod mis on siniseks värvitud (tehti kuni 2017 vist) kooruvad. Ees, taga, veljekapslid, ustel - absoluutselt
kõikidel on täpselt sama viga. Lahendust ei olegi. Kapslid võib muidugi tavalised valged panna, aga ette-taha logosid valgeid ei leidu sellele aastakäigule.
Lagunevaid asju ikka leidub. Roolinupud kuluvad ära enne 100 000km möödumist, tore et garantiiajal sain uue roolipadja.
Mõtlesin kaua ja leidsin ravi antud probleemile, et uuesti ei korduks. Nupustik katta keraamikaga. Töötab.
Keskkonsool on kinnitatud kahe pisikese kruvikesega - ei kesta piisavalt, tuleb midagi mehisemat panna ise kui aeg tuleb.
Käetoe laeka peal on pisikesed kumminublud - need surevad ära ja hakkab närvidele käima. Kord garantii jooksul vahetatud, jälle väsivad. Peab ise leidma
kummistopperid ja sinna juurde lisama.
Lävepakud - soovitatav on kohe peale ostu katta kriitiline ala kõigil neljal uksepakul kaitsekilega. Ma jäin veits hiljaks, aga rooste ei lähe ja nüüd kaitstud.
Kas auto on ennast väärt? - ükskõik mis teise Nissaniga võrreldes - kindlasti. Rahasääst on ulmeliselt suur. Töökindlus on väga kõrge. Nissanite CVT-d on
katastroofiliselt kehvad, mootorid on mökud ja 200 000km nad ei kesta ilma korraliku väljaminekuta (sama ka automaatkastide kohta).
Autot hoian veel vähemalt 5 aastat. Ennustatav akumaht peale 300 000km ja 10 aasta möödumist on umbes 70-75%. Umbes sel ajal hakkavad
tekkima probleemid igapäevase pikema otsa sõiduga talvel. Loodan et linna tekib rohkem aeglaseid laadimisi, et kui kinos või jõusaalis käin, siis saan
särtsu juurde vajaliku koguse.
Kes praegu tahab osta elektrikat ei pea eriti muretsema. Polegi selliseid elektrikaid, mille aku on nii väike nagu minu masinal. Ja kui 2x suuremalt akult
10% maha lahutada jääb ikka kuradi palju sõiduulatust.
Õnneks valik kasvab iga aasta. Ei pea võtma uut Leafi. Kohevarsti areneb ka laadimisvõrgustik ja saab julgemalt osta ka mitte Leafi.
Nende aastate jooksul olen eelistanud/pidanud diiselbemmi kasutama elektrika asemel heal juhul 1-3x kvartalis, kas konksu kasutamiseks või
mõne Tartu või kaugema otsa tarvis. Kui on säästlik (kuni 6l/100km) auto võtta, siis pole rahaliselt mõistlik sõita elektrikaga kaugemale kui selle akumaht
võimaldab. Ehk siis kui mina sõidan 100km maanteel ära, siis Tallinn-Pärnu võikski jääda maksimumiks. Kui uus Leaf sõidab 250km, siis Tallinn-Tartu.
Kiirlaadimine maksab ikkagi rohkem kui kodus öösel ja mõne-eurose rahasäästu nimel ei ole mõtet vaeva näha. Pealegi diislitele on pikamaaotsad otseses
mõttes tarvilikud ja kasulikud. Kui on midagi võtta, siis pigem võta, kasvõi kord kvartalis. Vaheta mõne lähedasega autod ära päevaks kui peres teist ei ole.
Kes tahab kasutatud Leafi osta, siis soovitan kedagi kaasa võtta, kes oskab natuke asja uurida (näiteks mind). Aastatega on need tehniliselt palju muutunud.
Kes tahab uut elektrikat osta, siis tuleks ikka teadjaga konsulteerida (jälle mina!!!). Enne ostu TULEB kodus laadimine võimalikuks teha.
Ahjaa, toetused võivad tagasi tulla. Enamvähem õiges summas, et keegi tormi ei jookseks ja reaalselt abi ka oleks.
|
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
SSD
HV Guru

liitunud: 18.01.2006
|
28.07.2019 22:35:54
|
|
|
Mina tahan väga elektrikat. Rapidi liising saab oktoobris läbi. Lõpetada saab kindlasti ka varem.
Ei ole julgend autot kuhugi müüki panna, sest kui ära ostetakse, siis on jama majas.
Mul on autot vaja.
|
|
Kommentaarid: 312 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
266 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
28.07.2019 22:40:27
|
|
|
No osta elektrikas enne teise kõrvale ära.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
softis
HV Guru

liitunud: 07.09.2004
|
29.07.2019 09:34:08
|
|
|
arnis, mida tähendab ulmeliselt suur rahasääst? Mingi määratlus võiks ka olla.
_________________ www.FunBox.ee - kvaliteetsed õhupallid, värvikad kostüümid ja kõik muu vajalik meeldejääva peo korraldamiseks! |
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
21 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
29.07.2019 16:00:20
|
|
|
softis, suurim rahasäästu osa seisneb sõidukuludes. Me ei saa siinkohal võrrelda "uus elektrikas oma amortisatsiooniga vs vana diislikas puuduva amortisatsiooniga".
Vaid ikka ainult "uus elektrikas vs uus fosiilne".
Kui elektrikaga ümmarguselt kulub kõikide kadudega ja eelsoojendustega ja laadimiste ja kiirlaadimiste preemiumhinna tõttu keskmiselt 20kWh/100km ja samaväärse
dislaga reaalne kulu samades tingimustes on 6-7l/100km kanti siis 150 000 km läbimise tulemusena vahe on VÄGAmitu tuhat eurot.
Kas keegi tahab selle harjutuse ise ära teha? Mainin et elekter turu hinnaga öösel ja võrgupakett elektrilevilt VÕRK4, mis on kõige loogilisem elektriauto kasutajale.
_________________ Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused. |
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
29.07.2019 22:54:12
|
|
|
Olematu mahtuvus, lootusetu sõiduulatus
500km järjest kütusekulu on dislal 4-5/100km.
Mul oleks mõtet alles siis kui Superbi suuruses asi oleks vähemalt 500km sõiduulatusega.
Leafi punnid töristavad maanteed 80-ga ja Haanja vahel lasi üldse 50-ga.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
hkurujo88r
HV Guru
liitunud: 25.02.2011
|
29.07.2019 23:03:53
|
|
|
Magic kirjutas: |
Olematu mahtuvus, lootusetu sõiduulatus
500km järjest kütusekulu on dislal 4-5/100km.
Mul oleks mõtet alles siis kui Superbi suuruses asi oleks vähemalt 500km sõiduulatusega.
Leafi punnid töristavad maanteed 80-ga ja Haanja vahel lasi üldse 50-ga. |
Nii on jah. Teslad veel kannatavad, aga päris kallid. Muud peale teslade ikka väga pätsid ja ebamugavad/odava salongiga arvestades kallist hinda.
|
|
Kommentaarid: 126 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
120 |
|
tagasi üles |
|
 |
salatoimik
HV Guru

liitunud: 08.08.2006
|
29.07.2019 23:10:02
|
|
|
ei tasu ära endiselt veel
Kui saaks elektrika min 500km sõiduulatusega (ma ei viitsiks küll iga päev laadida ja möllata) ja max 30k € hinnalipikuga siis hakkaks vaikselt ära tasuma. (ja see 30k max ei tohiks olla mingi plank baasmudel.)
Pigem linnas sõites on rohkem pointi sellisel või üleüldiselt toob linna arvelt benakulu alla https://www.hyundai.ee/mudelid/ioniq-hybrid/
_________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud |
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
29.07.2019 23:10:59
|
|
|
Ma julgen pakkuda, et 99,99% fosiilkütusel toimivate autode juhtidest ei sõida 500km järjest.
Ehk siis sellest probleemi tegemine on võrdne virisemisega, et sa ei saa järjest sõita Valga-Jõhvi-Tallinn-Pärnu ilma peatuseta.
link
|
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
salatoimik
HV Guru

liitunud: 08.08.2006
|
29.07.2019 23:16:14
|
|
|
Njah aga mul korteris näiteks puudub võimalus mingisuguse juhtme veoks välja. Ok kõik ehitatav aga milleks... Benamootoriga ma ei pea tanklat ehitama hakkama endale. Hulga lihtsam oleks mingi kord iga 3-4 päeva tagant jätta veidi kaugemal oleva laadija külge ja hiljem sealt ära tuua. Iga päev seda keppi ei viitsiks küll teha.
_________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud |
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
SSD
HV Guru

liitunud: 18.01.2006
|
29.07.2019 23:50:22
|
|
|
salatoimik, Ega kõigile see elektrikas ei sobigi. Mulle sobiks, aga poehind liiga kõrge veel ja järelturul on kah, noh nii ja naa nende autodega.
|
|
Kommentaarid: 312 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
266 |
|
tagasi üles |
|
 |
|