ehh, seal esimeses kaadris, kus radikas oli, tundus see kõrgem olema
15w ei kõla kuidagi sellise hulgana, mis peaks ventikat vajama. pealegi on selliseid chipsete ennegi olnud ja passiivis. x58 vist oli see näide, mida siin algsete juttude juures toodi.
lõhnab mingi korraliku möödarääkimise järele või on tõesti mingi veider use case.
ehh, seal esimeses kaadris, kus radikas oli, tundus see kõrgem olema
15w ei kõla kuidagi sellise hulgana, mis peaks ventikat vajama. pealegi on selliseid chipsete ennegi olnud ja passiivis. x58 vist oli see näide, mida siin algsete juttude juures toodi.
lõhnab mingi korraliku möödarääkimise järele või on tõesti mingi veider use case.
lugesin vähe tõsisemalt läbi, sweclockers on proovinud reas huvitavaid asju nagu mälu skaleerumine mängudes ja pisike drop 3800 võrreldes peaks divideri mõju olema, tarktsagedused handbrake/battlefield erinevate jahutitega jne:
https://www.sweclockers.com/test/27760-amd-ryzen-9-3900x-och-7-3700x-matisse _________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Ja miks poleks siis pidanud olema? Iga chipleti puhul peab olema enabled sama arv tuumi CCX's
Seega kahe chipleti puhul 3+3 & 3+3 kuigi teoreetiliselt oleks saanud teha 4+4 & 4+0 confi.
Parim post sealt teemast oli see imo:
Spoiler
tsitaat:
So Ryzen CPUs are made up of chiplets, which themselves are made up of CCXes. A CCX is a cluster of 4 cores. A chiplet contains 2 CCXes for a total of up to 2x4 = 8 cores. So a CPU like Ryzen 3700x contains a single chiplet consisting of 2 CCXes, for 8 cores. A 6-core CPU like the 3600X contains a single chiplet of 2 CCXes, but each CCX has a single core disabled, for 2x3 = 6 cores. Conversely, the 3900X contains 2 chiplets, each of 2 CCXes, with a single core disabled. In effect, think of the 3900X as 2 x 3600X.Computers run threads on cores, and some tasks can finish on a single core to completion, and that's great, but for a lot of video games they end up getting shuffled to other cores (for a technical reason I am not familiar with). This shuffling costs time, aka latency. Any time a thread has to leave a core on a single CCX, it travels via the CPU interconnect instead of internal pathways, which is much slower. In effect, given a 2-CCX setup, cores within a single CCX can be quickly moved around inside it, but if they have to go to the 2nd CCX, this costs more time.
So what I was saying was that the more cores are enabled per CCX, the less likely that a thread being moved would have to go to another CCX. For example, were it to exist, and you had 2 CCXes with 1 core each, you would always have to pay the cross-CCX penalty. But if you have a 2x4 arrangement, then most of the time a single thread can be moved around the 4 cores within the CCX it's already on.
In short, the more cores are enabled within a CCX cluster (currently a max of 4), the less time you will spend paying the interconnect penalty. So an 3800X is 1x2x4 (chiplet x CCX x cores), and the 3950X is 2 x 2 x 4. In both cases, you will have the highest likelihood that a game process can stay on a single CCX. This is as opposed to the 3900X where you have 2 x 2 x 3, where each CCX cluster is 3 cores and thus you have a higher likelihood of needing to travel.
I hope this lengthy explanation helps and I am not too vague!
Zen3 kõlakad räägivad kuni 8 tuumast CCX kohta aga see käib võibolla ainult serveriversioonide kohta.
Lisaks 4-way SMT ehk quad threading ja mingi kogus 3D stacked DRAM'i IO kiibi peal. See võib ka olla hoopis Zen 4 teema...
Lisaks kõrgemad kellad tänu 7nm+ EUV protsessile või isegi 6nm EUV.
Uurisin ka seda teemat ja 3900X ost on küll cancel selle raha eest hetkel kuniks selgem pilt. See seletab ka miks mängudes isegi 3700X on eespool osadel juhtudel.
Ootan 3800X testid ära siis näeb mis seis on. 3950X enne sügist ei tule ka nagunii.
3800x on vist sama pointless nagu oli seda 1800x kunagi.
see oleneb, kas takti liigutav loogika suudab kõrgemast tdp-st kasu lõigata või mitte. 3600x on sama lugu muidugi. _________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Mängimiseks jah 3600/3600x/3700/3700x.
3900x on eelkõige ikka neile, kes peale mängimise ka arvutiga rohkem tööd teevad.
3800x on vist sama pointless nagu oli seda 1800x kunagi.
Väike parandus:
3700 ei tule. Nagu mind Tomorrow siin haris, et 3700x vahetab välja 2700 ja 3800x vahetab välja 2700x'i.
Ja täitsa õige väide, sest kui vaadata TDP siis 2700 ja 3700X on 65w. Miks nii? Ilmselt selle varjus saadakse rohkem raha küsida, klass suurem number.
Ja ausaltöelda, on minu jaoks loogilisem ka.
Ma ise arvan, et 3800x tuleb ikkagi paremini optimeeritud kivi ja kui clokkimis potentsiaali on siis sellel kindlasti rohkem.
Mängimiseks jah 3600/3600x/3700/3700x.
3900x on eelkõige ikka neile, kes peale mängimise ka arvutiga rohkem tööd teevad.
3800x on vist sama pointless nagu oli seda 1800x kunagi.
Väike parandus:
3700 ei tule. Nagu mind Tomorrow siin haris, et 3700x vahetab välja 2700 ja 3800x vahetab välja 2700x'i.
Ja täitsa õige väide, sest kui vaadata TDP siis 2700 ja 3700X on 65w. Miks nii? Ilmselt selle varjus saadakse rohkem raha küsida, klass suurem number.
Ja ausaltöelda, on minu jaoks loogilisem ka.
Ma ise arvan, et 3800x tuleb ikkagi paremini optimeeritud kivi ja kui clokkimis potentsiaali on siis sellel kindlasti rohkem.
Minumeelest enam AMD prosedel klokkimispotensiaali pole. Nagu näha siis on nad nii täpselt ehitatud, et ära kasutada neile see kõige parem Turbo kell.
PBO on väga täpseks ära timmitud. Esimese Zen seeria puhul see XFR ei toiminud nii väga hästi. Zen+ seeriast oli näha, et juba palju paremini suutis prose ennast ise ülesse kellata ja varuks jäigi nii 100-200mhz ainult.
Nüüd viimase Zen2 seeriaga on see varu ka nn ära söödud ja prose suudab endast ise maximumi võtta.
Mis tavakasutaja vaatest on väga viis, kuid enthusiastide vaates on tegu "igavate" prosedega
Pole enam mida väga näppida.
3900X'iga on osades mängudes saadud paremaid tulemusi kui affinityga ära määrata millised tuumad on eelistatud või üldse üks CCX kinni keerata. Üldiselt 3950ga sarnaselt mängides saab ilmselt parima mängu ja content creatoni koosluse, mis võimalik Ryzen3000 seerialt saada.
Viilutaja, Sul võib õigus olla, ausaltöelda see featuur mind ei huvita ka enam. _________________ If you can’t explain it simply, you don’t understand it well enough – Albert Einstein
mängude tulemused koondtabelis oleks 1% (min) ja 3% (avg) 1080p resol ja 2% ja 4% 1440p resol.
vaadates 10% või suuremaid vahesid:
1080p:
- min fps osas: bfv 18% ja ac:o 9% on 3600 võidud, fcnd 24% ja wwz 21% 9600k omad.
- avg fps osas: ac:o 14% on 3600 võit, fcnd 15% ja wwz 19% 9600k omad.
1440p:
- min fps osas: bfv 15% ja division2 14% on 3600 võidud, fcnd 25% ja wwz 13% 9600k omad.
- avg fps osas: fcnd 15% ja wwz 19% 9600k omad.
edit:
9600k on euroopas üsna üksmeelselt 220€ peale kukkunud, see paistab olema inteli vastus 3600. _________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
viimati muutis londiste 09.07.2019 16:43:13, muudetud 2 korda
enthusiastide vaates on tegu "igavate" prosedega
Pole enam mida väga näppida.
Näppimist on küll tegelikult mälu osas. Kas valida 3733 1:1 mode või minna 4000+ 2:1 peale rääkimata subtaimingute timmimisest.
Kõige igavam on ilmselt nende jaoks kes on harjunud 5Ghz vms nägema. Prose osas on jah asi igavam aga siiski õige voldi, PBO2 jne seadete paikapanemine, et prose max boostiks ja võtaks sealjuures võimalikult vähe voolu võtab veidi aega.
Max single core kella osas näen ma suurt potentsiaali. Senised tulemused on kõik olnud 4.4Ghz vms kanti aga timmimisega peaks olema saavutatav 4.6-4.7Ghz single core boost.
Mis puutub 3900X vs 3700X mängimiseks siis pigem on 3900X kiirem tänu poole suuremale L3 puhvri suurusele ja madalamale ccx <--> ccx latentsusele. Lisaks puudub sellel see kompromiss mälu kirjutamiskiiruse osas mis ühe chipletiga mudelitel.
Lisan veel, et paljuski hoiab Ryzeni tulemusi mängudes tagasi see, et mäng ei saa SMT-ga hakkama. Samas kui saab, siis on seda kohe näha a'la AC:O
Omamoodi muudab see 3900X ja tuleva 3950X-i isegi paremateks gaming prosedeks kui SMT välja lülitada: sul on jätkuvalt 12 või 16 reaalset tuuma isegi ilma SMT-ta. Rääkimata poole suuremast L3 puhvrist ja kõrgematest kelladest tännu binnitud chipletidele.
Suurim probleem on see, et peab ise testima kas ja milline mäng SMT väljalülitamisest kasu saab ja välja/sisselülitamiseks on vajalik taaskäivitus. Kuigi tehniliselt ei näe ma miks ei saaks project lassoga nt määrata affinitit ainult reaalsetele tuumadele. Ehk siis SMT kogu aeg sees, aga per app/game määrab affinity ainult füüsilistele tuumadele. Seega potentsiaali on küllaga neil kellele meeldib ise näppida seadeid.
Ryzen 3600 oli natukene aega Arvutitargas müügis, aga juba kadunud. Kuskil nägin, et B450 ei pea flashima 3600 jaoks või siiski peab?
Tõenäoliselt peab, kui see emaplaat on juba pikemat aega vedelenud poelettidel.
Kuid minumeelest paljdudel B450 emaplaatidel on see Bios flashback nupp, millega saab vist uuema biose peale, ilma CPU'd omamata. Seega pole vajadust muretseda eelmise Zen või Zen+ põlvkonna proset, et biosi uuendada ja siis alles sisse muretseda Zen2 prose.
Ryzen5 3400G üleaade.
Mängudes on siiski päris arvestatav kiiruse lisa tulnud integreeritud graafikale.
uurisin eile Vega8 jõudluse kohta. samal tasemel mis GTX560Ti, ehk siis kiirem kui mu hetkene ajutine GTX285.. _________________ CAD modelleerimine - 3D-skännist või mõõtmiste-kirjelduste põhjal uue mudeli loomine
3D-printimine - kuni 350x350x420mm ühe detaili kohta, valmidus enamike termoplastikute jaoks olemas (va. PEEK, PEKK jms)
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.