Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Ülevaated, kasutajate hinnangud »  Mis on pistikuhübriidi tasuvusaeg? Renault Captur E-tech proovisõit märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele 1, 2, 3  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
ullivilli
Kreisi kasutaja
ullivilli

liitunud: 09.06.2004




sõnum 19.05.2021 15:33 Mis on pistikuhübriidi tasuvusaeg? Renault Captur E-tech proovisõit vasta tsitaadiga



Elektriautod on tulevik, kuid Eesti laadimisvõrk on lapsekingades.
Igati loogiline valik tundub pistikhübriid, mis omab endas nii elektriauto parimaid omadusi kui bensiiniauto autonoomsust.

Võtsime juba jaanuaris proovisõiduks uue Renault Capturi pistikhübriidi versiooni E-tech.
Auto on igati eeskujulik kõrge katusega luukpära, mida tootja nimetab linnamaasturiks.
Ruumi on piisavalt väikesele perele ning auto on samal ajal piisavalt väike, et tsivilisatsioonis edukalt manööverdada.


Link


Aku on 9.8kWh, millega tootja lubab läbida kuni 65 km WLTP järgi. Tegu on ilmselge liialdusega, sest tähendaks tarbimist 15kWh/100 kohta.
15kWh/100km kohta on paras katsumus elektriautodel, millel mootor sisuliselt rattaga otse ühendatud, mitte läbi kasti, nagu Capturil.
Testi tulemusel saavutasime ca 30km akutäiega, mis tundub igati arvestatav tarbimine sedavõrd väikese aku ning külma ilma kohta.

Kodulaadija laeb 2,3kW ja laadimispostist 3,7kW võimsusega, ehk aku võiks täis saada umbes 3-4 tunniga.
Renault Zoe suudab 32A jõupesast (tööstusvool) või Type2 AC laadida 22kW võimsusega oma 52kWh aku täis saada umbes 3 tunniga, ning sõita ühe laadimisega ligi 400km.
Kuid Zoe on ka Capturist väiksem, ca 20cm lühem ning 7cm kitsam.

Millal 6000€ Hinnavahe ära tasub?

Võrdlesime Capturi pistikuhübriidi ning sarnases varustuses bensiini. Hinnapakkumised tulid testi hetkel vastavalt 30173 ning 24193 ehk hinnavahe ca 6000€
Artikli kirjutamise hetkel on sooduspakkumises mitu Renault Capturit, mille hinnad ligi 4000€ soodsamad.

Kui auto bensiini kulu on 5.9L/100km saab selle summa eest 5 aasta jooksul päris mitu kilomeetrit sõita enne kui autode hinnad ühtlustuvad.
Kuniks meenub, et ega elektergi tasuta ole: 0.1€ kWh suurendab kahe auto kululõhe üllatavalt palju.
Lühidalt jõudsime tulemuseni, et tasuta elektrik korral tuleks 5 aastase liisingu korral sõita ainult elektriga 11000km, et saavutada nullpunkt.
Kui võtta arvesse, et elekter maksab midagi, suurenes see number üle 20000km, mis teeb iga päev 55km ning nädalavahetusel puhates 83km päevas.
Kui ühe laadimisega saab sõita ca 30-40 km, võib see osutuda keeruliseks.

Captur väga tubli, väike luukpära, millega on võimalus tänu hübriidajamile saada arvestatav elektriauto sõidurõõm ning samal ajal sõltumatus vooluvõrgust.
Kui see auto meeldib, tasub seda emotsionaalsetel põhjustel kaaluda.
Paraku seni, kuni Eestis ei ole bensiini või diiselautodele väga kõrgeid maksusid, on konkreetset hinnavahe keeruline pragmaatiliselt õigustada.
Kui soovid sõita ökonoomselt ja elektriga on mõistlik vaadata väga sarnases hinnaklassis Renault Zoe-t.
Kui soovid sõita lihtsalt soodsalt, tundub igati mõistlik valida ligi viiendiku soodsam bensiini või veelgi ökonoomsem LPG vedelgaasi versioon.

Auto andis proovisõiduks ABC Motors

Arvutimaailma tegemisi saad jälgida youtubest www.youtube.com/arvutimaailm
Veebist www.am.ee
Instagramist www.instagram.com/arvutimaailm
Facebookist www.facebook.com/arvutimaailm

_________________
Kõik videovajadused täidab www.mustpost.ee ||| www.youtube.com/arvutimaailm ||| www.facebook.com/arvutimaailm
Kommentaarid: 48 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 44
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Anti
 

liitunud: 11.05.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.05.2021 09:57 vasta tsitaadiga

Millal lõppeb elektri/hev/phev juures see arutu tasuvuse arvutamine ja lähenetaks asjale lihtsalt tulevikkuvaatava või nö rohelise pilguga?
Mõttetu arvutada tasuvust faasis, kus mingi asi alles hakkab jalgu alla saama, infra on veel vilets, tehnoloogia kallis jne. Võid ju endale selle EV numbri endale sobivaks arvutada, aga päeva lõpuks on 1.4 turbo peugeotiga ikka odavam sõita.
Kommentaarid: 310 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 4 :: 4 :: 237
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.05.2021 10:02 vasta tsitaadiga

Ei need akuautod ole tõesti midagi head ma ütlen. Kõik kasutajad värisevad kui on esimene külm ja sõidavad hambad ristis uduste akendega oma leafides
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 89 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 4 :: 1 :: 77
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV veteran

liitunud: 30.11.2005




sõnum 20.05.2021 10:04 vasta tsitaadiga

Akuauto saab paremaks ka teha.
Sealt fb naljagrupist:
1k potekas on/off nupu asemel, paralleelselt kütteseadme termostaadiga, sellega saad poole sõidupeal näiteks vee temperatuuri madalamal hoida, või maha keerata. st saad talvel 10...20km kaugemale, kui paksemalt riides oled 🙂
kevadel võidad 10km ja autos on ok.
MODE nimi on termostaadi häkk potega.
See pandud nüüd juba 6le Leafile.

icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif
Kommentaarid: 196 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 5 :: 168
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Anti
 

liitunud: 11.05.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.05.2021 10:05 vasta tsitaadiga

Kas räägid Renee leiutistest
Kommentaarid: 310 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 4 :: 4 :: 237
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.05.2021 10:09 vasta tsitaadiga

Tehnoloogia on ammu juba odavam kui benaautol. Hindu hoitakse lihtsalt kunstlikult kõrgel. Autotootjad kasutavad võimalust.
Praegu tasuvad ainult ära järelturul olevad 10% jääkväärtusega elektrikad.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ullivilli
Kreisi kasutaja
ullivilli

liitunud: 09.06.2004




sõnum 20.05.2021 12:38 vasta tsitaadiga

Anti kirjutas:
Millal lõppeb elektri/hev/phev juures see arutu tasuvuse arvutamine ja lähenetaks asjale lihtsalt tulevikkuvaatava või nö rohelise pilguga?
Mõttetu arvutada tasuvust faasis, kus mingi asi alles hakkab jalgu alla saama, infra on veel vilets, tehnoloogia kallis jne. Võid ju endale selle EV numbri endale sobivaks arvutada, aga päeva lõpuks on 1.4 turbo peugeotiga ikka odavam sõita.


Sõltub suuresti mis nurga alt vaatad. Vaata reklaame. Reklaamitakse ju km hinda ja vaata, kui odav sõita jne. Mõte selles, et see ei ole realistlik ning pigem greenwahing BS.
Elekter on tulevik ja äge jne. ei vaidle.
Kui võrdled samas varustuses sama autot, on Bensiin soodsam ja see tuleb ka arvutuses välja.
Kui oled näiteks 30K auto otsinguil ja meeldib see elektrisinine, siis loomulikult mõistlik see soetada, kuid mitte selle jaoks et säästa, vähemalt oma rahakotist mitte. Roheline mõtteviis jne vabalt.
Olles siin läbi sõitnud järjest päris mitu elektrikat, ei näe üldse probleemi selle omamises (kui sul on kodus vähemalt 16A jõupesa, enamus sõidud on kodu lähistel max 200km, peamised distantsid on TLN->TRT ja tagasi või saad ööpäevaks auto sihtkohas soolika otsa jätta)

Lõpuni ikka lugesid?
Kui tahad päriselt säästa km pealt ja olla roheline, osta sama hinna eest või soodsamalt ZOE. Väga hea valik ning reaalselt 5aastaga võimalik hinnavahe bensukaga tagasi sõita.

Seni kuni meil elektri saamiseks põletatakse kive on kogu roheline teema muidugi küsitav.

_________________
Kõik videovajadused täidab www.mustpost.ee ||| www.youtube.com/arvutimaailm ||| www.facebook.com/arvutimaailm
Kommentaarid: 48 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 44
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
olc
HV Guru
olc

liitunud: 28.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.05.2021 13:15 vasta tsitaadiga

Anti kirjutas:
Millal lõppeb elektri/hev/phev juures see arutu tasuvuse arvutamine ja lähenetaks asjale lihtsalt tulevikkuvaatava või nö rohelise pilguga?
Mõttetu arvutada tasuvust faasis, kus mingi asi alles hakkab jalgu alla saama, infra on veel vilets, tehnoloogia kallis jne. Võid ju endale selle EV numbri endale sobivaks arvutada, aga päeva lõpuks on 1.4 turbo peugeotiga ikka odavam sõita.


Sama siin. nagu elektriauto toodaks raha tagasi:D Kõik ka taksot ei sõida
Raha läheb ainult välja, küsimus on lihtsalt mitu €/km peale
Kommentaarid: 131 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 119
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.05.2021 13:27 vasta tsitaadiga

Eestis on ju tuulikud ja paneelid ka. Osa elektrit tuleb sealt.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ullivilli
Kreisi kasutaja
ullivilli

liitunud: 09.06.2004




sõnum 20.05.2021 14:14 vasta tsitaadiga

DVDRW kirjutas:
Eestis on ju tuulikud ja paneelid ka. Osa elektrit tuleb sealt.


Palju sealt proportsionaalselt tuleb võrreldes muude variantidega?
Sh mis on päikesepargi ja tuulikute rajamise tasuvusaeg? Kui roheline see tegelikult on?

_________________
Kõik videovajadused täidab www.mustpost.ee ||| www.youtube.com/arvutimaailm ||| www.facebook.com/arvutimaailm
Kommentaarid: 48 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 44
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.05.2021 14:26 vasta tsitaadiga

Eestis ~25% on roheline elekter.
Päikesepaneel teenib tootmiseks kulunud elektri tagasi 1-4 aastaga.

https://www.europarl.europa.eu/news/et/headlines/economy/20171124STO88813/rohelise-energia-osakaal-eestis-ja-mujal-euroopas-ulevaatlik-tabel
https://www.nrel.gov/docs/fy04osti/35489.pdf
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Bilderberg
HV kasutaja

liitunud: 26.08.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.05.2021 14:31 vasta tsitaadiga

Anti kirjutas:
Millal lõppeb elektri/hev/phev juures see arutu tasuvuse arvutamine ja lähenetaks asjale lihtsalt tulevikkuvaatava või nö rohelise pilguga?
Mõttetu arvutada tasuvust faasis, kus mingi asi alles hakkab jalgu alla saama, infra on veel vilets, tehnoloogia kallis jne. Võid ju endale selle EV numbri endale sobivaks arvutada, aga päeva lõpuks on 1.4 turbo peugeotiga ikka odavam sõita.

Kõik õige, kuid iga tasuvusarvutuse ALGANDMETE nr.1 peab olema sissetulek ehk töötasu.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 9
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ullivilli
Kreisi kasutaja
ullivilli

liitunud: 09.06.2004




sõnum 20.05.2021 14:58 vasta tsitaadiga

Bilderberg kirjutas:
Anti kirjutas:
Millal lõppeb elektri/hev/phev juures see arutu tasuvuse arvutamine ja lähenetaks asjale lihtsalt tulevikkuvaatava või nö rohelise pilguga?
Mõttetu arvutada tasuvust faasis, kus mingi asi alles hakkab jalgu alla saama, infra on veel vilets, tehnoloogia kallis jne. Võid ju endale selle EV numbri endale sobivaks arvutada, aga päeva lõpuks on 1.4 turbo peugeotiga ikka odavam sõita.

Kõik õige, kuid iga tasuvusarvutuse ALGANDMETE nr.1 peab olema sissetulek ehk töötasu.


Oi, see teeb arvutuse veel eriti huvitavaks.
Kui autondus ei ole hobi, on erinevate majandusnõuannete soovitus auto peale mitte kulutada 10-20% (sh jooksvad kulud) ehk lihtsustades räigelt ja 5 aastase liisingu juures aastapalk.
Ehk Eesti keskmise palga juures on see max auto hind 12000€

_________________
Kõik videovajadused täidab www.mustpost.ee ||| www.youtube.com/arvutimaailm ||| www.facebook.com/arvutimaailm
Kommentaarid: 48 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 44
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.05.2021 15:49 vasta tsitaadiga

Anti kirjutas:
Millal lõppeb elektri/hev/phev juures see arutu tasuvuse arvutamine ja lähenetaks asjale lihtsalt tulevikkuvaatava või nö rohelise pilguga?
Mõttetu arvutada tasuvust faasis, kus mingi asi alles hakkab jalgu alla saama, infra on veel vilets, tehnoloogia kallis jne. Võid ju endale selle EV numbri endale sobivaks arvutada, aga päeva lõpuks on 1.4 turbo peugeotiga ikka odavam sõita.


Mõne jaoks on auto tarbeese. Siis on kulude kokkulöömine igati mõistlik.
Mõni teine ostab lisaks praktilisusele emotsiooni. Sel juhul pole kulud võibolla küll esmatähtis, küll aga võib ikka küsimus tekkida et kui osta sama raha eest vingem bensukas, siis saab võibolla rohkem emtosiooni.
Minu arvates on sellised realistlikud arvutused teretulnud kui tootja ise reklaamib kui tore ja öko ja säästlik see pistikhübriid on.
Kui suurem osa sõite on linnas või linna lähedal ja auto pidamine on vajalik, siis ilmselt kõige mõistlikum oleks osta mõni pisike täiselektriline igapäevasteks sõitudeks ja pikemate otste puhul rentida mõni fossiilset kütust põletav pill. Samas kui mitu korda nädalas Tallinna ja Tartu vahet käia, siis ei annaks see pistikhübriid erilist võitu ehk mõistlik oleks tavaline diiselmootoriga pill osta.
Kui väga roheline tahad olla, siis sõidad pigem trolli või jalgrattaga.
Maailma parandamine on muidugi tore, kuid tihti on rahakotil selle kohta oma arvamus.
Kommentaarid: 61 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 50
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kempi
HV veteran

liitunud: 13.01.2002




sõnum 20.05.2021 17:52 vasta tsitaadiga

Ma siin just vaatan, et mis ma oma 20k aasta, 7.5L/100km diisliga teha saan. tõenäoliselt ma olen selle numbriga nüüd kukkunud alla seitsme, kuna linnasõidud on praktiliselt ära kadunud. Puhas maantee on ca 5.5-6.5 kandis, oleneb kus sõita.

7.5L/100km puhul 3 aastat saan selle raha eest sõita... Pane nüüd laadimise hind juurde, lisa siia ka oma koju laadija ost ja paigaldamine (millest tegelikult üldse juttu ei olnudki), siis kuivab see vahe eriti hõredaks. Kui nüüd tõmbad enda võimsuse alla poole ja võtad 2.0L diisli, siis laias laastus peaaegu seda tasa ei sõidagi - kui just korralik hübriidi soodus seljas ei ole. Pealegi nende hübriidide ja väikeste elektrikate mõjuala ongi ainult sisuliselt linn. Maanteel ei ole neil mingit eelist.

Ehk siis vaata nüüd seda võrri ja korralikkut 2 tonnist 5m sedaani V6 mootoriga, pidev nelivedu, vaikus ja mugavus - ma ei näe siin pointi.

Ok nii palju annan järgi, et kütuse hinnad või lisa maksud hakkavad seda asja siin korrigeerima, aga ma olen suht kindel, et veel kümne aasta pärast võtan veel ühe V6 diisli või äärmisel juhul 2.0 omale ligi (näis, mis need MB, BMW ~180kW 2.0 mootorid teevad). Alates 2030 tahavad siin fossiilse elu ära lõpetada.

Tahad hetkel säästu, siis võta CNG...


Kui nüüd võtta korraliku akuga elektrikas, millega kannatab sõita -25 kraadise pakasega 600 km ühe laadimisega, siis hakkan mõtlema. Ahjaa kiirlaadijate võrk võiks ka olla - 20 minutiga 80% aku täitmist.

_________________
All there is to do - recon...
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.05.2021 19:47 vasta tsitaadiga

kempi, ole mureta, küll lähiaastail ka erakätes ICE olevad autod Reformi poolt ära maksustatakse thumbs_up.gif
Ehk siis ICE omamine muudetakse kunstlikult kallimaks.

_________________
HV valuutakalkulaator
HV kasutajate autode tabel
Kommentaarid: 456 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 11 :: 7 :: 352
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.05.2021 20:08 vasta tsitaadiga

Ma pigem ootaks ehk saavad vesinikauto sellisesse konditsiooni, et tavakasutusse lastakse. Kui just akutehnoloogias mingit läbimurret ei tule, siis elektrilisega see häda on ja jääb, et laadimine on aeglane.
Ok, oletame et saabki 600km ühe laadimisega sõita ja see auto ei maksa samapalju kui mõne teise mehe maja. See prob jääb ikka, et unustasid õhtul laadima panna ja siis oled ühistranspordiga ka enne kohal kui aku laetud saab kui just kodune elektrisüsteem kiirlaadimist ei võimalda või pole kiirlaadijasse investeerinud. Benuskaga sõidad esimesse bensujaama ja lased mõne minutiga paagi täis ehk võid kasvõi Pariisi ära sõita ilma et vahepeal pikemaid peatusi teeks(JAH, siis peab olema mitu juhti aga see on juba teine teema).
Ma tahaks täitsa näha kuidas 112 inimesele ütleb, et abi on 5min kaugusel, aga kuna aku on tühi siis natuke laeme ja jõuab 30min pärast icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 61 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 50
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.05.2021 20:11 vasta tsitaadiga

Vesiniku tootmine ja käitlemine on kallis.
Ehk siis piltlikult öeldes, paned 3 ühikut energiat ja saad 1 ühiku vesinikku vastu + siia juurde käitlemise kulud.
Vesiniku tootmine oleks rentaabel ehk vaid Islandil, kus geotermaalenergia tasuta käes.

_________________
HV valuutakalkulaator
HV kasutajate autode tabel
Kommentaarid: 456 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 11 :: 7 :: 352
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.05.2021 20:20 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
Vesiniku tootmine ja käitlemine on kallis.
Ehk siis piltlikult öeldes, paned 3 ühikut energiat ja saad 1 ühiku vesinikku vastu + siia juurde käitlemise kulud.
Vesiniku tootmine oleks rentaabel ehk vaid Islandil, kus geotermaalenergia tasuta käes.


Aga vesiniku salvestamine on seevastu lihtsam. Kui elektri börsihind on negatiivne, võib ju täistuuridel toota ja kui kerkima hakkab, siis tootmise koomale tõmmata. Sobib hästi näiteks tuule ja päikese puhul kus ei saa eeldada, et pidavalt konstantse hulga energiat kätte saad.
Ja noh... energia ei teki ega kao vaid muundub ühes liigist teise. Vesiniku tootmisel tekib siis ilmselt soojus, mida saab ka ära kasutada.
Pikemas perspektiivis saab liitium ka ükskord otsa ja enne seda muutub ebamõistlikult kalliks ehk praegune akutehnoloogia pole nagunii jätkusuutlik kui kõik akude peal sõitma hakkaks. Mingi muutus peab tulema ja ilmselt näevad seda muutust isegi minu silmad ehk see pole sajandite kaugusel.
Kommentaarid: 61 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 50
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The_Boss
HV Guru
The_Boss

liitunud: 13.01.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.05.2021 20:21 vasta tsitaadiga

Ega see ICE maksu alla minek ei olene reformikatest mitte midagi. See on juba kõrgemal tasemel kokku lepitud asi.

napoleon, kiirabil on oodates kogu aeg juhe sabas juba praegu. Miks elektrikatele üle minnes peaks see muutuma?

_________________
Teostan BIOS paroolide eemaldamist. HP, Lenovo, Dell, Fujitsu-Siemens, Acer, Asus, Panasonic ja paljud muud.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 255
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.05.2021 20:23 vasta tsitaadiga

The_Boss kirjutas:

napoleon, kiirabil on oodates kogu aeg juhe sabas juba praegu. Miks elektrikatele üle minnes peaks see muutuma?


Näiteks tuleb uus kooroona või muu pandeemia ja see ootamise aeg muutub olematuks?
Kommentaarid: 61 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 50
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The_Boss
HV Guru
The_Boss

liitunud: 13.01.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.05.2021 20:39 vasta tsitaadiga

Seljuhul pole enam haigla ees kiirabidest järjekorda ka. Kui kogu meditsiinisüsteem pole selliseks asjaks valmis, siis miks see üks osa just peaks selleks valmis olema?
_________________
Teostan BIOS paroolide eemaldamist. HP, Lenovo, Dell, Fujitsu-Siemens, Acer, Asus, Panasonic ja paljud muud.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 255
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
netmaster
HV kasutaja
netmaster

liitunud: 21.08.2004




sõnum 21.05.2021 01:28 vasta tsitaadiga

mina näiteks ei saa aru, miks ei võiks elektriautodel olla unifitseeritud akusi, mida saab põhja alt alla lastes vahetada. Sel juhul sõlmid näiteks Olerexiga täis akude rentimise lepingu, sõidad tanklasse, kus robot su aku paari minutiga ära vahetab ja lased edasi. Rent katab nii elektri, kui ka aku kulumise.
Niikaua, kuni elektriautosi peab tundide viisi laadima, jääb see üksikute entusiastide hobiks. Ei kujuta ette olukorda, kus mõnekümne aasta pärast on iga 100 korteriga elamu ees 100 elektriautot laadimas. Milline elektrivõrk selle ära kannataks? Lisaks muutub see pidev autole saba taha toppimine väga kiiresti väga tüütuks.
Kommentaarid: 2 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.05.2021 05:57 vasta tsitaadiga

Tuleb harjuda
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 89 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 4 :: 1 :: 77
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mnator
HV Guru

liitunud: 18.10.2007



Online

sõnum 21.05.2021 08:14 vasta tsitaadiga

netmaster kirjutas:
mina näiteks ei saa aru, miks ei võiks elektriautodel olla unifitseeritud akusi, mida saab põhja alt alla lastes vahetada. Sel juhul sõlmid näiteks Olerexiga täis akude rentimise lepingu, sõidad tanklasse, kus robot su aku paari minutiga ära vahetab ja lased edasi. Rent katab nii elektri, kui ka aku kulumise.
Niikaua, kuni elektriautosi peab tundide viisi laadima, jääb see üksikute entusiastide hobiks. Ei kujuta ette olukorda, kus mõnekümne aasta pärast on iga 100 korteriga elamu ees 100 elektriautot laadimas. Milline elektrivõrk selle ära kannataks? Lisaks muutub see pidev autole saba taha toppimine väga kiiresti väga tüütuks.
must stsenaarium : ostad uue masina ütleme 600km sõiduulatusega akudega ja saad esimesel vahetusel asemele akud millega sõiduulatus 100km või veel vähem .... kaob vist tahtmine ära akusid vahetada
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Ülevaated, kasutajate hinnangud »  Mis on pistikuhübriidi tasuvusaeg? Renault Captur E-tech proovisõit mine lehele 1, 2, 3  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.