Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Paljud Tesla elektriautod muutusid tarkvarauuenduse abil isesõitvateks märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
kiip
HV kasutaja
kiip

liitunud: 14.02.2014




sõnum 16.10.2015 10:06:55 Paljud Tesla elektriautod muutusid tarkvarauuenduse abil isesõitvateks vasta tsitaadiga


Eile edastas elektriautode tootja Tesla Motors mitmetele Model S autodele tarkvarauuenduse, mis tõi endaga kaasa mitmeid uusi funktsioone. Uutest funktsioonidest enim kõneainet pakkuv on isesõitmine. Tänu uuele tarkvarale oskavad alates septembrist toodetud Model S-id ise sõidurida ning kiirust muuta.

Lisaks saavad nad hakkama ka lihtsamate asjade nagu nt pidurdamisega. Uus tarkvara jõudis sel nädalal USAs müüdud autodele, mil on olemas vajaminevad sensorid. Euroopa ning Aasia turgudel müüdud autod saavad tarkvarauuenduse kätte olenevalt riigist, kus nad asuvad. Tarkvarauuenduse edastamise suurimaks takistuseks on erinevate riikide seadused, mis käsitlevad isesõitvaid autosid riigiti väga erinevalt.

Loe edasi Kiibist

_________________
Varsti on meil kõigil kiip sees
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
mahno
HV kasutaja

liitunud: 25.07.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.10.2015 10:14:36 vasta tsitaadiga

Kui selline isesõitev auto teeb liiklusõnnetuse - näiteks sõidab üle lapsest, laps saab surma. Kes siis süüdi on? Auto roolis passiivselt viibinud isik? Tesla juht/CEO? Tesla kui firma? Tesla tarkvaraarenduse projektijuht? Nisanäpust programmeerija, kes tegi s*tta koodi? Veel keegi? Ennem sellistele küsimustele vastuse saamist ei tahaks isesõitvaid autosid liikluses näha.
Kommentaarid: 22 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
2III7
HV veteran
2III7

liitunud: 20.09.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.10.2015 10:40:27 vasta tsitaadiga

Tegemist ei ole ikkagi päris isesõitva autoga, vaid vähe rohkem arenenuma cruise controliga kui konkurendid pakuvad. Juht peab ikkagi jälgima mida auto teeb ja vajadusel sekkuma.
Kommentaarid: 158 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 143
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kiip
HV kasutaja
kiip

liitunud: 14.02.2014




sõnum 16.10.2015 10:54:40 vasta tsitaadiga

mahno kirjutas:
Kui selline isesõitev auto teeb liiklusõnnetuse - näiteks sõidab üle lapsest, laps saab surma. Kes siis süüdi on? Auto roolis passiivselt viibinud isik? Tesla juht/CEO? Tesla kui firma? Tesla tarkvaraarenduse projektijuht? Nisanäpust programmeerija, kes tegi s*tta koodi? Veel keegi? Ennem sellistele küsimustele vastuse saamist ei tahaks isesõitvaid autosid liikluses näha.

Nagu uudises kirjas, siis juriidiliselt on Tesla enda tagala ära kaitsnud. Uusi funktsioone saavad kasutada need juhid, kes nõustuvad tingimustega, kus on kirjas, et avariide eest vastutab autojuht.

_________________
Varsti on meil kõigil kiip sees
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
d3t
HV Guru
d3t

liitunud: 14.05.2004




sõnum 16.10.2015 10:59:38 vasta tsitaadiga

mahno, üleüldiselt on loogika selles, et juht vastutab alati. Ka siis kui juht ise ei sõida. Palju huvitavam case on collision avoidance, mis juhtub siis kui auto sult kontrolli üle võtab et avariid vältida. Mis saab siis kui sellepeale avarii tekib on omaette küsimus vist siis kui Tesla ka seda EULA'ga ei ole ära händlinud.
_________________
next.Insiders - koht mängijatele ja tehnikahuvilistele toredaks ajaveetmiseks.
PT: Sony XE90 & LG C1 värvi kalibreerimine
Kommentaarid: 85 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 72
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
intsice
HV kasutaja

liitunud: 29.05.2002




sõnum 16.10.2015 11:01:24 vasta tsitaadiga

Se on jälle se teema, et kirjutatakse ulmelisi pealkirju, mis tegelikkusele ei vasta. Ajakirjandusele tuleks selle koha pealt teha sunniviisiline interaktiivne reiting ala nagu ostu/müügi foorumites hinnagut jagatakse. Eksitava info jagamise eest miinus ja positiivne vastavuses artikli sisu korral. Need indikaatorid oleks kohe pealkirja kõrval nähtaval. Proovigu, siis üle puhuda icon_smile.gif Mina kui lugeja raiskan oma aega, et teada saada, mis selle reklaamitud pealkirja taga seisneb aga tulmus on väga petlik tavaliselt. Sõnavabadus ei tähenda lugeja petmist või eksitamist.
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
scrapper
HV kasutaja

liitunud: 09.01.2006




sõnum 16.10.2015 13:58:35 vasta tsitaadiga

intsice kirjutas:
Se on jälle se teema, et kirjutatakse ulmelisi pealkirju, mis tegelikkusele ei vasta. Ajakirjandusele tuleks selle koha pealt teha sunniviisiline interaktiivne reiting ala nagu ostu/müügi foorumites hinnagut jagatakse. Eksitava info jagamise eest miinus ja positiivne vastavuses artikli sisu korral. Need indikaatorid oleks kohe pealkirja kõrval nähtaval. Proovigu, siis üle puhuda icon_smile.gif Mina kui lugeja raiskan oma aega, et teada saada, mis selle reklaamitud pealkirja taga seisneb aga tulmus on väga petlik tavaliselt. Sõnavabadus ei tähenda lugeja petmist või eksitamist.


Tehniliselt ju õige - auto sõidab ise. Seal on mööndusi, näiteks, et reavahetus peab olema sinu poolt suunatulega heaks kiidetud või et igalpool ei tööta veel. Aga kus ei ole mööndusi, väikest lisajuttu all? Pealkiri ei olnud ju "Täielikult autonoomne sõit! Heida roolis magama!"
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
486
HV Guru

liitunud: 19.04.2004




sõnum 16.10.2015 14:06:05 vasta tsitaadiga

mahno kirjutas:
Kui selline isesõitev auto teeb liiklusõnnetuse - näiteks sõidab üle lapsest, laps saab surma. Kes siis süüdi on? Auto roolis passiivselt viibinud isik? Tesla juht/CEO? Tesla kui firma? Tesla tarkvaraarenduse projektijuht? Nisanäpust programmeerija, kes tegi s*tta koodi? Veel keegi? Ennem sellistele küsimustele vastuse saamist ei tahaks isesõitvaid autosid liikluses näha.


selline auto ei saa lapsele otsa s6ita!

_________________
zero
Kommentaarid: 46 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 2 :: 39
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.10.2015 15:08:31 vasta tsitaadiga

mahno kirjutas:
Kui selline isesõitev auto teeb liiklusõnnetuse - näiteks sõidab üle lapsest, laps saab surma. Kes siis süüdi on? Auto roolis passiivselt viibinud isik? Tesla juht/CEO? Tesla kui firma? Tesla tarkvaraarenduse projektijuht? Nisanäpust programmeerija, kes tegi s*tta koodi? Veel keegi? Ennem sellistele küsimustele vastuse saamist ei tahaks isesõitvaid autosid liikluses näha.


Kiip.ee artiklist
tsitaat:
Juriidilises mõttes on Tesla end avariidest tingitud võimalikest kohtuvaidlustest kaitsnud. Enne funktsiooni kasutamist kuvatakse autojuhile meeldetuletus, kus rõhutatakse, et avarii korral vastutab selle eest roolis olev autojuht. Kui juht ei nõustu selle tingimusega, siis ta ei saa Autosteer isesõitmis-funktsiooni kasutada.
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
cubedude
Kreisi kasutaja
cubedude

liitunud: 20.12.2009




sõnum 16.10.2015 15:27:23 vasta tsitaadiga

mahno kirjutas:
Kui selline isesõitev auto teeb liiklusõnnetuse - näiteks sõidab üle lapsest, laps saab surma. Kes siis süüdi on? Auto roolis passiivselt viibinud isik? Tesla juht/CEO? Tesla kui firma? Tesla tarkvaraarenduse projektijuht? Nisanäpust programmeerija, kes tegi s*tta koodi? Veel keegi? Ennem sellistele küsimustele vastuse saamist ei tahaks isesõitvaid autosid liikluses näha.


EIK-s peetud Mikko Hyppönen-i loeng pani kartma? icon_razz.gif Praegused süsteemid ja ühiskond pole veel nii arenenud et tekiks isegi sellist küsimust kes on süüdi, kui Tesla omanik praegu auto-cruise süsteemi kasutab siis loogiliselt kuna ta on roolis siis ta vastutab, kunagi tulevikus aga kui inimesed kordagi ühtegi rooli ega pedaali ei puuduta, siis ei saa nad ka vastutada minu meelest. Eks aeg näitab.
Kommentaarid: 90 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 87
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Marie
HV Guru
Marie

liitunud: 23.06.2003




sõnum 17.10.2015 10:31:48 vasta tsitaadiga

tsitaat:
mis juhtub siis kui auto sult kontrolli üle võtab et avariid vältida. Mis saab siis kui sellepeale avarii tekib on omaette küsimus vist siis kui Tesla ka seda EULA'ga ei ole ära händlinud.

Tundub, et see Autosteer on samasugune lisa nagu praegu automaatne kiirusehoidja, nii kui juht rooli või mingeid muid auto juhthoobasid näpib antakse kogu juhtimine autojuhile üle, muidugi võib olla võimalus autot eemalt juhtida mida saaks siis väga kurjalt ära kasutada, tekitades avarii, või viija auto juhile soovimata asukohta (see viimane pole vist siiski teostatav sest kui juhil käed roolil siis auto ise ennast keerata ei saa).

_________________
CPU Power (Watt) icon_sad.gif Protsessorite voolutarve Pentium D 805 (4.1GHz) Full Load 474W thumbs_down.gif
Kommentaarid: 83 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 74
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
scrapper
HV kasutaja

liitunud: 09.01.2006




sõnum 17.10.2015 11:11:37 vasta tsitaadiga

Kogu selle teema peale meenub USA kohtucase kus autoelamu juht pani "Cruise Controli" peale ja läks taha kohvi tegema. Auto sõitis teelt välja muidugi ja juht kaebas tootja kohtusse et "cruise" ei töötanud üldse hästi ja seadis ta elu ohtu.

Tesla on sellega spetsiifiliselt maininud et tegemist on BETA versiooniga ja "use at your own risk"! Pealegi on lubatud seda esialgu kasutada ainult eraldatud sõidusuundadega maanteel aga juba on youtube'is videod kus inimesed kasutavad seda tavalistel teedel või pealesõitudel ja siis autopiloot neid kas vastassuunda auto otsa sihib või paremale vastu teepiirdeid ise samal ajal piiksudes et ole hea võta juhtimine üle.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mahno
HV kasutaja

liitunud: 25.07.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 17.10.2015 18:55:45 vasta tsitaadiga

Hyppönen ei rääkinud suurt midagi uut sisuliselt. Ma olen nendele küsimustele juba mitu aastat aegajalt mõtisklenud. Täpselt nagu ka IoT teemadel - kas kodumasinate tootjad kavatsevad tõepoolest oma "smart" kestvuskaupadele 20-30 aastat tarkvaratuge ja veaparandusi pakkuda? Külmkapid ja peldikupotid töötavad väga pikka aega. Sisuliselt on vähe vanemate android telefonide kasutajad juba fakti ees, et nende seadmes on suht räiged turvavead ja tootja jaoks on seade "end of life" ja seda enam ei uuendata. Ja seda telefoni puhul, mille kasutusiga on 2-4 aastat. Ainus turvaline lahendus on "viska lutsu".

See kes väitis, et isesõitvad autod ei sõida inimestele otsa - tuumajaamad pidid ka ju ohutud olema. Ja Titanic uppumatu.
Kommentaarid: 22 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Paljud Tesla elektriautod muutusid tarkvarauuenduse abil isesõitvateks
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.