Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
kiip
HV kasutaja

liitunud: 14.02.2014
|
16.10.2015 10:06:55
Paljud Tesla elektriautod muutusid tarkvarauuenduse abil isesõitvateks |
|
|
Eile edastas elektriautode tootja Tesla Motors mitmetele Model S autodele tarkvarauuenduse, mis tõi endaga kaasa mitmeid uusi funktsioone. Uutest funktsioonidest enim kõneainet pakkuv on isesõitmine. Tänu uuele tarkvarale oskavad alates septembrist toodetud Model S-id ise sõidurida ning kiirust muuta.
Lisaks saavad nad hakkama ka lihtsamate asjade nagu nt pidurdamisega. Uus tarkvara jõudis sel nädalal USAs müüdud autodele, mil on olemas vajaminevad sensorid. Euroopa ning Aasia turgudel müüdud autod saavad tarkvarauuenduse kätte olenevalt riigist, kus nad asuvad. Tarkvarauuenduse edastamise suurimaks takistuseks on erinevate riikide seadused, mis käsitlevad isesõitvaid autosid riigiti väga erinevalt.
Loe edasi Kiibist
_________________ Varsti on meil kõigil kiip sees |
|
tagasi üles |
|
 |
mahno
HV kasutaja
liitunud: 25.07.2007
|
16.10.2015 10:14:36
|
|
|
Kui selline isesõitev auto teeb liiklusõnnetuse - näiteks sõidab üle lapsest, laps saab surma. Kes siis süüdi on? Auto roolis passiivselt viibinud isik? Tesla juht/CEO? Tesla kui firma? Tesla tarkvaraarenduse projektijuht? Nisanäpust programmeerija, kes tegi s*tta koodi? Veel keegi? Ennem sellistele küsimustele vastuse saamist ei tahaks isesõitvaid autosid liikluses näha.
|
|
Kommentaarid: 22 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
2III7
HV veteran

liitunud: 20.09.2003
|
16.10.2015 10:40:27
|
|
|
Tegemist ei ole ikkagi päris isesõitva autoga, vaid vähe rohkem arenenuma cruise controliga kui konkurendid pakuvad. Juht peab ikkagi jälgima mida auto teeb ja vajadusel sekkuma.
|
|
Kommentaarid: 158 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
143 |
|
tagasi üles |
|
 |
kiip
HV kasutaja

liitunud: 14.02.2014
|
16.10.2015 10:54:40
|
|
|
mahno kirjutas: |
Kui selline isesõitev auto teeb liiklusõnnetuse - näiteks sõidab üle lapsest, laps saab surma. Kes siis süüdi on? Auto roolis passiivselt viibinud isik? Tesla juht/CEO? Tesla kui firma? Tesla tarkvaraarenduse projektijuht? Nisanäpust programmeerija, kes tegi s*tta koodi? Veel keegi? Ennem sellistele küsimustele vastuse saamist ei tahaks isesõitvaid autosid liikluses näha. |
Nagu uudises kirjas, siis juriidiliselt on Tesla enda tagala ära kaitsnud. Uusi funktsioone saavad kasutada need juhid, kes nõustuvad tingimustega, kus on kirjas, et avariide eest vastutab autojuht.
_________________ Varsti on meil kõigil kiip sees |
|
tagasi üles |
|
 |
d3t
HV Guru

liitunud: 14.05.2004
|
16.10.2015 10:59:38
|
|
|
mahno, üleüldiselt on loogika selles, et juht vastutab alati. Ka siis kui juht ise ei sõida. Palju huvitavam case on collision avoidance, mis juhtub siis kui auto sult kontrolli üle võtab et avariid vältida. Mis saab siis kui sellepeale avarii tekib on omaette küsimus vist siis kui Tesla ka seda EULA'ga ei ole ära händlinud.
_________________ next.Insiders - koht mängijatele ja tehnikahuvilistele toredaks ajaveetmiseks.
PT: Sony XE90 & LG C1 värvi kalibreerimine |
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
72 |
|
tagasi üles |
|
 |
intsice
HV kasutaja
liitunud: 29.05.2002
|
16.10.2015 11:01:24
|
|
|
Se on jälle se teema, et kirjutatakse ulmelisi pealkirju, mis tegelikkusele ei vasta. Ajakirjandusele tuleks selle koha pealt teha sunniviisiline interaktiivne reiting ala nagu ostu/müügi foorumites hinnagut jagatakse. Eksitava info jagamise eest miinus ja positiivne vastavuses artikli sisu korral. Need indikaatorid oleks kohe pealkirja kõrval nähtaval. Proovigu, siis üle puhuda Mina kui lugeja raiskan oma aega, et teada saada, mis selle reklaamitud pealkirja taga seisneb aga tulmus on väga petlik tavaliselt. Sõnavabadus ei tähenda lugeja petmist või eksitamist.
|
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
scrapper
HV kasutaja
liitunud: 09.01.2006
|
16.10.2015 13:58:35
|
|
|
intsice kirjutas: |
Se on jälle se teema, et kirjutatakse ulmelisi pealkirju, mis tegelikkusele ei vasta. Ajakirjandusele tuleks selle koha pealt teha sunniviisiline interaktiivne reiting ala nagu ostu/müügi foorumites hinnagut jagatakse. Eksitava info jagamise eest miinus ja positiivne vastavuses artikli sisu korral. Need indikaatorid oleks kohe pealkirja kõrval nähtaval. Proovigu, siis üle puhuda Mina kui lugeja raiskan oma aega, et teada saada, mis selle reklaamitud pealkirja taga seisneb aga tulmus on väga petlik tavaliselt. Sõnavabadus ei tähenda lugeja petmist või eksitamist. |
Tehniliselt ju õige - auto sõidab ise. Seal on mööndusi, näiteks, et reavahetus peab olema sinu poolt suunatulega heaks kiidetud või et igalpool ei tööta veel. Aga kus ei ole mööndusi, väikest lisajuttu all? Pealkiri ei olnud ju "Täielikult autonoomne sõit! Heida roolis magama!"
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
486
HV Guru
liitunud: 19.04.2004
|
16.10.2015 14:06:05
|
|
|
mahno kirjutas: |
Kui selline isesõitev auto teeb liiklusõnnetuse - näiteks sõidab üle lapsest, laps saab surma. Kes siis süüdi on? Auto roolis passiivselt viibinud isik? Tesla juht/CEO? Tesla kui firma? Tesla tarkvaraarenduse projektijuht? Nisanäpust programmeerija, kes tegi s*tta koodi? Veel keegi? Ennem sellistele küsimustele vastuse saamist ei tahaks isesõitvaid autosid liikluses näha. |
selline auto ei saa lapsele otsa s6ita!
_________________ zero |
|
Kommentaarid: 46 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
2 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
16.10.2015 15:08:31
|
|
|
mahno kirjutas: |
Kui selline isesõitev auto teeb liiklusõnnetuse - näiteks sõidab üle lapsest, laps saab surma. Kes siis süüdi on? Auto roolis passiivselt viibinud isik? Tesla juht/CEO? Tesla kui firma? Tesla tarkvaraarenduse projektijuht? Nisanäpust programmeerija, kes tegi s*tta koodi? Veel keegi? Ennem sellistele küsimustele vastuse saamist ei tahaks isesõitvaid autosid liikluses näha. |
Kiip.ee artiklist
tsitaat: |
Juriidilises mõttes on Tesla end avariidest tingitud võimalikest kohtuvaidlustest kaitsnud. Enne funktsiooni kasutamist kuvatakse autojuhile meeldetuletus, kus rõhutatakse, et avarii korral vastutab selle eest roolis olev autojuht. Kui juht ei nõustu selle tingimusega, siis ta ei saa Autosteer isesõitmis-funktsiooni kasutada. |
|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
cubedude
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.12.2009
|
16.10.2015 15:27:23
|
|
|
mahno kirjutas: |
Kui selline isesõitev auto teeb liiklusõnnetuse - näiteks sõidab üle lapsest, laps saab surma. Kes siis süüdi on? Auto roolis passiivselt viibinud isik? Tesla juht/CEO? Tesla kui firma? Tesla tarkvaraarenduse projektijuht? Nisanäpust programmeerija, kes tegi s*tta koodi? Veel keegi? Ennem sellistele küsimustele vastuse saamist ei tahaks isesõitvaid autosid liikluses näha. |
EIK-s peetud Mikko Hyppönen-i loeng pani kartma? Praegused süsteemid ja ühiskond pole veel nii arenenud et tekiks isegi sellist küsimust kes on süüdi, kui Tesla omanik praegu auto-cruise süsteemi kasutab siis loogiliselt kuna ta on roolis siis ta vastutab, kunagi tulevikus aga kui inimesed kordagi ühtegi rooli ega pedaali ei puuduta, siis ei saa nad ka vastutada minu meelest. Eks aeg näitab.
|
|
Kommentaarid: 90 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
87 |
|
tagasi üles |
|
 |
Marie
HV Guru

liitunud: 23.06.2003
|
17.10.2015 10:31:48
|
|
|
tsitaat: |
mis juhtub siis kui auto sult kontrolli üle võtab et avariid vältida. Mis saab siis kui sellepeale avarii tekib on omaette küsimus vist siis kui Tesla ka seda EULA'ga ei ole ära händlinud. |
Tundub, et see Autosteer on samasugune lisa nagu praegu automaatne kiirusehoidja, nii kui juht rooli või mingeid muid auto juhthoobasid näpib antakse kogu juhtimine autojuhile üle, muidugi võib olla võimalus autot eemalt juhtida mida saaks siis väga kurjalt ära kasutada, tekitades avarii, või viija auto juhile soovimata asukohta (see viimane pole vist siiski teostatav sest kui juhil käed roolil siis auto ise ennast keerata ei saa).
_________________ CPU Power (Watt) Protsessorite voolutarve Pentium D 805 (4.1GHz) Full Load 474W  |
|
Kommentaarid: 83 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
 |
scrapper
HV kasutaja
liitunud: 09.01.2006
|
17.10.2015 11:11:37
|
|
|
Kogu selle teema peale meenub USA kohtucase kus autoelamu juht pani "Cruise Controli" peale ja läks taha kohvi tegema. Auto sõitis teelt välja muidugi ja juht kaebas tootja kohtusse et "cruise" ei töötanud üldse hästi ja seadis ta elu ohtu.
Tesla on sellega spetsiifiliselt maininud et tegemist on BETA versiooniga ja "use at your own risk"! Pealegi on lubatud seda esialgu kasutada ainult eraldatud sõidusuundadega maanteel aga juba on youtube'is videod kus inimesed kasutavad seda tavalistel teedel või pealesõitudel ja siis autopiloot neid kas vastassuunda auto otsa sihib või paremale vastu teepiirdeid ise samal ajal piiksudes et ole hea võta juhtimine üle.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
mahno
HV kasutaja
liitunud: 25.07.2007
|
17.10.2015 18:55:45
|
|
|
Hyppönen ei rääkinud suurt midagi uut sisuliselt. Ma olen nendele küsimustele juba mitu aastat aegajalt mõtisklenud. Täpselt nagu ka IoT teemadel - kas kodumasinate tootjad kavatsevad tõepoolest oma "smart" kestvuskaupadele 20-30 aastat tarkvaratuge ja veaparandusi pakkuda? Külmkapid ja peldikupotid töötavad väga pikka aega. Sisuliselt on vähe vanemate android telefonide kasutajad juba fakti ees, et nende seadmes on suht räiged turvavead ja tootja jaoks on seade "end of life" ja seda enam ei uuendata. Ja seda telefoni puhul, mille kasutusiga on 2-4 aastat. Ainus turvaline lahendus on "viska lutsu".
See kes väitis, et isesõitvad autod ei sõida inimestele otsa - tuumajaamad pidid ka ju ohutud olema. Ja Titanic uppumatu.
|
|
Kommentaarid: 22 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
|