20.05.2013 21:02:13
Kas tõesti on elektroonikaseadmed ehitatud nii, et nad läheks ruttu katki?
Šveitsi elektroonikaekspert Felice Suglia tõestas mullu sügisel, et elektroonikat valmistatakse tänapäeval meelega sellisena, et ta lühikese kasutusaja järel üles ütleks. Suglia lammutas nimelt ajalehe Le Temps tarbeks koost lahti televiisori, kus kehvasti kuumust taluvad kondensaatorid olid meelega joodetud kuumenevate detailide külge.
Kohvimasina loendur on küll huvitav. Kui ta olemas on siis on see ju tõestatud? _________________ sometimes i hug myself for no reason.
you dont need a reason to call me. me not answer anyway
Kas selles saab üldse keegi mõistuslik inimene kahelda ? Pean silmas siis teema pealkirjas esitatud küsimust. Kas nüüd just loendurid vms vahele ehitatakse, neid oskaks huvilised ju avastada ja kahjutuks teha aga ega seegi võimatu pole muidugi. Aga et asju EI TOHI ehitada vastupidavatena, seda usun ma küll kindlasti. Kogu majandus ju uute asjade tootmise otsas elabki.
Endalgi üks ere tõestus.
CQ61 sai Elionist kunagi lõpumüügi ajal soetatud, aku lõppes 2 nädalat enne garantii lõppu (õnneks). Kusjuures ei hääbunud vaid lõpetas konkreetselt koostöö. _________________ If karma doesn't hit you, I f**king will.
viimati muutis KrisC 20.05.2013 21:33:15, muudetud 1 kord
Täpselt nii see on - praegune majandus ja rahandussüsteem ongi üles ehitatud üha suurenevale ja sõgedale tarbimisele. Teisisõnu - täiesti idootsele ja ajuvabale ressursside raiskamisele. _________________ www.meybo.ee
Hmm, mul on kh Samsa laserprinteril miski fuser life, transfer roller life, pick-up roller life ja feed rollder life antud 30000 trükki vms.
Kogu see info miski Supplies Information lehe peal mida teatud nuppu alla pressides välja sai lasta. _________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Hmm, mul on kh Samsa laserprinteril miski fuser life, transfer roller life, pick-up roller life ja feed rollder life antud 30000 trükki vms.
Kogu see info miski Supplies Information lehe peal mida teatud nuppu alla pressides välja sai lasta.
Need on ju mehaaniliselt kuluvad osad - mis liigub, see kulub. Ükskõik kui vastupidavalt need ehitada, kunagi tuleb need ikka vahetada. Kas see umbkaudne lehekülgede arv antud printeri puhul on nüüd aga palju või vähe, on iseküsimus. _________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Hmm, mul on kh Samsa laserprinteril miski fuser life, transfer roller life, pick-up roller life ja feed rollder life antud 30000 trükki vms.
Kogu see info miski Supplies Information lehe peal mida teatud nuppu alla pressides välja sai lasta.
Need on ju mehaaniliselt kuluvad osad - mis liigub, see kulub. Ükskõik kui vastupidavalt need ehitada, kunagi tuleb need ikka vahetada. Kas see umbkaudne lehekülgede arv antud printeri puhul on nüüd aga palju või vähe, on iseküsimus.
Kunagi kindlasti aga tootmisel arvestatakse ikka pigem varem kui hiljem. Loomuliku kulumise vastu ei saa miski aga fakt on see et lõviosa asju saaks teha oluliselt vastupidavamana kui nad tehakse.
Oeh, mõtelge palun loogiliselt ja ärge ajage sellist jama. Spetsiaalselt nii tehtud küll ei ole, sest suht suur on tõenäosus, et inimene sama firma asja nii pea ei osta. Milleks endale sitta keerata.
Kvaliteet on küll kehv jah, aga inimesed ise selles süüdi, tahetakse odavaid ja vähe loodusele kahjuliku materjali sisaldavaid tooteid.
Väga head asja pole väga odavalt võimalik teha ja seega tehakse asju sellistest komponentidest mille kvaliteet võimaldab vaid garantiiaja toimida. Edasi on loterii... _________________ "Olukord on sitt, aga see on meie tuleviku väetis." - Lennart Meri
"Edu on kehv õpetaja. See ahvatleb tarku inimesi mõtlema, et nad ei saagi kaotada" - B. Gates
Teadlik sellega arvestamine eeldaks korralikke kartellikokkuleppeid, kuna tarbija, kelle seade on kohe pärast garantiiaja lõppu katki läinud, valib emotsioonide ajendil järgmisena tõenäoliselt mõne konkurendi toote.
Aga jutt, et elektroonikaseadmeid enam ei remondita, on küll õige - proovigu ise sipelga jalga lahasesse panna...
Teadlik sellega arvestamine eeldaks korralikke kartellikokkuleppeid, kuna tarbija, kelle seade on kohe pärast garantiiaja lõppu katki läinud, valib emotsioonide ajendil järgmisena tõenäoliselt mõne konkurendi toote.
Aga jutt, et elektroonikaseadmeid enam ei remondita, on küll õige - proovigu ise sipelga jalga lahasesse panna...
+1
Keegi suudab siin ka sügavamalt analüüsida. Tore.
Enamusi asju ei ole lihtsalt tõesti mõtet remontida, tööjõu/remondimehe tasu ületab suht kiirelt mingi telefonikäki hinna...
Ja kui ei oska asju hoida ja oled vaene räbal siis pole vaja endale ka mingeid samsungy galaxeid liisingusse võtta _________________ "Olukord on sitt, aga see on meie tuleviku väetis." - Lennart Meri
"Edu on kehv õpetaja. See ahvatleb tarku inimesi mõtlema, et nad ei saagi kaotada" - B. Gates
Oeh, mõtelge palun loogiliselt ja ärge ajage sellist jama. Spetsiaalselt nii tehtud küll ei ole, sest suht suur on tõenäosus, et inimene sama firma asja nii pea ei osta. Milleks endale sitta keerata.
Kvaliteet on küll kehv jah, aga inimesed ise selles süüdi, tahetakse odavaid ja vähe loodusele kahjuliku materjali sisaldavaid tooteid.
Väga head asja pole väga odavalt võimalik teha ja seega tehakse asju sellistest komponentidest mille kvaliteet võimaldab vaid garantiiaja toimida. Edasi on loterii...
Kulla mees, jama ajad siin praegu küll sina Kui sa ei suuda näha meeletut ületarbimisele õhutamist ning sellega seonduvat ressursside raiskamist, siis ära tule teisi jama ajamises süüdistama. Mõtle palun loogiliselt ja ära aja sellist jama. _________________ www.meybo.ee
Teadlik sellega arvestamine eeldaks korralikke kartellikokkuleppeid, kuna tarbija, kelle seade on kohe pärast garantiiaja lõppu katki läinud, valib emotsioonide ajendil järgmisena tõenäoliselt mõne konkurendi toote.
Aga jutt, et elektroonikaseadmeid enam ei remondita, on küll õige - proovigu ise sipelga jalga lahasesse panna...
Remonditakse nii, et vähe pole. Kui lähed oma läppariga, millel emaplaat kutu, garantiisse, siis saad asemele remonditud emaplaadi ja väljavõetud vana plaat saadetakse omakorda remonti ja siis uuele "ringlile".
-------------------------
See garantii lõpus lagunemine on suuremal määral ikkagi suur müüt, mitte midagi muud.
Võtame Delli, annab toodetele terve rea erineva pikkusega garantiisid ja keegi mingeid detaile vahetama ei hakka parema või kehvema vastu.
PS: Täna sai just loetud Dell ja tema garantiid USA-s:
Dell-branded hardware products come with either a 90-day limited warranty, a one-year limited warranty, a two-year limited warranty, a three-year limited warranty, or a four-year limited warranty.
Oeh, mõtelge palun loogiliselt ja ärge ajage sellist jama. Spetsiaalselt nii tehtud küll ei ole, sest suht suur on tõenäosus, et inimene sama firma asja nii pea ei osta. Milleks endale sitta keerata.
Kvaliteet on küll kehv jah, aga inimesed ise selles süüdi, tahetakse odavaid ja vähe loodusele kahjuliku materjali sisaldavaid tooteid.
Väga head asja pole väga odavalt võimalik teha ja seega tehakse asju sellistest komponentidest mille kvaliteet võimaldab vaid garantiiaja toimida. Edasi on loterii...
Kulla mees, jama ajad siin praegu küll sina Kui sa ei suuda näha meeletut ületarbimisele õhutamist ning sellega seonduvat ressursside raiskamist, siis ära tule teisi jama ajamises süüdistama. Mõtle palun loogiliselt ja ära aja sellist jama.
Ära aja naerma _________________ "Olukord on sitt, aga see on meie tuleviku väetis." - Lennart Meri
"Edu on kehv õpetaja. See ahvatleb tarku inimesi mõtlema, et nad ei saagi kaotada" - B. Gates
Täpselt nii see on - praegune majandus ja rahandussüsteem ongi üles ehitatud üha suurenevale ja sõgedale tarbimisele. Teisisõnu - täiesti idootsele ja ajuvabale ressursside raiskamisele.
Jätan siinkohal teema kui sellise kommenteerimata, aga see konkreetne väide on küll kümnesse. Tarbida, tarbida, teenida, teenida rohkem, et saaks veel rohkem arutult tarbida, tarbida, tarbida...
Noname, vaata seda pigem nii - et kumb variant on Samsungile parem:
a. 10 rahuloevat klienti, kes kõik istuvad aastaid kodus oma Samsungi, LG, Asuse, Nokia, Apple, HTC, Sony, Motorola, Blackberry ja Huawei vidina otsas.
b. 10 tulivihast klienti turul, kes küll järgmised 3 aastat ei osta oma eelmise firma toodangut, aga ostavad mingi muu. Ja nii iga aasta. Või 2 aasta tagant.
Ma siin poste väga lugeda ei viitsi, aga päris mitmetest LCD monitori mudelitest olen avastanud selle, et peaeagu kõik on kvaliteetsed jupid, aga on lisatud üks mittekvaliteetne (kondensaator), mis siis pärast garantiiaega "aegub" ja monitor enam ei tööta. See on täpsemalt Viewsonicute kohta käiv.
Samsungil on mõnesmõttes lihtsam lugu - need konded on vähemalt toiteosas ja lihtsastivahetatavad, aga neid on lihtsalt rohkem.
Odavad läpparid on lihtsalt odavatoodang. Nad pole mõeldud nii, et mingi aja tagant lähevad katki, vaid nad lähevad suht suvalisel hetkel katki. Siin oleneb palju kasutusest, hooldusest ja kindla partii koostekvaliteedist. _________________ Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust.
päris nii nahaalse disaini otsa pole sattunud, küll aga olen näinud kõiksugu meelega tegemata jätmisi. näiteks pisike jupp silikooni siia, väike kruvi sinna või mõnes kohas plastik detaili metalliga asendamine, kõik sellised asjad mis panustaks kõvasti vastupidavusse vähese vaevaga aga ei, kui tahad idiootsetest kiiksudest vabat vidinat siis maksa mitme kordselt "äri" versiooni eest
Mobiiltelefon Samsung liugklapiga, pisut enne garantii lõppu vahetati garantii korras välja trükkplaadi ja ekraani vaheline lintkaabel,
eeldada oleks võinud, et see kaabel peab umbes sama kaua vastu, tegelikult andis kuu peale garantiiaega saba.
AMD HD4780, üpriski hea videokaart selle aja kohta aga umbes täpselt kuu aega peale garantiid andis saba.
Halb õnn?, võimalik
Täpselt nii see on - praegune majandus ja rahandussüsteem ongi üles ehitatud üha suurenevale ja sõgedale tarbimisele. Teisisõnu - täiesti idootsele ja ajuvabale ressursside raiskamisele.
Jätan siinkohal teema kui sellise kommenteerimata, aga see konkreetne väide on küll kümnesse. Tarbida, tarbida, teenida, teenida rohkem, et saaks veel rohkem arutult tarbida, tarbida, tarbida...
No lause on ju õige aga teemast nii mööda kui vähegi võimalik. Milleks mingist rahandussüsteemist siin sokkida.
suur13 kirjutas:
Noname, vaata seda pigem nii - et kumb variant on Samsungile parem:
a. 10 rahuloevat klienti, kes kõik istuvad aastaid kodus oma Samsungi, LG, Asuse, Nokia, Apple, HTC, Sony, Motorola, Blackberry ja Huawei vidina otsas.
b. 10 tulivihast klienti turul, kes küll järgmised 3 aastat ei osta oma eelmise firma toodangut, aga ostavad mingi muu. Ja nii iga aasta. Või 2 aasta tagant.
Variant A! Miks? Sest mul on kodus 50% elektroonikast samsung ja miski pole katki läinud. Ostan samsungi ka edasi. Lihtsalt vahetan seda välja kui asi moraalselt vananeb või mõistliku ajaga katki läheb.
Lisaks soovitan kõikidele sõpraedele osta samsung.
tahanteada kirjutas:
rex kirjutas:
Teadlik sellega arvestamine eeldaks korralikke kartellikokkuleppeid, kuna tarbija, kelle seade on kohe pärast garantiiaja lõppu katki läinud, valib emotsioonide ajendil järgmisena tõenäoliselt mõne konkurendi toote.
Aga jutt, et elektroonikaseadmeid enam ei remondita, on küll õige - proovigu ise sipelga jalga lahasesse panna...
Remonditakse nii, et vähe pole. Kui lähed oma läppariga, millel emaplaat kutu, garantiisse, siis saad asemele remonditud emaplaadi ja väljavõetud vana plaat saadetakse omakorda remonti ja siis uuele "ringlile".
-------------------------
See garantii lõpus lagunemine on suuremal määral ikkagi suur müüt, mitte midagi muud.
Võtame Delli, annab toodetele terve rea erineva pikkusega garantiisid ja keegi mingeid detaile vahetama ei hakka parema või kehvema vastu.
PS: Täna sai just loetud Dell ja tema garantiid USA-s:
Dell-branded hardware products come with either a 90-day limited warranty, a one-year limited warranty, a two-year limited warranty, a three-year limited warranty, or a four-year limited warranty.
EI romondita sittagi. 10% emaplaatidest saavad remonditud. Ainult need millel on teada tüüpviga - a la kunagised pavilionid. _________________ "Olukord on sitt, aga see on meie tuleviku väetis." - Lennart Meri
"Edu on kehv õpetaja. See ahvatleb tarku inimesi mõtlema, et nad ei saagi kaotada" - B. Gates
...Enamusi asju ei ole lihtsalt tõesti mõtet remontida, tööjõu/remondimehe tasu ületab suht kiirelt mingi telefonikäki hinna...
Ja kui ei oska asju hoida ja oled vaene räbal siis pole vaja endale ka mingeid samsungy galaxeid liisingusse võtta
Nõustun enamusega Sinu jutust.
Ise ma pole ühtegi asja oma elu jooksul liisinguga ostnud. Kuid ikka väga vihale ajab, kui on näha, et asjad on ilmselgelt viletsalt disainitud või kokku pandud.
Kolm näidet.
1. Seagate kõvaketas, kus ketta sisemise kontrolleri tarkvara sisaldas n.n. juhuarvu generaatorit ning sellega teatud mälupessa kirjutades muutis ühel suhtkoht suvalisel hetkel (garantiiaja lõpu kandis) ketta telliseks. Õnneks soft-telliseks. Ja õnneks sai talle ise elu sisse puhutud. Keskmine kasutaja oleks selle seadme 100% maha kandnud.
2. Printerid. Praktiliselt kõik neist omavad kulumaterjali (tooneri/tindi) arvestuseks loendurit. Ja see on tehtud nii pessimistlikult, et tihtipeale jääb isegi (hinnanguliselt) pool materjalist kasutamata. Samas, printeritootjad elatuvad tänapäeval just kulumaterjalide müügist. Arusaadav, et tindi/tahma koguse määramiseks on lihtsa loenduri kasutamine PALJU odavam, kui mingi lisa-anduri paigaldus. Aga samas tundub see loendur olevat nii primitiivne, et isegi ei ürita arvestada tegelikku materjalikogust. Eelmine printer (Epsoni Stylus Pro tindikombain) mul sellega sai maha kantudki, liig kulukaks läks see kasutamine. KOMBAIN tervenisti lõpetab töö sellega, et üks kuuest tindipotist (värviline) on tühi. Ning ei luba isegi skännida enam (rääkimata mustvalgest trükist). Ametlike vahenditega neid loendureid ei nulli. Selline disain on ikka totaalselt nihu. Ja ainukeseks loogiliseks põhjuseks on surve hankida uut toorainet iga hinnaga.
3. Hiljuti lõpnud Aceri tahvelarvuti. Vanus 1.5 aastat. Sisemine flash mälu andis otsad. Ja remont on praktiliselt võimatu / ebaotstarbekas. Tootja garantii 1 aasta. Selgelt vale süsteemi disain, kui "kuluv osa" on seadmesse integreeritud nii, et seda vahetada ei saa. Flash mälu on paraku kulumaterjal. Ja selle iga sõltub esiteks tema kvaliteedist, teiseks kasutusviisist. Sama kiip on kasutusel ka Galaxy Nexustes. Ja on igastuguste foorumite põhjal tüüpviga. Aasta-kaks üldjuhul riknenud seadmetel elueaks. Minu juhtumil pole seade isegi mitte moraalselt vananenud veel. Praegu on isegi raske sama funktsionaalsusega uut leida. Tootearendus käib praegusel ajal vähikäiku kuna surve hindadele on järjest kasvav.
Suudad sa tõestada nr1-e? Ei usu enne.
2. Tahaksid täpsemalt loendurit? Maksad räigelt rohkem. Mida loll rahvas teeb? Ostab ainult odavamaid.
Suht sama asi kehtib ka nr3 pihta. _________________ "Olukord on sitt, aga see on meie tuleviku väetis." - Lennart Meri
"Edu on kehv õpetaja. See ahvatleb tarku inimesi mõtlema, et nad ei saagi kaotada" - B. Gates
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.