Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Sülearvutid »  küsimus märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
pilbusamakas
HV vaatleja

liitunud: 26.10.2009




sõnum 10.09.2010 15:30:51 küsimus vasta tsitaadiga

Oman Ordi läpakat juba 1,3 aastat, aga probleem on selles, et selle läpakaga on palju jamasid (pole õigeid drivereid saada, ventilaatiorit on 2 korda vahetatud, kuna hakkavad müra tegema jne). Ühesõnaga ma olen selle isendiga juba 3-4 korda garantiis käinud ja nüüd kuulsin sõbra käest ka sellist juttu, et peale kolmandat garantiid oleks mul tegelt õigus nõuda läpaka vahetust sama hinna eest? kas vastab tõele?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 10.09.2010 15:35:27 vasta tsitaadiga

Kui see kolm korda sama veaga garantiis on käinud, siis on sul alust nõuda toote väljavahetamist samaväärse vastu või raha tagasi, kui pood ei suuda sulle midagi vastavat asenduseks pakkuda.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 10.09.2010 15:47:56 vasta tsitaadiga

Muide - lärmav ventilaator ei näita mitte seda, et ventilaator on läbi, vaid näitab hoopis seda, et läppari ventilatsioon on tolmust umbes. icon_smile.gif

Samuti on õiged draiverid Sul kõvakettal "draiverite" nimelises kataloogis kaasas. Ja kui mõne muu Win-i peale installisid, siis peadki ju ise draiverid otsima. icon_smile.gif
-------------------------------------
Nii, et mina küll siin ei näe mitte kusagil 3x täpselt ühesugust "raua" viga. icon_wink.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pilbusamakas
HV vaatleja

liitunud: 26.10.2009




sõnum 10.09.2010 16:13:46 vasta tsitaadiga

ühesõnaga jään siis ootama ja loodan, et ventilaator kolmandat korda jama tekitab, btw see lärm tuli sellest, et ventilaator kraapis miidagi.
draiveritega tegelt rohkem selline jama, rohkem isegi videokaardi driveriga, et mul on 9650m gt peal ja sellel on selline tüüpviga, et sobivad ainult vanad driverid. uued driverid tekitavad säbru ekraanile ja jooksevad üle aja kokku. selle kohta ka väga palju teemasid netis.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 10.09.2010 16:15:25 vasta tsitaadiga

Ordi kodulehel on kõikidele masinatele driverid ju olemas.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Marie
HV Guru
Marie

liitunud: 23.06.2003




sõnum 10.09.2010 16:28:00 vasta tsitaadiga

pilbusamakas kirjutas:
........
draiveritega tegelt rohkem selline jama, rohkem isegi videokaardi driveriga, et mul on 9650m gt peal ja sellel on selline tüüpviga, et sobivad ainult vanad driverid. uued driverid tekitavad säbru ekraanile ja jooksevad üle aja kokku. selle kohta ka väga palju teemasid netis.

Tavaliselt sobivad igale tootele ainult tootja poolt kaasa antud originaal draiverid, brändi sülearvutitel on see reegel, miks peaks Ordi sülearvutile nvidia lehelt tõmmatud draiverid sobima, on see kusagil nii kirjas või, kunagi sai Abiti emaplaadiga maad jagatud, kunde kellele müüsin püüdis ka sellele kõige uuemaid draivereid selga ajada, tulemuseks oli masina mitte tööle minemine ( plaat töötab siiani tuttava käes ideaalselt), hetkel arvutis Gigabyte GeForce 9800GTX+ 1GB ja sobivad samuti ainult videokaardiga kaasa antud draiverid

_________________
CPU Power (Watt) icon_sad.gif Protsessorite voolutarve Pentium D 805 (4.1GHz) Full Load 474W thumbs_down.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
siLc
HV Guru

liitunud: 22.12.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 10.09.2010 16:30:57 vasta tsitaadiga

9650M GT tähendab vaid ühte mudelit - Z97V, millel ventilaator ongi üks nõrk koht.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pilbusamakas
HV vaatleja

liitunud: 26.10.2009




sõnum 10.09.2010 16:43:59 vasta tsitaadiga

pihtas põhjas, on küll Z97V
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 10.09.2010 16:51:18 vasta tsitaadiga

siLc: Ventilaator võib ju olla kehvake, aga ventilaator sureb - hakkab vibreerima ikkagi tavaliselt ainult siis, kui omanik kasutab masinat ebasoovitavates oludes ning mille tõttu on pärast masina ventilatsioon kas tolmu, karvu, liiva jms.

Asi on selles, et tolm, liiv, karvad lendavad, tänu turbiinmootori väga tugevale õhuvoolule - ka mootorisse endasse, pidurdades mootorit ja kulutades pehmest materjalist võilli, puksi jne.

Kui ei usu - võta selline mootor lahti icon_smile.gif ja siis näed, kui palju on seal liiva-tolmu nung kui mikroskoobi all uurid, siis näed kuidas kõikvõimalikud puksid-võllid on ära kulunud tänu sellele samale liivale-tolmule.
---------------------------------
Näen seda väga hästi oma masinate pealt - kui ikka korralikult masinaga ringi käia, tolm eemal hoida + regulaarsed tolmupuhastused, siis ei juhtu ka nende õrnade ventilaatoritega mitte kui midagi.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
solution
HV Guru
solution

liitunud: 21.06.2002




sõnum 10.09.2010 19:36:22 vasta tsitaadiga

Pornomax kirjutas:
Kui see kolm korda sama veaga garantiis on käinud, siis on sul alust nõuda toote väljavahetamist samaväärse vastu või raha tagasi, kui pood ei suuda sulle midagi vastavat asenduseks pakkuda.


Mul läheb sülearvuti sama probleemiga kolmandat korda garantiisse, kas oled võimeline andma seaduslikku linki oma väite kinnitamiseks? Nimelt on mul HP läpakas, kus alatihti kuluvad ära kummist hiire nupud (aku on phmst sees) ning nüüd ei sulgu ka kaan korralikult.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 10.09.2010 21:11:10 vasta tsitaadiga

tsitaat:
§ 223. Müüjapoolne müügilepingu oluline rikkumine

(1) Müüjat loetakse müügilepingut oluliselt rikkunuks muu hulgas ka siis, kui asja parandamine või asendamine ei ole võimalik või ebaõnnestub või kui müüja keeldub õigustamatult asja parandamast või asendamast või ei tee seda mõistliku aja jooksul pärast talle lepingutingimustele mittevastavusest teatamist.

(2) Tarbijalemüügi puhul loetakse müüja oluliseks lepingurikkumiseks ka asja parandamise või asendamisega ostjale põhjendamatute ebamugavuste tekitamist.

(3) Käesoleva paragrahvi lõigetes 1 ja 2 nimetatud juhul ei pea ostja määrama müüjale tema kohustuse täitmiseks käesoleva seaduse §-s 114 nimetatud täiendavat tähtaega ning võib muu hulgas lepingust taganeda.

Selle paksus kirjas oleva lõigu alusel. Antud juhul ei suuda nad üht teatud viga parandada. Tarbijakaitsele piisab sellest, kui seadet 3 korda ühe ja sama vea tõttu remonditakse. Kui keeldutakse ümber vahetamast või raha tagastamast, siis esitad avalduse Tarbijakaitseametisse. Muid võimalusi pole.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
solution
HV Guru
solution

liitunud: 21.06.2002




sõnum 10.09.2010 21:21:19 vasta tsitaadiga

Pornomax kirjutas:
tsitaat:
§ 223. Müüjapoolne müügilepingu oluline rikkumine

(1) Müüjat loetakse müügilepingut oluliselt rikkunuks muu hulgas ka siis, kui asja parandamine või asendamine ei ole võimalik või ebaõnnestub või kui müüja keeldub õigustamatult asja parandamast või asendamast või ei tee seda mõistliku aja jooksul pärast talle lepingutingimustele mittevastavusest teatamist.

(2) Tarbijalemüügi puhul loetakse müüja oluliseks lepingurikkumiseks ka asja parandamise või asendamisega ostjale põhjendamatute ebamugavuste tekitamist.

(3) Käesoleva paragrahvi lõigetes 1 ja 2 nimetatud juhul ei pea ostja määrama müüjale tema kohustuse täitmiseks käesoleva seaduse §-s 114 nimetatud täiendavat tähtaega ning võib muu hulgas lepingust taganeda.

Selle paksus kirjas oleva lõigu alusel. Antud juhul ei suuda nad üht teatud viga parandada. Tarbijakaitsele piisab sellest, kui seadet 3 korda ühe ja sama vea tõttu remonditakse. Kui keeldutakse ümber vahetamast või raha tagastamast, siis esitad avalduse Tarbijakaitseametisse. Muid võimalusi pole.


Tänud! Kas on võimalik ka kaupa tagastada või ümber vahetada, kui sülearvuti on juba 1aasta vana? (kuid läheb kolmandat korda garantiisse)
Samuti kellelt peaks antud küsimused esitama? Kuna arvuti on ostetud ühest suuremast sülearvutitega tegelevast firmast, kuid käinud HP garantiis (üks kord Tallinnas, teine kord saksas, kolmas läheb jälle tallinnas). Kas arvutit peaks ümbervahetama firma, või siis garantiiremont (volitatud HP esindaja)
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 10.09.2010 21:36:23 vasta tsitaadiga

Prentensioonide esitamise aeg on 2 aastat alates ostudokumendil märgitud kuupäevast (kaasa arvatud). Seda siis eraisikule.
Jama on siis, kui ostudokumentidel on ostjaks juriidiline isik. Neile on vahel mõned tehnikatooted ainult 1-aastase garantiiajaga. Ma pole veel aru saanud, miks see nii on. Peab vist järgmisel korral poes küsima.
Üldiselt peaksid sa uue seadme saama kohast, kus seda remonditakse. Ega poed seda omast taskust kinni ei maksa - kui poodi nn "garantiisse" viid, siis nemad saadavad selle ikkagi kusagile edasi. Kas siis maaletoojale või ametlikku esindusse. Nad lihtsalt vahendavad kogu protsessi.
Igal juhul soovitan sul Tarbijakaitse infotelefonile enne helistada ja nendega konsulteerida. Siis saad kõige kindlamad vastused ja juhised, kuidas käituda.

Edit: kindlasti on vaja, et sul oleksid dokumentatsioon selle kohta, et arvuti on eelnevalt garantiiremondis käinud. Kui Tarbijakaitsesse avaldust teed (loodetavasti asi selleni ei jõua), siis neid dokumente on kindlasti sinna juurde vaja.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
VR53
HV Guru
VR53

liitunud: 19.11.2001




sõnum 11.09.2010 15:55:40 vasta tsitaadiga

Pornomax kirjutas:
Jama on siis, kui ostudokumentidel on ostjaks juriidiline isik. Neile on vahel mõned tehnikatooted ainult 1-aastase garantiiajaga. Ma pole veel aru saanud, miks see nii on. Peab vist järgmisel korral poes küsima.

See juhtub siis, kui tootja annab tootele 1-aastase garantii, aga EU seadused nõuavad 2-aastast pretensioonide esitamise aega ehk müüja annab omalt poolt tarbijale 1 aasta garantiid juurde. Seega, kui tehas teisel aastal ei ole nõus asja garantiisse võtma, maksab müüja. Kuna juriidiline isik pole tarbija, siis ei kehti tarbijakaitseseadus ja müüjal on kasulikum vahendada tootjagarantiid ehk 1 aastat.

_________________
Uued Lenovo sülearvutid: www.lenovoarvutid.ee
Sülearvuti ekraan katki? www.displayseek.com
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.09.2010 17:53:33 vasta tsitaadiga

Tänud. Nüüd vähemalt ei pea poes küsima hakkama icon_smile.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
joulukas
Kreisi kasutaja
joulukas

liitunud: 02.12.2001




sõnum 11.09.2010 19:47:02 vasta tsitaadiga

Tegelikult on selle vahetamisega nii, et see "3 korra seadus" on linna legend - ja tugevasti praktiseeritud ka müüjate poolt.

Tegelikult, ka tarbijakaitse sõnul, kui tegemist on teistkordse tehnilise vea kõrvaldamisega, siis on tarbijal juba õigus nõuda toote asendamist. Rääkisin nimetatud teema tarbijakaitsega mõniaeg tagasi ja pean enne natuke uurima kui surmaähvardusel vannun - aga teema siis selline, et kui tegemist on sama vea kõrvaldamisega, ehk antud juhul ventilaatori vahetamisega teist (nüüd siis kolmandat) korda, on tarbijal e. eraisikul õigu nõuda asja asendamist. Nimetatud juhul oli tegemist remondi ebaõnnestumisega.

Seaduse kirjutajatele muidugi meeldivad õudsalt väljendid mõistlik, ebamõistlik ja heaperemehelik ja muu selline hallis tsoonis mitmeti mõistetav möga - ehk igat situatsiooni tuleks vaadelda eraldi.

Ehk siis on oluline, kui pika vahega need ventigad sul välja vahetati, kas on muud jamad sellega olnud, mis jamad olnud, kuidas lahendati ja kõik muu selline.

Üldiselt pakub seadus müüjale õigust kõigepealt remontida, kui remmontimine ebaõnnestub või on ebamõistlikult kallis on müüjal õigus see asendada samaväärse tootega. Kui müüja remondib sama viga mitmendat korda, ehk siis ebaõnnestunud remondi parandamine, on tarbijal õigus toote väljavahetamisele, pean täpseks sõnastuseks riigiteatajasse piiluma - kui see ei põhjusta müüjale ebamõistlikku kahju.

Kokkuvõtvalt, ainult 3 korrast garantiis ei piisa välja vahetamiseks, seal ikka natuke rohkem nüanse kui lihtsalt remontimise hulk.

P.S. Nimetatud regulatsioon on siiski kirjas Võlaõigusseaduses, mitte Tarbijakaitse seaduses icon_razz.gif

P.S.S Nimetatud ebaõnnestunud remont käib küll muidugi mehhaanilise vea korral, ehk siis tarkvara vahetus, näiteks mobiiltelefonidel, ei kuulu nimetatud punkti alla.

_________________
HinnaVaatlus liituja nr. 285
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Sülearvutid »  küsimus
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.