Avaleht
uus teema   vasta Raud »  TSI (TeeSeeIse) »  DIY Elektrijalgratas märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 107, 108, 109, 110  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
tonis12
HV kasutaja

liitunud: 18.05.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 05.03.2020 22:26 vasta tsitaadiga

redart kirjutas:
Kuulge, milles asi võib olla, kui trükitav horisontaalpind selline matt ja karvane jääb. Eriti teatud suunas liikuva peaga. Juba esimeses kihis. Paistab, et väga ei sõltu materjalist, ega ka mitte temp-ist. Seinad jäävad samas korralikud.
Düüs ära reostunud?

Tänapäeval võimalik printida isegi maju aga siiski vist mitte eestis. Olen näinud printerit, mis väiksemaid esemeid prindib spetiaalsest plastist.
Mis ratast tahad printida? Kas harilikku või ka elektriratast? Ja mis printer kasutusel on?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
redart
HV kasutaja

liitunud: 08.04.2008




sõnum 05.03.2020 23:21 vasta tsitaadiga

mega kirjutas:
Trükid sa elektritõuksi või -jalgratast? icon_smile.gif

Ah tursk, vale teema oli icon_biggrin.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
j6ukur
Kreisi kasutaja
j6ukur

liitunud: 16.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 10.03.2020 23:58 vasta tsitaadiga

Soovitage, kes Tartus akude punktkeevitust teeb.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tonis12
HV kasutaja

liitunud: 18.05.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.03.2020 10:42 vasta tsitaadiga

Selline omamoodi küsimus. Liitiumaku laadimistsükleid öeldakse, et keskmiselt on viissada tsüklit, peale seda hakkab vanaks jääma ehk siis mahtuvust kaotama. Kas laadimistsüklite kohta mõeldakse, et tühi aku laetakse täis, on üks tsükkel. Aga kui igakord ei sõida akut täiesti tühjaks, vaid paned- ütleme kaheksakümne protsendilise jäägiga laadima, kas see on ka tsükkel, mis sest, et aku pole tühi aga ometi on ju laadimas? Tühjaks ei tahaks ju akut sõita, sest sellisel juhul ootab ees ise väntamine ja see pole ju elektriratta eesmärk. Kuidas sellega siis on?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mihkus
HV vaatleja

liitunud: 11.11.2014




sõnum 11.03.2020 11:07 vasta tsitaadiga

Jah, ka pooltühja aku laadimine on tsükkel. Sp ongi targem mitu väikest võimast akut ehitada. Saab üks tühjaks, siis lülitad järgmise järgi...
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Margus
HV veteran
Margus

liitunud: 12.12.2001




sõnum 11.03.2020 11:30 vasta tsitaadiga

Nii kuskil 40% peal taksuks kui tõesti laadimine võtab kaua aega näiteks 20Ah aku, kui laadida tsükkel jääb tsükkliks kui liiga tühjaks imeda seal 2.5v peale siis on 300-500 tsükklit tasuks alati datasheeti lugeda mismoodi see 500 tsükklit saadi. Kus seal 3.60v peal laed siis on lühem tsükkel ja võib kordasid juurde saada. Köik oleneb ka sellest kast laed 4.20v peale või 4.10-4.15. 4.10v saad tsükkleid juurde. Enamasti on eesti tingimustes eluiga 5 aastat. Samas kui hoida +20c juures akut peab kauem vastu sama on ka laadimisega külma laed seda rutem sellest lahti saad. Mina laen tavaliselt seal 30-40% kui saavutanud +20c

Kanni lähevad akud enamasti .et on liiga piiripeal. Poe akud näiteks. ali vufflitest ma pärem ei räägigi. Külmas hoitud, laetud külma. Kuid emasti on 4-5 aastat mil känni tahavad minna.

_________________
Programmeerin SPI BIOS kiipe SPI 25, SOP8, SOIC8 *.rom *.bin *.cap . Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The_Boss
HV Guru
The_Boss

liitunud: 13.01.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.03.2020 12:13 vasta tsitaadiga

Ei, üks liitiumaku laadimistsükkel on täiesti täis akust täiesti tühjaks akuks ja tagasi täis akuks. Ehk siis kui lased aku pooltühjaks ja siis laed täis, on see pool tsüklit.
_________________
Teostan BIOS paroolide eemaldamist.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tonis12
HV kasutaja

liitunud: 18.05.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.03.2020 12:19 vasta tsitaadiga

No sellisel juhul, kui nii- siis nagu eespool kirjutati, võiks aku töötada tõesti viie aasta tuuris. Iga päev akut niikuinii ei lae ja täiesti tühjaks ja täiesti täis ka alati mitte, kuigi täiesti täis võimaluse korral küll, kuniks akulaadija rohelist näitab-võimalusel laeksin küll.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
beastbeats
HV Guru
beastbeats

liitunud: 26.12.2006




sõnum 11.03.2020 12:30 vasta tsitaadiga

City Bike müüb oma E-flow CR-2 elektrirattaid:
https://www.facebook.com/CityBikeTallinn/posts/3265180266843245

_________________
Päevad lõpevad siis, kui lased neil minna...
M: Mutant Year Zero: Road to Eden Deluxe Edition (Nintendo Switch) - 25eur
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
mikk36
HV Guru
mikk36

liitunud: 21.02.2004




sõnum 11.03.2020 14:48 vasta tsitaadiga

Mihkus kirjutas:
Jah, ka pooltühja aku laadimine on tsükkel. Sp ongi targem mitu väikest võimast akut ehitada. Saab üks tühjaks, siis lülitad järgmise järgi...
Üks laadimine = üks tsükkel oli teemaks nikkelakude ajal.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.03.2020 15:27 vasta tsitaadiga

tonis12
Mida väiksemad, aeglasemad ja rohkem keskel tsüklid on, seda rohkem suureneb energia mis sa sellest akust kogu eluea jooksul saad (säästad raha rohkem).
Näiteks:
1. Laed/tühjendad 1 kWh akut 0%-100% saad ~500 tsüklit. Kogu energia eluea jooksul 500 kWh
2. Laed/tühjendad 1 kWh akut 25%-75% saad ~2000 tsüklit. Kogu energia eluea jooksul 1000 kWh (saad 2x rohkem energiat/kilomeetreid sama raha eest)

2. variandi puhul tuleb osta suurem aku. Alginvesteering suurem, aku suurem ruumala/kaal aga lõppkokkuvõttes rahas võidad ja pead akut poole harvem vahetama.
Selles osas saab ikka pliiaku pika puuga pähe liitiumilt. Liitiumaku tuleb lõppkokkuvõttes palju odavam kui pliiaku!

Aku loetakse surnuks/läbi vist kui annab alla ~70% oma algsest mahutavusest vms (mahutavus hakkab langema edaspidi paraboolselt).
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tonis12
HV kasutaja

liitunud: 18.05.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.03.2020 16:13 vasta tsitaadiga

Hm... saan aru nii, et päris tühjaks- päris täis pole mõtet. Et laadidki pool tühjast natuke peale, st. mitte täis ja aku kärab kauem? Et sõidust tulen, panen aku laadima ja natuke laadib ja kuni järgmise korrani samamoodi.jne jne jne.Mina sain sellest jutust niimoodi aru.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.03.2020 16:30 vasta tsitaadiga

Täpselt.
Akule "meeldib" olla kõige rohkem ~50% juures. Seepärast ka nii nad tehasest tulevad.
100% ja 0% juures seismine lühendab aku eluiga kõige rohkem.
0% tähendab siis miinimum andmelehes lubatud pinge ilma koormuseta.

Üldjuhul kõige parem kompromiss on kasutada akut 20%-90% tsüklitena.
Pikema sõidu puhul vahest 0%-100%

Elektriratas tasub nii ruttu ära, et pole mõtet selle aku säästmisega üle pingutada.
Elektriauto puhul oleks ehk aku säästmine olulisem, kuna auto kulutab ~7x rohkem energiat sama vahemaa läbimiseks.
Akude hinnad muidugi väga erinevad. Ise tehes tuleb kordi odavam.


viimati muutis DVDRW 11.03.2020 16:35, muudetud 4 korda
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
PAUKA
HV veteran
PAUKA

liitunud: 22.07.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.03.2020 16:33 vasta tsitaadiga

LiFePO4 on kõige rohkem rahul vist koguaeg 100% olles?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tonis12
HV kasutaja

liitunud: 18.05.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.03.2020 16:42 vasta tsitaadiga

[quote="DVDRW"]

Üldjuhul kõige parem kompromiss on kasutada akut 20%-90% tsüklitena.

Nojah, elektriratta puhul täpselt teada, millal see paras 29 või 90 prossa seal on- suht keeruline, ma ei teagi, kas ilma spets aku kontrollerita on võimalik seda mõõta ja teada saada aga nagu ütlesid, jalgratta aku puhul on see suht suva-arvan sama, et nahast selle nimel pole mõtet välja pugema hakata. Kusjuures ühe eesti firma käest küsisin, kes toodab superkondensaatoreid, et kaugel asi on ja kas saaks akude asemel kondekaid kasutada, vastati, et hetkel ei saa aga võimalik, et kahe, kolme aasta pärast olukord muutub. Seega lootust on ja kannatust varuma.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.03.2020 17:29 vasta tsitaadiga

Rusikareegel. Tüüpiline 18650 aku laadida 3,5V <-> 4,0V
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tonis12
HV kasutaja

liitunud: 18.05.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.03.2020 17:34 vasta tsitaadiga

kindlasti on olemas laadijaid, kus parameetreid saab määrata, mis tasemest tasemeni laadida ja kui kiirelt-aeglaselt jne aga elektrirattale sellist laadijat osta oleks ilmselt sama mõttekas kui seale sadulat osta ja passida.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Margus
HV veteran
Margus

liitunud: 12.12.2001




sõnum 11.03.2020 18:37 vasta tsitaadiga

Bluethoot bmsidega saad cutoffi panna nii nagu tahad kas laeb kuni 4v ja kasutad kuni 3.60v kui viimase kilomeetri teema siis võib minna allapoole ka mobilliga seadistad. Suurt akut imo laed korra nädalas. Suurem aku tuleb alguses kallim kuid kestab tsükllite pärast kauem ka. Kui korra nädalas laed siis imo peab kaua vastu talvel võib teist lahjemat akut kasutada ka. Vaevalt keegi tahab jama ilmaga rohkem kui 30km maha saada talvel. Tuulise ilmaga võib lausa pingviiniks saada.
_________________
Programmeerin SPI BIOS kiipe SPI 25, SOP8, SOIC8 *.rom *.bin *.cap . Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.03.2020 19:23 vasta tsitaadiga

tonis12 kirjutas:
kindlasti on olemas laadijaid, kus parameetreid saab määrata, mis tasemest tasemeni laadida ja kui kiirelt-aeglaselt jne aga elektrirattale sellist laadijat osta oleks ilmselt sama mõttekas kui seale sadulat osta ja passida.

Enamustel 4A+ laadijatel (kõige odavametel mida ise olen ostnud) on sees potentsiomeetrid pinge/voolu muutmiseks.
Tootjal nii lihtsam ka: sama toode, lihtsalt keerab laadija poti vastavalt sobivale akule. Näiteks 16S LiFePO4 58,4V; 14S LiIon 58,8V; 13S LiIon 54,6V jne.
Spoiler Spoiler Spoiler
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Wiltz
HV Guru

liitunud: 28.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 12.03.2020 11:03 vasta tsitaadiga

liitiumaku ei ole lihtsalt üks ja ühtne termin.
liitiumakusid on väga erinevaid. lipo, lifepo, LTO. kõigi nende tsüklite arvud ja täis ning tühjaks laadimise parameetrid on ka erinevad.

seega püstitatud küsimusele tegelikult vastust ei ole kuni pole täpsustatud, millisest tehnoloogiast jutt käib. eluiga ei sõltu mitte ainult tsüklite arvust vaid ka sellest, millise vooluga toimub tühjaks laadimine, millisega täis laadimine. mis temperatuuri juures kasutatakse ja ilmselt väiksemal määral veel mõnest teisestki parameetrist

_________________
"There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tonis12
HV kasutaja

liitunud: 18.05.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 12.03.2020 14:21 vasta tsitaadiga

Liitiumakude laadimisest leidsin kusagilt ühe väga toreda kujundliku näite ja seda tegelikult ma tahtsingi aku laadimise kohta teada. Ja see on nüüd siin: Selleks, et aku elueaga seonduvat paremini mõista toon ühe lihtsa näite liitium-tüüpi aku laadimistsüklist. Tegemist on sarnase olukorraga, kui võtta üks tühi liitrine viinapudel ja iga kord, kui see kärakat täis valada, saaks justkui täis üks pudeli täitumise kord. Vahet ei ole, kas valada sinna sisse keelekastet viis korda 200ml klaasi kaupa või üks kord ja kohe pudeli täis. Kirja läheb ikka üks pudeli täituvuse kord. Samamoodi läheb ka akut laadides kirja üks laadimistsükkel.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk36
HV Guru
mikk36

liitunud: 21.02.2004




sõnum 12.03.2020 15:10 vasta tsitaadiga

tonis12, peaaegu, aga mitte päris.
Viinapudeli näitel, alguspunkt 0,4:
Kaks varianti:
1) 5x kallad 0,2 juurde, tarbid 0,2
2) 3x kallad juurde (pudel täis), tarbid 0,6, 2x kallad juurde, tarbid 0,4
Esimene variant on vähem koormav akule.


viimati muutis mikk36 12.03.2020 15:16, muudetud 1 kord
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
j6ukur
Kreisi kasutaja
j6ukur

liitunud: 16.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 12.03.2020 15:15 vasta tsitaadiga

j6ukur kirjutas:
Soovitage, kes Tartus akude punktkeevitust teeb.

Järgmistele otsijatele - MakerLabis punktkeevitust pole. Pakkumised ja soovitused endiselt oodatud.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tonis12
HV kasutaja

liitunud: 18.05.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 12.03.2020 15:22 vasta tsitaadiga

mikk36 kirjutas:
tonis12, peaaegu, aga mitte päris.
Viinapudeli näitel, alguspunkt 0,4:
Kaks varianti:
1) 5x kallad 0,2 juurde, tarbid 0,2
2) 3x kallad juurde (pudel täis), tarbid 0,6, 2x kallad juurde, tarbid 0,4
Esimene variant on vähem koormav akule.


Sellisel juhul aku jääb laadimata, kuna ise jääd täis. Ja kui täis oled, siis rattaga sõitu minnes kukud ja murrad luid jne. pahandusi tuleb nii ehk naa. Lisaks laadimata aku puhul pead ise väntama ka veel.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Margus
HV veteran
Margus

liitunud: 12.12.2001




sõnum 12.03.2020 15:57 vasta tsitaadiga

j6ukur kirjutas:
j6ukur kirjutas:
Soovitage, kes Tartus akude punktkeevitust teeb.

Järgmistele otsijatele - MakerLabis punktkeevitust pole. Pakkumised ja soovitused endiselt oodatud.


Minule akusid tulnud nii elvast kui tartust. Kõik saab kastiga aetud. Viimasel ajal on hakanud tulema tallinnast nikkli ostjaid. Kui see ei meeldi. Väga tulus ettevõtmine see ei ole kuid parem kui mittemidagi. Põhiliselt miks loobutakse on liigasuur erinevus ali vufflitega kui elementide hinda näevad. Mingit rämpsu pole mõtet kokku panna. e5.ee on hakanud enamvähem ok hinnaga pakkuma kuid suuremad kogused tasub nkonist võtta. Mõlemad müüvad õigeid asju ei ole risk piraat elementide otsa sattuda.
GWL on ka üks vusserdaja ilmselt miks peaks veel peitma näidseid ja karp mille sees vale puuduvad templid ja müüvad teiste elemente lisaks vaadake ette. Karp mis pildil ei vasta õiget toote karpi. Minusilmis näidsed olid iga pildipeal erinevad.

_________________
Programmeerin SPI BIOS kiipe SPI 25, SOP8, SOIC8 *.rom *.bin *.cap . Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Raud »  TSI (TeeSeeIse) »  DIY Elektrijalgratas mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 107, 108, 109, 110  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.