Avaleht
uus teema   vasta Raud »  TSI (TeeSeeIse) »  DIY Elektrijalgratas märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 190, 191, 192
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 06.06.2025 07:21:00 vasta tsitaadiga

Mis jutt see veel selline on, LFP just degradeerub vähem isegi 100% peal niisama seistes pluss tsükleid on rohkem kui NMC-l jms keemial.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mihkus
HV kasutaja

liitunud: 11.11.2014




sõnum 06.06.2025 09:17:36 vasta tsitaadiga

Paar aastat tagasi sain 700Wh akuga 87km sõidetud, aeglane kulgemine oli... Väga aeglane. Pärast oli istmik nii valus et pole ratta otsa roninud icon_biggrin.gif
Aku läks selle ajaga hapuks
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
medicopter
HV kasutaja
medicopter

liitunud: 07.12.2004




sõnum 06.06.2025 11:16:47 vasta tsitaadiga

Wiltz kirjutas:
ei saa sa iial sõita 40Ah/48v akuga 150km 90% mootori abiga, vähemalt mitte normaalse kiirusega, ja kui juba 90% mootori abist räägid siis eeldan, et tahad ikka päris normaalse kiirusega sõita icon_biggrin.gif 100km võibolla kuidagi punnitaks täis, aga no seda ka siis kui ikkagi suhteliselt aeglaselt sõidad. päris kindlasti mitte üle 40kmh.
lifepo aku on selline ka, et ega seda eriti mõistlik ei ole laadida ei väga täis, ja päris kindlasti mitte pole mõistlik lasta ka väga tühjaks. nii et pigem arvesta, et võtad sealt 40Ah pakist kuskil nii max 30Ah ehk välja. See tähendab, et keskmiselt umbes nii 15A vooluga saad sõita ~2h. Ütleme sõidad kuskil 45'ga, 2 tunniga saad ehk napilt 90km kätte. pisut aeglasemalt sõites on vool väiksem muidugi, siis ehk jah õnnestuks 100km ära teha. samas mõnikord on tuul natuke vastu näiteks, võta kohe mingi kümme + km maha kindlasti.
alla 40kmh minumeelest elektrirattaga juba natuke mõttetu kulgeda, kuigi jah aeglaste kiirustega loomulikult saab kõvemaid distantse saavutada.


Kusjuures ise hoian ka li-ione ehk tarvitan umbes 15-90% vahel. ütleme, et tugeva vastutuulega u 16-17ah(vana doohani aku mis oli algselt 20ah) sõidab 40km ära koos pampude jne kolaga ning siis ratta orig akuga ülejäänud mis vb 12-13ah mahtu alles veel(kui silmini täis).


Mihkus kirjutas:
Paar aastat tagasi sain 700Wh akuga 87km sõidetud, aeglane kulgemine oli... Väga aeglane. Pärast oli istmik nii valus et pole ratta otsa roninud

Ise olen sundseisus sest autot ei saa ja Tartu sõitmine on sagedane kui ilma just on ehk 30-40km linna ja tagasi ka ehk jämedalt 90-120km kui arvestada linnas ringi liikumist veel olenevalt vajadusest.

Lifepo4 lahendaks mul mitme aku tassimise probleemi ära lõpuks ning lisaks julgem tunne vanas puitmajas hoida. NB Korraga ma ei ole pandnud akusid iialgi ühendusse sest erinevad voldid neil aga controller ise toetab õnneks voltide vahemikke. Tean, et isegi sama voldiga akude paraleeli panek tihti ei lõpe hästi. akuladu.ee lehel on ka mingi "brick tüüpi" sarnane lifepo4 32ah aga maksab üle 1000€

Kui teate lifepo4 isikuid kellel on kasutuses mingi sarnane siis info oleks teretulnud, isegi Dr Google ei anna häid vastuseid selles lahendi osas mida tahan kasutada.

_________________
Skype alternatiiv tulevikus ja turvalisem ka lisaks
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mihkus
HV kasutaja

liitunud: 11.11.2014




sõnum 06.06.2025 15:58:07 vasta tsitaadiga

NKON-is oli mingi aeg neid telliseid päris hea hinnaga. Aga need kui ma ei eksi olid 100Ah
EVE peaks hea küll olema. Vähemalt pulk akud on enam-vähem olnud...
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
medicopter
HV kasutaja
medicopter

liitunud: 07.12.2004




sõnum 06.06.2025 17:35:28 vasta tsitaadiga

Mihkus kirjutas:
NKON-is oli mingi aeg neid telliseid päris hea hinnaga. Aga need kui ma ei eksi olid 100Ah
EVE peaks hea küll olema. Vähemalt pulk akud on enam-vähem olnud...


Tänu esimese infokillu eest, ise nägin ka mitmetes kohtades, et 100ah üsna levinud aga mulle on "overkill" nii raskuse kui suuruse poolest just. Huvitav kas neile kompaktset kiirlaadijat(mitte liialt kiire ka et kahjustaks aku elu) ka on?

_________________
Skype alternatiiv tulevikus ja turvalisem ka lisaks
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Wiltz
HV Guru

liitunud: 28.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.06.2025 18:08:36 vasta tsitaadiga

no tänapäeval on suhtkoht kõike ja kõigele saada...küsimus on vaid hinnas, ja selles kas oled võimelike vastavat hinda maksta. laadijaid saab igasuguste erinevate võimsustega (voolutugevusega).

lifepo4 akud on rasked. jalgrattale mina ikkagi selliseid ei paneks. kui siis just ehk sellisele, millel eriti pikka läbisõitu laadimisega pole vaja ning väga palju võimsust akust samuti mitte. siis saab massi veel kuidagi mõistlikuna hoida (ja ka mahu ehk aku ruumala). 18650 pulkadest oli muidugi tüütu neid pakke teha, kuid täna on ju saada ka suuremaid pulkasid...neil on ainult eelised lifepo ees, välja arvatud (teoreetilised) laadimistsüklid ja see, et alguses on akut natukene keerukam kokku panna. õigemini mitte eriti keerukam vaid lihtsalt rohkem tööd on. samas võid osta ka mõne valmis aku, kus on kõik juba sees ja olemas

_________________
"There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
medicopter
HV kasutaja
medicopter

liitunud: 07.12.2004




sõnum 06.06.2025 20:23:31 vasta tsitaadiga

Wiltz kirjutas:
no tänapäeval on suhtkoht kõike ja kõigele saada...küsimus on vaid hinnas, ja selles kas oled võimelike vastavat hinda maksta. laadijaid saab igasuguste erinevate võimsustega (voolutugevusega).

lifepo4 akud on rasked. jalgrattale mina ikkagi selliseid ei paneks. kui siis just ehk sellisele, millel eriti pikka läbisõitu laadimisega pole vaja ning väga palju võimsust akust samuti mitte. siis saab massi veel kuidagi mõistlikuna hoida (ja ka mahu ehk aku ruumala)


Hetkel mõlemad vanad Doohani ja ratta orig aku kokku on 14-15kilo ja sõidan 2 peale 40-90km maha jutti olenevalt. Mulle see 15-16kg lifepo4 poleks enam miskit üllatavat raskuse poolest. Põhiline, et selline "tellise tüüpi" lifepo4 aku taluks pikka sõitu 200w-1000w kadis umbes see on natuke mul murekoht, et kas talub?

_________________
Skype alternatiiv tulevikus ja turvalisem ka lisaks
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004




sõnum 07.06.2025 15:42:16 vasta tsitaadiga

Akud kus liitium nimes võiks ju 1C peal käia, st kui võtad 1kWh aku siis kuni 1000W on just paras. 15 kilo sisse võiks kWh kõva varuga ära mahtuda.
_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Raud »  TSI (TeeSeeIse) »  DIY Elektrijalgratas mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 190, 191, 192
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.