praegune kellaaeg 13.06.2025 22:09:33
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
06.06.2025 07:21:00
|
|
|
Mis jutt see veel selline on, LFP just degradeerub vähem isegi 100% peal niisama seistes pluss tsükleid on rohkem kui NMC-l jms keemial.
|
|
tagasi üles |
|
 |
Mihkus
HV kasutaja
liitunud: 11.11.2014
|
06.06.2025 09:17:36
|
|
|
Paar aastat tagasi sain 700Wh akuga 87km sõidetud, aeglane kulgemine oli... Väga aeglane. Pärast oli istmik nii valus et pole ratta otsa roninud
Aku läks selle ajaga hapuks
|
|
tagasi üles |
|
 |
medicopter
HV kasutaja

liitunud: 07.12.2004
|
06.06.2025 11:16:47
|
|
|
Wiltz kirjutas: |
ei saa sa iial sõita 40Ah/48v akuga 150km 90% mootori abiga, vähemalt mitte normaalse kiirusega, ja kui juba 90% mootori abist räägid siis eeldan, et tahad ikka päris normaalse kiirusega sõita 100km võibolla kuidagi punnitaks täis, aga no seda ka siis kui ikkagi suhteliselt aeglaselt sõidad. päris kindlasti mitte üle 40kmh.
lifepo aku on selline ka, et ega seda eriti mõistlik ei ole laadida ei väga täis, ja päris kindlasti mitte pole mõistlik lasta ka väga tühjaks. nii et pigem arvesta, et võtad sealt 40Ah pakist kuskil nii max 30Ah ehk välja. See tähendab, et keskmiselt umbes nii 15A vooluga saad sõita ~2h. Ütleme sõidad kuskil 45'ga, 2 tunniga saad ehk napilt 90km kätte. pisut aeglasemalt sõites on vool väiksem muidugi, siis ehk jah õnnestuks 100km ära teha. samas mõnikord on tuul natuke vastu näiteks, võta kohe mingi kümme + km maha kindlasti.
alla 40kmh minumeelest elektrirattaga juba natuke mõttetu kulgeda, kuigi jah aeglaste kiirustega loomulikult saab kõvemaid distantse saavutada. |
Kusjuures ise hoian ka li-ione ehk tarvitan umbes 15-90% vahel. ütleme, et tugeva vastutuulega u 16-17ah(vana doohani aku mis oli algselt 20ah) sõidab 40km ära koos pampude jne kolaga ning siis ratta orig akuga ülejäänud mis vb 12-13ah mahtu alles veel(kui silmini täis).
Mihkus kirjutas: |
Paar aastat tagasi sain 700Wh akuga 87km sõidetud, aeglane kulgemine oli... Väga aeglane. Pärast oli istmik nii valus et pole ratta otsa roninud |
Ise olen sundseisus sest autot ei saa ja Tartu sõitmine on sagedane kui ilma just on ehk 30-40km linna ja tagasi ka ehk jämedalt 90-120km kui arvestada linnas ringi liikumist veel olenevalt vajadusest.
Lifepo4 lahendaks mul mitme aku tassimise probleemi ära lõpuks ning lisaks julgem tunne vanas puitmajas hoida. NB Korraga ma ei ole pandnud akusid iialgi ühendusse sest erinevad voldid neil aga controller ise toetab õnneks voltide vahemikke. Tean, et isegi sama voldiga akude paraleeli panek tihti ei lõpe hästi. akuladu.ee lehel on ka mingi "brick tüüpi" sarnane lifepo4 32ah aga maksab üle 1000€
Kui teate lifepo4 isikuid kellel on kasutuses mingi sarnane siis info oleks teretulnud, isegi Dr Google ei anna häid vastuseid selles lahendi osas mida tahan kasutada.
_________________ Skype alternatiiv tulevikus ja turvalisem ka lisaks |
|
tagasi üles |
|
 |
Mihkus
HV kasutaja
liitunud: 11.11.2014
|
06.06.2025 15:58:07
|
|
|
NKON-is oli mingi aeg neid telliseid päris hea hinnaga. Aga need kui ma ei eksi olid 100Ah
EVE peaks hea küll olema. Vähemalt pulk akud on enam-vähem olnud...
|
|
tagasi üles |
|
 |
medicopter
HV kasutaja

liitunud: 07.12.2004
|
06.06.2025 17:35:28
|
|
|
Mihkus kirjutas: |
NKON-is oli mingi aeg neid telliseid päris hea hinnaga. Aga need kui ma ei eksi olid 100Ah
EVE peaks hea küll olema. Vähemalt pulk akud on enam-vähem olnud... |
Tänu esimese infokillu eest, ise nägin ka mitmetes kohtades, et 100ah üsna levinud aga mulle on "overkill" nii raskuse kui suuruse poolest just. Huvitav kas neile kompaktset kiirlaadijat(mitte liialt kiire ka et kahjustaks aku elu) ka on?
_________________ Skype alternatiiv tulevikus ja turvalisem ka lisaks |
|
tagasi üles |
|
 |
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
06.06.2025 18:08:36
|
|
|
no tänapäeval on suhtkoht kõike ja kõigele saada...küsimus on vaid hinnas, ja selles kas oled võimelike vastavat hinda maksta. laadijaid saab igasuguste erinevate võimsustega (voolutugevusega).
lifepo4 akud on rasked. jalgrattale mina ikkagi selliseid ei paneks. kui siis just ehk sellisele, millel eriti pikka läbisõitu laadimisega pole vaja ning väga palju võimsust akust samuti mitte. siis saab massi veel kuidagi mõistlikuna hoida (ja ka mahu ehk aku ruumala). 18650 pulkadest oli muidugi tüütu neid pakke teha, kuid täna on ju saada ka suuremaid pulkasid...neil on ainult eelised lifepo ees, välja arvatud (teoreetilised) laadimistsüklid ja see, et alguses on akut natukene keerukam kokku panna. õigemini mitte eriti keerukam vaid lihtsalt rohkem tööd on. samas võid osta ka mõne valmis aku, kus on kõik juba sees ja olemas
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
tagasi üles |
|
 |
medicopter
HV kasutaja

liitunud: 07.12.2004
|
06.06.2025 20:23:31
|
|
|
Wiltz kirjutas: |
no tänapäeval on suhtkoht kõike ja kõigele saada...küsimus on vaid hinnas, ja selles kas oled võimelike vastavat hinda maksta. laadijaid saab igasuguste erinevate võimsustega (voolutugevusega).
lifepo4 akud on rasked. jalgrattale mina ikkagi selliseid ei paneks. kui siis just ehk sellisele, millel eriti pikka läbisõitu laadimisega pole vaja ning väga palju võimsust akust samuti mitte. siis saab massi veel kuidagi mõistlikuna hoida (ja ka mahu ehk aku ruumala) |
Hetkel mõlemad vanad Doohani ja ratta orig aku kokku on 14-15kilo ja sõidan 2 peale 40-90km maha jutti olenevalt. Mulle see 15-16kg lifepo4 poleks enam miskit üllatavat raskuse poolest. Põhiline, et selline "tellise tüüpi" lifepo4 aku taluks pikka sõitu 200w-1000w kadis umbes see on natuke mul murekoht, et kas talub?
_________________ Skype alternatiiv tulevikus ja turvalisem ka lisaks |
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
07.06.2025 15:42:16
|
|
|
Akud kus liitium nimes võiks ju 1C peal käia, st kui võtad 1kWh aku siis kuni 1000W on just paras. 15 kilo sisse võiks kWh kõva varuga ära mahtuda.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|